En muista hirveästi pelistä muuta kuin pääpiirteet, mutta ensituntuma uudesta kaudesta on, että aikamoinen pettymys. Tiedossa oli, että sarjaan tulee lisäyksiä, joita ei ollut pelissä, mutta suurin osa noista lisäjutuista on aika tarpeettomia. Lisäykset ei sinällään haittaa, mutta kun ne ei kauheasti tuo mitään lisäarvoa, niin mikä niiden pointti on? Esim. se zombien (en muista millä näitä sieni-zombeja kutsuttiin pelissä) hyökkäys sinne niiden settlementtiin oli iso kymysmerkki, että miksi ja se ekan jakson tarvikkeiden keräily. Siis en tajua tuollaisen turhan action-setin lisäämistä, jotka ei palvele sarjaa millään lailla, kun että jee, tässä tapetaan nyt hirviöitä tai että päähahmot nyt hetken piilottelee jotain hirviötä jonkun kaapin takana. XD Joo, toi on ehkä se pelillinen aspekti, joka yritetään tuoda osaksi sarjaa, mutta mä käyttäisin ne lisäykset vaikka ennemmin hahmojen syventämiseen tai vaikka just Joelille lisäaikaa.
Joel tapettiin jo tokassa jaksossa, enkä tajunnut oikein sen terapeutin ideaakaan. Ellien ja terapeutin keskustelu oli myös todella awkward ja musta tuntuu, että koko Ellie on tosi awkward. En laita sitä yksinään Bella Ramseyn syyksi, koska käsikirjoituksella on myös osansa tässä. Ellie on jotenkin aika rasittava koko ajan ja vaikka hän oli melko humoristinen hahmo pelissäkin, niin hän oli silti vakavasti otettava ja hahmon kipupisteet tuli paremmin iholle. Hänellä oli hyviä toisiaan tasapainottavia piirteitä. Bella Ramseyn Elliestä en saa kunnolla otetta. En tiedä, voiko sen laittaa näyttelijän nuoruuden piikkiin vai mihin. Tässä nelosjaksossa meni paikoin myös ylinäyttelyn puolelle.
Joel kuoli pelissäkin melko varhaisessa vaiheessa, mutta sarjassa hän olisi kaivannut lisää jotain ennen tuota kuolemaa. Olisi kai pitänyt katsoa se eka kausi tähän alle ennen kuin aloittaa kakkoskauden katsomisen, koska nyt hahmot tuntuu melko irrallisilta, eikä se kuolemakaan tuntunut ainakaan mulla missään. Mua lähinnä häiritsi ne tietokone-efektit, vaikka kaikkialla muut on kauhistelleet sen kuoleman raakuutta, mutta musta sen olisi voinut toteuttaa jotenkin realistisemmin. Mua myös häiritsee, miten nopeasti Ellie tuntuu päässeen Joelin kuolemasta yli, mutta toisaalta tässä on vaan 7 jaksoa, niin eihän koko kausi voi kulua Joelin kuoleman voivotteluun. Se hetki kun Ellie oli siellä Joelin verstaassa oli hyvin toteutettu ja se haudalla käynti oli jotenkin koskettava. Että hyviäkin hetkiä on saatu ympättyä onneksi mukaan!
Dinan näyttelijä sen sijaan on uskottava, mutta mielestäni hänen ja Ellien väliltä puuttuu kemiaa, mikä hieman haittaa katsomista. Olin vähän pettynyt siihen 4. jakson kitarakohtaukseen. Ne jotenkin vesitti sen sillä Dinan itkulla ja sit sillä "Joel opetti sut hyvin" -lätinällä, joka oli liian rautalangasta väännetty. Siis piti ihan se OG-kitarakohtaus katsoa nyt YouTubesta, että millainen se oli pelissä ja siis wow, tossa lyhyessä pätkässäkin jo välittyy ihan eri tunnelma, mitä sarja välitti siitä hetkestä/hahmoista. Ensinnäkin peliversio oli rosoisempi, eikä kuulostanut niin studiossa äänitetyltä kuin sarjassa. Joo, Bella Ramsey osaa laulaa, mutta oli liian puhdas veto omaan makuun, koska toi OG on vaan niin hyvä. Ja tosta peliversiosta välittyy jo noinkin lyhyessä hetkessä Ellien koko olemus. En muistanutkaan, miksi se oli niin pidettävä hahmo pelissä, mutta now I remember, siellä oli sitä kipua koko ajan aistittavissa, joka sarjasta on toistaiseksi puuttunut paikoitellen. Kauheeta ruotia näin tyhmiä pikkujuttuja, mut harmittaa että pelin tähtihetket, joita olen odotellut on vähän vesitetty.
Sitten Abby. Ilmeisesti kolmoskausi keskittyy Abbyn osuuteen tarinasta. Ainakin olin jostain niin lukevinani, ja pelihän seurasi välillä Ellietä, välillä Abbya. Abby ei vakuuta mua lainkaan tähän astisen perusteella. Se ei haittaa, että hahmo ei vastaa ulkonäöllisesti pelin Abbya, mutta mietin, miten se näyttelijä saa kannateltua koko kolmoskautta tuon perusteella, mitä hänestä on tähän mennessä nähty.

Se oli tiedossa, että Abby tulee saamaan katsojien vihat niskaansa, koska hän oli pelissäkin jo vihattu, niin odotin vähän väkevämpää esitystä. Mutta en halua tuomita vielä, koska Abbya on nähty tosi vähän vasta. Se vähän ärsyttää, että sarja jo paljasti Abbyn motiivin Joelin tappamiselle ja se pitkä monologi oli kuin suoraan jostain Disney-käsikirjoituksesta.

Muistaakseni Abbyn motiivi pidettiin pelissä piilossa pitempään, mikä oli toimiva ratkaisu, koska ensin sut saadaan vihaamaan sitä hahmoa ja sit sut pistetään pelaamaan sen hahmon näkökulma läpi.
Näyttelijät tekee mielestäni hyvää työtä siihen nähden, että käsikirjoitus ontuu paikoitellen. Ja lavastus on kyllä ensiluokkaista. Ne miljööt tuntuu kuin suoraan pelistä repäistyiltä. Siinä on onnistuttu tosi hyvin. Ja just musiikit, ne on tosi nostalgiset peliä pelanneille. En tiiä, kaipaisin enemmän syvyyttä hahmoihin. Pelissäkin oli huumoria paljon, mutta se tuntuu paikoitellen menevän sarjassa yli tai sitä on laitettu outoihin kohtiin tai se on yksinkertaisesti vain awkwardia. Kolme jaksoa vielä näkemättä ja musta tuntuu, ettei sarja ole vielä ponkaissut kunnolla edes käyntiin, vaikka Joel on jo tapettu ja vaikka mitä.