Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145148 kertaa)

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #520 : 28.07.2022 12:56:30 »
Olen nyt melkein katsonut Outlanderin jo toisen kerran ja aloin katsomaan sitä äidinkin kanssa. Luulen, että Outlander on tosiaan yksi niistä sarjoista, jotka ovat vieneet sydämeni tyystin <3
Pitäisi ehkä lukea ne kirjat  :D
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #521 : 05.08.2022 21:52:22 »
Rohkenin viimein katsoa Sex Education - sarjan tässä muutaman päivän sisään. Sarjassa on kivasti huumoria ja asiaa ja tietysti vähän liioitteluakin, mutta kaiken kaikkiaan yksi koulumaailmaan liittyvä teinisarja, joka imaisi mukaansa positiivisesti. Kolmoskauden viimeisimmät jaksot saivat jopa vähän kyyneleitä tiristettyä minusta. Juonihan jäi selvästi kesken. En ole neljättä kautta vastaan.  :)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #522 : 05.08.2022 22:16:50 »
Onko  kukaan muu katsonut HBO:lta sellaista sarjaa kuin Betty?

Kertoo tyttöskeittareista ja on samaan aikaan hauska ja silti myös vähän kipeä. Tuli paikoitellen vähän Skam mieleen. Ei sillä, koko sarjaa en ole katsonut, mutta ekan kauden kuitenkin. Jaksot on noin puolen tunnin mittaisia.
Etsiskelin muistaakseni hakusanalla New York, koska halusin katsoa jotain sinne sijoittuvaa, ja jotain kautta tämä sitten ilmaantui. Saattoi olla myös LGBT-teemojen takia ;D Mutta ajattelin kyllä katsoa loputkin tässä pikkuhiljaa, sen verran kiva sarja.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #523 : 15.08.2022 18:33:02 »
Onko kukaan katsonut Westworldin 4. kauden loppuun? Olisi nimittäin asiaa siitä, varsinkin lopusta. Pohdintani spoiler-tägin takana, koskien lähinnä 4. kauden vikaa jaksoa.

Spoiler: näytä
Ihmisten loppu tuli eikä se juuri kyllä sureta. Sarjassa ei ollut juuri ihmishahmoja, joista olisin välittänyt. Calebista pidin, mutta hänen tarinansa tuli jo kerrottua, joten on kai samantekevää, mitä hänelle enää tapahtuu.

Suurin ihmetykseni on jakson petaama ajatus siitä, että vain Dolores voi pelastaa maailman ja isännät sukupuutolta. Siis mitä? Eikö Ylevän tarkoitus ollut nimenomaan vapauttaa isännät jo itsessään? Mihin Doloresia tarvitaan, jos jokaisella heistä on jo vapaus ja mahdollisuus luoda oma maailmansa?

En muutenkaan yhtään välitä tästä "Dolores on Westworldin jumala" -ideasta, jota on tykitetty 3. ja 4. kauden ajan. Luottaisin pikemminkin Bernardin tai Maeven kykyyn tehdä uusi, parempi maailma. Eikö Charlotte Hale ollut jo tarpeeksi hyvä todiste siitä, mitä Dolores kykenee pahimmillaan ja parhaimmillaan tekemään? Vai onko tämä 4. kaudella nähty Christina aka Dolores olevinaan jokin puhdistettu versio Doloresista, joka aiemmilla kausilla on tappanut/tuhonnut jokaisen, joka on asettunut hänen tielleen?

En tajua, miten sarja on päätynyt näin päättömään ratkaisuun, jota en vain ymmärrä, kääntelin sitä miten päin tahansa.


Voisin avautua paljon enemmänkin ko kaudesta ja sen käänteistä, mutta turha niistä on löpöttää yksikseen. Olisi kiva kuulla jonkun toisen ajatuksia :)

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #524 : 05.09.2022 16:38:40 »
HBO:lle on tullut lähiaikoina katsottavaksi Uusi Sherlock sarjan kaikki kaudet + elokuva ja myös elokuvat joissa näyttelevät (Downey Jr. ja Law). Siinäpä olikin katseltavaa kahdeksi viikoksi. Kiinnitin huomiota, että HBO:n suomennos sarjan kaikkiin kohtiin ei ollut onnistunut huumorissaan joka kohdassa ihan niin hyvin, kuin sarjan Ylelle suomentanut tyyppi. Oli silti mukava katsoa sarja uudelleen läpi, koska muutaman jakson kohdalla kiinnitin huomiota johonkin yksityiskohtaan, joka ei ollut samalla tavalla ennen vienyt huomiotani.
« Viimeksi muokattu: 06.09.2022 07:49:10 kirjoittanut Fairy tale »

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 049
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #525 : 01.10.2022 12:27:02 »
HBO:lle on tullut lähiaikoina katsottavaksi Uusi Sherlock sarjan kaikki kaudet + elokuva ja myös elokuvat joissa näyttelevät (Downey Jr. ja Law). Siinäpä olikin katseltavaa kahdeksi viikoksi. Kiinnitin huomiota, että HBO:n suomennos sarjan kaikkiin kohtiin ei ollut onnistunut huumorissaan joka kohdassa ihan niin hyvin, kuin sarjan Ylelle suomentanut tyyppi. Oli silti mukava katsoa sarja uudelleen läpi, koska muutaman jakson kohdalla kiinnitin huomiota johonkin yksityiskohtaan, joka ei ollut samalla tavalla ennen vienyt huomiotani.

Sherlock on tällä hetkellä (huhtikuun 2023 loppuun asti) kokonaisuudessaan katsottavissa myös YLE areenassa! Eli ne tarkemmalla työllä tehdyt tekstitykset on saatavilla, jos niitä on jäänyt kaipaamaan! (: Sääli kyllä, että suoratoistopalvelut eivät halua samalla tavalla panostaa käännöstyöhön…

Tässä vielä linkki Sherlockin jaksojen luo!
« Viimeksi muokattu: 01.10.2022 12:31:04 kirjoittanut Sisilja »
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

FMAlover

  • ***
  • Viestejä: 284
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #526 : 01.10.2022 13:10:09 »
Ajattelin itse tehdä tämmöisen "pienen" listauksen mitkä ovat lempi TV sarjani ja miksi/miten koukutuin.
1. Fullmetal Alchemist: Brotherhood Ette varmaan arvannut nimimerkistä  :D Ex-poikaystävä halusi aikoinaan katsoa kanssani jonkun animesarjan ja antoi minun valita ja kiitos finiläisten jotka tykkäsi siihen aikaan kirjoittaa FMA:ta valitsin sen. Ajattelin silloin vain katsoa sarjan läpi. Varmaan kolmen ensimmäisen jakson jälkeen tuo silloinen poikaystävä lopetti katsomisen minä taas... Kolmessa tai kahdessa päivässä bingetin koko sarjan läpi. Miksi? Loistava juoni, söpö päähenkilö (kyllä piirretyt hahmot voivat olla söpöjä), kiinnostavat hahmot, fantasia elementti (alkemia).
2. Pako Aloitin sarjan silloin, kun se tuli TV:stä. Muistan kun kavereita ärsytti kun lähdin joka tiistai ennen yhdeksää kotiin, koska piti ehtiä katsomaan Pako. Se taisi olla kakkos tai kolmoskausi, kun jäi liian jännään kohtaan ja löysin sarjan fintv:stä. Katsoin koko sarjan silloin putkeen loppuun. Sarjassa on hyvä juoni ja rakastan Saran ja Michaelin välistä suhdetta ihan älyttömästi. Sarjassa myös hahmot kehittyvät ja kasvavat hyvin.
3. Serranon perhe Tätä katsoi kaikki kaverini, kun olin teini-ikäinen. Omistan nykyään kaikki kaudet DVD:nä ja katson näitä aika ajoin. Serranoissa parasta on ehkä Espanjan kieli ja se, että jos oma elämä tuntuu liian vaikealta niillä on asiat varmasti enemmän solmussa. Hahmoista tykkään eniten Guillesta ja Tetestä.
3. American horror story Okei myönnän, että olen katsonut vain ykköskauden ja kolmosta puoleen väliin, mutta ykköskausi oli paras. Serkkuni koukutti minut ykköskauteen vaikka arastelinkin ensin uskallanko katsoa koko sarjaa (en yleensä tykkää kauhusta yhtään). Mutta sarja ei ollut oikeastaan pelottava kuin parissa kohdassa. Tästä en oikeastaan osaa vastata miksi kai se juoni vain koukutti
4. True blood En ole vieläkään katsonut tätä kokonaan loppuun. Aion kyllä yrittää. En ole lukenut kirjoja joten tiedän vain tv-sarja tapahtumat. Hahmot ovat kiinnostavia ja kiinnostaisi tosiaan tietää mistä Sookien kyvyt tulevat. Bill oli aluksi lempihahmoni tosin nykyään taidan kallistua Ericin puolelle. Toivottavasti saan joskus vielä aikaiseksi katsoa koko sarjan.
5. Mentalist Taas sarja mikä on yhä kesken. En edes tiedä saadaanko Red John koskaan kiinni. Sarjassa on hyvännäköinen päähenkilö ja sarjassa tutkitaan murhia! Rakastan murhatutkinta sarjoja.
6. Criminal minds Mainitsinko äsken rakastavani murhatutkinta sarjoja? Criminal minds on ihan loistava, taustalla kulkee koko ajan hahmojen oma elämä ja lähes joka jaksossa on uusi tapaus. Tykkään siitä kun suurin osa tapauksista pohjautuu oikeisiin tapauksiin ja kuulemma FBI-profiloijat ovat auttaneet sarjan luomisessa jotta se olisi mahdollisimman autenttinen.
7. Elementary Menee samaan kategoriaan edellisten kanssa. Tykkään siitä, että Watson on nainen. Sherlock on todella kiinnostava hahmo ja moniulotteinen. Tykkään katsella sitä kaikkea päättelyä ja pienten yksityiskohtien huomaamista. Kelpo sarja kaikkiaan.
8. X-files Kulkee kai yhä samassa kategoriassa. Sarja on ehdoton klassikko ja itseäni kiinnostaa kaikki UFO ja Sci-Fi jutut. Ei voi kai sanoa muuta kuin: I want to believe!
9. Arrow Sitten päästään pikkuhiljaa vaihtamaan kategoriaa. Oliverin näyttelijä on tajuttoman hyvännäköinen ja tutustuin koko sarjaan seuraavan maininittavan sarjan kautta, kun sarja teki cross-overin. Tämäkin on oikeastaan yhä kesken mutta jatkan sitä aina aika-ajoin. Tässäkin tykkään hahmojen kasvusta ja kehityksestä eniten.
10. The Flash Jep supersankareita...! Flash on tosin ainut supersankari sarja josta tykkään (en laske Arrow'ta Oliverilla ei ole supervoimia). Tykkään, kun sarjassa on hirveä määrä kiinnostavia henkilöitä. Kaikki metaihmiset on tosi kiinnostavia kykyineen. Ja tässäkin sarjassa sivutaan murhatutkintaa, koska Barry on rikospaikka tutkija. Killerfrost on varmaan lempihahmoni yksinkertaisesti siksi, että on niin badazz ja täysin Caitlinin vastakohta
11. House of The dragon No joo alkoi vasta, mutta olen jo koulussa ja sarja on oikeastaan parempi kuin GoT. Tykkäsin Targaryenista (kirjoitinkohan oikein?) eniten GoTissa joten on luonnollista, että sarja iskee. Hahmot saavat varmasti vielä kehittyä ja kasvaa ja jään innolla odottamaan mitä tästä vielä tulee.
12. Game of Thrones Arvasitteko? No totta kai GoT. Sivusinhan sitä jo äsken. Fantasia elementti on mahtava. Yllätys momentti on paras, älä koskaan kiinny yhteenkään hahmoon tässä sarjassa, koska kuka tahansa voi kuolla. Tykkään eniten Daenerysista ja Tyrionista, joten oli sopivaa että he olivat ainakin hetken samalla puolella. Lohikäärmeet oli parhautta ja tykkäsin eniten niistä jaksoista joissa ne olivat. Dracarys!
13. The O.C Tätä katson varmaan kolmatta kertaa juuri nyt. Teini-ikäisenä sarja oli lempparini. Haaveilin ihan tosissaan että olisin rikas ja voisin asua Newport beachilla. Marissa oli lempparini ja suutuin niin paljon Marissan kuolemasta aikoinaan, että lopetin koko sarjan katsomisen ja katsoin viimeisen kauden vasta muutama vuosi sitten. Mutta tässäkin hahmojen kasvu iskee ja teininä auttoi se että Benjamin McKenzie oli tajuttoman söpö.
14. The Witcher Tämäkään ei toki vielä ole valmis. Ja olen ehkä hiukan pettynyt kuitenkin. Rakastan tätä peliä enemmän kuin sarjaa. Olen kuitenkin katsonut kihlatun kanssa joka jakson. Ciri kiinnostaa eniten ja toivon että Cirin hahmoon saataisiin lisää syvyyttä.
15. The Walking dead Daryl <3 saman serkun kouluttamaan tämäkin. Onneksi tämä ei ole mikään jump scare kauhu olisi muuten jäänyt hyvä sarja katsomatta. Sarjassa on onneksi muutakin sisältöä kuin zombipandemia. Useiden zombi ohjelmien/leffojen ongelma on se että hahmot jäävät yksiulotteisiksi ja tämän TWD onneksi välttää.
16. Lost Hidasta katsottavaa, koska muuten aivot ei kestä perässä, mutta hyvä sarja kaiken kaikkiaan. Tapahtumia on tosin vähän liikaa takaumista yms. puhumattakaan. Päädyin lopputuloksena itse siihen että kaikki kuolivat lentokone onnettomuudessa ja koko saari oli vain jonkinlainen after life koe jolla nähtiin menetkö taivaaseen vai helvettiin.
17. Lucifer Lucifer hahmona on ihan parhautta. En voi sietää Chloeta mutta menköön, koska muuten murhatutkinta jäisi pois tästä sarjasta. Lucifer on loistava ymmärtäessään Lindan ohjeet aina väärin ja aiheuttaa niin hirveästi sekaannusta. Onneksi Lucifer ei kuitenkaan ryhtynyt jumalaksi parempi pysyä paholaisena.
18. Kuroshitsuji Viimeisenä muttei suinkaan vähäisempää Kuroshitsuji tai Black Butler. Kyllä listallani on myös toinen anime. Tässäkin fantasia elementti on kiva. Sebastian hahmona on kiinnostava samoin Ciel. En tykännyt Kuro kakkosesta oikeastaan yhtään, ykkönen oli paljon parempi.

Tässä näitä ajatuksia saa jakaa :)
It does not do to dwell on dreams and forget to live
//Ava ei ole minun tekemäni, vaan puolipron kiitos siitä!

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #527 : 26.10.2022 19:22:20 »
Seuraako joku muukin Emmerdalea? Jaksoja jäi joskus välistä joten voisko joku selventää. Kuinka Harriet saatiin pois kellarista? Miten Leanna tarkalleen kuoli? Oliko sekopää-Meena kaiken takana? Milloin Chloe ilmestyi sarjaan? Mitä mieltä ootte, onko Jamie elossa? Seuraan sarjaa nyt säännöllisesti. Jos jotain jää välistä niin aina on mtv-tunnukset.  :)
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #528 : 26.10.2022 21:42:58 »
Meena tappoi Leannan tiputtamalla tämän sillalta. Leanna sai tietää, että Meena on tappanut aiemminkin. Chloe ilmestyi sarjaan joitakin viikkoja sitten, hän oli Sarahin sydämenluovuttajan sisko. Kerry työskenteli Chloen perheessä siivojana/taloudenhoitajana. Harriet tuli pois kellarista, kun Dawn löysi tämän sieltä ja oli lopulta lähdössä tunnustamaan poliiseille tappaneensa Malonen eikä Harriet halunnut Dawnin tekevän sitä.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #529 : 06.11.2022 20:15:12 »
Taas annan pisteet yhdelle korealaissarjalle: Law school tarjosi usealle illalle mielenkiintoista seurattavaa. Netflixissä.

Myös sarja Manifest sai neljännen tuotantokautensa. Aikaisemmat kolme olivat katsottavissa aikaisemmin HBO:lla joskin ei ole enää siellä. Kaikki neljä kautta ovat nekin Netflixissä. Olin ensin melko varma, että kaudessa paketoidaan koko juoni viimein päätökseen, mutta kyllä kauden loppuminuutit jättivät auki taas sen, mitkä hahmot eivät jatka seuraavaan kauteen ja sen, mikä teema seuraavalla kaudella tulee olemaan. Mikäli nyt siitä tulee vielä uusi kausi? Kyllä siinä pedattiin jo uusia juonenkäänteitä jatkolle.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #530 : 29.11.2022 14:15:06 »
Slow Horses. Applen originaali. Aloin katsoa sitä puhtaasti siksi, että yhtä pääosaa näyttelee yksi mun lemppareista, ja onhan se nyt hyvä! Harmikseni vitkuttelin sen kanssa kovin enkä siis pääse kakkoskauden kyytiin sitä vauhtia kuin olisin kovasti halunnut, mutta ei se mitään. Hyppään kyytiin sitten, kun ehdin. Muita sen katsastaneita?
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #531 : 25.03.2023 21:51:58 »
Olen viime aikoina kuluttanut vapaa-aikaani katsomalla HBO:lta vähän vanhempaa sarjaa Person of Interest jota puolisoni katsoi jo useampi vuosi sitten ja suositteli sarjaa. Olen tykännyt kovasti, vaikka siinä nyt onkin sitä periamerikkalaista pyssytystä ja räiskintää, mutta itse pääjuoni pyörii turvakameroiden ja tekoälyn ympärillä.

Netflixiltä katsoin dokumenttisarjan Mysteerilento MH370 jossa pohditaan kadonneen lennon arvoitusta, joka ei koskaan ratkennut. Teorioita katoamisen ympärille on kehitetty sitäkin enemmän. Mielenkiintoista katsottavaa.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #532 : 09.04.2023 20:21:11 »
Voisin nostaa tähän myös Areenan tarjontaa josta olen pitänyt.

Suomalaissarja Ivalo saa minulta hyvät pisteet. Molemmat kaksi kautta katsottavissa.

Tällä hetkellä tarjolla on Midsomerin murhat, joka näyttää vaihtavan paikkaa Shetlandsaarten murhat kanssa. Shetlandsaaret saavat paremmat pisteet, joskin sitä ei ole tällä hetkellä katsottavissa.

Ja viime päivinä olen sohvaseikkaillut kun olen seurannut Erämaan armoilla - sarjaa. Muutaman kauden olen katsonut joskus jo aikaisemmin, mutta nyt siellä on useampi kausi katsottavissa.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #533 : 08.06.2023 17:28:52 »
Tulen taas kertomaan mitä olen viime päivinä katsonut. Tuplapostaus minulta, soo soo.

Netflixin Matkustajat (Travelles) kolme kautta katsottu. Vei kyllä mukanaan. Ja sitten ehdin ihmetellä mitä seuraavaksi katsoisin, niin Manifestin kolmannen kauden loput jaksot tulivat katseltavaksi. Luulin ensin että tämä olisi neljäs kausi, mutta kuuluvatkin kolmannen kauden toiselle puoliskolle.

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 970
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #534 : 18.06.2023 23:03:31 »
Young Royals jos tää pitää kiteyttää yhteen sanaan ni se olis varmaan *täydellinen*. Siis tämä on sarja, jota mä oon etsinyt jo lähemmäs 15 -vuotta.  ;D Ruotsalainen "teini"sarja, jossa käsitellään poikarakkautta, lisä mausteena vielä prinssi, joka rakastuu poikaan. (Mä en kasva ikinä aikuiseksi x'D, rakastan vaan liikaa näitä "prinsessa-"/"prinssitarinoita") Tää on niin ihan romanttinen ja kuuma sarja, vaikka tää on aika seksuaalinen ni silti tässä mennään kuitenkin hyvän maun rajoissa ja mikään ei mene yli. Täydellisintä on vielä se et toinen näistä pääosan näyttelijöistä kuuluu avoimesti LTGBQ (anteeks jos unohtu joku kirjain/on väärässä järjestyksessä tiedätte kuitenkin pointin)- yhteisöön. Kaiken lisäksi tässä on vielä aivan tajuttoman hyvät näyttelijät, jotka osaa myös improvisoida aivan tajuttoman hyvin (Kuullessani, et pari kohtausta on tiettyjen näyttelijöiden improa, ni mun leuka tipahti lattiaan). Mä löysin tän sarjan myötä mun elämään uuden artistin ♥, jonka ääni on kuin enkelillä *pus*. Oon ihan kikseissä ja odotan marraskuuta/alkuvuotta (vaikka kesä on vuoden parasta aikaa), kun tiedän että tän sarjan kolmas (mut samalla viimeinen :'() kausi alkaa.

Onko kukaan muu katsonut tätä sarjaa/mitä piditte? :D YR-fanit saa heittää yksäriä, jos kiinnostaa. Itsellä on just työn alla yks ficci tästä (kun ehtis/jaksais kirjoittaa).
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #535 : 19.06.2023 08:15:56 »
Mmmmmmitä, onko Young Royalsin kolmas kausi tulossa niin pian?? 👀👀👀
Ah, ja tietysti viimeinen😢
Toisaalta hyvä että osaavat lopettaa ajoissa, ettei ainakaan liian venyttämisen takia pääse hyvä sarja lässähtämään.

Lainaus
Onko kukaan muu katsonut tätä sarjaa/mitä piditte?
Joo, on meitä sarjan faneja täällä finissä ainakin kourallinen, ja ficcejäkin löytyy muutama, ainakin allekirjoittaneella ja Melodiella on pari.

Itse rakastuin sarjaan ensisilmäyksellä, tässä on jotenkin samaa aitoutta ja vangitsevuutta kuin norjalaisessa Skamissa silloin kun se tuli. Luojan kiitos Young Royalsin kaudet saattoi kuitenkin bingettää heti ilmestymisen jälkeen, eikä tarvinnut odottaa jaksoja tulevaksi yksi kerrallaan tai pätkissä ;D Olisi voinut olla liikaa allekirjoittaneelle😂
Skam-ajat oli ihan hirveitä kun joka päivä vaan odotti uutta pätkää, ja sitten kun se tuli, niin loppupäivä meni hypessä, keskittyminen kaikkeen muuhun (esim kouluun) kärsi ihan hirveästi🙈

Oikeasti tulin tänne hehkuttamaan (kiroamaan?) että pitääkö tässä taas ottaa kesäksi HBO🙈
Laitoin siskon katsomaan pari ekaa jaksoa Our Flag means Deathista, ja nyt haluan (yllätys!) katsoa sarjan itse uudestaan taas kokonaan😅
Herkät mieshahmot ja huumori on tässä vaan niin 👌👌👌. Also merirosvot🥰
Ja ylipäätään se, ettei toksinen maskuliinisuus ole tässä normi, vaikka toki sitä esiintyy.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Lizlego

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #536 : 19.06.2023 16:48:22 »
Young Royals kuulostaa vaarattomalta katsottavalta. Mä erehdyin lopulta olemaan utelias ja katsomaan Munkkivuorta. Onko täällä kukaan muu tullut kyseistä sarjaa katsoneeksi? Luin kuvauksesta, että se on jännäri, mutta kyllä se mulle oli ihan täyttä kauhua. Hyi saamari, en varmaan toivu siitä ikinä. Mä en ole vähään aikaan katsonutkaan mitään niin ahdistavaa ja kauheaa enkä edes osaisi sanoa täysin, mikä siinä oli niin pahaa, että pesi mennen tullen jotkut veri roiskuu -kauhujutut. Zombimätöt on kevyttä kauraa tuon rinnalla. Se vaan oli kauhean ahdistava ja pelottava muttei voinut jättää keskenkään kun oli aloittanut. Eikä kyllä auttanut yhtään asiaa, että siinä ollaan jossain kasariajoissa ja itse olen kasarilapsi. Tuli pintaan kaikki se kauhea, minkä oli jo unohtanut. Yksinäiset illat kotona ja se, että joku on ihan varmasti oven takana, omituiset hiipparit, pimeät polut, pelottavat kellarit. Iik! Kääk! Hyi oikeasti mut siis suosittelen.  ;D

Lusikkasirri

  • Pölypallero
  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #537 : 20.06.2023 21:07:42 »
Young Royals ei ehkä hirveästi nosta lapsuuden traumoja pintaa. Isoja teemoja ovat kuninkaallisuus, kuningashuoneen odotukset ja luokkaerot. Ja toki seksuaalisuus ja siihen liittyvät kysymykset. Mistä saa lisätietoa siitä, milloin kolmoskausi tulee??? Minäkin odotan! Olen myös samaa mieltä, että kolme kautta riittävät varmasti tarinan kertomiseen. Alku, keskikohta ja loppu, hyvä ja kompakti paketti.

Kun hahmot ovat alaikäisiä, tv-sarjojen tekijöillä on aina vähän kiire, koska näyttelijät vanhenevat niin nopeasti ulos rooleistaan. Young Royalsin tekijöillä on varmasti sama ongelma. Vuosi uuden kauden tekemiseen on aika oletettava aika, ainakin minun mielestäni. Ensimmäisen kauden jälkeenhän selvisi vasta syyskuussa 2021 että tulee kakkoskausi. Että ihan heti ei päästy edes tekemään. En tiedä vaikuttaako, että kolmoskausi vamristui viime joulukuussa.
it's been a long time coming
- Miss Americana & the Heartbreak Prince -

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 970
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #538 : 20.06.2023 21:24:23 »
Young Royals

Kun hahmot ovat alaikäisiä, tv-sarjojen tekijöillä on aina vähän kiire, koska näyttelijät vanhenevat niin nopeasti ulos rooleistaan. Young Royalsin tekijöillä on varmasti sama ongelma. Vuosi uuden kauden tekemiseen on aika oletettava aika, ainakin minun mielestäni. Ensimmäisen kauden jälkeenhän selvisi vasta syyskuussa 2021 että tulee kakkoskausi. Että ihan heti ei päästy edes tekemään. En tiedä vaikuttaako, että kolmoskausi vamristui viime joulukuussa.

Siis tällee täysin hurahtaneena tähän sarjaan (voin verrata fanitustani tällä hetkellä huumeriippuvuudeksi xD) olen yrittänyt onkia kaiken mahdollisen mitä netistä irti lähtee (luojan kiitos ymmärrän ruotsia paremmin, kuin enkkua) ja oon käsittänyt et Netflixiin tuo sarja ilmestyisi marraskuussa (joo kiitos netflix synttärilahjasta *pus*), mut se et tuleeko se sitten Suomen netflixiin jo tuolloin ni siitä en osaa sanoa (koska tekstitykset) mut mä voisin imee sen ilman tekstejäkin, jos vaan pystyy. Ja mä sit kans toivon ILOISTA, ONNELLISTA ja SULOISTA kolmatta kautta, eikä mitään v*tun Markusta sekottamaan Simmen päätä enää yhtään ja yhtäkään H*****IN Feliceä sekottamaan Willen ja Simmen kuvioita (Wille/Felice, saako oksentaa?? :O *oksentaa*, ne toimi kavereina mut ei parina).

Vitsi mä haluan tän mun ficcikuvion sarjaan x'DDD. Pikkasen tulis draamaa. En halua vielä paljastaa enempää kun se on kesken, mä en keksi sille nimeä :'(.

Yksi mikä näyttelijöiden taidon (+enkku dubin lisäksi) mille on pakko antaa erityismaininta ni on Edvinin silmät (Willen näyttelijä). Sillä pojalla on *painosana* tän universumin kauneimmat silmät. En oo ikinä ennen nähnyt niin täydellisiä silmiä kellään. 😻😍🥰
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Tamsin

  • Vieras
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #539 : 24.06.2023 12:24:15 »
Oletteko ehtineet katsoa And Just Like That... -sarjan jatkoa? Eka kausi viime kesänä oli täydellistä melankolista terapiaa. Huolellisesti toteutettua, kivaa katsoa. Kun omat surut oli lukossa, teki hyvää saada olla surullinen ja toivoton myötäeläessä sarjaa.