Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjat #2  (Luettu 145114 kertaa)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #500 : 27.10.2021 19:54:24 »
Oonko mä sokea vai onko oikeasti totta, että täällä ei ole vielä puhuttu Squid Gamesta? :D

Sain ylipuhuttua mieheni katsomaan kyseisen sarjan mun kanssa hiljattain. Itse en olisi yksikseni viitsinyt katsoa ensimmäistä jaksoa pidemmälle, mutta yhdessä se oli kivaa ;D En ole ikinä ennen katsonut mitään korealaista, enkä ylipäätään mitään aasialaista sarjaa. Tässä oli siis jotenkin tosi raikas ote perus jenkkimeininkiin verrattuna, ja ihan sarjan alku oli siksi mielenkiintoinen. Sitten päästiin mättöväkivaltavaiheeseen, ja siihen olisin varmasti minä itse lopettanut. Mua ei mitenkään hirvitä tai pelota tuollainen väkivalta, mutta vähän ehkä ällöttää ja en käsitä, miten kukaan voi haluta katsoa sellaista. No, tässä oli onneksi tosi mielenkiintoinen juoni lisäksi, joten yritin olla välittämättä siitä överiväkivallasta :D

Tykkäsin kovasti lopusta! Ja epäilen, että tässä pedattiin vähän myös uutta kautta.
Spoiler: näytä
Se ihme poliisiheppu oli ihan lemppareitani, ja me vähän spekuloitiin, olisiko hän kuitenkin jäänyt henkiin. Mietin myös, menikö mulla jotain ohi, vai miksi hänen veljensä ampui hänet? Tai siis että selitettiinkö sitä :D Itse ajattelin, että hän oli voittanut pelin ja hän olisi jotenkin seonnut siitä rahamäärästä, mutta en suoraan sanottuna muista hänen taustatarinaansa ollenkaan tietääkseni, olisiko siinä mitään järkeä :D
Never regret something that once made you smile.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #501 : 27.10.2021 22:14:00 »
Maailmalla on iso haloo tosta Squid Gamesta. Vaikka se nyt poikii fanikokoontumisia ja lieveilmiöitä, uskallan väittää ettei siitä tule koskaan TSH:n tai Star Warsin kaltaista vuosikymmeniä jatkuvaa fanitusta. (Unohdinko Potterin? Sekin on aika kuolematon ilmiö, eikös.) Jäin miettimään miksi se on noussut niin nopeasti niin suosituksi. Ehkä yksi syy on että tuolla maailmansuunnalla asuu julmettoman suuri määrä ihmisiä joilla oli ja on potentiaalia nostaa suosiota ja katsojalukuja heti pilviin. Eli ajattelin joskos aasialaiset suosivat aasialaista tuotantoa. Amerikkalainen pyssytys ja takaa-ajo on jo useaan kertaan nähty.

Katsoin itse sarjan kahtena peräkkäisenä päivänä. Tulipahan katottua, en jää fanittamaan.
Mutta mielestäni myös toista kautta pedattiin. Veikkaan sen olevan jonkun henkilökunnan näkökulmasta.

Arrowista: tuolla aikaisemmin kerroin aloittaneeni katsomaan. Eka kausi on hyvä. Tokassa on liikaa supersankareita ja kolmas veti jo vähän övereitä. Hyvin olisi voinut jättää katsomisen ekaan kauteen. Nyt taukoa ennen neljättä kautta, jos sitä viitsin enää katsoakaan.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #502 : 28.10.2021 05:10:05 »
Itsekin katsoin Squid gamen, ja joku siinä kyllä koukutti. Ei ehkä ihan alusta asti, mutta siis ne pelit.
Voi olla, että olisi jäänyt itseltä katsomatta, jos ei kaveri olisi ehdottanut, että kaatsotaan yhdessä.
Nyt olen kohta katsonut toiseen kertaan, kun isäni ryhtyi katsomaan, vaikka edelliskerrasta on vaan muutama viikko.
Jotain kiehtovaa siinä on, ehkä ne hahmot ovat se, joka sai palaamaan sarjan pariin uudestaan, ne ja niiden väliset suhteet. Ristittiin kaverin kanssa päähenkilö Narutoksi, ne on jotenkin yhtä naiiveja ja aurinkoisia ;D

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #503 : 01.12.2021 09:42:23 »
Suurena katastrofielokuvien ystävänä löysinkin nyt sarjan katsottavakseni. Netflixin Japan sinks (Japani uppoaa) on mielenkiintoinen sarja. Ei ole siis tarjolla sitä tyypillistä amerikkalaista tai eurooppalaista paniikkisettiä, vaan japanilaista hieman rauhallisempaa mutta silti niin tiivistunnelmaista katsottavaa. Sarja on vielä kesken, joten uusia jännittäviä jaksoja on vielä tulossa. Tämäkin sarja sai minut kyllä jämähtämään taas nojatuoliin sammalta kasvamaan, sen verran koukuttavaa.

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #504 : 02.12.2021 00:15:52 »
Jostain kumman syystä mä olen vierastanut kotimaisia sarjoja. Oon mä muutaman katsonut, mutta harva on jäänyt sellaiseksi, että oikeasti koukutun. Tällaisista tulee mieleen vain Ivalo. Mutta nyt ihan pienen ajan sisällä Karppi on koukuttanut mut aivan täysin. Äidin työkaveri oli sitä ohimennen kehaissut ja äiti kiinnostui siitä — no, sillä tiellä ollaan. Oon myös vähän lukenut juttuja, miten tää sarja (joka kansainväliseen levityksen lähti nimellä Deadwind) on ulkomailla otettu vastaan. Ollaan vasta ekassa kaudessa ja viimeinenhän just tipahti Yle Areenaan. Kutkuttaa tietää lisää ja se menee vain jännemmäksi koko ajan. Toivon, ettei lässähdä. Jotkut sarjat tuppaa lässähtämään.

Itsekin oon nyt kolme jaksoa katsonut tätä Squid Gamea, oikeastaan puoliksi siksi, että kaverit kehottivat ja osittain siksi, että halusin nähdä, mitä sitä maailmalla hehkutetaan. Ei ihan ehkä minunkaan tyylinen sarja, mutta fresh näin vaihteluna amerikkalaiseen ja taidanpa katsoa tuon loppuunkin.

Yle Areenasta (ja taitaapa se kanavaltakin tulla) löytyy sellainen sarja kuin Leonardo. Kertoo siis, kuten nimestä voi arvata, Leonardo da Vincistä. Sitä nyt parina päivänä ennen töihin lähtöä tuossa itsekseni katselin aamupalan ääressä ja oon tykännyt kyllä. Pari tuttua näyttelijää on mukana, joka voi tietty vaikuttaa asiaan, mutta olen viihtynyt sen parissa kovin.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Ilargia

  • Musarañita
  • ***
  • Viestejä: 121
  • vaanivainen siiseli
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #505 : 02.12.2021 16:45:58 »
Onko kukaan katsonut Ajan pyörän tv-versiota?

Alun perusteella tuskin on mikään mullistava elämys, mutta viihdyttävä ja visuaalisesti hieno kyllä. Luin suomennetut kirjat joskus vuonna kivi ja keppi, ja vaikka niistä jotain muistan, niin suhteeni niihin ei ole niin intohimoinen, että tarinan muutokset ärsyttäisivät liikaa (vain silleen sopivasti, että on ihan hauska vähän puolison kanssa marista, että miks ne nyt noin teki ;D ). Tavallaan jos olisi aikaa, niin voisi jopa olla hauskaa lukea kirjoja uudelleen. Ehkä joululomalla, kun eka kausi on päättynyt.

Huomaa kyllä, että yritetään toistaa GoT:n menestys, osa juonen muokkauksista on niin sen tyylisiä ;D En usko, että tulee onnistumaan, mut saahan sitä yrittää, varsinkin, kun tilaajalla on rahaa kuin roskaa. Itselleni tosin GoT oli sen verran pettymys, että kovin paljon ei vaadita sen ylittämiseen ::) Ei kirjojen takia, niitä en ole lukenut, mutta olin ennen katsomista lukenut niin valtavasti hypetystä nimenomaan tv-sarjasta, että odotukset oli jo liiankin korkealla :P Tässä Ajan pyörässä ei ole samaa ongelmaa, lukemani arviot on olleet pikemminkin kriittisiä. Saa nähdä, miten pitkälle sarjassa päästään - tavallaan toki toivoisi, että se saa sen verran suosiota, että jatketaan.

Huomaan myös, että vaikka jakso on noin tunnin, niin se tuntuu tosi ankean lyhyeltä. Avaus oli hyvä, kun sai vetää kolme jaksoa kerralla. ;D GoT:n katsoimme vasta, kun kaikki osat oli ulkona ja maratoonasimme viikonloppuisin ja lomapäivinä (koska, joo, pettymyksestä huolimatta se oli kyllä koukuttava). Toki voi olla, että GoT:n kohdalla se vaikutti negatiivisesti, mutta samaa on tullut tehtyä myös sellaisilla sarjoilla, joista oon pitänyt paljon, esim. YLE:n Invisible Heroes meni kokonaan yhtenä sunnuntaina, käytiin vaan välissä kävelyllä. Sit taas välillä menee viikkoja ilman, että katson mitään. Ehkä tää olis mulle se nautinnollisin tapa katsoa sarjoja, mutta itsehillintä ei kyllä riitä siihen, että odottaisin kauden loppuun nyt, kun oon jo aloittanut :D Ootteko muut enemmän "jakso kerrallaan" vai "kaikki tänne heti" -tyyppiä?
« Viimeksi muokattu: 02.12.2021 16:49:01 kirjoittanut Ilargia »
"Yölinnut nokkivat ensimmäisiä tähtiä,
jotka säkenöivät kuin sieluni kun sinua rakastan."
                                             -Pablo Neruda

"¿No viste por el aire transparente
una dalia de penas y alegrías
que te mandó mi corazón caliente?"
                                   - F. G. Lorca

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #506 : 10.12.2021 13:06:21 »
HBO:lla on sarja Beforeigners jossa on mielenkiintoinen juoni. Tullut kaksi lyhyttä kautta. Mulla on vielä toinen kausi katsomatta.
Norjalainen sarja, jossa kuullaan myös muinaisnorjan kieltä ja nähdään hienoa puvustusta.  :)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #507 : 23.12.2021 11:06:31 »
Kun Finin juhlavuoden lukuhaasteen myötä päädyin pitkästä aikaa lukaisemaan yhden Tiina-kirjan, satuin siinä samalla huomaamaan, että niiden kirjojen pohjalta on tehty 90-luvun alussa yksi lyhyt tv-sarjakin! Miten en ookaan tämmöisestä ennen ollut tietoinen :D Uteliaisuuttani katsoin juuri ensimmäinen jakson, ja enköhän mä noi loputkin katso, kun niitä on yhteensäkin vain kuusi, kaikki puolituntisia.

Ihan kivalta vaikuttaa, mitä nyt ekan jakson perusteella voi sanoa. Mulla on toki jo lapsuudessa muodostunut tietyt mielikuvat joka hahmosta, niin ulkoiset kuin sisäisetkin, ja vaikka tää sarja ei ainakaan niitä ulkoisia monen osalta vastaa, ei se mua häiritsekään (toisin kuin esim. Laura-kirjojen pohjalta tehdyssaä sarjassa), ei ainakaan vielä :D Se, mikä mua sen sijaan häiritsi, oli se että tää tuntu vähän viilettävän kohtauksesta toiseen, sillee että kurkataan vähän yhteen hetkeen ja sitten hypätäänkin jo toiseen. Mä arvostaisin enemmän sitä, että hetkiin keskityttäisiin enemmän. Ymmärrän toki, että kun jaksoja on vähän, on pakko edetä nopeammin jotta mukaan mahtuisi kaikki, mitä halutaan, mutta sen takia tää sarja hyötyiskin mun mielestä suuremmasta jaksomäärästä, vaikka sitten niin että olisivat lyhyempiä. Silloin ei kohtausten nopeat vaihtumisetkaan häiritsisi niin paljon. Nyt vain tuli vähän hätäilyn maku suuhun. Mutta ehkä - toivottavasti - seuraavissa jaksoissa tahti olisi jo järkevämpi.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 346
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #508 : 26.04.2022 11:00:55 »
Tulin tänne hehkuttaakseni Netflixistä bongaamaani uutta sarjaa Heartstopper. En lähde spoilaamaan, mutta ajattelin sitä katsoessani tosi monesti, että joku sarjan tekijöistä on tainnut lukea aika paljon fanifiktiota.  :) Eli ajattelen tän sopivan ainakin kaikille, jotka tykkäävät lukea ja kirjoittaa poika- ja/tai tyttörakkaudesta kouluympäristössä. Onkohan joku muu sattunut katsomaan tämän?

Larjus: Mäkin olen joskus muksuna ahminut kaikki Tiina-kirjat, ja itse asiassa jostain kaappieni kätköistä löytyy tuo sarjakin DVD:llä. En ole tosi pitkiin aikoihin katsonut, mutta pitäisi varmaan, kun en enää oikein muista siitä mitään. Aikanaan tykkäsin kovasti, silloin joskus hyvin kauan sitten, kun se tuli katsottua telkkarista ja nauhoitettua VHS-kasetille.  ;D Oikea nostalgian multihuipentuma.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2022 11:20:50 kirjoittanut Altais »

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #509 : 26.04.2022 21:56:46 »
Altais, mulla on aikeena katsoa se tässä, kun ehteis (ehkä tänä vkonloppuna). Mitä oon tumblrissa nähnyt siitä juttuja, niin se vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta - sama trailerinkin perusteella - joten uskoisin tykkääväni siitä.

Kyseinen sarja perustuu Alice Osemanin kirjasarjaan, josta ollaan nyt julkaisemassa suomennosta. Tilasin sen ennakkoon, saa nähdä ehdinkö katsomaan sarjan ensin ennen kuin kirja tulee. Tosin, siinä käy kyllä niin, että sarja tulee varmasti katsottua ensin, kun mulla on muutama muu kirja tuossa odottamassa, jotka täytyy lukea ensin. ::)
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #510 : 27.04.2022 22:20:34 »
Larjus: Mäkin olen joskus muksuna ahminut kaikki Tiina-kirjat, ja itse asiassa jostain kaappieni kätköistä löytyy tuo sarjakin DVD:llä. En ole tosi pitkiin aikoihin katsonut, mutta pitäisi varmaan, kun en enää oikein muista siitä mitään. Aikanaan tykkäsin kovasti, silloin joskus hyvin kauan sitten, kun se tuli katsottua telkkarista ja nauhoitettua VHS-kasetille.  ;D Oikea nostalgian multihuipentuma.
Se oli mustakin kokonaisuudessaan mukava sarja :) Ekan jakson jälkeen se pahin kohtausten välillä hyppelykin tuntui onneksi rauhoittuvan, vaikka oon mä edelleen sitä mieltä, että toi sarja olis hyötynyt siitä että jaksoja olis ollut enemmän, jolloin yksittäisiin tarinoihin ja tapahtumiin oltais voitu keskittyä enemmän.

Mä kiinnostuin Heartstopperista vähän jo heti kun Netflix sitä mulle uutisissaan mainosti, ja sen jälkeen oon ehtinyt siitä jo mm. twitteristä lukemaan kehuja. Oon ite ehtinyt katsoa vasta yhden jakson, ja sen pohjalta on vielä paha mennä sanomaan mitään, mutta ei tuo ainakaan huonolta vaikuta. Kiva katsoa taas pitkästä aikaa jotain brittisarjaa. Toivottavasti tulevissa jaksoissa on söpöä meininkiä luvassa :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 456
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #511 : 29.04.2022 19:16:34 »
Katselin tänään myös tuon Heartstopperin. Alkuun olin että tsekkaan ensimmäisen jakson ja jos on hyvä katson loput myöhemmin. No muutama tunti myöhemmin olin siltä istumalta katsonut kaikki jaksot putkeen. :D Oli tosi söpö, herttainen ja aito. ^^ Olen ehkä vähän samaa mieltä Altaisin kanssa, että fan fiction trouppeja oli mukana, mutta samalla tuntui, että onhan noita nähty monissa muissa teinidraamoissa. Eikä todellakaan häirinnyt, että mukana oli ficci trouppeja! Oikeastaan oli hauskempaa katsoa sarjaa, kun hahmot olivat kuin minkä tahansa hahmojen lukio!AU-versioita ja uppouduin siksi jotenkin paljon paremmin mukaan. Minusta oli myös kiva, että jaksot olivat vain puolisen tuntia ja niitä oli vain kahdeksan. Mitään juonikuviota ei ollut venytetty liikaa ja lyhyet jaksot innostivat katsomaan aina vain uuden jakson, kun yhden katsomisessa ei kestänyt tuntia.
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 346
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #512 : 29.04.2022 21:10:02 »
tirsu, onpa mielenkiintoinen tieto tuo, että sarja perustuu kirjaan. Pitääpä itsekin etsiä se käsiini jostain ja lukea, koska tykkäsin kovasti sarjasta.  :)

Meldis: juu, ei minuakaan ollenkaan haitannut tietty ficcimäisyys, vaan tykkäsin siitä, niin kuin tykkään ficeissäkin teinien ihmissuhteista, söpöilystä ja kipuilusta ihastumisen ja ystävyyssuhteiden välillä.  :) Ja samalla lailla kävi, että yhden jakson jälkeen oli pakko katsoa toinen jne. ja lopulta kaikki putkeen.

Larjus: pitäis itsekin ehkä lukaista joskus joku Tiina-kirja nostalgiamielessä. Mikähän niistä olikaan paras, kun en enää muista yhtään? No joo, ei liity nyt tv-sarjoihin enää tämä, mutta tuli tuosta sarjasta kuitenkin mieleen.  :D

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 182
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #513 : 03.05.2022 23:05:13 »
Tulin tänne hehkuttaakseni Netflixistä bongaamaani uutta sarjaa Heartstopper. En lähde spoilaamaan, mutta ajattelin sitä katsoessani tosi monesti, että joku sarjan tekijöistä on tainnut lukea aika paljon fanifiktiota.  :) Eli ajattelen tän sopivan ainakin kaikille, jotka tykkäävät lukea ja kirjoittaa poika- ja/tai tyttörakkaudesta kouluympäristössä. Onkohan joku muu sattunut katsomaan tämän?

Mutta siis Heartstopperhan pohjautuu sarjakuvaan! Sarjakuvan piirtäjä oli vahvasti mukana tv-sarjan teossa  :) Siksi se oli niin uskollinen alkuperäisteokselle, ja siinä oli paljon animaatioelementtejä. Todella ihana sarja kyllä, suosittelen kaikille, ihan meille kolmekymppisillekin!!
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #514 : 05.05.2022 09:59:13 »
Jep! heartstopper perustuu sarjakuvaan (julkaistu myös paperisena), joka on luettavissa netissä ilmaiseksi, jos kiinnostaa. Mä tiesin tämän kyllä, mutta en ollut kuin vilkaissut. Katsoin siis sarjan ensin (bingesin...) ja halusin alkaa lukea sarjakuvaa, mutta ainakin ekat sivut olivat sanatarkkaan samaa, ettei kiinnostus riittänyt :'D ihana, hyvänmielen tarina jokatapauksessa, ihanat näyttelijävalinnat ja voi kumpa tuollainen sarja olisi ollut 15v sitten ˆˆ
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #515 : 07.05.2022 22:27:48 »
Katselin tänään myös tuon Heartstopperin. Alkuun olin että tsekkaan ensimmäisen jakson ja jos on hyvä katson loput myöhemmin. No muutama tunti myöhemmin olin siltä istumalta katsonut kaikki jaksot putkeen. :D Oli tosi söpö, herttainen ja aito.

Katsoin tänään. Samalla lailla ajattelin että katsotaan nyt se eka jakso mikä tuo oikein on. Ja sitten katsoin kaikki loputkin.  :)
Mulle ei tullut fikkimäistä oloa. Eka ajatus oli että jaha, sarja sijoittuu taas koulumaailmaan. Mutta eihän tuosta nyt pahaa sanottavaa löydy.

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #516 : 08.05.2022 13:53:05 »
Heartstopperiin rakastuin itsekin aivan täysillä. Ihkutin, kiljuin ja melkein itkin kippurassa  ;D En hämmästyisi vaikka siitä tulisi vielä kirjoitettua fanfictionia joskus  ;D Enkä malta odottaa jatkoa! Rakastuin sen tyyliin. Voisi lukea sen kirjan.
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #517 : 11.05.2022 10:50:45 »
Heartstopperiin liittyen minäkin. Ihan oikeastaan puoliksi täältä lukemani ja puoliksi Netflixin heittelyiden takia mä sen päädyin katsomaan. Mun eka ajatus oli, että onpa tää herttainen. Sit mä pelästyin, kun eka jakso loppui, että mitä — onko tää näin lyhyt? Selvästi en ole tottunut jaksojen lyhyyteen. Mutta kolmannen jakson kohdalla mä aloin tajuta, ettei mulla ole minkäänlaista samastumispintaa päähenkilöiden ihastumiskokemuksiin (olin koulumaailmassa oman elämäni Hermione Granger), mutta viihdyn silti. Mä katselen sitä tarkoituksella aina yhden ennen töitä, kun syön aamupalaa ja tänään olisi tarkoitus jatkaa. Päähenkilöpojat on molemmat oikein suloisia ja huomasin itsekin kommentoivani jaksojen tapahtumia ääneen. Tuo sarjakuvahan näköjään julkaistaan myös syksyllä suomeksi, että varmaan viimestään silloin, ellei jo napata sitä jostain aiemmin mukaan, se pitää varmaan lukaista. Saapahan siitä sitten sarjakuvakokemuksenkin, niitä kun mulla niin vähäisesti on.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 889
  • ava © Ingrid
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #518 : 12.05.2022 19:36:21 »
Minäkin aloitin eilen Heartstopperin katsomisen, kun täällä siitä oltiin keskusteltu ja mulle se sarjakuva oli nimenä tuttu yhden tubettajan kautta, jota seuraan.

Ajattelin, että olen niin kyyninen, ettei tuollainen ihastumisteinisarja muhun uppoisi, mutta täytyy sanoa, että ihan hauskaa katsottavaa tuo on ollut ja pitää vielä ne loputkin jaksot katsoa. Päähenkilöt on mukavan erilaiset ja etenkin Nick on jotenkin tosi hellyyttävä. Noin muutoinkin päähenkilöiden esittäjät tuntuvat todella luontevilta rooleihinsa.

Eniten mussa on kolmen jakson pohjalta tökkinyt sivuhahmot, miten he tuntuvat olevan olemassa vain kahta päähenkilöä varten. Toivottavasti sivuhahmotkin syvenevät sarjan edetessä. Eniten sivuhahmoista esiin nousee Elle, jotenkin voin niin samaistua tuohon yksin koulussa olemiseen ja ystävien saamisen vaikeuteen. Ainakin itselle kolahti se, ettei viitsi edes tutustua muihin, kun ajattelee, ettei kuitenkaan ole tarpeeksi kiinnostava tai kelpaa muille itsenään, tai jotain sinne päin. :'D

Voisi itsekin yrittää tutustua siihen sarjakuvaan jossain kohtaa. Ja pitää saada katsottua loputkin jaksot ennen kuin uskaltaa antaa sarjasta lopullisen tuomion, mutta so far tuo on ollut mukavaa katsottavaa. :)

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tv-sarjat #2
« Vastaus #519 : 20.06.2022 12:17:13 »
K-draama "Salainen metsä" saa minulta hyvät pisteet. Nimestä huolimatta sarja ei liity yhtikäs mitenkään metsään. Eikä tässä ole romanttista hömppää, vaan pyöritään poliisien ja syyttäjien ja heitä korkeammissa viroissa oleviin sotkuihin. Voittaa mennen tullen amerikkalaiset poliisisarjat.