Vapaa keskustelu > Saivartelija

Tv-sarjat #2

(1/117) > >>

flawless:
Otsikko kertookin olennaisen, eli keskustelua tv-sarjoista! Hehkutusta, fanitusta, valitusta ja kaiken muunkin sorttista rupattelua, mutta ei spoilaamista! Juonipaljastukset siis varoitusten kera minifontilla, muutoin vapaata jutustelua.

Linkki edelliseen topaan. Jatkakaa!

Nolffe:

--- Lainaus ---Aivan ihana sarja, ollut lempparini vuodesta nakki ja keppi. Kannattaa ehdottomasti jatkaa katsomista ja koukuttua entistä pahemmin, on sen arvoista! Harvoin törmää sarjoihin, jotka menevät niinkin pitkällä kuin kymppikaudella ilman, että laatu olisi laskenut tai jaksojen juonet alkaneet toistamaan itseään. Aina joskus pohdin ihan kummissani sitä, miten sen sarjan käsikirjoittajat keksivätkään aina uusia juonikuvioita ja toisiaan karseimpia ja mielenkiintoisempia keissejä. Odottelen nyt ihan innoissani lisää jaksoja kymppikauteen, etenkin kun ykkösjakso loppui niin cliffhangermäisesti... Toivottavasti kyseisen jakson lopetus ei ollut vain tyylittelyn vuoksi tai muuten vaan sellainen mitä oli, toivon kovasti että kyseiseen aiheeseen palataan vielä koska herätti kyllä mielenkiintoni.
--- Lainaus päättyy ---
flawless, nää samat asiat pyörii munkin päässäni vähintään kerran joka jakson kattomisen yhteydessä. Siellä on selvästi idearikasta ja vilkkaan aivotoiminnan omaavaa porukkaa hommissa käsikirjoituksen puolella ja ai että, oon niin kiitollinen siitä. D:
Mä en oo nähny yhtään kokonaista jaksoo vielä kymppikaudesta (miinus gifit etc. Tumblrin puolella. Ihihih, Reid violetissa paidassaan), mutta iso helpotuksen aalto hyökähti kun sanoit, ettei sarjan laatu oo muuttunu huonompaan suuntaan. Tämmösissä sarjoissa, joissa kausia on jo yli kuusi ja jaksoja kaudessa yli kaksikymmentä, tulee aina pikkuhiljaa eteenpäin mennessä pieni pelko, että laatu tipahtaa jossain vaiheessa ihan roimasti.

Aah, aloin tänään katsomaan pitkästä aikaa uudelleen Sherlockin kolmannen kauden jaksoja ja huomasin, että tosi nopeesti unohtuu isojakin paloja jaksoista. Mut toisaalta oli kiva kattoa ja huomata että "ai tässä oli tämmönenkin kohta". :D Melkein tuntu The Empty Hearsea kattoessa, että kattois vasta ensimmäistä kertaa koko jakson.

flawless:
Nolffe, ei tosiaan mun mielestä ole huonontunut lainkaan! Ihan yhtä priimaa tavaraa kuin alussakin. Mutta se mistä olen kaikista yllättynein on se, ettei sarjan tunnelma ole muuttunut juurikaan sekään, siis toki jotkut keissit ovat olleet vähän eeppisempiä kuin alun jutut mutta jos ajattelee kokonaisuutena niin sarjan tunnelma ja pointti on yhä sama kuin alussakin. Kun useissa sarjoissa käy niin että laatu ei välttämättä muutu mutta aihe alkaa siirtyä vähän eri suuntaan tai tunnelma muuttuu radikaalisti. Esim. Merlin on aika hyvä esimerkki tuosta tunnelmanmuutoksesta, siinä nyt tosin on vain viisi kautta mutta ensimmäiset olivat sellaista kevyttä hömelöintiä kun taas viimeiset kaudet olivat todella synkkiä ja koko ajan ennusteltiin Arthurin kuolemaa. Mutta Criminal Minds on jotenkin vaan aina samanlaista, yhtä laadukasta ja viihdyttävää katsottavaa.

Ainoa mikä Criminal Mindissa ärsyttää on se, että yksi tiimin naisjäsen on koko ajan kierrossa :D Ensin oli Elle, sitten Emily, sitten Ashley, sitten Alex ja nyt Kate. Elle ja Alex olivat ihan kivoja ja Emilystä tykkäsin todella paljon, mutta Ashleylle en koskaan lämmennyt... Onneksi ei ollut kauaa sarjassa, haha. Mutta olisi ihan mukavaa jos nyt Kate olisi tullut jäädäkseen, ei ole kuitenkaan kivaa kun yksi tiimin jäsen vaihtuu koko ajan tasaisin väliajoin. Tykkäisin mieluummin katsella samoja naamoja, kun pääsee hahmoonkin sisälle ihan eri lailla jos sitä näkee pidempäänkin kuin kauden/pari. Kaikki Criminal Mindsit vakkarihahmot ovatki kyllä mulla lähellä sydäntä, kun on niitä naamoja katsellut niin pitkään ja tavallaan oppinut tuntemaan hahmot. Ja Hotch vaan on niin paras ♥

Malia, ah no tuo puhelin saattaa selittää asian. Mulla on ainakin koneella toiminut ihan ok tuo sivu, eivät tietenkään nuo kaikki mutta aina on joku hyvä löytynyt. Mutta joo ei tosiaan kannata rekisteröityä mihinkään, on nuo kuitenkin sen verran arveluttavia sivuja.

Remoteness spectator:
Hei tsiigatkaapas tämä sarja, jossa on ensinnäkin aivan mahtava tunnari!

Eli onko kukaan katsonut Murdoch Mysteries? Rupesin itse aika randomilla katsomaan kun vanhemmat ovat seuranneet, ja ei vitsi sehän on hyvä! Tulee telkkarista joka arkipäivä, ja vaikka se onkin low-budget niin se luo siihen ihan oman charminsa, käsikirjoituksen ollessa erittäin taidokasta ja monitasoista. Jokainen juoni on omansa, ja sen lisäksi, että tarinat todellakin ovat mielenkiintoisia, klassisia murhamysteereitä 1800-luvun lopulla Kanadassa, niin tarinaan on myös lisätty uusien modernien koneiden keksimistä, sekä piilotettu historiallisia hahmoja avustajan rooliin, joiden henkilöllisyyttä katsoja saa itse arvuutella. Tosi kiva sarja, katsokaa ihmeessä :)

leofurioso:
Jee, etten oo ainoa, joka Murdochia katsonut. Ja itse katson yleensä tv:stä sen, mutta kuten tänään, niin epäilen katsovani vielä sen Areenastakin, sillä vaikka nähnyt jo kyseisen 5. kauden, missä nyt mennää, niin hauska seurata tekstitettyäkin versioo välillä, vaikka itse taidan siellä 6. ja 7. kauden taitteessa pian mennäkin. Ja todellakin mukava sarja, kun voi mm. kuuluisiakin kirjailijoita törmätä ja aiheet kiinnostavia, vaikkei olekaan ehkä niin ison budjetin sarja kuin jotkut BBC-sarjat tai Hollywood-sarjat.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta