Kirjoittaja Aihe: Jääkaapissa asuu mörkö, S | angst, slash | one-shot  (Luettu 3598 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Nimi: Jääkaapissa asuu mörkö
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: angst, slash, melankolinen fluffy
Paritus: minä/sinä
Sanoja: Yht. 600
Haasteet: Vuosi raapalehtien IV, Originaali10 #3 ja Gotta love lokakuu!
A/N: Jaaha. Kai sitä pitää joskus tällaistakin omituisuutta harrastaa. Kaksi reppanaa ja mörkö. Sanasen saa sanoa :]

Jääkaapissa asuu mörkö

Vilu syö varpaita. Kipristän niitä ja käperryn tiukemmin sykkyrään, mutta peitto on liian lyhyt. Me nukumme yhden peiton alla ja pidämme sitä poikittain, koska et osaa nukkua lähellä minua. Ehkä pitäisi loukkaantua. En viitsi, kun et kerta voi sille mitään. Olemme erilaisia. Hyväksyn sen ja käännän kylkeä. Kuuntelen hengitystäsi ja imen tuoksuasi keuhkoihin. Huokaan.

Patja on liian ohut ja tunnen, miten lonkkaluu painaa kipeästi lattiaa. Parisängylle ei olisi tilaa ja peittoja on vain yksi. Nukumme siis lattialla. Sinun vikasi se kaikki on. Et halua olla lähellä, mutta et huoli sohvaakaan. Nukut levottomasti ja unesi katkeilee kuin liian usein teipattu filminauha. Mumiset nimeäni ja minun pitää ryömiä luoksesi silittämään kuumaa niskaa, kun et muuten ikinä rauhoitu. On kuitenkin mukava tietää, että vaikken pääse kainaloosi, on minulla tilaa unissasi, vaikka ne sitten olisivatkin painajaisia.

Minäkin herään öisin, mutta nälkään. Se kourii, murisee ja sattuu. En tiedä, mistä se tulee, koska syön aina tukevan iltapalan, vaikka sinä motkotat, ettei se ole terveellistä. Minun mahalaukullani ei näytä olevan pohjaa. Eikä se vedellä täyty. Nousen ja hiivin keittiöön. Valot sokaisevat, kirveltävät ja päähän koskee. Sammutan ne. Jääkaapissa asuu valo ja pärjään sen voimin, mutta hypoteesi on väärä ja valo poissa. Kaappiin on tainnut muuttaa mörkö.

*

Saan yöpalan valmiiksi. Sinä heräät ja pelästytät minut, kun käsittelen veistä. Viillän itseäni ja lämmin, tahmea veri tahraa käteni. Ulvaisen. Sattuu, kirvelee ja polttaa. En pidä kivusta. Silmäkulmia polttaa. Omistan alhaisen kipukynnyksen, vaikka miehellä ei sellaista saisi olla. Vielä joskus evoluutio karsii minunlaiseni pois ja alfaurokset kansoittavat maan. Ehkä on vain hyvä, että olen homo. Sillä tavoin en voi kuormittaa ketään lasta tällaisilla paskageeneillä. Eivätkä naaraat minua isäksi valitsisikaan. Vain sinä olet minut huolinut.

”No voi jumalauta”, sinä sanot, sytytät valot ja tulet katsomaan, vuodanko kuiviin. Otat paperia, kiedot sen haavan ympärille ja puristat. Vavahdan kivusta ja häpeän kyyneliäni.

”Kultapieni”, hellittelet, vaikka äänesi on karhea, kuten aina öisin, kun heräät kesken unien. ”Se on pelkkä pintahaava.”

”Miksi se sitten vuotaa noin paljon?” niiskaisen. Kohautat harteitasi.

”Ehkä osuit hiussuoneen”, arvelet ja katsot ohitseni keittiötasolle. ”Yöpalaa taas hakemassa vai?”

Minun ei tarvitse vastata. Huokaat ja talutat minut vessaan. Puhdistat haavan. Olen urhea enkä itke enää, vaikka haava sykkii edelleen. Tyrehdytät vuodon ja laastaroit minut. Olen puhdas verestä, mutta käsi on arka ja käyttökelvoton. Sinä suukotat sormiani ja sekin sattuu.

”Noin”, sanot pehmeästi. ”Sinut on nyt paikattu.”

”Kiitos”, sanon jokseenkin nöyränä. Palaan syömään ja sinä seuraat kantapäilläni, vaikka siniharmaat silmäsi ovat täynnä unihiekkaa.

*

Kylmät jalkamme leikkivät keskenään, kun minä syön ja sinä siemailet teetä.

”Nukuitko hyvin?” tiedustelen haukkujen välissä. Pudistat päätäsi.

”Hämäriä unia. Ahdistaa”, sanot arkisesti, vaikka paha olo on aitoa. ”Ja sitten sinä olit poissa.”

Se on melkein kuin syytös, mutta siinä missä minä en kestä kipua, sinä et kestä nukkua ilman minua. Kaiketi meillä kaikilla on heikkoutemme. Haukkaan makkaravoileipää, kun sormesi leikkivät teemukin korvalla.

”Jääkaappi on pimeänä”, kerron. ”Ja siellä haisee kummalta. Veikkaan mörköä. Entä sinä?”

”Veikkaan, että se on sinun pilaantunut hernekeittosi, joka siellä haisee”, tuumaat siihen. ”Turhaan syytät mitään mörköjä.”

Nyrpistelyni saa sinut nauramaan ja kumarrut suutelemaan leivänmuruista suupieltäni.

*

Katossa kopisee, kun yläkerran hermoraunio vaeltelee asunnossaan. Kuuntelen tuskastuneita askelia ja mietin, asuuko tässä talossa yhtäkään onnellista ihmistä. Naapureiden silmät ovat tyhjiä aukkoja, jotka välttelevät katsekontaktia eivätkä suut lausu tervehdyksiä. Me asumme onnettomien parissa. Onko sillä merkitystä? Viihtyisimmekö muualla? Vai tarvitsemmeko sykkiviä haavoja, juoksukilpaa kauhukuvien kanssa ja jääkaapin mörköä muistaaksemme, että meillä on jotain hyvää? Me olemme ne kaksi pientä sielua, joiden sisällä säkenöi vielä valoa. Tiedän rakastavani sinua. Kai me sitten olemme hitusen onnellisempia kuin ne muut.

Sinä nukut jo. Se on kevyttä ja haurasta unta, mutta se on alku.

Nukahdan.

Aamulla silmäsi säteilevät auringonkultaa ja minä vastaan hymyyn.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 13:42:19 kirjoittanut Sokerisiipi »

night eagle

  • Imperfect
  • ***
  • Viestejä: 117
Jääkaappimörköjä ja sammuneita valoja! :D

Tässä tekstissä oli tosiaan (niin kuin sanoit) melankoliaa, joka huokui jokaisesta lauseesta vaikkei sitä sanottu ääneen. Tässä on myös kivasti tuollaisia pikku kohtia, jotka kertovat siitä, että kaksikko välittää toisistaan pienestä etäisyydestä ja vaikeuksista huolimatta. Sitten on taas pientä toivottomuuden tunnetta. On nää kyllä kaks reppanaa <3 Mistä oikein revit näitä hahmoja ja, no, tarinoita yleensä?

Tää kohta oli vaan jotenkin niin sulonen kaikesta verestä huolimatta.

”Kultapieni”, hellittelet, vaikka äänesi on karhea, kuten aina öisin, kun heräät kesken unien. ”Se on pelkkä pintahaava.”

”Miksi se sitten vuotaa noin paljon?” niiskaisen. Kohautat harteitasi.
Tuo minä-kertoja on niin ressukka, että tekis mieli kanssa mennä vähän hellimään sitä ja laittamaan laastari, ettei sen tarvi itkeä enempää ;w;

Sitten tuo loppu jätti kivan maun suuhun. Kaikki ei olekaan niin hämärää ja epätoivoista~
Sinä nukut jo. Se on kevyttä ja haurasta unta, mutta se on alku.

Nukahdan.

Aamulla silmäsi säteilevät auringonkultaa ja minä vastaan hymyyn.
Viiminen lause on kirjotettu tosi ihanasti. Tuo sana "auringonkultaa" etenkin. Oot käyttänyt muutenkin kivoja kielikuvia, jotka kuvailee loistavasti tapahtumia ja antaa just sen melankolisuuden ja suloisuuden tekstille. Sitten tuo puhe alfauroksista, naaraista ja evoluutiosta oli jotenkin surkuhupaisa. Teki kaikesta huolimatta mieli nauraa noille sanavalinnoille, mutta hillitsin tietenkin itseni, koska tapahtuman ei kuulunut olla hauska (ehkä?) ja olin tunnilla (köhköh, et varmasti arvannut).

Olipas tämä virallista. Mutta virallisella ihmisellä on viralliset kommentit xD Lisää yöllisiä kirjoituksia kiitos~
"Olen unohtanut mistä tähän kuljin,
verhoudun unohduksen kaapuun."



Wisteria

  • peilipallo
  • ***
  • Viestejä: 202
Oijoi, melankolista fluffyslashia ja jääkaappimörköjä, ja vielä sinä kirjoittajana! Tätä ei missään tapauksessa voinut jättää väliin.

Nuo miehet vaikuttivat hitusen reppanilta molemmat, voi heitä raasuja. Tekstistä huokui kuitenkin kaiken epätoivoisuuden ja melankolisuuden keskellä sellainen toisesta välittäminen ja toivonkipinä. Eikä pidä unohtaa jääkaappimörköä ja alfaurosten maan kansoittamista, jotka saivat hymynpilkahduksen viipymään kasvoilla, vaikka teksti muuten olikin surumielinen ja vakavahko. Tunteikasta ja mielenkiintoista tekstiä sinulta taas, sokeria tietysti unohtamatta. Myös rikas kielesi kielikuvineen ja ihana kuvailusi tekivät tästä ihan mahtitekstin.

Lainaus
Kylmät jalkamme leikkivät keskenään, kun minä syön ja sinä siemailet teetä.
Liian suloista. Voi apua oikeasti. Sä se osaat saada pienet ja tavalliset asiat kuulostamaan ihan mahdottoman söpöiltä. Löysin myös muita todells ihania kohtia tästä tekstistä, mutta tuo taitaa kyllä olla ehdoton suosikkini.

Suurkiitos iltalukemisesta. <3

- Wisteria
​det mørke vi har gør himlen klar, et andet sted

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
night eagle: Joo, taas näitä mun outoja ideoita XD ja mistäkö revin? Alitajunnastani kaiketi. Sieltä se niitä outouksia heittelee ja mä sanon, että okei ja lähden kirjoittamaan sen kummempia miettimättä :''D Hyvä, että melankolia oli selkeästi aistittavissa. Angst tai melankolia yleensäkin ei ole mun ominaisinta lajia, joten sitäkin tässä vähän harjoittelin. Suloisuutta oli pakko olla mukana, koska muuten en olisi varmaan jaksanut tätäkään raapustaa. Jotain toivoa pitä olla. Kyllä niille alfauroksille sun muille saa ihan vapaasti nauraa, olihan se vähän surkuhupaisa ajatusketju :D Kiva, että tykkäsit ja kiitos kommentista! ♥

Wisteria: Jääkaappimöröt ilmeisesti kiinnostavat XD Nämä kaksi olivat vähän surkeita tapauksia, kyllä, mutta kyllä nekin pärjäävät toistensa avulla :3 Ja suloista toivonkipinää pitääkin olla, ettei ihan tule surkuparku :> Suurkiitos sinulle kommentista! ^^

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Jääkaapissa asuu mörkö, S | angst, slash | one-shot
« Vastaus #4 : 25.09.2015 14:07:12 »
Voi että, tässä oli nyt kyllä parikin asiaa joihin ihastuin aivan kympillä. Oikein herttainen, joskin minusta kyllä tuntuu että toi angsti jäi melko vähälle tässä. Mikähän siinä on, että tulee niin harvoin luettua tarinoita, joissa hahmot jätetään anonyymeiksi? Kumma homma, eihän tällaisissa tosiaankaan mitään vikaa ole.

Lainaus
Me nukumme yhden peiton alla ja pidämme sitä poikittain, koska et osaa nukkua lähellä minua. Ehkä pitäisi loukkaantua. En viitsi, kun et kerta voi sille mitään.

Tämä! Siis ihan tosi, mää oonki aina ihimetelly, miten osa pariskunnista pystyy nukkumaan toisiinsa kietoutuneina. Onhan se suloinen ajatus, mutta siinähän tulee kuuma ja sit veri ei pääse kiertämään ku se tionen röhönättää sun päälläs... Tai jäjen päällä tai jotain. Enkä minä voi olla ainoa joka on todennnut, että siinä on on ongelmansa.

Mut siis... Nam. Ja toivottavasti pojat joskus keksivät ratkaisun, joka tekee nukkumisesta mukavampaa. Tuo pikkuinen peitto vaakatasossa... Hrrr...

Sanderra

  • ***
  • Viestejä: 211
  • Höpsistä töppöseen
Vs: Jääkaapissa asuu mörkö, S | angst, slash | one-shot
« Vastaus #5 : 26.09.2015 11:43:48 »
Tämä oli kyllä jotain niin suloista kaikessa melankolisuudessaan. :>
Tykkäsin siitä, ettei mainittu angst ollut hyökkäävää, tai siis, että lauseet ja tapahtumat itsessään eivät välttämättä kertoneet surullista tarinaa, mutta kokonaisuudessaan tunnelma oli alakuloinen. Silti siellä seassa olevat pienet yksityiskohdat piristivät ja ihastuttivat; kylmät jalat, nälän murina ja unihiekka, oih.

Lainaus
Sinä suukotat sormiani ja sekin sattuu.
Ja tämä.  :-*

Haluaisin koko ajan vaan puhua lisää suloisuudesta, aws, kun hahmot ovat selvästi tärkeitä toisilleen eikä sitä tarvitse huudella kovaan ääneen, vaan tuollaiset pienet asiat paljastavat sen. Sormen laastarointi, se, että lähellä ei osata nukkua, mutta uni ei tule jos toinen on liian kaukana, ja tuo kun alfaurokset pääsevät maailmanvalloituksen makuun, ja he kaksi vain kelpaavat toisilleen. Kaikista vaikeuksista ja möröistä huolimatta näillä reppanoilla on toivoa.

Kiitos tästä, musta tuntuu että hymyilen koko päivän tän jälkeen. c:
Emme me peräänny, me etenemme käänteisesti.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Vs: Jääkaapissa asuu mörkö, S | angst, slash | one-shot
« Vastaus #6 : 26.09.2015 16:03:06 »
Hirveä hämmennys, kun huomasin, että tähän hassukaiseen on tullut kommentteja!

Räntsäke: Melankoliaa tämä varmaan enemmänkin oli kuin oikeata angstia. Raskas angst ei oikein oo mun juttu. Siis no. Tuo sylikkäin nukkuminen taitaa olla kaikkien ihanne yhdessä nukkumisesta, vaikka siinä on ongelmansa, ihan vaikka ei olisi pariskuntakaan. Koska jotkut on semmosia (vaikka nyt pikkusiskoni) jotka kiehnäävät, puhuvat unissaan, vievät peiton ja on sitä kuullut potkimisjuttujakin :D kukin tavallaan, en minä sillä. Jotkut osaa, se on kivaa ja mukavaa, mutta joskus on ihan kivempi vaan olla siinä viekussa ja saada omaa tilaa. Et tosiaankaan oo ainoa :--D Kiitos kommentista, kivaa, että pidit!

Seriously: Aww, ihanaa! ^^ Mäkään en tykkää tällaisesta hyökkäävästä angstisuudesta, mutta juu, tuo tunnelma nimenomaan oli tässä alakuloinen. Toivoa on silti ja nämä rakastavat toisiaan, onneksi sekään ei tullut liian hyökkäävästi huutelemalla. Kivaa, että hymyilytti! Kiitos kommentista!

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: Jääkaapissa asuu mörkö, S | angst, slash | one-shot
« Vastaus #7 : 08.08.2018 02:22:00 »
Ja mä hämmennän sua nyt vielä lisää, kun stalkkerisivun kautta kaivan tämmöistä vanhaa omituisuutta esiin. :D

Mutta niin, sieltä tämän löysin ja ajattelin lukaisun jälkeen jättää pari sanaa author's noten pyynnön mukaisesti. Tämä oli jotenkin... jännä. Omituinen, niin kuin itse oot tätä kuvaillut. Kuten sun tuotanto yleensäkin, tää on kiva teksti, toimiva teksti. Tuntuu, että kaikki on silleen hauskalla tavalla vähän vinksin vonksin - ikään kuin hyvin rakennettu talo, joka on juuri suunnitelmien mukaisesti vähän joka suuntaan vinossa! Esimerkiksi, kertoja kiinnittää huomiota pilkuntarkasti tiettyihin yksityiskohtiin (kuten poikittaiseen peittoon), mutta sitten kuitenkin kertoo niistä myös vähän semmoisella, mm, tajunnanvirtamaisella otteella. Hyvä esimerkki tästä oli tuo "nukumme siis lattialla" -kommentti; vähän sellainen myöhästyneen ajatuksen tyyppinen heitto, ikään kuin "ai niin, muuten, tämän kokonaiskuvan ymmärtämiseen tarvisi tällaisen pikku tiedon". :D Samalla tavalla kertoja suurentelee asioita: jouduin palaamaan alkutietoihin, kun tuo otsikko yhdistettynä lämpimään tahmeaan vereen ja juoksukilpaan kauhukuvien kanssa sai mut jotenkin miettimään, että oliko tää nyt sittenkin sulta joku vanha kauhuteksti tai jotain. Maininta alfaurosten maailmanvalloituksesta ja paskageeneistä iski jotenkin syvälle; tulin vähän surulliseksi kertojan puolesta.

Onneksi kertojan kumppani kuitenkin vaikuttaa kivalta tyypiltä. Siniharmaista unihiekkasilmistä pilaantuneeseen hernekeittoon hän tuntuu kaikin puolin mukavalta, huumorintajuiselta ja välittävältä tyypiltä, ja siksi tasapainottaakin kertojaa kivalla tavalla. Vaikka jääkaapissa asuu mörkö, kumppani tuo kertojan elämään selvästi valoa ja toivoa, ja samat fiilikset alkavat heijastua tietysti myös kertojassa itsessäänkin sitten. Kivaa!

Olipa hauska törmätä tähän tekstiin, kiitokset tästä! <3