Kirjoittaja Aihe: The Umbrella Academy: Koputtamisen jalo taito, k-11, Viisi & Diego/Klaus, oneshot  (Luettu 1007 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 131
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Koputtamisen jalo taito
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: The Umbrella Academy (Netflix)
Ikäraja: k-11
Mukana: Pääasiassa Viisi + Diego/Klaus
Genre: Slice of life, töhöily

Varoituksen sana: Mukana on tujaus adoptoitujen veljesten välistä vähäpukeista läheisyyttä.

Summary: "Klaus? Jos et ollut tietoi – voi jeesushelvata." Viisi avasi suunsa heti tupsahdettuaan keskelle veljensä hämärästi valaistua huonetta, muttei kyennyt jatkamaan mitään järjellistä.

A/N: Mitähän tästä nyt sanoisi. :D Ei kai muuta kuin että olen vähän höpsähtänyt tähän sarjaan ja pariin shippiin, Viisi on ihana pöljäke ja sen sellaista. Ehkä minulla on myös meneillään pieni TUA-kausi, mutta jos se auttaa uutta tekstiä syntymään, mikäpä ettei.



***



Viisi katsahti Akatemian olohuoneeseen kerääntyneitä sisaruksiaan ja totesi määrän valitettavan vajavaiseksi.

"Minähän sanoin, että pidämme kokouksen tasan kello kuusi. Ei pitäisi olla vaikeaa tajuta", hän tuhahti ajoissa paikalle saapuneille, mikä ehkä oli hieman ristiriitaista, mutta minkäs teki. "Missä Diego on?"

"Missä lie", Luther sanoi. "Hän ei sanonut mitään lähtiessään."

"Eipä tietenkään. Entä Klaus?"

"Sanoi oikaisevansa sänkyyn joksikin aikaa", kertoi Allison. "Tuskin pitäisi häiritä."

Viisi jäyti huultaan ärsyyntyneenä ja ponkaisi ylös sohvalta. Olisi hänkin mieluusti ottanut nokkaunet alkuillasta, mutta kumma kyllä hänen mieltään askarruttivat korkealentoisemmat asiat.

"Hetkinen vain. Käyn hakemassa ainakin toisen niistä uuvateista, jos hän kerran on vielä samassa talossa..."

"Kuule Viisi –" Allison aloitti.

"Odotatte nyt vain siinä!"

Oli sekin nyt saamari, ettei lähestyvästä maailmanlopusta ollut tarpeeksi makoisaksi porkkanaksi, jotta olisi viitsitty osallistua kokouksiin ajoissa, Viisi ärisi harppoessaan portaikon alapäähän, josta hän päätti teleportata itsensä suoraan Klausin huoneeseen. Siten säästyi kosolti aikaa ja vaivaa – herra tiesi, että molempia oli tuhlattu jo riittämiin.

"Klaus? Jos et ollut tietoi – voi jeesushelvata." Viisi avasi suunsa heti tupsahdettuaan keskelle veljensä hämärästi valaistua huonetta, muttei kyennyt jatkamaan mitään järjellistä. Hän saattoi vain nököttää paikoillaan ja möllöttää Klausia, joka makoili sängyssään ilkosen alasti, ja Diegoa, joka oli könynnyt kotoisasti tämän päälle peitto vain puolittain paljaan takalistonsa suojana. Kähmintä ja suudelma katkesivat seinään, kun molemmat käännähtivät häntä kohti yllättyneen huudahduksen kera. Ilmeet heidän kasvoillaan olivat näkemisen arvoiset.

Kuten varmasti hänenkin.

"No kappas, Viisihän se siinä", Klaus töräytti tavanomaisen valloittavaan sävyynsä. Diego sen sijaan näytti siltä kuin olisi mielellään tehnyt hänestä matonkuteita, ellei olisi sattunut olemaan kietoutuneena Klausin honteloihin jalkoihin.

"Mikähän osa koputtamisesta on sinulle uutta?" Diego tiukkasi vaarallisen pehmeästi.

"Ei niin mikään!" Viisi vingahti suu tiukkana viivana ja kääntyi pikavauhtia ympäri, vaikkei siitä ollutkaan hyötyä. Hän oli jo nähnyt hitusen liikaa. "Kokous viidentoista minuutin kuluttua olohuoneessa, ettäs tiedätte. Älkääkä uskaltakokaan myöh – auh!"

"Tuli selväksi, kalpi jo kuuseen siitä!" Diego murisi ja kuului hapuilevan toista tyynyä protestoivan Klausin pään alta.

"Viidentoista minuutin!" Viisi toisti ja teleporttasi itsensä takaisin portaikon juurelle juuri ennen kuin toinen tyyny jysähti hänen takaraivoonsa. Hän veti hetken henkeä ja oikoi hiuksiaan tyynesti kuin mitään ei olisi tapahtunut. Diegon heittokäden tuntien hänellä oli ollut onnea, ettei Klaus ollut jättänyt mitään terävää sänkynsä lähelle.

"Löysitkö kumpaakaan?" Luther kysyi hänen talsittuaan horjuvin jaloin takaisin olohuoneeseen. Viisi tiedosti katseensa tapittavan tyhjyyteen, mutta sai aikaiseksi nyökätä.

"Löysin molemmat, ja... kokous pidetään vartin kuluttua."

"Hyvä, minä voinkin siis sopivasti keittää kupin teetä", Allison virkkoi ja nousi ylös nojatuolista. "Ottaako joku muu jotain?"

"Samaa kiitos", Luther pyysi kohteliaasti.

"Mustaa kahvia", Viisi livautti suupielestään ja katsahti sisartaan kulmiensa alta. "Erittäin mustaa kahvia."

Allison kohotti kulmiaan. "Yhtä mustaa kuin... jaa, isämme sielu?"

"Jep, yhtä mustaa."

"Onko kaikki okei, Viisi?" Allison tiedusteli, ja jokin äänensävyssä kieli siitä, että tämä oli häntä paremmin kärryillä talon seinien sisällä tapahtuvista asioista.

"Voin vallan mainiosti." Viisi tapetoi huulilleen omahyväisen hymyntyngän ja antoi itsensä upota nojatuoliin.

"Silmäkulmasi nykii", Allison huomautti.

"Niinhän se tekee."

Kumma kyllä kokous pääsi alkamaan tasan varttitunti myöhemmin, kuten hän oli tehnytkin selväksi. Viisi teki tietoisen valinnan keskittyä kahvikuppinsa sisältöön sen sijaan, että olisi katsonut viimeisinä paikalle saapuneita – vaatteet ylleen saaneita ja tuiki tavallisesti käyttäytyviä – Klausia ja Diegoa päinkään. Sen hän pisti merkille, että Klaus ja Allison vaihtoivat silmäyksen pari toistensa kanssa, ja kun Allison tirskahti pienesti, Viidelle ei jäänyt epäselväksi, tiesikö heidän sisarensa jotain olennaista vai ei. Luther puolestaan ei reagoinut mitenkään erikoisesti veljiensä myöhäiseen paikalle tupsahtamiseen, mikä ei ollut yllättävää. Diegon ja Klausin olisi kaiketi pitänyt kutea suoraan Lutherin nenän edessä, eikä tämä siltikään olisi varmuudella käsittänyt mitään.

Oli miten oli, Viidellä ei ollut halua, aikaa saati muunkaanlaisia resursseja nokankoputteluun. Aikuisena ja oikeustoimikelpoisena ihmisenä kukin teki mitä tykkäsi, ja jos he vieläpä saisivat lähiaikoina niskaansa maailmanlopun, oli kai suotavaakin ottaa iloa irti mistä vain kykeni. Tai jotain sellaista.

Yksi asia ainakin oli varma, Viisi vannoi itselleen. Vaikka teleporttaaminen oli taitona äärimmäisen hyödyllinen, senkin käytölle oli olemassa väärät hetkensä. Vastedes hän ei aliarvioisi koputuksen jaloa taitoa ainakaan siinä hullussa talossa, joka myös Umbrella Academynä tunnettiin.



***

A/N2: Itsenäinen jatko-osa! Mehiläisistä ja mehiläisistä, S
« Viimeksi muokattu: 02.08.2022 22:58:50 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Lainaus
Mukana on tujaus adoptoitujen veljesten välistä vähäpukeista läheisyyttä.
Miks jo pelkästään tämä hajoilutti mua :D Kuin myös genrenä oleva "töhöily".

Kuten jo eilen kerroinkin, mä tosiaan päädyin lukemaan sulta jokusen TUA-ficin! Se on ollu jo pidemmän aikaa semmonen sarja, joka aina Netflixissä hyppää vastaan ja välillä oonki miettinyt, että ehkä vois katsoa. Päätin sit kuitenkin aloittaa sun ficeistä ihan vain koska miksi en alottaisi :D Hyvä järjestys tämäkin. (ja sähän kyl oot jo pommittanut mua gifeillä ja ties millä et ei tätäkään kai varsinaisesti voi aloittamiseksi nimittää ;D)

Koputtaminen on tosiaan jalo taito, varsinkin kun riskinä on se, että menee häiritsemään toisten intiimejä hetkiä :D Ymmärrän kyllä hyvin Viiden ärtymystä Klausia ja Diegoa kohtaan, kun ilmeisesti olivat jo tossa kohtaa myöhässä (eivätkä muut vain etuajassa ihmettelemässä, miksi kaikki eivät ole paikalla :D). En mäkään tykkää myöhästelystä (tai myöhästelijöistä). Myös teleporttauksen käyttökin on ihan ymmärrettävää, onhan se nopeeta ja kätevää, mutta kaipa sitä olis voinut tajuta ilmestyä vaikka just oven ulkopuolelle tai jotain 😅 No, tekevälle sattuu, ja saipahan Viisi myös hyvän muistutuksen siitä, että ei voi taitojaankaan käyttää ihan miten mieli tekee. Vähän mietin, oliko toi Klausin huoneeseen teleporttaaminen ja siellä ...asioiden todistaminen traumaattisin kokemus nimenomaan Viidelle.

Lainaus
voi jeesushelvata.
Tietysti minä taidokkaasti luin "voi jeesus sheivata" 😂😂

Lainaus
"Hyvä, minä voinkin siis sopivasti keittää kupin teetä",
En tiedä miten pitäs reagoida mut tietty mulle tuli tästä vain tämä mieleen XD ja heti sen jälkeen tämä :D Tulipa mulle itse asiassa kans vähän muutakin meemimatskua mieleen, kun puhuttiin mustasta kahvista! Kun on se "I want my coffee as black as my soul" - "So you want a cup of milk?" :D Tässä ei tosin ihan maitolinjalla mennä. Toivottavasti kahvi rauhoittaa eikä Viisi saanut mitään pysyviä traumoja.

Mukavaa oli töhöilyn lukeminen taas kerran, kiittelen~
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中