Kirjoittaja Aihe: Puutarhajuoksu S  (Luettu 1223 kertaa)

Larppa

  • Vieras
Puutarhajuoksu S
« : 27.08.2014 11:38:24 »
Author Syvä Miete
Rating S
Person Minä
A/N Osallistuu Harrastehaasteeseen rapsuna, aihe juokseminen ;)

Puutarhajuoksu


Asun suuressa talossa Etelä-Suomessa. Taloni on normaalin vihreä, jota koristaa harmaa katto. Nukun yläkerrassa, ja keittiö on alakerrassa. Kellarissa on suihku. Taloni on valmistettu vuotena 90, joten se on aika nuori.

Kävelen pitkin kaunista pihaani - sitä koristavat lyhyt ruoho, kauniit ruusut ja tuoksuvat syreenit. Kuulen heinäsirkkojen sirinän. Takapihallani on suuri kukka-armeija. Kukat ovat spiraalin muodossa. Ympyräkehikön keskellä lepää kastelulaite, jonka laitoin päälle aamulla. Se oli hyödyllinen näin kesällä.

Nyt käännyn taloni takapihalle. Jalkani kipinöivät innoissaan. Hahmotan sivusta ympyräjuoksun linjat. Haluan juosta - ja kovaa. Jaloissani on vain sandaalit, mutta se ei haittaa minua. Pyrähdän juoksuun, aloittaen kukkalinjan päästä. Kierros vie vasemmalle. Sandaalejeni läpsytys kuuluu, ja kivi pyörähtää jalkateräni alle satuttaen. Pysähdyn vain hetkeksi noukkimaan häirikön pois jalastani. Jatkan juoksemista.

Se tuntui niin hyvältä. Kesäilma paiskasi kasvojani ja kukat tuoksuivat. Alan olla kierrokseni päässä. Pääni on aivan pyörällä ympärijuoksemisesta. Saavutan spiraalin keskipisteen, jossa minua odottaa valkoinen ruusu. Nappaan sen maasta ja kiedon hiuksiini. Puutarhajuoksu on kivaa.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2014 18:26:45 kirjoittanut Syvä Miete »

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Puutarhajuoksu S
« Vastaus #1 : 27.08.2014 18:18:13 »
Kommenttikamppanjasta hyvää iltaa!

Tästä jäi vähän hassu fiilis, muutenkin tää teksti oli vähän hassua, vähän vinahtanutta ja hullua. En tosin ole ihan varma, että onko se kehu vai ei.. (Tosin kuuntelen Regina Spektoria tällä hetkellä, sillä saattaa olla vähän jotain vaikutusta asiaan :D) Jotenkin tässä vaan oli sellaista hyvää hulluutta, mutta toisinaan en ollut ihan varma, että onko se tarkoitettua? Tää tuli mulle varmaan siitä, että tässä käytettiin niin paljon pelkkiä yksinkertaisia adjektiiveja vertauskuvien tai vähän pidempien juttujen sijasta. Kaunis, lyhyt, suuri ja niin edespäin. Tällaisessa lyhyemmässä se itseasiassa toimi aika hyvin. Varsinkin toi Normaalin vihreä oli jotenkin tosi kiva. Mitä ylipäätään on normaalin vihreä? tai normaali ylipäätään?

Kieliopillisesti tää oli ihan hyvä, jotkut sanavalinnat ja lauseenrakenteet olivat vähän outoja. En nyt jaksa kaikkia pikkujuttuja alkaa viilaamaan, mutta yks mun on pakko nostaa esille. Nimittäin ensimmäisen kappaleen viimeinen virke: Taloni on valmistettu vuodelta 90. Valmistettu vuodelta? Vuodelta? what? Tätä ei mun mielestä suomen kielen kielioppi salli. Ehkä valmistettu vuonna ois parempi. Tosin tää on varmaan vaan joku täysin inhimillinen typo...

Mutta joo, kokonaisuutena tää oli jotenkin tosi suloinen, vähän hullu, mutta silti suloinen. En oikein tiedä mitä muuta tästä voisin sanoa, näistä lyhyemmistä teksteistä kun on vaan niin hankala saada mitään järkevää irti. No anyways, kiitos tästä lukukokemuksesta,

Gwen

Larppa

  • Vieras
Vs: Puutarhajuoksu S
« Vastaus #2 : 27.08.2014 18:27:48 »
Gwen, mitä hittoa!? Mun kone on nähtävästi sekoillut, kirjoitin varmasti vuotena enkä vuodelta! No, kiitos kommastasi. Tarkoitus oli saada ihmiset hiukan ajattelemaan, hulluus taisi tulla hullusta mielestäni... Kiitos!