Kirjoittaja Aihe: Huomiseen keskittyjä | Puolitoistaraapale, S  (Luettu 1326 kertaa)

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Huomiseen keskittyjä | Puolitoistaraapale, S
« : 26.07.2014 21:15:30 »
Nimi: Huomiseen keskittyjä
Kirjoittaja: Mixiuu
Beta: roxy
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama
Haasteet: Tämä on osa minun HeHe-tavoitteitani.
A/N: Hah, sain vihdoin mun HeHe-tavoitteet valmiiksi! Tämä on nopea tekele, mutta toivon, että tykkäätte. Ei ole betattu, mutta vaihdan pian betattuun versioon! Vaihdettu!


Huomiseen keskittyjä

Katselin kotiamme vastapäätä olevaa ränsistynyttä leikkipuistoa, joka hehkui paahtavassa auringonpaisteessa. Sen pehmeä hiekkapohja sulautui ympäristöönsä täydellisesti ja nurmikko, jota ei oltu leikattu vuosiin toi rauhallista tunnelmaa minulle. Ei ollut ihme, että viihdyin leikkipuistossa hyvin jopa yksikseni, sillä rakastin pientä ja hentoista tuulenvirettä, joka tanssitti vaaleita hiuksiani mukanaan.

Pidin myös renkaan muotoisesta muistomerkistä, joka seisoi uljaasti sammaloituneena villiintyneen heinikon seassa. En tiennyt, kenelle tai mille vanha kivi on osoitettu, mutta tiettyä vanhanaikaisuutta pystyi aistimaan ilmassa. Se oli mukava yksityiskohta, mikä teki leikkipuistosta erityisen minulle.

Suuret tammet taas loivat viilentäviä varjoja sinne tänne ja ne olivat tarpeellisia, sillä kesällä puistossa oli kuuma ja hiekka oli polttavaa paljaissa jalkapohjissani. En tykännyt käyttää uusia kenkiäni, joten siksi varjoisat paikat sopivat minulle hyvin.

Leikkipuistossa parasta kuitenkin oli niitty, johon vaalea kesämekkoni levittäytyi kauniisti, kun kultaiset auringonsäteet tanssivat kasvoillani. Siellä saatoin vain syventyä ajatuksiini ja keskittyä uuteen päivään.

Huomiseen, joka toisi kaikkea uutta ja jännittävää mukanaan.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2014 21:55:53 kirjoittanut Mixiuu »
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 828
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Huomiseen keskittyjä | Puolitoistaraapale, S
« Vastaus #1 : 29.07.2014 18:31:52 »
Oi miten ihana pieni teksti, niin elävästi kuvailtu ja tunnelmallinen. Pidän kovasti tekstin rauhallisesta ja kiireettömästä kuvailusta. Perusteellisia miljöökuvauksia voi välillä olla vähän puuduttavaa lukea, mutta tämän lukemista en koe lainkaan puuduttavana, päinvastoin. Tuntuu, että pointti on juuri puiston tunnelmasta ja puitteista nauttiminen ja hetkeen pysähtyminen, ja tämä raapale onnistuu ainakin mut tempaisemaan täysin mukaansa.

Jostain syystä muhun vetoaa etenkin tuo, kun kerrotaan, että puisto on ränsistynyt, ja mainitaan salaperäinen muistomerkki. Nuo seikat tuovat tähän sellaista jännää historian havinaa. Puistolla on ehkä pitkä, mielenkiintoinen historia takanaan, ja kenties monilla ihmisillä on sieltä muistoja.

Ihanaa tuo, miten puisto tarjoaa kertojalle paikan, jossa voi keskittyä huomiseen, ehkä haaveillakin. Jollain tapaa historia ja tulevaisuus tuntuvat kietoutuvan yhteen, kun puisto, johon menneisyys on jättänyt jälkiään, on paikka, jossa huominenkin on läsnä.

Tämä on todella kiva lukukokemus kaikin puolin, kiitos paljon! (:


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Huomiseen keskittyjä | Puolitoistaraapale, S
« Vastaus #2 : 29.07.2014 19:53:47 »
Voi että, kiitos paljon ihanasta kommentista, Waulish! Sain tähän itse asiassa inspiksen mun kodin lähellä olevasta puistosta ja siellä on mun mielestä ihan tosi mukavaa olla, joten päätin kirjoittaa siitä. Sain myös samalla kivan lopetuksen mun HeHe-tavoitteisiin, joten tätä oli siis kiva kirjoittaa ja hyvä, että tää onnistui tempaamaan sut mukaansa.

Ja muutenkin ihanaa että pidit! (:
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥