Kirjoittaja Aihe: Hobitti - Matka Yksinäiselle Vuorelle - S  (Luettu 2319 kertaa)

{Tiitu}

  • ***
  • Viestejä: 15
Hobitti - Matka Yksinäiselle Vuorelle - S
« : 02.05.2014 16:43:58 »
Ficin nimi: Matka Yksinäiselle Vuorelle
Kirjoittaja(t): {Tiitu}
Oikolukija/Beta: Ficcien fani
Fandom: Hobitti
Tyylilaji/Genre: Toiminta/seikkailu, AU, draama
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: Thorin & Bilbo
Vastuunvapaus: Hahmot kuuluvat Tolkienille, en saa tästä mitään korvausta.

A/N: Kyseessä on ensimmäinen ficcini, joten toivoisin jotain rakentavaa kommenttia, koska haluan kehittää kirjoitustaitojani. :)


* * * * *


Thorin sanoi, että lähtisimme Yksinäiselle Vuorelle heti huomenna, mutta eilen en ollut enää varma halusiko hän minua enää mukaansa, Bilbo mietti.
"Tietysti lähdet mukaani, olethan paras kaverini Bilbo", Thorin sanoi.
"Mutta minne menemme siellä? Linnaanko? Smaug on siellä, se on liian vaarallista sinulle ainakin, uskallatko muka kohdata Smaugin sen jälkeen mitä se teki sinun kansallesi?" Bilbo kysyi.
"Enhän minä sinne mene, koska Smaug yrittäisi jahdata minua, sinä sinne menet", Thorin sanoi.
"Minäkö? Mutta miksi juuri minä, emmekö ota ketään mukaan sittenkään niin kuin olit suunnitellut?" Bilbo kysyi.
"Emme ota ketään mukaan, koska sinä olet jutellut jo kerran Smaugille haettuasi Arkkikiveä linnasta, ja käytit näkymättömyyssormusta silloin, vai onko sinulla se enää tallessa, että voit mennä linnaan ja yrittää hakea Arkkikiveä?" Thorin kysyi.
"Onhan se minulla, mutta mitä järkeä on hakea Arkkikiveä, tiedät miten isoisällesi ja isällesi kävi kun he saivat sen käsiinsä, en halua että sinulle käy samalla tavalla, että haluat vaan valtaa etkä kunnioittaisi kansalaisia yhtään", Bilbo sanoi.

"Bilbo! Haluan sen Arkkikiven mahdollisimman pian, ettei Smaug luule, että saa olla kokoajan linnassa ja luulevansa hallita sitä, linna kuuluu minulle. Kaikki kulta ja tavarat siellä kuuluvat minulle", Thorin sanoi.
"Ajattele mitä puhut Thorin, sinä haluat sitä samaa kuin isoisäsi ja isäsi, VALTAA!" Bilbo huudahti.
"Enkä halua!"
"Voitko vakuuttaa sen minulle?" Bilbo kysyi.
"Voin, voin."
"No hyvä. Milloin sitten lähdemme Yksinäisille Vuorille? Huomenna vai?" Bilbo kysyi.
"Lähdemme aamulla, heti kun olemme syöneet aamupalan", Thorin vastasi.

"Mennään nyt nukkumaan, jaksamme sitten aamulla lähteä pirteinä", Thorin ehdotti.
"Joo mennään, olenkin jo väsynyt koska olemme raataneet koko päivän", Bilbo sanoi.
"Minä en vielä mene", Thorin sanoi.
"Minne menet, eikö meidän molempien pitänyt mennä nukkumaan?" Bilbo kysyi.
"Piti, mutta käyn vielä ruokkimassa hevoset", Thorin sanoi.
"Olkoon, hyvää yötä Thorin."
"Hyvää yötä Bilbo."

- - - - -

"Joko lähdemme Yksinäisille Vuorille Thorin?" Bilbo kysyi.
"Kohta lähdemme, malta vähän aikaa."
"Menen odotttamaan jo ulos, jos et tarvitse apuani missään?"
"En tarvitse, mene vain. Tulen kohta perästä", Thorin sanoi. "Tulin, lähdetään jo että päästään vuorille, ennen pimeää."
"Minne päin menemme ensimmäisenä Thorin, länteen vai etelään?" Bilbo kysyi.
"Etelään menemme ja yövymme jossain, jos emme pääse perille ennen pimeää. Tarkoitus olisi kuitenkin, että pääsemme perille ennen pimeää. En halua kohdata örkkejä matkalla, vaikka matka ei ole vaaraton kuitenkaan, sen tiedän jo. Otitko näkymättömyyssormuksen mukaan Bilbo?"
"Otin kyllä, takaa vielä kerran ettet halua minun etsivän sitä vain siksi, että saisit valtaa sen jälkeen, jos löydän Arkkikiven tällä kertaa", Bilbo sanoi.
"Takaan kyllä, etkö muka uskonut minua eilen kun vakuuttelin sitä sinulle?" Thorin kysyi.
"Uskoin, mutta varmistin vain ettet todellakaan halua valtaa Arkkikivellä niin kuin isoisäsi ja isäsi", Bilbo sanoi.

"Hyvä, lähdetäänkö sitten matkaan?" Thorin kysyi.
"Lähdetään vaan", Bilbo sanoi. "Mitenköhän pitkään matka mahtaa kestää?"
"En tiedä, pysähdytään jossain jos et jaksa matkata ilman pysähdyksiä", Thorin sanoi.
"Selvä."
"Tuolla on örkkejä, mene piiloon tuonne luolaan, minä harhautan niitä", Thorin kehotti.
"Thorin, ole varovainen. Tulethan itsekin harhauttamisen jälkeen tänne piiloon siksi aikaa, kun örkit lähtevät?" Bilbo kysyi.
"Olen varovainen ja tulen mahdollisimman pian turvaan örkkien harhauttamisen jälkeen."
"Hyvä, halusin vaan varmistua siitä, että tulet varmasti etkä jatka matkaa yksin", Bilbo totesi.
"En jatka matkaa yksin, vaan sinun kanssasi Bilbo. No, mene nyt sinne piiloon tai kohta on myöhäistä mennä piiloon."
"Joo, menen", Bilbo sanoi.
"Hyvä, tulen kohta takaisin", Thorin sanoi.
Piilottelen, piilottelen, piilottelen enkä anna örkkien löytää mua, Bilbo lauloi. Kohta varmaan Thorin tulee... ...ja nyt se siis tulee, Bilbo ajatteli.
"No niin jatketaan matkaa, sain harhautettua örkkejä", Thorin ilmoitti.
"Onko nyt turvallista jo?" Bilbo kysyi.
"On, on. Tulehan sieltä niin lähdetään", Thorin sanoi.
Tulen siis täältä uskoen Thorinin sanoja miettien, että on turvallista, Bilbo mietti mielessään.

"Onko jano Bilbo?" Thorin kysyi huolehtivalla äänellään.
"Oikeastaan nyt kun kysyit niin on vähän", Bilbo sanoi.
"Ota sitten tuosta", Thorin sanoi ja ojensi vesikupin Bilbolle.
"Kiitos, Thorin", Bilbo sanoi.
"Ole hyvä vaan Bilbo."

"Olemme kohta muuten perillä Bilbo, tuolla näkyy jo Yksinäiset Vuoret!" Thorin huudahti.
"No jatketaan sitten äkkiä matkaa", Bilbo sanoi.
"Kyllä meidän täytyykin, koska kohta on pimeä", Thorin totesi.
"Ai niin pimeä alkaa tosiaankin lähestyä", Bilbo mumisi.
"Laukataan hevosilla niin ollaan perillä nopeammin."
Bilbo nyökkäsi myöntymisen merkiksi.

"Nyt on enää vähän matkaa jäljellä ja kohta ollaan perillä. Eikö ole ihme, että örkkejä ei tullut enempää vastaan niin kuin ennen?" Thorin kysyi.
"Kyllä se vaan on ihme, minneköhän ne ovat hävinneet, kun niitä on tullut aiemmilla reissuilla paljon enemmän, että ollaan jouduttu pysähtymään monta kertaa", Bilbo ihmetteli.
"En tiedä, mutta hyvin pääsimme perille, kun niitä ei enempää tullut vastaan."
"Ai joko olemme perillä? Emme voi vielä olla mitenkään Yksinäisellä Vuorella." Bilbo kuulosti hämmentyneeltä.
"Kyllä me olemme jo Yksinäisellä Vuorella."

"Nyt vain etsimään Arkkikiveä Bilbo. Kai sinulla on vielä mukana se näkemättömyyssormus?" Thorin kysyi.
"Ei ole enää mukana", Bilbo yritti huijata.
"Mitä?! Oletko hävittäny sen. Miten olet saattanut hävittää sen?" Thorin huudahti.
"No en tietenkään ole hävittänyt sitä, täällä se minulla on taskussa vieläkin, kunhan vain vähän puijasin sinua näin matkan päätteeksi", Bilbo nauroi.
"Ei ollut hauskaa Bilbo!" Thorin murahti tyytymättömästi.
"Miten muuten voimme päästä Yksinäisen Vuoren sisään, kun ei ole avainta mukaan?" Bilbo kysyi.
"Hmm, eikö meillä ole avainta mukana?"
"Ei ole."

"No sitten emme voi jatkaa Arkkikiven etsimistä, koska unohdin avaimen koloosi."
"Olemmeko siis kulkeneet tämän matkan turhaan?" Bilbo kysyi.
"Emme suinkaan turhaan Bilbo, saimme tästä taas uuden kokemuksen yhdessä ja minä sain tulla katsomaan kotiani", Thorin sanoi.
"Eikö sinua siis harmita ollenkaan, että en päässyt etsimään Arkkikiveä vuoren sisältä?" Bilbo kysyi.
"Ei harmita yhtään, koska tavoitteeni ei ollut tulla saamaan Arkkikiveä."
"No mikä tavoitteesi sitten oli?"
"Minä sanoin sen sinulle jo Bilbo, se oli taas yhden kokemuksen saaminen kanssasi, eli matkamme tänne", Thorin sanoi naurahtaen.

"Minä koko ajan luulin siis väärin", Bilbo sanoi.
"Niin luulit, mutta oli ehkä parempikin, että luulit niin sinun ei tarvinnut lähteä juttelemaan Smaugin kanssa ja etsimään Arkkikiveä, kun en halunnut sitä edes. En halunnut muuttua samanlaiseksi edes kuin isoisäni ja isäni. Ja muuten et olisi varmaan tälle matkalle lähtenyt kanssani, jos olisit tiennyt, että jätin koloosi avaimen", Thorin sanoi.
"Kyllä olisin, vaikka luulin koko ajan, että avain oli sinulla mukana."
"Olisit vai?"
"Tietysti, koska olen paras kaverisi Thorin ja kuljemme niin vaaralliset kuin turvallisetkin matkat yhdessä", Bilbo sanoi hymyillen.
"Niin sinäkin olet minun paras kaverini Bilbo ja minäkin kulkisin niin vaaralliset kuin turvallisetkin matkat sinun kanssasi."

"Lähdetäänkö takaisin matkaamaan kolollesi?" Thorin kysyi.
"Lähdetään vaan", Bilbo sanoi iloisesti.
"Kaikki siis hyvin?"
"Kaikki hyvin."
*halaus*
- Nyt saan rakastaa
ulottuvuutta kulmaisaa
jään kuutiooni, pääni vankilaan -

- Now I get to love
Hexagon dimension
ice cubes, my head in prison -

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Hobitti - Matka Yksinäiselle Vuorelle - S
« Vastaus #1 : 04.05.2014 18:17:14 »
Jei, Hobittificci! :)

Minusta tämä oli hyvä teksti :) Teksti oli sopivan pituinen, leppoisa ja (minusta ainakin xP) omalla tavallaan herttainen :) Minusta tässä olisi voinut tapahtua jokin yllättävä käänne tai muuta dramaattista, koska sellaista ei tässä tapahtunut, ja se olisi voinut tehdä tästä hiukan jännempää lukemista. Kuvailuakin saa minusta lisätä, sillä kuvailu värittää tekstiä ja saa tekstin ikään kuin heräämään henkiin. Joitain kirjoitusvirheitä huomasin, kas näin:

Yksinäisille Vuorille

Yksinäiselle Vuorille :) Tämä toistui mielestäni muussakin muutamassa kohdassa :)

odotttamaan

yksi t- kirjain on päässyt livahtamaan väliin :)

Kokonaisuudessaan hyvä teksti, joka oli hyväntuulinen ja herttainen, ja tuo loppu sai hymyilemään :)

Kiitos! :)

-DragonHeart58

{Tiitu}

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Hobitti - Matka Yksinäiselle Vuorelle - S
« Vastaus #2 : 04.05.2014 20:49:48 »
Kiitos kommentistasi! :)
Yritän huomioida jatkossa nuo asiat kirjoittaessani ficciä.

Tosiaan miun piti korjailla nuo "Yksinäisille Vuorille" kohdat, mutta jätin näköjään korjaamatta ne :D. Korjasin vaan otsikon. Minulla on koneella vielä 2 hobitti-aiheista ficciä, joita en ole julkaissut, koska yritän hioa paljon kirjoitustaitojani. Hyvä että ficcini sai jonkun hymyilemään :).

Jos haluat voin julkaista (kunhan koneeni netti toimii) niin myös ne kaksi muuta hobitti-ficciä. Saa antaa myös ehdotuksia minkälaisia ficcejä haluisit minun julkaisevan tänne (joskus myöhemmin sitten)

{Tiitu} kiittää ja kumartaa :D
« Viimeksi muokattu: 04.05.2014 21:04:03 kirjoittanut {Tiitu} »
- Nyt saan rakastaa
ulottuvuutta kulmaisaa
jään kuutiooni, pääni vankilaan -

- Now I get to love
Hexagon dimension
ice cubes, my head in prison -

Saphira

  • ***
  • Viestejä: 304
  • One Last Time
Vs: Hobitti - Matka Yksinäiselle Vuorelle - S
« Vastaus #3 : 21.09.2014 16:17:38 »
Ficci oli oikein suloinen tarina Bilbon ja ystävyydestä. Vähän erikoista oli se, että he lähtivät matkaan kahdestaan. Lisäksi oli erikoista, että Bilbo oli jo kerran käynyt vuoren sisällä, mutta ilmaisesti he olivat menneet takaisin Repunpäälle ja sieltä uudestaan Yksinäiselle Vuorelle? Olen toki voinut ymmärtää jotain väärin :D

Mutta minunkin mielestäni loppu oli kovin herttainen ja Thorin ei (ainakaan vielä) sairastunut.

Ja lisää ehdottomasti muita ficcejäsi :)
« Viimeksi muokattu: 21.09.2014 16:19:50 kirjoittanut Saphira »
Sé onr sverdar sitja hvass!

{Tiitu}

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Hobitti - Matka Yksinäiselle Vuorelle - S
« Vastaus #4 : 04.11.2014 20:30:31 »
Kiva kuulla että joku edes haluaa lisää tarinoitani tänne!
Joo, he menivät takaisin Bilbon kotiin ja sieltä lähtivät Yksinäiselle vuorelle,  eli et ymmärtänyt mitään väärin.

{Tiitu} kiittää ja kumartaa :D
- Nyt saan rakastaa
ulottuvuutta kulmaisaa
jään kuutiooni, pääni vankilaan -

- Now I get to love
Hexagon dimension
ice cubes, my head in prison -