Kirjoittaja Aihe: Sanahelinää (Sev/Luc), Sallittu, drama/humour, ficlet  (Luettu 2634 kertaa)

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Title: Sanahelinää
Author: jossujb
Beta: Draconette (<3)
Genre: draama ja huumori
Pairing: Sev/Luc
Rating: sallittu
Disclaimer: Rowling omistaa kaiken mitä voitte hänelle kuuluvaksi tunnistaa, tämä ficci ei tahko rahaa kenenkään taskuun
A/N: (DN laski: triplaraapale)
Joskus sitä kirjoittaa ficin ihan siksi, että teki mieli, mutta ei yksikään keskeneräinen projekti inspannut (lue: kaikki ne haasteet joihin sotkin itseni vapaaehtoisesti.). Siksi tämä ficlet on olemassa, ja samalla täydentää FF100:tani sanalla 077. Mikä? Suhtaudutaan sitten muutamiin canon-asioihin, kuten herrojen ikäeroon, joustavasti, eli kutistetaan sitä muutamalla vuodella.

Sanahelinää:

“Sinä syljit kengilleni?!”

Kolmea vuotta nuorempi luihuistoveri naksautti sormiansa kärsimättömästi, eikä aikonut pyytää märkää loukkaustaan anteeksi, mikä luonnollisesti kovin pöyristytti vastakiillotettujen kenkien omistajaa.

Kuka nyt olisi kerrassaan niin vulgaari, että alentuisi niinkin alaluokkaiseen rienaukseen kuin toisen kengille sylkemiseen? Eikä tässä tapauksessa edes selvästi ollut aiheen aihetta, eihän hän ollut tehnyt muuta kuin ystävällisesti toivottanut sunnuntaista aamua näin joulukuun puolenvälin tienoilla.

“Kuulin, mitä minusta puhuit, Malfoy.”
“Viitsisit minuakin valaista, Kalkaros, ennen kuin pistän sinut nuolemaan kenkäni puhtaiksi.”
“'Puoliverisiä ei pitäisi päästää Tylypahkaan', sanoit opiskelevasi mieluummin kuraveristen kuin verenpetturien äpärälasten kanssa.”

Jostain muistilohkojen kätköistä nuori, mutta jo täysi-ikäisyyden saavuttanut velho kaivoi esiin mielikuvan illanistujaisista muutama päivä takaperin, jossa todella taidettiin muiden koulun vanhempien Luihuisen tuvan oppilaiden kesken kepeään ja humalahakuiseen hauskanpidontyyliin jutella tietyistä elämän perusarvoista.

“No en tietenkään tarkoittanut juuri sinua.”
“Mainitsit nimeni oikein erikseen.”
“Niinkö?”

Kengänkärjen märkä läntti jatkoi vielä toistaiseksi kuivumistaan paikallaan, kun muistot omista lauseista palasivat mieleen sana kerrallaan. Taisihan se tosiaan olla niin, että tuossa illanviettotilaisuudessa hän oli sanonut varsin ikäviä asioita ihmisestä, joka kuitenkin oli kaikin puolin ollut hänelle mieliksi ja hyvä ystävä silloin, kun sitä ominaisuutta oli satuttu vaatimaan.

“Verenpetturit ovat riesa taikuudelle. Jos olet muuta mieltä siitä, niin lajitteluhattu taisi sijoittaa sinut väärään tupaan, Severus.”
“Mitä ilmeisimmin, jos veri on mielestäsi ainoa tekijä, joka erottaa taitavan loihtijan tumpelosta tikun heiluttelijasta. Itse sanoit, ettei oikeasti ole väliä sillä, mitä on alkujaan, vaan sillä, mitä itsestään tekee! Mutta ilmeisesti puhdasverisen sanaan ei voi luottaa.”

Mustat silmät sykkien vihaa poika kääntyi pois, kietoen vihreähopeaa kaulaliinaa tiukemmin kaulansa ympäri. Selkämystä tuijottamaan jäänyt häkeltynyt toinen osapuoli huomasi pyyhkineenä huomaamattaan sylkitahran lahkeeseensa.

“Älä nyt viitsi! Severus! En minä nyt aina tarkoita kaikkea ihan kirjaimellisesti!”

Vastausta ei kuulunut, ja hämmentynyt johtajapoika jäi pohtimaan oliko siinä jotain hullunkurista, kun kaikki muut puoliveriset olivat hänelle kuin pohjasakkaa, mutta yhdellä oli kuitenkin vapaus olla erityinen.



A/N: Kommentti lukijalta tietysti olisi kiva ;)
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 22:18:58 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Draconette

  • Snape's nosepolisher
  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc)
« Vastaus #1 : 20.10.2008 11:02:59 »
Hih, sen lisäksi, että luin pariin otteeseen tämän taas näin aamutuimaan, niin laskin myös parisen kertaa sanamäärän uudestaan, koska haluan olla varma, että sanoja todella on sen 3xraapaleen verran. : D Ja olihan niitä.

Hih, vai että näin.. harmi ettet kertonut myös sairaasta painostuksestani ja kamlasta meseläähätyksestä, kun yritit rauhassa luoda uutta ficletiä, joka on, by the way, aivan ihana ja sieltä löytyy niin obvious viittaus Sev/Luciin, vaikka itse kuinka epäilit sitä.
Lainaus
Vastausta ei kuulunut, ja hämmentynyt johtajapoika jäi pohtimaan oliko siinä jotain hullunkurista, kun kaikki muut puoliveriset olivat hänelle kuin pohjasakkaa, mutta yhdellä oli kuitenkin vapaus olla erityinen.
See? Ihan selkeä homma, sen erityisyysvapauden Sewwie-piemme on ansainnut olemalla kontallaan. Piste. : D

Lainaus
“Sinä syljit kengilleni?!”
Kuten huomasit, melkein kuolin, kun laitoit tämän meseen. Osittain siksi, että tämä todella on loistavan dynaaminen aloituslause, mutta myös siksikin, koska Luciuksen kengille EI syljetä! Harmi ettei ficletiisi mahtunut mainintaa sauvasta.. Nyyh.. : D Vaikka olenhan minä itse enemmänkin kanssa kertonut siitä, joten kengillä on oikeus tällä kertaa saada valokeilansa.

Lainaus
“No en tietenkään tarkoittanut juuri sinua.”
“Mainitsit nimeni oikein erikseen.”
“Niinkö?”
Hihihi! Olen nyt entistä varmempi, että tämä todella on piilohuumoria. Aivan ihanaihanaihana, ja koska Lucius on niin perhanan korkea-arvoinen ja kaikkea, ei hän tietenkään voi muistaa kaikkea, mitä oikein on mennyt ala-arvoisista yksilöistä puhumaan: ei edes Sewwie-piestaan<3
Ihan selvä juttu, nyt salaliittoteoria-aivoni keksivät: Lucius puhui sen takia juuri Sevistä, korosti ja alleviivasi hänet erityisesti puhuessaan epämiellyttäviä asioita, koska hän ei halua paljastaa muille typerille luihuisille kiihottuvansa Sewwien luisesta pikku pepusta ja hänen söpöistä mustista kutreista! IIH! <3

Lainaus
“Mitä ilmeisimmin, jos veri on mielestäsi ainoa tekijä, joka erottaa taitavan loihtijan tumpelosta tikun heiluttelijasta."
Tikun heiluttelija x DDD Hihiih, tässäkin niin obvious viittaus Sev/Luciin, vaikka uskonkin, että kumpikaan näistä pojista ei ole mitensäkään tumpelo käsittelemään tikkuja.. HOH! x D

Ja nyt ficletistä yleisesti: tässäkin löytyi sinun "oma äänesi" siis kerronnassa ja dialogissa, viimeinen lause oli heinäkuunhenkimäistä pohdinnan palasta ja olen todella yllättynyt, että todellakin, niin lyhyessä ajassa kuin pari tuntia, sait tehtyä tämän valmiiksi, ja tämä on vielä todella laadukasta jälkeäkin! Onnea tämän onnistuneisuudesta ja kiitos paljon peipe!! <3

¤ DN ¤

p.s. otsikko on kyllä paras ilman mitään ylimääräisiä sanoja, muodossa Sanahelinää. Pojot siitäkin!
'Fools who wear their hearts proudly on their sleeves,
who cannot control their emotions,
who wallow in sad memories and
allow themselves to be provoked so easily -
weak people, in other words -'
- Snape, OotP, s. 591

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc)
« Vastaus #2 : 29.10.2008 22:02:20 »
Draconette, wild honeypie darling, erityisen hauskaa, että kommentoit noin pitkästi ja ihanasti, tällainen vanha kommaholistikin tässä ihan herkistyy. Ja on se hienoa että toella vaivauduit laskemaan sen sanamääränkin, vaikkei se mikään tärkeä seikkä enää olutkaan sen jälkeen kun tuplaraapaleen raja ylittyi. Toisaalta, en olisi mistään kohtaa voinut supistaa sanoja ilman että koko tarina olisi romahtanut käsiin.

En kertonut sairaasta painostuksestasi, mitäs minä siitä rutisemaan ;D Ihan hyvä vaan että joku potkii perseelle, vaikka sen kyllä myönnän että aika innokaasti patistelit minua mesesessä. Ja mitä Sev/Lucciin tulee, minusta kaikki ficit missä esiintyy Sev ja Luc ovat S/Luccia ;D Saisivat jo muutkin ymmärtää sen kuinka S/Luc on suoraan taivaasta laskeutunutta messiaskamaa.

Kengillä on oikeus olla välillä esillä... ja koska oletettavasti poitsut ovat koulussa, en olisi keksinyt mitään kovinkaan fiksua syytä sille miksi Luciuksella olisi normaalina koululaisena keppi kainalossa.

Hauskasti kyllä ymmärrät lähes aina mitä olen tarkoittanut kirjoittamisellani vaikkein sitä aina liikaa selitäkkään ;D

Hauska kuulla että fic oli mielestäsi laadukas, ja olen kyllä itsekin hyvin hämmästynyt siitä kuinka univelkaisena, loputtoman väsyneenä ja turhan myöhään sitä voikin kirjoittaa ficin alusta loppuun, vaikkain se olisi näin lyhyt. Ja olen ainakin itse tähän kovastikin tyytyväinen.

Kiitos ja terkuin: jjb

PS: Ei muuten haittaisi yhtään jos joku muukin kommentoisi edes pikkuisen *vinkki vinkki* ;)
« Viimeksi muokattu: 07.07.2009 23:48:22 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Lumen

  • ***
  • Viestejä: 111
  • A dreamer
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc)
« Vastaus #3 : 14.10.2009 20:25:07 »
Miten näin mainiossa ficissä on vain yksi komma? No, nyt se vääryys korjaantuu. :)

Pidin paljon. Tässä oli pieneen tekstimäärään tiivistetty mielestäni paljon asiaa ja elementtejä: Luciuksen ja Severuksen historiaa, suhtautumista ja pohdintaa puoliverisyydestä. Ja puhdasverisyyden vaatimuksen ristiriitaisuudesta: jännää, miten ”ei se nyt niin kirjaimillista ole” pätee syrjinnässä(nyky-yhteiskunnassa) aina, riippuu ihan vain siitä mikä on itselle ja omalle mielipiteelle edullista.

Lainaus
“Viitsisit minuakin valaista, Kalkaros, ennen kuin pistän sinut nuolemaan kenkäni puhtaiksi.”

Uh, olisipa pistänytkin! :D

Lainaus
Vastausta ei kuulunut, ja hämmentynyt johtajapoika jäi pohtimaan oliko siinä jotain hullunkurista, kun kaikki muut puoliveriset olivat hänelle kuin pohjasakkaa, mutta yhdellä oli kuitenkin vapaus olla erityinen.

Ihana <3 Hyvä, että Lucius suhtautuu kalseasti, mutta kuitenkin pitää sisimmässään Severusta tärkeänä.

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc), Sallittu, drama/humour, ficlet
« Vastaus #4 : 31.05.2014 11:40:38 »
Jostain olin tämän napannut kirjanmerkkeihin myöhemmin luettavaksi, ja mainiota viihdykettähän tämä oli. Oli hauskaa lukea sulta joku tällainen vähän vanhempi teksti, kun tunnistan tässä tosi selvästi sellaisen Sun Oman Tyylin, mutta silti tämän kielessä jokin tuntui jo vähän vieraalta, kun olen uudempaan tekstiisi niin tottunut. Runsas sanavarasto ja kielen leikkisyys on edelleen ennallaan, mutta tässä oli kyllä joku vähän kummallinen poljento, joka minua hämäsi; uudemmat tekstisi on jotenkin paljon luontevampia, sujuvampia, tämä eteni niihin verrattuna jotenkin... ikään kuin nykien. Tai jotain sellaista.

Lainaus
“No en tietenkään tarkoittanut juuri sinua.”
“Mainitsit nimeni oikein erikseen.”

Parasta :D

Otsikko on todella jees ihan jo sellaisenaankin, tähän paritukseen tietysti sopii aivan erityisen hyvin. Ja ääh, ei nyt oikein irtoa tämän ihmeempää kommenttia -- luin ja pidin ja erityisesti ilahdutti tämän vertaaminen niihin mielikuviin, mitä uusista ficeistäsi on jäänyt. En nyt edes alkanut lukea tätä mitenkään sillä ajatuksella, että "nytpäs katson, miten aika on muovannut tyyliäsi", ne havainnot vaan tapahtuivat  ;D Kiitoksia nyt tästäkin.
sano mua rovastiks

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc), Sallittu, drama/humour, ficlet
« Vastaus #5 : 31.05.2014 11:57:10 »
Voi awwi! Tutkiskelin tuossa Godrickin notkoja (heh) ja kun palasin ekalle sivulle, niin tämä ficci oli pompsahtanut ekaksi. Enpä voinut Jossun seireenikutsua vastustaa joten jatketaan vielä yhdellä kommalla vaikka piti jo olla tekemässä aivan muita asioita x)

Onpas tämä riemastuttava melkein-dialogi! Valtavan ihanaa huomata, kuinka Luciuskin katuu hieman sanojaan. Mitäs sitä tulikaan höyrypäissään päästeltyä ja myöhemmin sitten joutuu miettimään, että oliskohan sittenkään kannattanut. Varsinkin, kun se erityistapaus sattuu läväyttämään limansa päin kenkiä XDDDDDDD Loistavaa Severus! Niin sitä pitää, pistä blondiinit ojennukseen! ;D

Ihana ficci, aivan mahtava <333

Minä en nyintää havainnut kuten VP tuossa yllä, mutta tokihan tämä oli oikoisempi ficci kuin ehkä nykytuotantosi. Itsenä se ei haittaa lainkaan ja sanoisin jopa, että päinvastoin, mutta siitä saisi kuvan, etten pidä nykytuotannostasi. Taidan olla kaikkiruokainen jossujeni suhteen koska tämäkin viehätti minua huolimatta siitä, että tässä asiat menivät nopeammin ja suoraviivaisemmin pisteestä A pisteeseen B kuin sitten mihin on tottunut. VP:n lainaus on myös kohta, joka sai mut nauramaan ääneen XD

Mutta niin, kiitos tästäkin sekä sinulle että VP:lle joka nykäisi tämän esille ihasteltavaksi! ;D
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc), Sallittu, drama/humour, ficlet
« Vastaus #6 : 31.05.2014 17:19:31 »
Verinen Paronitar no voi apua. Tää on kyl tosiaan... wanha. Ihan oikeesti, mulla on hyvin epämääräiset mielikuvat tän kirjoittamisesta edes. Muistaakseni tämä oli joku Draconeten kanssa menneisyydes mesekeskusteluijen perusteella kasaan kyhätty. Sitä aikaa kun diggallin Severus/Luciousta aika kybällä^^ Jostain syystä ei nykyään inspiroi ihan niin paljonm. Olen tyytyväinen että luit mieluummin tämän, kuin jonkun muun muinasimuiston, meinaan sen äänensävyn ja nimenomaan poljennon löytäminen on ollut aika vaikeaa. tossa 2007-2009 välillä jotenkin tuli jatkuvasti kompasteltua omaan nokkeluuteen. Vähän olen yksinkertaistanut ilmaisua sittemmin... välttämättä ei tarvii sillä kieliopilla kikkailla jos ei osaa xD Mieluummin rikas sanavarasto kun muuten vaan vaikee  :D Jossain vaiheessa kirjoitin ihan mahdottoman pitkiä ja koukeroisia lauseita, tässä pikkufictelissä niitä nyt ei hirveästi ole.

Beelsebutt, kamalaa... te ette nyt tajuu et mä oon ollu vuonna 08 vaan 18-wee, et, tota. Eee. Teinix-Jossun fossiileja kaivelette. Mutta kuten jo Paronittarelle sanoin, niin huomattavasti huonommakin räpellyksen olisitte voinut tuolta jostain kaivaa... tämä nyt on minun omastakin mielestäni vieläkin ihan kohtuullisen onnistinut. Mulla tässä nykysessäkin finissä edelleen vie joitakin topsuja joiden olemisen yritän aktiivisesti unohtaa xD

Ei mut joo. Kiitos kommenteista. Meinasin saada sydärin kun näin tän mun lukemattomissa viesteissä, meni kokikset väärään kurkkuun. Hyvin armeliaasti kommentoitte, itse olisin ollut paljon julmempi  :D
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014 21:37:58 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

skylar

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc), Sallittu, drama/humour, ficlet
« Vastaus #7 : 31.05.2014 19:55:29 »
Tämä oli aika erikoinen teksti. En ole tutustunut paritukseen ja oli outoa nähdä Lucius näin... hmm... hankala keksiä sopivaa sanaa, mutta... ystävällisenä, ehkä? :'D

Lainaus
eihän hän ollut tehnyt muuta kuin ystävällisesti toivottanut sunnuntaista aamua näin joulukuun puolenvälin tienoilla.

Tuo viimeinen sana sai tästä lauseesta hieman oudon. Tuntui kuin hahmon ja kaikki-tietävän-kertojan ajatukset olisivat menneet solmuun. Hahmo, jonka ajatus tämän oli tarkoitus olla, varmasti tiesi tismalleen mikä päivä oli, joten tuo "tienoilla" antoi vähän oudon sävyn ajatukselle.

Voit kuvitella järkyttyneen henkäykseni, kun luin, että KALKAROS sylki MALFOYTA kengille! Hurr! Kirjoitit kyllä todella hauskasti näiden kahden vuoropuhelua. Tuli jotenkin mieleen sellainen vanhanaikainen herrasmies tunnelma ja sopii mainiosti näille kahdelle. Tykkäsin paljon kirjoitustyylistäsi.
When the sun has set, no candle can replace it.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Sanahelinää (Sev/Luc), Sallittu, drama/humour, ficlet
« Vastaus #8 : 31.05.2014 21:42:51 »
skylar, mä olin aikoinani aika fanaattinen Severus/Lucious fanaatikko... sittemmin ei ole enää ihan niin paljon inspannut. Mut niin... se nyt oli parituksen klisee et Malfoy vaan esittää kauheen kovista mut Severus sit taas on oikeesti aika kovanaama. Tai jotain. Tosiaan, voi olla et on menny kertojaääni vähän solmuun, se menee just sen aikasemmin mainutun turhanaikaisen kikkailun piiriin. Tykkäsin ja edelleenkin tykkäisin kirjotella vaikka minkälaisia koukeroita ja sit toteutus menee ihan mitiköön xD En tiä kui monta kymmentä ficciä olen kirjoittanut niin että preesen ja imperfekti menee jatkuvasti sekaisin xD Mut kiva et tätä nyt viekin lukee 6 vuotta myöhemmin xD
Here comes the sun and I say
It's all right