Kirjoittaja Aihe: Humiseva harju (Bellatrix, K-11, AU, angst, one-shot)  (Luettu 3101 kertaa)

Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Title: Humiseva harju

Author: Arctic Heath

Rating: K-11

Päähenkilö: Bellatrix (Pairing Bellatrix/Rodolphus)

Genre: AU, angst, one-shot, songfic

Warnings: Tappaminen (väkivalta)

Beta: Ei ole

Summary: Tylypahkan taistelun aikaisia mietteitä.

Disclaimer: Hahmot ja paikat (Potterista) omistaa J.K. Rowling. Laulun sanat ovat Kate Bushin Wuthering Heightsistä.
En omista kappaletta tai sen sanoja tms. En omista myöskään laulun
sanoissa esiintyviä hahmoja. Oikeudet kuuluvat alkuperäisille omistajilleen.
Minä vain leikin hahmoilla ja paikoilla ilman rahallista hyötyä.

A/N: Sain inspiraation tähän ficciin, kun mietiskelin kirjaa Humiseva harju (Wuthering Heights) ja sen pohjalta tehtyä kappaletta. Tämä ficci kuvaa sekä Tylypahkan taistelua että Bellatrixin ajatuksia.
Bellatrix on tässä kertojana. Laulun sanat sopivat molempiin vaihtelevasti. Ficin nimi on Humiseva harju, sillä se on kappaleen suomennos. Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla, että jos tässä ei kerrottaisi, keistä tämä kertoo, niin keistä olisit uskonut tämän kertovan? Toivottavasti pidätte :> Palaute ja kommentointi yleensäkin on suotavaa (:



Humiseva harju




Out on the wily, windy moors
We'd roll and fall in green
You had a temper like my jealousy
Too hot, too greedy



Täällä ei ollut mitään vihreää. Maassa lojui ruumiita. Tunnistin monet niistä, mutten välittänyt. Miksi olisin välittänyt? En edes yrittänyt etsiä sinua. Koin sen turhaksi. Sinä etsit minua ahnaasti.
Karjuit tiluksilla nimeäni. Mutta vastausta ei kuuluisi. Pelkäisit pahinta.


How could you leave me
when I needed to possess you?
I hated you, I loved you too



Suhteemme oli aina ollut vihaa ja rakkautta. Intohimon paloa.
Kaksijakoista - sinä olit se joka rakasti, minä se joka vihasi. Tosin olit aina luullut, että olisin riippuvainen sinusta.
Sinähän se olit. Et olisi mitään, et mitään ilman minua.


Bad dreams in the night
They told me I was going to lose the fight
Leave behind my wuthering, wuthering
Wuthering Heights



Minä en tulisi ikinä häviämään. Olin aina ollut sitä mieltä. Nyt ruumiiden keskellä hiipi epäilys.
Epäilys asiasta, josta olin aina ollut varma. Minä en häviäisi. Nyt tässä karmivassa hiljaisuudessa olisi tehnyt
mieli kirkua tukahdettua tuskaa.
Halusin pois. Halusin pois tästä taikuuden tyyssijasta.


Heathcliff, it's me, Cathy, I've come home
I'm so cold, let me in your window
Heathcliff, it's me, Cathy, I've come home
I'm so cold, let me in your window



Tuuli puhalsi tiluksilla. Kylmä viima lävisti kaapuni. Rikkoutuneesta ikkunasta tulviva sade piiskasi taistelun tahraamia käytäviä.
Kävelin arvokkaasti. Ylpeyteni ei ikinä sammuisi.


Ooh, it gets dark, it gets lonely
On the other side from you
I pine a lot, I find the lot
Falls through without you



Sauvani valaisi pimeää käytävää. Kuulin takaani askelia. Käännähdin ympäri ja väistin kirouksen. Naurahdin kimakasti.
"Luulitko osuvasi minuun?" Samassa langetin tappokirouksen ja mies lyyhistyi maahan kuolleena. Taas yksi kiltalainen vähemmän.
Ja olin taas yksin käytävällä.


I'm coming back love,
cruel Heathcliff, my one dream
My only master



Etsin etsimästä päästyäni. En vain tiennyt mitä etsin. Etsisinkö sinua? Vaiko lordia?
Kivisestä lattiasta kaikui jokainen ääni.


Too long I roam in the nights
I'm coming back to his side to put it right
I'm coming home to wuthering, wuthering
Wuthering Heights



Tunsin äkillisesti oloni kotoisaksi vuosienkin jälkeen tässä jylhässä kivilinnassa. Oli kieltämättä kartanoissa etunsa,
mutta täällä tunsi ikivanhan taikuuden. Velhojen ja noitien jalouden. Kuljeskelin linnassa hiljaisesti, mutta arvokkaasti.
Päätin palata vasta myöhemmin lordin luokse, paitsi jos hän ehtisi kutsua aiemmin luokseen. Halusin helpottaa hänen työtään mahdollisimman paljon täällä ensin. Samalla ajatukseni harhailivat sinuun. Palaisitko sinä ikinä?
Vai olitko kohdannut loppusi?


Heathcliff, it's me, Cathy, I've come home
I'm so cold, let me in your window
Heathcliff, it's me, Cathy, I've come home
I'm so cold, let me in your window



Selkääni hyppäsi samassa jokin karvainen ja isokokoinen hahmo. Se pyrki raivokkaasti kaatamaan minut.
"Saamarin saastainen elukka! Etkö tunnista minua?" Kiljuin ja raavin pitkillä kynsilläni otuksen vatsaa.
"Voi anteeksi anteeksi anteeksi!" Fenrir rääkyi. Heitin hänet pois selästäni ja hän jäi hämmentyneenä seisomaan kun katosin pimeyteen.


Ooh, let me have it
Let me grab your soul away
Ooh, let me have it
Let me grab your soul away
You know it's me, Cathy



Missä olet? Tuuli kuiskasi hennosti äänen, joka olisi voinut olla ajatukseni jos olisin ollut erilainen.
Olin repinyt sinultakin sielusi. Minulla sitä ei ikinä ole ollutkaan. Tiesit sen.


Heathcliff, it's me, Cathy, I've come home
I'm so cold, let me in your window
Heathcliff, it's me, Cathy, I've come home
I'm so cold, let me in your window
Heathcliff, it's me, Cathy, I've come home



Loppu läheni. Sekunnit kuluivat. Olin vahva, enkä murtunut vaikka muut murtuivat ympärilläni kaiken aikaa.


I'm so cold


Mutta vahvimmatkaan meistä eivät jaksa ikuisesti.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2015 12:00:57 kirjoittanut Arctic Heath »
hear me roar

Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Vs: Humiseva harju (Bellatrix, K-13, AU, angst, one-shot)
« Vastaus #1 : 19.04.2014 19:50:02 »
Oih, kiitos Renneto taas kerran loistavasta kommentistasi! Niitä on aina mukava lukea ja on hienoa huomata, miten lukija tulkitsee tarinaa. Kiitokset kommentistasi!
« Viimeksi muokattu: 13.12.2015 12:10:40 kirjoittanut Arctic Heath »
hear me roar