Kirjoittaja Aihe: Teehetki (Narcissa & Bellatrix, S, drama, one-shot)  (Luettu 1740 kertaa)

Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Title: Teehetki

Author:Arctic Heath

Rating: S

Päähenkilöt: Narcissa & Bellatrix

Genre: drama, tuplaraapale, one-shot

Beta: Ei ole

Summary: Kaksi naista istuu suuressa salissa vaitonaisina. (Teksti sijoittuu aikaan ennen esim. Lily & James Potterin kuolemaa)

Disclaimer: Hahmot ja paikat omistaa J.K. Rowling. Oikeudet kuuluvat alkuperäisille omistajilleen. Minä vain leikin hahmoilla ja paikoilla ilman rahallista hyötyä.

A/N: Tämä on tälläinen aloitusficcini täällä. Kommentointi ja rakentava palaute on suotavaa. Teksti todennäköisesti sisältää kieliopillisia virheitä. Toivottavasti pidätte.


Teehetki

Kaksi naista istuu vanhan kartanon suuressa salissa. He ovat aivan hiljaa. Puutarhasta kantautuu suihkulähteen solinan ääni ja albiinoriikinkukkojen askeleet rahisevat soraa vasten. Toinen naisista on hyvin kaunis. Hänen platinanvaaleat hiuksensa laskeutuvat kohti alaselkää. Häntä vastapäätä siron pöydän edessä istuu nainen, jolla on yllään musta kaapu. Naisella on mustat kiharat hiukset ja hänen silmänsä ovat lähes yhtä mustat kuin hiuksensa. Mutta naisen sydän on mustempi kuin mikään koko kauniissa salissa.
Tummahiuksinen nainen hypistelee hetken saksanpähkinästä valmistettua taikasauvaansa ennen kuin aloittaa puhumisen.

"Cissy", naisen äänestä kuultaa hänelle harvinainen epätoivo. Cissyksi puhuteltu nainen kohottaa päätään ja katsoo puhuttelijaansa silmiin ja nainen jatkaa taivutteluaan.

"Cissy, onko sinun pakko pitää se?" Nainen painottaa sanaa 'pakko' vahvasti.

"Lucius on onnellinen. Hän on aina tahtonut pojan" Cissy sanoo ääni värähtäen ja katsoo anovasti sisartaan.

"Narcissa, entä sinä?" Haluatko sinä oikeasti pitää lapsen?" Tummahiuksinen nainen naurahtaa epäuskoisesti.

 "Bella..." Narcissa aloittaa, mutta keskeyttää, koska hänen vieressään olevasta tummanvihreästä sametilla vuoraillusta kehdosta kuuluu ynähdys. Narcissa nousee nopeasti ja kumartuu lapsen ylle katsoen ettei vain lapsella olisi mitään hätää.

"Sinä rakastat sitä" Bellatrix sanoo tyrmistynyt ääni tihkuen vihaa ja inhoa. "Minua on sitten turha odottaa lapsenlikaksi tuolle kakaralle!" Bellatrix nousee ja kullatut teekupit kaatuvat ja tippuvat pöydältä pirstoutuen maahan.

"Bella!" Narcissa nyyhkyttää hysteerisesti nähdessään siskonsa poistuvan pihaportista ja kaikkoontuvan tyhjyyteen tappamaan jästejä tai Feeniksin killan jäseniä.

Ja kirkas kyynel tipahtaa nukkuvan Dracon kasvoille.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2015 15:40:15 kirjoittanut Arctic Heath »
hear me roar

Letizia

  • ***
  • Viestejä: 269
Vs: Teehetki (Narcissa & Bellatrix, K-13, drama, one-shot)
« Vastaus #1 : 09.04.2014 22:51:45 »
Bellatrixin suhtautuminen Narcissan lapseen yllätti hyvällä tavalla. Olisi voinut luulla, että Bellatrix ilahtuisi uudesta puhdasverisestä perillisestä, mutta hänpä ajattelikin sisarensa omaa tahtoa. Mutta ei silti tosiaan ollut mikään pehmo. :D

Vai ajatteliko hän sittenkään Narcissaa piirun vertaa vai oliko vain mustasukkainen lapselle? Ei haluaisi menettää sisarta (harvoja, joita kai pitää arvoisinaan?) tämän uudelle perheelle? Oikeasti tässä pätkässä tuli tosi hyvin esille Bellatrixin sekava luonne! Hänellä on vimmainen usko vinoutuneisiin periaatteisiinsa, mutta mulla on aina ollut sellainen mielikuva, että Bellatrix oli kuitenkin omiensa joukossa jollain tavalla oman tiensä kulkija - hänen ensimmäinen kysymyksensä lapsestakin on, että onko se pakko pitää.

Lainaus
"Narcissa, entä sinä?" Haluatko sinä oikeasti pitää lapsen?" Tummahiuksinen nainen naurahtaa epäuskoisesti. "Bella..." Narcissa aloittaa, mutta keskeyttää, koska hänen vieressään olevasta tummanvihreästä sametilla vuoraillusta kehdosta kuuluu ynähdys.

Tekstin asettelusta tuli mieleen, että repliikkien jakaminen kukin omalle rivilleen voisi näyttää selkeämmältä. Nyt muutamassa kohden oli ensilukemisella tulkinnanvaraa, jatkuuko edellinen puheenvuoro vai alkaako uusi, vaikka kyllä se toki selvisi. :>

Kuvailit miljöötä runsaasti, kurkoteltiin puutarhaankin ja nähtiin salin hienoudet siroine pöytineen ja kultakuppeineen. Minun makuuni kuvailuja oli tämän pituiseen tekstiin ehkä pikkaisen liiankin laajalti - olisi kenties voinut valita muutamia puolia, joille olisi antanut enemmän tilaa ja kuvailua, vaikkapa itse sali tapahtumapaikkana. Alussa hiljaisuus kuului hienosti, kun saliin asti saattoi kuulla jopa lintujen askelet, mutta myöhemmin miljööltä ja tunnelmalta veivät vähän tilaa sisarusten ulkonäön kuvailut, jotka kuitenkin ovat lukijalle todennäköisesti jo tuttua.


Tervetuloa, jatka toki kirjoittelua. :>
Katharsis. Kello neljä keitän kahvin ja porkkanan. Istun verhon väliin kuulemaan kosmosta, yön sirkkuja ja postinkantajaa.

Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Vs: Teehetki (Narcissa & Bellatrix, K-13, drama, one-shot)
« Vastaus #2 : 10.04.2014 07:57:30 »
Kiitos sinulle palautteestasi Letizia :) Ja rakentavaakin se oli, siitäkin kiitos. Ja "tyyliini" usein kuuluu runsas kuvailu ja tavallaan en ollut varma, että tekisinkö ficille jatkoa, siksi aika lyhykäinen, mutta päädyin kuitenkin one-shottiin. Ja kyllä, Bellatrix on mielenkiintoinen luonne sekavuuksineen. Itse pidän monista tarinoista myös sen takia, että itse saa tehdä tulkintansa teksistä. Niin kuin sinä teit erilaisia tulkintoja. Ja ai niin, koitan jatkossa tosiaankin laittaa nämä vuoropuhelut eri riveille :) Mutta kiitos kovasti kommentistasi, oli ilahduttavaa lukea se :)

PS. Jatkan toki kirjoittelua, mutta nyt on hiukan kiireitä, onhan minulla muutamia valmiina, mutta eivät ole mitään kovinkaan hyviä, niin harkitsen laitanko niitä tänne ollenkaan :,D
« Viimeksi muokattu: 10.04.2014 08:09:33 kirjoittanut Wolf Script »
hear me roar

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Teehetki (Narcissa & Bellatrix, K-13, drama, one-shot)
« Vastaus #3 : 10.04.2014 10:01:02 »
Lainaus
He ovat aivan hiljaa. Puutarhasta kantautuu suihkulähteen solinan ääni ja albiinoriikinkukkojen askeleet rahisevat soraa vasten.

Tällainen vastakkainasettelu heti alkuun oli todella miellyttävä. :> Eritoten kun samanlainen jatkui omassa muodossaan myöhemminkin vertailtaessa kahta sisarta ja heidän erilaisia luonteitaan ja erilaista ulkoista habitustaan. Reipas määrä kuvailua heti alkuun ei sinällään häirinnyt minua, siinä pääsi mukavasti tunnelmaan, mutta hieman värähdin siinä kohtaa, kun oli ensin litanioitu Bellatrixin mustaakin mustemmasta sydämestä, mustasta kaavusta ja mustista silmistä, ja sittemmin häneen viitattiin tummatukkaisena. En tarkoita että viittauksen olisi pitänyt olla välttämättä mustatukkainen vaan että kenties viittauksen olisi voinut tehdä toisinkin eritoten, kun kappale vaihtui välissä. Mutta nämä ovat mielipideasioita ja tyyliseikkoja, joista jokaisella on mielipide. Minulla on esimerkiksi muutenkin vamma, kun en yleensäkään tykkää näistä "lyhyempi poika", "sinisilmäinen", "punahiuksinen" tms. jotka taas ovat tosi monen muun suosikkeja. :>

Olen samaa mieltä Letizian kanssa siitä, että tarinassa pääsi näkemään Bellatrixin luonteen monet spektrit, jotka kuitenkin tuppasivat jok'ikinen kääntymään lopulta mustaan. Narcissa äidinrakkaudessaan oli todellakin vastinpari. Ja ennen muuta tykkäsin siitä, että tässä käytiin (kenties mustasukkaisuuden verhoamaa) keskustelua siitä, mitä Narcissa haluaa tai mitä hänen pitäisi haluta ja niin edelleen. Naisen asema puhututtaa aina! Myös se oli minusta hauskaa, kun Bellatrix käytti sanaa se siinä missä Narcissan yhteydessä puhuttiin lapsesta tai Dracosta. :D

Ja ai niin, koitan jatkossa tosiaankin laittaa nämä vuoropuhelut eri riveille

Toki näinkin voi tehdä ja sitä yleensä suositellaan; vähänkin pidemmässä tekstissä rivittömyys käy tavattoman raskaaksi ja aina on olemassa sekavuuden vaara. Mutta minä kyllä pidin kovasti tällaisenaankin, koska sanamäärä oli pieni. Pidin siitä ettei aina heti tiennyt, että miten dialogi käyttäytyy! Se toi minusta kivaa jännitettä tekstiin ja eritoten sisarten väliseen suhteeseen. Suhde oli kyllä tosi dramaattinen, äänet tihkuivat inhoa, nyyhkytettiin hysteerisesti, katsellaan anovasti ja niin edelleen. Mutta hetki lienee sellainen, että tunteet ovat pinnassa. :>

Tervetuloa minunkin puolestani!

// Jep, mielipiteitä ja tyylejä on monia, ja siksihän tämä niin hauskaa onkin!
« Viimeksi muokattu: 10.04.2014 14:52:15 kirjoittanut Renneto »
perhosen siivenisku


Arctic Heath

  • House Lannister
  • ***
  • Viestejä: 126
  • flung out of space
Vs: Teehetki (Narcissa & Bellatrix, K-13, drama, one-shot)
« Vastaus #4 : 10.04.2014 13:37:16 »
Kiitos myös sinulle Renneto hyvästä palautteesta & kommentista. Itse luen paljon muiden tarinoita, mutten paljoa vielä kommentoi kun en ole vielä omaksunut kommentoinnin jaloa taitoa :,D Ja vielä sen verran, että olet oikeassa, jokaisella on oma tyylinsä/mielipiteensä kirjoituksissa. Kiitos kommentoinnista sinulle :)
« Viimeksi muokattu: 12.04.2014 20:51:28 kirjoittanut Wolf Script »
hear me roar