Kirjoittaja Aihe: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker  (Luettu 1151 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Title: ”Memento mori.”
Author: Aimtist
Fandom: Kuroshitsuji
Paritus: Sebastian/Undertaker
Genre: Slash, drama
Ikäraja: K-11
Disclaimer: Kuroshitsuji kuuluu hahmoineen ja maailmoineen Yana Tobosolle, minä vain leikin.
AN: Öh, tästä taitaa olla tulossa tapa, että törmään johonkin mielenkiintoiseen asiaan netissä ja sitten päädyn kirjoittamaan sen pohjalta ficin. Tällä kertaa innoittajana nimittäin oli tuo lausahdus ”memento mori”, joka tarkoittaa muista kuolevaisuutesi/muista kuolevasi. Ei sillä, että haittaisi, koska oli vähän tarkoituskin kirjoittaa Kuroshitsujista, vaikka alunperin kylläkin eri parituksella :D
- - -

”Taitaa olla teidän vuoronne viihdyttää minua, herra hovimestari”, hautausurakoitsija sanoi virnistellen.

Sebastian huokaisi tympääntyneenä. ”Pääsisimme kummatkin helpommalla, jos vain kertoisit tietosi heti, Undertaker.”

”Ehkä”, mies sanoi olkiaan kohauttaen, ”mutta se ei olisi läheskään niin hauskaa. Ja olen varma, että sinulla on vaikka mitä tarinoita kerrottavana siitä, miten olet juoksennellut nuoren jaarlin käskyttämänä ympäriinsä kuin kiltti ja uskollinen lemmikki. Pelkkä ajatuskin on jo niin huvittava, että yhden tarinan pitäisi helposti riittää maksuksi kaikista tiedoistani Viiltäjä Jackiin liittyen.”

Ei sekuntiakaan, kun demoni oli jo painanut huvittuneen miehen vasten kiviseinää nojaavaa ruumisarkkua. Punaiset silmät välähtelivät vaarallisina.

”Memento mori”, Sebastian kuiskasi sivellessään Undertakerin kasvojen arpea, samalla kun hänen toinen kätensä oli puristunut vaalean miehen kaulan ympärille.

”Sinäkin pystyt kuolemaan”, demoni jatkoi pirulliseen hymyyn taittuneita huuliaan nuollen, ”rakas.”

Huvittunut pihahdus karkasi hautausurakoitsijan huulilta. Nauru alkoi hiljalleen kuplia miehen vatsanpohjassa ja ennen pitkää hän päätyikin taittumaan kaksinkerroin muutaman askeleen verran perääntyneen hovimestarin eteen.

Undertaker vajosi lattialle ja kiersi kätensä vatsansa ympärille, nauru kumpuili miehen huulilta loppumattomana virtana. Ajatella. Hovimestari oli samaan hengenvetoon sekä uhannut tappaa hänet, että kutsunut rakkaaksi. Aiemmin demoni oli sentään pitäytynyt vain toisessa kerrallaan.

”Sinusta on tullut aikamoinen valehtelija, Sebastian. Kaksi emävalhetta kerralla. Demonithan eivät rakasta, etkä voisi tappaa minua”, vaalea mies sanoi vakavampaan sävyyn onnistuttuaan rauhoittua hieman.

Valehtelusta syytetyn demonin suupielet kohosivat pieneen virneeseen.

”Sinun tulisi tietää, että nuori herra on kieltänyt minulta valehtelun. Minä pystyisin tappamaan sinut ja minä tunnen sinua kohtaan, yhä, vetoa, jota on helpointa kuvata sanalla rakkaus. Himoitseminen on liian laimea tapa kuvailla sitä tulta, joka minua polttaa. Ja jumalointi taas olisi aivan liian ironinen vertaus”, Sebastian sanoi kumartuessaan vieläkin kivilattialla makaavan miehen puoleen, ”eikö vain, shinigami?”

Undertaker värähti punaisten silmien himon täytteisen katseen alla. Hän näki sen roihuavan tulen, josta Sebastian puhui, juuri ennen kuin demoni toi heidän huulensa yhteen ja suuteli häntä syvään.

Vuosiin Undertaker ei ollut saanut maistaa näin syntistä, sielua tahraavaa aromia, mikä löytyi vain demonien huulilta. Montako vuotta siitä olikaan? Kymmenen? Viisikymmentä? Sata? Kauan kuitenkin. Aivan liian kauan. Hän oli kaivannut takaisin demoninsa syleilyyn jo vuosia.

Naurahdus karkasi taas shinigamin huulilta rikkoen entisten rakastavaisten suudelman.

Tympääntynyt ilme peitti Sebastianin kasvoja, tämä oli jotain, mitä hän vihasi. Undertakerin tapa alkaa nauraa kesken nautinnollisien hetkien oli aina ollut hyvin turhauttauva.

Sebastian ei kuitenkaan voinut tehdä asialle mitään. Hautausurakoitsijan naurunpuuska oli aiempaa pahempi, kikatukset ja tirskahdukset kaikuivat huoneessa. Mies vain kihersi kihertämistään kylmällä kivilattialla vatsaansa pidellen ja kyyneleet kasvoja pitkin valuen.

Se oli vain niin huvittavaa! Shinigami oli langennut demoniin. Hän kaipasi takaisin kaiken tahraavaan hyväilyyn enemmän kuin minnekään muualle. Hah. Undertaker oli luullut, että hän olisi edes parempi kuin kaikki ne ihmiset, jotka lankesivat demonien punomiin, synnin peittoisiin verkkoihin. Hän oli kai ollut väärässä.

Sebastian huokaisi pettyneenä. Hovimestari oli toivonut saavansa nauttia kohtaamisesta entisen rakastajansa kanssa hieman kauemmin, mutta koska toisen äänekäs naurui kaikui ulos muiden korviin oli hänen päästettävä herransa ja muut takaisin sisälle.

Demoni antoi kohteliaan hymyn nousta peittämään kasvojaan ja piilottamaan himon, joka hänen silmissään hohti vieläkin heikosti. Mies käveli ovelle vielä kerran taakseen, toista miestä vilkaisten.

Tämä ei kyllä jäisi heidän viimeiseksi suudelmakseen puhumattakaan muista syntisen nautinnon hetkistä.

Hymähtäen tummiin vaatteisiin verhoutunut mies avasi kuluneen oven ja virkkoi ulkona odottavalle joukolle: ”Käykää sisään. Hän kertoo meille kaiken.”
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #1 : 23.03.2014 06:38:41 »
Löydän jälleen itseni aamulla Finistä hymyilemässä sille, kun yön aikana on ilmestynyt uutta Kuroshitsujia! :) Sebastian/Undertaker on kyllä ehdottomasti yksi parhaimpia rare-parituksia. Undertaker ihastuttaa jälleen olemalla mielettömän hämärä. Kirjoitat tästä parituksesta älyttömän hyvin! Voi olla, että kohta uskon oikeastikin, että Undertaker sai maksuksi tiedoistaan lempeä Sebastianilta. ;) Eihän itse canon (ainakaan animessa) paljastanut, mitä Undertakerin puljussa oikeasti tapahtui sillä välin, kun muut odottelivat pihalla, että paholainen houkuttelee shinigamin kielenkannat auki... :D

Lainaus
”Sinun tulisi tietää, että nuori herra on kieltänyt minulta valehtelun. Minä pystyisin tappamaan sinut ja minä tunnen sinua kohtaan, yhä, vetoa, jota on helpointa kuvata sanalla rakkaus. Himoitseminen on liian laimea tapa kuvailla sitä tulta, joka minua polttaa. Ja jumalointi taas olisi aivan liian ironinen vertaus”, Sebastian sanoi kumartuessaan vieläkin kivilattialla makaavan miehen puoleen, ”eikö vain, shinigami?”

Oooh, okei, nyt kyllä sulin! ^^ Tämä lausahdus siitä, että jumalointi on liian ironinen verbi Sebastianin käytettäväksi, sopii kyllä pirulaisen suuhun kuin nenä päähän.

Kiitoksia tästä ficistä! :)
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #2 : 24.03.2014 13:30:56 »
Kiitokset kommentista, Beyond! Sebastian/Undertaker kyllä on aivan ihana rare-paritus <3 Kiitos! (: Ja spoilaan nyt sen verran mangaa ja kerron, ettei siinäkään näytetty, mitä Sebastianin ja Undertakerin välillä oikeasti tapahtui :DD Joten se, millä Sebastian Undertakerille canonissa maksoi pysynee arvoituksena :DD Hyvä tietää, että teksti kelpasi ja kiitokset vielä! (:
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #3 : 26.03.2014 00:37:46 »
Iih, Sebastian/Undertakeria! Tykkään siis tästä shipistä ehdottomasti paljon, mutta tarjonta on kamalan vähäistä. Muutaman sentään löytänyt, kiva että nyt löytyy suomeksikin. <3

Tuo on canonissa herkullinen kohta, koska lukija voi kuvitella siihen ihan mitä vain, ja kyllähän tällainen visio on aina viihdyttävä. Vanhojen rakastettujen kohtaaminen... aw. Sellaiset on aina ihania. Voin kyllä kuvitella, että Undertakerin taipumus repeillä hervottomaan nauruun millon mistäkin syystä napsii demonin päässä välillä aika pahasti.

Lainaus
”Sinäkin pystyt kuolemaan”, demoni jatkoi pirulliseen hymyyn taittuneita huuliaan nuollen, ”rakas.”

Jostain syystä pidin tästä hirveästi, koska Sebastianin pirulliset hymyt nyt vaan on. <3 Ja on niin ihanan ironista kuulla hänen käyttävän sanaa rakas.

Ja niin tosiaan, kun kerran ollaan Undertakerin luona, niin totta kai joku painetaan vasten ruumisarkkua. <3

Lukisin näistä mielelläni lisääkin, kiitos tästä pikkuherkusta. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #4 : 31.03.2014 23:28:29 »
Kiitoksia, Pics! Tästä parista on kyllä aivan liian vähän luettavaa.

Tuo on todellakin herkullinen kohta ja useat ovat selvästi huomanneet sen, joten olihan minunkin täytettävä tuo tyhjä aukko canonissa. Vanhojen rakastettujen kohtaaminen on kyllä <3 koska se mahdollistaa tunteikkaat kohtaukset, olivat ne sitten hyviä tai huonoja tunteita :D Itseäni saattaisi ainakin tuo Undertakerin naureskelu ärsyttää silloin, kun jotain "vakavampaa" on meneillään, joten Sebastianin turhautuminen tuntui jotenkin loogiselta. Sen verran hyvin oli pinttynyt mielikuva Sebastianista hieromassa ohimoaan ärsyyntyneenä, että yksi tympääntynyt demoni oli vedettävä tähän mukaan :D

Se on kyllä varmaa, että aion näistä kahdesta kirjoittaa lisääkin, mutta saa nähdä milloin inspiraatio iskee :D Kiitokset itsellesi kommentista! <3 (:
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #5 : 02.04.2014 15:06:40 »
Lainaus
Tympääntynyt ilme peitti Sebastianin kasvoja, tämä oli jotain, mitä hän vihasi. Undertakerin tapa alkaa nauraa kesken nautinnollisien hetkien oli aina ollut hyvin turhauttauva.

Ja tässä kohden minä aloin naureskella  :D

Tykkäsin siitä, miten olit Undertakerin iänikuisen hykertelyn kirjoittanut -- vähän avattiin, mille se nyt milloinkin hihittelee, vaikka samalla asioiden huvittavuudesta ei ehkä ihan kunnolla kiinni saakaan. Myös Sebastian oli herkullisesti oma itsensä, ja vaikka minun putkiaivoni eivät nyt ehkä tämän parituksen täyttä potentiaalia käsitäkään, idea oli hauska ja toimiva. Fandomeissa totisesti parhainta parhautta ovat juuri tällaiset avoimet kohdat, joita ficcarit voivat aivoituksillaan täyttää!

Kovasti jäin nyt pohtimaan, mitä mieltä olen nimityksestä Undertaker näin suomenkielisessä tekstissä; toisaalta pisti ikävästi silmään, toisaalta taas se on jollain tasolla hahmon "nimi" ja siksi hankalasti käännettävissä. Varsinkin dialogissa. Ehkä jään pureskelemaan tätä pähkinää pidemmäksikin aikaa. Muutoin tykkäsin tekstistä, erityisen herkkuna yksityiskohtana pakko mainita se pohdinta siitä, miltä demonin suudelmat maistuvat.

Kiitoksia tästä! Olen nirso uusien fandomeiden suhteen, joten nyt kun totaalisesti hullaannuin, on ollut ilahduttavaa tutustua Finissä jo valmiiksi olevaan tarjontaan.
sano mua rovastiks

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #6 : 04.04.2014 18:46:01 »
Kiitoksia kommentista, Verinen Paronitar!

Jes, jotain olen tehnyt oikein, jos yritys tehdä tästä edes vähäsen hauska tuotti hedelmää! :D Kiitoksia. Sebastian/Undertaker on yksi omista lempipareistani tässä fandomissa, joten en itse ymmärrä, miten näiden kahden potentiaalia ei voi käsittää :DD Mutta näin se on kyllä aina, kun joku ei shippaamaani paritusta ymmärrä, joten siinä ei kyllä ole mitään uutta, varsinkin kun näitä harvinaisempia parituksia on alkanut kertyä :D Ja tuosta olen aivan samaa mieltä! Sellaiset kohdat herättävät yleensä kaikista eniten inspiraatiota (:

Tuo Undertakerin käyttö suomenkielisessä tekstissä (ja englanninkielisten nimien käyttö ylipäätään) on varmasti asia, joka jakaa mielipiteitä suuntaan sun toiseen. Itselläni niiden käyttö ja niihin suhtautuminen on aika tapauskohtaista, mutta tämän fandomin kohdalla itse pidän enemmän Undertakerista kuin Hautausurakoitsijasta, joten sitä tulee siksi käytettyä :DD

Ollos hyvä vain ja kiitoksia itsellesi! (: Hyvään fandomiin olet kyllä hullaantunut :D
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #7 : 01.07.2014 23:31:21 »
Ablöblöö! En käsitä yhtään, kuinka en vielä oo lukenut tätä, muistan kun tää ilmestyi ja ajattelin että joo jossain vaiheessa mutta unohdin kokonaan. Onneksi nyt löysin tämän taas koska hurr, Sebastian/Undertakeria ei oo koskaan tarpeeksi, ja tää oli erittäin miellyttävä pätkä!

Ehkä rippusen enemmän pidin niistä runoista joita sulta luin, mun mielestä lyriikka on ehdottomasti sun vahvuus - vaikka kyllä sulta proosakin näyttää sujuvan moitteettomasti! Käytät tosi vahvaa kuvailua (just nää silmissä leiskuva tuli, syntinen nautinto), mutta sanavalinnat ja kielikuvat on tässä aika tavanomaisia, jopa kliseitä, mikä tuo tähän tiettyä melodramatiikkaa. Se ei kuitenkaan ainakaan tän fandomin kanssa haittaa, Kuroshitsujihan on todella melodramaattinen sarja, ja kuitenkin oot onnistunut tuomaan tähän tekstiin myös sarjan omaperäistä kieroutta Undertakerin hahmon kautta. Syy miks se on mun lempihahmo on just se, kuinka se onnistuu olemaan synkässä ympäristössä hupaisa ja kuitenkin jollain koko muusta sarjasta erottuvalla tavalla uhkaava. Oot onnistunut tuomaan sen koko olemuksen tähän tekstiin, ja muutenkin tää vois hyvinkin olla kohtaus itse sarjasta. Seuraavan kerran kun katson sitä, taidan kuvitella tän kohtauksen siihen yhteen väliin. :-D

Tykkään myös miten tän tekstin tunnelma on vähän hämy. Just noi kohdat missä Undertaker hajoilee, siinä kyllä kerrotaan mille se nauraa, muttei ollenkaan avata mikä niissä jutuissa on niin hauskaa, mikä tekee niistä kohdista sekä hirmu koomisia että hirmu mystisiä. Asdfjg musta tuntuu että tää koko kommentti on pelkkää luokatonta Undertaker-ihkutusta mutta menkööt, lempianimehahmoni 5evö ja oot onnistunut kirjoittamaan sen ihan täydelliseksi ja aaaaaa lähetän terkkui taivaasta ja sillee hnng. Sebastian on kyllä myös erittäin accurate, ja sen puheenparsi on pirun hyvää, mä kuulin päässäni Daisuke Onon puhumassa noi kaikki repliikit ja... No vähän häiritsevää. Mutta tiedänpähän miltä herra Ono kuulostaa suomeksi.

Otanpa vielä lempikohtani tähän:

Lainaus
”Memento mori”, Sebastian kuiskasi sivellessään Undertakerin kasvojen arpea, samalla kun hänen toinen kätensä oli puristunut vaalean miehen kaulan ympärille.
Ihan vaan koska memento mori, niin cool lainaus ja jos en vielä sanonut niin rakastan sua ikuisesti kun liitit sen tähän tekstiin, koska aaaa. <3

Lainaus
Tympääntynyt ilme peitti Sebastianin kasvoja, tämä oli jotain, mitä hän vihasi. Undertakerin tapa alkaa nauraa kesken nautinnollisien hetkien oli aina ollut hyvin turhauttauva.
Tipahdin tälle kunnolla, ei hemmetti nyt oikeesti, pientä rajaa tähänki touhuun! :-DD Niin IC ja jotenkin ihan hirmu söpöä, ja ehkä surullistakin. Musta vähän tuntuu että Undertaker on jo niin vanha ja väsynyt, ettei se enää jaksa tai halua tai välttämättä edes kykene suhtautumaan asioihin vakavissaan, mikä toisaalta on myös aika ihailtavaa. Sillä on kyllä upea elämänasenne. Ja nyt kun tuli mieleen: tykkään hirmusesti siitä miten tässä ei paljastettu menneisyyden tapahtumia! Itse asiassa mulla oli joskus kivi ja keppi sellanen headcanon että kauan kauan ennen ku Sebastian tapas Cielin, se oli Undertakerin rakastaja, joten tää oli aika sopiva ficci mulle hahah. Ois kyllä ihanaa lukea menneestäkin, tai sit noista "muista syntisen nautinnon hetkistä" vinkvink. (;;;

No joo, en mä mitään järkevää osaa sanoa, mutta kiitoksia hirmuisesti tästä, pidin kovasti! Kauheet Kuroshitsuji-vibat vaan painaa päälle nyt, haha. :-D
leipää ja perunasoppaa

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #8 : 11.08.2014 10:57:58 »
Kiitokset kommentista, plööt!

Rehellisesti sanottuna, itsekin tunnen lyriikan olevan enemmän se oma juttu, mutta on se proosakin lähellä sydäntä <3 Ja joo, kliseinen melodramaattisuus taitaa kuvata tätä paikoin aika hyvin :D Ja ei Undertakerin ihkutus haittaa yhtään! Sarjan paras hahmohan hän on :D Välillä hänestä on vain hyvin vaikea kirjoittaa. On siis mukava kuulla, että niin Undertaker kuin Sebastiankin on mielestäsi tarpeeksi IC, että kuulet jopa Daisuke Onon puhumassa Sebastian vuorosanat!

Lainaus
”Memento mori”, Sebastian kuiskasi sivellessään Undertakerin kasvojen arpea, samalla kun hänen toinen kätensä oli puristunut vaalean miehen kaulan ympärille.
Ihan vaan koska memento mori, niin cool lainaus ja jos en vielä sanonut niin rakastan sua ikuisesti kun liitit sen tähän tekstiin, koska aaaa. <3
Awws. Kiitoksia! :3

Ja täytyy kyllä myöntää, että Undertakerin elämänasenne on kyllä upea! Johtui se sitten mistä syystä tahansa :D Ja pitää katsella noita syntisen nautinnollisia hetkiä joskus myöhemmin, kun niistä kirjoittaminen ei ihan omaa alaa ole :D

Mutta mukavaa että pidit ja kiitoksia oikein ihanasta kommentista!<3 (:

Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Vensku

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #9 : 19.08.2014 07:51:57 »
Tämä oli nautinnollista luettavaa.  ;) En ole törmännyt paritukseen aikaisemmin enkä ajatellut pitäväni siitä, mutta olit keksinyt hyvän selityksen sille, mitä Sebby oikein tekee Undertakerille siellä takahuoneessa...     :P Toivoin että ficci olisi jatkunut pitempään, sillä hahmotkin olivat niin IC että ficciin vain uppotui eikä pysähtynyt missään kohtaa miettimään että "hei, tuo ei sovi hahmolle"! Teit minusta tämän parituksen fanin! Kiitos!  :D

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Kuroshitsuji: "Memento mori." K-11 Sebastian/Undertaker
« Vastaus #10 : 25.08.2014 15:17:14 »
Vensku, kiitos kommentista!

Juu, aika rare paritus kyseessä, mutta kiva että kelpasi! Kyllähän tää käännytys tästä lähtee täällä Finissä etenemään, Sebastian/Undertaker kun kuitenkin on <3 ;D On oikeasti kunnia kuulla, että sain sut tykästymään tähän paritukseen! Itse kun olen samalla lailla moniin parituksiin tykästynyt ficcien kautta :)

Ja ehkä sitä pitää alkaa itsekin uskoa, että ne hahmot ei ole aivan niin OoC kuin itsestään välillä tuntuu ;D Suuret kiitokset!
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.