Kirjoittaja Aihe: Criminal Minds: Tilastojen ulkopuolella K-11  (Luettu 1875 kertaa)

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Criminal Minds: Tilastojen ulkopuolella K-11
« : 25.12.2013 23:43:40 »
Title: Tilastojen ulkopuolella
Author: Aimtist
Fandom: Criminal Minds
Paritus/Hahmot: Mainintoja Morgan/Reidistä, Reid, Garcia
Ikäraja: K-11
Genre: Angst, Hurt/Comfort
Disclaimer: Hahmot maailmoineen eivät minulle ikävä kyllä kuulu. Minä vain leikin.
AN: Osallistuu haasteisiin Jouluhaaste VII ja Tuhoa suosikkiparituksesi II. Syytän tästä ehdottomasti Hopea (itsekin tuhoat tätä paritusta koko ajan! Murr..) ja tuo spesiaalijuttu on myös hänen syytään, tavallaan. En olisi keksinyt ottaa sitä mukaan, jos hän ei olisi selittänyt siitä kun olin kirjoittamassa tätä. Mutta sainpahan sen takia ainakin aikaan lopetuksen johon olen tyytyväinen (: (Kiitos! Vaikket sitä tarkoituksella tehnytkään :D)


Glögilasi oli laskettu kirjojen peittämälle pöydälle. Punainen juoma höyrysi rommipullon vieressä. Uupuneelta näyttävä nuorimies ei ollut kuitenkaan terästänyt Euroopan pohjoispuolelta kotoisin olevaa juomaansa. Ei vielä.

Nuori nero oli hautautunut samalta suunnalta tulevaan kirjallisuuteen, mutta opukset olivat sen verran ohuita, että Reid olisi kahlannut ne läpi jo muutaman minuutin päästä. Hän luki jo viimeistä kirjaa, eli pian hänellä ei olisi taas mitään viemässä huomiota Morganin poissaololta. Ei mitään muuta kuin vahvaa, sisuksia polttavaa juomaa, joka viimein antaisi hänelle rauhan ajatuksiltaan.

Tarpeeksi nautittuna.

Oli outoa, ettei ”suklainen Adonis” ollut hänen seuranaan viettämässä joulua. Miesten suhde oli ajautunut karille vain viikkoja aiemmin, vähän ennen juhlapyhiä. Reid oli Garcian avustuksella ehtinyt hankkia toiselle jo lahjankin, mutta pian siitä tuli täysin tarpeeton. Kyllä se vielä lojui paketoimattomana jossakin talon kätköissä, Spencer ei vain tahtonut muistella missä.

Ja nykyisin Derekillä olikin Reidin sijasta kainalossaan ”joku typerä bimbo, joka ei vedä vertoja meidän nerollemme”, kuten Garcia oli asian muille heidän ryhmänsä jäsenille kerran ilmaissut, kun Morgan ei ollut vielä ehtinyt saapua töihin. Reidkin kuuli värikkään naisen sanat vain vahingossa palatessaan hakemasta kahvia.

Tämä kuvailu ei kuitenkaan helpottanut ryhmän nuorimmaisen oloa lainkaan. Oli tämä hänelle nimetön nainen miten tyhmä tai bimbo tahansa, Morgan piti hänestä enemmän kuin Reidistä. Kyseessä oli Spencerille joka tapauksessa häviö, voittajalla itsellään ei siis ollut mitään väliä. Ei ainakaan hänelle.

Luettu kirja laskettiin pöydälle ja nuori nero alkoi sähläämään pullojen kanssa. JJ oli kutsunut Reidin juhlistamaan joulua hänen, Willin ja Henryn kanssa, mutta mies oli kieltäytynyt. Vaikka hänen kummipoikansa olikin oikein ihana, Spenceriä ei huvittanut viettää joulua siipeillen ystävänsä luona pilaamassa heidän juhlapyhiään.

Iloiset joululaulut ja kirkkaanpunaiset tonttulakit eivät nimittäin kuvastaneet nuoren neron mielialaa kovinkaan hyvin.

Joten Reid päätyi viettämään joulua yksin terästetty glögi vastalääkkeenä ikäviin muistoihin. Ei paras tapa viettää joulua, mutta oli niitä huonompiakin. Ei yksinäinen ilta alkoholilla kostutettuna ollut nykyään enää mitään. Reid ei missään tapauksessa olisi ainoa, joka juhlapyhiään sillä tavalla viettäisi. Aamulla hän voisikin yrittää etsiä tilastoja siitä, kuinka moni jouluaan niin juhlisti. Mikäli hän siis olisi silloin vielä hengissä.

Miehen eteisen suunnalta kuului napakka koputus, ja pian nuori nero kampeutuikin ylös sohvalta avaamaan ovea. Käytävässä odotti normaalisti hyvin värikkäästi pukeutunut, mutta tänään melko tummissa vaatteissa näyttäytyvä Penelope Garcia.

”Hei, ajattelin tulla kysymään, että kelpaisiko seura. Itse kun viettäisin jouluni yksin ja Doctor Who:n jouluspesiaalin katsominen ei ole yhtään hauskaa ilman lemppari neroani. Joten, mitä sanot?” Garcia kysyi väläyttäen leveän hymyn.

Garcia, you're a lifesaver!

”Seura kyllä kelpaa”, Reid sanoi ja laski ystävänsä sisälle. Hän oli juuri löytänyt paremman tavan juhlistaa joulua, ja myös harvinaisemman. Varmaan niin harvinaisen, että se oli kaikkien tilastojenkin ulkopuolella.

Mutta niin oli hänkin ja Garcian mukaan se oli parempi niin. Spencer uskoi häntä.

Parempi niin.
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Tyynis

  • Supernainen
  • ***
  • Viestejä: 1 975
  • Ava Sonoalta
Vs: Criminal Minds: Tilastojen ulkopuolella K-11
« Vastaus #1 : 25.12.2013 23:57:19 »
Aluksi on pakko sanoa, että tämän sarjan löytäminen kuuluu ehdottomasti yhdeksi parhaaksi asiaksi tänä vuonna ja ihanaa, että joku ficcari on sen myös löytänyt :D

Mutta asiaan. Tykkäsin tästä, vaikka epäilin angstin sopivuutta jouluun. Tykkäsin hahmoista, vaikak tässä nyt ei ollut kuin Reidin ajatusmaailmaa ja Garcia pyörähti nopeasti tarinassa. Garcian kuvailut tuosta Morganin uudesta kaverista olivat sen verran värikkäitä, että ne sopivat hahmon suuhun ihan täydellisesti.

Sitten tykkäsin noista pikku faktoista, glögin alkuperästä ja siitä, että jotku muutkin viettävät joulua humalassa. Ne sopivat hyvin tuonne pääosasassa olleen Redin sekaan.
Lainaus
Aamulla hän voisikin yrittää etsiä tilastoja siitä, kuinka moni jouluaan niin juhlisti.
Tykkäsin tästä jotenkin hirmuisesti ehkä sen takia, että Reid nyt on kävelevä tilastokeskus ja tuntuu, että sen pitää kerätä lisää tietoa, että sillä on varmasti vastaus.

Minä tykkäsin nyt aika paljon kaikesta, mutta kestä :) Kiitos tästä lukunautinnosta :)
"Let me be your wings
Let me lift you high above"


Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Criminal Minds: Tilastojen ulkopuolella K-11
« Vastaus #2 : 26.12.2013 00:18:27 »
Kiitokset kommentista Tyynis! Hyvä vain, että pidit :D

Tästä oli oikeastaan tarkoitus tulla vielä angstisempi, mutta en meinannut keksiä mitään järkevää lopetusta. Lopulta päätin sitten sotkea Garcian tuonne mukaan ja sellaisena ilopillerinä hän sitten sotki mun aikeet täysin :D Mutta ei se mitään, en valita ;D

Reid nyt on sellainen suloinen kävelevä tietosanakirja, joka tietää asioita lähes kaikesta. Mutta tuosta glögin alkuperästä en kyllä itse tiedä muuta kuin, että se on Suomeen tullut Ruotsista. (Mistä lie sitten sinne tullut, mutta suomalaisena keskitin tämän tekstin nyt tänne Euroopan pohjoispuolelle. Ja mikäli glögi onkin jostain kauempaa kotoisin niin Reid juokoon sitten vain tältä suunnalta olevaa glögiä :D)

Mutta kiva että kelpasi luettavaksi :D ja vielä kerran kiitokset kommentista! (:
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Criminal Minds: Tilastojen ulkopuolella K-11
« Vastaus #3 : 26.12.2013 11:49:15 »
Nimi ja se, että sinä olet kirjoittajana, houkutteli avaamaan tämän. :> Hieno teksti ja vaikka minusta Reid / Morgan on ihan mahtavaa niin tässä oleva ystävyysteema on melkeinpä mahtavampaa. Tottakai Reid on surullinen suhteen päätytty, minusta Spencerin ja Derekin suhteen erityisyys tulee tässä hyvin esiin. Ja tottakai Garcia on se, joka pelastaa Reidin joulun. Garcian ja Reidin välinen side on kuitenkin aitoa neronörttirakautta. : D

Spencen ajatukset tuntuvat täysin hahmolle sopivilta. Glögipohdintaa ja tilastoja. :> Myös Penelope on ihan oman itsensä kuuloinen, ihanan, ihanan värikkäitä ilmaisuja. :3 Tätä lukiessa tuli kyllä surullinen fiilis, kun tuolla on tuo Derekin lahja jossain piilossa, Spenc on ihan rikki. :/ Onneksi Penelope tulee lopussa paikalla. :>

Lainaus
"Seura kyllä kelpaa”, Reid sanoi ja laski ystävänsä sisälle. Hän oli juuri löytänyt paremman tavan juhlistaa joulua, ja myös harvinaisemman. Varmaan niin harvinaisen, että se oli kaikkien tilastojenkin ulkopuolella.Mutta niin oli hänkin ja Garcian mukaan se oli parempi niin. Spencer uskoi häntä.
Tässä on todella paljon kohtia jotka haluaisin lainata. Valitin kuitenkin tämän, koska se jäi hyvällä tavalla päähäni pyörimään. :>

Tämä on hieno ja angstinen ja lohduttava teksti. Kiitos tästä.<3
wooooop
Ava: Ingrid

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Criminal Minds: Tilastojen ulkopuolella K-11
« Vastaus #4 : 26.12.2013 17:57:54 »
Kiitokset kommentistasi Frederica!

Hyvä että nimi teki tehtävänsä ja herätti mielenkiinnon, sitä kun jouduin hetken verran miettimään :D (Ja mitä mitä, mulla on hyvää mainetta? O: Wow! Kiitos!)

Morgan/Reid on <3 mutta aina ei onni vain kukoista edes heille. Garcia taas on siinä mielessä mielenkiintoinen hahmo, että hän on tietyllä tapaa läheinen sekä Derekille että Spencerille. Hän on Derekin baby girl, mutta silti hieman samalla tyylillä nörtti nero kuin Reidkin. Melko täydellinen hahmo siis käytettäväksi ficissä :D (Btw, neronörttirakkaus <3 ihana sana :3)

Ehdottomasti kiitokset itsellesi! Mukavaa että pidit (: 
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.