Kirjoittaja Aihe: House M.D.: Hemmetin romantikko ǀ S, House/Wilson  (Luettu 1798 kertaa)

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Otsikko: Hemmetin romantikko
Fandom: House M.D.
Paritus: House/Wilson
Genre: humoristinen(?) tuplaraapale
Varoitukset: huumausainehuumoria
Ikäraja: S
Haasteet: One True Something 20 (raapale)
A/N: synttäri- ja joulutoivotus Amalialle. Onnea söppänä :3

--


”Greg, miksi sinulla on stetoskooppi juhlapukusi alla?”
”Minä olen lääkäri ja me olemme sairaalassa, joten miksi ei?”
Tohtori Wilson pyöräytti silmiään.
”Miksei sinulla ole ruusukimppua mukanasi?” House kysyi, ”on täysin selvää, että sinä olet meistä se nainen.”
”Ajattelin, että arvostaisit enemmän rahojen käyttämistä alakerran apteekkiin kuin joihinkin ruusuihin.”
Housen huulille levisi hymyntapainen.

”Mikset ottanut kimppua Cuddylta? Hän laittoi niitä kaikkialle, jopa siivoojan kärryyn.”
”Mistä lähtien olet välittänyt ruusuista?”
”Nämähän ovat häät, totta kai minä välitän!” diagnostikko lausui tekodramaattisesti, ”sitä paitsi ne tuoksuvat hyvältä.”
”Greg. Ne kukat, joita haistelit, olivat unikkoja.”
”Mikset sitten hankkinut niitä ruusujen sijasta?”
Onkologi tuhahti.
”Haluan, että olet selvä tänä yönä.”
”Hemmetin romantikko.”

Nuorempi lääkäri vieritti katsettaan pitkin Housen toimistoa, joka oli Cuddyn ja Cameronin toimesta koristeltu kukkaköynnöksin ja kultaisin nauhoin. Huoneen nurkassa seisoi korea hääkakku – ainoa perinteinen juhlaelementti, josta makeaa rakastava diagnostikko oli mielissään. Kaikki muu oli heidän työkavereidensa järjestämää, sillä House oli vaatinut seremonian pitämistä sairaalassa, keskellä työpäivää. Wilson vilkaisi kumppaniaan virnistäen.

”Kaduttaako?” hän kysyi haastavasti.
Diagnostikko kohautti olkiaan.
”Hmm… Ei.”
”Miksei?”
”Sinä teet herkullista kanapastaa.”
Wilson pudisti päätään ja huokaisi.
”Voisit olla käyttämättä veruketta edes kerran. Sinä et ikinä vaihtaisi naimattomuuttasi kanapastaan.”
”James, olet idiootti.”
”Ei sitä noin sanota.”
”Hyvä on. Minä rakastan idiootteja.”
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 10:56:03 kirjoittanut Beyond »
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Draco Potter

  • Vieras
Vs: House M.D.: Hemmetin romantikko ǀ K-7, House/Wilson
« Vastaus #1 : 25.12.2013 00:05:09 »
Voisin alottaa tän kommentin sun ihkuttamisella koska oot paras esim ikinä ja aww en kestä ku tää fic on niin söpö kans ♥
Mutta siis niin, virheitä ei näkynyt (eikä ole edes ihme koska sun teksti :3), ja hahmot olivat ihanan IC ♥ plus awwawwaww häät sairaalassa!!! Sulan x 1234215413226

Lainaus
”Voisit olla käyttämättä veruketta edes kerran. Sinä et ikinä vaihtaisi naimattomuuttasi kanapastaan.”
”James, olet idiootti.”
”Ei sitä noin sanota.”
”Hyvä on. Minä rakastan idiootteja.”

hihitin, sulin, kuolin ;___________; tää on tällanen random spämmikommentti, mutku en osaa ;_; oot ihku ♥ kiitos tästä ihanasta lahjasta :33

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: House M.D.: Hemmetin romantikko ǀ K-7, House/Wilson
« Vastaus #2 : 27.12.2013 23:08:43 »
Tulen kommentoimaan, vaikka tämä olikin tarkoitettu etupäässä Amalialle. Ficci oli kuitenkin niin suloinen ja paritus sen verran ihastuttava, että otan oikeudekseni tulla kertomaan ylistävän mielipiteeni. Eli murskakritiikkiä ei ole nyt saatavilla, mutta oletan, ettet ole siitä pahoillasi, sillä ihmisethän pitävät kehuista näin yleisesti ottaen. Minä taas pidän kommentoinnista, joten kumpikin osapuoli ei häviä mitään.

Ensin täytyy todeta, että pengon muutkin ficcisi läpi, jos kirjoitat puoliksikin näin hyvin. En ole ennen lukenut sinulta mitään, mutta parempi myöhään kuin milloinkaan, niinhän ne sanovat. Suo anteeksi rakentavan palautteen puuttuminen, haluan vain ilmoittaa lukeneeni. Josko nyt olisi sopiva hetki siirtyä itse kommentointiin.

Fandom on niin rakastettava, ettei minulla ole suoranaisesti mitään valitettavaa. House on kohtalaisen tuttu hahmona, mutten voi sanoa ymmärtäväni häntä täysin. Wilson taas on niin sympaattinen ja suloinen, että hän korjasi Housen vioittuneen tunnepuolen kätevästi. Paritus on omalla tavallaan hieman ristiriitainen ja epätoimiva silloin tällöin, mutta useimmiten hyvä kirjoittaja saa mitä vain toimimaan haluamallaan tavalla.

Alun sekä lopun dialogi ja puheenvuorot ylipäätään olivat täydellisen toimivia, joka on varsin harvinaista. Kaikki kuitenkin toimi tyylikkäästi ja kokonaisuus vaikutti kohtuullisen huolitellulta ja mietityltä.
Onkologi tuhahti.
”Haluan, että olet selvä tänä yönä.”
”Hemmetin romantikko.”

Nimikkeiden käyttö (viittaan juuri noihin onkologiin ja diagnostikkoon) toimi hienosti!

Ideana aivan ihana, mutta toteutus ei mennyt yltiöromanttisen puolelle, joka oli helpotus, sillä tämä pari ei sitä todellakaan ole. Lopetus oli sopivan kepeä, mitään suoraa rakkaudentunnustusta en Houselta odottanutkaan, vaikka sekin olisi ollut hauskaa. Ei voi muuta sanoa, kun että hyvää työtä! Lähdenpäs tästä penkomaan muut tekstisi piiloistaan ja kiitos vielä kerran.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2013 10:49:05 kirjoittanut Orenji »
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: House M.D.: Hemmetin romantikko ǀ K-7, House/Wilson
« Vastaus #3 : 28.12.2013 10:40:29 »
Amalia: Aww tuitui itse olet ihana. Hienoa että tykkäsit! Hymyilen täällä typerästi koska sun mukaan nää hahmot on IC. Housen hahmot on vaikeita joten oah kiitos oon otettu. : 3 Kiitoskiitos söpöstä kommentista.

Orenji: Säikähdin pienesti kun näin sun pitkän kommentin ja ajattelin että se kuitenkin polkee ficceröiseni maanrakoon. Onneksi niin ei käynytkään vaan päinvastoin istun täällä ihan fiiliksissä noista kehuista. Apua kiiiiitos oikein paljon. Ficci on tosiaan Amalialle, mutta se ei missään nimessä tarkoita ettei sitä saa muut lukea tai kommentoida. Oli tosi ihanaa saada sulta hienoa analyyttista palautetta. Aww this made my day ja silleen. Ja jos tosiaan haluat lukea mun muita tekstejä niin multa löytyy toinenkin House-ficci. :)
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: House M.D.: Hemmetin romantikko ǀ K-7, House/Wilson
« Vastaus #4 : 19.06.2014 21:44:32 »
Vähänkö kuolin nyt. Miten minä en ikinä huomaa kiinnostavia ficcejä kun jälkijunassa, tämäkin on ollut täällä luettavissa jo vaikka kuinka kauan, enkä ole vain huomannut. Ja minäkö muka joku Hilson-fani, pah! Aina pitää kannustaa kaikki suomeksi kirjoittavia ihmisiä.

Tämä oli aivan ihana. Jotenkin hyvin housemaista, että hääseremonia pitää järjestää jossain, mistä siitä on eniten vaivaa ja hankaluuksia. Ja Wilsonille pitää vähän kettuilla. Hyvin näen sieluni silmissä Wilsonin pyörittelemässä silmiään, mut ollen silti silleen aw, tämmönen mies mulla. Itepähän olen ristini valinnut <3

Juu, eikä ollut mikään liian sokerinen, mutta romanttinen kuitenkin ja minä pidän romantiikasta. Kivasti housemäista särmää, pientä hääyöhön viittaavaa matskua, koko paketti. Tämmös lisää <3

Kiitän.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right