Kirjoittaja Aihe: Doctor Who: OLIPA KERRAN DALEK [S, Dalek/Kybermies]  (Luettu 1852 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: OLIPA KERRAN DALEK
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Doctor Who
Tyylilaji: Tuplaraapale
Ikäraja: S
Paritus: Dalek/Kybermies
A/N: Hyvää syntymäpäivää dalekit, nuo ihanat pippurisiroittimet! Ajattelin eka tehdä ficin, jossa dalekin ja cybermanin rakkaustarinan takia niiden rodut yhdistävät voimansa pandorca opensissa, mutta se ei tuntunut sitten IC:ltä…


OLIPA KERRAN DALEK

HYVÄT TUOREET DALEKIT. MINÄ HALUAN KERTOA TEILLE VAROITTAVAN TARINAN JOKA KERTOO ASIATA JOSTA EMME MIELUUSTI PUHU. SE ON DALEKEILLE TÄYSIN EPÄLUONNOLLINEN OLOTILA JA SEN NIMI ON RAKKAUS. TÄMÄ EI SATTUNUT MINUN SERKULLENI EIKÄ YSTÄVÄLLENI, MUTTA ON SILTI TÄYSIN TOTTA.

OLIPA KERRAN DALEK. DALEK OLI YLVÄÄLLÄ JA DALEKIEN ARVOLLE SOPIVALLA VAHTIRETKELLÄÄN ERÄÄLLÄ PLANEETALLA KAUKANA TÄÄLTÄ.

DALEK LIPUI HÄMÄRÄN HUONEEN LÄPI ERÄÄSSÄ TUTKIMUSLABORATORIOSSA. SE OLI TUHONNUT KAIKKI NE, JOTKA EIVÄT OLLEET DALEKEJA, KUTEN JOKAISEN KUNNOLLISEN DALEKIN KUULUUKIN. YHTÄKKIÄ SE KUULI TAKAANSA TYPERÄÄ JA AIVAN EPÄELEGANTTIA TÖMINÄÄ JA NÄKI VARJON PEITTÄVÄ OVIAUKON.

”TUHOAN!” DALEK HUUSI JA LÄHESTYI HAHMOA, MUTTA PYSÄHTYI. SE KATSOI CYBERMANIN KASVOJA, JOTKA TUIJOTTIVAT TYHJINÄ SITÄ. SE TUNSI KAMALAN TUNTEEN RINNASSAAN, JA TÄMÄ TUNNE, TÄMÄ TUNNE ON NIMELTÄÄN RAKKAUS. OUTO PISTÄVÄ TUNNE KÄVI SEN SYDÄMEEN JA TEKI SEN VOIMATTOMAKSI, AIVAN KUIN IHMISET, NE TYPERÄT JA HEIKOT MAAPALLON OLENNOT. KUMMA KYLLÄ KYBERMIES TUNSI SAMOIN HEIKKOUDEN KÄYVÄN RINTAANSA.

DALEK JA KYBERMIES LÄHESTYIVÄT TOISIAAN LUMOTTUINA JA KOSKETTIVAT TOISIAAN KOLINAA PITÄEN. HE VAIN TUIJOTTIVAT TOISIAAN TEKEMÄTTÄ MITÄÄN JÄRKEVÄÄ, KUTEN TUHOAMATTA MUITA KUIN DALEKEJA. YHTÄKKIÄ VALTAVA METEORIITTI TIPAHTI HEIDÄN PÄÄLLENSÄ JA HE KUOLIVAT.

TÄMÄ OLI ONNELLINEN LOPPU, SILLÄ NYT TÄMÄ SAASTUNUT EPÄDALEK  EI PÄÄSSYT SAASTUTTAMAAN AJATUKSILLAAN DALEKIEN YLVÄSTÄ ROTUA, JA KYBERMIES KUOLI SAMALLA.

SEN PITUINEN SE.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2013 00:18:03 kirjoittanut Nukkemestari »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: Doctor Who: OLIPA KERRAN DALEK [S, Dalek/Kybermies]
« Vastaus #1 : 22.12.2013 15:32:49 »
Eilen kun etsin itselleni iltasatua, tämä vaikutti sopivan hullulta. X) En tosiaankaan osannut odottaa, että koko teksti olisi caps lockilla, mutta siis vähänkö hieno ja toimiva ajatus. Sai lukemaan koko jutun sellaisella dalek-äänellä.

Lainaus
”TUHOAN!” DALEK HUUSI JA LÄHESTYI HAHMOA, MUTTA PYSÄHTYI.
Varsinkin nyt tämän kohdan. Awww siis, pitäisin dalekeja varmasti ihan hurjan söpöinä, jos ne eivät olisi niin murhanhimoisia ja ennen kaikkea niin ärsyttäviä. Mutta onko se ihmekään, kun on tuollainen kasvatus? ;__; Meteoriitti kuulosti niin järjettömältä, että väitän tuon tarinaa kertovan dalekin keksineen sen ihan itse. :------D Olisiko vähän mahtavaa, jos nuo rakastavaiset olisivat oikeasti eläneet yhdessä ja menneet leffaan ja muuta romanttista. Awww.

Tämä oli oikein kiva iltasatu ja sai nauramaan kaikesta traagisuudestaan huolimatta. Kiitos. :3
everybody knows there's a party at the end of the world

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Doctor Who: OLIPA KERRAN DALEK [S, Dalek/Kybermies]
« Vastaus #2 : 22.12.2013 16:01:50 »
Taidan toistaa täsmälleen samat asiat, kuin Mightyenakin, mutta haluan kertoa lukeneeni tämän, koska tämä oli ihana. Sä kirjoitat paljon Doctor Who:sta ja mä luen ficcejäsi paljon, mutta kommentointi on jäänyt. Kirjoitat hyvin ja olen pitänyt monistakin teksteistäsi. Tällä OLIPA KERRAN DALEKilla taitaa nyt olla erityinen paikka sydämessäni. ♥ Dalekit käyvät hermoille, vaikka voisivatkin olla söpöjä.

Caps look toimi. Kuulin päässäni selkeää dalek-ääntä ja vielä paremmin olisin eläytynyt, jos olisit kirjoittanut tämän englanniksi.
”TUHOAN!” DALEK HUUSI JA LÄHESTYI HAHMOA, MUTTA PYSÄHTYI.
Tuo Tuhoan olisi niin mahtava englanniksi. Exterminated! Suomeksikin tämä oli silti ihastuttava lukukokemus.

Täälläkin suunnalla olen varma, että tarinaa kertova dalek on lisännyt dramaattisia elementtejä kertomukseensa. Koska ihan oikeasti, meteoriitti? :D Mikä logiikka, mikä minimaalinen todennäköisyys koko maailmankaikkeuden pinta-alasta? Harmittelen tämän rakkaus tarinan loppumista, sillä romantiikka on niin harvinaista, jos sattuu olemaan vaikkapa kybermies. Tykkäsin, että valitsit juuri nämä kaksi, samanlaista metallista hehkua, katsos.

Kuvailuakin oli upotettu kivasti mukaan, vaikka tämä tarina olikin. Suloiset kolisevat oliot rakastuivat toisiinsa aivan ensisilmäyksellä. Tilanteen kuvittelu onnistui hyvin. Valitettavasti viimeinen kappale oli julman dalekmainen ja pilasi tunnelman.
NYT TÄMÄ SAASTUNUT EPÄDALEK  EI PÄÄSSYT SAASTUTTAMAAN AJATUKSILLAAN DALEKIEN YLVÄSTÄ ROTUA
Höh, romantiikka olisi ollut mukavaa. Kiitos tästä ihanuudesta!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Doctor Who: OLIPA KERRAN DALEK [S, Dalek/Kybermies]
« Vastaus #3 : 22.12.2013 20:01:02 »
Kiitos Mightyena ja Orenji. Aiemmin päivällä katsoessani finiä en olut uskoa että just tämä teksti kaikista 22 viimeisen kuukauden sisällä julkaisemistani on saanut kaksi kommenttia :D Kommenttinne olivat kuitenkin kovin söpö asia.

JA EN MINÄ OLE VÄRITTÄNYT TARINAA, SE ON TÄYSIN TOTTA -Kertoja Dalek

Epäilen kuitenkin hänen sanojaan... ehkä tuo Dalek ja Cyberman elävät nykyäänkin onnellisesti yhdessä ;)
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Obviously Ironic

  • Vieras
Vs: Doctor Who: OLIPA KERRAN DALEK [S, Dalek/Kybermies]
« Vastaus #4 : 24.06.2014 21:19:22 »
aw dalek-cyberman-rakkautta :3 toi capslockilla kirjotettu teksti teki siitä entistä söpömmän

paras oli ehdottomasti
TÄMÄ OLI ONNELLINEN LOPPU, SILLÄ NYT TÄMÄ SAASTUNUT EPÄDALEK  EI PÄÄSSYT SAASTUTTAMAAN AJATUKSILLAAN DALEKIEN YLVÄSTÄ ROTUA, JA KYBERMIES KUOLI SAMALLA.

SEN PITUINEN SE.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Doctor Who: OLIPA KERRAN DALEK [S, Dalek/Kybermies]
« Vastaus #5 : 03.12.2015 02:47:13 »
Sori, mä nekroan tän nyt ylös täältä Rinnakkaistodellisuuden syövereistä, koska syyt.

Lainaus
TÄMÄ EI SATTUNUT MINUN SERKULLENI EIKÄ YSTÄVÄLLENI, MUTTA ON SILTI TÄYSIN TOTTA.
Minä väitän, että mitään meteoria ei ollut olemassakaan, vaan tarinankertoja Dalek on se rakastunut Dalek ja hän sepitti tämän hölöilyn omaa kunniaansa suojellakseen. Tai sit se meteori murhas vaan sen rakkaan ja tää on sen suolasirottimen tapa päästä yli traumasta.
Here comes the sun and I say
It's all right