Kirjoittaja Aihe: Hyvää joulua, Rose Weasley (S)  (Luettu 2507 kertaa)

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Hyvää joulua, Rose Weasley (S)
« : 01.12.2013 18:46:42 »
Hyvää joulua, Rose Weasley

Ikäraja: S
Paritus: Lily/Rose
Genre: Fluffy

Lukijalle: Ehkä pitää tarkentaa, että kyseessä on Lily II (ja Fred II :'(), ja minä ajattelin, että tytöt olisivat semmoisia noin parikymppisiä tässä, ja koska turkinpippuri on ihan okei tyyppi, omistan tämän hänelle. (Ällöö.) Niin, ja Femme10 ja Jouluhaaste VII.



Pakkanen oli puhaltanut hopeisia kuurankukkia Kotikolon pikkuruisiin ikkunaruutuihin.

Yöksi hiljennyt talo nuokkui unisena pehmeiden lumimuurien suojassa. Jo illan hämärtyessä alkanut pyry oli tehnyt turhaksi Arthur Weasleyn tuntikausien uurastuksen.

Jästiesineisiin hurahtanut velho oli viettänyt lähes kokonaisen iltapäivän lapion varressa. Monimutkaiset polut, jotka kiemurtelivat talolta vajalle, vanhan omenapuun luo, sekä portille (oli myös yksi, joka ei johtanut oikein mihinkään, mutta kiersi kuitenkin neljästi kasvimaan), olivat kadonneet nopeasti uuden lumen alle – Arthurin vain myhäillessä tyytyväisenä keittiön ikkunassa.

Ginny Weasleyn lapsuudenaikaisessa makuuhuoneessa nukkui kaksi toisiinsa tarrautunutta hahmoa. Hiukset hehkuivat kuparinpunaisena ristiriitana lakanoiden pellavaa vasten. Lily Potter käänsi kylkeään, hengitti unen ja lähestyvän joulun neilikkaista tuoksua. Vasen käsi lepäsi vieressä nukkuvan Rose Weasleyn rintakehän päällä.

Unisesti ja puolihuolimattomasti Lily silitti Rosen yöpaidan kaulusta ja sen alta pilkottavaa ihoa, jonka puhtaan maidonvalkeuden rikkoivat vain sinne tänne ripotellut pisamat. Vanhemman tytön iho poltti sormenpäissä kuin rommitoti.

Varoen Lily kurottautui lähemmäs painaakseen suukon toisen poskelle, eivätkä huulet ehtineet kuin vain hieman koskettaa ihon nukkaa, kun Rose heräsi säpsähtäen.

”Onko jo aamu?” tyttö kysyi hämmentyneenä, ponnahti istumaan ja yritti paikantaa kelloa. Hän vilkaisi nopeasti ikkunaan, jonka takana vilkkui yhä sydäntalvenmusta yötaivas.

”Ei ole, hölmö, kellokin taitaa olla vasta neljä”, Lily nauroi.

”Miksi sinä sitten herätit minut?”
”Enkä herättänyt! Sinä heräsit omaa typeryyttäsi”, Lily intti.

Rosen posket punoittivat kuin jouluomenat ja ripsiin oli tarttunut unihiekkaa. Äkkiä Lily hymyili.

”Pääsen olemaan ensimmäinen, joka toivottaa sinulle hyvää joulua”, hän sanoi naurua silmissään. ”Hyvää joulua, Rosie.”

Rose panoi suukon Lilyn hymyilevälle suulle. Lily sotki sormensa Rosen kurittomien kiharoiden sekaan ja kutitti kaartuvaa niskaa samalla, kun Rose työnsi hänet takaisin vuoteeseen. Pehmeä vartalo painui vasten harmaita lakanoita ja riemunkirjavaa tilkkutäkkiä.

”Et pääse”, Rose mutisi Lilyn kaulaa vasten. ”Fred toivotti varmuuden vuoksi jo eilen, sillä hän arvasi, että yrität kuitenkin olla ensimmäinen.”

”Hemmetti.”
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 18:08:19 kirjoittanut Aava »

silmieni ympärillä onnelliset poimut

Katherine Casandra

  • animaagi
  • ***
  • Viestejä: 56
  • after all this time
Vs: Hyvää joulua, Rose Weasley (K-7)
« Vastaus #1 : 01.12.2013 19:15:01 »

”Et pääse”, Rose mutisi Lilyn kaulaa vasten. ”Fred toivotti varmuuden vuoksi jo eilen, sillä hän arvasi, että yrität kuitenkin olla ensimmäinen.”

”Hemmetti.”

Suloinen ja yllättävä, loistavaa luettavaa joulufiilistelynä :) Ja symppis Arthur Weasley!
the sea so still and calm, blue as the cloudless sky

onkonälkä

  • ***
  • Viestejä: 542
  • Show me some skin, I might bite it
Vs: Hyvää joulua, Rose Weasley (K-7)
« Vastaus #2 : 01.12.2013 19:40:27 »
Joulupakettikampanjasta hei! *Kuvittele punainen iiiiiiiso joulurusetti tähän*

Ihana ihana ihana aloitus!! Hopeiset kuurankukat pienissä ikkunoissa tuovat niin talvisen tunnelman heti alusta asti. Tässä on muutenkin niin suloisen lämmin tunnelma, kun alusta asti kerrot kotikolon olevan lumihuurteessa. Pidin myös tuosta Arthurin innosta uutta lunta kohtaan. Taitaa olla maailman ainoa ihminen, joka nauttii lumen lapioinnista :D Suloinen! Voin vain kuvitella Mollyn neuloman tupsupipon vilkkuvan lumikinosten välistä, kun Arthur lapioi lumisokkeloa pihalle, ihan vaan koska se on hauskaa! :)

Pidän tämän unisesta joulutunnelmasta. Näen silmissäni tunnelmallisilla jouluvaloilla kuorrutetun kotikolon, ja kaksi punapäätä makoilemassa toisiinsa painautuneena, lämpimien peittojen alla ilman huolta ulkona vallitsevasta kylmyydestä. Mä en nyt kylliksi voi ylistää tuota ihanaa jouluista, rauhallista ja lämmintä tunnelmaa!!

Tämä on juuri sopivan pituinen, suloinen piristys iltaan. Yhtään pidempänä tämä olisi väkisinkin mennyt turhaksi jankkaukseksi, ja lyhyempänä olisi ollut liian nopeasti ohi.

Ja jollet sitä vielä saanut selville; Pidin tästä ihan hirveästi! Femme ei yleensä ole minun juttuni, eikä myöskään 3rd. gen, mutta tästä pidin tosi tosi paljon! Ihana teksti! Kiitos ! :) <3
In the world of locked doors
the man with the key is king
And honey you should see me in a crown

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Hyvää joulua, Rose Weasley (K-7)
« Vastaus #3 : 01.12.2013 22:08:33 »
Tykästyin tähän ihan hirveästi!
Tarinassa oli ihanan jouluinen tunnelma koko ajan, ja pienet, kivat yksityiskohdat värittivät tarinaa esimerkiksi :

rommitoti, hopeiset kuurankukat, joulun neilikkainen tuoksu.

Teksti oli kaunista, vilpittömän iloista ja levollisen rauhallista. Tämäkin tarina oli yksinkertaisuudessaan todella kaunis, ja sopiva näin iltaluettavaksi. Femme ei ole minun juttuni, mutta menkööt nyt tämän kerran :D Loppu oli tässä hauska ja ihana! :)

Kiitos!

-DragonHeart58

P.S Arthur oli tässä kyllä tosi suloinen ja ihanan arthurmainen! :D

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Hyvää joulua, Rose Weasley (K-7)
« Vastaus #4 : 12.12.2013 16:14:57 »
Mä kommentoin tätä, vaikka mulla ei ole kauheasti mitään rakentavaa sanottavaa, mutt mun on vaan pakko ilmottaa, että kirjotit tarinaan sitten maailman parhaan ja symppiksimmän hahmon, Arthur Weasleyn tietenkin. Kun luki, niistä poluista, varsinkin siitä yhdestä, joka kiersi kasvimaan neljä kertaa ei voinut kun hymyillä, niin arhturmaisen kuvauksen sait aikaan.

Muutenkin tämä oli oikein söpö pikku teksti, joka piristi kivasti kipeänä oloa. Just sopivasti fluffya tähän olotilaan :)

Ja muutenkin, koska oon ihan joulufiiliksissä täällä, niin tää onnistui hyvin vaan lisäämään sitä fiilistä kaikella kuvailullaan. Tuli ihanan jouluinen ja lämmin olo tästä.
Kiitos sinulle!

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Vs: Hyvää joulua, Rose Weasley (K-7)
« Vastaus #5 : 19.12.2013 18:05:00 »
Katherine Casandra, kiitos paljon!

onkonälkä, hihi, Arthur on ihan höpö. :) Kiitos.

DragonHeart58, minä olen kiitollinen kommentistasi!

Luci, kiitos itsellesi. Arthur on ehkäpä mun lempihahmoni ikinä, ja minusta on ihanaa kuulla, että hän on onnistunut tässä tarinassa.

silmieni ympärillä onnelliset poimut