Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154484 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #540 : 30.08.2020 22:23:19 »
Mähän tajusin just että Netflixissä on katsottavissa Joutsenprinsessa, ja se suomidubbikin löytyy 😍 Rakastin tota leffaa lapsena, ehkä etenkin niiden laulujen takia (pari niistä mulla on iPodissakin ;D suomeksi), ja sillä on yhä paikkansa mun sydämessä. En ole nähnyt sitä moneen moneen vuoteen, viimeksi joskus silloin kun meillä oli kotona vielä videot ja Joutsenprinsessa videokasetilla. Aina halusin nähdä sen uusiksi, mutta mistään ei löytynyt. Sitten kerran löysin jostain kaupasta dvd:n, jossa oli Joutsenprinsessa ja sen jatko-osat, ja innoissani ostin, mutta vasta kotona huomasin ja tajusin, että ensimmäinen noista leffoista oli dvd:llä vain englanniksi suomisubeilla 😭 Jatko-osat oli dubattuina, mutta en mä niistä välitä.

Olin jo ihan varma, etten pääsis näkemään Joutsenprinsessaa enää ikinä suomeks, mutta nyt kun se tuli taas mieleen, tajusin et hei, pitääpä kokeilla Netflixiä. Ja sieltähän se löytyikin ♥ Oon nyt ihan haltioissani, tekis mieli katsoa koko leffa nyt jo, mutta huomenna aikainen herätys töihin. Jääpä siis katsominen huomiselle... Nyt tosin oli pakko katsoa alusta se ensimmäinen laulu, jonka aikana Odette ja Derek kasvavat, se on musta niin ihana. (Vaikka en lapsena enkä vielä aikuisenakaan oikein ymmärrä, miten Odette ja Derek tuntuivat rakastuvan sit lopulta niin yhtäkkiä.)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #541 : 30.08.2020 22:45:14 »
Larjus: Sama! Joutsenprinsessa oli mun koko elämä kun olin jotain viis. DVD:kin löytyy, hoksasin sen ruotsinlaivalta vuonna 2012 ja pakkohan se oli nostalgiahuuruissa hommata xD siinä tosin on suomidubbaus toisin kuin tuossa sun versiossa. "Ain täältä ikuisuuteen" on edelleen yksi näistä "elämäni biiseistä", mut kyl on sanottava että kaikki biisit Joutsenprinsessassa on täyttä kultaa. Vanhemmalla iällä olen myös rakastunut lopputeksteissä soivaan japanilaisen Dreams Come Truen kappaleeseen "Eternity".

Myös Joutsenprinsessasta tehty piladubbaus Prinssi Olavin prinsessapäiväkirjat on täysi mestariteos, jota tulee myös siteerattua (viimeksi tänään siskon kanssa: "Sateenvarjo! Se jäi kotiin!") ja jonka annan nimeksi romanttisille kirjoille, joita kirjailijasimini kirjoittavat Sims 3:ssa xD

Aika kliseinenhän se juoni Joutsenprinsessassa on, varsinkin se "This Is My Idea" -kappaleen rakastumismontaasi, mutta toisaalta, mitä se haittaa jos on asiaan orientoitunut ja ottaa leffan eskapismina? On se silti imo parempi montaasi kuin monessa muussa saman genren leffassa + Derek ja Odette tosiaan rakastuu toisiinsa vuosien varrella (vaikka se näytetäänkin noin viiden minuutin aikana), jos vaikka vertaa isoon osaan männävuosien Disney-leffoista.
We had each other. That's how we won.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #542 : 31.08.2020 17:36:34 »
Eririn, siitä oonki aina tykännyt, että Joutsenprinsessassa Derek ja Odette tunsivat toisensa pitkään ja rakkaus syntyi pikkuhiljaa, ja se on siinä selkeesti ajatuksena. Mun silmissä se This Is My Idean loppu menee kuitenki sit suunnilleen niin, et yhtäkkiä ääni muuttuukin kellossa ja ollaan rakastuneita (vaikka oon mä ainakin näkevinäni vähän muutosta jo aiemmin). Tai ehkä mä vain tulkitsen sitä kohtaa väärin (eri tavalla kuin se on tarkoitettu), mut siltä se tuntuu, kun ensin vängätään vastaan ja valitetaan, ja sitten lopussa kun katsotaankin toisiaan silmiin niin yhtäkkiä tajutaankin et hei, vau, tunnen sittenkin rakkauden :D

Ja siis joo en mä asiasta isosti valita, mulla on niin vahva tunneside siihen leffaan, ja oon sitä mieltä et se on kuiteski hyvä ihan sellaisenaankin. Se kyl ehk eniten harmittaa, että Tuomas Oksasta pikku-Derekinä kuuluu niin vähän, koska hän on mielestäni todella lahjakas dubbaaja (ollut jo ihan ensimmäisistä rooleistaan asti), ja oon aina innoissani kun kuulen häntä suomidubbauksissa. Mut seki oli kyl hieno veto kun saatiin oikea oopperalaulaja aikuis-Derekin ääneksi :D

Lainaus
Myös Joutsenprinsessasta tehty piladubbaus Prinssi Olavin prinsessapäiväkirjat on täysi mestariteos, jota tulee myös siteerattua
Miks nää kuulostaa niin tutulta... Oon varmaan joskus katsonut näitä :D Aikoinaan tuli katsottua paljon SinäTuubaPaskoja ja kaikkia piladubbeja ja muita läppäversioita (ja kyl vieläkin välillä :D).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #543 : 16.09.2020 17:35:02 »
Onko joku nähnyt tän elokuvan: Mamma Mia: Here We Go Again! Eka osa oli mielestäni tasoa ihan ok mutta entä tuo jatko-osa? Kannattaako katsoa?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 177
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #544 : 16.09.2020 18:53:38 »
Abarat, noh, voi olla että joku muu on erimieltä, mutta itselleni tuo kakkos-Mamma mia oli pienoinen pettymys. Toki musiikki ja hahmot olivat niin kuin pitkikin, mutta se oli kuitenkin selkeä kakkososa. Jos olet Abba-fani, tykkäät musiikista ja se riittää leffaelämykseksi, niin kannattaa katsoa. Jos taas ykkösosan parhammistoa olivat näyttelijät ja juoni, niin tämä tulee olemaan luultavasti pettymys. Pistän hieman tarkemmin spoilerin alle, etten pilaa leffaa keneltäkään :)

Spoiler: näytä
Itse koin että tämä kakkososa oli ns. tekemällä tehty ja monet suosikkikappaleet oli tungettu mukaan jopa aika älyttömillä juonenkäänteillä. Lisäksi koko asetelma oli itselleni jotenkin ihan pielessä, vaikka loppu oli toki hyvin koskettava ja kaunis. Jos ykkösosa oli ihana ja raikas, niin tämä kakkonen oli a) rahastusta ja b) matkailumainos ;D


Jos päädyt katsomaan leffan, niin olisi toki kiva kuulla mitä siitä tykkäsit :D

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #545 : 17.09.2020 12:28:19 »
Ite kyl tykkäsin Mamma Mia! Here We Go Againista, mutta ajankohta sen katsomiselle oli virhe. Katsottiin se päivä sen jälkeen, kun mummuni kuoli ja sanotaanko vaikka, että vollotettiin äidin ja siskon kanssa oikein kunnolla.

Mutta joo, mulle itselleni kyllä tosiaan riitti Abban musiikki, se että pidän hahmoista, ja se että pidän tosi paljon Lily Jamesista. Ei alkuperäinenkään Mamma Mia! mikään elokuvamaailman mullistavin tapaus ollut, mutta kivaa ajanvietettä ja hyvää musaa. Se riittää mulle :)
We had each other. That's how we won.

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #546 : 21.09.2020 18:49:56 »
Vihdoinkin näin elokuvan Weathering with you! Tykkäsin värimaailmasta, vaikka leffa oli aika vakavamielinen. Tykkäsin leffan viimeisestä lauseesta!
Spoiler: näytä
Hina, uskon että kaikki vielä järjestyy. Jotenkin positiivinen piste koko tarinalle. Eikös se lause noin mennyt?
Hina&Hodaka oli jotenkin söpö pari. Odotukset oli korkealla ja oli se sitten ihan hyvä, katsottava. Plussaa kissasta.  :)
« Viimeksi muokattu: 21.09.2020 18:51:50 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 969
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #547 : 30.09.2020 15:31:22 »
Larjus&Eririn: Muitakin Joutsenprinsessa diggareita?  :o Joo mä olen jo aikuinen, mutta ihan rehellisesti sanottuna tuo elokuva vain on yks maailman parhaimmista ikinä, mitä olen katsonut. Mä en oikeasti ymmärrä Kaunotar ja Hirviö hypetystä verrattuna tähän leffaan. Joo Kaunotar ja Hirviö on todella hyvä leffa, mut Joutsenprinsessassa vaan on jotain. Topin ääni  :-* ♥. Tarviiko muuta sanoa? :'D Miksi Topi ei oo voinut olla dubbaamassa Disney prinssejä enemmän, vain ja ainoastaan jossain pienissä rooleissa kuuluu. Ja nimenomaan suomeksi tuo leffa on täydellinen. ♥ Ne laulut toimii parhaiten suomeksi ja sen jälkeen toimii parhaiten italia :).  Joutsenprinsessa oli myös mulle elämä, silloin kun mä olin 5 -vuotias. Kun sen ekan kerran näin. :D


Asiasta kukkaruukkuun. Mä katsoin tuossa noin viikko takaperin Call me by your name, leffan. Joo, mun piti käydä se kattomassa leffassa, mut se vaan jäi. Sit mä unohdin koko leffan olemassaolon, kunnes näin Areenasta et se tulee Pride 2020 viikolla Areenaan ja sit menin heti katsomaan sen sieltä (kun se sinne tuli). Luoja mikä tarina ♥. Mä oon pitänyt tyyliin Brokeback Mountainia yhtenä parhaampana LGBQ-leffana, mut joo eihän se nyt oo mitään tuon rinnalla. Ja sit kun on katsonut näitä haastatteluja vielä pojista ja kertovat miten noi kohtaukset on syntynyt, ni on ollut vähän silleen  :o :-* fiiliksellä. Jos tiiätte ko. elokuvan niin tämä ns. ensisuudelma on aikalailla poikien itse improvisoitu versio. Pojat kerto, et menivät tekeen kohtausta ja ohjaaja sano vaan et joo kohtaus jossa ne suutelee, eikä mitään sen kummempia ihmeellisyyksiä ja pojat lähti tekeen ko. kohtausta, tekivät sitä moneen kertaan ja sit kun ne lopetti ja katto ympärilleen ni ohjaaja oli lähteny jonnekin huiteleen  ;D. Kun olin nähny ton leffan ni lainasin samantein sen kirjan, jonka pohjalta toi oli tehty, luin sen noin päivässä. Mä olen hidas lukija. Ja sit sen jatko-osan (joka oli pienoinen pettymys) seuraavana päivänä.  ;D
Mut jos kiinnostaa katsoa ko. leffa ni suosittelen ehdottomasti. Timmyn taito näytellä on jotain sanoinkuvailematonta ja Armien kanssa  ;D.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2020 15:36:39 kirjoittanut Pipe »
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #548 : 30.09.2020 16:39:47 »
En oikein seuraa tv:n ohjelmistoja, joten en hahmota milloin Mamma Mia: Here we go again oli tarjolla, mutta osallistun kuitenkin keskusteluun. Tykkäsin elokuvasta paljon ja olen nähnyt sen ehkä neljästi. Kävimme ystävän kanssa silloin elokuvissa ja lauloimme mukana, vaikkei kyse ollut edes virallisesti sing-along-näytöksestä :D Tykkään Abbasta, ja vaikken ole Kreikassa ollut, niin minuun ne matkailumainosmaisemat kyllä kolahtavat. Jotain epäloogisuutta on 1.leffan nuoruusmuistojen järjestykseen verratessa ja toki hahmojen ulkonäössä, mutta en antanut sen haitata, koska kummatkin Mamma miat ovat niin hyvänmielen leffoja. Samoin teatteriversiot.

Call me by your name on myös todella ihana leffa, ja senkin olen nähnyt ehkä neljästi, elokuvissa sekä myöhemmin suoratoistopalveluista. En ole tutustunut kirjaan tai elokuvan teon vaiheisiin, mutta oli kiinnostavaa kuulla niistä vähän (kiitos Pipe).

Keskustelua oli myös trilogiasta Rakkautta ennen auringonnousua jne. Olen nähnyt kaikki, ja pidin niistä todella paljon. Näin itseasiassa ensimmäisenä 2.osan (Rakkautta ennen auringonlaskua) joskus teininä elokuvateatterissa ja se kolahti, vaikka siinähän melkein pelkästään keskusteltiin ja muisteltiin, ja pohdittiin millainen vaikutus lyhyelläkin kohtaamisella voi olla ja mitä siitä muistaa! Myöhemmin onnistuin saamaan käsiini VHS-nauhalla 1.elokuvan (Rakkautta ennen auringonnousua) ja oli kiva peilata tapahtumia siihen, ja olin silloin itsekin nuori ja matkoilla. 3:n (en nyt muista nimeä) katsoin elokuvissa sen tultua joitain vuosia sitten ja pidin siitäkin, mutta etenkin siksi koska se kertoi lisää heidän tarinastaan. Suosittelen noita muillekin. 
« Viimeksi muokattu: 30.09.2020 16:45:56 kirjoittanut Elfmaiden »
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 683
  • Musadiggari!
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #549 : 23.01.2021 00:40:36 »
Yleensä en katsele elokuvia kun ne on liian rajuja tai yksinkertaisesti huonoja. Scifi-leffat on poikkeus, oon niihin heikkona. Katselin tuossa elokuvan After Earth. (No, about 15min alusta jäi näkemättä mikä harmittaa!) Mutta just tuollainen selviytymis/seikkailu-scifi on mun makuun... Leffahan julkaistiin ajat sitten mutta yritän nyt hehkutuksessani välttää juonipaljastuksia. Hajoamispisteessä oleva alus tekee hätälaskun Maahan, jonka ihmiskunta on jättänyt ajat sitten. Planeetta Maa on ihmisille vaarallinen ja täynnä eläinkuntaa. Siinä sitten selviydytään. Rakastin näyttelijöitä ja itse ihanaa loppua! Ja varsinkin sitä kun leffassa viitattiin valaisiin ja leffan lopussa on se huikaiseva loppukohtaus ja näkymä! Laatuleffa pitkästä aikaa. Onko joku muukin nähny tän After Earth-leffan?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #550 : 27.02.2021 12:22:56 »
Ootan innolla että näkisin uuden Bondin, senkin ensi ilta siirty syksyyn. :/ Ja samoin Fast & Furious 9 minkä ensi ilta ois toukokuun lopulla, mutta saa nähä onko vai siirtyykö sekin taas.
Onko kukaan muu nähnyt Mulania disney+ palvelussa? Mä katoin sen siellä. Ärsyttävästi vaan ei mulla ensin suomea löytynyt tekstityksistä vaan piti eka kattoo traileri +laittaa suomi tekstitys ja sit suoraan alkaa kattomaan elokuvaa, niin johan näky tekstitys suomeksi.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 540
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #551 : 27.02.2021 12:29:03 »
Mulla on Disney+. Tarkoitatko sitä live action Mulania vai alkuperäistä animaatiota? Animaation oon nähnyt monesti, myös Disney+:sta olen sen katsonut, mutta sitä live actionia en ole katsonut kertaakaan, ja tuskin aionkaan. Olen joitain niistä Disney-leffojen näytellyistä uusista versioista nähnyt, ja ne ei ole ollut yhtään mun juttu. Pitäydyn mieluummin animaatioissa Jonkin verran oon kyllä kattonut YouTubesta videoita, joissa ihmiset ruotii/arvioi/kritisoi live action -versioita, myös niistä joita en ole itse katsonut, ja ne on ollut viihdyttäviä :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #552 : 28.02.2021 10:29:25 »
Mulla on Disney+. Tarkoitatko sitä live action Mulania vai alkuperäistä animaatiota? Animaation oon nähnyt monesti, myös Disney+:sta olen sen katsonut, mutta sitä live actionia en ole katsonut kertaakaan, ja tuskin aionkaan. Olen joitain niistä Disney-leffojen näytellyistä uusista versioista nähnyt, ja ne ei ole ollut yhtään mun juttu. Pitäydyn mieluummin animaatioissa Jonkin verran oon kyllä kattonut YouTubesta videoita, joissa ihmiset ruotii/arvioi/kritisoi live action -versioita, myös niistä joita en ole itse katsonut, ja ne on ollut viihdyttäviä :D

Sitä uutta eli live action leffaa. Alkuperänen on parempi.

Pipe

  • ***
  • Viestejä: 969
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #553 : 03.03.2021 20:18:25 »
Pitäydyn mieluummin animaatioissa Jonkin verran oon kyllä kattonut YouTubesta videoita, joissa ihmiset ruotii/arvioi/kritisoi live action -versioita, myös niistä joita en ole itse katsonut, ja ne on ollut viihdyttäviä :D

Oon katsonut itse tosi monta live action Disney elokuvaa (Mulania en oo nähnyt). Mut siis Viidakkokirja... hmm.. miten sen sanoisin kauniisiti? Olin TODELLA pettynyt kyseisen elokuvan loppuun. Mähän palvon siis Viidakkokirjan loppua ja se biisi minkä se tyttö (/edit// sen tytön nimihän oli Shanti, mistähän ihmeestä se tuli mieleen muutama päivä takaperin :D) siinä lopussa laulaa ja se kun Mowgli menee lopulta ihmiskylään ni se loppu vaan on täydellinen!!!
Spoiler: näytä
ja liveactionhan ei pääty näin... *MUR* Voitte varmasti kuvitella mun reaktion kun katon sitä loppua leffateatteissa ekaa kertaa.


Live action leffat on ollut kyl
Spoiler: näytä
(muuten)
ihan jees. Toisaalta odotan kauhulla ja toisaalta taas todella innoissani sitä et Pocahontas tehtäisiin Live actioniksi, koska Pocahontas on mun mielestä ehdottomasti paras Disney-elokuva ikinä!! Siinä jää kyl leijonakuninkaat kakkosiks heittämällä (mielipiteensä tietty kullakin) mut jotenkin mä en oo koskaan lämmennyt kauheesti leijonakuningas leffalle, joo, onhan se surullinen mut silti, mut väitättekö ettei Pocahontaksen loppu oo vielä surullisempi? :O (Ja Pocahontas 2 on Disney -elokuva, joka olisi voitu jättää tekemättä. Kukaan ei olisi jäänyt sitä kaipaamaan tuolla idealla varsinkaan. ::) )
« Viimeksi muokattu: 11.03.2021 18:10:40 kirjoittanut Pipe »
Yritän vain hymyillä, vaikka olen jo kuollut sisältä <3
♥Polseres Vermelles- Polseres amunt♥

Tuuli Lumi<3Draco Malfoy
Drarry♥
Wilmon♥
Edmar♥ *bromance*

♥Twc♥

Ava by: Ingrid

Tamsin

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #554 : 04.03.2021 20:35:14 »
Toisaalta odotan kauhulla ja toisaalta taas todella innoissani sitä et Pocahontas tehtäisiin Live actioniksi, koska Pocahontas on mun mielestä ehdottomasti paras Disney-elokuva ikinä!!

Komppaan tätä osittain! Minulle Pocahontas on rakkain ja inspiroivin Disney-klassikko, kaikki osuu siinä täydellisesti kohdalleen minulle ja siihen liittyy lapsuudessa koettua mystiikkaa. Kylmiä väreitä, pihkaantuminen John Smithin suomenkielisen ääninäyttelijän ääneen, laulujen yhä herättämät tunteet, Pocahontaksen uteliaisuus ja tietynlainen yksinäisyys, joka on erilaista kuin Bellellä, koska Pocahontas rakastaa olla siellä missä on.

Olen silti varovaisen toiveikas, että elokuvan aihe on jäänyt menneisyyteen eikä siitä haluttaisi tehdä uutta versiota. (Minusta) sen pitäisi saada olla rauhassa.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2021 20:37:34 kirjoittanut Tamsin »

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #555 : 06.03.2021 19:59:50 »
Mä vähän luulen, että jos Pocahontasista tehdään uutta leffaa, Disney ei tule olemaan sen takana. Disneyn Pocahontas on kumminkin ihan eri asia kuin historiallinen esikuvansa (meinaan historiallinen Pocahontas oli vasta lapsi kun John Smith ja kumppanit tuli Amerikkaan, eikä Disney-animaatio ole muutenkaan kovin historiallisesti paikkansapitävä). Eli jos Pocahontas live action koskaan tulee, niin siitä tehtäisiin luultavasti historiallinen draama.

Mutta Disney-leffoista puheen ollen, mulla on uusi rakkaus ja sen nimi on Raya ja viimeinen lohikäärme. Osui kyllä omalla kohdalla niin hyvin maaliin ettei tosikaan! Päähenkilö Raya on yksi parhaita Disney-prinsessoja koskaan, lohikäärme Sisu on aivan hurmaava, leffan teemat ovat luottamus, ystävyys ja löydetty perhe.... tässä on koko paketti Eririnin suosikkiasioita ♥️♥️
We had each other. That's how we won.

Tamsin

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #556 : 06.03.2021 22:18:24 »
Mutta Disney-leffoista puheen ollen, mulla on uusi rakkaus ja sen nimi on Raya ja viimeinen lohikäärme. Osui kyllä omalla kohdalla niin hyvin maaliin ettei tosikaan! Päähenkilö Raya on yksi parhaita Disney-prinsessoja koskaan, lohikäärme Sisu on aivan hurmaava, leffan teemat ovat luottamus, ystävyys ja löydetty perhe.... tässä on koko paketti Eririnin suosikkiasioita ♥️♥️

Sama! Näin joskus aikaa sitten ensimmäisen teaserin, joka vaikutti kauhistuttavalta, kliseeltä. Ja kun traileri tuli, jätin sen melkein katsomatta. Onneksi katsoin! Päähenkilön animointi on hieno, kulttuuriympäristö kiinnostava ja sanoma ja kaikki henkilöt vaikuttavat paitsi viihdyttäviltä, myös aidoilta ja tärkeiltä.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 802
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #557 : 15.06.2021 11:58:40 »
Katsoin eilen Areenalla tarjolla olevan Etelä-Korealaisen elokuvan Juna Busaniin.
Kyseinen zombileffa sai niskavillani pystyyn ihan koko elokuvan aikana. En ole pitkään aikaan katsonut mitään niin jännää, että huomaan puristavani tuolia ja hiukseni hapsottivat sinne tänne kun näin itseni peilistä. Mietin kuinka joku elokuva voi alusta loppuun saakka tarjoilla tällaista jännitystä. Puolisoni sanoikin että nyt kyllä tulee uniin, mutta väitin vähän vastaan. Itseasiassa se tuli uniinkin, joskin ei ihan painajaiseksi saakka, mutta se tiivis tunnelma siitä hiipi luihin vielä yölläkin. On se hauska huomata, että jokin elokuva vielä kolahtaa ihan fysiikkaan saakka.  ;D

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 905
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #558 : 01.07.2021 07:48:49 »
Onko kukaan muu käynyt leffassa katsomassa Ammonitea?

Itse kävin eilen, ja ai että kun tykkäsin❤️ tollaset hitaat tunnelmoinnit on vaan niin ahh <3 ja arkeologia 😍
Jos leffa ois ficci, sen tageihin kuuluis
Spoiler: näytä
Slow burn, bedsharing, hurt/comfort, sickfic, face sitting, minor character death

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 413
  • ava by Rosmariini
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #559 : 01.07.2021 12:28:38 »
Violetu, minä olen nähnyt ja tykkäsin kovasti! Winslet ja Ronan tekevät kummatkin upeat roolit :-*
Noi tägit on kyllä tosi sopivat 8)
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)