Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 154886 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #440 : 12.06.2017 18:18:17 »
Ja olin taas ainoa joka jäi katsomaan lopputekstit perinteisesti loppuun asti - taas siinä oli ylimääräinen loppukohtaus. :) En oikein tiedä, miten kaikilla on aina niin kiire pois välittömästi elokuvan päätyttyä. Tykkään jäädä siihen vähäksi aikaa tunnelmoimaan ja miettimään elokuvaa, katsomaan ketkä ovat olleet missäkin rooleissa ja soundtrackia joskus ja vaikka mitä.
Lopputekstien katsominen on nykyään itselleni aika pakollinen juttu, jos en sitten satu olemaan seurassa, joka on hirveän hätäinen uloslähdön kanssa. En pahemmin odota niitä hyvin harvinaisia lopputekstien jälkeisiä loppukohtauksia, vaan haluan vain osoittaa sillä tavoin kiitokseni elokuvan tekijöille. Yleensä ollaan kyllä kans kumppanin kanssa ainoat, jotka niitä lopputekstejä katselee, mutta noh! Apulannan "Teet meistä kauniin" -leffan lopputekstejä katsoessa alkoi kyllä jo vähän huvittaa, kun tyypit oli listanneet sinne jokaikisen ekstran, joka leffassa oli ollut mukana. Niitä kertyi aikamoinen lista! Mutta se oli tosi tyypillistä Apulantaa.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #441 : 13.06.2017 19:01:26 »
Kiitos vinkeistä Fiorella, Dressmaker on ollut toiveena nähdä ja nyt se kiinnostaa vielä enemmän. Samoin ehkä myös se Voldemortin tarinaa penkova elokuva olisi kiinnostava, joskin traileri ei enää ollut nähtävissä ainakaan tuon linkin kautta, mutta ehkä siihen ja elokuvaan muutenkin törmää sitten myöhemmin.

Kävin katsomassa Wonder Womanin ja pidin paljon, vaikka koko hahmo ja muutenkin supersankarijutut ovat minulle ihan vieraita (olen siis nähnyt joskus The Avengersin niin että ystävät selittivät paljon taustatietoja, sillä kukaan hahmoista ei ollut minulle mitenkään tuttu). Wonder Womanin traileri, etenkin väläys amatsoneista ja historiallisuudesta, ja muutenkin ajatus vahvasta naishahmosta teki kuitenkin tarpeeksi suuren vaikutuksen lähteäkseni elokuviin - olen kuullut ihmisten vertaavan itseään Wonder womaniin selviytyessään vaikeista asioista ja halusin tietää lisää tuosta hahmosta! Elokuva oli paikoin hyvin hauska, pidin päähahmoista paljon, ja tarina oli juuri sopivasti romanttinen kolahtaakseen minuun. Yllättäen jopa taistelujen seuraaminen oli melko viihdyttävää ja tyydyttävää, sillä olin niin myötäylpeä sankarittaren taidoista ja päättäväisyydestä - taitava miekka ja kilpi -tyyppinen lähitaistelu taitaa jotenkin vedota minuun! Jälkikäteen jäin miettimään, että Wonder womanin tarinaan tutustuisin mielelläni lisääkin, esim jatko-osassa. Mietin myös miettimään paljonko samankaltaisuutta Xenassa on, ja onko tämä saanut vaikutteita Wonder Womanista...
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #442 : 30.07.2017 08:17:29 »
Okja oli huikea! En tiennyt mitä odottaa, vaikka ohjaajan muita teoksia on tultu tuijotettua. Huumori oli osin itselle sopivaa, osin ei, muttei se tahtia haitannut. Komppaan Neviä: Tilda Swinton ei petä & Gyllenhaalin suoritus suorastaan ärsytti (ehkä osin tarkoituksellista hahmolle, mutta). Miellyttävää kritiikkiä tehotuotannosta. Iso plussa, ettei suoraa eroteltu mustavalkoisesti ketkä toimii oikein ja ketkä väärin, vaan myös tätä vapautusrintaman viherkansaa esiteltiin useammassa valossa. Sai ajatteleen omalta kohdalta paljon sitä mitä tulee syötyä. Ja tosiaan, psykologisesti todella rankkaa settiä, muttei silti ylittänyt sitä rajaa sietokyvyn kanssa toisin kuin ohjaajan aiempi Snowpiercer paikoitellen teki. Paul Dano <3 ilahduin, kun se asteli ruutuun:')

Suosittelen erityisesti niille, jotka tykkää eettisistä teemoista.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #443 : 21.09.2017 20:35:19 »
It nähty.
En ole lukenut kirjaa, joten ei ollut mitään ennakko-odotuksia. Tämä taisi olla toinen kauhuleffa, jonka näen leffateatterissa. Säikähtelin kaverien kanssa kyllä, mutta hirveitä traumoja ei jäänyt. Pidän Skarsgårdin poppoon näyttelytavoista, eikä Bill ollut poikkeus klovnina. Raamit kunnossa! ;D
Lapsinäyttelijätkin olivat harvinaisen hyviä. Leffasta huokui Kingin tyyli.

Spoiler: näytä
Möröt eivät osuneet omiin pelkopiikkeihin, mutta musiikki ja nopeat tilanteet saivat kyllä hytkähtelemään. Kun Pennywise näytettiin ekan kerran, en pitänyt höpöttelevää klovnia edes pelottavana. Sitten alkoikin tapahtua, ja oikeasti yllätyin, että Georgie kuoli niin nopeasti ja raa´asti. Eniten taisin inhota Beverlyn isää, joka oli aito hirviö fiktiivisten seassa. Jatko-osaa odotellessa.


Sopivasti olen yksin kotona pimeässä...
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #444 : 21.09.2017 21:07:40 »
Mäkin kävin katsomassa tänään Itin työkaverin kanssa. :'D Hitto nyt hävettää, kun olin niin kännissä ja vedin siellä jotain omaa tanssia paikallani, niin että vieressä istuvan piti pyytää meitä vaikenemaan, mut noh, hauskaa oli. :'D Täytyy sanoa, että se alkuperäinen elokuva/minisarja/mikälie on paljon parempi, mutta niin mä oletinkin, että tässä kävisi näin jo ennen kuin näin tuon uuden version. Pennywisesta oli yritetty tehdä vähän väkisin vääntämällä pelottava ja se kaiken överiys mielestäni vesitti elokuvan tunnelman. Alkuperäinen on paljon kammottavampi, koska siinä tunnelmaa rakennetaan taidokkaammin, eikä asioita vedetä ihan niin överiksi kuin tässä uudemmassa tehtiin. Hahmoihin oli helpompi samastua vanhemmassa Itissä, joskin munkin mielestä nää uuden Itin lapsinäyttelijät hoiti kyl hyvin hommansa. Kyllä mä haluan sen jatko-osankin nähdä, kun lapset kohtaa Pennywisen aikuisina. Pitääkin nyt katsoa se alkuperäinen It tämän uuden innoittamana ja vähän vertailla näitä. :)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #445 : 21.09.2017 22:25:40 »
Kosmik ties vaikka oltais oltu samassa näytöksessä..  ??? ::)
Itse en toki sanonut mitään kellekään, mutta ärsytti, kun joku otti salaman kanssa kuvia siellä pari kertaa??? Ja lisäksi väkeä ramppasi aika usein jossain.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #446 : 22.09.2017 08:57:59 »
Röhkö jos olit Plevnassa klo 17 näytöksessä niin sit oltiin samassa paikkassa.  :o mä olin se nahkatakkinen/hupparipaitainen apina joka sekoili ja heilu siinä omalla paikallaan.  ;D sit käytiin vessassa kesken kaiken ja mentiin sinne tokaan riviin istuun ku ei kehdattu mennä enää omille paikoillemme. Mut kuvia en ottanut siellä. Pahoittelen jos oltiin jotenkin häiriöksi.  :-\

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #447 : 22.09.2017 17:12:18 »
Kosmik samassa paikassa oltiin!  ;D
Eipä itsellä häirinnyt kenenkään heiluminen omalla paikalla, eniten tosiaan tuo kuvien ottaminen ja puhelimen räpläys meidän rivillä. Itse olen aika nipo leffakävijä, koska se on nykyään niin kallista ja muutenkin omaa laatuaikaa..  ::)
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #448 : 22.09.2017 18:15:53 »
Röhkö, ei hemmetti nyt mua nolottaa vielä enemmän, että siellä on ollut joku finiläinen samaan aikaan, kun olen pistänyt siellä menemään. :'D En ole edes normaalisti tuollainen ja mua itseänikin ärsyttää leffateatterissa, jos ihmiset puhuu kauheasti elokuvan aikana tai käyttää puhelinta. Karkas vähän mopo käsistä, mut noh, turha sitä murehtia enää. Ollutta ja mennyttä. ::) Pitää nyt vastaisuudessa muistaa, ettei kauheasti häiritsisi muita ihmisiä siellä teatterissa. ::)

Mua muuten hieman harmitti elokuvan erikoistehosteet, kun ne kaikki möröt oli tehty tietokoneella ja sen kyllä näki. :/ Ja jotenkin multa meni ohi, mitä sille kiusaajajengin pomolle Henrylle kävi. Muistaakseni siinä vanhemmassa Itissä se joku valo tuli sieltä jostain putkesta ja vei sen Henryn kaverin ja sit se sama valo valkaisi Henryn hiukset, vai muistanko ihan väärin?! :'D Musta sitä ei ollut tossa uudessa elokuvassa ja se oli kans sellainen kohta, jota vähän kyllä odotin, koska Henrynhän pitäisi esiintyä siinä jatko-osassakin aikuisena ja "järkensä menettäneenä", jos nyt oikein muistan. Höh, vähän petyin, kun sitä kohtaa ei ollut tuossa uudessa Itissä. :/

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #449 : 22.09.2017 19:58:12 »
Samaa mieltä möröistä, olivat liian erikoistehostemössöä. Pennywise oli periaatteessa hyvin maskeerattu, mutta välillä klovniakin vääristeltiin liikaa.

Spoiler: näytä
Henry putosi/tönäistiin kaivoon.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #450 : 22.09.2017 20:07:30 »
Samaa mieltä möröistä, olivat liian erikoistehostemössöä. Pennywise oli periaatteessa hyvin maskeerattu, mutta välillä klovniakin vääristeltiin liikaa.

Spoiler: näytä
Henry putosi/tönäistiin kaivoon.

Tuo on kyllä totta. Pennywise oli hyvin tehty, mutta tosiaan sitäkin vääristeltiin turhan paljon välillä. Jotenkin tuntui, että elokuva luotti liikaa shokeeraukseen ja "säikyttelyyn" sen sijaan, että tunnelmaa olisi rakennettu hiljalleen ja hahmoihin syvennytty rauhassa. Siinäkin mielessä se vanha It on onnistuneempi tekele ja se oli oikeasti pelottavampikin, kun luotti enemmän psykologiseen kauhuun sen sijaan, että olisi heitelty "pelottavia" erikoisefektejä kamalalla tykytyksellä.

Ja Henrystä sen verran, että niinhän siinä kävikin ja oli muuten tosi lame ratkaisu, kun mulle Henrystä jäi alkuperäisestä Itistä niin selkeästi mieleen ne valkeat hiukset siinä lopussa ja tässä Henryn kohtalo oli totaalisesti muutettu ihan omituiseksi. ???

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #451 : 01.11.2017 16:32:48 »
Tuplapostaus, mutta edellisestä on aikaa, niin tulen nyt spämmimään siksi. :')


Eikö kukaan ole muka vielä käynyt katsomassa Louhimiehen Tuntematonta sotilasta? :-\ Mä kävin sen eilen katsomassa työporukan kanssa. Ja siis mähän olen alusta asti ollut jostain syystä tätä Tuntematonta vastaan, koska näyttelijävalinnat, ohjaaja, muutenkin se että tehdään kolmas versio Tuntemattomasta elokuvana jne. Mutta... nyt pitää myöntää, että elokuva ylitti kirkkaasti ihan kaikki odotukset. Ehdottomasti paras suomalainen elokuva, jonka olen koskaan nähnyt, enkä nyt ihmettele ollenkaan sitä, että jossain elokuva on arvosteltu jopa viidellä tähdellä. Ja mielestäni elokuva on jokaisen tähden arvoinen. Elokuva kestää kolme tuntia, mutta piti otteessaan niin hyvin, ettei tullut mieleenkään edes vilkaista kelloa. Alussa Hirviniemi ärsytti mua, koska mulle tuli siitä mieleen Samppa Linna, mutta kun elokuva eteni ja Hietanen pääsi olemaan paljon esillä, niin siinä tavallaan "unohti" Hirviniemen taustan, koska veti roolinsa sen verran hyvin. :)

Mut Vatasen Koskela oli kyl niin ihana etten ehkä kestä. Vatasesta olen aina pitänyt, vaikka hänkin on Putouksesta tuttu, mutta hänen kohdallaan ei ollut tätä samaa ärsytystä kuin Hirviniemen (jonka alapäähuumoria en ole koskaan voinut sietää). Mut siis Vatasen Koskelaan kiteytyy koko Linnan Koskela. Niin erinomainen roolisuoritus. Vanhala on aina ollut lempparini, koska näen hänessä niin paljon itseäni ja Hannes Suominen oli niin täydellinen Vanhala niin ulkonäön kuin roolisuorituksenkin puolesta. Hänet tunnisti elokuvassa heti Vanhalaksi. ♥ Eero Ahon Rokka oli myös erinomainen, vaikka en hahmoon sinällään samaistunut, koska Rokka ei ole koskaan kuulunut lemppareihini. Mutta vaikka Rokka olikin tavallaan tämän elokuvan tuntematon sotilas, niin hän ei kuitenkaan vallannut leijonanosaa koko elokuvasta, vaan muillekin annettiin sijaa ihan yhtä lailla, niin kuin kuuluukin, kun on Tuntemattomasta kyse. Tässä elokuvassa tuli hyvin esiin muutenkin se sodan raadoillisuus ja olin ihan yllättynyt, ettei elokuva ollut vain ja ainoastaan ranteet auki -kamaa, koska sitä ehkä eniten pelkäsin joidenkin näyttelijävalintojen ohella. Tässä oli onneksi huumoria ja hahmot oli selkeitä ja tavallaan tuttuja, kun on kirjan lukenut ja nähnyt nuo kaksi muutakin versiota Tuntemattomasta. Yllättävää kyllä, voin sanoa jopa pitäväni tästä Louhimiehen versiosta eniten.

Olen edelleen niin fiiliksissä tuosta elokuvasta, etten oikein osaa antaa kovin syväluotaavaa analyysia, mut ehkä sitten kun menen katsomaan sen toisen kerran teatteriin, koska pakkohan se on nähdä uudestaan. :D

Enkä käsitä, miksi siitä saunakohtauksesta nousi niin iso kohu. Siinä ei ollut mitään seksuaalista ja kohtaus oli muutenkin niin lyhyt, että haloo. ::) Toki sitä en ihan ehkä ymmärrä, miksi on pitänyt tunkea saunakohtaus Tuntemattomaan, mutta kun se kerran on siihen haluttu, niin oli se sentään hyvin toteutettu. :) Pelkäsin myös, että naisten asemalla olisi mässäilty enemmän, mutta sekin oli silleen hienosti ja sivistyneesti hoidettu. Loppua kohden elokuva tuntui synkemmältä, kun tovereita alkoi kaatumaan, mikä on ihan luonnollista, mutta jotenkin se lopun karmeus oli sitten se, joka tasapainotti sitä elokuvan alun humoristisempaa settiä. Ja lopussa alkoi silmiä kirveltää, kun tajusi, että tuli just katsottua aika mestariteos. :) Ne elokuvan lopun fiilikset sit lopulta täydensi sen tunteen siitä, että joo, kyllähän mä siitä elokuvasta nautin erittäin paljon, vaikka odotukset ei todellakaan olleet korkealla. Kyllä voin suositella tuota elokuvaa jokaiselle, koska harvoin tulee kohdalle tällaista leffaa, joka yllättäisi näin positiivisesti. :)

Ainoan miinuksen annan Robinin suorituksesta, koska hän tuntui elokuvassa vain Robinilta, ei omalta roolihahmoltaan. :') Ja oli hauska bongailla ne pari Salkkari-näyttelijääkin sieltä elokuvan lomasta. :'D
« Viimeksi muokattu: 01.11.2017 19:20:43 kirjoittanut Kosmik »

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #452 : 02.11.2017 14:55:07 »
Mä kävin tiistaina katsomassa Tuntemattoman sotilaan myös ja oli kyllä todella hyvä! Mulla ei ollut ennakkoon mitään ajatuksia siitä, että tyhmää kun tehdään uusi versio jne, vaan odotin mielenkiinnolla. Rehellisyyden nimissä on sanottava, etten oo kumpaakaan vanhemmista leffoista katsonut. Ensimmäistä yritän jokaisena itsenäisyyspäivänä, mutta nukahdan kesken, enkä voi sille mitään. Keskimmäistä en oo katsonut sitäkään vähää. Kirjan olen lukenut ja se on ehdottomasti yksi suosikeistani.

Mua etukäteen huvitti toi todella monen ärsytys Hirvniemeä kohtaan, koska tuntui siltä, ettei sille anneta edes mahdollisuutta vaan lynkataan jo etukäteen. Ei se mikään mun suosikkinäyttelijä ole, mutta ei se aiheuta mussa myöskään minkäänlaisia inhoreaktioita. Hietanen on mun suosikkihahmoni, joten odotin roolisuoritusta lähinnä mielenkiinnolla, enkä kyllä pettynyt. Mun mielestä Hirviniemi veti roolin hyvin. Näyttelijävalinnat olivat muutenkin kokonaisuudessaan onnistuneet hienosti! Vatanen oli Koskelana mahtava, Aho oli mainio Rokka ja Hannes Suominen oli Vanhalana kyllä aivan 6/5. Siis ihan loistava : D Robin sopi bambisilmineen ihan hyvin 19v sotapojan rooliin, mua ei ainakaan häirinnyt : ) Niin ja oo Kariluodon roolin veti Johannes Holopainen myös tosi hyvin!

Elokuva piti kyllä otteessaan ihan alusta loppuun, koska mun mielestä se oli rakennettu hyvin - oli tapahtumia, vähän rauhallisempaa, tapahtumia, taas rauhallisempaa... Jaksotus toteutui hyvin ja mielenkiinto pysyi koko ajan yllä. Etukäteen vähän epäilin että herkistyisinkin, mutta sitä ei sitten kuitenkaan tapahtunut. Vaikka toki loppua kohden alkoi paistamaan se suru ja epätoivo ja tunsi sen, miten osalla ei kuuppa kestänyt ja osalle alkoi olla vaan ihan se ja sama, niin silti ei kuitenkaan oltu saatu ihan sellasta tunnetta mukaan, että olisin kyynelehtinyt. Se ei toki ole mikään iso miinus, saattoi johtua ihan omasta mielentilastakin. Paula Vesalan tissit nyt ei mua hetkauttaneet suuntaan eikä toiseen, mutta tuohon kohtaukseen liittyen yksi isohko harmitus ko leffasta:

Spoiler: näytä
Tuo saunakohtaus oli vähän turha ja ylimääräinen lisäys, jonka takia mua rupesi ärsyttämään se, että leffasta puuttui kokonaan kovennetun seisominen!! Ton turhan saunakohtauksen olis voinut jättää pois, tai sitten jonkun muun kotirintamakohtauksen, että se oltaisiin saatu mukaan. Kyseessä kuitenkin aika legendaarinen Tuntemattoman kohtaus :c Odotin sitä koko ajan, kunnes Lehdon kuoleman jälkeen tajusin, ettei sitä perkele ole koko leffassa! Tyhmää : D Se on ainoa isompi miinus, jonka leffasta keksin.


Hienoa oli se, että leffaan oltiin saatu tunnetta, raakuutta ja aitoutta, mutta kuolemilla ei mässäilty tai vedetty millään tavalla överiksi. Kokonaisuudessaan todella hyvä pätkä ja suosittelen ehdottomasti.


ava & bannu © Inkku

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 890
  • ava © Ingrid
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #453 : 02.11.2017 19:54:32 »
Angelina,
Spoiler: näytä
mä just mietin, että jotain multa jäi sanomatta ja se oli just ton kommennetun seisomisen puuttuminen leffasta. Olin ihan ihmeissäni, kun koko ajan odotin, koska se legendaarinen kohtaus tulee ja sit sitä ei tullutkaan. En älyä, millä perusteilla se oli jätetty elokuvasta pois. :o Joten siihen nähden olen kyllä samaa mieltä siitä, että saunakohtaus oli turha, niin kuin myös ne romanttiset kohtaukset tuntui vähän turhan venytetyiltä ja aika tarpeettomilta.


Mä en voi sietää Hirviniemeä, kun jo siitä sen pelkästä naamasta tulee sellaiset ällötysfiilikset, kun yhdistän sen mielessäni niin vahvasti kaikkeen typerään. ::) Meni hetki totuttautua Akuun Hietasena, mutta pitää myöntää, että hyvin veti roolinsa, vaikka ennakko-oletukset oli voimakkaat. Tässä sen taas näki, ettei kannata olla turhan ankara sellaisia teoksia kohtaan, joita ei ole vielä nähnyt. ::) Eikä elokuva ollut täydellinen, mutta suomalaiseksi elokuvaksi tämä oli ihan huippuluokkaa ja näki, että siihen oli panostettu. Ja paljon tullut nähtyä huonompia ulkomaalaisia elokuvia, joten tää oli omalla kohdalla iloinen yllätys ja poikkeus. :) Katson niin harvoin suomalaisia elokuvia, että meni hetki opetella tekstityksien puuttumiseen ja multa meni tovi, että sain Rokan puheesta mitään selvää, kun se murre oli sellainen. :')

Mielestäni ne "sotavammat" oli paikoitellen aika kälyisesti toteutettu (paitsi nyt Hietasen silmät), mutta siis Robinin naama, kun sen toisella puolella päätä oli vaan sellainen epämääräinen verisotku, josta ei saanut selvää, mitä se oli esittävinään. :'D

Hemmetti koko ajan vaan mietin, että koska pääsen katsomaan tuon uudelleen teatteriin. Oli sen verran väkevä ja mieleenpainuva teos ja ihan mahtavaa, että joku muukin on ennättänyt sen jo katsomaan. :)

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #454 : 03.11.2017 00:32:13 »
Call me by your name oli hyvin tunnelmallinen ja kaunis elokuva, suosittelen tutustumaan. Siitä välittyi hyvin rauhallinen, kesäisen huoleton tunnelma, mutta siinä oli myös kiihkeyttä ja hämmennystä ja herkkyyttä. Syksyn keskellä oli myös ihanaa istua pari tuntia Italian kesässä ja kuunnella lintuja tai kesäsadetta. Soundtrack oli myös kaunis, ja paikoin hauskaa 80-lukua (kuten elokuvakin, vaikka se onkin tehty tänä vuonna).
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #455 : 04.11.2017 18:43:24 »
Täälläkin juuri käyty katsomassa Tuntematon Sotilas. Myönnän, että olen tosi huonosti katsonut noita aikaisempia versioita, koska olen mieltänyt ne tylsiksi. Olen aina aloittanut tai katsonut pätkiä välistä ja ei vaan ole jaksanut. Jotenkin ne ei ole minua saanut otteeseensa. Tähän on toki voinut vaikuttaa se, etten ole oikein ns vanhojen elokuvien ystävä.. Tästä uudesta kuitenkin pidin ja kohtaukset oli tehty hyvin. Toki mukana oli jotenkin tosi tylsiäkin kohtauksia, mutta pitkälti elokuva piti otteessaan ja on varmasti kaikkien puheiden arvoinen. Eero Aho loisti Rokkana kyllä täysin, hän vakuutti minut 8Pallo elokuvassa ja monessa muussakin, etten epäillytkään, että olisi huono. Jopa Hirviniemi ja Vatanen oli hyviä. Ainahan nuo miehet on osannut näytellä, mutta toki kun heillä niin vahvana tuollainen komediapuolikin, niin aina hetken voi epäilykset velloa ilmassa. Se on melkein sama kenestä komediaanosta on kyse, suomalaisesta tai ulkomaalaisesta, niin loikka draamaan on oma juttunsa. Mukana vilisi myös lukemattomasti tuttuja näyttelijöitä, että kiva kun olivat päässeet mukaan. Mielestäni Robin oli kanssa ihan ok. :D

Lainaus
Vaikka toki loppua kohden alkoi paistamaan se suru ja epätoivo ja tunsi sen, miten osalla ei kuuppa kestänyt ja osalle alkoi olla vaan ihan se ja sama, niin silti ei kuitenkaan oltu saatu ihan sellasta tunnetta mukaan, että olisin kyynelehtinyt. Se ei toki ole mikään iso miinus, saattoi johtua ihan omasta mielentilastakin.
Tämä minua elokuvassa vähän harmitti. Minusta oltaisiin voitu keskittyä jopa enemmän näihin kaatumisiin, koska en tosiaan saanut sitä tunnetta irti. Toki miesten katseet kertoi aina paljon, mutta jotenkin olisi kaivannut sitä tunnetta enemmän. Sodassa kaatuu miehiä ja se on fakta ja täytyy osata tavallaan sulkea se mielestä, mutta SILTI. Elokuva ei tosiaan ainakaan itselle iskenyt yhtään itkukanaviin ja olin jopa tästä aika pettynyt. :D

Lainaus
Enkä käsitä, miksi siitä saunakohtauksesta nousi niin iso kohu. Siinä ei ollut mitään seksuaalista ja kohtaus oli muutenkin niin lyhyt, että haloo.
Joo sama, ainut miksi kohtaukseen edes keskityin tässäkin mittakaavassa kuin nyt, oli tuo pieni kohu asiasta. Mielestäni ihan perus juttu ja näytettiin vaan mitä siellä kotonakin on ja tämmöiset kohtaukset luo enemmän sitä tunnetta katsojiinkin, kun keskitytään myös kotioloihin ja tavallisiin juttuihin. Eli en ymmärtänyt kohua. Ehkä jos siinä olisi ollut joku ronski seksikohtaus mukana, mutta joo, eipä sekään nyt olisi minua hetkauttanut. Ihmiset on liian kaavoihin kangistuneita..

Spoiler: näytä
Olikon ainut ketä jäi vaivaamaan Rokassa se, kuinka eläväinen ja suulas hän oli rintamalla, mutta kotona jotenkin niin hiljainen ja vaisu? Tämä nyt ei liity elokuvan juttuihin mitenkään, että se tekisi siitä huonon tai hyvän, vaan mua jäi ihan mietityttämään tämä. Juuri se, kuinka kylmältä myös osittain tämän pariskunnan kohtaamiset tuntuivat etäisyyden vuoksi, hiljaisilta. Jotenkin en nähnyt heidän välillään sitä lämpöä kuin korkeintaan katseissa. Mua jäi tämäkin jotenkin kaihertamaan, että mistä se johtui. Kuitenkin Rokka halusi kokoajan kotiin keinolla millä hyvänsä ja kun pääsi sinne, niin tuntui, ettei se tuntunut hänestä hyvältä. Varmasti aikaisemmissa versioissa oli myös näin? mutta toki kun ei itse ole kokenut mitään tuollaista, niin kai ihminen kantaa sen tuskan kotiin niin, että siellä toisaalta se olo on haastavaa, vaikka se onkin paikka missä haluaa olla. Mua jopa nauratti se kun Rokan vaimo (Vesala) pyytää tätä heti hommiin kun pääsi ensimmäisille lomille. Miten olisi vaikka halaus?

Tämä on mulle elokuvissa hankalaa, koska jos elokuva on muutakin kuin tunnekylmää toimintaa, niin kaipaan niitä tunteita ja tunnetta ylipäätään. Siksi mua kalvaa tommoiset asiat ja juuri oisin niin halunnut vollottaa ja ei!


Pääasia, että elokuva oli hyvä ja tulen varmasti katsomaan sen vielä uudestaankin. :)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2017 18:45:17 kirjoittanut niiina »

niiina
Dramione

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #456 : 05.11.2017 20:11:24 »
Elfmaiden, missä olet nähnyt Call me by your name:n? :o
Briteissä? Onko se edes tulossa Suomeen isoihin teattereihin? Yritin pikaisesti etsiä finnkinon sivuilta, mutta ei pompannut esiin.


Käytiin eilen kaverin kanssa katsomassa Thor Ragnarök, ja oli kyllä... pidin(?). Oli hauska niin kuin olin etukäteen kuullut, ja Lokia oli ihan kiitettävän paljon, vaikka aina olisi voinut olla tietysti enemmänkin ;D

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Elfmaiden

  • ***
  • Viestejä: 1 223
  • haaveilija
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #457 : 07.11.2017 01:15:57 »
Violetu, juu Briteissä kävin katsomassa Call me by your namen. Anteeksi, en tullut googlailleeksi, onko se Suomessakin levityksessä, jotenkin oletin vain että ilman muuta...  :( Toivottavasti jotenkin sen pääsee näkemään muuallakin!
USKO, TOIVO JA (POIKA)RAKKAUS

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #458 : 12.11.2017 13:30:04 »
Kävin eilen katsomassa kanssa Thor: Ragnarökin ja imo paras Marvel-leffa so far^^ Taika Waititi sais mun puolesta olla jatkossa vastuussa kaikista Marvel-leffoista. Jo ekan viiden minuutin aikana meinasin kuolla nauruun, ja siitä se leffa vaan parani. Valkyrie on mun vaimo <3
Spoiler: näytä
Hajottiin ihastuksen kanssa oikein kunnolla sille, kun Hulk mätki Thoria samaan tapaan kuin Lokia Avengersissä ja Loki hurrasi asialle. Cate Blanchett Helana oli kyllä niin herkullinen pahis ettei mitään rajaa (plus oli kiva nähdä, millainen Dark Galadriel olisi xD)
 Ylipäänsä en keksi leffasta mitään negatiivistä... tai no, Valkyriesta pedattiin biseksuaalia, mutta ilmeisesti siihen viittaavat kohdat leikattiin pois, mikä on totta kai pettymys, mutta ei sinänsä vaikuttanut siihen, miten paljon nautin leffasta kokonaisuutena.
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #459 : 13.12.2017 20:52:32 »
SW: The Last Jedi nähty juuri ja oon ihan fiiliksissä!
Odotin pettymystä, koska aiempi osa (The Force Awakens) oli iloinen yllätys. Ja niin oli tämäkin!

Spoiler: näytä
Mähän olen ollut ekan leffan katseluhetkestä asti suuri ReyRen-shippari ja nyt mua hemmoteltiin kunnolla. Noiden kahden kohtaukset oli kitkaisia. Hajosin jo valmiiksi paidattomalle Benille, jolle sitten kässärikin hienosti oli itseironinen. :D

Mutta ei tuo shippi suinkaan ollut ainoa syy hypeeni. Muita syitä:
- Melko unohdettavan niminen pahismölli sai surmansa
- Kapinallisten suunnitelma (koodarin takinkääntö jne) meni kerrankin pieleen ja suunnitelma muuttui lennossa
- Luke. Hahmo vaan toimi.
- Nostalgia. Aiempia osia kunnioitettiin.
- Kauniisti toteutetut laajakuvakohtaukset


En näin pian leffan näkemisen jälkeen osaa jäsentää arvioitani tarpeeksi, joten jätän tämän nyt vaan tähän.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15