Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 155915 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #360 : 25.04.2016 15:00:51 »
Käytiin vk-loppuna poikaystäväni kanssa katsomassa The Hunstman, talvinen taistelu (ihan turha tuo loppuosa nimestä), koska oli pakko käyttää joululahjaliput johonkin. Elokuva oli parempi kuin odotin mutta ei mikään leffataiteen multihuipentuma. Charlize Theron oli loistava, dominajohtajan rooli on hänelle kuin luotu. Tykkäsin myös leffan maskeerauksista, hiustaiteesta ja muutamista asuista.
Juonessa oli jopa yksi yllättävä käänne joka liittyi lumikuningattareen. Muuten tarinassa oli aiemmista leffoista tai saduista tuttuja juttuja: Frozen, LotR tms.
Hyvä kuitenkin, että Hemworthin hahmolla myös veisteltiin huumoria.

Ihan katsottava kokonaisuus. Hyvä lopputekstibiisi. 
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #361 : 25.04.2016 15:59:03 »
Koko debatti, Team Cap vs Team Iron muistuttaa mun mielestä Tumblrissa esiintynyttä kissanomistajat vs koiranomistajat esimerkkiä:

Team Iron: I support Team Iron but Team Cap is cool too.
Team Cap: diD YOU KNOW TONY STARK KILLED MY MOTHER ONCE????!!!

Että joo. Mulla on kyllä muutenkin ollu automaattinen reaktio tykätä asiasta X vain sen takia että asian Y fanit solvaa sitä. Ärsyttävät fanit laukaisee mussa sellaisen reaktion. (mutta todettakoon että oon tavannut myös tosi mukavia Team Cappejä, jotka ei maalaa Tonysta tarinan ainoaa pahista ja hyväksyy ettei asiat oo 100% mustavalkoisia)
Mua on niin alkanut ottaa päähän toi valitse puolesi-paska, varsinkin tumblr:n tähden. Siellä ne on vetäneet sen aivan överiksi (ei niin, että se olisi mikään ylläri, siellä kaikki vedetään överiksi, oli kyse shippaamisesta tai mistä tahansa), varsinkin Team Capin ja stuckyn (ei niin, että mulla ois jotain stuckya vastaa, shippaan sitä itsekin, huomattavasti vähemmän vain kuin ennen, kiitos tän valitse-puolesi homman) hehkuttajien puolelta.

Itse en suostu mitään puolta valitsemaan, koko hommassa ole mitään järkeä. Eikä mua enää kyllä huvita koko elokuvakaan, saattaapi käydä niin, etten aio koko elokuvaa katsoa. Blääh. Jään vaan odottelee Doctor Strangen ilmestymistä.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #362 : 25.04.2016 17:01:37 »
Koko debatti, Team Cap vs Team Iron muistuttaa mun mielestä Tumblrissa esiintynyttä kissanomistajat vs koiranomistajat esimerkkiä:

Team Iron: I support Team Iron but Team Cap is cool too.
Team Cap: diD YOU KNOW TONY STARK KILLED MY MOTHER ONCE????!!!

Että joo. Mulla on kyllä muutenkin ollu automaattinen reaktio tykätä asiasta X vain sen takia että asian Y fanit solvaa sitä. Ärsyttävät fanit laukaisee mussa sellaisen reaktion. (mutta todettakoon että oon tavannut myös tosi mukavia Team Cappejä, jotka ei maalaa Tonysta tarinan ainoaa pahista ja hyväksyy ettei asiat oo 100% mustavalkoisia)
Mua on niin alkanut ottaa päähän toi valitse puolesi-paska, varsinkin tumblr:n tähden. Siellä ne on vetäneet sen aivan överiksi (ei niin, että se olisi mikään ylläri, siellä kaikki vedetään överiksi, oli kyse shippaamisesta tai mistä tahansa), varsinkin Team Capin ja stuckyn (ei niin, että mulla ois jotain stuckya vastaa, shippaan sitä itsekin, huomattavasti vähemmän vain kuin ennen, kiitos tän valitse-puolesi homman) hehkuttajien puolelta.

Itse en suostu mitään puolta valitsemaan, koko hommassa ole mitään järkeä. Eikä mua enää kyllä huvita koko elokuvakaan, saattaapi käydä niin, etten aio koko elokuvaa katsoa. Blääh. Jään vaan odottelee Doctor Strangen ilmestymistä.
True story. Tumblr vetää kyl tosi usein kaiken ihan överiks (ja kuvittelee että asiat on mustavalkoisia).

Doctor Strangessa mua huvitti Tumblrin ruikutus siitä, että nimirooliin castattiin Benedict Cumberbatch. Joo, ymmärrän kyllä, että alkaa pänniä kun joka leffaan castataan aina samat naamat, mutta oikeesti, osa niistä anti-Benny argumenteista oli ihan älyttömän tyhmiä. Varsinkin kun kukaan ei aseella uhaten pakota ketään katsomaan kyseistä leffaa, tai ylipäänsä mitään leffaa! Mutta se nyt tiedetään että Tumblrissa ruikutetaan kaikesta. Mä voin oikeesti vannoo, että jos joskus tehtäisiin maailman poliittisesti korrektein leffa, jossa olis hyvä tasapaino eri rotujen, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen ja vammaisten välillä ja vielä hyvä juoni, Tumblr löytäisi siitäkin jotain valittamista.

Mutta joo, itsekin odottelen Doctor Strangea. En tiedä koko hepusta mitään, joten ei ole mitään ennakko-odotuksia, mutta kiinnostunut olen kovasti^^
We had each other. That's how we won.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 965
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #363 : 27.04.2016 23:54:52 »
Ite seuraan kai sit vaan oikeita ihmisiä, ku ei oo pahemmin tullu vastaan mitään kovin pahaa team cap vs. team iron -scheibaa.
Ihmisten pitäis muistaa, että jos on toisen tiimin kannattaja, se ei tarkota, että olis jotenki toista tiimiä vastaan... :-\
Esimerkiks Stucky on oma shippini, mutta en silti käy Stony-fanien kimppuun, koska kaikki saa shipata tai olla shippaamatta just mitä lystää.

Noh. Nyt se on sitten nähty. Ihan harhaanjohtavaa mainontaa mielestäni tuo "valitse puolesi!" -sonta, koska SPOILER(?)
leffassa halusin vaan olla koko ajan molempien puolella ja teki mieli huutaa, että miksi ette puhu asioita selviksi, kun voisitte silleen selvitä tappelemattakin
Pakko päästä uudestaan katsomaan, koska en nyt vaan jotenkin tunnu pääsevän alas tältä pilveltä.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2016 23:56:40 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #364 : 02.05.2016 09:29:54 »
Käytiin eilen katsomassa Kapu kolmonen. Olen Violetun kanssa samaa mieltä siitä, että puolen valinta olisi ollut turhaa. Spoil! Ja kyllä tämä oli aika arvattavissakin. Toki voi kyseenalaistaa sen, että onko järkevämpää olla utilitaristi vai uudistaja ja miksi.

Mutta joo, ihan viihdyttävä leffahan se oli. Ei paras Marvel, mutta hyvää jatkumoa edellisille kuitenkin. Siellä oli paljon toimintaleffoista tuttuja juttuja kuten takaa-ajoa.
Visionin ja Wandan suhde voi kehkeytyä jopa mielenkiintoiseksi. Itseasiassa Vision taisi muutenkin olla mielenkiintoisin hahmo tällä kertaa, vaikka hän jäikin aika sivuun "keskiaukeaman" taistelussa. Ilmeisesti hän ei osannut päättää, mitä tehdä? Se oikean vaihtoehdon valinta tekeekin Visionista erilaisen mielenkiintoisella tavalla. Mieleen tuli vähän Spok.
Spider-Man tuntui vähän päälleliimatulta välikevennykseltä.

Minusta oli hyvä, että suurin pahis ei tällä kertaa ollut mikään ufo vaan herrat itse. Loppu (ennen lopputekstejä) oli vähän lattea.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2016 20:31:43 kirjoittanut nami »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 965
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #365 : 23.05.2016 01:14:42 »
En tiedä onko tämä ihan oikea keskustelu tälle, mutta osallistuiko joku muu nyt viikonloppuna järjestettyyn Uneton48 -leffantekotapahtumaan? Idea on se että oman tiimin kanssa 48 tuntia aikaa tehdä leffa aina käsikirjoituksesta valmiiseen lopputulokseen asti. Genre arvottiin ja sitten oli vielä kolme asiaa jotka piti sisällyttää. Huh mikä kokemus, hirveä stressi ja vitutus erinäisistä syistä, mutta oli se silti vaan tavallaan myös aika hieno kokemus.


« Viimeksi muokattu: 29.05.2016 23:04:29 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #366 : 23.05.2016 20:34:48 »
X-Men Apocalypse nähty. Ei ollut mielestäni yhtä hyvä kuin Days of Future Past, mutta taattua Marvel-viihdettä kuitenkin.

IMDb:n keskiarvo on tällä hetkellä 7,6 ja olen aika samoilla linjoilla. Pidin hahmoista ja niiden välisistä suhteista. Erilaisten kykyjen esittely on aina mielenkiintoista. On myös virkistävää nähdä, että vanhoissakin hahmoissa (Magnetossa) on uusia sävyjä. Toisaalta se isä-poika -kohtaus oli ehkä hyväkin jättää tuonnemmaksi/pois, ettei mennyt liian lällyksi.
Lempikohtaukseni oli (taas) Quicksilverin hieno hidastettu "montaasi".
Soundtrack oli mahtipontisen mahtava, olen aina pitänyt rummuista. Mietin kauan, kuka tuo pahista näyttelevä pappa oikein on, mutta sehän olikin Star Warsista tuttu Oscar Isaac! Kuten Marvelin juonissa usein, tässäkin pahis oli PAHA. Suotakoon se sarjisleffalle.
Olisin halunnut nähdä enemmän mutanttien koulumaailmaa, en pelkästään taistelua ja taistelun rakentamista.


Mikä jäi mietityttämään/suuret spekulaationi:

1. Alexin kuolemaa ei näytetty kunnolla. Miksi?
2. Psylocke pääsi pakoon, hänellä oli taikaruoskaksikin muuttuva ase, mustat hiukset ja tiukka asu. Olisiko hän Wonder Woman? Mutta pikainen tutkimusmatka sarjismaailmaan osoittaa, että he ovat kaksi eri hahmoa ja ilmeisesti joskus kaksintaistelleetkin.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #367 : 23.05.2016 21:20:49 »
The Beauty and the Beast-elokuvan teaser julkaistiin tänään. Vaikutti todella lumoavalta ja sai todellakin mielenkiinnon heräämään. Ja Emma Watson Bellenä on mielestäni nappi valinta. En malta odottaa, että pääsen näkemään tämän elokuvan.

Cinderella live action oli todella hyvä ja nousikin yhdeksi suosikkielokuviksini, joten mulla on kovat odotukset myös The Beauty and the Beastin suhteen. Teaser nyt ei ollut kovin pitkä, eikä siinä loppujen lopuksi ollut mitään erikoista, mutta sen perusteella se ainakin vaikuttaa hyvin lupaavalta. Traileria odotellessa, se antaa varmaan paremman kuvan millainen elokuva tulee olemaan. Kiinnostaa kauheasti millaisen he ovat Hirviöstä elokuvaan tehneet (näin niin kuin ulkonäöllisesti).
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #368 : 24.05.2016 09:49:42 »
The Beauty and the Beast-elokuvan teaser julkaistiin tänään. Vaikutti todella lumoavalta ja sai todellakin mielenkiinnon heräämään. Ja Emma Watson Bellenä on mielestäni nappi valinta. En malta odottaa, että pääsen näkemään tämän elokuvan.

Cinderella live action oli todella hyvä ja nousikin yhdeksi suosikkielokuviksini, joten mulla on kovat odotukset myös The Beauty and the Beastin suhteen. Teaser nyt ei ollut kovin pitkä, eikä siinä loppujen lopuksi ollut mitään erikoista, mutta sen perusteella se ainakin vaikuttaa hyvin lupaavalta. Traileria odotellessa, se antaa varmaan paremman kuvan millainen elokuva tulee olemaan. Kiinnostaa kauheasti millaisen he ovat Hirviöstä elokuvaan tehneet (näin niin kuin ulkonäöllisesti).
Minäkin hoksasin Emman FB-sivulta leffan teaserin eilen. En ollut tuota ennen kuullutkaan, että animaatiosta ollaan tekemässä leffaa, ja innostuin ihan hirveästi, että Emma on valittu näyttelemään Bellaa. Todellakin nappi valinta - missäpä Emma Watson ei olisi ihana, ja tuohon rooliin hän on kyllä hieno valinta. Teaser oli harmittavan epäinformatiivinen, mutta no, se toimi teaserin tapaan: herätti ehdottomasti kiinnostuksen. Minuakin kiinnostaa, millainen hirviöstä on tehty tässä versiossa. En ole muita näyteltyjä piirrettyjä katsonut, mutta voisi olla tosiaan kiinnostavaa nähdä esim. juuri Tuhkimon leffaversio.

Viikonloppuna tuli katsottua ensimmäinen Nälkäpeli-leffa telkkarista. Olen sen aiemminkin nähnyt, mutta kaikki muut leffat ovat menneet minulta ihan täysin ohi. Leffan nähtyäni kiinnostuin kuitenkin sen verran paljon, että loputkin leffat voisi olla kiinnostavaa nähdä (olen lukenut kaksi ekaa kirjaa ja kolmatta jonkin verran). Onko porukka täällä tykännyt Nälkäpeli-leffoista, kannattaako vaivautua?


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 050
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #369 : 24.05.2016 10:01:12 »
Oon lukenut kaikki Nälkäpeli-kirjat ja nähnyt leffoista kaikki paitsi kolmosen jälkimmäisen osan. Onnistunein leffa oli omasta mielestä se kakkonen eli Vihan liekit. Siinä paletti pysyi parhaiten kasassa. Ykkösessä oli vielä vähän haparoinnin makua, mutta sekin oli ihan viihdyttävä. Kolmosen ensimmäinen osa taas oli järkyttävä pettymys, koska siinä ei ehtinyt tapahtua juuri mitään ja se vähäkin mitä tapahtui oli kehnosti perusteltua ja omituista jahkailua. En oikein tiedä viitsinkö vaivautua katsomaan päätösosaa ollenkaan. Toki jo kolmoskirja oli mielestäni selvästi erilainen kuin kaksi edellistä, mutta olisi siitä kelvollisemman leffan saanut helposti tehtyä. Ensinnäkin niin, ettei olisi turhaan jakanut kirjaa kahdeksi elokuvaksi, kun juonimateriaalia ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi.

Mutta siis Arte, kakkonen kannattaa ainakin katsoa. :D
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #370 : 24.05.2016 13:27:27 »
Arte, oon samoilla linjoilla Sisiljan kanssa. Jos tykkäsit ekasta leffasta niin kannattaa toki tsekata vaikka kaikki jos mielenkiintoa riittää, mutta omalta osaltani voin ainoastaan kakkosta todella suositella. Oon kyllä käynyt katsomassa kaikki ja vieläpä ylihinnoitellussa leffateatterissa asti, mutta imo vikat osat ei yllä millään samalle tasolle kuin Vihan liekit. Tietty niissäkin on hetkensä, mutta varsinkin kahteen osaan jaettuna aikaa menee turhaan, ihmeelliseen jahkailuun kun materiaalia ei vaan oo tarpeeks (lmao tuntuu että toistan vaan edellistä viestii) kahteen elokuvaan. Kyllä mä ne leffat istuin haukottelematta ja silleen, mutta päällimmäinen fiilis oli kyl rehellisesti sanottuna jaahas.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #371 : 25.05.2016 16:31:41 »
Silsilja ja nami, kiitos suosituksista! Katsoin leffan eilen ja todellakin, se oli paljon parempi kuin kakkosleffa. Tosiaan jotenkin eheämpi kokonaisuus ja toimi muutenkin paremmin. Olin kyllä puolen leffaa fiiliksillä "tapahtuiko tää näin siinä kirjassa?", joten piti sitten aloittaa heti kakkoskirjan lukeminen uudelleen, jotten mielikuvat selkiytyisivät. En varmaan ainakaan toistaiseksi lähde noita kolmos-leffoja katsomaan, mutta ehkä siihenkin urkenee joskus joku kätevä tilanne.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #372 : 25.05.2016 19:48:20 »
Oonkohan ainoa joka oli tosi pettynyt uuteen Kapu Amerikkaan? Olihan siinä viihdyttäviä kohtauksia, esim. hienoja taistelukoreografioita, mutta kokonaisuutena aika meh-fiiliksen jätti.

Spoilaanpas nyt sitten kans: Mua kyrsi se, että leffaan oli änkemällä ängetty mahdollisimman paljon hahmoja ja monet hahmoista jäivät sitten ihan pinnalta raapaisuiksi vaan. Hypittiin hahmosta toiseen ja yritettiin tunkea kaikki mukaan, ja kaikki jäivät sitten tosi latteiksi. Ihan kuin oltaisiin luotettu vain yksinomaan siihen, että kaikki hahmot samassa leffassa on niin nerdgasm ettei tarvitse panostaa ihan kunnolla muuhun kun ei kukaan fanitukseltaan huomaa, mutta mä ainakin olin tosi pettynyt tapaan jolla hahmoja oli tungettu mukaan vähän sen oloisesti että väkisin pakko saada kaikki mukaan ja koko fokus oli vaan hahmojen paljoudessa.

Ja loppu oli ihan mielettömän lattea! Vitsi mikä antikliimaksi. Jotenkin Arvengers-leffat on toistanut jo jonkin aikaa samaa kaavaa, ja tämä putosi siihen samaan kaavaan eikä oikein sisältänyt mitään uutta. Siitä tykkäsin tosi paljon, että pääpahista ei ollut vaan konflikti oli sisäinen, ja tykkäsin siitä miten se tuotiin esille että Bucky tappoi rautaiset vanhemmat, ja se lopun tappelu näiden kahden plus Kapun kesken oli musta hyvin toteutettu, koska se oli niin epätoivoinen kohtaus. Mutta muuten kaikki tässä leffassa oli vähän jo nähtyä ja tehtyä niin monta kertaa, että ei vakuuttanut ollenkaan. Plääh.


Onneksi Deadpool oli aivan älyttömän mahtava, tai muuten saattaisin huokaista että Marvel on menettänyt touchinsa leffojen tekoon.
// aijaa! :D jännää
« Viimeksi muokattu: 28.05.2016 15:13:34 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #373 : 28.05.2016 13:32:16 »
Masterpostina kommentoin nyt sekä Captain Americaa, että myös uusinta X-Menia.

Henk. kohtaisesti pidin ihan hirveästi Civil Warista, lähinnä juuri moraalisten teemojen ja politiikan vuoksi. Oon tähän mennessä ollut tottunut, ettei Marvel tee syvällisiä elokuvia, ja yllätyin positiivisesti tämän ollessa vähemmän mustavalkoinen kuin aiemmat. Samalla linjalla tosin flawlessin kanssa siitä, että leffa sisälsi ihan turhaa änkemistä; esimerkiksi mainosmainen "hei me ostettiin Sonylta hämis takaisin!" -scene oli liian pitkä, jos hahmolla on sinänsä vähemmän pointtia kuin monella muulla ennestään tutulla tyypillä. Olisin halunnut itse nähdä lisää Scarlet Witchia hämiksen sijaan. Leffaa katsoessa oli helppo unohtaa, että tän piti olla nimenomaan Kapun elokuva.

X-Men oli mainio. Ei niin hyvä kuin aikaisempi Day's of Future Past, mutta mainio kuitenkin. Kävi vähän silleen hassusti, että Civil War lisäsi harmaata väriskaalaansa ja X-Men puolestaan veti pikkuisen mustavalkoisemmaksi edellisestä. Jännä nähdä pysyykö meno samanlaisena (no toivottavasti ei, koska mutanttileffojen paras juttu on nimenomaan se ajattelun määrä). Sophie Turner oli jumalainen. Oon aina tykännyt Jean Greysta, mutta nyt se oikeasti iski. Aikovat ilmeisesti toteuttaa Phoenix Sagan tulevaisuudessa, ja odotan kyllä innolla.

ps.

Lainaus käyttäjältä: flawless
Onneksi Deadpool oli aivan älyttömän mahtava, tai muuten saattaisin huokaista että Marvel on menettänyt touchinsa leffojen tekoon.

Deadpool on itse asiassa Foxin elokuva, eikä Marvelin, eli ei tule samalta yhtiöltä. Nää tekijänoikeudet on jaettu mielenkiintoisesti ristiin:D
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Karma91

  • Sassmonster
  • ***
  • Viestejä: 416
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #374 : 28.05.2016 14:09:18 »
Itse en ole vielä uusinta Kapua tai X-meniä käynyt katsomossa, koska tajuton rahakriisi, joten sivuutan nyt teidän spoilerit, koska kerrankin siihen kykenen. Se täytyy kyllä todeta, että en ees oo ite ollut aktiivinen tumblrissa aikoihin, mutta silti tuo Civil-war sotiminen shippeineen kaikkineen on onnistunut suututtaan mut. Harmi että Tumblr ei oo enää se avoin ja sivistynyt paikka mikä se oli kun alkujaan liityin sinne joskus vuonna papu. No, ehkä nyt kesällä pääsen nuo molemmat kattoon kun sain töitäkin. Kapu nousi mun suosikki avengeriksi toisen Kapteeni Amerikka leffan jälkeen, joten se on kyllä must see, ja X-menin traileri vaikutti tosi lupaavalta.

No, yhdessä leffassa tuli tässä pari päivää sitten käytyä, kun siskolla oli yksi ylimääräinen vanhaksi menevä päivänäytöslippu, joten se otti mut kavereksi siihen Angry Birds leffaan. Tuo oli saanut paljon kehuja sieltä sun täältä, mutta olin silti vähän mietteliäs, että mahtaako se olla liian lapsellinen, ja että miten tuon pelin konsepti siirtyy leffaan, mutta tykkäsin kyllä tosi paljon. Vaikka teatteri olikin täynnä lapsia, niin kyllä me ihan aikuisetkin viihdyttiin, ja leffassa oli paljon sellaista huumoria, joka oli selkeästi liian kryptistä perheen pienimmille. Tykkäsin erityisesti siitä, että elokuva toivi tosi hyvin prequelina niille peleille - jokainen on varmaan pelannut niitä joskus koska 3miljardia latauskertaa jne, mutta oli kiva nähdä, että kuinka nuo possut ja linnut ovat alkujaan ajautuneet tuohon sotatilaan.

Jokaisen linnun persoona oli leffassa ♥ ja possut olivat kyllä pirun viihdyttäviä kommelluksineen. Pitää antaa propsit myös ääninäyttelijöille, koska nykyään mua lähinnä ahdistaa suomenkieliset dubbaukset, jotka aiheuttavat kauheesti myötähäpeää, mutta tähän oli löydetty jokaiselle hahmolle kyllä sopivat äänet. No, ehkä pitää jossain vaiheessa katsoa se englanninkielinenkin versio, koska Peter Dinklage ♥

Clearwater

  • Sudentuoja
  • ***
  • Viestejä: 312
  • chaos born in candlelight
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #375 : 28.05.2016 17:45:42 »
Mäkin liityn tähän Civil War keskusteluun, kun on leffa tullut nähtyä nyt jo kahdesti. Mua pelotti se jotenkin ihan hirveästi, että miten se nyt tulee hajottamaan Marvel-fanit kahtia, mutta loppujen lopuksi leffan aikana oli tosi vaikea edes valita puoltaan (tosin minähän pysyin ennen ja jälkeen sen elokuvan ihan Sveitsinä, koska en rupea tällaiseen), mutta samaistuin Natashaan varmaan eniten, joten olisin Team Black Widow jos joku mut yrittäisi johonkin tiimiin väkisin tunkea.

Mutta jotta mä en pilaa toisten elämää, varoitanpa tässä, että mahdollinen spoil:
Musta se koko Staron juttu oli ihan tosi laimea ja pakotettu. Sharonista ei muutenkaan tiedetä leffoissa paljoakaan, muuta kuin että on Peggyn sukulainen ja muuta pikkuista. Sitä koko "romanssia" ei kauheasti edes pohjustettu. Ja sanon "romanssia", koska musta se oli ihan oikeasti kauhean turha lisäys siihen, että ihan kuin se nyt vain oli pakko sinne saada, koska sarjakuvat. Eikä Chrisillä ja Emilyllä oikein kemiat tunnu kohtaavan.
Mutta asia, jota rakastin koko elokuvassa suunnattomasti, oli Black Panther! T'Challa oli mainiosti toteutettu, ehjä hahmo ja Chadwick Bosemanin roolisuoritus oli kyllä loistava. Odotan innolla Black Pantherin omaa elokuvaa. Pisti huvittamaan hahmon siirros "Minä tapan Barnesin!"-touhusta "Koskekaa Barnesiin niin kuolette!"-touhuun. Olihan se aika söpöä sekin : )
Spoil end

Uusinta X-Menia ei ole vielä tullut nähtyä, harmin paikka, mutta toivottavasti sen tässä pääsisin näkemään. Ainakin mitä täältä olen lukenut, se on ihan katsomisen arvoinen leffa.
Kotimaani on Mikä-Mikä-Maa.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #376 : 02.06.2016 16:20:13 »
Asiasta kymmenenteen. Onko täällä muita, jotka tykkää katsoa Bollywood-leffoja? Tuli kaverin kanssa eilen katsottua muutamia Bollywood-leffoja. Toinen niistä oli niiden versio Ylpeydestä ja ennakkoluulosta, mikä oli kyllä kiinnostava ja toinen oli muistaakseni nimeltään Mistress of Spicies tai joku tuollainen liittyen mausteisiin ja, jossa miespääosan esittäjä oli kyllä äärettömän tutun näköinen jostain syystä, mutten saa päähäni miksi. Oikeastaan hauskoja leffoja, jotka löydettiin Netflixistä. Joskin jälkimmäisessä leffassa ja eräässä sen jälkeen katsotuissa ysäri-leffassa lähinnä kaverin kanssa pohdittiin, miksei hahmot toimi ikinä leffoissa kovin järkevästi vaan tekevät juuri niitä asioita, joita ei pitäis.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #377 : 02.06.2016 22:29:58 »
Asiasta kymmenenteen. Onko täällä muita, jotka tykkää katsoa Bollywood-leffoja? Tuli kaverin kanssa eilen katsottua muutamia Bollywood-leffoja. Toinen niistä oli niiden versio Ylpeydestä ja ennakkoluulosta...
Mä katon aina välillä Bollywood-leffoja. Yleensä silloin, jos satun olemaan telkkarin ääressä, kun sieltä tulee joku hyvä ja mielenkiintoinen Bollywood-elokuva.. Ne on nättejä elokuvia ja hyviä - ainakin ne, jotka olen nähnyt. Ja ne laulukohtaukset, oih. :D Hilpeys ja ennakkoluulo on yksi suosikkielokuvani. Se on aivan mahtava ja upea. Näin kauan vaivaa löytääkseni sen DVD:nä.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #378 : 04.06.2016 21:42:02 »
Asiasta kymmenenteen. Onko täällä muita, jotka tykkää katsoa Bollywood-leffoja? Tuli kaverin kanssa eilen katsottua muutamia Bollywood-leffoja. Toinen niistä oli niiden versio Ylpeydestä ja ennakkoluulosta...
Mä katon aina välillä Bollywood-leffoja. Yleensä silloin, jos satun olemaan telkkarin ääressä, kun sieltä tulee joku hyvä ja mielenkiintoinen Bollywood-elokuva.. Ne on nättejä elokuvia ja hyviä - ainakin ne, jotka olen nähnyt. Ja ne laulukohtaukset, oih. :D Hilpeys ja ennakkoluulo on yksi suosikkielokuvani. Se on aivan mahtava ja upea. Näin kauan vaivaa löytääkseni sen DVD:nä.
Niinkö? Mun mielestä toi hilpeys ja ennakkoluulo oli ehkä kehnoin bollywood-leffa, jonka oon nähnyt :( Mutta se oli selkeästi tehtykin kansainväliselle yleisölle... Tykkään enemmän niistä melkeen kolmetuntisista bollywood-leffoista, joiden aikana voi ottaa torkut, käydä suihkussa, hakea pizzan jne eikä oo siltikään missannut juonesta liikaa. Aina on aikaa uudelle tanssinumerolle. :D

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #379 : 05.06.2016 13:08:08 »
Katsoin toissapäivänä Alienin ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen joskus nähnyt jotain jatko-osia tai paloja niistä, mutta tämä ykkösosa oli kyllä erinomainen. Kerrankin mies joutuu seksuaalisen väkivallan uhriksi ja synnyttämään tuskallisesti. Pääosan nainen taas oli vahva selviytyjä. Virkistävää, vaikka en feministiksi itseäni laskekaan. Yllätyin, että yllätyin juonenkäänteistä.
Pakko katsoa loputkin osat. :D 
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15