Kirjoittaja Aihe: Elokuvat # 2  (Luettu 155597 kertaa)

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #200 : 24.11.2014 12:25:59 »
Joko täällä odotetaan (kovasti hehkutettua) The Imitation Gamea? Suomeen rantautuu valitettavasti vasta helmikuussa...
Ehdottomasti! Tuo on interstellarin kanssa samaan kastiin menevä leffa siinä mielessä, että kuulin siitä tosi myöhään, taisi olla edeltävällä viikolla ensi-illasta. Tosiaan, täällä tuo Imitation Game on tullut jo leffateattereihin, mutta Interstellarin ja Matkijanärhen takia en oo vielä päässyt kattomaan (kerran viikossa on siis opiskelijapäivät, kympillä lähtee leffalippu, popparit ja limu :----D). Mun kaverit ei myöskään vaikuta kovin innostuneilta, joten pitää kattoa saanko raahattua jonkun mukaan, vai pitääkö mennä yksin.

Pakko sanoo, että nannu sä vihdoin puit mun ajatukset sanoiksi! Oon kauan miettinyt, et miten voin kuvailla mun fiilistä Matkijanärhestä ja toi sun kommenttis "Mun silmiin Matkijanärhen eka osa enemmän syvensi tarinaa kuin vei sitä eteenpäin on kyl hemmetin hyvin sanottu! Oon muutenkin aika pitkälti sun kanssa samoilla linjoilla, mitä nyt leffaan tulee.

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #201 : 24.11.2014 13:10:45 »
Joko täällä odotetaan (kovasti hehkutettua) The Imitation Gamea? Suomeen rantautuu valitettavasti vasta helmikuussa...
Itse olen niin onnekas että tuo on täällä jo teattereissa ja pääsin katsomaan The Imitation Gamen perjantaina ja ah, se oli loistava! Koskettava tarina miehestä, joka oli valtavan nerokas, mutta samalla kovin yksinäinen. Tuo leffa pyöri päässä koko viikonlopun, olisi kiva jossain vaiheessa nähdä se uudestaan, kenties suomeksi tekstitettynä. Benedict, Keira ja muut vetivät hienot roolisuoritukset ja SPOILvarsinkin se lopun kohtaus jossa Alan murtuu Joanin vieraillessa hänen luonaan lääkityksen alettua uhkasi tuoda itselläkin kyyneleet silmiin. Se kuinka Alan ei pystynyt tekemään ristikkoa ja se itkeminen ja oh no. Ja voi tsiisus, ne kaikki Christopher jutut vasta sydäntä riipivätkin. Sekin kohta missä nuori Alan kielsi olevansa tämän ystävä rehtorin kanssa puhuessaan... traagista kuinka Alan ei koskaan sitten päässyt yli ensirakkaudestaan. Ja vielä surullisempaa kuinka hän joutui karkottamaan Joanin ettei tätä voitaisi käyttää uhkailuun. Olihan siellä onneksi sitä huumoriakin muutamassa paikassa, ettei ihan melankoliaan päässyt hukkumaan, mutta teki mieli vaan rutistaa Alania mitä pidemmäs mentiin.

Loppuhan oli valtavan surullinen, mutta pidin flashbackista jossa heiteltiin niitä papereita tuleen sodan loputtua. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä hieman enemmänkin noita sodan jälkeisiä tapahtumia. Ei nyt oikein lähde irti mitään, jätti niin sanattomaksi.
SPOIL
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014 13:14:47 kirjoittanut Hallahäive »
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #202 : 24.11.2014 18:10:14 »
Oijoi Mockingjay, oijoi!

En osaa pukea ajatuksiani sanoiksi, mutta voi että kun oli hyvä elokuva! Se hanging tree -juttu oli tosi upee ja hienosti toteutettu, kulkee vieläki kylmät väreet ku kuuntelen sitä kappaletta youtubesta :D
Näyttelijäsuorituksista ehdottomaksi suosikiksi nousi Josh Hutcherson. Oon aina tykänny siitä, mutta silti yllätyin siitä, miten hyvin se osansa veti. Ja tietty pitää kehaista myös Jennifer Lawrencea ja sitä... hmm... sitä Effien näyttelijää (oon tosi huono näiden nimien kanssa).

Zacharias toikin esiin ainoan pointin joka mua häiritsi muuten loistavassa leffassa. Finnickiä ois voinu olla paljon enemmän, sillä mun mielestä se sen ja Katnissin välille kehittyvä ystävyys on kiinnostava. Mut ehkä sitä on sit vikassa osassa enemmän..?
Ja toisena mua ärsytti Gale - joka tosin on ärsyttäny mua jo ekan kirjan lukemisesta lähtien. Se on jotenki vähän sellanen hyypiö joka aina vaan seilaa paikasta toiseen ja ruikuttaa.

Mutta se seuraavan leffan ilmestyminen vois kyllä olla vähän aikasemmin... Kyllä puol vuottaki riittäis ihan hyvin.

Mutta noin ylipäätään mielipiteeni Mockingjaysta on äärimmäisen positiivinen!
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #203 : 26.11.2014 02:33:38 »
Odottelen uteliaana (pelonsekaisesti ehkä, mutta kuitenkin) tulevaa kolmatta Hobitti -elokuvaa, ja sitä odotellessa kävin katsomassa Labyrintti -elokuvan. Siitä ei täällä näköjään ole vielä keskusteltukaan, vaikka onhan se jo aikansa ehtinyt teattereissa pyöriä. Kirja(sarja?) "Maze runner", johon se perustuu, oli minulle ihan vieras, ja myönnän rehellisesti että menin katsomaan sitä hyvin pienin odotuksin ainoastaan siksi, että siinä esiintyy sivuroolissa ihastuttava Kaya Scodelario. :) Niinpä se nyt kuitenkin oli kivempi elokuva kuin osasin odottaa, vaikka vähänhän siinä sellaista erityistä oli, ja aika monessa kohtaa osasi arvata heti, mitä seuraavaksi tapahtuu. Loppuratkaisu jätti kuitenkin uteliaaksi ja kiinnostuin sen verran, että aion etsiä kirjan käsiini ja lukea sen.

Hobitin suhteen harmittaa se, että luvassa on se pakollinen typerä lopputaistelu, josta pitää olla väkisin tehty kaikkea edellistä vaikuttavampi, hurjempi ja todennäköisesti myös raaempi. :( En tykkää taistelukohtauksista alun alkaenkaan, niissä vain kuollaan ja tapetaan ja harvoin tapahtuu mitään kovin mielenkiintoista, ellei lasketa sellaisia kyyneliä tiristäviä viime henkäyksen rakkaudentunnustuksia jne. Yleiset puitteet ja kokonaisuus ovat kuitenkin sellaiset, että on se joka tapauksessa käytävä katsomassa. Minulle sopisi, jos se lopputaistelu kuitattaisiin kuten kirjassa muutamalla rivillä ja säästyneen ajan voisi vaikka vaellella kauniissa maisemissa ja keitellä teetä Konnussa tai seurailla haltioiden ylvään rauhallista elämää. Tykkäisin, kun keskityttäisiin henkilöhahmoihin ja heidän välisiin juttuihinsa, eikä vain siihen pakolliseen actioniin.

Interstellarista vielä mietin, jaksaisikohan se kiinnostaa (todennäköisesti en tuhlaa siihen elokuvalippua) ja Nälkäpeli-elokuvista en ole nähnyt ainuttakaan vielä, kirjojen perusteella Matkijanärhi ei oikein kiinnosta muutenkaan.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #204 : 30.11.2014 00:16:14 »
Luci, onpa kiva, että kerrankin sain tiivistettyä fiilikseni ymmärrettävään ja jopa samaistuttavaan muotoon :) Ei ihan yleistä mulle. Saako udella, miksi Nälkäpeli-kirjat ei kiinnosta tai vastaavasti miten päädyit leffojen pariin? Ei siinä toki mitään ihmeellistä ole, munkin kaveri on nähnyt leffat vaikkei varmaan ikinä kirjoja lue. Saatan olla syyllinen asiaan...

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #205 : 30.11.2014 16:41:04 »
nannu, mä tulin tähän Nälkäpeliin mukaan aika myöhään, olin ehkä tsägällä kuullut kirjoista ennen leffoja (aka Finin muut fandomit osastolla oli jotain ihmeen Nälkäpeli ficcejä :---D), mutta mulla ei ollut hajuakaan koko sarjasta. Katoin ekan leffan kaverin kanssa kun Catching fire oli jo DVD:llä eli suht myöhään. Tykkäsin leffasta ja kipitin äkkiä kotiin katsomaan Catching firen heti putkeen ja jäin sitten odottelemaan tätä uusinta leffaa. Jotenkin ei vaan oo ollut sellasta fiilistä tai tarvetta lukea kirjoja, kun oon leffat nähnyt, niin ei vaan oo tullut luettua. Ja muutama kaveri on kritisoinut kirjoja jopa tosi kovasanaisesti, joten oon aina ollut vähän siinä käsityksessä, että vaikka tarina onkin loistava, niin kirjat on kehnosti kirjotettu. Tonkaan oletuksen todenmukaisuudesta mulla ei oo mitään hajua, mutta kun on tullut sellanen kuva, niin se on sitten jäänyt elämään, eikä oo ollut intoa lukea kirjoja. Mä odotan innolla Matkijanärhen tokaa osaa ja kipasen heti kattomassa, kun tulee ulos, mutta kirjoista en tiiä... Ehkä mä joskus leffasarjan valmistuttua luen ne kirjat, saapi nähdä!

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 405
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #206 : 01.12.2014 15:02:33 »
Minäkin olin ihan pihalla koko Nälkäpeli -hommasta ennen kuin kaverini pisti mut katsomaan ensimmäisen leffan juuri ennen kuin Vihan liekit tuli ulos. Täytyy sanoa, että täysin tietämättömänä odotin jonkinnäköistä fantasiahässäkkää, lohikäärmeitä, jotain ihan muuta kuin mitä sitten lopulta päädyin katsomaan. :D Yllätyin kuitenkin positiivisesti ja ehkä vielä jossain vaiheessa löydän aikaa ja motivaatiota myös kirjojen lukemiseen. Mockingjayssa ihastuin sydänjuuriani myöten Katnissin laulamaan The Hanging Treehen - tytsy laulaa ihan älyttömän upeasti ja rakastan hänen ääntään, vaikka monien haastattelujen mukaan Lawrence itse oli panikoinut ko pätkää itkupisteeseen asti. Mun mielestä tuo on kuitenkin yksi elokuvan vaikuttavimmista kohtauksista.

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

nannu

  • ***
  • Viestejä: 510
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #207 : 01.12.2014 15:23:20 »
Enpä minäkään ollut kuullut Nälkäpelistä ennen kuin vähän ennen ekan elokuvan ensi-iltaa. Mulla sattui olemaan vanhaksi menossa olevia leffalippuja ja kyselin kavereilta, mitä kannattaisi mennä kattomaan. Nälkäpeliä suositeltiin ja kerrottiin siitä olevan kirjakin, joten leffaa odotellessa hankin kirjan käsiini. Ja sitten heti toisen ja kolmannenkin, koska en vissiin kestä keskeneräisiä tarinoita :D Olen jatkossa käyttänyt tätä myöhäisen lähestymisen taktiikkaa ihan tietoisesti (esim. Divergentin kohdalla) ja odottanut kaikki sarjan kirjat ennen ensimmäiseenkään tarttumista. Leffoissa en ole tähän kyennyt, mutta tosiaan tulee kyllä mahdollinen kirja tsekattua ennen jos vaan mahdollista ja tarpeeksi kiinnostaa.

Kiva että Nälkäpeli-elokuvat on miellyttäneet myös teitä, jotka ette ole kirjoista niin kiinnostuneet. Ite kun vähän kattelin varsinkin ekaa sillä silämällä, että on taidettu suunnata vahvasti jo olemassa oleville faneille. Mukava olla väärässä. Monet mulle kirjojen kautta oleelliset asiat/teemat/tunnelmat ohitetaan leffoissa tosi nopsasti, mutta ei se varmaan haittaa, jollei tiedä kaivata niitä. Eikä kaikki tietenkään muutenkaan kaipaa samoja juttuja. Kirjat ei mun mielestä ole mitenkään erityisen hyvin kirjoitettuja (enkuksi tai suomeksi), mutta tämmöselle hitaalle kurjuuden fiilistelijälle niissä on jotain, mitä leffoissa ei juuri ole. No tässä viimeisimmässä ollaan jo lähellä, ja toivon vikalta samaa suuntaa.
Lopulta kumminkin elokuva on elokuva ja kirja on kirja.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #208 : 01.12.2014 17:13:58 »
Lainaus
tytsy laulaa ihan älyttömän upeasti ja rakastan hänen ääntään, vaikka monien haastattelujen mukaan Lawrence itse oli panikoinut ko pätkää itkupisteeseen asti. Mun mielestä tuo on kuitenkin yksi elokuvan vaikuttavimmista kohtauksista.

Yllätyin kanssa siitä, että Jennifer sai tuollaisenkin äänen ulos itsestään. Otetaan nyt huomioon ensimmäinen leffa, jossa sitä korinaa ei kestänyt kuunnella ollenkaan. Olihan Hanging Tree toki tehty niin, että siinä ei paljon laulutaitoa tarvittu, kunhan vain jokseenkin nuotissa pysyi, mutta odotin jotain aivan kamalaa. En kyllä Jenniferin laulusta muuten välitä ja älyttömän upeaksi en sitä ääntä kutsuisi, mutta vaikuttava on oikea adjektiivi kuvaamaan lopullista kohtausta.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


pallohai

  • Vieras
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #209 : 01.12.2014 19:25:20 »
Lainaus
Odottelen uteliaana (pelonsekaisesti ehkä, mutta kuitenkin) tulevaa kolmatta Hobitti -elokuvaa, ja sitä odotellessa kävin katsomassa Labyrintti -elokuvan. Siitä ei täällä näköjään ole vielä keskusteltukaan, vaikka onhan se jo aikansa ehtinyt teattereissa pyöriä. Kirja(sarja?) "Maze runner", johon se perustuu, oli minulle ihan vieras, ja myönnän rehellisesti että menin katsomaan sitä hyvin pienin odotuksin ainoastaan siksi, että siinä esiintyy sivuroolissa ihastuttava Kaya Scodelario.
- Mäkin odotan täällä tuota kolmatta Hobittia ihan täysillä. Pitää kyllä mennä katsomaan heti, kun tulee, koska ah - mä vaan tykkään niistä, vaikkakin joitakin elokuvan lisiä en kovasti palvokaan.

Itse yllätyin erittäin positiivisesti, kun kävin katsomassa Labyrintin. Mullekin kirjasarja aivan vieras, en ollut tutustunut lainkaan. Parin tutun mukaan elokuva oli jopa parempi kuin ensimmäinen kirja, mutta en ota asiaan millään tavalla kantaa, koska en ole mitään niistä lukenut. Suurin yllätys tuli, kun tajusin, että Thomas Sangster näyttelee suht. suuressa roolissa enkä voi olla myöntämättä, että aikalailla ihastuin Newtiin. No kuitenkin, ajattelin jättää leffan kokonaan katsomatta, mutta onneksi kaverini painosti mukaansa, koska olisin kyllä katunut, jos en olisi mennyt valkokankaalta katsomaan. Jatko-osaa odotellessa siis! 2015 puolella tuntuu tulevan paljonkin hyviltä vaikuttavia leffoja, kun James Bondistakin ilmestyy uusi elokuva (?). Vai olenko aivan väärän tiedon pauloissa?

räiskeperäinen sisulisko

  • kamelikuiskaaja
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #210 : 07.12.2014 21:12:10 »
ÄLÄ LUE MIKÄLI ET HALUA SPOILAANTUA MATKIJANÄRHESTÄ!

En tykännyt Matkijanärhestä. Siinä jätettiin mun lempikohtaukset pois tai ohitettiin ne hätäillen. Pakkohan se oli käydä katsomassa, mutta pettymys oli valtava. Coin oli ihan vääränlainen, Effien sekaan tunkeminen turhaa, missä se valmisteluryhmäkin on? Peeta oli harvoja onnistuneita asioita koko elokuvassa.

Olen oikeasti niin turhautunut. Perkele, pääraudankin skippasivat. Yyh.

Pitäisihän se jo uskoa, ettei leffat voita kirjoja.

Remoteness spectator

  • ***
  • Viestejä: 2 196
  • Sanokaa Remoksi vaan
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #211 : 08.12.2014 23:23:24 »
En nyt tiedä onko minusta tullut "feministi" (ainakin varmaan muiden mielestä, mutta ei omasta mielestä sanan nykyisessä merkityksessä....:P) mutta katson tässä sivusilmällä tuota Guardians of the Galaxy- leffaa, enkä vaan voi olla ajattelematta miten tympeän perinteisessä naisen asemassa elokuvan tietysti ainoa naishahmo onkaan. Kolme miestä, yksi nainen, kuten aina. Nainen kuuntelee ohjeita päähenkilömieheltä. Nainen pelastetaan. Nainen on seksualisoitu (kuvataan vähän huomaamattomasti persettä ja tissivakoa ja vaihdellaan hiustyyliä, että onko auki vai kiinni, mies välillä naisen päällä...). Rupesin vain miettimään, että miksiköhän ei koskaan voi olla elokuvaa, jossa on vaikka kolme persoonallista sankarinaista ja yksi seksualisoitu, komea mies? Vai onko se sitten "chicflick" kuten nykyään sanotaan, että se on vaan sitten sellanen naisten romanttinen kökkökomedia jota kukaan mies ei voi mennä katsomaan. Kyllä jo nyt kohta vuonna 2015 voisi ruveta tekemään leffoja, missä on enemmän kuin se yksi seksikäs (tässäkin leffassa oudonvärinen) naishahmo, ja sen sijaan vaikka naisenemmistö tai mitä tahansa muuta kuin tätä tylsää samaa vanhaa kaavaa, jossa matkan varrella kehittyvä miespäähahmo pelastaa naisen jonka ainoa aspekti on ulkonäkö ja "cooleus". Niin ja se on tietysti se mies joka hurmaa sen ensin ah-niin-vastustelevan naisen.
It is time
to break the chains of life
If you follow you will see
what's beyond reality
 
       
~Dark designs~

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #212 : 09.12.2014 14:14:30 »
Asiaa Guardians of the Galaxysta. Spoilereita. Duh. Koko viestissä jonkin verran, detailimmat jutut oon pienentänyt mutta mun on tbh tosi vaikee arvioida mikä spoilaa joten isken tän tägin varmuuden vuoksi koko viestin alkuun.

... en tiedä ollaanko Remoteness katsottu samaa leffaa koska mun käsitys Gamorasta ei tosiaan ole naishahmo, jonka "ainoa aspekti on ulkonäkö ja cooleus" :D Male gaze -pointtia eli michaelbaymaista persekuvailua en kiistä ja se ärsyttää leffassa joka katselukerran (öh, tällä hetkellä kolmen vai neljän) jälkeen enemmän, myös naishahmojen vähyys on validi pointti kritiikille, samoin naisen jatkuva pelastaminen (varsinkin kun ottaa huomioon että Gamora on koulutettu aseeksi ja tappajaksi, Quill taas on terralaislähtöinen ravager eli öö voimasuhteet please?), mutta musta on vähän yksioikoista nähdä Gamora vaan pelastettavana silmänruokana ja romantic interestina.

Gamoralla on kuitenkin oma taustatarinansa ja ~traaginen menneisyytensä (huom., samaan tapaan kuin esim. Rocketilla ja Draxilla), ja siihen viitataan selkeästi, samoin kuvataan hänen ja Nebulan välistä sisaruussuhdetta ja sen ongelmia - toki näihin olisi voinut paneutua enemmänkin. Gamoralla on myös omat, täysin romanttisten intressien ulkopuolella olevat motiivinsa toimia, tasavertainen asema ryhmän jäsenenä (ja hän ei todellakaan ota käskyjä vastaan mieheltä, please, se on Gamora joka takoo järkeä Peterin päähän ja toteaa suoraan että tämä on itsekäs urpo joka ajattelee vaan itseään) ja ennen kaikkea, hänellä on myös koko leffan juonen kannalta ajateltuna muukin rooli kuin olla Star-Lordin love interest.

Myös tuon romanttisen suhteen ja sen että "mies lopulta hurmaa naisen" -päätelmän kans oisin itse vähän varauksellisempi: toki se on selkeästi pedattu sinne ja tulevissa leffoissa varmaan jatketaan siitä mihin tässä jäätiin, mutta... idek, musta leffan lopussa kuvatun emotionaalisen siteen voi nähdä myös hahmokehityksen kannalta ja samanlaisena yhteen hitsautumisena kuin myös muiden ryhmän jäsenten välillä. Toki Star-Lordin ja Gamoran tapauksessa sinne on pedattu se romanttinen pohjavire, en kiistä sitä todellakaan ja as said, näissä on tulkinnanvaraa, mutta Gamora ei missään vaiheessa kapsahda Peterin kaulaan perinteisen "vihasin sinua ensin mutten enää voi vastustaa sinua!" -kaavan mukaan. Ja jos (tulevissa osissa kenties ja todennäköisesti) kapsahtaakin, se ei tarkoita että Peter nyt vain hurmaa Gamoran siinä missä muutkin naiset, vaan se edellyttää molemminpuolista hahmokehitystä: että Gamora pystyy luottamaan ja että Peter osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen ja muutakin kuin itsekäs kusipää.

Plus, ehkä tärkeimpään pointtiini, jota jo tossa semisti sivusin, Peter ei ole ainoa hahmo joka kehittyy, vaikka päähenkilönä häneen nyt eniten huomiota kiinnitetäänkin (mikä on toki valitettavaa koska muut hahmot ja heidän tarinansa on vähintään yhtä kiinnostavia ja ansaitsisivat enemmän aikaa ja huomiota): Gamoran on pakko opetella luottamaan toisiin ja olemaan ystävä sen sijaan että hän toimisi yksin, Rocket joutuu punnitsemaan itsekkäiden motiivien ja muista välittämisen väliltä ja pelastaa lopulta kaverinsa itsensä riskeeraten, Drax tajuaa ettei voi tehdä mitä tahansa holtitonta vedoten siihen, että hän on joskus menettänyt jotain, Groot uhraa itsensä muiden puolesta, vaikkei tällä ole ollut aiemmin muita ystäviä kuin Rocket. Ennen kaikkea, jokainen oppii katsomaan omaa napaansa pidemmälle ja tekemään jotain altruistista: myös Gamora. Hän ei ole pelkästään yksiulotteinen, hyvännäköinen love interest vaan tasavertainen hahmo muiden rinnalla.

Sori tää karkas nyt ihan käsistä enkä tarkoita tätä mitenkään hyökkäävänä vaikka tästä nyt romaani tulikin, mutta mä rakastan tätä leffaa kaikista kritisoitavista piirteistä huolimatta ja voisin jauhaa tästä ja etenkin hahmotulkinnasta ikuisuuksiin :-D Pointti oli lähinnä se että kritisoitavaa löytyy ja mä niiiiiiin odotan sitä päivää kun Marvelilta tulisi leffa jossa olisi naispäärooli, jossa naishahmosta ei olis yhtään malegazepersekuvaa eikä nainen ois automaattisesti heikompi ja pelastettavan roolissa, mutta musta on ihan liian yksioikoista heittää Gamora pelkästään cool-silmänruoka-loveinterest-kategoriaan kun hahmossa oikeasti on paljon muutakin, jos vaan vaivautuu katsomaan.

//edit: pssst, tässä haastis jossa Gamoraa näyttelevältä Zoe Saldanalta kysytään Peter Quill/Gamora -shipistä (7:42->) ja näyttelijä itse toteaa, ettei suhde kehity aivan kuten katsoja odottaisi ja että "Gamora isn't there to service anybody, the same way they're not here to service Gamora". Eli Gamoran pointti ei todellakaan ole pelkkä ulkonäkö ja love interestinä olo :D
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 20:20:25 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Nolffe

  • epäonnensoturi
  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #213 : 09.12.2014 21:02:52 »
Mullakin ois perjantaina tiedossa kolmannen Hobitin katselu :3 Oon kyllä rehellisesti odottanut tätä(kin) leffaa tosi paljon ja mulla on odotuksetkin aika korkeella, toivottavasti en tuu pettymään. Viimevuotisesta osasta tykkäsin aika paljon ja muistan, kun hyppelin innostuksissani leffateatterin ulkopuolella kavereiden kanssa ilman takkia kymmenen asteen pakkasessa leffan jälkeen. :D Toivottavasti tää saa samanlaiset reaktiot aikaan. Jos tässä ehtisin, niin vois vaikka kattoa ekat kaks osaa "lämmittelyks" ennen perjantaita.

Kävin myös katsomassa Matkijanärhen ensi-illassa, mutta vaikka elokuva olikin hyvä, täytyy sanoa, että odotukset hieman alittuivat. :l Tiesin kyllä leffaan mennessäni, että tää on vaan tällanen väliosa ja suurin eeppisyys koetaan vasta vuoden päästä, mutta silti. Kyllähän siellä oli muutamiakin vaikuttavia kohtia ja pari näyttelijää teki mun mielestä huippusuorituksia, mutta jotain sieltä vaan puuttui. Noh, ens vuotta odotellessa, toivotaan että hienoinen pettymykseni korvataan moninkertaisesti. :3
ava: Vanilje

Gil Galad

  • Luihuinen
  • ***
  • Viestejä: 258
  • LightHowl8815
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #214 : 10.12.2014 21:19:18 »
Kävin tänään kattomassa ton Hobbit the Battle of Five Armies elokuvan päivänäytöksessä. Kattoessa tota elokuvaa itkin osan ajasta. Täytyy varmaan käydä katsomassa elokuva vielä jossain vaiheessa uudestaan. Pidin osasta kohdista enemmän kuin toisista. Laitan nyt ton lopun viestin pienellä kun kumminkin elokuvan enska oli yöllä ja tänään oli ekat esitykset. Eli loppu viesti spoilaa elokuvan juonta jos joku ei halua tietää juonesta.


Smaugin Järvikaupungin tuhoamis kohtaus oli hieno kokonaisuus. Viiden armeijan taistelu oli hienosti tehty kokonaisuutena vaikka jotkut jutut nyt oli vähän huonosti toteutettuja. Kääpiöiden ja haltioiden uhittelu taistelun alussa oli hauskaa ja se että näytti ettei Thranduil annakkaan hyökkäys käskyä omilleen oli jännitys momentti.
Kaupungin isännän kullan pelastus operaatio oli musta aika huvittava ja säälittävä kohtaus sillä se toi esiin hyvin sen hahmon luonteen. Alfridin pelkuruus ja muut yritykset nuolla Bardin persettä toimivat musta hyvin tuomaan esiin niin Alfridin kuin Bardinkin luonnetta.  Tässä elokuvassa tuotiin musta hyvin esiin Bardin nousu johtajaksi joka ei välttämättä halua johtaa ollenkaan. Thorinin Dragon Sicknesin/ Gold Madnesin kuvaus oli toteutettu hyvin. Se että välillä Thorin vaikutti olevan enemmän oma itsensä ja välillä vähemmän oli toteutettu hyvin samoin kuin se miten Thorin parani sitä. Thorinin kuolema ja vikat sanat oli kauniisti toteutettu vaikka ne tulikin kesken taistelun eikä vasta teltassa. Vaikka ymmärrän tavallaan, niin en silti pitänyt siitä miten Kíli ja Fíli tapettiin elokuvassa. Kirjassa kumminkin annettiin ymmärtää että ne kuoli puolustaessaan Thorinia, niin nyt Azog vain kylmästi lävisti Fílin ja Kíli kuoli yrittäessään suojella Taurielia. Gandalf oli Gandalf. Gandalfin analyysi Dain Rautajalasta veti mietteliääksi sillä mä sain sen kuvan Gandalfin replasta että Thorin olisi järkevämpi noista kahdesta Dragon Sicknesistä huolimatta. Dainin päätöksen tekokykyä aliarvioitiin paljon. Dain kyllä vaikutti typerältä yrittäessään haastaa Thranduilia taisteluun vaikka kääpiöt taisivat olla vielä alakynnessä. Thranduilista tehtiin aikamoinen ääliö välillä. Esimerkkinä nyt vois sanoa sen että hän kerto vaan Bardille että joo teidän auttaminen ei ole ensimmäisellä sijalla meidän intresseissä täällä. Joissain kohden taisteluja sai sen käsityksen että Thranduil olis vaan iloinen muitten kuollessa.

Se, mitä ihminen näkee ja kuulee, riippuu hyvin paljon siitä, missä hän seisoo; se riippuu myös siitä, millainen hän on. TS 51

Q+Black

  • ★Lheage★
  • ***
  • Viestejä: 1 148
  • "What i want, i take."
    • Fantasiakirja-blogi
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #215 : 10.12.2014 23:52:03 »
Jaahans, viimeinen Hobitti katsastettu!

Kävin tänään kattomassa ton Hobbit the Battle of Five Armies elokuvan päivänäytöksessä. Kattoessa tota elokuvaa itkin osan ajasta.
Pakko sanoa, että raivostuttavinta ikinä on leffateatterissa mm. se, että jotkut parkuu ääneen ja törisyttää nenäliinojaan. En tiedä, mut heti alkaa kasvamaan kyrpä otsaan  >:( ;D

Sit itse elokuvasta...

En koskaan tutustunut LotR:n ja Hobittien kirjoihin, mutta kaikki elokuvat olen nyt katsonut. Täytyy myöntää, että en ole mainitsemieni trilogioiden suurimpia faneja, mutta kyllähän nämä katsastaa.

Kolmas ja viimeinen elokuva jatkaa suoraan siitä mihin toinen osa jäi. Smaug riepottelee vuoren juurella sijaitsevaa kylää ja sen asukkaat pakenevat henkensä edestä. Vaikuttavimman ja hienoimman roolinsa tässä elokuvassa teki kyllä kieltämättä Luke Evans, jonka näyttelemä Bard varmasti on noussut monen naisen päiväunien kohteeksi. Tekihän hän vaikuttava työtä myös Dracula Untold - leffan tiimoilta.

Kolmannesta osasta ei ainakaan toimintaa puutu enkä nukahtanut tällä kertaa leffateatteriinkaan. Edellisen osan kohdalla saattoi vähän niin käydäkin *köhöm*. Kuten aina, nämä elokuvat ovat visuaalisesti todella hienoja, mutta jatkuvan sotimisen katseleminen alkoi jossain välissä jo vähän kyllästyttää, samoin kuin Tammikilven sekoilu vuorensa uumenissa.

Loppuun olikin pudotettu muutama yllättävä pommi ainakin tällaiselle ihmiselle joka ei ole kirjoihin kajonnut ja täytyy sanoa, että se harmitti. Taisinpa vähän vetistelläkin lopussa. Ei siis sellainen loppu jota odotin, mutta toisaalta myös yllättävä.

Legolas oli alunperin suosikkini LotR:ssä ja on kyllä edelleenkin. Tauriel oli myös symppis.

Lopussa tuli kyllä sellainen nostalginen fiilis ja teki melkein mieli alkaa kaivelemaan sormuksen ritareita kaapista. Ehkäpä joku päivä katsastankin!

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 405
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #216 : 11.12.2014 00:10:19 »
Itse kävin katsomassa Hobitin tänään ja tuli kyllä tippa linssiin useampaan otteeseen, vaikka kirjan luettuani tiesin mitä oli tulossa. Mun mielestä on hienoa, että elokuvat herättää katsojissa tunteita eikä mun mielestä ole lainkaan väärin näyttää niitä - itkeväthän ihmiset lukiessaan kirjojakin. Kummiskin, olen edelleen hieman hämmentynyt viimeisestä Hobitista ja tunteet on vielä pinnassa, ajatukset aika sekavia. Sen verran kuitenkin osaan sanoa, että elokuva ylitti odotukset ja oli selvästi kakkosta parempi.

Uh, tulen huomenna kommentoimaan uudelleen jahka aivot vähän rauhoittuvat. ;)

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #217 : 13.12.2014 14:19:31 »
Mäkin olen nyt BotFA:n nähnyt ja sen kummempia spoilaamatta voin sanoa, että en ole eläissäni itkenyt yhtä paljon. Kaikista Hobitti-elokuvista tämä taitaa olla juuri nyt se oma suosikki. Olihan siinä asioita, jotka olisi voinut tehdä toisin, mutta kokonaisuus lähenteli omasta puolesta lähes täydellistä. Dáin oli ihan mahtava! Ja se lopetus~ just sellainen kuin mitä olen viimeiset kaksi vuotta toivonut. Menen takuulla katsomaan vielä uudestaan ja tällä kertaa yritän bongata Peter Jacksonin cameo-roolin!
We had each other. That's how we won.

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #218 : 14.12.2014 01:19:39 »
Itsekin itkin viimeisintä Hobittia katsellessa ihan vain koska tarina, mutta rehellisesti sanottuna, muuta en siitä sitten saanutkaan irti. Ärsytti ylidramaattiset ja 'eeppiset' taistelut, eritoten se kohta missä Dumbledore Gandalf & Co. kamppailee ruumiittomia sormusaaveita vastaan. Oli pakko kääntää pää, koska imo vittu mitä kuraa. Oli jo hieman koominen fiilis. Kääpiökohtaukset sitten taas oli kivoja ja ihan uskottavia. Leffan loputtua päätin, että nääh, tavoistani poiketen en taidakaan mennä katsomaan leffaa uudelleen. Rakastan kirjoja, rakastan LotR-leffoja, mutta Hobitista päällimmäiseksi jäi vain rahastuksen maku. Tietenkin se on kivaa että tulee uusia Tolkien-faneja, mutta tuntuu silti että monia kiinnostaa enemmän hyvännäköiset hahmot kuin itse tarina. Mutta makunsa ja tapansa kullakin, mikä minä olen arvostelemaan (siis faneja.)

Mutta kotiin päästyä oli kyllä pakko pitää LotR-maratoni, eihän siinä mennyt kuin vajaat 10 tuntia.  ;D

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Bloody

  • Dr. Doom
  • ***
  • Viestejä: 281
  • Bang bang shot dead.
Vs: Elokuvat # 2
« Vastaus #219 : 21.12.2014 20:41:25 »
Kuulunko minä muka siihen vähemmistöön, jota ei voisi Nälkäpeli, ja Hobitti leffat kiinnostaa tuon taivaallistakaan? (Ei sillä, ne kirjatkin ovat jostain syystä out.) Minä en vaan jaksa käsittää, että mikä niissä on niin hienoa. Itse kun olen lähinnä kauhu generen suurkuluttaja, joten yritän etsiä jatkuvalla syötöllä uusia leffoja siltä saralta. :D Harmittavaa vain on se, että niitä ilmestyy harvoin, ja silloinkin useimmat niistä ovat aivan perseestä. (Näin suoraan sanottuna.)

Kauhu generen saralta olen läpikäynyt: Vampyyrit, Ihmissudet, zombit, demonit, ja kaikenmaailman verisplätterit. Nyt olisi työn alla etsiä tarinoita riivauksista, (etenkin ihmisten, esineetkin kyllä käy.) Niin että ehdotuksia saa kyllä pistää tulemaan. Harmittavasti vain kun on tämmöinen suur-kuluttaja, niin ei tahdo olla nää leffat enää kovinkaan pelottavia. Tietenkin, jos löytyisi jotain vähä-eleistä, yliluonnollista, ja enemmänkin psygologisella tasolla piinaavia juttuja. :D

Ja jostain kumman syystä romantiikka, ylenpalttinen draamailu, ja idioottimaisimmat huumori rainat ovat hyvin luotaantyöntäviä. (Arvatkaapa, miten kauan mulla kesti, ennenkuin sain aikaiseksi katsoa Hangover elokuvat.) Ja Fast and furious rainoihin en suostu kajoamaan pitkällä tikullakaan. Tämä alkaa kuulostaa jo todelliselta rajoittuneisuudelta, muttakun en oikeastaan voi itselleni mitään. Mutta onneksi maailmassa on paljon genrejä, joihin en ole vielä tutustunut.

- Bloody