Kirjoittaja Aihe: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (S)  (Luettu 2892 kertaa)

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (S)
« : 20.10.2013 15:00:45 »
Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla

Ikäraja: S
Paritus: Ginny/Luna
Genre: Romance, angst

Lukijalle: Tämmöinen raapale. Superihanaa (myöhästynyttä) syntymäpäivää, raitakarkki. Olisin halunnut kirjoittaa sulle Seamuksesta, mutta intouduin vain Ginnystä ja Lunasta. Anteeksi, älä ole surullinen. Kiitokset turkinpippurille oikolukemisesta.



We all have different reasons for forgetting to breathe.
ANDREA GIBSON



Luna Lovekiva ei ole vielä koskaan suudellut ketään.

Ginny Weasleyllä on pisamia huulillaankin.

Michael Corner pitää pussailemisesta, mutta ei voi sietää häviämistä.

Luna pitää taikasauvaa korvan takana; Ginnystä se on suloista.

Torstaina Ginny suutelee Lunaa ensimmäisen kerran – suukko on märkä ja vaativa. Päässä kohisee, ja Ginnyn purukumi seikkailee kieleltä toiselle. Aprikoosia ja kanelia. Ginnyä naurattaa, kun Lunan ripsiin tarrautuu punaisia hiuksia.

Lunalla on retiisejä korvissa ja mustetta sinapinkeltaisella villapaidallaan. Tytöillä on yhteinen salaisuus.

Tiistaina Ginny tahtoo suudella Dean Thomasia.

Lunalla on murtunut sydän ja itkun suolaamat posket.

Ginny Weasleyllä on pisamia kuin tähtiä taivaalla.

Luna Lovekiva tuntee niistä nimeltä jokaisen.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2014 18:10:34 kirjoittanut Aava »

silmieni ympärillä onnelliset poimut

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (S)
« Vastaus #1 : 20.10.2013 20:50:20 »
Tämäpäs oli soma. Otsikosta jo päättelinkin tämän kertovan Lunasta, ja auki klikkaamalla paljastui sitten vielä mieluisa parituskin, jes.

Äärimmäisen lyhyt mitta oli edukseen ja kieli toimi tosi kauniisti - tässä totisesti vähemmän on enemmän ja sitä rataa, olit saanut niukkaan ilmaisuun tunnelmaa ja runollisuutta. Tykkäsin tosi paljon. Retiisejä korvissa kyllä nauratti ehkä vähän liikaakin, koska vaikka oletankin sen viittaavan retiisi-korvakoruihin, näen mielessäni ne retiisit ihan kirjaimellisesti siellä korvissa, sisään tungettuina. Ei nyt ehkä ihan tätä herkkää fiilistä puhtaimmillaan, vaikka voisihan se Luna tietysti niinkin tehdä ;D

Tämän eteneminen yksityiskohdasta toiseen oli minusta ihan hirveän herkullista, ja Ginnyn purukumi ihastutti nyt ihan erityisesti. Ja äh, tätä nyt tekisi mieli ruotia kamalasti, mutta en osaa, joten todettakoon nyt vielä yhteenvedon omaisesti, että pidin paljon. Kiitoksia tästä, ihanan tunnelmallinen pätkä, joka jättää oikein kehräämään.
sano mua rovastiks

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (S)
« Vastaus #2 : 23.10.2013 00:14:30 »
Kaipasin tähän iltaan jotain romanttista piristystä ja löysin tämän, olin onnellinen.

Tämä oli erittäin soma. Omalla tavallaan todella erinlainen kuin muut. Sait näinkin lyhyeen tekstiin (mikä ei ollut huono juttu, ei ollenkaan) Ginnystä Ginnyn ja Lunasta Lunan. Plussaa! Sait myös paljon tunnetta mukaan.

Vaikkei Luna/Ginny olekaan suosikkejani, sait sen tässä toimimaan. Kirjoitusasu oli ihana, runollinen ja hiukan salaperäinen, samalla myös surullinen.

Lainaus
Ginny Weasleyllä on pisamia kuin tähtiä taivaalla.

Luna Lovekiva tuntee niistä nimeltä jokaisen.
Lopetus oli loistava. Pidin todella paljon.

En oikein osaa sanoa enää muuta. Pidin erityisen kovasti tästä ja olet onnistunut todella hyvin tämän kanssa, teksti ei töki vaan on sulavaa.

Kiitos tästä ihanasta lukukokemuksesta. ♥

Kumartaen,
Natte


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Alise-Mary

  • ulkopuolinen
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Luotathan?
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (S)
« Vastaus #3 : 23.10.2013 17:20:35 »
Enpä oikein tiedä mitä sanoa. Nimestä jo arvasin, että liittyy jotenkin Lunaan ja se oli syy miksi avasin.

Mutta, teksti oli koko lyhyydessään varsin ihastuttava. Tykkäsin.. no, kaikesta. Sait paljon sisällettyä lyhyeen tekstimäärään ja koko tarina itsessään heräsi omassa päässäni pitkäksi kertomukseski. Tykkäsin, todella.

raitakarkki

  • mrs. Finnigan
  • ***
  • Viestejä: 1 201
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (K-7)
« Vastaus #4 : 26.02.2014 21:44:23 »
Yks nolo pelle täällä 4kk myöhässä mutta korvatkoon tämä sen että ficissä ei ollut Seamusia vaan tähän piti tyytyä!!1

Vitsi vitsi. Luna ja  Ginny on ihania hahmoja ja olen erittäin kiitollinen että heistä kunniakseni kirjoitit :-* Pitää myöntää etten ole lyhyitä ficcejä avannut hyvään toviin, joten tämä oli virkistävää vaihtelua (ja on sitä edelleen näin helmikuussakin). Tykkään siitä, että vähäsanaisuudella saadaan kuitenkin kerrottua paljon asioita ja tässähän se näkyi.

Voisin ihan äikän esseekoe mielessä heittää tähän analyysiä siitä miten kivalla tavalla oot käyttänyt nimiä ficissäsi. Hahmojen koko nimi toistuu sekä alussa ja lopussa mikä on hauska erikoisuus ottaen huomioon että muuten ficci on lyhyt, mutta nimet on kirjoitettu pitkänä. Pronominien puute tehostaa lyhyitä virkkeitä ja sopii ficciin hyvin. Muutenkin tekstin soinnutus on osuva, alku ja loppu ovat ajattomia, nasevia ja keskittyvät hahmoihin kun taas keskikohta kuvailee nätisti yhtä hetkeä tarkemmin. Ficci rikkoo perusraapaleen rakennetta joka on yleensä joko-tai, mutta päätit olla Erilainen, hienoa.

Hahmot olit onnistunut kuvailemaan hyvin vain muutamalla rivillä. Retiisit ovat ehkä klisee mutta raapaleissa kliseitä tarvitaan ja mikä johdattaisikaan lukijan paremmin Lunan hahmoon kuin retiisikorvakorut? Michaelin ja Deanin esilletuonti oli hyvä lisä Ginnyn hahmoon ja vaikka Luna pettyikin siitä, että Ginny halusi suudella muitakin, ficci ei syyllistönyt Ginnyä enkä havainnut sellaista fandomille ominaista "lol Ginnyllä on monta poikaystävää, kamala horo!!!"-mentaliteettia edes rivien välistä. Hahmoihin syntyi side ihan muutaman rivin avulla ja Lunan tunteet välittyivät laajalla skaalalla. Kukapa ei pettyisi jos ihastus viipyykin luona vain hetken :<

Btw, tuo Michaelin virke oli muutenkin ehkä lempivirkkeeni koko ficistä, sillä se tiivistää kaiken, josta pidin. Ensinäkemältä kovin irralliselta vaikuttava lause avautuu parin lukukerran jälkeen ja osoittaa, miten kirjoittamatta jääneet aukot lukijan on kuitenkin helppo täyttää, kun muu ficci on hyvin toteutettu.

Sanavalinnoista vielä sen verran että tykkäsin tämän koruttomuudesta. Raapaleet sortuvat usein siihen, että sataan sanaan pyritään tunkemaan erikoisia ja hienoja ilmaisuja paikkaamaan ficin lyhyyttä. Sitä ei mielestäni todellakaan tarvita vaan tarina pitäisi asettaa päärooliin, niin kuin olit tehnytkin. Tämä heijastaa mielestäni sitä, että luotat lukijaan - tunnelmaa tai ympäristöä ei tarvitse erikseen koreasti kuvailla, vaan se muotoutuu jokaiselle itsestään kunhan kirjoittaja kertoo tärkeimmät seikat.

Kiitos paljon ihanasta synttärificistä (ja siitä, että sain olla Ginny, koska Ginny on oikeesti magee hahmo!!) <3
in the bleak midwinter

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (K-7)
« Vastaus #5 : 27.02.2014 06:56:23 »
Huomenta (:


Heti alkuun on pakko sanoa, että oot keksinyt loistavan otsikon ! Arvasin heti, että kyseessä on Luna ja oikeinhan tuo mun veikkaus meni x) Toi otsikko on muutenki tommonen suloinen ja kuvaa kyllä Lunaa kaikessa komeudessaan. Luna on vähän sellainen höpsömpi hahmo joten höpsöt otsikot sopivat hänestä kertoviin teksteihin.
 
Tää oli tosi kivasti kirjoitettu raapale. Tää vaan jatkui yksinkertaisesti eteenpäin, ei ollut mitään turhia koukeroita. Raapaleet voivat olla joillekkin hankala kirjoittaqa mutta et nähtävästi lukeudu siihen joukkoon (: Kivasti oot saanu laitettua sinne kuvailua ja kerrontaa, ja tykkäsin tuosta kappalejaosta. Herkästi raapaleista tulee hiukan "tönkköjä" jos niihin ei tee kappalejakoa. Se on tiivis paketti siinä vaiheessa.

Tässä oli kauniita kohtia, mutta ehdottomat suosikkini ovat kaksi viimeistä lausettä. Hieno lopetus hienolle tekstille.
(Pyydän anteeksi mahd. kirjoitusvirheitä, kirjoitan puhelimella.)

Kiitos!
-A

© Raitakarkki

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (K-7)
« Vastaus #6 : 27.02.2014 09:01:26 »
Oh, miten suloinen ja söpö. Ja niin surullinenkin.
Kirjoitustyyli on erikoinen ja sopii hyvin tällaiseen lyhyeen raapaleeseen.
Teksti on kaikessaan hyvin Lunamainen ja hyvin Ginnymäinen.
Hahmot omiaan ja voi tämä vain on ihana.

Kiitos tästä. :)

- Frac


I'm into Herbology now u_u

Riesa

  • mrs. Lannister
  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (K-7)
« Vastaus #7 : 01.03.2014 22:44:54 »
Ohoi, miehet, olemme saapuneet suloisen ja surullisen risteyskohtaan.

Kirjoitustyyli sopii ficciin kuin nyrkki silmään. Ginnyn silmään. Kukaan ei satuta ihanaa Lunaa. Mur. Se tekee koko raapaleesta ihanan ilmavan ja salaperäisen ja unenomaisen. Deanin ja Michaelin mainitseminen tuo lisäeloa ja -uskottavuutta. Olet saanut parilla retiisillä ja pisamalla hahmot uskomattoman IC:ksi. *hatunnosto*

Kiitos ihan hillittömän paljon ihanasta lukukokemuksesta!
ava © Vanilje
bannu © raitis

Aava

  • homsantuusa
  • ***
  • Viestejä: 79
    • woollymint.tumblr.com
Vs: Retiisejä korvissa ja tähtiä taivaalla (K-7)
« Vastaus #8 : 06.04.2014 23:36:10 »
Verinen Paronitar, kiitoksia kovasti! Kieltämättä otsikko nauratti muakin, mutta ehkäpä Lunasta kertovalla tarinalla voi olla hieman pöhkömpi nimi. :D

Natural, voi, kiitos. Minä oon hyvin otettu kommentistasi.

Alise-Mary, oikein paljon kiitoksia!

raitakarkki, oot nolo. No, ei, oot paras. Moni tuntuu pitävän raapaleita aika turhanpäiväisinä ja semmoisina, että niitä nyt vain kirjoitellaan, kun ei ole tässä muutakaan tekemistä, mutta minä oon aina pitänyt raapaleiden kirjoittamisesta. Ehkä mua kiehtoo se, miten paljon mä voin sadalla sanalla oikeasti sanoa, en tiedä. Tällä löpinällä oli pointtikin: oon kiitollinen siitä, että sä et pitänyt tekstiäni turhanpäiväisenä, vaan että sä luit tämän ajatellen, löysit niitä pieniä juttuja, joita mä olin hionut ja harkinnut, nuo nimet esimerkiksi, ja että sä kirjoitit noin kivan kommentin. Kiitos!

Ales, kiitos! Et ehkä arvannutkaan, mutta mulla on oikeasti jokin fiksaationtapainen kappalejakoihin. :D Mä haluan, että raapaleillanikin on oma rytminsä, joten musta olisi ihan hölmöä kirjoittaa kaikki yhteen pötköön pelkästään siksi, että sanoja on vain sata. Oon tosi iloinen, että joku muukin kiinnittää tämmöisiin asioihin huomiota!

FractaAnima, itse oot ihana. Kiitos!

Riesa, hillittömän paljon kiitoksia itsellesi ihanasta noin kommentista!
« Viimeksi muokattu: 31.03.2015 20:23:07 kirjoittanut Aava »

silmieni ympärillä onnelliset poimut