Kirjoittaja Aihe: Minä muistan - Alice Longbottomin ajatukset - K11  (Luettu 3184 kertaa)

Katrien

  • ***
  • Viestejä: 7
Kirjoittaja: Katrien
Ikäraja: K-11
Varoitukset: Eipä ihmeempiä
Yhteenveto: Minä muistan. Se on päivieni että öideni ikuinen ja jatkuva kidutus - muistaminen.
A/N: Näin minä olen kokenut Longbottomien päiden toimivan ja halusin syventyä toisen päähän vielä enemmänkin.
-------

Minä muistan. Se on päivieni että öideni ikuinen ja jatkuva kidutus - muistaminen. Kun suljen silmäni ja nukahdan, minä muistan, kun olen hereillä, minä muistan. Näen aina sen hetken kun hänestä lähti se, mikä oli joskus ollut hän. Kun se nainen laski sauvansa nauraen ja käänsi sen jälleen minuun. Ääneni oli silloin jo kadonnut. Pysytin vain pyytämään katseellani loppua, koska minä en tiennyt vastauksia hänen kysymyksiinsä. Ja vaikka olisin tiennyt, en olisi kertonut. Ja tuolta naiselta puuttui tunteet ja sielu, hän ei edes viitsinyt pysähtyä hetkeksi miettimään tekoaan. Se mitä hän teki toisille, ei satuttanut häntä itseään. Kukaan ei ollut kiduttanut häntä ikinä näin. Älä, ole kiltti. Teit sen jo miehelleni, älä saata tätä loppuun. Ole kiltti… Ja silloin iski jälleen kipu.

Pahin kidutus tässä kaikessa on se että kun mieleni toimii yhtä kirkkaasti kuin ennenkin, olen vankina omassa ruumiissani. Kun parantajat selittävät minulle jotain, minä tajuan, mutta he puhuvat hitaasti, selkeästi ja artikuloiden, kuin olisin pikkulapsi. Silloin vihani Bellatrix Lestrangea kohtaan syvenee. Vaikka vihaan naista, joka riisti kaiken mikä minulla oli paitsi ajatukseni, säälin häntä. Mikä saa ihmisen toimimaan niin kuin hän toimi? Kuka alentuu tällaiseen? Sitä minä tein työkseni, selvitin miksi he toimivat niin kuin toimivat, koska halusin ymmärtää. Nyt en voi enää edes etsiä vastauksia, koska en osaa kysyä.

Minulla on – meillä on poika. Minulla ja Frankilla. Neville on kasvanut ja vihaan sitä miten vartaloni, suuni ja ääneni ei suostu toimimaan oikein. Minun silmäni ovat jotenkin aina sameat ja hitaat. Aivan kuin kaikki muu minussa olisi jäljessä, paitsi mieleni. Se saa kaikki – parantajat, poikani ja anoppini uskomaan, että minäkään en ymmärrä. Joskus mietin onkohan Frank samassa tilassa kanssani ja tiedän sen että vastausta en tule ikinä samaan. Joskus saan käteni toimimaan ja otan hänen kädestään kiinni, mutta en saa sormieni puristukselle vastausta ennen kuin käteni ottaa taas oman komentonsa ja lysähtää kylkeni viereen. Minä vihaan tätä.

Omalla tavallani tiedän olevani hullu. Kukaan ei kestä oman päänsä sisällä yli kymmentä vuotta tulematta hulluksi. Pahinta on se, että en tiedä, koska muutuin mieleltäni hulluksi. Ehkä olin sitä jo alusta asti ja luulen vain olevani terve. Ei kuitenkaan ole tervettä käydä läpi hetkiä jolloin minua ja Frankia kidutettiin, koko ajan. Nyttemmin minusta on alkanut tuntua siltä, kuin siitä löytyisi vastaus johonkin. Kuin… Niin. Siihen se päättyy ja alkaa jälleen alusta. En pääse pidemmälle mielessäni. En pääse takaisin normaaliin. En voi miettiä mitään muuta.

Ja minä tiedän että tekisin saman milloin tahansa jos vain voisin Bellatrix Lestrangelle ja hänen miehelleen. Se olisi vain oikeutta. Ja siksi minä olen hullu.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013 23:09:27 kirjoittanut Katrien »

Aiqsu

  • bubble
  • ***
  • Viestejä: 436
Vs: Minä muistan - Alice Longbottomin ajatukset - K11
« Vastaus #1 : 15.06.2013 17:47:30 »
Päivää tännekin päin!
Tykkäsin. Tykkäsin ehdottomasti. Minua kiehtovat aina hirmuisesti ihmisten sekoamisesta kertovat tekstit, ja se mitä niistä etsin, on yleensä hahmojen ymmärrettävyys. Se että sekoamisessa on edes vähän järkeä tai jos ei sitä, niin selitystä sille, miksi järkeä ei ole. Ja tässä oli! Alkuun olisin ehkä toivonut vielä vähän lisää kidutukseen paneutumista, sen pituuden kuvailua ja tuskan "syventämistä". Mutta toimi näinkin.

Pidin myös siitä ratkaisusta, että Alice oli vankina omassa päässään. Tavallaan järjissään, mutta kuitenkin sekaisin. Harva tietää itse seonneensa. Mitäpä muuta tähän sanoisin? Toimi ehdottomasti, kieli oli sujuvaa ja en bongaillut virheitä. Inspiroivaa tekstiä myös, aloin heti itse miettimään, että täytyypä joskus kirjoitella jotakin ensimmäisen polven Longbottomeista.

Kiitos!  :-*

Katrien

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Minä muistan - Alice Longbottomin ajatukset - K11
« Vastaus #2 : 16.08.2013 15:08:57 »
Kiitos kauheasti Aisqu!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Minä muistan - Alice Longbottomin ajatukset - K11
« Vastaus #3 : 18.08.2013 10:21:08 »
Kiinnostuin aiheesta näin aamupäivän ratoksi. Tämä tarina oli oikein mielenkiintoinen. Minulle tuli vähän mieleen Perhonen lasikuvussa, joka kertoo Ranskan Ellen entisestä päätoimittajasta, jolla on"Locked-in"-oireyhtymä. Hän pystyi liikuttamaan ainoastaan vasenta silmäluomeaan. Tietenkin Alicella on tässä enemmän motorisia toimintoja käytössä, mutta silti hän on kehonsa vanki.

Lainaus
Vaikka vihaan naista, joka riisti kaiken mikä minulla oli paitsi ajatukseni, säälin häntä.
Tästä tuli mieleen Tukholma syndrooma, jossa kidnapattu rakastuu sieppaajaansa. Toki ajatus sitten kumoutui lopussa, jossa Alice ajatteli tekevänsä Bellatrixille samoin kuin hänelle tehtiin.

Tämä oli oikein koskettava. Dialogia kaipaan yleensä elävöittämään tekstejä, mutta tässä sille ei ollut tarvetta. Virheitä en juuri huomannut. Toki olen pilkunviilaaja:

Lainaus
Se saa kaikki – parantajat, poikani ja anoppini uskomaan, että minäkään en ymmärrä.
Lisäisin tuohon pilkun (boldasin).

Lainaus
Pahinta on se, että en tiedä, koska muutuin mieleltäni hulluksi
Tuohon lauseeseen lisäisin myös muutaman pilkun.

Kirjoita ihmeessä lisää, vaikka Longbottomien ajasta ennen kidutusta.

- Röh
« Viimeksi muokattu: 27.09.2013 07:01:22 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Katrien

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Minä muistan - Alice Longbottomin ajatukset - K11
« Vastaus #4 : 26.09.2013 23:08:15 »
Kiitos kauheasti että pidit :) Minulla on juuri tekeillä Longbottomeista ficciä, en tiedä vain saanko sitä tänne asti koskaan :) Mutta virheet korjailin :)