Kirjoittaja Aihe: Ne hyvät hetket (Rose/Scorpius, S)  (Luettu 1614 kertaa)

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Ne hyvät hetket (Rose/Scorpius, S)
« : 17.07.2014 20:56:42 »
Nimi: Ne hyvät hetket
Paritus: Rose/Scorpius enimmäkseen
Ikäraja: S

A/N One Republicin What you wanted biisiä kuunnellessa tuli tämmöinen ajatus päähän, hope u like it !

---------------------------------

Minä haluaisin muistaa ne hyvät hetket.

Sen kun olin päiväkodissa ihastunut Tom Kyddiin ja miten huikaisevalta se tuntui, kun Tom suostui jakamaan viimeisen keksinsä kanssani. Hän kyllä sai täytepuolen mutta silti. Yksi onnellisimmista hetkistä elämässäni. Ihan oikeasti.

Tai sen kun sain kirjeen Tylypahkaan. Totta kai äiti ja isä olivat koko elämäni ajan vakuutelleet että minä en missään tapauksessa jäisi ilman kirjettä mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos olin vaikka vakavasti vammautunut, Hugo nimittäin yhden kerran onnistui kaatamaan kirjahyllyn niskaani ja äidin opukset eivät todellakaan olleet kevyimmästä päästä. Ja sinä aamuna kun kirje vihdoin saapui, minä en voinut lakata hymyilemästä. Koko päivänä.

Kun löysin vihdoin Tylypahkasta sen oikean tosiystävän, Cassien. Ihanan Cassien jonka kanssa pystyi jakamaan elämän suurimmat ilot ja surut. Ihanan Cassien jonka kanssa pystyi nauramaan maha kippurassa ja välillä itkemään niin että koko naama turposi. Maailman parhaan Cassien jonka kanssa teinivuosien mielialan muutokset ja poikahuolet selvitettiin kuin vettä vain. Voiko parempaa ystävää ollakaan?

Tai sen reissun kun äiti vei minut kesälomalla Pariisiin, ihan kahdestaan. Miten Eiffel-tornin huipulta näki kilometrien ja kilometrien päähän ja tuuli puhalsi jatkuvasti hiukset kasvoille. Tai ne ihanat pariisilaiset pojat, erityisesti maailman suloisimman Sebastianin jolta sain ensisuudelmani hotellin puutarhassa. Se suudelma maistui maitokahvilta ja croissanteilta ja kesti aivan liian vähän aikaa. Samoin kuin koko loma. Mutta se on vain elämää!

Sen hetken kun tajusin rakastavani Scorpius Malfoyta. Sen hetken kun juutuin katsomaan hänen täydellisen jäänsinisiä silmiään, kun näin suoraan hänen sisimpäänsä. Sillä hetkellä kaikki ilkeät sanat sulivat suuhuni ennen kuin sain niitä ulos enkä voinut muuta kun suudella häntä. Eikä Scorpius voinut tehdä muuta kuin suudella takaisin. Se oli täysin erilainen kun suudelma Sebastianin kanssa, se oli intohimoinen, maistui hedelmäpurkalta ja vanilijahuulirasvalta, ja melkein vei jalat alta. Ja se kesti KAUAN. Ei sillä että olisin kyllästynyt vaikka olisi kestäny kauemminkin.

Ja ne kaikki ihanat kamalat hetket Scorpiuksen kanssa. Ne tuhannet tuliset suudelmat ja tuhannet yhtä tuliset riidat. Ne hetket kun maattiin vaan ihan hiljaa ja kuunneltiin toisen hengitystä. Sen kun Scorpius sanoi ensimmäistä kertaa NE kolme sanaa ja minä purskahdin itkuun. Miten hän piti minua sylissään, kun yö oli pimeimmillään enkä pystynyt nukkumaan, ja kuiskaili kauniita sanoja niin kauan kunnes nukahdin. Sen kun Scorpius veti turpaan jotain korpinkynttä, joka oli sanonut minua vanhempieni suosion avulla eteneväksi loiseksi. Se poika sai kyllä ansionsa mukaan.

Ja sen viimeisen kesän. Se oli täynnä unettomia öitä, hiiviskelyjä pimeässä, aurinkoisia päiviä rannalla, makeita drinkkejä terassilla. Vanilijahuulirasvan makuisia suudelmia. Pilvettömiä taivaita, ukkosmyrskyjä. Se sisälsi jopa yhden kadonneen koiran, joka lopulta löytyi tonkimasta läheisen ravintolan roskiksia. Harmi että se hauskuus loppui niin lyhyeen, mutta mikään ei kestä ikuisesti. En edes minä.

Minä toisaalta haluan muistaa myös ihan viimeisen hetkeni. Sen hetken, kun olin niin heikko että silmien aukaiseminen sai hengästymään. Silloinkin Scorpius istui sänkyni reunalla, ehkä vähän väsyneen näköisenä mutta yhtä komeana kuin aina. Hänen huulillaan karehti urhea hymy loppuun asti. Ja hän piti minua kädestä koko sen ajan.
"Ei se mitään, Rosie, sinä voit nukahtaa nyt, minä olen tässä koko ajan, minä lupaan. Ehkä nähdään sitten siellä toisella puolella."
Ja minä suljin silmäni viimeisen kerran.
"Mukavaa matkaa, kulta. Rakastan sinua. Aina"
Todennäköisesti nukahdin viimeisen kerran hymyillen.

------------------------------------------

« Viimeksi muokattu: 28.07.2014 10:25:09 kirjoittanut Jippu »
Empty minds make the most noice.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Ne hyvät hetket (Rose/Scorpius, S)
« Vastaus #1 : 26.07.2014 21:06:02 »
Tämä oli sekä hauska että herttainen fici.

Hän kyllä sai täytepuolen mutta silti.
Hehe, sai hymyilemään. En ole ikinä pitänyt dominojen tms. täytteestä, mutta erittäin suloinen aloitus.

Vähän nuo kun-alkuiset lauseet pistivät silmään, mutta muuten sujuvaa tekstiä. Kenties kappaleita olisi voinut vähän irrottaa tosistaan enterillä, jotta lauseet hahmottaisi selkeämmin toisistaan.
Yllätyin siitä, että tässä käytiinkin Rosen elämänkaari ihan loppuun asti. Kerrankin joku kertoo elämästään vain myönteisestä näkökulmasta (jos nyt kirjahyllyn saaminen niskaan ja jonkun turpaan saanti ovat myönteisiä asioita...)! Kiva, että mukana oli sekä elämän pieniä iloja että suuria tunteita.
Heräsi vain kysymys, miten Rose kuoli? Vaikutti nimittäin siltä, että Scorpius tiesi Rosen olevan kuolemaisillaan.

- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Ne hyvät hetket (Rose/Scorpius, S)
« Vastaus #2 : 28.07.2014 10:24:08 »
Iso kiitos kommentista Röhkö! Joo, huomasin itsekin että kun kopioin tämän koneelta nettiin niin tekstistä tuli tosi raskaan näköinen klöntti, pitää korjata asia :) Ja Rose saattoi kuolla mihin tahansa, jokainen saa tulkita tavallaan ;)
Empty minds make the most noice.

Tutitutie

  • Vieras
Vs: Ne hyvät hetket (Rose/Scorpius, S)
« Vastaus #3 : 28.07.2014 12:34:31 »
Tämä oli mukavaa, mutta hieman surullista luettavaa. (mutta onneksi luin)

Tarinan aloitus oli minun mielestäni hyvä. Ja tässä pääsi perille Rosen ajatuksista, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Kaikki onnelliset hetket ja kirjahyllyn kaatumiset...

Ja Scorpius.
Tämä sai minut hymyilemään:
Lainaus
Sen kun Scorpius sanoi ensimmäistä kertaa NE kolme sanaa ja minä purskahdin itkuun.
Hyvin hellyttävää. :)

Viimeinen kappale sai minut nieleskelemään itkua, olen kyllä vähän itkupilli, mutta silti. Varsinkin tämä kohta:
Lainaus
Ja minä suljin silmäni viimeisen kerran.
"Mukavaa matkaa, kulta. Rakastan sinua. Aina"
Todennäköisesti nukahdin viimeisen kerran hymyillen.
*nyyh*

Kuoliko Rose tässä nuorena? Se kysymys heräsi. Ja loistava lopetus!

Ehkä voisit ilahduttaa/itkettää jatkossakin Rose/Scorpius ficeillä?

Tutitutie

Jippu

  • ***
  • Viestejä: 135
Vs: Ne hyvät hetket (Rose/Scorpius, S)
« Vastaus #4 : 30.07.2014 19:02:22 »
Oi kiitos ihanasta kommentista Tutitutie! Itse ajattelin niin että Rose kuolisi tässä melko nuorena mutta jokainen saa tulkita tavallaan :) Ja tällä hetkellä Rose/Scorpius on lempiparitukseni joten varmasti lisää on tulossa kunhan inspiraatio taas iskee!

-Jippu
Empty minds make the most noice.