Kirjoittaja Aihe: Sisko S  (Luettu 3858 kertaa)

Jade

  • ***
  • Viestejä: 34
Sisko S
« : 06.02.2008 15:44:14 »
Title: Sisko
Author: Jade
Rating: S
Disclaimer: Tarian ja kaikki hahmot kuuluvat minulle. Tarinan saa kopioida omaan käyttöön ja jos haluat julkaista tämän esim. kotisivuillasi, sinun on ehdottomasti kysyttävä lupa minulta ja mainittava minut tarinan kirjoittajana. Et saa missään nimessä esittää tarinaa omanasi.
A/N: Kerran iski angsti päälle ja käytin hyväkseni lapsen viattomuutta....


Sisko


Kello soi ja 1 A luokan oppilaat ryntäsivät sisälle luokkaan.

– Hyvää huomenta oppilaat. Tänään jatkamme esitelmien pitämistä. Aiheenahan oli jonkun perheen jäsenen ammatti. Ja tällä tunnilla on... Alisan vuoro.

Alisa asteli hiljaa luokan eteen ja aloitti.

– Minä kerron siskoni ammatista. Minun siskoni on enkeli. Hän aloitti työnsä vuosi sitten, kun hän joutui auto-onnettomuuteen. Työ alkoi seremonialla, jossa kaikki pukeutuivat mustaan ja jotkut itkivät. Siskon työnantaja on Jumala, mutta sisko työskentelee  enimmäkseen arkkienkelien, Gabrielin, Mikaelin ja Rafaelin alaisuudessa. Enkelit työskentelevät taivaassa, ja heidän täytyy työskennellessään pitää yllään valkoisia kaapuja, koska se on heidän työasunsa.

Enkeleiden työhön kuuluu monenlaisia asioita. Suurin osa heistä on suojelusenkeleitä, mutta osalla on erikoistehtäviä. Jotkut ottavat uusia enkeleitä vastaan ja kertovat miten pitää toimia. Osa kirjoittaa enkelien nimet muistiin. Enkeleille annetaan myös uudet nimet. Minun siskoni uusi nimi on Liminiel.

Enkelit saavat siipensä, kun he ovat olleet enkeleinä kuukauden. Minun siskoni on saanut jo siivet. Minä luulen, että ne ovat erikoisen kauniit, sillä minun siskonikin on kaunis. Minä luulen, että minun siskoni on minun suojelusenkelini, koska minulle ei ole tapahtunut mitään ikävää sen jälkeen, kun hänestä tuli enkeli. Mutta se ei välttämättä olisi kovin kivaa, sillä illalla minä kerron siskolleni, mitä olen tehnyt päivällä, ja jos hän on seurannut minua koko päivän, voi olla aika tylsää kuunnella kaikki uudestaan. Mutta toisaalta voihan enkeleillä olla kännykät, ja joku vain soittaa siskolleni silloin, kun minulle on tapahtumassa jotain ikävää. Iltaisin minä kuulen harpunsoittoa, kun siskoni opettelee soittamaan sillä. Kaikkien enkelien täytyy osata soittaa harppua.

Jotkut sanovat, että minun siskoni on kuollut, mutta minä en oikein tiedä, mitä se kuollut oikein tarkoittaa. Minäkin haluan joskus enkeliksi, mutta äiti sanoi, etten minä saa sanoa sellaista.

Alisa lopetti esitelmänsä ja palasi paikallensa. Opettaja katsoi häntä huolestuneena ja päätti soittaa Alisan vanhemmille.

Alisan vanhemmat veivät tytön psykiatrille opettajan soiton jälkeen. Psykiatri antoi diagnoosin, jonka mukaan Alisa ei halunnut myöntää siskonsa kuolemaa ja sen takia oli keksinyt ”Enkelit työssä” –tarinan. Hoidoksi psykiatri käski vanhempien mainita sisaren kuolemasta aina, kun tästä puhuttiin.

Kolmen vuoden kuluttua Alisa puhui vieläkin enkeleistä eikä ollut kertaakaan maininnut kuolemaa siskonsa nimen yhteydessä.

Kun siskon kuolemasta oli kulunut yhdeksän vuotta, myös Alisa löydettiin kuolleena. Hän oli hirttäytynyt, ja pöydällä oli viesti: ”Minä menen siskon luokse ja alan enkeliksi.” Vanhemmat kertoivat vielä vuosia myöhemmin ystävilleen, että kuulivat iltaisin kahden harpun soittavan duettoa...
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014 20:04:52 kirjoittanut Lasikuula »

Cinnamon

  • ***
  • Viestejä: 76
    • Tuhkalehto Street Team
Re: Sisko K-11
« Vastaus #1 : 07.02.2008 16:25:19 »
Tää oli ihan kiva, varsinkin tuo "esitelmä" kohta.
Mutta silti tätä olisi voinut hienosäätää. Varsinkin tuota loppua. Se oli hiukan epäselvä mielestäni.
Mutta loppujenlopuksi tämä oli nätti. =)
You are reason why I don’t blame myself anymore

usvapupu

  • ***
  • Viestejä: 72
    • the crime scene
Re: Sisko K-11
« Vastaus #2 : 08.02.2008 17:54:36 »
Pidin tästä, jotenkin koskettava tarina. Tuli melkein kyyneleet silmiin, kun luki tuota Alisan esitelmää.  Oli kyllä hienosti keksinyt(jos se sitten oli keksittyä) kaiken. Ja sisko oli soittanut harppua. Lopussa oli aika pelottavaa, kun Alisa hirttäytyi ja vanhemmat kuulivat kahden harpun äänen iltaisin. Miten oikein osaatkaan kirjoitaa tälläistä? Miinusta ei tulee mistään muusta kuin lyhyydestä ja se on vain pieni murto-osa, eikä sillä ole niin väliä. kiitos, kun teit tämän luettavaksemme!
hey god, are you ready

latzku_

  • ***
  • Viestejä: 197
  • drarry<33
Vs: Sisko K-11
« Vastaus #3 : 13.03.2009 17:53:09 »
aww tosi söps ja muutenkin ihana!!myös kaikinpuolin hyvin kirjoitettu
 :D




latzku_

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 390
Vs: Sisko K-11
« Vastaus #4 : 13.03.2009 23:43:00 »
Lisäisitkö ficin alkutietoihin genren eli tyylilajin ja mahdollisen parituksen tai päähenkilön. Ne helpottavat lukijaa kovasti. Apua löytyy täältä.


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Milka

  • Vieras
Vs: Sisko K-11
« Vastaus #5 : 15.03.2009 19:11:20 »
– Minä kerron siskoni ammatista. Minun siskoni on enkeli.
Mulle tuli tästä sellanen "ooiiiih, tää on varmasti ihana teksti" mieleen. Johtuu varmaan siitä, että mulla on jokin enkelikausi menossa ^^"

Enkelit saavat siipensä, kun he ovat olleet enkeleinä kuukauden. Minun siskoni on saanut jo siivet. Minä luulen, että ne ovat erikoisen kauniit, sillä minun siskonikin on kaunis. Minä luulen, että minun siskoni on minun suojelusenkelini, koska minulle ei ole tapahtunut mitään ikävää sen jälkeen, kun hänestä tuli enkeli. Mutta se ei välttämättä olisi kovin kivaa, sillä illalla minä kerron siskolleni, mitä olen tehnyt päivällä, ja jos hän on seurannut minua koko päivän, voi olla aika tylsää kuunnella kaikki uudestaan.
Tää oli tosi awww kohta. Juuri noin ekaluokkalainen varmasti ajattelisikin. Oikein nättiä ja realististakin (:

Kun siskon kuolemasta oli kulunut yhdeksän vuotta, myös Alisa löydettiin kuolleena. Hän oli hirttäytynyt, ja pöydällä oli viesti: ”Minä menen siskon luokse ja alan enkeliksi.” Vanhemmat kertoivat vielä vuosia myöhemmin ystävilleen, että kuulivat iltaisin kahden harpun soittavan duettoa...
Tää loppu oli todella surullinen, mutta silti niin kaunis. Osasit lopettaa tekstin tosi hyvin, moni ei osaa lopettaa. Esim minä en osaa ollenkaan sitä, miten teksti kannattaa lopettaa.

Meinasin eka quotettaa (miten ihmeessä toi taipuu? ó__Ò) lempikohtani, mutta sit olis pitäny quotettaa koko teksti, joten karsin nyt pieneen määrään.

Kun kyseessä oli kuitenkin pieni tyttö, niin olisi voinut kuvitella sen puhuvan enemmän puhekielellä, mutta ei tuo kirjakielisyyskään niin paljoa häirinnyt.

Oikein kaunis teksti, kiitos (:

Sini(tiainen)

  • Vieras
Vs: Sisko K-11
« Vastaus #6 : 21.05.2009 19:01:43 »
Sait hymyn kasvoilleni ja kyyneleet silmiini :).(voi luoja mä rupeen nyt itkee täällä :'() Tosi hyvin kerroit tän tarinan :D

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Sisko K-11
« Vastaus #7 : 22.05.2009 20:28:41 »
Todella koskettavan tarinan osasin valita... Tänään tuli käytyä hautajaisissa. Jotenkin karuudessaan kaunis ja lohdullinen tarina. Mahtoivat olla läheiset siskokset. Tuli tässä mieleeni että mahdatkos olla lukenut sellaista kirjasarjaa kuin Enkeliakatemia? No mutta joka tapauksessa todella ihana tarina :) saivat vielä aikuisetkin nenilleen siinä lopussa... :D
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!