Kirjoittaja Aihe: Miksi? | S, Lily/James  (Luettu 1903 kertaa)

Miltsi

  • ***
  • Viestejä: 87
Miksi? | S, Lily/James
« : 01.02.2013 22:24:59 »
Ficin nimi: Miksi?
Kirjoittaja: Miltsi
Beta: ei ole, mutta saa ilmoittautua jos ficcieni betaus kiinnostaa
Ikäraja: S
Paritus: Lily/James
Vastuuvapaus: Hahmot ovat Rowligin, minä vain leikin niiden kanssa palkkiona hyvä mieli.
Tiivistelmä: James miettii miksi elämä on vaikeaa
Haasteet: Ficlet300 sana 142 lukemattomia
A/N: Oli aika jännää kirjoittaa ficci pelkillä kysymyksillä. Nauttikaa!


Kuinka useasti olen sanonut sen hänelle? Kuinka monesti olen jankuttanut sitä hänelle? Kuinka monia lukemattomia kertoja olen yrittänyt kertoa sitä hänelle? Miksi hän ei kuuntele? Miksi hän ei usko minua? Miksi hän pitää minua huomionhakuisena idioottina?

Mikä on saanut hänet tekemään niin? Miksi hän pakoilee minua? Miksi hän ei anna mahdollisuutta? Miksi elämä on näin vaikeaa? Miksi se yksi tyttö ei pidä minusta? Miksi se tyttö ei pysty uskomaan niitä kolmea yksinkertaista sanaa? Onko sanassa minä jotain vaikeaa tajuttavaa? Onko sanassa rakastan jotain mystistä? Onko sana sinua vaikeasti tajuttava? Ja miksi se yksi tyttö ei voisi uskoa näitä kolmea sanaa yhdessä?
Ensimmäinen askel hölmöyteen on pitää itseään viisaana

Renneto

  • Melancholiette
  • ***
  • Viestejä: 279
  • Kuin tylsää, kurjaa, tympeää ja tyhjää
Vs: Miksi? | S, Lily/James
« Vastaus #1 : 02.02.2013 19:30:28 »
Lainaus
A/N: Oli aika jännää kirjoittaa ficci pelkillä kysymyksillä.

Oli aika jännää lukea fikki pelkillä kysymyksillä!

Tässä sanottiin ja ei sanottu suoraan: fikin ymmärtää kyllä, sitä pystyy seuraamaan, mutta kertaakaan ei sanottu esimerkiksi Lily tai niitä kolmea sanaa minä rakastan sinua, mikä oli minusta tosi kiva juttu. Sellainen kivan vänkyrä ratkaisu. Minusta on kiva kuvitella James pohtimaan näitä kysymyksiä kesken oppitunnin tai suuressa salissa päivällisellä. Hirveän hauska oli miksi hän pitää minua huomionhakuisena idioottina? :>

En ole varma, mitä ajattelin siitä, että hänestä tuli se tyttö, muutos oli vähän kömpelö, koska eihän Jamesin ajatukset kuitenkaan muuttuneet, kiersivät vain tuttua kehäänsä. Muutenkin välttelisin tällaista "se tyttö otti sieltä sen kirjan..." kun the-ajattelu ei yleensä istu suomenkieleen. Muitakin kielellisiä kummallisuuksia oli esmes taivutuksissa, mutta ei mitään isompia. :>

Söpö fikkeröinen, nautti mielellään. :>
perhosen siivenisku


Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Miksi? | S, Lily/James
« Vastaus #2 : 03.02.2013 19:23:33 »
Luin tämän jo sen ilmestyessä, mutta olen palannut sen jälkeen lukemaan tätä muutaman kerran - ehkä nyt olisi siis hyvä aika jättää kommenttiakin! Tämä on todella suloinen, saa hymyn karehtimaan huulille. Kun tietää Jamesin lähes pakkomielteisen mieltymyksen Lilyyn, on helppo pitää näitä ajatuksia juuri sellaisina, joita poika voisi miettiä iltaisin maatessaan sängyllään saatuaan jälleen pakit tytöltä.

Niin kuin Renneto tuossa sanoikin, fic ei kerro kaikkea suoraan, mutta silti on helppo ymmärtää mistä puhutaan ja mitä James ajatuksillaan tarkoittaa. Ehkä ainoa asia, joka minua jäi häiritsemään, on toisto. Toisto on hyvin voimakas tehokeino ja sen käyttö varsinkin näin lyhyessä tekstissä korostuu. Tästä syystä sen liiallista käyttöä kannattaa välttää, koska se tekee tekstistä raskaan lukea.

Lainaus
Onko sanassa minä jotain vaikeaa tajuttavaa? Onko sanassa rakastan jotain mystistä? Onko sana sinua vaikeasti tajuttava?
Tämä kohta hämäsi minua ja meni oikeasti hetki, ennen kuin pystyin täysin sisäistämään sen. Tajuamista olisi voinut helpottaa hieman se, jos sanat: minä, rakastan ja sinua, olisi erotettu tekstistä esimerkiksi laittamalla ne lainausmerkkien sisään tai käyttämällä apuna kursivointia. Sen jälkeen kun aivoni suostuivat sisäistämään tämän kohdan, minun oli pakko myöntää itselleni, että tämä on varsin ihastuttavan oivaltava. Tällaiset pienet nerokkuudet piristävät tekstejä aina. : )

Tämän lukeminen oli hyvin mielenkiintoinen kokemus siksi, että harvoin tällaiseen, pelkillä kysymyslauseilla kirjoitettuun tekstiin törmää. Kiitos paljon, pidin tästä kovin! :>
~ Herkku.

Lily02

  • Vieras
Vs: Miksi? | S, Lily/James
« Vastaus #3 : 03.10.2013 15:30:42 »
Heipsan!

Olen lukenut tämän jo aikoja sitten, mutta en ole heittänyt kommenttia. Nyt päätin, joten tässä ole hyvä:

Täytyy ensiksi sanoa, että kävi oikeasti sääliksi Jamesia. :'( Miksi aina James saa pakit Lilyltä? Miksi Lily ei rakasta häntä?
Oli ihana lukea Jamesin ajatuksista ja tämä sai ajattelemaan, että Lily on paha kun ei tykkää Jamesista... :3

Kirjoitusvirheitä ei hyppinyt silmille ja löysin myös ehdottomasti ihanimman kohdan:

Lainaus
Ja miksi se yksi tyttö ei voisi uskoa näitä kolmea sanaa yhdessä?

Vooi James!  :'(

Mutta kiitoksia kovasti söpöstä pikku ficistä! ♥

-Lily-

Miltsi

  • ***
  • Viestejä: 87
Vs: Miksi? | S, Lily/James
« Vastaus #4 : 06.10.2013 20:34:36 »
Voi ei. Joku on onnistunut kaivamaan tämänkin jostain arkistojen syövereistä *häpeää*

Ei vaan! Kiitos kaikille kommenteista ja iso haliruttaus.
Ensimmäinen askel hölmöyteen on pitää itseään viisaana