Kirjoittaja Aihe: Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot  (Luettu 2674 kertaa)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot
« : 09.08.2013 22:35:41 »
Nimi: Naimisiin
Kirjoittaja: Ales
Beta: Neiti Syksy
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Dramione
Tyylilaji: Romance, one-shot
Yhteenveto: Muistelen vieläkin kuinka minä ja Draco tapasimme, ja se oli elämäni onnekkain päivä.
Vastuuvapaus: Hahmot ja maailma (valitettavasti) J.K.n. En saa mitään korvausta. Kappale Essi Wuorelan Naimisiin.
Haasteet: OTP10 2.0, Biisihaaste 


Naimisiin


Hermione PoV

''Ginny, laitanko tämän tähän'', kysyin leijuttaen isoa boolimaljaa pöydän yllä.
''Laita vain'', Ginny huikkasi toiselta puolelta puutarhaa, joten laskin maljan pöydälle ja palasin keittiöön.
''Herm, voisitko tehdä salaattia? Ainekset löytyvät jääkaapista alalokeroista'', Ginny huusi vielä perääni. Nostin käteni ilmoittaen kuulleeni ja kävelin keittiöön. Avasin jääkaapin napaten ainekset pöydälle ja rupesin valmistamaan salaattia.

''Harry, etkö vieläkään ole vaihtanut vaatteita? Vieraat tulevat ihan kohta, vauhtia! Sama myös sinulle Ron!'' Ginny huusi pihalla. Kello oli varttia vaille seitsemän, ja ensimmäiset vieraat tulisivat jo seitsemältä.
''Ginny! Menen laittamaan hiukseni ja meikkini nyt'', sanoin ja menin sisälle, olohuoneen lävitse yläkerran kylpyhuoneeseen. Kaivoin laukustani muutaman pinnin ja asettelin hiukseni sekaisesti ylös ja kiedoin huivin pääni ympäri. Katselin hiuksiani eri kulmista ja tyydyin siihen, en saisi niitä paremminkaan. Kumarruin ja nappasin pienen laukkuni ja pengoin sieltä ripsiväriä ja laitoin sitä pikaisesti ripsiini. Tämän jälkeen nipistin pikaisesti poskiani ja pieni puna kohosi niille. Niksin opin mummoltani, kun olin pieni ja halusin aina laittaa poskipunaa.

Vieraat saapuivat pieninä ryppäinä. Ginny oli antanut heille tarkat ohjeet mihin ilmiintyä, koska se oli jästien asuttamaa seutua. Pian huomasin tutun vaaleahiuksisen pojan kouluajoilta.
''Mitä Malfoy täällä tekee?'' Harry ja minä kysyimme yhtä aikaa ja vilkaisimme Ginnyä.
''Ajattelin kutsua hänetkin, vaikka välimme eivät olleet parhaat koulussa. En saanut vastausta, että hän tulisi,'' Ginny sanoi ja katsoi, kun Draco asteli portista puutarhaan. ''Mutta ihmeitä tapahtuu, eikö niin?''

Yllättävää kyllä, Malfoy tuli juttelemaan minulle. Siis minulle! Ennen hän vain haukkui minua kuraveriseksi ja halveksi minua. Ilmeisesti hän on kasvanut aikuiseksi ja osaa käyttäytyä. Keskustelimme, joimme boolia ja söimme pöydän antimia ja se oli minusta hauskaa. Illan lopulla Draco puhui minulle kuin pikkusiskolle. Minä pidin siitä, ei hän ollut niin kamala nyt kun olimme päässeet vanhoista kiistoista ja rajoitteista yli.

Pian juhlat loppuivat ja vieraat rupesivat yksitellen poistumaan. Draco halasi minua ja pyysi pitämään yhteyttä. Sovimme menevämme viikonloppuna leffaan katsomaan jonkin toimintatrillerin.
Hyvästelimme kaikki vieraat yhdessä Ginnyn, Harryn ja Ronin kanssa ja rupesimme sitten siivoamaan puutarhaa. Minä otin hoitaakseni tarjoilut ja Ron halusi tulla auttamaan minua.
''Vietit paljon aikaa Malfoyn kanssa tänään...'' Ron sanoi hiljaa ja vihjailevasti. Hän ei edes katsonut minuun päin.
''Niin vietin, ja se oli mukavaa.''
''Se oli outoa'', Ron sanoi vaivaantuneesti. ''Ennen vihasimme toisiamme ja näin.''
''Hän on muuttunut'', sanoin nopeasti ja lähdin sisälle boolimalja sylissäni.

*Vuoden ja kuuden kuukauden päästä

Päiväkirja

Rakas päiväkirja. Anteeksi, että en ole kirjoittanut pitkään aikaan.

Muistelen vieläkin kuinka minä ja Draco tapasimme, ja se oli elämäni onnekkain päivä. Kävimme yhdessä elokuvissa ja syömässä, hän vei minut jästien huvipuistoon, kuvittele! Teimme kaikkea kivaa yhdessä, ja teemme edelleen.

Kolme viikkoa sitten Draco vei minut kalliiseen ravintolaan syömään. Syötyämme menimme kävelylle läheiseen puistoon ja menimme pienen lammen rannalle istumaan. Draco piti minua kädestä ja polvistui eteeni. KYLLÄ, HÄN POLVISTUI ETEENI! Uskomatonta! Sitten hän kaivoi taskustaan kauniin rasian ja avasi sen. Sisällä oli kaunis sormus, jossa oli keskellä pieni timantti. Olin pyörtyä onnesta.
Kyllä, me menemme naimisiin.

Kun kerroin ilouutisen muille, he eivät oikein ilahtuneet. Paitsi Molly ja Ginny, he ovat niin herttaisia. Ronin ilme oli aivan mahtava, siitä olisi pitänyt saada kuva! Harry oli iloinen puolestani, mutta kuulemma ajatus Dracosta ja minusta ei oikein toiminut. En moiti heitä, kukaan meistä ei tullut toimeen hänen kanssaan kun olimme nuoria.

Mutta nyt on mentävä, heippa!

*Häät

''Tahdotko sinä, Draco Lucius Malfoy, ottaa Hermione Jean Grangerin aviovaimoksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?''
''Tahdon.''

''Tahdotko sinä, Hermione Jean Granger, ottaa Draco Lucius Malfoyn aviomieheksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä?''
''Tahdon.''

''Saat luvan suudella morsiantasi.''
Draco painoi huulensa huulilleni ja siitä alkoi matka kohti yhteistä tulevaisuutta.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014 14:25:32 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

Charity

  • ***
  • Viestejä: 27
Vs: Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot
« Vastaus #1 : 19.08.2013 22:22:56 »
Terveiset kommenttikampanjasta!:)

Draco / Hermione on ollut minulle tähän asti vieras paritus ja olikin mielenkiintoista päästä lukemaan heistä. Pidin siitä, että et suoraan hypännyt häihin vaan toit ikään kuin taustoja esille. Hermionen mietteitä oli mielenkiintoista lukea päiväkirja-osasta ja oli kiinnostavaa seurata Dracon ja Hermionen suhteen muuttumista vihollisita rakastavaisiksi.

Lukemisen teki myös miellyttäväksi täydellinen kielioppivirheiden puute;) Teksi ei siten ollut ollenkaan töksähtelevää!

Kahteen asiaan kuitenkin haluaisin antaa rakentavaa palautetta. Olisin kaivannut Dracon mietteitä heidän suhteestaan, sillä hänen ajatuksensa jäivät lukijalle hieman kaukaisiksi. Tämä olisi ollut siksi mielenkiintoista, sillä hän alunperin oli todella vihamielinen Hermionea kohtaan. Olisi ollut kiva tietää vielä tarkemmin, mikä sai hänen mielensä muuttumaan ja mihin hän Hermionessa rakastuikaan:)

Myös viimeiseen osaan olisin kaivannut kuvailua hieman lisää, kuten häiden miljööstä ja vaikkapa Hermionen unelmien hääpuvusta…:)

Teksi toimi kuitenkin hyvin myös näin ja lukukokemus olisi kaikin puolin miellyttävä; kepeä ja romanttinen, juuri sellainen kuin sen varmasti tarkoititkin olevan!

Charity:)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot
« Vastaus #2 : 08.09.2013 12:24:26 »
Charity: Kiitos kommentistasi! Mukavaa, että pidit tekstin laadusta ja itse tekstistä!

Lukemisen teki myös miellyttäväksi täydellinen kielioppivirheiden puute;) Teksi ei siten ollut ollenkaan töksähtelevää!
Jeij! Osa kunniasta menee tietysti betalleni!´

-A

© Raitakarkki

Tutitutie

  • Vieras
Vs: Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot
« Vastaus #3 : 08.09.2013 15:23:08 »
Olen jo itse tottunut Dramione parituksiin ja suoraan sanoen aina kun sana Dramione osuu silmään, niin hyökkään heti lukemaan. Katoin sun kirjoituksia ja olit luonut mulle oikean aarreaitan. Mun kommentissa ei ollut päätä eikä häntää, mutta halusin vain kertoa mielipiteeni. ;)

-Tutitutie

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot
« Vastaus #4 : 26.09.2013 21:50:31 »
Tutitutie, kiitokset kommentistasi! :) Vai oikein aarreaitan (;

-A

© Raitakarkki

Camiela

  • ***
  • Viestejä: 367
Vs: Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot
« Vastaus #5 : 02.10.2013 21:06:02 »
Tämä oli kyllä mieletön flyffupommi, mikä sopi täydellisesti tällaiseen hellyydenkipeään hetkeen.

Ficin kulku oli kivan selkeä ja oli mukavaa, että yksi osa oli tehty päiväkirjamuotoon, koska tällöin lukemisessakin oli sopivaa vaihtelua, eikä hommasta tullut liian paksua kerronnan suhteen. Ensimmäisen kohtauksen tapahtuma jäi kuitenkin hieman epäselväksi, koska otsikko kertoo, että kyseessä on häät mielsin  ensimmäisen kohtauksen järjestelyjomman häiden viimehetken säädöiksi. No sainpas siihenkin hetken mietittyäni selkeyden.
Toisen kohtauksen kosinta, josta Hermione kirjoitti, oli kylläkin melko klisee... Sen teki hieno ravintola, joissa kosinta tapahtuu melko monesti romanttisissa leffoissa, sarjoissa ja kirjoissa. Tässä siis olisi voinut olla hieman omaperäisempi, jolloin ficci olisi erottunut omalla pienellä silauksellaan paremmin muista (: toisaalta fluffyyn kuuluu se pikkuinen kliseekin.

Hahmojen kohdalla tässä oli havaittavissa OC:tä. Etenkin Dracon suhteen. Hänet on hankala mieltää kiltiksi muuttuneeksi mieheksi noin vain... Toisaalta, mitäpä olisi dramione ilman muuttunutta Dracoa... (:

Kuitenkin kaikin puolin söpö fic. Juuri sopiva täydelliseen hömppääntymiseen (:

Cam

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Naimisiin | Dramione | S | Rom, one-shot
« Vastaus #6 : 12.10.2013 22:22:33 »
Kiitos Camiela!

Fluffyyn kuuluu joo aina pieni kliseisyys (;
Kiva että pidit !
-A

© Raitakarkki