Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Sitten tapasimme keinujen luona [S, Fluffintapainen]  (Luettu 1797 kertaa)

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Kirjoittaja: Gwenhwyfar
Otsikko: Sitten tapasimme keinujen luona
Ikäraja: S
Genre: Fluff?
Fandom: BBC!Sherlock
Paritus: Jimlock
Disclimer: Valitettavasti en omista Jimiä tai Sherlockia, vaan heidät omistaa ABC, ADC, Moffat ja Gatis. En saa tästä rahaa tai mitään muutkaan (Paitsi nautintoa).
Haasteet: Multifandom-haaste II

A/N: Tämä idea lähti, kun katsoin (taas vaihteeksi) The Great Gamen. Jimin ja Sherlockin keskustelu herätti minussa tämän idean, ja tässä tämä nyt on. Pitkästä aikaa.


Sitten tapasimme keinujen luona

”I will burn the heart out of you.”
”I have been reliably informed that I don’t have one.”
”But we both know that’s not quite true.”


Veden litinää. Heikot laineet löivät vasten altaan puhtaanvalkoista reunaa. Vain hetken hiljaisuus, ja sinä aikana näin pääsi sisälle. Vaikka siitä oli aikaa, et ollut unohtanut. Sinulla oli tapana sanoa, että mieleen ei tulisi tallettaa turhia asioita. Syövät kuulemma tilaa tärkeältä tiedolta.

Meidät sinä olit säästänyt.

Istuimme eräänä päivänä, sateisena sellaisena, walesilaisen leikkipuiston keinuissa. Sinä istuit paikallasi, keinusi oli liikkumaton. Minä taas heilutin jalkojani saaden keinuni heilumaan kevyesti. Sade piiskasi kuivunutta nurmikkoa saaden kaiken maailman madot ryömimään käytävistään maanpäälle. Sinä katsoit niiden epätoivoista liikehdintää kulmat kurtussa, kun minä hyppäsin keinusta ja tein kaikkeni tappaakseni niin monta, kuin pystyin. Juhlakenkieni pohjat olivat sen jälkeen likaiset.

Hiuksesi roikkuivat vasten kasvojasi vettä tippuvina. Takkisi lojui maassa märällä nurmikolla. Oma pukuni oli liimautunut vasten ihoani. Kylmä. Tunsin Kylmää. Tunsin kylmää, kunnes laskit kätesi kädelleni ja pysäytit liikkeeni. Olit noussut keinusta huomaamattani. En muista kuulleeni mitään.

Siinä sinä kuitenkin seisoit, vain senttien päässä minusta.

Olen yrittänyt kaivella mieltäni, rakas, mutta en muista sitä hetkeä. Tiedän vain, että sanoit jotain, jotain tärkeää, jotain ovelaa, jotain niin Sherlockmaista. Sitten laskit huulesi huulilleni, taas.

Sitä rikosta ei koskaan todella ratkaistu. Sinä olit Walesissa ratkaisemassa juttua, jonka minä olin laittanut alulle. Kun sait sen selville, sain puhelun. Siinä käskit minua perääntymään. Olin ollut huolimaton, kuulemma. Sanoit, että tämä johtaisi nyt minuun. Pyysin sinua tulemaan luokseni.

Sitten tapasimme keinujen luona.

”Well, I better be off.”

Konsultoiva rikosetsivä. Haluaisin tietää, mitä sanot niille, jotka kysyvät työsi nimen alkuperästä.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2014 21:20:24 kirjoittanut Gwenhwyfar »

Mustekehrääjä

  • Tassuttelija
  • ***
  • Viestejä: 632
Oikein naurattaa, kuinka paljon jimlockia tänään onkaan julkaistu. :D Mutta ensinnäkin, awws, jimlock-fluffya! Se ei ole mikään helpoin pala, mutta tämä on musta oikein onnistunut. Pidin ihan liikaa keinuista, joten ei kai mitenkään ihmeellistä, että pidin tämän nimestäkin. Ja tykkäsin hirmuisesti, kuinka nimi on suoraan tekstistä, ii, söpöä.

Lainaus
Meidät sinä olit säästänyt.
Tässä kohtaa meikäläinen vaan kiljaisi (ihan kirjaimellisesti koska olen yksin kotona), että ”awwwws”. Tuo kohta oli jotain järjettömän söpöä. Täydellisessä yksinkertaisuudessaan se taisi nousta jopa meikäläisen lempikohdaksi.

Lainaus
Sinä istuit paikallasi, keinusi oli liikkumaton. Minä taas heilutin jalkojani saaden keinuni heilumaan kevyesti.
Pidin kovasti siitä, miten Sherlock on paikallaan ja Jim keinuu. Niin IC:tä ja… joo.

Tykkäsin tämän tekstin kuvailusta. Se oli aika yksinkertaista ja kaunista, oikein sopivaa fluffyselle jimlockille. Wales oli hauska idea, koska yleensähän jimlock sijoitetaan juuri Lontooseen, joten se oli oikein mukavaa vaihtelua jatkuville Lontoon sateille, synkkyydelle ja Thames-joelle.

Pikkuhuomautus…
Lainaus
Olimme sinä olit Walesissa ratkaisemassa juttua, jonka minä olin laittanut alulle.
Tästä joko puuttuu jotain tai tuo ”olimme” on lipsahtanut tuonne. ^^

En osaa sanoa nyt mitään sen järkevämpää kuin että tykkäsin kovasti. Kiitoksia hirmuisesti tästä lukukokemuksesta!

- Mustis

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Mustekehrääjä: Todellakin! :D No eihän Jimlockia voi koskaan olla liikaa, ei ainakaan mulle. Mukavaa, että maistui (ja keinut ovat minullekkin pakkomielle). Minulla on tapana valita nimet tekstin sisältä, niin se on suurimmassa osassa teksteistäni. Kiva, että hahmot olivat IC, ja teksti oli söpöä. Siihen minä pyrinkin. Kiitos myös tuosta huolimattomuusvirhehuomautuksesta (hui, pitkä sana).

Riika

  • ***
  • Viestejä: 171
  • leipää ja sirkushuveja
Aww, tää on suloinen. Tän tyyli on jotenkin hirveän rauhallinen, ensin se tuntui musta vähän kömpelöltä (tässä on paljon lyhyitä, toteavia lauseita), mutta sitten se rytmi ikään kuin asettui kohdalleen ja alkoi kuulostaa aika hyvältä. Vähän niin kuin Jim muistelisi tässä jotain, joka pitää muistella hetki hetkeltä koska se on niin tärkeää ja jäänyt niin varmasti muistiin. :3 Hih. Keinut on ihanii ja hahmot on kohdallaan. Ja jopa Sherlock oli muistanut tämän hetken eikä deletoinut sitä turhana!

Lainaus
Vain hetken hiljaisuus, ja sinä aikana näin pääsi sisälle.
Tätä mä en hoksannut; pitäiskö siinä lukea että hän pääsi sisälle? Vai mitä?

Ja sori jos oon nipo mutta musta toi alun lainaus on vähän väärin, menee oikeesti näin: "I will burn the heart out of you." "I have been reliably informed that I don't have one." *ryömii nurkkaan kuiskailemaan koko allaskohtausta ulkomuistista*

Tykkään noista maan matosista jotka ryömii tuolla sadekohdassa, jotenkin myös se että Jim sitten nousee niitä tallomaan liikautti mua. Ja isolla kirjoitetty Kylmä on jännä, tykkäsin hurjasti siitä sävystä jonka se sai! Varsinkin kun se toistuu tossa niin monesti, pienellä ja isolla kirjotettuna.

Lainaus
Olen yrittänyt kaivella mieltäni, rakas, mutta en muista sitä hetkeä. Tiedän vain, että sanoit jotain, jotain tärkeää, jotain ovelaa, jotain niin Sherlockmaista. Sitten laskit huulesi huulilleni, taas.
Tää on mun lempparikohta. Rakas, jotain tärkeää joka on unohdettu (huolimatta siitä että jokainen hetki tässä muistossa tuntuu olevan niin hyvin muistettu) ja taas. (Tosin en oo varma mut pitäskö "sherlockmaista" olla pienellä? Ei? Juu?)

Nom nom. Ihana pikku tunnelmapätkä, kiitoksia.
the universe is big. it's vast and complicated and ridiculous, and sometimes,
very rarely, impossible things just happen and we call them miracles.

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Riika: kiitos kommentistasi, ja suuri kiitos ton Jimin ja Sherlockin keskustelunpätkän korjaamisesta. Otin sen ihan korvakuulolla, enkä ollut todellakaan varma, miten se todellisuudessa menee. Onneksi sinä tulit paikalle ja korjasit virheeni!

Lainaus
Lainaus
Vain hetken hiljaisuus, ja sinä aikana näin pääsi sisälle.
Tätä mä en hoksannut; pitäiskö siinä lukea että hän pääsi sisälle? Vai mitä?
"Tuona aikana" ajaa oikeastaan saman tehtävän. Jim 'näkee' Sherlockin mieleen.

Kiitps kaunis ja kiva, että tykkäät (:

Herkkuoone

  • Vieras
Heippa hei ja terveisiä kommenttikampanjasta! Vaikka BBC!Sherlock onkin minulle fandomina tuttu ja rakas, en ole ennen tätä ficciä lukenut kyseisestä fandomista mitään, joten tämä fic saakoon kunnian viedä BBC!Sherlock-kommentointineitsyyteni. ;> Oon vähän kyllä yrittänyt vältellä näitä Sherlock-ficcejä, sillä tiedostoissani lojuu muutama keskeneräinen tapaus ja asdhg. Oon kyllä ennenkin tykännyt sun tavastasi kirjoittaa, joten ehkä se oli se syy, miksi uskaltauduin tähän tarttumaan.

Näin heti alkuun voisin kai yhtyä edellisten kommentoijien mielipiteisiin siitä, ettei fluffyinen Jimlock ole yhdistelmänä sieltä helpoimmasta päästä kirjoittaa, mutta sinä kyllä osoitit tällä sen, ettei sekään ole mahdotonta. Idea on ihana, eikä toteutuksessakaan ole sen puoleen mitään moitittavaa: kerronta on sulavaa ja hyvin etenevää. Mukana olevat pienet yksityiskohdat ovat maukkaita ja saavat lukijan huokailemaan ihastuksissaan upealle kokonaisuudelle. Sherlock ja Jim ovat tässä IC-mäisiä etenkin juuri tuon Mustekehrääjän lainaaman keinukohtauksen vuoksi, koska se vain on niin heitä.

Olen yrittänyt kaivella mieltäni, rakas, mutta en muista sitä hetkeä. Tiedän vain, että sanoit jotain, jotain tärkeää, jotain ovelaa, jotain niin Sherlockmaista. Sitten laskit huulesi huulilleni, taas.
Hihihih <3 Lopetuksen ohella toinen ehdottomista suosikkikohdistani. ”Rakas”, muistamattomuus, sherlockmaisuus, oveluus, oh hei vau! En kykene tekemään muuta, kuin vain ihastelemaan mykkänä. Todella hienoa. Riika tuossa omassa kommentissaan spekuloi tuota, kirjoitetaanko nimestä johdettu sherlockmaista isolla vai pienellä, niin se kyllä kirjoitetaan pienellä. :>

Konsultoiva rikosetsivä. Haluaisin tietää, mitä sanot niille, jotka kysyvät työsi nimen alkuperästä.
Asfagsdkl. Apua, miten ihanasti sanottu! <3 Lopetus on minusta koko tekstin tärkein osuus, sillä yleensä se vetää kaikki langat yhteen ja kruunaa tekstin (tai sitten ei), ja tämän tekstin kohdalla ei ollut epäilystäkään siitä, kumpaan kategoriaan lopetus kuuluu: tietysti ensimmäiseen! Mä olen itsekin pyöritellyt aivan samaa kysymystä mielessäni jo pidempään ja oli hauska huomata, etten näköjään ollutkaan ainoa. :>

Kiitokset tästä! Toivottavasti kirjoittelet tästä fandomista vielä, sillä minä ainakin lukisin enemmän kuin vain mielelläni. : )
~ Herkku.

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Herkku: Sinä se aina jaksat kommentoida minun tekstejä! hih (:

Joo, kiitos näin alkuun tuosta, että tykkäät mun tyylistä kirjoittaa. Aina on ihana kuulla tuollaista, kun suurin osa sanoo, että kirjoitan liian suoraan ja plaa plaa plaa. Että piristää päivää todella mukavasti.

Fluffyinen Jimlock. Mä en ymmärrä, mitä vaikeaa siinä on. Kaikki vaan aina hokevat, kuinka Jimlockista on niin kamalan hankalaa tehdä fluffyä. Mulle se ei tuota mitään ongelmia, enemmänkin sen kirjoittaminen on ehkä jopa mukavempaa, kuin angstin. Suosittelen kaikkia urheasti kokeilemaan! Muutenkin Jimlockin kirjoittaminen on aivan mahtavaa (= Elämä). Kaikki te olette sanoneet, että hahmot ovat IC:ssä, loistavaa, sillä mulla on pahana tapana laitta kikki hahmot OoC:hen, ihan vaan sellasiksi, mitä itse haluan. Ehkä tämäkin on sitten jonkinlainen saavutus.

Loppu on minunkin oma suosikkini, ja olen siitä ooooooikein ylpeä. Hyvä, että maistui. Tästä fandomista tulet saamaan vielä paljon tekstejä, sillä BBC!Sherlock on mulle se One True Something. Ja Jimlock on OTP. Lisää tätä on tulossa vaikka muille jakaa. Kiitos siis kommentistasi, se piristi oikein mukavasti (:

Gwen