Kirjoittaja Aihe: 10 oikeaa sanaa // S //Draco // Lyhyt oneshot (suunnilleen raapale)  (Luettu 2478 kertaa)

vekara

  • ***
  • Viestejä: 8
Ficin nimi: 10 oikeaa sanaa
Kirjoittaja: Vekara
Beta: Ei ole. Otan itse vastuun kaikista virheistä.
Tyylilaji/Genre: Hieman fluffy (?)
Ikäraja: S
Paritus: Draco/?, lopussa tiedät tämän mysteerihenkilön (tai hieman aikaisemmin/arvaat jo nyt).
Disclaimer: Hahmot ovat Rowlingin, en omista heitä - paitsi näin kerran unta, että kirjoitin Potterit.
A/N: Tämä lyhyttäkin lyhyempi ficci on ensimmäiseni. Olen kirjoitellut ennen vain vähän, joten armahtakaa minut. Sain kauhean kirjoituspuuskan ja näppäilin koko roskan kymmenessä minuutissa - panostus ei ole kauhea ja pituus on naurettava - taitaa olla raapaleen pituinen, mutta kirjoitin tämän säälittävällä "MicrosoftWordPadilla", joka ei sanojen lukumäärää laske. Mielestäni tunnelma on mukava. Kielioppi pitäisi olla suht. kunnossa, mutta 13-vuotias ei ihmeisiin pysty. Toivottavasti pidät siitä ja livautat kommenttiakin - pidit tai et.


10 oikeaa sanaa

"Draco hei, oletko aivan varma tästä?" nuori nainen kysyi harppoessaan syysviimassa pitkän, komean miehen rinnalla. Miehellä oli jäänharmaat silmät ja platinanvaaleat hiukset, jotka sekoittuivat ruskeisiin hiuksiin, kun hän halasi naista. Hänen huulillaan oli huvittunut hymy, kun hän painoi huulensa naisen poskelle. Hän pörrötti hieman ruskeita, pörröisiä hiuksia. He olivat onnellinen pari.

"Kultaseni. Kun kosin sinua, tiedostin, että meidän pitäisi tehdä tämä", mies vastasi hyväntuulisena, mutta äänen läpi paistoi epävarmuus. Nainen empi hieman. Hän pureskeli alahuultaan, aivan kuin olisi miettinyt jotain. Hän tuijotti jäänharmaisiin silmiin huolestuneena.
"Mitä aiot sanoa? Hei äiti, aion jättää Astorian yksin alttarille, jos yrität naittaa minut hänelle, menin jo kuraverisen kanssa kihloihin", nainen sanoi matkien kihlattuaan. Miehen huulille levisi taas sama huvittuneisuus. Hän naurahti ja virkkoi: "Niin, voin kuvitella hänen ilmeensä kun hän tukehtuu viinilasilliseensa."

"Draco Malfoy, nyt kerrot sanasta sanaan, mitä aiot sanoa", nainen komensi tuima katse ruskeissa silmissään. Mies kaappasi hänet syliinsä ja suuteli häntä hellästi.

"Minä menen naimisiin Hermione Jean Grangerin kanssa, enkä kenenkään muun."




Kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015 21:41:31 kirjoittanut Kaapo »

Herkkuoone

  • Vieras
Lukaisin tämän jo muutama päivä sitten, mutta en jaksanut kommentoida silloin, joten päätin nyt palata tämän ääreen tekemään sen. :>

Tämä on ihanan suloinen pienen hetken tunnelmointi. Draco ja Hermione ovat söpöjä yhdessä, eikä tätä lukiessa voi tehdä muuta kuin hymyillä. Ainakin minusta he vaikuttavat hyvin omilta itseltään, vaikkakin hivenen vanhemmilta kuin koulussa, kypsyneimmiltä. Dialogi heidän välillään laittaa hihityttämään ja voih, nyt haluaisin kyllä lukea heistä vielä enemmänkin!

Tuota otsikkoa jäin miettimään, sillä se tuntuu hieman irralliselta eikä kunnolla kytkeydy tekstiin. Laskeskelin noita sanoja hieman ja tulin siihen tulokseen, että se kai viittaa tuohon Dracon tekstin päättävän "Minä menen naimisiin Hermione Jean Grangerin kanssa, enkä kenenkään muun."-julistukseen, olenko kamalasti hakoteillä? : D Olisin kaivannut loppuun jotain mainintaa oikealta tuntuvista sanoista tjs., koska se ohjaisi lukijaa yhdistämään otsikkoa tekstiin, eikä se tällöin vaikuttaisi irtonaiselta. :>

Voin kyllä täysin yhtyä siihen, mitä itsekin sanoit alkusanoissa: kielioppi on kunnossa, hienoa. : ) Tämänkaltainen kerronta sopii tyylillisesti mielestäni hyvin tähän pätkään: korutonta ja yksinkertaista kuvailua, lyhyitä virkkeitä – ne ovat juuri oivallisia auttamaan lukijaa muodostamaan päähänsä kuvaa tästä hetkestä. :>  Teksti on lisäksi myös lähes täysin virheetöntä, sillä huomasin vain yhden puuttuvan kirjaimen:
Hän pörötti hieman ruskeita, pörröisiä hiuksia.
Pörrötti-sanasta uupuu toinen r-kirjain. :>

Loppuun suosikkini:
"Niin, voin kuvitella hänen ilmeensä kun hän tukehtuu viinilasilliseensa."
:’ D Niin minäkin voin kuvitella, khih! Moinen tapahtuma on varmasti näkemisen arvoinen. : D

Kiitos. : )
~ Herkku.

vekara

  • ***
  • Viestejä: 8
Eka kommentti koskaan, kääk!  :)

Pelasti kyllä illan, olin juuri menossa nukkumaan. Tukehdun täällä tyynyyni ja jalat vispaa innostuksesta - pientä ylireagointia siis. Noh, antakaa anteeksi että olen näin höpsöhkö pikkuinen ihminen, jonka aivoista ei ota selkoa.

Aloitetaanpas kommentin vastaanottaminen, vaikkakin keskiyöllä.

Pienen hetken tunnelmoinniksi olin tämän tarkoittanut. Panostin hahmojen henkilöllisyyden säilyttämiseen, mutta kun on kasvanut Potterien kanssa on siitä maailmasta tullut lähes toinen koti ja hahmojen luonteista on vahvat käsitykset, joita en ala heti muuttamaan (onneksi ne kulkevat Rowlingin käsitysten mukaan). Draco ja Hermione ovat tässä tarkoituksella vanhempia ja kypsempiä, hyvä että se seikka paistaa tekstistä. Dialogin oli tarkoitus olla hyväntuulinen ja kyllä minullakin nousi hymy huulille parissa kohtaa.

Otsikko oli kauhea päänvaiva ja länttäisin siihen tuon otsikon, kun muut ajatukset olivat vieläkin huonompia - otsikoinnin jalo taito on hukassa. Aivan oikein tuon liitit. Otsikko on kehno, myönnän.

Kieliopin eteen on nähty vaivaa koulunpenkillä ja minä olen sentään laiskimus. Kuvailua en kamalasti enää ajattele, kun on voimakkaat mielikuvat ne on helppo siirtää tekstiin.

Lopun suosikki meillä on sama  ;D

Kiitos ja kumarrus kommentoinnista!

rrosemary

  • Vieras
Heipsan! c:

Hyväntuulinen piristysruiske - kaksi oikeaa sanaa kuvaamaan tätä. Valitettavan usein olen lukenut siitä, että Draco ollaan naittamassa Astorialle vaikka hän onkin Hermionen kanssa, mutta angstitunnelmaissa ficeissä. Tämä erottui siis edukseen, rakastuin tähän. ♥ Maininta, että platinahiukset sekoittuivat ruskeisiin halatessa sai mut hymyilemään typerästi.
Nauroin myös tuolle viinilasilliseen tukehtumiselle ja haluan nyt tietää, että miten Narcissa reagoi! (*vink*jatkofikki*vink* :DD)

Tosiaan tykkäsin, vaikken mitään hirmuihmeellistä kommenttia saanutkaan aikaan!

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Heips!

Ah Dramionea, Dramionea ja Dramionea, voisin lukea sitä aina <3 Ihanan suloinen pätkä, pidin tosi paljon!

Teksti oli minunkin mielestäni ihanan yksinkertaista, ei liian hankalaa tai korostettua millään tavoin, enkä huomannut virheitäkään! (: Pakko sanoa, että minuakin häiritsi todella paljon tuo otsikko, se ei oikein sopinut tähän tekstiin. Se oli tiedätkös todella irrallinen. Minäkin päädyin siihen lopputulokseen, että se tarkoittaa tota lopun viimeistä lausetta.

Minäkin voisin mielelläni lukea jonkinlaista jatkoa tälle, koska tämä jäi sellaiseen kohtaan! Kirjoita ihmeessä lisää (:

Kielioppi pitäisi olla suht. kunnossa, mutta 13-vuotias ei ihmeisiin pysty. - Älä sano noin, se ei aina riipu iästä!

"Niin, voin kuvitella hänen ilmeensä kun hän tukehtuu viinilasilliseensa."

Kiitokset tästä!
-A

© Raitakarkki

Seidig

  • prinsessa
  • ***
  • Viestejä: 338
En tykkää dramionesta yhtään, mutta silti luen sitä aina silloin tällöin  ;D Enkä kadu avanneeni tätä. Ajattelin jättää kommenttia koska muistan itsekin miltä tuntui postata eka ficci ikinä ja saada eka kommentti (just niinkuin kuvailit). Jotenka; tykkäsin kovasti. Pituus oli kohdillaan, mutta otsikko tosiaan oli vähän irrallinen, niinkuin Ales jo mainitsikin.

Tässä oli tosiaan mukava tunnelma, kuvailu oli kaunista ja muuten, luin A/N:n vasta ficin luettuani ja en olisi ikinä uskonut tämän olevan esikoisesi! Mun räpellyksiin verrattuna tää oli miltei huipputasoa : D

No, kiitos kovasti ja lainaan vielä Alesia , ei se kirjoitustaito iästä riipu :>
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x