Kirjoittaja Aihe: Enkä mä tiedä sitä, missä mun kotini on, S  (Luettu 1651 kertaa)

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Author: Zarroc
Rating: S
Characters: Ira
Genre: angst
Summary: Ei kenelläkään riittäisi mielenkiintoa erottaa istujan kasvoja ja miettiä, mitä hän tuolla teki.

A/N. En oikeastaan tiedä mihin ikärajaan tämä kuuluisi. Itsemurhaa koskevat tekstit nousevat k-11, mutta ei tämä oikein koske sitä. Tässä vain pohditaan sitä, mitä tapahtuisi, jos tekisi jotain. Heittäkää muuhun kategoriaan, jos ei tänne kuulu.
Osallistuu haasteeseen Ficletpakka, edelleen hahmolla Ira. Otsikosta kiitokset CMX:n kappaleelle Rikkisuudeltu.




Enkä mä tiedä sitä, missä mun kotini on

Tiesin kyllä näyttäväni yksinäiseltä. Välinpitämättömyyteni maailmaa kohtaan oli vain kasvanut kasvamistaan, saaden minut hiljalleen palaamaan samoihin varjoihin.
Minua palelsi taas, mutten viitsinyt tehdä asialle mitään.

Tässä maailmassa ihmiset olivat raunioita.
Kokemukset tappoivat heitä sisältä päin, antamatta tilaisuutta parantaa haavoja. He yrittivät pyristellä sitä vastaan, mutta lopulta joutuivat vain kaikessa viisaudessaan laskemaan aseensa ja myöntämään kaiken olevan harhaa.
Olin kulkenut ohi liian monesta ihmisestä, joka olisi voinut sytyttää tulen takaisin sieluuni. Jokainen nainen, jonka olin sänkyyni kaatanut, olisi voinut rakastaa minut pois täältä.

Jokainen ihminen, jonka olin kadulla kohdannut, jota olin tuulessa suudellut, olisi voinut vihallaankin karkoittaa sen yksinäisyyden, joka korvensi minua sisältä.
Se ajoi minua hellittämättä eteenpäin, en voinut jäädä samaan paikkaan kuin hetkellisesti, taas itseäni särkien vain matkaa jatkaakseni.
En halunnut odottaa, että tämä kaikki taas kaatuisi.

Yritin luottaa siihen, että suunnitelmat loppujen lopuksi toimisivat. Ja jolleivat, minun täytyisi vain keksiä aina uusia ja uusia, saaden siten loputtoman labyrintin vihdoin toimimaan saumattomasti mielessäni.
Mutta eihän se niin mennyt, aina jonkun suunnitelmat menivät ohitseni, kun joku muu tiesi paremmin mistä narusta vetää.

Meillä kaikilla oli syvällä itsessämme joku, jonka takia halusimme antaa pois kaiken, vain viettääksemme hetken hänen kanssaan.
Joku, jonka muisto sai meidät itkemään ja nauramaan ja istumaan katolla miettimässä, miltä tuntuisi kun päästäisi kaiken liukumaan otteesta.
Täällähän minä nytkin istuin, paleltumassa kerrostalon katolla, välittämättä siitä, että se oli kiellettyä. Välittämättä myöskään siitä, että minun ei olisi kannattanut hakeutua tänne ajatuksineni.

Tajusin kirjoittavani sormellani kattoon sitä ainoaa avunpyyntöä, jota kukaan ei tulisi ikinä näkemään. Jos minä nyt päästäisin itseni lipeämään, ei paluuta takaisin olisi.
Eihän tässä talossa ollut kuin viisi kerrosta, pahimmillaan olisin saattanut selviytyä hengissä lämähtäessäni asfalttiin. Mutta todennäköisesti olisin menettänyt liikuntakykyni.

Katsoin katujen hyörinää, katto oli sateesta liukas ja vetinen, en välittänyt siitä vaikka vaatteet kastuivat. Ei niillä ollut oikein mitään väliä minulle ja kukapa siitäkään olisi välittänyt?
Jokaisella oli kuitenkin kiire johonkin, kenelläkään ei ollut aikaa vilkaista ylös ja nähdä minua täällä, kylmä ilme silmissäni, kirjoittamassa sormellani kattoon.

Ei kenelläkään riittäisi mielenkiintoa erottaa istujan kasvoja ja miettiä, mitä hän tuolla teki. Jopa hetki pelätä hänen puolestaan ja huoli kasvoillaan pysäyttää joku muukin ja osoittaa ylös.
”Mitä hän tekee?”
”Ei kai hän aio...?”
”Soittakaa joku poliisille!”


Niin, ei ketään kiinnostaisi. Ei kukaan kerkeäisi. Ei kukaan haluaisi.

Minun kotinikin oli vain raunioita.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 22:04:42 kirjoittanut flawless »

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Enkä mä tiedä sitä, missä mun kotini on, k-7
« Vastaus #1 : 02.08.2013 08:54:09 »
Kommenttikamppanjasta hyvää huomenta!

Mä vaan yksinkertaisesti rakastan sun tyylisäi kirjoittaa. En tiedä, mikä siinä on, mutta kaikki sun tekstit iskee vaan niin syvälle että voi apua! Tämä oli taas yksi kaunokainen, joka ansaitsisi apljon enemmän huomiota ja kommentteja. Noh, minä teen minkä voin, ja annan pikku kommentin.

Tunnelma oli kaunis. Jotenkin mietteliäs, ei pelkkää syvää itsemurha-angstia, vaan se tuintui siltä, kuin tämä päähenkilö miettisi, mitä tekisi. Finissäkin näkee niitä tekstejä, joissa vaan angstataan ihan täysillä, kun ei mikään suju, ja kaikki menee päin metsäää ja nyyh ja nyyh ja nyyh. Tää oli erilainen. Itse teksti oli todella soljuvaa ja virheetöntä. Yhden lauseen kohdalla kuitenkin tuli vähän ihmeteltyä:

 kylmä ilme silmissäni...

Öhh... Miten silmissä voi olla ilme? Eikö Katse kävisi paremmin? Kyllähän tästä ymmärtää, mitä haetaan, mutta ilme silmissä ön vähän tönkkö. Tai siis tarkoitan, että tuon lauseen kohdalla vähän töksähti. Mutten en virheitä löytänyt, en kirjoituspuolelta, saatikka kielioppipuolelta.

Ensimmäinen kappale oli kaunein. Ehdottomasti. Jos haluasin valita siitä parhaimman kohdan, joituisin lainaamaan koko kappaleeen. Siinä kuvaistui niin hyvin välinpitämättömyys yksinkertaisesti kaikkea kohtaan. Hän tietää näyttävänsä yksinäiseltä, hän ei välitä siitä, että on kylmä. Ahh..

Toinen kappale oli melkein yhtä kaunis. Mä itse tykkään todella paljon ihmiset ja rauniot -yhdistelmästä. Jokin siinä kuitenkin oli, ettei se yltänyt ihan samalle tasolle ensimmäisen kanssa. Kolmas, neljäs ja viides olivat ihan hyviä. Niistä ei jäänyt erityisemmin mitään mieleen.
Kuudes kappale taas... Aivan ihana! Siinä oli taas sitä pohtimista, mistä jo aikaisemmin taisinkin mainita.

pahimmillaan olisin saattanut selviytyä hengissä lämähtäessäni asfalttiin. Mutta todennäköisesti olisin menettänyt liikuntakykyni.

Oh god, mitä tekstiä.

Loput tekstistä oli myös oikein mieleistä luettavaa. Tykkäsin (taas) todella paljon, voisin tästä lähteä mätsästämään sulta vähän lisää luettavaa näin aamupalan päälle. Kiitos siis tästä(kin) lukukokemuksesta,

Gwen

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Enkä mä tiedä sitä, missä mun kotini on, k-7
« Vastaus #2 : 02.08.2013 11:34:37 »
Gwen, ihana sinä, aina kehumassa :3 ihmettelen tuota, kun et löydä kielioppivirheitä - minusta itsestäni tuntuu että niitä jää tekstiin hirveästi, varsinkin pilkkuun liittyviä. Mutta tosiaan, tuo ilme silmissä on vähän makuasia, kyllä sitä näkee monissakin teksteissä, mutta onhan se vähän harvemmin käytetty. Kiitos kommentista jälleen <3

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Vs: Enkä mä tiedä sitä, missä mun kotini on, k-7
« Vastaus #3 : 04.08.2013 15:33:40 »
Renneto, voi miten ilahduin kun huomasin saaneeni kommentin! :3 ja kuinka pitkä ja rakentava.... hehe. Apua, en osaa sanoa edes mitään kun kehuit niin paljon :') paitsi että tuota pilkutusta itse aina mietin, tiedän kyllä että lauseenvastikkeen eteen ei kuulu pilkkua, mutta joskus se vaan sujahtaa sinne..
kiitokset kommentistasi! <3

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.