Kirjoittaja Aihe: Twilight: Emmett ja perhonen, S | tuplaraapale | draama/humour  (Luettu 1280 kertaa)

sademestari

  • sammakkotietäjä
  • ***
  • Viestejä: 329
  • good soup.
Kirjoittaja: sademestari
Ikäraja: Sallittu
Tyylilaji: Draama/Humour
Fandom: Twilight
Hahmot: Emmett, hänen äitinsä ja perhonen
Vastuuvapaus: En omista mitään tästä, Stephenie Meyer omistaa kaiken Twilight-fandomiin kuuluvan.
Tiivistelmä: Vielä vaippapöksyiässä oleva Emmett näkee pihalla ollessaan kauniin perhosen ja päättää ottaa sen kiinni.
A/N: Tämä on kyllä niin muinainen fikki minun arkistoistani että huh huh! Siispä onkin aika kaivaa se ulos tuulettumaan. ;) Tämän olen julkaissut kerran aikaisemmin eräällä toisella foorumilla. Toivottavasti tykkäätte ja että sieltä se huumorikin tulee esille. :D



Pieni vaippapöksyinen poika juoksentelee talon edustalla.
"Emmett! Tule takaisin!" pojan äiti huutaa, mutta Emmett ei kuule sitä.

Poika on äkännyt pihalla kauniin perhosen. Perhosen siivet kimaltelevat auringonvalossa niin houkuttelevasti, ettei poika voi jättää asiaa sikseen.
Emmett seuraa perhosta kuin hai laivaa. Häntä häiritsee päässään oleva myssy, joka tuppaa valahtamaan silmille aina välillä. Emmett tuuppaa myssyn pullealla kädellään pois silmiltä niin, että hatun nyörit aukeavat ja se tippuu maahan.

Perhonen laskeutuu punaisen ruusun päälle. Emmett huomaa tilaisuutensa tulleen ja hiipi kukan lähelle. Hän ottaa keskittyneen ilmeen. Kulmat painuvat ryppyyn ja kieli työntyy hieman ulos. Emmett ojentaa kätensä valmiina ottamaan perhosen kiinni. Hän kuitenkin menettää tasapainonsa ja tarttuukin vahingossa kiinni ruusun piikikkäästä varresta.

Äiti juoksee paikalle poikansa kiljunnasta säikähtäneenä. Pikkuinen Emmett istuu kukkapenkissä ja kiljuu kurkku suorana.
"Voi äidin pikku mussukkaa. Tuliko Emmettille pipi?" äiti lepertelee ja nostaa pojan syliin.
"Sattuuko käteen?" äiti kysyy samalla kun karistelee multaa pois pojan vaipasta ja tutkailee oikeaa kättä joka on täynnä ruusunpiikkejä. Emmett nyökyttelee päätään ja katsoo äitiään kyyneleisillä kasvoilla.
"Käteen tattuu ja tuli kakka houtuun", Emmett sanoo äidilleen ja laittaa vasemman kätensä peukalon suuhun.
"No eiköhän sitten mennä puhdistamaan tuo käsi ja vaihdetaan vaippakin samalla", äiti toteaa ja lähtee kävelemään talolle nyyhkyttävä Emmett sylissään.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2016 17:22:37 kirjoittanut sademestari »

bannu: crys

But what if that moment's right now?

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vaikka kuukauden myöhässä kommentoin, niin silti täytyy sanoa, että olipa söpöä. En Twilightistä niinkään pidä, vaikka olenkin ne kaikki lukenut, mutta kun Emmett on lempihahmoni niin täytyy jotain sanoa.  :D
Olen itsekin seurannut seuraavanlaista tapahtumaa, joten tiedän kuinka perhoset ovat kiehtovia. (Tai se mehiläinen, joka piti rusentaa.) Pikkulasten taaperrusta on hellyttävä seurata, ja Emmettin myssy oli mukava lisä.  :D Loppuratkaisu pipi oli helppo arvata, ja äidin tuleminen apuun on jo kuin mun elämästä.  ;D
Söpö pieni ficci arjen hankaluuksista lasten kanssa. Piristi.
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."