Kirjoittaja Aihe: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit S osa 4/loppu toistaiseksi  (Luettu 2766 kertaa)

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Kirjoittaja: Tsubaki
Ikäraja: S
Genre: Fluffy
A/N: Tarinalle ei oo beetaust tehty et virheit voi olla... Tarinan alku ei oo hääppöne aikas lyhyt... Toivottavasti pidätte

Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit

Osa 1/?

Kukaan ei koskaan ole ollut ystäväni tai puhunut minulle totta. Kaikki aina vain osaavat valehdella ja peittää oikean tarkoituksesna ystävyyteen. Haluaisin joskus edes ystäviä. En halua olla ainavain yksin.

Olen omillani nyt. Asun pienessä yksiössä kaupungin laidalla. Koulumatkaakin on viitisen kilometria. Koulun aloitan tänään ja toivon saavani ystäviä, vaikka olenkin hyvin ujo ja arka.

Yleiset tilat eivät ole mieluisiani, mutta kai se koulukin on pakko käydä, jos haluaa edes joskus töihin. Koulu on mielestäni valtava ja ihan liikaa ihmisiä. Kukaan ei välitä minusta olen, kuin ilmaa heille.

Luokkaan tullessani, joku poika joksee ohitseni niin, että kaadun. Hän hidastaa ja huikkaa olan takaansa “Varo vähä.” Alan keräilemään jo tavaroitani ja hän katsoo minua. “Eiks sun pitäs sanoo jotai” hän kysyy. En viitsi katsoa häneen, mutta tunnen kuinka hän tuijottaa minua. Nousen ylös pää alas painuneena ja yritän mennä hänen ohitseen.

Hän pysäyttää minut ja käännän vahingossa refleksinä katseeni häneen. Hänellä on tumman ruskeat hiukset ja vihreät silmät. Käännän äkkiä katseeni pois hänestä. Seison hetken paikallani ja tajuan, että olen varmaan ihan punainen. Hän päästää minut menemään ja istun paikalleni ikkunan viereen ihan viimeiseen pulpettiin.

Ruokailussa odotan, että kaikki menisivät ennen minua, ettei tarvitsisi olla ruuhkassa. Niitä minä varmaan eniten vihaan. Istuin vähän pölyiseen perällä olevaan nurkkapöytään. Voi olla ettei sitä olla käytetty vähään aikaan.

Istun yksin ja mussutan ruokaani. Ajatukseni lentelevät pilvissä, mutta joku keskeyttää ne. Siirrän katseeni lautasesta ja hätkähdän hieman. Siinä on sama poika, joka törmäsi minuun luokassa.

“Nii kuuliks sä?”, poika kysyy. Olen ihan hiljaa enkä saa sanaa suustani, joten tyydyn vain nyökkäämään.

“No hyvä. Huomasin et nätti tyttö istuu iha yksi tääl perä nurkas nii eks sä haluis tulla tonne mu ja mu kamuje seuraa” hän kysyy ja osoittaa kavereitaan, jotka vilkuttaa. Tiedän, että hän pilailee kustannuksellani, joten painan pääni alas ja pyöräytän sitä hieman.

“Ai, no saanks mä sit istuu tähä su seuraa?” hän kysyy. En kerkeä tekemäään mitään ja hän vaan istuu mun viereen. Jatkan syömistä, kuin häntä ei olisikaan. Mutta pian taas hän keskeyttää ajatukseni. “Sori siit aikasemmast” hän sanoo. Hätkähdän, koska kukaan ei ole ennen pyytänyt minulta anteeksi.

Katson hetken häneen kysyvästi ja hän sanoo “Joo siis, ku törmäsi suhu.” Nyökkään ymmärryksen merkkinä. “Ai joo ja mu nimi on Olli” hän jatkaa äkkiä. “A-an-anette” soperran hänelle vastaukseksi katse lautasessa. Olen ihan punainen. En ole koskaan puhunut kellekkään pojalle.

Häntä alkaa hieman naurattamaan ja sanoo “Jaa sä osaakki puhuu”, nyökkään hänelle. Hän työntää minulle lapun, jossa lukee hänen nimi ja numero ja hän sanoo “lähetä viestiä, vaikka nimes”. Hän vilauttaa minulle hymyn ja lähtee kavereidensa luokse.

Jään katsomaan lappua ja minusta jotenkin tuntuu, että tämä on jotain pilaa. Otan lapun käteeni ja sujautan sen kuitenkin reppuun ja lähden takaisin luokkaan.

Päivän jälkeen, kun olen lähdössä kotiin nään Ollin hänen kavereidensa seurassa. Laitan ripeästi kengät jalkaan jä lähden portille päin. Kerkeän juuri kääntymään portilta tielle, kun joku huutaa nimeäni. En kuitenkaan pysähdy, koska voi siellä olla joku toinenkin minun niminen henkilö. Jatkan kävelemistä kotiin päin.

Kävelen aika hitaasti, koska minun pitää jaksaa kaikki viisi kilometriä kotiin. Tallustelen hiljaista sivutietä pitkin, kun kuulen jonkun taas huutavan nimeäni. Kadulla ei ole muita, joten minun on vähän pakko kääntyä katsomaan kuka huutaa. Se on Olli, joka huutaa minua.

Hän juoksee minua kohti ja vilkuttaa. En tee mitään vaan jään vain seisomaan ihmeissäni. Hän saavuttaa minut pian huohottaen ja sanoo “Voidaanks kävellä samaa matkaa?” Kohautan olkapäitäni ja jatkan hiljaista tallusteluani.

Matkan aikana oli hyvin hiljaista, emme puhuneet ollenkaan toisillemme. En varmaan olisi edes uskaltanut. Pääsimme vihdoin siihen missä asuin ja olin juuri menossa rappukäytävään, kun Olli sanoo “Ai sä asut täs, mä asun tos viereises talos.” Katson häntä ihmeissäni, nyökkään ja menen sisälle.

Illalla istun vain sängylläni puhelin kädessä ja mietin pitäisikö oikeasti laittaa Ollille viestiä. Puhelimen näytöllä luki “Anette” naputtelen hitaasti Ollin numeroa “kenelle” kohtaan. Hetken kuluttua istun vieläkin samassa paikassa tuijottaen näyttöä. Käteni tärisee enkä meinaa saada lähetettyä viestiä. Laitan kännykän pöydälle ja menen laittamaan ruokaa.

Syötyäni istun säkki tuoliin ja tajuan, että kännykässäni on vieläkin auki se tekstiviesti, koska en uskaltanut lähettää sitä. Haen kännykkäni ja istun takaisin säkkituoliin. Tuijottelen näyttöä vapisevin käsin varmaan viisi minuuttia. Päätän lopulta lähettää viestin. Heti viestin lähetyksen jälkeen kadun tekemääni ja menen parvekkeelle.

Parekkeella huomaan vastapäisessä asunnossa liikettä. Tuijotan sinne hetken ja huomaan sen olevan Olli. Menen äkkiä kyykkyyn ja käännän selkäni parvekkeen verkko kaidetta vasten. Kuulen, kuinka toisen puolen ovi aukeaa ja kännykkäni alkaa soimaan. Alan heti katua, että se on edes äänellisellä.Kaivan kännykkää taskustani ja se tippuu kädestäni.

Saan äkkiä sen käteeni ja mitään ajattelematta vastaan siihen. Menen ihan sanattomaksi ja ääni kysyy “Anette?” Säikähdän, koska se on pojan ääni. Katson äkkiä Olliin päin ja nään hänet puhelimessa. Toivoin ettei Olli kuullut puhelimeni pirinää.

“Istukko sä pervekkeella?” kuuluu osittain puhelimestani ja osittain takaani. Ponkaisen äkkiseltään ylös. Katsahdan Olliin ja käännän katseeni sukkiini. Olen ihan punainen enkä osaa sanoa mitään.

Olli vaan hymyilee ja nojaa kaiteeseen. “Ai mukava sä asut vastapäätä” hän sanoo iloisen kuuloisena. “Nä-näköjään” vastaan hiljaa. “Voitaiks tavata tänä iltana jossai?” hän kysyi. “K-kai se käy” vastaan sopertaen. “Hyvä eli tunnin päästä talon edessä” hän sanoi äkkiä ja lähti takaisin sisälle. Jään seisomaan ihmeissäni hetkeksi ja miettimään mitä juuri lupasin. Menen äkkiä sisälle ja vaihdan vaatteet ja syön ja pesen hampaat.

Tunnin päästä olen jo menossa pihalle. Pihalla Olli odottaakin minua. “Moi” Olli sanoo hymyillen. Saan pienen hymyn huulilleni ja Olli vaan hymyilee entistä enemmän. “Okei eli mennäänks vaikka puistoon?” hän kysyy heti perään. Nyökkään hieman.

Menemme puistoon ja istumme penkille. “Saanko kysyä jotain?” hän kysyy ja minä nyökkään. “Onks sul ketää kest tykkäät?” hän kysyy vähän haikeana. Pyöritän päätäni mutta hän ei huomaa. “E-ei ole” sanon ja hän kääntää katseensa minuun. “No mä lupaan et sä varmasti vastaat jonki aja pääst toisi” hän sanoi ja väläytti hymyn.

Istuimme keinumassa ehkä tunnin verran ja minä uskalsin jutella vähän enemmän. Lopulta lähdimme vihdoin kävelemään kotiin. Talojen edessä sovimme kävelevämme huomenna kouluun yhdessä. Menin sisälle ja menin nukkumaan.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2015 22:20:03 kirjoittanut Tsubaki »
I'm who I'm and I will always be just me

Tutitutie

  • Vieras
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 1/?
« Vastaus #1 : 19.05.2013 12:30:33 »
Tää oli kiva lukea, mutta tällaisena pilkunviilaajana löysin sieltä kirjoitusvirheitä, mutta ei sillä sen väliä! Hyvää sisältöä. Kirjoita lisää, jooko? :)

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 1/?
« Vastaus #2 : 20.05.2013 12:28:22 »
Tutitutie: Kiitos :) jatko osa tulee varmaa aika pian, kun kerta e oo muuta tekemistä :D
I'm who I'm and I will always be just me

KatieB

  • peruna
  • ***
  • Viestejä: 198
  • I'm not crazy, just a little bit insane ~
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 1/?
« Vastaus #3 : 26.05.2013 13:31:32 »
Alotan virheistä ja sitten rupeen kehumaan :D

1. kappale: ainavain erikseen :) (nää on sit tämmösii pilkunviilausjuttui, ei ne lukemist haitannu)
3. kappale: "Kukaan ei välitä minusta olen, kuin ilmaa heille." pilkku minusta-sanan jlk :)
9. kappale: “No hyvä. Huomasin et nätti tyttö istuu iha yksi tääl perä nurkas nii eks sä haluis tulla tonne mu ja mu kamuje seuraa?" hän kysyy ja osoittaa kavereitaan, jotka vilkuttaa.
Viimene kappale: Lopulta lähdimme vihdoin kävelemään kotiin.  valitse kumman käytät, lopulta:n vai vihdoin. Ne ei oikee kuulosta hyvältä samas lauseessa.

Sit löytys pari yhdyssanavirhettä ja jotai semmost pientä, mut ymmärrettävää jos sul ei ollu betaa :)

Tarinan yleisvaikutelma oli hyvä, vaikka aika perusaihe onkin. Anette vaikuttaa vähän multa :D ujo ja arka jne. Puhelieli tekstissä olis voinu myös ollaihan kirjakieltä, mutta hyvä noinkin.

Jatka vaan :)
« Viimeksi muokattu: 26.05.2013 20:09:20 kirjoittanut KatieB »

Banneri by: Demeter
Ava by: Swizzy

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 1/?
« Vastaus #4 : 28.05.2013 23:07:36 »
KatieB: Kiitos ja en oikeesti oo hyvä äikäs/kirjottamises nii se ny menee noi ;)

Pieni vihjaus kaikille täl viikol tulee jo seuraava
I'm who I'm and I will always be just me

pajupuu

  • ***
  • Viestejä: 50
  • Runko
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 1/?
« Vastaus #5 : 29.05.2013 23:40:58 »
Moikka! Kiva aihe tuo ujous, varmaan aika moni voi samaistua tuohon päähenkilöön :)

Mua alkoi kiinnostaa, että miksi tuo Anette on niin ujo, vaikka se on nätti? Ja tietysti se, tuleeko tuosta keinuretkestä jotain isompaa. Jatka vaan!

Joo sori, nyt on aika lyhyt kommentti. Mutta mun mielestä lisää toimintaa vaan kehiin!  ;)

T paju.
"Trapped and wasted, I thought! And then, of course, he came..." - AD

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 1/?
« Vastaus #6 : 30.05.2013 16:33:40 »
paju: Kiitti paljon :) on mukavaa kuulla, kun joku ees lukee ja tykkää
I'm who I'm and I will always be just me

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 1/?
« Vastaus #7 : 30.05.2013 16:39:10 »
Ai nii melkein unohin täs ois tää toka osa :) oon vähä yrittäny käydä läpi jotai isoimpii virheit, mut niit löytyy takuu varmasti vieki ;)

Olen odottamassa Ollia talojen edessä, kuten sovimme. Kerkeän odottamaan tovin, kun Olli juoksee ovesta ja vetäisee äkkiä minutkin juoksuun. Juoksemme jonkin matkaa ja pysähdymme. Huohotan ja kysyn “Miks me juostii noi pitkä matka?” Olli istuutuu seinä muuria vasten. Hän sanoo huohottaen “Koska yks kamu tulee hakee meitä täältä ihan pian”

Katson häntä ihmeissäni ja kysyn “Ai missäs vaiheessa ajattelit mulle kertoa?” Olli nousee ylös ja hymyilee minulle “Just ny” ja vilkuttaa kaverilleen, jonka äiti on luvannut heittää meidät koululle. Nousemme autoon. Matkalla minä istun Ollin vieressä, koska en tunne hänen kaveriaan ja, koska Olli tietää, etten pidä oikeastaan vieraiden ihmisten seurasta.

Ollin kaveri on aika samanpituinen, kuin Olli. Hänellä on vähän vaaleammat hiukset ja ruskeat silmät. He juttelevat jotakin omiaan ja minä tuijotan hajamielisenä ulos ikkunasta. En edes tiedä mitä he puhuvat. Mutta tajuan, että Ollin kaveri tuijottaa minua aina välillä. Ihan kuin hänellä olisi jotain kysyttävää.

Havahdun mietteistäni, kun Olli sanoo nimeni. “Mm” mumahdan ja katson Ollia kysyvänä.  “Nii ekkö sä asukki yksi” hän kysyy. Nyökkään, koska en uskalla puhua Ollin kaverin kuulten. Olli nyökkää minulle ja he jatkavat juttelua. Nyt olen vähän enemmän hereillä, että tajuan, että he juttelevat minusta.

Koulu päivä on aika lailla samanlainen, kuin eilinen, mutta nyt minulla on edes yksi tuttu koulussa. Vietän päivän yksin ja Olli kaveri porukassaan. Hänellä kavereita riittää, tyttöjä ja poikia. Olen yksinäinen koulussa, mutta niin olen aina ollut kaikkialla.

Ruokailussa odotan taas, että kaikki ovat menneet. Istun samaan nurkka pöytään, yksin. Uskallan vähän vilkuilla ympärilleni ja kaikilla näyttää olevan hauskaa. Olli istuu kavereineen samassa pöydässä, kuin eilen.

Olen juuri nousemassa pöydästä, kun Olli tulee luokseni. ”Moi, sori en oikee oo kerenny olemaa su kaa” hän sanoo ja väläyttää hymyn. “Ei se mitään” sanon hiljaa, ettei kukaan muu, kuin Olli kuulisi. “Käyks, jos oisin su kaa loppu päivä?” hän kysyy. Hymyilen hänelle hiukan ja sanon hiljaa “Vaikka.” Vietämme loppu päivän melkein kokonaan yhdessä, mutta pari viimeistä välituntia olen yksin, koska Ollin pitää tehdä jotain juttuja opettajan puolesta.

Olen juuri lähdössä, kun pari tyttöä tulee luokseni ja toinen heistä kysyy “Tunnetteks te Ollin kaa hyvin?” Pyöräytän päätäni ja painan sitä alemmas. Lähden kävelemään kotiin päin. En haluaisi ottaa turhaa kontaktia kehenkään ja heidän kysymyksestään arvasin, ettei heidän kanssaan oleminen pääty hyvin.

Tytöt jäävät supattamaan hetkeksi ja juoksevat minut kiinni. Jatkan kävelemistä ja yritän olla huomioimatta heitä. “Jos kerta et tunne Ollia hyvin niin miks vietitte sen kaa aikaa tänää” toinen kyselee. Kohautan olkapäitäni ja nopeutan tahtia.

He jatkavat kyselyä ja juuri ennen, kuin olen aikeissa lähteä juoksemaan. Kuulen jonkun huutavan nimeäni. Hätkähdän ja pysähdyn saman tien. Käännyn vaistomaisesti katsomaan kuka se on. Se on Olli.

Hän juoksee luokseni ja sanoo “Sori, ope laitto tekee ylimääräisiä hommia.” Hän katsahtaa takanani olevia tyttöjä ja kysyy hiljaa “Saiks sä uusii kavereit?” Katsahdan tyttöihin ja pyöritän päätäni. Tytöt supattavat jotain Ollista, mutta en kerkeä kuulemaan sen enempää, kun Olli jo sanoo ”Ai... No haluisikko kävellä kotiin yhes?” Nyökkään ja hän hymyilee iloisesti.

Me jatkamme matkaa. Kun ohitamme tytöt kuulen, toisen kuiskaavan “Hän on nii söpö.” Kävelemme jonkin matkaa ja Olli huomaa tyttöjen seuraavan meitä. Hän vinkkaa siitä minulle ja vetää äkkiä minut puskaan. Lennämme puskan läpi ja tytöt jäävät ihmettelemään minne katosimme.

Olli nauraa ja sanoo “Tän takia asun mahdollisimman kaukana koulusta.” Olen ihan ymmällä päästäni ja pehvaani sattuu, koska lensimme kovalle kivikolle. “Nii minkä takia?” kysyn täsmennystä. “En haluu kenenkää tytön tietävän missä asun, kun ne tulis varmaa pian mu asunnolle” hän sanoo. Nyökkään ja sanon ”Mä tiiän.” “No joo, mut se ny ei haittaa” hän sanoo hymyillen.

Katsomme toisiamme hetken ja alamme nauramaan. Lopetettuamme hän sanoo “En tiennyt, että voit hymyillä ilman pakkoa.” Hymyilen hiukan. Nousimme ylös ja hän ehdottaa “Entäs, jos mentäis vähä pidempää reittii tänään?” “Vaikka” sanon ja lähdemme kävelemään Ollin johdattamana.

Kävelemme pientä katua pitkin ja päädymme jonnekkin puiston laidalle ja alkaa olla pimeä. “Missä me ollaa?” kysyn. “Tapaamas mu yksii kavereit. Pelottaaks sua?” hän sanoo. “Tapaamas su kamuja? Ehei, ei käy” sanon ja hän työntää minua eteenpäin. “Kyllä käy, mä lupasin niille et esittelen sut”, hän sanoo yhä työntäen minua eteenpäin.

Pyörähdän hänen ympäri, mutta hän ottaa minusta kiinni ja vetää mukaansa. ”Hei, en mä haluu” sanon äkkiä. Hän vilkuttaa kavereilleen ja sanoo “Myöhästä” ja hymyilee minulle. Pääsemme hänen kavereidensa luokse ja hän alkaa jutella heille. Minä piiloudun hänen selän taaksensa sillä välin.

He vain juttelevat eivätkä huomaa mitään. Minä olen juuri hiipimässä pois, kun Ollin joku kaveri törmää minuun ja peräännyn takaisin Ollin luokse. Törmään häneen ja olen melkein paniikissa. Hän kääntyy ja ottaa käsivarrestani kiinni ja sanoo “Rauhotu, mä oon tässä.” Katson hetken hänen silmiinsä ja tuntuu, kuin rauhoittuisin silmän räpäyksessä.

“Sori, et törmäsin suhu” Ollin kaveri sanoo takanani. Nyökkään hänelle hieman ja Olli sanoo “Ny, ku kaikki o paikal. Täs o Anette.” Punastun hiukan ja painan päätäni alemmas. “Onks se vähä ujo?” yks pojista kysyy. Olli katsoo minua ja sanoo “Joo ehkä vähä.” Tytöt katsovat minua kysyvinä ja pojat juttelee jotain keskenään.

“Saadaaks lainata Anettee hetkeks?” eräs tytöistä kysyy. Katson äkkiä hätäisenä Ollia. “Joo, mut älkää ahdistako sitä mihinkään nurkkaa. Kuten teil yleensä o tapana tehä mu uusille kamuille” hän sanoo ja väläyttää ilkikurisen hymyn.

Tytöt vetävät minut vähän loitommalle pojista. Olen hieman paniikissa ja istun pää alas painuneena puiston penkille. “Mite te tutustuitte?” eräs heistä kysyy. Aukaisen suutani hieman, mutta en saa ääntä tulemaan ja annan olla. “Entä mite sä uskallat puhuu sille etkä meille?” toinen kysyy. Pyöräytän päätäni. “Mitä?” he kysyvät melkein kuorossa.

Tilanne on ahdistava, mutta he eivät jaksa kysellä kauaa, koska en uskalla vastata kellekkään. Totuus on, etten haluaisi välttämättä edes tutustua heihin. Olli keskeyttää heidän supinansa ja istuu vierelleni. Hätkähdän hieman ja kusikaan hänelle “Enks mä vois lähtee?” “Ethä sä osaa kotii” hän sanoo. Mumisen hänelle jotain vastaukseksi ja painan pääni hajamielisenä takaisin alas.

Hän vinkkaa jotakin kavereilleen ja he lähtevät. Istun vain paikallani ja hän kysyy “Oliko se nyt niin paha?” “Oli” vastaan äkkiä ja vedän etuhiukseni korvan takaa naamalleni, ettei hän näkisi, että punastun.

Tiedän, kuinka hän tuijottaa minua. “Onks sul kylmä?” hän kysyy ja huomaan täriseväni. En vastaa mitään ja laittaa takkinsa olkapäilleni. Otan takin pois ja ojennan sen hänelle takaisin. “Ei, nyt sulle tulee kylmä” sanon äkkiä. Hän ottaa takin kädestäni ja vetää minut ihan kiinni itseensä ja laittaa takin molempien olkapäille. ”Eikä tuu” hän sanoo ja hymyilee.

Olen ihan punainen, mutta en sano mitään. Alan olla sen verran väsynyt, että nojaan vain Olliin. Olemme siinä hetken ja kysyn hiljaa “Eiks ois aika mennä kotii?”, koska alan olla jo todella väsynyt sekä ihan punainen ja pelkään Ollin huomaavan sen. “Joo varmaankin, mutta...” hän sanoo ja katsoo minua. Hän kääntää katseeni itseensä ja suutelee minua. Nyt muutun ihan punaiseksi korviin saakka. Hän irrottautuu minusta ja sanoo “Eiköhä ny mennä” Nyökkään ihmeissäni ja lähdemme kotiin.
I'm who I'm and I will always be just me

KatieB

  • peruna
  • ***
  • Viestejä: 198
  • I'm not crazy, just a little bit insane ~
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 2/?
« Vastaus #8 : 30.05.2013 19:51:57 »
Jes, tää oli heti paljon parempi kappale oikeenkirjotuksen kannalta. Viel löysin pari virhettä, kuten "kellekkään"' joka kirjotetaan yhellä k:lla: kellekään. Myös ton pään "pyörittelyn" vois ehkä vaihtaa pään pudistamiseksi?

Eteni nopeesti ja kuvailuu oli suht niukasti. Mutta tekstist sai kyl kiinni ja oli tää ihan luettava :)

+ hyvä ku kävit niit virhei läpi !


Banneri by: Demeter
Ava by: Swizzy

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 2/?
« Vastaus #9 : 30.05.2013 20:16:55 »
KatieB: Kiitos taas kerran :)
I'm who I'm and I will always be just me

Tutitutie

  • Vieras
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 2/?
« Vastaus #10 : 05.06.2013 12:11:02 »
Oli tää taas kiva lukea ja kirjoitusvirheitä oli vähemmän. Tää eteni aika nopeesti, mutta en välitä, koska mulla itselläni on myös taipumus tehdä niin. ::) Pidän Anetten aidontuntuisesta ujoudesta ja Ollin hilpeydestä. Tuleeko jatkoa? :)

-Tutitutie

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 2/?
« Vastaus #11 : 08.06.2013 12:21:29 »
Tutitutie: joo jatkoa tulee luultavasti kuhan pääsen kotiin ;)
I'm who I'm and I will always be just me

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 2/?
« Vastaus #12 : 15.06.2013 19:16:14 »
Olin suunnitellut et laitan kolmanne osa vast myöhemmi, mut enpä pääse koneelle täst eteepäi vähää aikaa nii täs tää nyt on :) ps. taas virheitä on, että sori

Olen valvonut koko yön, koska ajattelin vain sitä suudelmaa. Mutta nyt kävelen unisena ja haukotellen kohti koulua. ”Koulu on ajan haaskausta” tai niin ainakin ajattelin ennen. Enää en ajattele samalla tavalla, vaikka sinne onkin ärsyttävää mennä. Siellä voi sattua kaikkea erikoista, kuten tämä Ollin tapaus.

Yritän herätä ja selvittää päätäni, kun kuulen jonkun huutavan nimeäni. Minun ei tarvitse kahden päivän jälkeen edes katsoa kuka se on, koska tiedän sen olevan Olli. Helahdan ihan punaiseksi, kun muistan suudelman.

Jatkan kävelemistä ja Olli saavuttaa minut pian. Emme puhu mitään koko matkan aikana. Tilanne on vähän tukala. Koululla heti porteilla Ollin kaverit piirittävät hänet ja minä jatkan yksinäistä kävelyäni.

Koulupäivän vietän yksin. Ruokalassa istun samaan pöytään minne yleensä. Olli ei kavereidensa kanssa istu samassa pöydässä missä edellisinä päivinä, joten en näe häntä koko päivänä. Päivä on samanlainen, kuin aikaisemmat ennen Ollin tapaamista.

Olen jo lähdössä koulusta, kun kaksi tyttöä vetävät minua käsistäni. Katoan juuri kulman taakse, kun Olli tulee kaveriporukkansa kanssa ulos. Tytöt vetävät minua käsistä. Kävelemme vähän yli puoleen väliin koulumatkaani, kun tytöt supattavat jotakin ja vetäisevät minut juoksuun.

Juoksemme jonkin aikaa ja teemme äkkiä käännöksiä, kunnes pysähdymme hetkeksi. Huomaan, että olemme puistossa. Puisto näyttää jotenkin tutulta ja muistan, että siellä Olli suuteli minua. Tytöt supattelevat jotain ja minä kävelen istumaan penkille.

Tytöt tulevat pian luokseni ja sanovat ”Sä saat sit esitellä meiät Ollille” Kiva taas jotain jotka tykkää Ollista. ”Nii kuuleks sä?” toinen kysyy. Nyökkään. ”Nii miks tunnette Ollin kans ja miks hengaatte?” toinen kysyy.

He eivät kerkeä kysymään enempää, kun he näkevät Ollin kävelevän kentän toisella puolella. Minä huomaan hänet hetkeä liian myöhässä, koska hän on jo huomannut minut. Yritän lähteä pois, mutta tytöt vetävät minut takaisin ja sanovat ”Hei, sä et lähe minnekkää ennen, ku sä esittelet meijät”

Olli kävelee luoksemme ja tervehtii minua. Nostan kättäni hiukan ja tytöt katsovat minuun hieman äreästi. Menen äkkiä Ollin luokse ja kuiskaan ”Noi haluu tutustuu suhu” ja yritän häipyä paikalta. Olli tarttuu käteeni ja sanoo ”Me jutellaa lisää iha just, et älä lähe” Katson kättäni ja nyökkään.

Olli juttelee tyttöjen kanssa hetken. Keskustelun tulos on, että Olli käskee heidän häipyä. Minä seison vain paikallani ja piirtelen hiekkaan kengän kärjelläni. Hätkähdän, kun Olli koskettaa olkapäätäni. ”Sori, en päässyt porukasta koulussa mitenkään” hän sanoo.

Kävelemme keinuille ja istumme alas. ”Mu pitää kertoo sulle jotai” hän sanoo ja katson häneen kysyvänä. ”Nii… Siis ne mu kaverit ei haluis et vietän aikaa sun kanssa” hän sanoo samalla alaspäin katsoen. ”Ai… Miks?” kysyn yllättyneenä. ”En tiiä nii ne vaa sano” hän vastaa.

”No oo niitte kaa äläkä mu” sanon äkkiä. Itse ihan yllätyn sanojani ja tajuan, että voisin menettää ainoan kaverini. Hän katsoo minua yllättyneenä ja kysyy ”Oikeesti, mut sith mä en vois olla enää sun kaveri.” ”Ni-nii. Tiiän” vastaan. ”Okei… No kai se sit käy, mut vietetää tä ilta ny kaksin. Täähä o vika ilta ku voidaa olla kavereita” hän sanoo ja katselee haikeana taivaalle.

On kivaa, että on edes yksi kaveri, mutta on hankalaa menettää hänet. Ilta on jo melkein ohi ja olemme talojen ulkopuolella. ”M-mun varmaan pitäs mennä” sanon ja vinkkaan ovea. Olli näyttää katsovan minua surullisena ja sanoo ”Jo-joo mee vaa.” Menen sisälle hieman surullisena.

Viikko kulkee samaa rataa, kuin ennen Ollin tapaamista. Saatamme vahingossa katsoa toisiamme välillä, mutta käännämme päämme haikeina pois. Viikon lopun vietän yksin kotona koneellani ja katsoen televisiota. En kertaakaan nää Ollia parvekkeella.

Maanantaina kävelen yksin kouluun. Koulu päivä alkaa tavallisesti. Ruokalassa en voi istua omaan rakkaaseen kulmapöytääni, koska Olli kavereineen istuu siellä. Näen sen ja käännyn heti poispäin pöydästä. Etsin katseellani tyhjää pöytää, mutta sitä ei löydy. Huokaan syvään ja päätän mennä pihalle syömään. Olen juuri lähdössä ovesta, kun tunnen, että joku tuijottaa minua. Katselen ympärilleni ja näen vain Ollin katsovan minuun päin.

Menen pihalle katokseen. Katoksessa on pieni pöytä ja tuoli. Istun tuolille ja lasken evääni pöydälle. Kerkeän puraisemaan leipääni pariin kertaan ja joku lyö kätensä pöytään. ”En mä kestä enää, sä näytät nii ankeelt” Olliksi tunnistettava ääni sanoo. ”Mi-mitä et kestä?” kysyn tarkennukseksi. ”Sitä, etten voi olla sun kaveri” hän sanoo.

Katson häntä ihmeissäni. Hänen kaverinsa tulevat ulos ovesta ja tähystelevät hetken ympärilleen. He huomaavat Ollin ja juoksevat meidän luoksemme huutaen samalla ”Miks ihmees sä noi lähit?” Olli katsoo heitä ja minua vuorotellen. Pakkaan eväitäni samalla, kun Ollin kaverit tulevat luoksemme.

”Ai sä” yksi poika sanoo ja mulkaisee Ollia. Saan pakattuani ja yritän lähteä tukalasta tilanteesta pois. Olli työntää minut äkkiä takaisin istumaan penkille. Hänen kaverinsa ja minä, katsomme häntä ihmeissämme. ”Tää selvitetää tässä ja ny” hän sanoo äkkiä. ”Siis mikä?” hänen kaverinsa kysyvät.

”Haluun olla myös teijän sekä Aneten kaveri ja te ette sitä voi estää” hän sanoo. ”No valkkaa joko me tai hän” eräs tyttö sanoo ja muut myöntelevät asiaa. ”En mä voi valita. Mikä teil o Anettee vastaa?” Olli sanoo. ”A-anna olla Olli” soperran. ”Enkä! Mä rakastan sua!” hän huutaa. Säikähdän oikein paljon ja melkein kaadan tuolin.

”Mitä sää sanoit?” hänen kaverinsa kysyy. ”Nii, et rakastan Anettee” hän vastaa vähän pienemmällä äänellä. Olen ihan shokissa, enkä saa sanaa suustani. Ei minulle ole ennen huudettu tai tunnustettu rakkautta. ”Todista se” yksi tyttö sanoo vakavana ja se herättää minut shokistani. ”Todista? Mitä miten” lipsahtaa suustani.

”No vaik suukol” eräs sanoo vähän huumorin tajuisesti, mutta kaikki he alkavat hokea ”Suukko, suukko, suukko.” Katson Ollia. Hän katsoa minua niin, että hän oikeasti meinaisi suudella minua. Hän kävelee ihan viereeni ja minä soperran ”E-et kai vaa aio?” Hän nyökkää ja minä yritän perääntyä hiukan, mutta se ei oikein onnistu, koska istun tuolissa. Kaikki muut hiljenevät melkein kokonaan, koska haluavat keskittyä minuun ja Olliin.

Painan pääni alas ja suljen silmäni. Olli kääntää äkkiä pääni häneen ja suutelee minua. Vetäydyn äkkiä ja saan tuolin kaatumaan. Olen ihan punainen ja Olli ojentaa kättään minulle. ”Tartteeks apuu?” hän kysyy hymyillen. Pyöräytän päätäni ja nousen ylös. Kaikki muut kuiskivat asiasta ja paljon. Juoksen heti ylös päästyäni pois paikalta, enkä pysty keskittymään mihinkään.

Juoksen koulun portista. Juoksen jonkin matkaa ja tajuan pian, etten ole koululla enää. En edes tiedä missä olen. En tiedä minne minun pitäisi mennä. Olen ihan hukassa. Istun penkille ja toivon, että joku kulkisi ohi, että voisin kysyä suuntaa.

Koululla opettajalle on jo ilmoitettu, että olen lähtenyt jonnekkin. Kaikki ovat yhdistäneet voimansa ja jakautuvat etsimään minua. Minä vain istun penkillä enkä liiku minnekään, koska saattaisin eksyä vain lisää.

Ei mene muuta, kuin puoli tuntia ja näen tyttöjä. Kerään kaikki voiman rippeeni ja uskaltaudun kysymään heiltä ohjeita. He sanovat, että minun pitäisi mennä siihen suuntaan mistä he tulivat. Sieltä löydän porukkaa etsimässä jotakuta.

Kävelen tietä pitkin ja näen ensimmäisenä Ollin. Olli on hyvin iloissaan ja juoksee halaamaan minua. Olen ihan päästäni sekaisin ja palaamme koululle. Koululla kaikille ilmoitetaan, että olen löytynyt ja, että etsinnät voi lopettaa. Illalla Olli saattaa minut kotiin.
I'm who I'm and I will always be just me

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Olin, kuin ilmaa ja sinä ilmestyit K7 osa 3/?
« Vastaus #13 : 13.07.2013 22:46:21 »
No niin ajattelin laitaa todella lyhykäisen jatkon eli 4 osa tässä
jatkosta ei ole varmaa tietoa mutta ainakin toistaiseksi lopettelen tähän
joskus jos haluan voisin toki jatkaa, mutta kattoo sitä sit

Aamulla herättyäni ja puen äkkiä päälle. Menen portaita alas ja olen lähdössä kouluun. Vilkuilen ulos ja varmistan, ettei Olli ole vain lähettyvillä. Olen vieläkin ihan nolona eilisestä. Lähden koululle päin. Juoksen aika pitkän matkaa ennen, kuin viitsin hidastaa, etten varmasti tapaisi Ollia koulu matkalla.

En kerkeä kävelemään, kuin puoleen väliin, kun jo tajuan, että en ole yksin. Takanani tulevat jotkut Ollin kavereista. Tunnistan heidät äänestä. Toivon vain hartaasti, etteivät he huomaisi minua. Kävelen pikkuhiljaa nopeammin ja nopeammin ja lopulta juoksen loppu matkan koululle.

Olin iloinen, etteivät he huomanneet minua, mutta en haluaisi olla koulussa. Kaikki kokoajan tuijottelevat minua. Siitä eilisestä on kuullut varmaan koko koulu. En voi olla missään rauhassa. En viitsi mennä edes syömään ja sen lisäksi yritän vältellä Ollia. Se on hankalaa, koska hän meinaa kokoajan ilmestyä jostakin.

Vihdoin kiusallinen koulupäivä on ohi ja olen lähdössä kotiin. Pääsen koulun portille ja Olli seisoo siinä nojaten aitaan. Hätkähdän asiasta ja hän huomaa minut. Meinaan jatkaa matkaa, mutta hän pysäyttää minut ja kysyy: Missä oot ollu koko päivän? Oon aina välillä ettiny sua.” Kohautan olkapäitäni ja yritän päästä hänen ohi, mutta se ei onnistu.

”Vo-voikko väistää?” kysyn hiljaa ja katson Ollia. Hän ei vastaa mitään vaan vetäisee minut kädestä liikkeelle. Kävelemme aika ripeästi ja joudun melkein hölkkäämään pysyäkseni hänen perässään. En tiedä minne olemme menossa.

Kävelemme pitkän matkaa ja vihdoin Olli pysähtyy. Vedän syvään henkeä ja meinaan kysyä häneltä mitä tapahtuu. En kerkeä kysymään, kun hän jo kysyy: ”Onks kaikki okei?” ”Miks ei ois?” sanon pikaisesti. Yllätyn omaa suorasukaisuuttani ja niin myös hän. ”No, kun se eilinen” hän sopertaa.

Muistan mitä tapahtui ja muutun punaiseksi. Yritän lähteä tilanteesta sanomatta mitään, mutta Olli vetäisee kädestäni, enkä pääsekään menemään. Katsahdan käteeni äkillisesti ja hän vetäisee minut halaukseen. ”Päästä irti” sanon ihan punaisena. ”En päästä ennen, kuin annat anteeksi” hän sanoo.

Rimpuilen hetken ja huomaan, että joku katsoo meitä. Yritän vihjata asiasta Ollille, mutta hän ei tunnu ottavan sitä huomioon. Yritän katsoa kuka katsoo meitä, mutta hän estää sen, koska haluaa huomioni.

Katsoja on hetken hiljaa ja kysyy: ”Oletko se sinä Anette?” Tunnistan äänen heti, henkäisen ja sanon: ”Olen äiti.” Olli on hieman hämmennyksissä, mutta tajuaa päästää irti. Äitini näyttää paljon minulta, mutta hän on pidempi ja hänellä on vaaleammat hiukset. Suoristan itseni ja katson äitiä kysyvänä.

Äiti katselee hetken Ollia ja siirtää katseensa minuun. Olen hieman vaivautnut tilanteesta ja Olli taitaa olla myös. ”Miks oot täällä?” kysyn äidiltä. ”Meinasin tulla katsomaan miten voit” hän vastaa. Siitä seuraa hetken hiljaisuus ja ehdotan: ”Mentäiskö tuohon kahvioon?” Olli ja äiti nyökkäävät.

Kahvila on hyvin siisti ja siellä on hyvä sisustus. Istumme pöydässä ihan hiljaa. Se on ahdistavaa minusta. ”Miten teidän?” äiti sanoo, vihjaillen. Arvaan heti mitä hän tarkoittaa ja samoin Olli. ”E-ei mitään erikoista” vastaan hänelle. Hän katsoo meitä ja sanoo äkkiä: ”Ai, no mitä se äskeinen oli?”

Katson Ollia ja taas äitiä. ”Se tuota noin” mumisen ja painan päätä alaspäin, koska en osaa selittää äidille. ”Se oli vaa leikki mielistä kiusottelua” Olli sanoo ja liittyy keskusteluumme. Äiti katsahtaa Olliin ja kysyy: ”Entä mikä teidän suhteenne on?” ”Me ollaan naapureita ja luokka kavereita” Olli vastaa.

Äiti vie meidät kotiin. Hän ei voi jäädä pidemmäksi aikaa, koska hänellä on huomenna töitä. ”Heippa kulta” äiti sanoo ja suukottaa otsaani. ”Heippa” sanon ja halaan ennen, kuin hän lähtee. Jäämme Ollin kanssa vilkuttamaan hänelle.

”Annatko anteeksi” Olli kysyy. Hätkähdän ja katson häneen kysyvänä. Hän huokaisee ja sanoo: ”Siis kaikkea tapahtunutta, eilistä, tätä päivää” Mietin hetken ja tajuan mitä hän tarkoittaa päädyn vain nyökkäämään.

Ei ole vielä kovin myöhä joten lähdemme puistoon kävelylle. Kävelemme jonkin aikaa ja minua alkaa paleltamaan hieman, koska tuuli on niin kylmä. Toivon vain kovasti ettei Olli huomaisi asiaa. Kävelemme jonkin matkaa ja Olli pysähtyy. Ihmettelen kovasti miksi hän pysähtyi ja kysyn: ”Miksi pysähdyimme?” Hän ei vastaa mitään vaan vetää minut lähemmäs itseään.

En rimpuile vastaan, koska en jaksa ja ei sillä ole enää niin väliä. Hän heittää takkinsa olkapäilleni ja sanon: ”Ei nyt sulle tulee kylmä.” ”Ei hätää minulle riittää, että sinä olet lämpimänä” hän sanoo. ”Ei, ei” sanon ja ojennan takin takaisin hänelle.

Hän ottaa sen käteensä ja laittaa hartioilleen. En kerkeä huomaamaan mitään, kun hän on jo ottanut minut syliinsä. ”Hei, laske alas” sanon. ”En, koska näin molemmilla on lämmin” hän sanoo. Nojaudun häntä vasten ja ajattelen: ”Se on totta, mutta miksi tuntuu, että olen rakastunut sinuun.”

Olli kantaa minut koti ovelle saakka ja kysyy: ”Käviskö… eiku voisiks sä alkaa mun kanssa?” Katson häntä hetken ja soperran: ”Ky-kyl se käy” Olli katsoo minua iloisena ja antaa hyvän yön suukon otsalle. Menen sisälle ja olen jotenkin todella onnellinen.
I'm who I'm and I will always be just me

Tutitutie

  • Vieras
Tää on ihan kiva ei-pakosti-loppu tälle tarinalle. Lukiessa hämmennyin vain kun luin:
Tunnistan äänen heti, henkäisen ja sanon: ”Olen äiti.”
Ekana tuli mieleen, että Anette kuulee lapsensa äänen sanoo olevansa äiti. Hämmennyin ja luin uudestaan ja tajusin, että kyseessä on Anetten äiti.
-Tutitutie
PS:En osaa laittaa lainauksia, joten älä välitä...

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Tutitutie: kiitos ja tajusin et tais unohtuu tuolt yks pilkku nii siks se saatto olla hieman hämmentävä :)
I'm who I'm and I will always be just me