Kirjoittaja Aihe: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet  (Luettu 5191 kertaa)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Otsikko: Enkä minä riittänyt
Kirjoittaja: LadyLaga Ansa

Ikäraja: S
Sanamäärä: 120

Omistusoikeus: Kaikki Harry Potter -universumin osaksi tunnistettava kuuluu J. K. Rowlingille. En saa tästä rahallista korvausta.
Kirjoittajan kommentti: Teki mieli kirjoittaa Matiksesta. Jotenkin olen alkanut tuntea sääliä hahmoa kohtaan. Saa kommentoida tätä lyhyttä puolustuspuhetta. (:



Enkä minä riittänyt


Olin teille aina se astetta huonompi, alempiarvoisempi. Kaikille muillekin olin, vaikka eivät he sitä ääneen sanoneet. Ette tekään. Mutta sitä minä olin teille, se on fakta.

Moni tuntuu unohtavan mihin tupaan kuuluin, että minut oli lajiteltu aikanani Rohkelikkoon. Että olin tunnettujen ja paljon tykättyjen kelmien tupatoveri. Osana jopa kelmien nelikkoa.

Moni muistaa, että kelmeihin kuului vain kolme poikaa. Väärin. Minäkin kuuluin siihen.

En ollut tyhmä. En vain ole luontaisesti niin erinomainen velho kuin Sirius tai James, enkä niin ahkera kuin Remus. Mutta se ei tee minusta tyhmää.

En ollut yhtä vetovoimainen kuin muut; en yhtä flirttaileva kuin Sirius, nauravainen kuin James tai kiltti kuin Remus. Mutta se ei tee minusta saastaa tai rumaa tai hiirulaista.

Olin minä, enkä minä riittänyt.



-LadyLaga!
« Viimeksi muokattu: 05.04.2019 18:59:54 kirjoittanut Ansa »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Sädekehä

  • Hömelö otus
  • ***
  • Viestejä: 1 180
  • Until you believe
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #1 : 30.04.2013 10:08:24 »
Oi, pelkästään jo ajatus Peterin puolustuspuheesta herättää hurjan paljon sympatiaa! Mielestäni hän on aivan turhaan hyljeksitty ja syrjitty hahmo, ja mitä enemmän häneen uhraa ajatuksia, sitä kiinnostavammaksi koko hahmo muuttuu. Tietenkin hän oli petturi, lopulta, mutta uskon edelleen vakaasti, ettei hän ollut paatuneen paha, vaan puhtaasti pelkuri, ja lopulta varmasti hän olisi tehnyt mitä vaan saadakseen tekonsa tekemättömäksi.

Pidin tästä kokonaisuudessaan paljon. 120 sanaa itsessään jo kertoo hirmuisen paljon Peteristä; hän tuskin oli hyvä puhuja, ei liioin monisanainen, mutta hänellä kuitenkin oli sanottavaa  - 120 sanan verran. Mielestäni onnistuitkin hyvin omaksumaan Peterin hahmona ja käsittelemään myös tuossa puheessa niitä asioita, joita Peter varmasti tunsi. Erityisesti, miten hän vertasi itseään koko ajan Siriukseen, Jamesiin ja Remukseen, loi hyvinkin selkeän mielikuvan siitä, millaisena Peter itse itseään piti.

Itse en allekirjoita ihan suoraan kaikkia noita ajatuksia (kuten sitä, että kelmit pitivät häntä alempiarvoisena), mutta jotenkin on helppo nähdä Peterin uskovan niin. Ainakin nyt omien tekojensa jälkeen. Yleensäkin nuo hänen ajatuksensa ovat hyvin konkreettisia ja pelkistettyjä, ja siksi ne on niin helppo yhdistää Peteriin ja hänen katkeruuteensa, ja kenties myös katumukseen. Tästä paistaa läpi kuitenkin myös se pienoinen uhma, joka puolestaan mielestäni korostaa hyvin sitä ylpeyttä, jota Peter varmasti tunsi. Hän oli kelmi, rohkelikko, osa jotain eikä vain saastainen petturi ja rotta.

Lainaus
Olin minä, enkä minä riittänyt.

Voi että! Ehkä juuri tämä (vääränlainen) usko ajoi siihen, mitä hän sitten lopulta teki. Hieno kohta ja lopetus.

Joo, en nyt tiedä, saitko tästä mitään kummempaa irti, mutta halusin sanoa lukeneeni ja että tykkäsin tästä hyvin hyvin paljon! Mielenkiintoinen ja kaikin puolin ehyt kokonaisuus. Kiitos! (:
All I wanted was you

Ava by Sinderella

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #2 : 30.04.2013 13:37:34 »
Sädekehä: Joo, tosiaan, yritin sukeltaa Peterin mietteisiin ja hyvä jos mielestäsi onnistui. (: Minunkin mielestä Kelmit olivat oikeasti ystäviä aikanaan, ei muut ole luonteeltaan sellaisia että vain sietäisivät Peteriä, jos eivät oikeasti pitäisi tai arvostaisi. Sitäpaitsi Peterhän oli oikein etevä velho ja luovi tietään sodassa aika kekseliäällä ja rohkealla tavalla, vaikka se ei se hyvä tapa ollutkaan.(: Mutta ehkä Peteristä tuntui juuri tuolta, että häntä ei arvostettu tarpeeksi, ehkä siinä syy myöhempään petturuuteen. (: Kiitos ihanasta kommentista. :3 *pus*

-LadyLaga!
« Viimeksi muokattu: 30.04.2013 13:52:41 kirjoittanut LadyLaga »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

skylar

  • ***
  • Viestejä: 201
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #3 : 01.05.2013 14:47:35 »
Hah! Hyvä yritys, Peter, mutta en ole vielä vakuuttunut.

LadyLaga, valitsit hyvän aiheen kirjoittaa! Omasta mielestäni Peter on juuri sellainen inhottava maanmatonen, joka ei todellakaan ansaitse sääliä tai mitään myötätuntoa, mutta tätä oli hauska lukea siitä "viattomammasta" näkökulmasta.

Jäin ehkä miettimään mihin aikaan hänen elämässään tämä ficci perustui? Se kirjojen inisevä ihrapallo ei ainakaan tullut mieleen, vaan ehkä vähän nuorempi Matis, joka ei ole vielä harhautunut ainakaan täysin pahan puolelle.
When the sun has set, no candle can replace it.

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #4 : 01.05.2013 16:38:08 »
skylar: Sijoitan tekstin toisen velhosodan viimehetkille, silloin kun Peter vielä eli. (: Ei Peter ollut läpimätä, eikä niin aatteellinen kuin uskolliset kuolonsyöjät, se vain halusi omaa parastaan liittoutumalla todennäköisen sodan voittajan, eli Voldemortin, puolelle. (: Fanfictio useimmiten vääristää Matiksen hahmona saaden monet vihaamaan sitä miettimättä sen kummemmin syitä. (: Ja kirjojen aikaan on ihan ymmärrettävää että Matis oli mitä oli. Vanhojen ystävien kavaltaminen varmasti painoi mieltä, sitten elämä oli pitkään rotan elämää. Ja lopulta kun Peter sai mestarin taas elävien kirjoille ja sota alkoi, oli hän hyljeksitty niin hyvien kuin pahiksienkin puolella. Ei se varmasti herkkua ollut. :,D Kiitos kommentista. <3 *pus*

-LadyLaga!
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013 20:31:44 kirjoittanut LadyLaga »


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #5 : 09.05.2013 20:49:37 »
ranpururin: Aaw, kiitos kommentistasi. <3 *pus* Sun mielikuva Peteristä poikkeaa omastani, mutta se on sallittua, hehe. (: Omani kun poikkeaa aika paljon yleisestä ficcarien fanon/canonista. Itse näen Peterin samanarvoisena kelminä ja ystävänä muiden kelmien silmissä, mutta omasta mielestään hän on alempiarvoisempi kuin muut. Itsetunto-ongelmia. (: Koitan nuo typot joskus korjata, kun jaksan. :,D

-LadyLaga!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #6 : 28.11.2013 18:56:45 »
Mä en oo koskaan osannut pitää Peteristä, ihan juuri sen seikan vuoksi, että se petti ystävänsä. Oli itsetunto-ongelmia tai ei, niin ystäviä ei jätetä, eikä luottamusta petetä. Luottamuksen pettäminen (varsinkin kun se Kelmien kohdalla johti Lilyn ja Jamesin kuolemaan) on kauheinta mitä tehdä voi, ja sen vuoksi Peter ansaitsi niskaansa saaman hyljeksinnän esim. Azkabanin vangen aikoihin Siriuksen ja Remuksen suunnalta. Kertaalleen petettyä luottamusta on hyvin vaikea voittaa enää koskaan takaisin.

Tuosta huolimatta uskon vakaasti, että Peter on ollut kouluaikoinaan ihan hyvä tyyppi, vaikkei ehkä olekaan omasta mielestään ollut niin erinomainen ja vetovoimainen kuin muut hänen ystäväpiirissään. Tekstissä näkyvät Peterin ajatukset tuntuvat synkeiltä ja masentavilta, puutteita korostavilta, mutta tahdon silti luottaa ajatukseeni siitä, että ystävilleen hän kelpasi varmasti sellaisena kuin oli. + Joku on varmasti pitänyt Peteriä erinomaisena/vetovoimaisena, ehkä hän ei ole uskaltanut vain tunnustaa? :>

Tekstisi tuo sympatiaa herättävän näkökulman Peteriin, kuka tietää, ehkä hän on ajatellut itsestään juuri noin. Ja ehkä juuri itsetunto-ongelmat ja itsensä alempiarvostaminen ajoivat Peterin valitsemaan sen suunnan, jonka hän lopulta valitsi. Ficlet herätteli miettimään tätä asiaa ja kirjoitustapa tukee hyvin tekstin ideaa ja tunneskaalaa. Välillä oli toki havaittavissa pientä jäykkyyttä ja töksähteleväisyyttä, mutta en jaksa ryhtyä valittamaan siitä sen suuremmin, sillä tavallaan se kaikki sopi tähän.

Kiitos. : )
~ Herkku.

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #7 : 28.11.2013 22:05:44 »
Herkkuoone: Kiitos kommentista. :3 Jooh... itsekään en Peteristä niin paljoa välitä ihan jo canonin vuoksi, mutta luettuani muutaman kelmificin alkoi ärsyttää se, millaiseksi nuori Peter kuvailtiin. Koska en oikeasti usko että James, Remus ja Sirius olisi muuten kaveeranneet Peterin kanssa, jos se ei olisi kiva tyyppi. Ja töksähteleväisyys on bravuurini... tosin koitan pyrkiä siitä kovasti ulos... :,D Kiitos vielä piristävästä kommentista. <3 *pus*

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Iloinen Sipuli

  • Potterhead forever
  • ***
  • Viestejä: 435
  • Olen jälleen takaisin!
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #8 : 30.11.2013 09:12:02 »
Voi miten kiva, tosi sympaattinen teksti!
(Tai nojoo, "kiva" on ehkä rumasti sanottu kun aihe on näin synkkä :/) mutta pidin tästä joka tapauksessa paljon.

Olen ihan samaa mieltä Peteristä siinä, että ei hän ole läpeensä paha tai ilkeä. Hän on ainoastaan heikko ja pelkuri. Mutta umpipaha hän ei ole. Ja toit juuri osuvasti esille sen, miten hän kokee oman riittämättömyytensä ystäviensä joukossa. Miten hän vertailee itseään Jamesiin, Siriukseen ja Remukseen ja kokee olevansa heille alempiarvoisempi.

Se onkin periaatteessa hyvin mielenkiintoinen kysymys, miten muut kelmit nimenomaan ajattelivat Peteristä, kun hän oli vielä osa ryhmää. Oliko hän oikeasti vain alempiarvoinen riippakivi, vai oliko hänellä kenties jotain sellaisia ominaisuuksia, joita muut hänessä arvostivat, joita hän ei itse osaa edes huomata. Mutta tämä on juuri sopivan suppea teksti, kun tässä käsitellään vain Peterin näkökulmaa, eikä käy ilmi mikä on ns. todellinen tilanne. Mielenkiintoista!

Tämä on juuri hyvin kerrottu, ja tämmönen yksinkertainen kieli sopii tähän täydelisesti. Ei turhia hienosteluja tai taiteellisuuksia, tämän tyyppiseen ne eivät sopisikaan. Vaan pelkistetyssä karuudessaan vain surullisia ajatuksia. Loistavaa! Pidin tästä paljon, niin kuin myös siitä Sirius -ficletistäsikin.

-Iloinen Sipuli
Fanfiction: all the stories live forever

Welcome to the Island - there's no coming back (Ei hätää, tämä ficci tullaan kirjoittamaan valmiiksi!)

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #9 : 26.07.2014 00:26:32 »
Kiitoksia kommentistasi, Iloinen Sipuli. <3 :) Mielestäni Peteriä vihataan hahmona enemmän kuin hän ansaitsee, vaikka pettikin ystävänsä. Yritin vähän sitä miettiä tätä kirjoittaessani. (:

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #10 : 12.01.2016 06:41:01 »
Jos alkutiedot pitää paikkaansa niin enpä tiennyt, että sä olit aikoinaan LadyLaga! Muistan sut silläkin nickillä. :D Kommenttikampanjasta tosiaan moro! o/

Peteristä on aina  kiva löytää ficcejä, koska se jää aina sivummalle. Oikeastaan juuri sen vuoksi, mitä tässä ficissä sanotaan; Peter jäi muiden kelmien varjoon. Pidin siitä, miten tämä sijoittuu siihen aikaan, kun Peteristä on jo tullut kuolonsyöjä. Peter teki Pimeyden lordille palveluksen paljastamalla Potterit, mutta sitä ei arvostettu. Ehkä silloin ennen Pimeyden lordin kukistumista, mutta tuskin sen jälkeen. Tämän tunnelma oli surullinen ja hieman ahdistavakin Peterin tunteiden takia. Peter ei varmasti jaksa olla mitättömyys.

Rohkelikko-kohta oli suosikkini. Se, että otettiin esille alkuperäinen tupa ja vaikutti sille, että Peter oli siitä ylpeä. Varmasti kuolonsyöjät unohtavat sen, mutta Peter tahtoisi tulla muistettua rohkelikkona. Ehkä siinä kuitenkin on se, että Peter pelkuruuttaan petti ystävänsä ja se on siksi unohdettu.

Kaikin puolin kiva kuvaus Peterin ajatuksista, jota olisi mieluusti lukenut enemmänkin. Otsikko sopi hyvin ficciin ja tää oli helppolukuista ilman virheitä.

Kiitos tästä. :>


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #11 : 12.01.2016 09:23:24 »
Odo: Kiitoksia kommentista. :) Joo, matis jää aina jalkoihin, sinänsä säälittää vaikka hahmosta en pidäkään. Mutta siis imo kelmeistä kertovat ficit ei saisi sivuuttaa peteriä. Mutta joo. Niin! Tosiaan, olen entinen LadyLaga. :D

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #12 : 14.10.2020 18:20:24 »
Oi että kun muakin ärsyttää Kelmi-ficit, joissa Peterin rooli sivuutetaan ihan tyystin (pahimmassa tapauksessa häntä ei edes mainita koko ficissä! Vaikka pointtina olisikin juuri Kelmit! Jollainen Peterkin oli!), joten tällaisen lukeminen oli erittäin tyydyttävää. Tykkään tän puhuttelumuodosta, ihan kuin tää olis just niille faneille, jotka tuntuu kokonaan kieltävän sen faktan, että Peter oli osa Kelmejä :D En minäkään hänestä erityisemmin pidä, mutta mielenkiintoinen ja monipuolinen hahmo hän kyllä on. Ei ansaitse unohdusta Potter-fanien keskuudessa kyllä.

Tätä lukiessa kävi kyllä sääliksikin Peteriä, vaikka hyvin muistaakin, mitä kaikkea hän tekikään nuorena aikuisena :( Minäkin kyllä uskon siihen, että hän oli rohkelikkoudestaan huolimatta pelon ohjaama, liittyi Voldemortin puolelle kun ei uskaltanut tätä vastustaakaan. Välillä tulee pohdittua, mitä olisi käynyt, jos hän olisi päässyt pelostaan yli eikä olisi mm. paljastanut Lilyn ja Jamesin olinpaikkaa Voldemortille. Fanitkin ehkä suhtautuisivat häneen paremmin sitten.

Lainaus
Olin minä, enkä minä riittänyt.
Tää osui ja upposi, koska välillä sitä tuntuu itsestäkin tältä... :< Itsetunto-ongelmien kanssa painiminen ei ole helppoa.

Hieno teksti kaiken kaikkiaan. Peteristä on kiva lukea ficejä (silloin kun häntä käsitellään canon-uskollisesti), koska hänessä on paljon hienoa syvyyttä. Hän sopii mainiosti näin vähän synkempien/ankeampien ficien päähenkilöksi 🤔
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #13 : 14.10.2020 20:34:03 »
Kiitos kommentistasi Larjus! Vaikka Peter on pelkuri, niin hahmo on silti mielestäni käyttäytymisessään aika realistinen. Ei ideaali oikeuden puolustaja ja hyvyyden puolesta taisteleva, vaan pelokas ja heikko ihminen paljon vahvempien ja suurempien voimien edessä, esim. aivan kuin ne tavalliset saksalaiset jotka ummistamalla silmänsä päästivät natsit valtaan.


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

niiina

  • Ylikuolonsyöjä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 5 592
  • Malfoysexual
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #14 : 30.11.2020 19:12:58 »
Kommenttiarpajaisista hei! o/

Selasin sinun listausta ja kun huomasin, että joku teksti kertoo Peteristä, piti minun heti hypätä sen kimppuun. En tiedä mikä siinä on, mutta minuakin on aina kiehtonut Peter jollain tavalla. Musta hän on jäänyt kuitenkin aina jotenkin syrjään, vaikka onkin osa kelmien remmiä. Eli siinä olen samalla kannalla kuin muutamat muutkin kommentoijat tässä. En usko, että Remus, James ja Sirius olisi koskaan alkanut liikkumaan Peterin kanssa, ellei hänessä olisi ollut paljonkin sellaisia piirteitä, mistä jokainen noistakin miehistä piti. Olen aina pohtinut juuri kaikkea Peteriin liittyvää ja sitä, mikä ikinä saattoi aiheuttaa sen, että hän käänsi selkänsä ystävilleen. Siksikin tämä sinun teksti osui mielestäni hyvin noihin minunkin aatoksiini, että Peter varmasti tunsi olonsa aina huonommaksi kuin ystävänsä. Juuri, ettei ikinä ollut tarpeeksi, kaikki muut oli aina enemmän. Oli parempia jossain asioissa, oli niitä kenet huomattiin, oli kaikkea mitä Peter ei niin suuresti ollut. Siinäkin olen samaa mieltä, että Peter on ollut varmasti se tavallinen mitä moni meistä on ja hänen ympärilleen oli ns. isompia persoonia jossain muodossa. Se ei ole koskaan helppo paikka olla, vaikka ihmiset ympärillä olisi kuinka rakkaita tahansa.

Vaikka tästäkin tekstistä on aikaa, pidin tästä hurjasti. Olit kirjoittanut tämän mielenkiintoisesti ja jotenkin samaistuin melkein jokaiseen lauseeseen. Tämän ei tarvinnut olla pitkä, että se olisi antanut paljon vaan tämä oli tämmöisenään todella hyvä. Tuli olo avoimesta kirjeestä ystävyksille, joissa selitetään omalla tavallaan, että miksi.

Olen jotenkin sanaton ja selitän varmaan jo ihan omiani, mutta tämä sai itsellekin potkua, että voisi joskus yrittää kirjoittaa Peteristä tekstin. Vaikka hänen tekonsa olivat asioita, mitä en ikinä hyväksyisi, niin hahmona hän on äärimmäisen kiinnostava. Iso kiitos sinulle tästä tekstistä, se oli omalla tavallaan raadollisen kauniskin.

Lainaus
Olin minä, enkä minä riittänyt.
Lainaan samaa, mutta tämä lause oli kyllä kruunu. Tämän tunteen kanssa varmasti meistä moni on kamppaillut ja Peter erityisesti.

niiina
Dramione

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #15 : 22.12.2020 16:31:40 »
Kiitos kommentistasi, niiina. <3 Peter on kyllä mielenkiintoinen hahmo, voisin hänestä joskus myöhemmin oikein tosissani ja ajan kanssa jotakin kirjoittaa, ihan vain siksi, kun hänestä ei tekstiä niin kovin paljoa löydy. :)

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #16 : 27.06.2021 22:20:24 »
Voi Peteriä. Tämä pikku teksti nostaa haikealla tavalla esiin sen pojan, jota kukaan ei huomannut, vaikka hän olikin osa porukkaa. Vain se osa, joka ei jäänyt kenenkään mieleen ja jota kaveritkin taisivat lähinnä roikottaa mukana kuin itsestäänselvyytenä. Eihän sellainen ole mukavaa kenellekään.

Olen usein ajatellut, kuinka Kelmit petasivat kovan kohtalonsa sillä, että eivät antaneet arvoa ystävälleen. Myös Peter oli kuitenkin rohkelikko! Ja omanlaistaan rohkeutta kai oli sekin, että hän lähti Voldemortia vastaan omalla tavallaan - vain huomatakseen, etteivät hänen taitonsa ja henkinen kanttinsa riittäneet nekään siihen, mitä hän ehkä vastustajaa lähestyessään oli kuvitellut. Peter polo ei todella riittänyt, ja voi kuinka raskas kohtalo sellainenkin mahtaa olla ollut. Kyllä hän tiesi, että petti ystävänsä. Varmasti tunsi siitä suurta syyllisyyttä. Mutta ei se myöskään poista sitä tosiasiaa, että omalla tavallaan myös ystävät pettivät hänet.

Ihan hyvä nostaa välillä näitäkin vähemmän arvostettuja hahmoja pintaan. Tämä on vanha ficci, mutta puhuttelee edelleen.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Enkä minä riittänyt (Peter Piskuilan) Sallittu Ficlet
« Vastaus #17 : 09.05.2022 05:39:09 »
(Nyt tulee kyllä hyvin säälittävän myöhäinen kommenttiin vastaus, mutta tulkoon.) Kiitos erittäin paljon kommentistasi, Fiorella, se lämmitti mieltäni erittäin paljon. <3

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin