Kirjoittaja Aihe: Amore Proibito~Kielletty rakkaus| K-11| OFC/OMC| 8. Luku 15.2. -14!  (Luettu 5901 kertaa)

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Ficin nimi: Amore Proibito~ Kielletty rakkaus (kiellettyjä tunteita)
Kirjoittaja: Azure
Beta: Illa
Genre: Draama, adventure, romance, AU
Ikäraja: Korkeintaan K-11 //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
Paritus: OFC/OMC, muita sivussa
Vastuuvapaus: En omista Pottereita enkä niiden henkilöitä. Potter ja sen henkilöt kuuluvat J.K. Rowlingille. Lukuunottamatta Zoea, Sergeitä ja muutamia muita omia hahmojani. Myös tarinan juoni on muokkaantunut omassa päässäni erilaiseksi kuin Rowlingin kirjat. En saa tästä mitään rahallista hyötyä, vain valvottuja öitä kirjoittaessani. x)
Summary: Lue tarinaa niin saat tietää :)
Varoitukset: Kielenkäyttö on välillä mitä sattuu, mutta pysyy kuitenkin kohtuullisen rajoissa. Suurinosa kiroilusta kuitenkin on ja pysyy italian kielellä.

A/N: Tämä on mun eka julkaisemani ficci täällä Finissä. Tarina on muhinut ja kehittynyt pitkään mielessäni ja sain vihdoin aikaiseksi aloittaa myös sen ylös kirjoittamisen.
Tässä tulee olemaan todennäköisesti kolme erillistä "osaa", joista jokainen sisältää ainakin parikymmentä lukua. Voi myös olla että laitan kaikki yhteen ja samaan osaan, jolloin tästä tulee kyllä aika pitkä, mut ei voi mitään.
Zoe on siis puoleksi italialainen, joten älkää hämmentykö italian kielisistä sanoista/lauseista. Niiden suomennos löytyy aina luvun lopusta :)

Traileri


On vuosi 1993...

"Etkö ole kuullut vielä?"
"Kuullut mistä?"
"Et voi olla tosissasi, Zoe! Kaikkihan siitä puhuvat!"
"Puhuvat mistä?!"

...Sirius Musta karkaa Azkabanista...
"Minä näin Mustan!"
"Joo joo, niin varmaan"
"Onko neidillä jotakin totuutta vastaan?"
*ilkikurinen virne*

... Zoe löytää jotakin...
"Cane nero. Oletko eksyksissä, cari amici?"
*haukahdus*

...uusi kouluvuosi alkaa...
"Tänävuonna tehdään ennättysmäärä-"
"sääntöjen rikkomisessa!"
*huokaus*
"Minä kun luulin, että olisin suorittanut ainakin viisi Upeaa V.I.P.-kokeista. Haaveksi näköjään jäi"

...Zoella on mukanaan kuitenkin joku...
"Kenen tuo koira on? Se näyttää aivan-"
"Kalmakoiralta. Tiedän Katie. Tässä on Cane ja se on minun koirani"
"Se on söpö. Mistä sait sen?"
"Cane oli kulkukoira. Se eksyi nurkilleni"

...jonka todellista henkilöllisyyttä tyttö ei kuitenkaan tiedä...
"Tuo koira. Mistä sait sen?"
"Se on minun. Eikä se, miten Cane on päätynyt minulle, kuulu kylläkään arvon professorille pätkän vertaa!"
"Cane?"

Tylypahkaan saapuu myös eräs...
"Sergei Volkov. Hauska tutustua, neiti"
"Zoe. Zoe Acone. Tervetuloa Tylypahkaan, Sergei. Sinulla on omituinen nimi. Mistä olet kotoisin?"
*naurahdus*
"Venäjältä"

...joka sekoittaa Zoen pään...
"Zoe-kakara on pihkassa Volkoviin!"
"Enkä ole! Tuki suusi, Weasley!"
"Sinä punastuit, Zoe."

...ja joka selvästi salaa jotakin...
"Mikä sinulla on? Oletko kunnossa?"
"Ei mikään. Ei minulla mitään ole. Voin aivan hyvin. Kiitos huolenpidosta."

Amore Proibito~ kielletty rakkaus, kiellettyjä tunteita...
"Sergei. Minä rakastan sinua."
"Ei! Et saa! Sinä et voi olla rakastunut minuun!"
"Mutta rakastan kuitenkin, etkä sinä voi sille mitään. Sergei. Katso minuun ja kerro totuus. Voit luottaa minuun"

...keväällä...
"Palaatko ensivuonna enää Tylypahkaan?"
"Saa nähdä. Aika näyttää. Näkemiin, oro"
"Sinä osaat italiaa? Sinusta löytyy joka päivä jotakin uutta, Sergei Volkov"

...2013.
"Mitä sinä höpiset, Ronald? Ei kai kukaan ihminen voi muuttua koiraksi. Paitsi jos-"
"Aivan niin. Olen animaagi, Zoe Acone."
"Dio mio, se todellakin on Sirius Musta"




Kommenttia?


« Viimeksi muokattu: 31.05.2015 18:27:24 kirjoittanut zougati »
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
A/N: Älkää tottuko näin nopeaan päivitystahtiin, mutta mulla on näitä lukuja jo muutamia tuolla varastossa. Pahoittelen ensimmäisen luvun lyhyyttä ja (ehkä) sekavuutta. Kommentit olisiva edelleen kivoja, vaikka enhän minä niistä eläkään. :)
Pitemmittä puheitta, luku yksi. Nauttikaa! PoVhan on siis Zoen, päähenkilön, näkökulmasta. En osaa kirjoittaa hän-muodossa. :D

1. Luku
Cane Nero- musta koira

Heräsin tällä kertaa siihen, että aurinko paistoi kirkkaasti silmiini. Peitin silmäni kädelläni ja nousin istumaan vaivalloisesti. Venyttelin kipeää selkääni ja kuulin ikävän rusahduksen. Huokaisin raskaasti ja toivoin, että minulla olisi varaa ostaa itselleni edes kunnon sänky. Vanha nuhjuinen ja kuhmurainen patja ja makuupussi eivät olleet maailman paras vaihtoehto. Vaikka makuupussi olikin kyllä lämmin ja mukava.
 
Keittäessäni teetä vanhalla puuhellalla, huomasin ajattelevani kaihoisasti Tylypahkaa ja Rohkelikon tuvassa olevaa omaa sänkyäni. Onneksi loma on kohta ohi, ajattelin ja siemaisin teetä. Teessä oli mintunlehtien palasia, mutta ne menivät juoman mukana kurkustani alas. Olin jo tottunut siihen.
 
Kun etsin sopivia vaatteita sille päivälle ajattelin, että minulla oli onneksi varaa ostaa koulutarvikkeet, vaatteet ja ruokaa itselleni. Sekin oli jo parempi kuin ei mitään.
 
Lähtiessäni varmistin, että taikasauvani oli turvallisesti takkini sisätaskussa ja salpasin vajani oven kiini. Se oli minun taloni, kotini. Pieni vaivainen vaja, jossa oli kiikkerä pöytä ja vanha tuoli, vanha puuhella, nukkumapaikkani ja kaatikselta pöllitty vanha jääkaappi, joka onnekseni toimi sekä matka-arkkuni, jossa säilytin vähäistä omaisuuttani.
 
Kävelin metsätietä eteenpäin ja hyräilin hiljaa itsekseni. Vajaltani oli Lontooseen noin puolitoista kilometriä. Polku oli minulle tuttu, olinhan kulkenut sen joka päivä jo neljän vuoden ajan. Minun oli toisinaan vaikea uskoa, että siitä kaikesta todellakin on neljä vuotta. Päivästä jolloin italialainen isäni ja syntyjään brittiläinen äitini murhattiin kuolonsyöjien toimesta. Minä olin ainut joka selvisi hyökkäyksestä. Pakenin tänne Lontooseen, Iso-Britanniaan. Löysin mukavan pienen vajan johon asetuin asumaan. Muistan kuinka kerran kun olin 12-vuotias eräs ministeriön mies oli tullut luokseni, kun olin istunut Vuotavassa noidankattilassa. Mies kysyi minulta missä vanhempani olivat ja kun kerroin ettei minulla ollut vanhempia, mies yritti ottaa minut kiinni ja viedä jonnekin orpokotiin tai turvakotiin. En ole aivan varma kumpaan. Mutta minä olin fiksuna tyttönä karannut paikalta ja juossut suoraan vajalleni. Muutaman kerran sen jälkeen olen törmännyt samaan mieheen, mutta onnekseni tämä ei enää yrittänyt ottaa minua kiinni.
 
Sydämeni hypähti kurkkuun ja olin kiljaista, kun jokin iso ja musta loikkasi eteeni tielle. Huohotin hiukan säikähdyksestä ja huomasin säikäyttäjäni. Se oli iso musta koira, joka muistutti sutta. Etäisesti mieleeni tuli vertaus kalmakoiraan, mutta karistin ajatuksen mielestäni. Kyykistyin maahan suurinpiirtein koiran tasolle ja ojensin kättäni. Koira astui varovaisen askeleen lähemmäs minua ja nuuhkaisi kättäni. Säikähdin hieman kun koira painoi kuononsa kiinni käteeni. Huulilleni ilmestyi kuitenkin hymy ja rapsutin koiraa varovasti korvien välistä.
"Cane nero. Oletko eksyksissä, cari amici?" kysyin. Aivan kuin se muka vastaisi sinulle, Zoe, ajattelin ja hymähdin mielessäni. Koira kuitenkin haukahti ja olin melko varma että se tarkoitti "kyllä". Naurahdin ja silitin koiran päätä.
"Haluatko tulla minun luokseni? Minulla on pieni vaja tuon mutkan takana. Asun siellä", mutisin koiralle. Dio mio, minun todellakin pitää jutella ihmisille useammin. Puhun koiralle!
Koira haukahti ja nuolaisi poskeani. Naurahdin ja työnsin koiraa kauemmas minusta.
"Riittää jo, cane. Pääset luokseni asumaan." sanoin ja katselin säälien koiraa, jonka kylkiluut paistoivat läpi. Minusta näytti siltä, kuin se olisi virnistänyt, mutta eihän se nyt voinut mahdollista olla.
"Onko sinulla nimi?" kysyin, kun rapsutin taas koiran turkkia. Musta koira haukahti ja nuolaisi kättäni.
"Hmm... Miten olisi Cane? Se on italiaa ja tarkoittaa koiraa." virnistin ja rapsutin koiraa korvan takaa. Se haukahti ja nuolaisi kiitokseksi poskeani. Katsoin kun Cane lähti juoksemaan kohti vajaani. Nauraen seurasin sitä perästä ja päästin sen sisälle tutkimaan sen uutta kotia.

Cane loikkasi luokseni jostakin, kun tein ruokaa. Irvistin, kun näin sen suussa kuolleen rotan, mutta hymyilin sitten.
"Se siitä jyrsijäongelmasta. Kiitos Cane", taputin koiraa päälaelle. Koira jolkotti ulos avonaisesta vajan ovesta ja kuulin ruokailun ääniä. Hyvä, että se osasi metsästää itse omat ruokansa. Minulla ei olisi ollut varaa ostaa kalliita koiranmuonia.
Söin hyvällä ruokahalulla itsetekemäni keiton, joka sisälsi enemmän lientä kuin perunaa ja lihaa, mutta se tyydytti kuitenkin nälkäni.

Päiväni kului kuin unessa. Leikin Canen kanssa koko illan. Minusta tuntui, että olin voittanut koiran luottamuksen puolelleni. Olin nauranut niin hyvin viimeksi Tylypahkan pikajunassa, kun olimme matkanneet kohti King's Crossin asemaa kesälomalle. Olin ollut silloin parhaimpien ystävieni Fredin ja Georgen kanssa, sekä Katien ja Angelinan.

Illalla katselin tähtiä ja kuuta, kun jokin lennähti syliini. Pöllö. Tunnistin sen nopeasti Weasleyden perhepöllöksi Errolliksi. Se oli vanha, eikä se jaksanut lentää enää pitkiä matkoja. Nytkin se pyörtyi heti syliini. Otin sen jalasta kirjeen, joka oli osoitettu minulle ja menin sisälle vajaani, kantaen tajutonta Errolia sylissäni. Cane yritti nuuskia Errolia, mutta työnsin koiran kauemmas ja laskin Errolin vaatteideni päälle matka-arkkuuni.
Loin tiukan silmäyksen Caneen.
"Paikka. Ei koske pöllöön" sanoin. Ihmetyksekseni koira totteli, tosin vastahakoisesti, mutta totteli kuitenkin. Rapsutin sitä hieman korvan takaa.
"Hyvä poika, Cane." istahdin 'sängylleni' ja avasin kirjeeni. Näin heti poikien käsialan.

Moi Zo!

Tule huomenna Vuotavaan noidankattilaan, kello yhden aikoihin. Meillä on todella tärkeää asiaa. Nirhaamme sinut jos et tule paikalle.
Rakkain terveisin: Punapäiset rakkaasi Fred ja George


Naurahdin kirjeelle. Silitin Canen turkkia.
"Huomenna mennään kaupungille. Pääset tapaamaan Fredin ja Georgen", virnistin koiralle, joka haukahti. Outoa, voisin vaikka vannoa, että näin sen silmissä pilkahduksen epäuskoa ja pelkoa.
Mahtavaa! Olen tullut hulluksi! Dammit, Zoe!

A/N2: Pahoittelen vielä kerran tämän luvun lyhyyttä, mutta ykkös ja kakkos luvut ovat lyhyitä, koska niissä ei vielä oikein tapahdu mitään. Kolmosluvusta pituutta jo löytyy enemmän ;)
Toistan itseäni jälleen:
Kommentit ovat tervetulleita. Ne piristäisivät päivääni ja tietäisin mitä mieltä tästä ficin alusta ollaan. ;)

« Viimeksi muokattu: 10.04.2013 17:13:15 kirjoittanut Ocra »
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

hakuroo

  • ***
  • Viestejä: 53
Jeii! Tämähän on ihan mukava ficci ^^
Minulla on omat epäilykseni koirasta >'D
Canehan on loistava nimi :D


~Haku, toivoen jatkoa.

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
hakuroo: Kiitos kommentista. :) Saapas nähdä osuvatko epäilyksesi Canesta oikeaan. Nimen tempaisin vain jostakin. Sen piti kuitenkin olla tottakai italialainen, koska Zoe kerran on puoleksi italialainen. Jatkoa tulee tässä. :)

A/N: Kakkosluku on riipaisevan lyhyt ja sen olis kyllä voinut kirjoittaa toisella tavalla, mutta tämä olkoon nyt tällänen sekava mössö. Kolmosluku on jo paljon pitempi, koska siinä saahan jo tapahtumia mukaan. :)

Luku 2
Vankilapako ja arpajaisvoittoja


Seuraavana päivänä olin Vuotavassa Noidankattilassa tasan kello yksi. Minua hieman oikeastikin ihmetytti miksi Cane seurasi minua kaikkialle. Luulisi, että koira haluaisi mennä tutkimaan paikkoja. Enhän minä edes ollut sen emäntä. Tai oikeastaan olin, mutta oikeastaan en.

Tähyilin ympärilleni melkein täpötäydessä majatalossa. Sitten näin pilkahduksen punaista. Fred ja George istuivat puoleksi varjoissa. Toinen kulmani kohosi aavistuksen. Näytti siltä kuin kaksoset keskustelisivat kiivaasti jostakin tai riitelisivät. Lähdin puikkelehtimaan nopeasti ihmisten ja pöytien välistä kohti kaksosia. Cane seurasi perässä ja sen pää vaihtoi suuntaa puoleltatoiselle. Fred ja George eivät huomanneet minua, joten he hieman säikähtivät kun avasin suuni.
"Moikka kaverit. Mistä puhutte?" kysyin uteliaana ja lysähdin penkille. Cane painoi päänsä syliini. Kaksoset katsoivat minua lievä epäusko ja hämmentyneisyys kasvoillaan.
"Etkö ole kuullut vielä?" George kysyi ja kohotti kulmaansa. Mitä minun olisi pitänyt kuulla?
"Kuullut mistä?"
"Et voi olla tosissasi Zoe! Kaikkihan siitä puhuvat!" Fred huudahti. Minun pinnani alkoi mennä jo sille lyhyen rajan puolelle.
"Puhuvat mistä?" painotin sanojani vaativasti. Kaksoset vilkaisivat tosiaan ja pyrskähtivät sitten nauruun. Mulkoilin ystäviäni ja ristin käteni rinnalleni.
"Tämä ei ole enää yhtään hauskaa pojat!" kivahdin. Cane pani tassunsa lohduttavasti polvelleni. Fred ja George huomasivat Canen ja valahtivat lakananvalkoisiksi.
"Kalmakoira." Fred sanoi hiljaa. Nyt oli minun vuoroni revetä nauruun.
"Vai että kalmakoira. Cane on kyllä ihan tavallinen koira, kiitos kysymästä. Se nyt vain sattuu olemaan musta." naurahdin. Kaksoset katsoivat edelleen hieman varautuneina Canea. Cane katsoi kaksosia takaisin.
"Älkää viitsikö kaverit! Teillä oli minulle jotain kerrottavaa?" vihjailin. Tietenkin minun olisi pitänyt arvata, että Weasleyn kaksoset säikähtäisivät Canea. Olihan heidän sukulaisensa kuollut melkein heti sen jälkeen kun oli nähnyt kalmakoiran. Sen sijaan, että selittäisivät tilanteen minulle, kaksoset ojensivat minulle päivän Profeetan.
"Katso." George sanoi ja näpäytti sormellaan etusivua. Suuri otsikko ja kuva peittivät etusivua ja sen alla lyhyt pienempi artikkeli.

Sirius Musta karkasi Azkabanista!

12 vuotta sitten tuomittu kuolonsyöjä, Sirius Musta karkasi Azkabanista, maailman tarkemmin vartioidusta velhovankilasta viimeyönä aamuyöstä. Mustaa ei ole vielä saatu kiinni ja kaikki havainnot hänestä pyydetään ilmoittamaan Taikaministeriöön välittömästi. Musta on erittäin vaarallinen, eikä hänen tielleen pidä mennä. (lisää sivulla 4)


"Vau. Minä kun luulin, ettei Azkabanista voisi karata." sanoin. Musta kuului siis siihen samaan sakkiin, jotka tappoivat vanhempani. Minä päätin, että pitäisin silmäni ja korvani auki Mustan varalta.
"Niin mekin luultiin." Fred mutisi.
"Kaikki luulivat niin", George korjasi. Työnsin lehden kauemmas minusta, jotten näkisi Mustan kuvaa. Minua ei todellakaan huvittanut tuijottaa kuolonsyöjään.
"Näköjään kaikki siis olivat väärässä." totesin.
"Oliko teillä jotain muutakin asiaa, vai raahasitteko minut tänne vain Mustan takia?" kysyin. Kaksosten ilme kirkastui.
"Arvaa kenelle ministeriön työntekijälle arpoutui tänävuonna rahat", George sanoi virnuillen. Suuni loksahti auki.
"Ei kai? Tarkoitatteko, että teidän-" en ehtinyt saada lausetta loppuun.
"Kyllä! Tarkoitetaan me-" George aloitti.
"isä voitti ne rahat!" Fred päätti. Minua alkoi hymyilyttämään. Weasleyn perhe oli iso, mutta he kärsivät raha-ongelmista. Arpajaisvoitto toisi varmaan helpotusta rahatilanteeseen. Ainakin hetkeksi.
"Onneksi olkoon! Miten aiotte käyttää rahat?"
"Me lähdetään huomenna Egyptiin, Charlien luo." Fred vastasi. Kaksoset siis jättäisivät minut loppulomaksi yksin. No jaa, sama se.
"Vautsi. Egyptissä on varmasti todella hauskaa. Kertokaa sitten kaikki minulle! Ottakaa paljon kuvia pyramideistä ja muumioista." sanoin ja virnistin. Pojatkin virnuilivat. Fred uskaltautui rapsuttamaan Canea korvan takaa ja hetken päästä myös George silitteli koiraa. Cane nuolaisi poikia kiitokseksi ja kaksoset pärskähtivät nauramaan ja minä myös.
"Riittää jo, poju. Ei kuolata kaksosia ihan märäksi." naurahdin ja taputin koiran päätä. Cane haukahti ja nuolaisi kättäni.

"Kenen kanssa te muuten olette liikenteessä?" kysyin kaksosilta, kun tulin takaisin pöytään. Ojensin kaksosille kolpakot kermakaljaa ja hörppäsin omastani. Kermakalja oli hyvän makuista. Niinkuin aina.
"Isä meni varaamaan matkaa ja käymään asioilla." Fred sanoi.
"Hänen pitäisi jo olla täällä." George mutisi ja vilkaisi kelloa. Kello näytti puolikolmea. Heilautin kättäni.
"Herra Weasley pärjää kyllä." totesin. Samassa Arthur Weasley jo puikkelehti kohti meidän pöytäämme.
"Hei, Zoe. Miten sinulla on mennyt?" herra Weasley kysyi heti.
"Terve, herra Weasley. Hyvin on mennyt, kiitos kysymästä." hymyilin. Herra Weasley vilkaisi kaksosia, jotka olivat taas syventyneet keskustelemaan jostakin. Cane tutkaili kaksosia ja kuunteli selvästi tarkasti. Herra Weasley nyökäytti päätään kohti huoneen nurkkaa.
"Zoe, tulisitko tänne? Minulla on sinulle asiaa." herra Weasley sanoi. Kulmani kohosi aavistuksen. Mitäköhän asiaa Fredin ja Georgen isällä minulle olisi? Nousin kuitenkin pöydästä. Sanoin Canelle nopean "paikka" käskyn ja seurasin herra Weasleyta huoneen perälle.

Arthur rykäisi ennenkuin aloitti.
"Zoe. Minä tiedän, että sinä viihdyt hyvin yksiksesi metsässä. Siellä vajassasi", hän aloitti. Minä valpastuin heti. Kun puhuttiin minusta ja minun asumapaikastani, siitä ei tunnetustikaan seurannut mitään hyvää.
"Niin?" kysyin aavistuksen särähtävällä äänellä. Herra Weasley mietti selvästikin miten asiansa muotoilisi.
"Juttuhan on niin, että ministeriössä ollaan huolissaan sinusta." Arthur sanoi.
"Ihan turhaan. Olen pärjännyt ihan hyvin nämä neljä vuotta." totesin.
"Sinähän olet kuullut Mustasta, etkö olekin?" hän varmisti. Nyökkäsin.
"Olen. Miten se tähän liittyy?" kysyin, vaikka aavistelinkin jo vastauksen.
"Asiahan on niin. Sinä olet vasta viidentoista Zoe. Sirius Musta on vahva ja hän on kuolonsyöjä. Jos hän saisi jostakin taikasauvan hän voisi tappaa ja kiduttaa helposti. Ministeriössä ollaan sitä mieltä, että sinun pitäisi asua jossakin muualla."
"Mitä? Ei tule kuuloonkaan! Se vaja on minun kotini!" huudahdin. Herra Weasleyn ilme oli kireä ja hän huokaisi.
"Arvasin, että sanoisit noin. Kerroin sen myös ministeriölle. Minä olisin ottanut sinut mielelläni meille, mutta me lähdemme Egyptiin huomenna. Enkä usko, että Molly suostuisi ottamaan sinua mukaan. Hän ei oikein pitänyt siitä viimevuotisesta Tylyaho-tempusta." painoin pääni alas.
"Kenen luo minä sitten joudun?" kysyin. Minä tajusin pointin. Olisin Mustalle helppo saalis. Yksinäinen pikku noitatyttö, joka asuu pienessä vajassa.
"Minä varasin sinulle täältä huoneen loppuloman ajaksi. Sinun tavarasi käy hakemassa eräs aurori ja sitten hän tulee tänne. Hän pitää sinua silmällä, mutta saat kuitenkin oleskella vapaasti." herra Weasley selitti.
"Voiku kiva. Lapsenvahti." mutisin hiljaa.
"Mutta enhän minä voi ottaa tiedän maksamaanne huonetta, herra Weasely!" sanoin äkkiä kun tajusin, mitä hän oli sanonut. Arthur Weasley laski kätensä olkapäälleni ja taputti sitä kömpelösti.
"Zoe sinä olet minulle kuin oma tytär. Ja tämä on vähintä mitä voin tehdä. Sitäpaitsi minä maksoin sen huoneen jo." herra Weasleyn tunnustus sai minut hymyilemään, ja pienen kyyneleen valumaan silmäkulmastani.
"Minä... Kiitos, herra Weasley." Hymyilin. Fredin ja Georgen isä hymyili minulle takaisin. Seurasin Arthuria takaisin Fredin, Georgen ja Canen luo.
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

KarwaPallo

  • ***
  • Viestejä: 10
Luin tästä ton ekan luvun jo aikasemmin, mutta en ehtinyt kommentoida. Mielenkiintoiselle vaikuttaa, jään varmasti seurailemaan tätä :) Tykkään jostain syystää Zoesta jo nyt ;D
Joo, rakentavaa en saanut aikaiseksi, mutta jatkoa? ;)

Nirvu

  • ***
  • Viestejä: 148
Oo, minkä aarteen löysinkään!

Tykkäsin tästä hirveästi, ja italia on ihan mahtava kieli, joten kiitos, kiitos että valitsit sen, etkä esim. ylikliseistä ranskaa :D Pistän nyt pari muo häirinnyttä kohtaa tähän, ihan vaan, koska en kehtaa jättää kommenttia tähän, ja rakentavahan on aina hyvästä jos sellasta osais antaa
Lainaus
tälläkertaa
uu, ihan oikee virhe, kirjotetaan siis erikseen :)
Lainaus
Vanha nuhjuinen ja kuhmurainen patja ja makuupussi ei ollut
monikossa, joten "eivät olleet"
Lainaus
kaatikselta
tekstin tyyliin sopisi paremmin"kaatopaikalta", mutta sehän on ihan makuasia
Lainaus
Muistan kuinka kerran kun olin ollut 12-vuotias, eräs ministeriön mies oli tullut luokseni, kun olin istunut Vuotavassa noidankattilassa. Mies kysyi oli kysynyt minulta missä vanhempani olivat ja kun kerroin ettei minulla ollut vanhempia, mies yritti oli yrittänyt ottaa minut kiinni ja viedä jonnekin orpokotiin tai turvakotiin. En ole aivan varma kumpaan. Mutta minä olin fiksuna tyttönä karannut paikalta ja juossut suoraan vajalleni.
Eh, sori pitkä lainaus, mutta tää häiritsi muo kovasti. Noi mun korjaukset on hyvin... ovelia, mutta noin se kuulostaisi ehkä vähän järkevämmältä. Viimesen lauseen sais muuten kuulostaan sujuvammalta, kun pistäis "Olin kuitenkin fiksuna tyttönä..." jne.

Noi oli melko alusta, mutta pointti oli, että virheitä jonkin verran löyty. Ne ei kuitenkaan häirinnyt yhtään lukemista, että ei ne periaatteessa varmaan häirinnyt ketään, mutta sanoinpahan nyt :D

Canesta mulla on varma tunne, ja tällein ihan ohimennen (vaikka alkutiedoissa on se AU, mutta kun), Siriushan pakeni Azkabanista vasta sen jälkeen, kun Weasleysta ja Egyptistä oli jo julkastu lehtijuttukin, eli mun aikajana menee ihan totaalisesti sekasin :D Noh, eipä sillä, tähän kiitos jatkoa, tykkään ihan hirmusesti : ))

Nirvu
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Nirvu: Ihanaa, että tykkäät :). Italian kieli on myös itselläni lähellä sydäntä ja olis tarkoitus aloittaa nyt syksyllä ihan oikea italian kurssikin (tähän asti kun olen vain itseopiskellut yksikseni :D).
Kiitos nuista virheiden ilmiannosta, itse kun ei aina huomaa nuita kaikkia virheitä kun yrittää oikolukea. Kaatopaikka on tarkoituksella kirjoitettu kaatiksena, sillä tämä teksti tulee aika lailla tavallaan suoraan Zoen pään sisältä, joten teksti on sen mukaista. Mutta yritän kuitenkin muistaa kaiken oleellisen.
Et ole ainut jonka aikajana menee sekaisin. Menee se itsellänikin tässä kirjoittaessa. ;D Canen salaisuus paljastunee ennen pitkää.  :p
KarwaPallo: Kiitos kommentistasi. Jatkoa saat nyt :)


A/N: Kiltit ihmiset voivat sitten ystävällisesti huomautella jos italiassani on virheitä. En ole mitenkään kovin harjaantunut kielen hallitsija vielä. :)
Yritin kyllä oikolukea tekstiä pariinkin otteeseen, mutta eikös se yleensä mene niin, että kirjoittajan silmä ei näe kaikkea?
Päästän teidät nyt kuitenkin kolmannen luvun pariin. ;)

Luku 3
Malfoy ja Taikaministeri


Seuraavana aamuna heräsin aikaisin. Hetken mietin missä oikein olin, sillä tajusin nukkuvani sängyssä. Eikä tämä sänky ollut Tylypahkassa.
Minulla oli hämärä muistikuva edellisillan tapahtumista. Christian Wood- niminen aurori oli hakenut tavarani vajastani ja vahtinut minua edellisillan. Minusta tuntui inhottavalta, kun tunsin miehen katseen kokoajan selässäni. Christian oli ehkä kolmissakymmenissä. Aika komea, mutta vasemmasta silmäkulmasta lähtevä, leukaan asti ulottuva arpi pilasi hieman vaikutelmaa. Arpi veti myös toista suupieltä alaspäin. Christianin hymy näytti minusta karmivalta.
Wood vahti minua yön yli. Kahdeksalta vahti vaihtuisi. Uusi vahtini olisi kuulema nainen. Vasta valmistunut auroriksi. Ehkäpä hän olisi mukavampi kuin Christian, joka näytti hymyillessäänkin siltä kuin haluaisi hyökätä jokaisen vastaantulijan kurkkuun kiinni.

Wood hätkähti hereille kun avasin huoneeni oven. Se narahti ilkeästi. Naurahdin miehelle, joka hieroi selkäänsä epämukavan nukkuma-asennon jäljiltä.
"Tämä vertiointi vie minulta vielä hengen." mies jupisi itsekseen. Virnistin itsekseni.
"Ei kukaan käskenyt sinua nukkumaan seisaalteen", sanoin takaisin. Wood tuhahti vain ja käänsi sitten päänsä poispäin minusta. Selvä, minusta ei selvästikään pidetty.
"Äh, se oli leikkiä, Wood. Oletko nähnyt Canea? Koiraani siis", lisäsin kun näin Woodin kysyvän ilmeen.
"Ai sitä. Päästin sen ulos kolmen aikaan yöllä. Se ei tullut takaisin." Wood sanoi hieman pahoittelevasti. Sydäntäni kirpaisi hieman kun olin menettänyt uuden ystäväni, mutta toisaalta tämä oli ihan odotettavissakin. Cane ei ollut minun koirani. Se oli kulkukoira, oli ihan ymmärrettävää jos se halusi jatkaa elämäänsä kulkurina.
"Olen pahoillani", Woodin ääni herätti minut mietteistäni. Heilautin kättäni välinpitämättömästi.
"Äsh, se menee ja tulee miten sattuu. On joskus viikkojakin poissa", sepitin nopean hätävalheen. Olin jo lähdössä alakertaan ravintolaan, kun Wood kiskaisi minut käsivarresta takaisin.
"Minne sinä olet menossa?" hän kysyi, ja vaistosin hänen äänestään käskevän sävyn.
"Syömään aamiaista. Tietenkin vain jos se arvon herra Aurorille sopii", virnistin. Herra Weasley oli sanonut etten minä edes huomaisi vartijoitani, mutta minusta tuntui, että ainakin Wood oli kokoajan vahtaamassa ja kyselemässä. Mies päästi irti käsivarrestani ja nyökäytti päätään kohti portaita. Lähdin nopeasti alas. Suureksi ärsytyksekseni Wood tietenkin seurasi minua aivan kannoillani. Hillitsin itseni, jotten olisi alkanut kiroamaan miestä ja sanomaan hänelle ties mitä solvauksia. Tosin voisin tehdä sen italiaksi, jolloin hän ei sitä ainakaan toivon mukaan ymmärtäisi.
Lysähdin baarijakkaralle tiskin eteen. Baarimikko Tom tuli heti luokseni.
"Mitä neidille saisi olla?" vilkaisin nopeasti ruokalistaa.
"Taidan ottaa pelkän juustovoileivän ja kurpitsamehun." sanoin hymyillen.
"Tulossa", Tom totesi ja otti tiskin alta lasin ja pullon. Hän kaatoi pullosta kurpitsamehua lasin täyteen. Sitten mies meni häärimään leipien kanssa.
Wood istahti viereeni ja avasi Profeetan. Hetken päästä hän kuitenkin käänsi katseensa minuun.
"Miksi sinua muuten suojellaan? Oletko kenties jonkun tärkeänkin henkilön tytär tai jotain?" mies kysyi. Voimatta sille mitään, minä jäykistyin. Vedin syvään henkeä.
"Dei morti" kuiskasin käheästi.
"Mitä?"
"Vanhempani ovat kuolleet", sanoin hiljaa ja käänsin katseeni Woodiin. Miehen kasvoilta paistoi järkytys ja jokin jota en osannut nimetä.
"Ai. Anteeksi... En minä tiennyt", mies sanoi vaivaantuneena. Hörppäsin kulauksen kurpitsamehua. Viileä mehu selvensi hieman ajatuksiani, jotka olivat lähteneet harhailemaan. Tom laski lautasen eteeni. Yritin syödä leivän, mutta nielemisestä oli tullut liian työlästä. Inhoten työnsin leivän kauemmas. Käsi laskeutui olkapäälleni ja käänsin hämmentyneen katseeni Woodiin.
"Oletko kunnossa?" hän kysyi ja katsoi minua huolestuneena. Totta kai piti olla heti kyselemässä vointia jos ei ruoka maistunut. Ravistin miehen käden olkapäältäni.
"Kaikki on hyvin, Wood." tuhahdin. Nousin nopeasti ylös jakkaralta ja lähdin kohti takaovea, josta pääsi tiiliseinän luo. Wood kulki hiljaa perässäni, sanomatta sanaakaan. Hyvä niin.
Kopautin nopeasti tiiliä sauvallani, jotta pääsisin Viistokujalle. Astuin sanakaan sanomatta keskelle vilkasta katua ja lähdin nopeasti kulkemaan väkijoukossa.

Hetken päästä pujahdin sisään matami Malkinin kaapuliikkeeseen. Huokasin syvään, kun huomasin, että olin eksyttänyt Woodin kannoiltani. Ilo haihtui nopeasti kun näin platinahiuksisen pojan, jonka päälle matami Malkin sovitti juuri kaapua. Poika oli Draco Malfoy. Itse ilkimys. Hän oli luihuinen ja halveksi kaikkia puoliverisiä ja jästisyntyisiä. Katselin hiljaa kuinka matami hääri nuppineulojen kanssa.
"Odota tässä, kultaseni. Käyn takahuoneessa hakemassa lisää nuppineuloja", nainen sanoi Dracolle. Malfoy hymyili, mutta heti matamin mentyä, tämä irvisti inhosta.
"Kas vain. Täällähän näkee tuttuja", totesin ja virnistin. Malfoy hätkähti ja käänsi halveksivan katseensa minuun.
"Acone." poika sihahti. Saatoin melkein kuulla halveksunnan pojan äänestä.
"Sinulla ei ole oikeutta lausua nimeäni, pentu" sihahdin vastaukseksi. Draco astahti alas korokkeelta. Poika astahti lähemmäs minua ja hänen jäänharmaissa silmistään paistoi suuttumus. Hän yritti kai näyttää kovinkin uhkaavalta.
"Varo vain, ketä nimittelet, Acone. Isäni voi hankkia sinulle helposti erotuksen Tylypahkasta. Sittenpähän saat jäätyä siellä pienessä varastossasi!" poika uhosi. Nappasin sauvani vyöltäni ja astuin lähemmäs Dracoa. Poika perääntyi nopeasti seinää vasten. Nostin sauvani hänen kurkulleen.
"Dios. Sinähän pelkäät Draco. Aivan oikein sinulle. Minä varoitan uhkaa minua vielä kerrankin, niin takaan että sinun komeita kasvojasi koristaa ruma arpi", sanoin uhkavaan sävyyn. Draco hymyili minulle pelottomasti.
"Haista paska, kuraverinen", hän sihahti hampaidensa välistä. Raivo kuohahti sisälläni ja kohotin käteni läimäistäkseni Dracoa, mutta joku kiskaisi minut takistani irti Dracosta. Huuliltani pääsi ällistynyt älähdys.
Huomasin katsovani Dracon isää suoraan silmiin.
"Lucius Malfoy. Tämäpä yllätys", sanoin. Ääneni oli kuitenkin silkkaa ivaa. Malfoy päästi irti takistani, mutta otti nopeasti otteen takkini kauluksesta. Hän nosti sauvansa kurkulleni. Tuijotin häntä raivosta kihisten. Minä en pelännyt, sillä tiesin liian hyvin, ettei Lucius Malfoy voisi tehdä minulle mitään. Ivallinen hymy nousi suupieleeni. Malfoy tarkkaili minua päästä varpaisiin ja hänen ilmeensä oli vihainen ja tuima.
"Zoe Acone. Jos vielä kerrankin näen sinut uhkaamassa poikaani niin takaan, että olet yhtä kuin kuollut", hän murahti. Malfoy päästi irti minusta ja muutti kasvoilleen kohteliaan hymyn.
"Ci vediamo all'inferno, Lucius." vastasin hymyillen ja kiiruhdin nopeasti ulos liikkeestä. Jättäen italian kielestä hämmentyneen Lucius Malfoyn ja tämän pojan jälkeeni.

Päätin käydä eräässä toisessa vaateliikkeessä, joka oli lähelle Irvetaa. Rosien vaatteita kaikille oli liikkeen nimi. Likkeen edessä minua odotti yllätys. Musta tuttu koira istui portailla ja tarkkaili ihmisiä. Sitten koira huomasi minut. Se haukahti ja lähti juoksemaan kohti minua. Cane loikkasi minua vasten niin, että sen tassut olivat olkapäilläni. Nauroin.
"Heippa sinullekin, kaveri", sanoin ja rapsutin koiraa korvan takaa.
"Zoe!" kuulin tuskastuneen äänen takaani. Käänsin katseeni Woodiin. Mies nojasi käsillään polviinsa ja läähätti. Hän nosti sormensa pystyyn, kuin käskeäkseen minua odottamaan.
"Älä mene minnekään", hän puhisi ja yritti samalla tasata hengitystään. Minun kävi hieman sääliksi miestä.
"Mi dispiace", pahoittelin italiaksi. Woodin kysyvä katse kohdistui minuun.
"Anteeksi." totesin englanniksi. Ihme kyllä Wood ei näyttänyt vihaiselta. Hänen ilmeensä oli kireä.
"Taikaministeri haluaa tavata sinut nyt heti", Wood sanoi jäykästi. Suuni loksahti auki.
"Siis, Cornelius Toffee?" kysyin ällistyneenä. Cane kallisti päätään myös kysyvästi. Wood nyökkäsi.
"Niin. Hän odottaa meitä Vuotavassa noidankattilassa", panin merkille, että aurori käytti sanaa 'me', eikä 'sinä'.
"Haluaako ministeri tavata sinut vai minut?" kysyin ja nousin ylös maasta johon olin polvistunut rapsuttamaan Canea.
"Meidät molemmat."

Hetken päästä me jo seisoimme Vuotavassa noidankattilassa. Tarkemmin sanottuna taikaministeri Toffeen huoneessa. Tunsin oloni vaivaantuneeksi, kun mies katsoi minua tarkkaavaisesti. Cane odotti minun huoneessani. Wood seisoi ylväänä ja selkä suorassa. Katsoin kuitenkin ministeriä takaisin ja vastasin tämän katseeseen.
"Zoe Acone. Tapaamme viimeinkin", Toffee nousi ylös ja astui hymyillen lähemmäs minua. Yritin vastata hymyyn, siinä kovin hyvin onnistumatta. Minua ei juuri kiinnostanut tällähetkellä jutella syvällisiä taikaministerin kanssa.
"Ilo on kokonaan minun herra ministeri", pakotin itseni kuitenkin sanomaan. Toffee nyökkäsi ja viittoi minua istumaan alas, vihreään nojatuoliin.
"Istukaa toki, neiti", hän sanoi. Minä istahdin alas.
"Ellen väärin ymmärtänyt, niin teillä oli jotakin asiaa minulle?" kysyin.
"Aivan niin. Asiani koskee vankikarkuria, Sirius Mustaa, lienet kuullut hänestä ja hänen vankilapaostaan?" Toffee aloitti. Puristin käteni nyrkkiin.
"Olen kuullut", sanoin. Toffee nyökkäsi taas.
"Hyvä. Asiahan on niin, että Harry Potter karkasi tänään kotoaan Likusteritieltä-"
"Miten Harry liittyy Mustaan?" keskeytin. Toffee käänsi katseensa Woodiin.
"Wood, jättäisitkö meidät hetkeksi kahden?" Toffeen ääni oli käskevä vaikka, lausahdus kuulostikin kysyvältä. Wood kumarsi ja poistui huoneesta. Taikaministeri kääntyi takaisin minun puoleeni.
"Minä en saisi kertoa tätä sinulle, joten voinko luottaa, ettet kerro kenellekään mitä minä sanon, et varsinkaan Potterille?" taikaministeri kysyi. Mikä on niin salaista, että se pitää salata erityisesti Harrylta? ihmettelin.
"Voitte luottaa minuun, pääministeri", sanoin ja hymyilin hieman.
"Hyvä. Harryn karkaaminen sattui pahaan aikaan. Juttuhan on niin, että Sirius Musta on kuolonsyöjä. Hän oli erittäin korkeassa asemassa tiedät-kyllä-kenen riveissä. Musta aikoo todennäköisesti kostaa Potterille, herransa kuoleman." minä tajusin ongelman ytimen heti.
"On huono juttu, jos Harry on yksin tuolla kaduilla", totesin kuin itsestäänselvyytenä. Toffee nyökkäsi.
"Yritämme paraikaa jäljittää Harrya. Mitä todennäköisemmin hän tulee tänne Vuotavaan noidankattilaan", hän sanoi. Nyökkäsin.
"Miksi kerrotte tämän kaiken minulle?" kysyin. Ei ollut tavallista että viisitoistavuotiaalle kerrottiin tälläistä.
"Koska, me emme voi asettaa Harrylle aurorivartijoita, ettei hänen epäilyksensä ala heräillä. Sirius Musta on kuitenkin Harryn kummisetä."
"Harryn kummisetä?!" älähdin. Painoin sitten nolona pääni alas. Totta kai se oli niin. Eikös Harryn isä James Potter ja Sirius Musta olleetkin parhaita kavereita Tylypahkassa?
"Anteeksi. Jatkakaa vain", sanoin.
"Niin, siis Musta on Potterin kummisetä, mutta se ei ole tässä nyt olennaisinta. Ollennaista on, että toivon erästä asiaa. Minun täytyy kysyä tätä sinulta, sillä olet tällähetkellä ainut henkilö, joka voi ottaa tehtävän vastaan ilman, että Harryn epäilykset osaavat herätä. Tekisitkö palveluksen ministeriölle ja katsoisit Potterin perään?" Toffee sanoi. Minä yllättyin.
"Kuulinkohan minä väärin? Haluatteko te- haluaako ministeriö, että minä olen Harryn lapsenvahti?" kysyin ällistyneenä. Toffee naurahti.
"En käyttäisi sanaa lapsenvahti. Mutta kyllä, jos vain voisit mitenkään huolehtia Harrysta?" Minun täytyi miettiä hetken. Taikaministeri oli oikeassa siinä, etteivät Harryn epäilykset todenäköisesti edes alkaisi jos minä katsoisin hänen peräänsä. Mutta minä olin Harrya vain kaksi vuotta vanhempi. Minä en pystyisi suojelemaan Harrya jos hänen kimmppuunsa hyökkäsikin joku. Sanoin tämän myös ääneen. Toffee löi kätensä yhteen.
"Arvelinkin, että kysyisit tuota. Sinua vahditaan edelleen, mutta aurorit pysyvät tälläkertaa näkymättömissä ja vahtivat teitä teidän huomaamattanne. Tai no sinä varmaan huomaat, koska Wood on lupautunut teidän suojeliaksenne", Toffee sanoi. Minä yllätyin tuosta tiedosta vielä enemmän. Olinkin tainnut olla väärässä Woodin ja sen asian suhteen, ettei hän pitäisi minusta. Nyökkäsin Toffeelle.
"Hyvä on. Minä suostun pitämään Harrya silmällä", sanoin hymyillen. Ministeri näytti helpottuneelta.
"Kiitoksia neiti Acone. Ministeriö ja minä olemme kiitollisia avustasi. Voit mennä nyt." Nousin ylös sohvalta ja lähdin kohti ovea. Toffee kuitenkin pysäytti minut ovella.
"Ja Zoe, muista mitä sovimme", hän sanoi. Nyökkäsin.
"En kerro Mustasta ja Harrysta kenellekään, en varsinkaan Harrylle."
Menin suoraan huoneeseeni ja lysähdin sängylle. Cane kävi makuulle jalkojeni juureen. Suljin silmäni ja päästin koko päivän pidättelemäni kyyneleet valumaan poskilleni.
Padre, madre perché mi hai lasciato?
 
« Viimeksi muokattu: 22.09.2013 18:42:38 kirjoittanut Ocra »
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

hakuroo

  • ***
  • Viestejä: 53
Oooh, tänne onkin jo tullut kaksi uutta lukua ^^
Semmonen toivomus et laittasit vaikka lukujen loppuu mitä ne Italiaks kirjotetut tarkottaa :D
Itse kun en Italiaa osaaa..
Odottelenpi jatkoa~

Haku

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Hakuroo: Kiitos kommentistasi ja otan toiveesi huomioon. Pahoittelen, että olen ollut niin hirveä ihminen eikä jatkoa ole tullut vähään aikaan, mutta perustelen sen sillä, että on ollut koulukiireitä ja ulkona on tullu oltua sillon ku ei oo satanu vettä. :) Yritän saaha pikimiten jatkoa aikaiseksi.

Laitan myös nuihin edellisiin lukuihin ne italiaksi kirjotetut suomeksi sinne loppuun, kuhan ehin vähän paremmalla ajalla. ;)

~Ocra
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013 22:14:05 kirjoittanut Ocra »
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Wenni

  • Vieras
Oi rakastuin   :-* Italia on kiva lisä ihanaan tarinaan.
Jatka pian

~ Wenni

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
Wenni: Kiitos! Jatkoa tulee toivottavasti pian, olen kohta saanut nelosluvun valmiiksi ja sitten se pitää vielä antaa betalleni betattavaksi :)
Jaksakaa odottaa vielä vähänaikaa lukijat!
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
A/N: Anteeksi, nyt että olen niin kamala ihminen ja laitan jatkoa vasta nyt! Mutta olen hankkinut itselleni betan, joten kirjoitusvirheitä ei toivottavasti ainakaan ole tälläkertaa (hirmuisesti).
Kiitos, ihana Illa, kun betasit tämän! ;) Tässäpä luku neljä, nauttikaa!

Luku 4
Punapäiden paluu


Heräsin säpsähtäen ja haukkoen henkeäni. Pyyhkäisin otsaltani valuneen kylmän hien paitani helmaan ja hautasin kasvot käsiini yrittäen tasata hengitystäni. Se oli vain painajainen, ei totta. Pelkkä painajainen. Dios, kuinka minä pelkäsin. Se oli vain todella paha painajainen. Kello ei voinut olla paljon, sillä ulkona oli vielä hämärää. Aurinkokaan ei ollut noussut. Vedin syvään henkeä ja pakotin itseni rauhoittumaan.
  Hätkähdin oveltani kuuluvaa koputusta.
"Zoe?" Woodin ääni oli kysyvä. Kipitin nopeasti avaamaan huoneeni oven. Matkalla vilkaisin peiliin, josta näkyi kuvajaiseni - sinimustat hiukseni olivat sekasotkuinen pehko. Silmieni alla oli tummat pussit ja silmieni väri näytti tällä hetkellä ikävästi harmaalta, niiden oikean värin jäänsini-vihreän sijaan. Raotin ovea vain hiukkasen ja näin Woodin huolestuneen katseen.
"Mitä nyt, Wood?" tiuskaisin kärsimättömästi.
"Minä kuulin kuinka kiljuit. Olethan kunnossa?" mies varmisti. Nyökkäsin.
"Olen kunnossa, kiitos vain huolenpidosta", tokaisin ja olin jo sulkemassa ovea, mutta aurori työnsi jalkansa oveen väliin. Mulkaisin häntä vihaisesti. Wood työntyi huoneeseeni ja sulki oven perässään.
"Oletko aivan varma siitä, että olet kunnossa? Sinä et näytä siltä kuin olisit." Mulkaisin miestä toistamiseen.
"Oliko tuo loukkaus, Wood?" esitin vastakysymyksen. Wood näytti yllätyneeltä kiivaasta äänensävystäni.
"Ei ollut, mutta se on totuus. Mitä tapahtui, miksi sinä kiljuit?"
"Dio mio. Sinä se et sitten usko mitään, Wood. Jos nyt välttämättä haluat tietää, niin näin painajaista. Ja tiedoksesi vain, että kun näen painajaisia minulla on tapana kiljua", sanoin. Oli vastoin periaatteitani kertoa painajaisistani jollekin Tylypahkan makuusalini ulkopuoliselle. Woodin ilme muuttui huolestuneeksi ja ihmeellistä kyllä- ei, minun täytyi nähdä väärin.
"Haluaisitko puhua siitä?" Minä en ollut nähnyt väärin. Käteni puristuivat nyrkkiin kyljilläni. Purin hampaitani yhteen, jotten olisi tiuskinut Woodille.
"Ei kiitos. Häivy nyt." Wood katsahti minua vielä kerran ja poistui sitten huoneesta.
Hitaasti sormeni aukesivat nyrkistä ja lysähdin voimattomana lattialle, selkä seinää vasten. Vedin jalkani koukkuun, kiedoin käteni niiden ympärille ja hautasin pääni polviini.
Säpsähdin istumaan. Hetken luulin, että joku koputti oveani ja olin jo menossa avaamaan sitä, mutta sitten tajusinkin, että ääni tuli toiselta puolelta huonetta. Siristin silmiäni nousevaa aurinkoa vasten. Jonkin varjo poukkoili auringon edessä ja koputti ikkunan lasia.
Pöllö.
Hätkähdin ajatuksistani ja menin nopeasti avaamaan ikkunan. Pikimusta pöllö lensi sisään. Se kaarteli muutaman kerran ilmassa, ennen kuin laskeutui ojennetulle käsivarrelleni. Kärsimätön pöllö näykkäisi sormeani kipeästi ja ojensi koipeaan.
"Auh!" parahdin ja vetäisin pienen kirjekuoren irti pöllön jalasta. Pöllö lehahti heti lentoon avonaisesta ikkunasta.
Ärtyneenä herätyksestä suljin ikkunan niin että pamahti. Pöllön näykkäisy oli pikemminkin puraisu, sillä sormestani tuli verta. Työnsin hajamielisesti sormeni suuhun. Istahdin sängyn reunalle ja katsoin ihmeissäni kirjekuoren sinettiä, joka kertoi kirjeen tulleen Tylypahkasta. Minähän sain jo kirjalistan ja junalipun, ajattelin ja avasin kirjekuoren. Kirjekuoren sisällä oli pieni pergamentinpala ja jokin metallinen merkki. Sormeni alkoivat vapista hiukan, kun avasin pergamentin.

Hyvä neiti Zoe Acone, minulla on ilo ja kunnia ilmoittaa, että teidät on valittu toiseksi Rohkelikon tuvan kahdesta valvojaoppilaasta. Toinen valvojaoppilas selvinee teille viimeistään 1. syyskuuta.
Parhain terveisin
Albus Dumbledore, rehtori


Jouduin lukemaan pergamentinpalasen moneen kertaan ennen kuin olin varma sen sisällöstä. Pieni inahdus pääsi huuliltani.
"Ei ei ei ei ei. Ei tämä voi mennä näin", parahdin ja katsoin valvojaoppilaan merkkiä. Merkissä oli sama kuvio kuin Rohkelikon tupavaakunassa, mutta siinä oli myös kullanväriset kirjaimet VO. Valvojaoppilas. En tiennyt, mitä minun pitäisi tuntea, varmaan suurta iloa siitä, että minut oli valittu, mutta minä hölmö kykyenin vain ajattelemaan sitä, että joutuisin Fredin ja Georgen ainaisen pilkan kohteeksi.
"Äsh! Hiiteen Fred ja George Weasley!" ärähdin itselleni ja päätin, etten antaisi yksien Weasleyn kaksosten pilata tehtävääni valvojaoppilaana.
  Uutta tarmoa puhkuen nousin ylös ja laitoin kiiltelevän valvojaoppilas -merkin uuden kaapuni rinnukseen.
Vaihdoin nopeasti yöpaitani farkkuihin ja pitkähelmaiseen turkoosiin hihattomaan T-paitaani. Nappasin vielä tuolin karmilta mukaani nahkatakkini ja rahapussini.
  Olin jo menossa käytävällä, kun tajusin hiuksieni edelleen olevan kuin harakanpesä. Nopeasti kipitin takaisin huoneeseeni ja harjasin ja sutaisin hiukseni pompulalla kiinni.

Lysähdin istumaan erääseen pöytään, jossa istui jo Harry syömässä aamiasmurojaan. Nuorempi kohotti katseensa minuun.
"Huomenta, Zo. Nukuitko hyvin?" Hymähdin vastaukseksi jotakin ja siemasin kahvistani kulauksen. Irvistin sen väkevyydestä ja olin sylkäistä juoman jo ulos suustani, mutta nielaisin sen kuitenkin. Jos meinasin pysyä hereillä tämän päivän minun todellakin oli pakko juoda tämä kahvi.
  Säpsähdin ajatuksistani siihen, että tunsin jonkun tuijottavan minua. Se on varmaankin vain Wood. Zoe, sinä olet tulossa vainoharhaiseksi! Yritin vakuutella itselleni, että tuijottaja oli vain Wood, mutta minulla oli silti epämieluisa tunne. Rauhoittelin itseäni silittelemällä Canen päätä.
  Hetken kuluttua, kun epämieluisa tunteeni vain vahistui, käänsin päätäni ja kuljetin katsettani läpi koko ravintolan. Katseeni pysähtyikin Woodiin, mutta kauhukseni ja järkytyksekseni huomasin Woodin takana nurkkapöydässä olevan huppupäisen ihmisen tuijottavan myös minua. Huppupää oli todennäköisesti mies, sillä hän näytti lihaksikkaalta. Hän oli myös melko pitkä, minua varmasti parikymmentä senttiä pidempi. Huppupää taisi huomata minun tuijottavan, sillä hän nousi ylös pöydästä ja jätti pöydälle muutamia sirppejä. Katseeni seurasi miestä aina ulos ovesta. Kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin ja tukahdutin vavistuksen.
  "Maa kutsuu Zoea. Kuuntelitko sinä ollenkaan, mitä minä sanoin?" Harry heilautti kättään silmieni edessä. Säpsähdin hiukan.
"Ai. Anteeksi, Harry. Mitä sanoitkaan?" loin Harryyn pahoittelevan katseen. Harry kohautti olkapäitään.
"Ajattelin vain, että lähtisitkö kaverikseni? Ostamaan koulukirjat nimittäin", Harry loi minuun yhden nopean anelevan katseen. Suupieleni kaartuivat hymyyn.
"Totta kai minä tulen", sanoin ja nousin pöydästä,"Tuletko sinä, vintiö?" huikkasin olkani yli virnistäen. Harry naurahti.
"Hei! Itse olet!" poika huudahti ja tökkäsi minua kyynärpäällään kylkeen. Nauroin vain ja pörrötin Harryn jo ennestään sekaisia hiuksia.
"Luoja, Harry. Lopeta tuo kasvaminen! Olet kohta pitempi kuin minä!" esitin huolestunutta ja kauhistunutta.
"Valitettavasti minä en voi sille mitään", Harry sanoi hymyillen.

Viimeiset kaksi viikkoa kuluivat nopeasti. Suurimman osan ajasta minä ja Harry kuljimme Viistokujalla. Tietysti myös uskollinen vahtikoirani Cane oli mukana ja myös Wood seurasi meitä turvallisen välimatkan päästä.
  "Kahden päivän päästä taas Tylypahkaan", sanoin iloisesti hymyillen.
"Sanos muuta. En malttaisi odottaa enää hetkeäkään!" Harrykin riemuitsi. Virnistin ilkikurisesti.
"Pysyhän housuissasi hätähousu", naurahdin ja nousin ylös.
"Minä käväisen tuolla", vinkkasin sormellani kohti naistenhuonetta ja lähdin kohti vessaa Cane perässäni. Pysähdyin kuitenkin erään pöydän kohdalle. Kaksi vanhempaa miespuolista velhoa kävivät kiivasta keskustelua. Tiesin, että salakuuntelu oli rumaa, mutta en mahtanut sille mitään.
"Minä näin Mustan!" jo harmaantunut mies väitti kivenkovaa toverilleen, joka vain pudisteli päätään epäuskoisena. En malttanut olla puuttumatta keskusteluun.
"Joo joo, niin varmaan", tokaisin pistävästi. Miehet käänsivät katseensa minuun. Se harmaahapsinen mulkoili minua avoimen vihasesti. Pidättelin hymyäni.
"Onko neidillä jotakin totuutta vastaan?" mies murahti. Ilkikurinen virne nousi kasvoilleni.
"Saattaapa olla joo", sanoin ja vinkkasin silmää, sitten kiiruhdin jo vessaan. Cane uikutti hieman ja voisin vaikka vannoa, että sen kasvoilta paistoi toruminen. Taputin sen päätä.
"Cane, se oli vain leikkiä. Rauhoituhan kuomaseni", naurahdin koirani suojelevaisuudelle.

"Fred! George!" kiepsahdin kaksosten kaulaan, välittämättä siitä sivuseikasta, että kolautin heidän päänsä yhteen. Pojat nauroivat ja rutistivat minut väliinsä nauraen.
"Heippa kakara", Fred naurahti.
"Oliko ikävä?" George tiedusteli hymyssä suin. Virnistin kaksosille, jotka hieroivat satutettuja päitään.
"Tyhmiäkö te kyselette? Tottakai minulla oli ikävä! En kai minä nyt muuten olisi teitä kahta huutanut ja rynnänyt syliinne!" sanoi virnuillen. Kaksoset vilkaisivat toisiinsa virnistäen.
"Sori, kamu, mutta me luultiin, että se oli meidän vastustamaton charmimme", he nauroivat.
"Idiootit", tuhahdin.
  "Arvatkaa muuten kenestä tuli valvojaoppilas?" kysyin omahyväinen sävy äänessäni.
"Rachelista?" George ehdotti. Pudistelin päätäni.
"Jessica?" Fred puolestaan sanoi. Pudistelin taas päätäni. Kaksoset katsoivat toisiaan mietteliäinä. Sitten heidän ilmeensä kirkastuivat ja saatoin melkein nähdä lamppujen syttyvän heidän päidensä yläpuolella.
"Ei kai vain...", Fred aloitti.
"Sinusta!?" George huudahti.
"Sí!" sanoin naurahtaen. Kaksoset virnistivät ja hyökkäsivät yhtäkkiä kutittamaan minua.
"Sinä senkin" Fred nauroi.
"Muistakin katsoa, että annat meille aina tupapisteitä!" George sanoi ja kutitti minua kyljistäni.
"Eiii saa kutittaaaa!" nauroin kippurassa ja yritin pyristellä vapaaksi kaksosista.
"Jos lupaat, että meillä on diili", George sanoi.
"Et vähennä meidän kautta yhtään Rohkelikon tupapisteitä", Fred  päätti lauseen.
"Hyväää ooon! Minä antaudun! Lopettakaa kaveriit!" ulisin nauruni seasta. Kaksoset lopettivatkin ja lysähtivät viereeni makaamaan. Huohotin makuullani ja virnistin molemmille ystävilleni. Fred ja George vastasivat virneeseen.

  Seuraavana päivänä pääsimme King´s Crossin juna-asemalle Ministeriön järjestämillä kahdella autolla. Minun kävi sääliksi Harrya, Hermionea ja Ronia, jotka joutuivat samaan autoon Percyn kanssa. Percy oli nimittäin valittu johtajapojaksi ja hän jaksoi paasata siitä koko ajan ja oli niin olevinaan.
  Minä taas änkesin Fredin ja Georgen kanssa toisen auton takapenkille. Jollakin tavalla auton penkkejä levennettiin niin, että herra ja rouva Weasley mahtuivat istumaan kahdestaan etupenkillä ja takapenkkiä niin, että Ginny mahtui sinne seuraksemme. Cane oli puoliksi minun ja puoliksi Fredin sylissä. Ginny rapsutti koiran korvia ja minä silitin sen selkää.
  Mitä lähemmäs juna-asemaa pääsimme, sitä iloisemmaksi ja varmemmaksi minä tulin.
"Pian ollaan kotona,Cane", kuiskasin italiaksi koirani korvaan. Cane nuolaisi poskeani ja kohotti päätään, jotta saattoi katsoa ikkunasta ulos.
  Hetken kuluttua olimme jo King´s Crossilla. Puikkelehdin ihmisten välistä matka-arkkua perässäni laahaten. Olin pyytänyt rouva Weasleytä tekemeään siihen huomaamattoman kevennys- ja laajennusloitsun. Cane seurasi perässäni ja sen pää seurasin aina hetken yhtä ihmistä. Harry, Hermione, Ron ja Percy odottivat jo laiturien 9 ja 10 välisellä puomilla. Fred ja George tulivat huohottaen perässäni. Heidän matka-arkuissaan ei ollut kevennysloitsua ja he olivat pakanneet mukaansa pilatuotteita Sekosta ja heidän itsekehittelemiään oli myös joukossa. Goerge pysähtyi vierelleni ja päästi irti matka-arkustaan. Katsoin hymyillen kun punapää nojasi polviinsa ja huohotti. Hän nosti sormensa pystyyn kuin merkiksi olla hiljaa.
"Ole ihan hiljaa", hän sanoi uhkaavasti. Virnistin.
"Enhän minä mitään ole sanonut."
"Mutta ajattelit sanovasi", Fred sanoi toiselta puoleltani. Kohautin olkiani.
"No niin! Fred, George, Zoe. Kuunnelkaa tekin!" herra Weasley huudahti ja sai joukkomme huomion itseensä.
"Mennään laiturille pareittain. Ensin menemme minä ja Harry, sitten Hermione ja Percy, seuraavaksi Zoe ja Ron, sitten kaksoset ja viimeisenä tulevat Molly ja Ginny. Onko selvä?" kaikki nyökkäilivät ja siirryin jo valmiiksi Ronin viereen.
"Heippa punapää", tervedin iloisesti.
"Sinä olet hyvällä tuulella", Ron totesi.
"Miksen olisi? Minähän pääsen kotiin", sanoin ja kyykistyin rapsuttamaan Canea. Ron vain hymähti siihen jotakin. Katsoimme kuinka Harry ja herra Weasley katosivat vaivihkaan sisään laiturille 9 3/4. Seuraavana menivät Percy ja Hermione. Tartuin arkkuni kahvaan ja katsoin kysyvästi Ronia.
"Valmiina Ronald?" kysyin hymyillen. Poika nyökkäsi. Hivuttauduin vaivihkaa lähemmäs puomia ja Cane seurasi perässäni. Pujahdin Cane ja Ron perässäni puomista läpi. Nopeasti kävelin pois puomin luota, jotten olisi tiellä. Vedin syvään henkeä, pian olisin taas Tylypahkassa. Kotona.

A/N: Tässä vielä näitä italian sanoja joita tekstissä ilmaantui:

Dios= jumala (taitaa kylläki olla espanjaa)
Dio mio= voi hyvä jumala
Sí= kyllä

Kommentit olisivat kivoja ja piristäisivät päivääni :)

Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

hakuroo

  • ***
  • Viestejä: 53
ooh jatkoa!!!
Mitämitä se outo stalkkeri Zoeta stalkkas owo !
Huh Wood oli aika kiva kun huolehti zoesta ♥♥
En malta odottaa milloin Zoe paasee Tylypahkaan
Ja taas odottelen jatkoa kivalle ficille!!!
Haku

KarwaPallo

  • ***
  • Viestejä: 10
Oih, jatkoa c:
Olipas taas mukava lukea tätä, tykkäsin luvusta paljon. Kukahan se toinen valvojaoppilas on?:o
Tosi kiva, että laitoit tuonne loppuun italian suomennokset :)
Lupaan kirjoittaa tähän vielä joskus kunnollisen kommentin.

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
KarwaPallo: Kiitos kommentistasi :) Toinen valvojaoppilas selvinee sinulle hyvinkin pian. Koitan litätä nuo italian suomennokset nuihin aikaisempiinkin lukuihin heti kunhan vain ehdin. :)
hakuroo: Stalkkeri mysteeri selvinee sekin aikanaan, mutta sitä saamme odottaa viellä jonkun (tai pitkän) aikaa. :D Wood nyt on sellanen tyyppi, joka esittää kovista, mutta kuitenki on kauheen huolehtiva varsinki lapsii kohtaan. Jatkoa saat tässä!

A/N: Tässäpä viides luku! Seuraavassa luvussa todennäköisesti menee jonkunaikaa, koska mulla on koulussa kokeita nyt aikapaljon kun koulut kohta loppuvat. Kesälomalla toivottavasti ehdin kirjoittaa nopeampaan tahtiin, mutta en lupaa vielä mitään! ;)

Luku 5

Tylypahkaan



Puikkelehdin ihmismassan seassa. Laiturilla oli ihmisiä tungokseen asti. Oli hyvästeleviä vanhempia ja oppilaita, jotka etsivät kavereitaan. Tietenkin oli myös ensiluokkalaisia, joista osa näytti olevan ihan ulalla sen suhteen, mitä piti tehdä. Huvittunut hymy nousi huulilleni. Cane kulki vanavedessäni. Suurin osa paikallaolevista noidista ja velhoista väisti sitä kauhistunut ilme kasvoillaan. Pyöritin mielessäni silmiäni. Velhot ja niiden kalmakoira -fobiat. Fred ja George tulivat perässäni ja vaikka molemmat raahasivat painavia arkkuja perässään, heidän kasvoillaan oli silti huvittunut virne. Jos ajatukseni osuivat oikeaan, he olivat pistäneet merkille saman minkä minäkin olin pistänyt, siis ihmisten suhtautumisen Caneen.
  Suoraan sanottuna, minä ihan oikeasti hämmennyin kun Weasleyn äiti halasi minuakin ja ojensi oman leipäkääröni. Hymy nousi huulilleni ja halasin punatukkaista naista uudelleen.
"Kiitos, rouva Weasley."
"Kiitos itsellesi, kultapieni. Pidäthän kaksosista huolen? Minä luotan sinuun, että osaat pitää heidät aisoissa nyt kun olet valvojaoppilaskin."
Minä virnistin. "Ei huolta, voitte luottaa minuun."

Kapusin junaan Cane ja kaksoset kintereilläni. Tyhjää vanuosastoa oli vaikea löytää, mutta löysimme kuitenkin lopulta yhden sellaisen. Fred ja George lysähtivät yhdeksi kasaksi toiselle penkille. Minä hyppäsin vastapäiselle penkille Canen seuraksi. Vilkaisin rannekelloani ja voihkaisin.
"Minun pitää mennä. Valvojaoppilasjuttuja nähkääs", sanoin virnistäen kaksosille, jotka olivat jo syventyneet keskustelemaan kiivasti uusista pilailutuotteista. Pyöräytin silmiäni.
"Cane, pidä noita silmällä", kuiskasin koiralleni ja pujahdin vaunun käytävälle. Muutamia tuttuja oppilaita käveli vastaan ja tervehdin osaa kohteliaasti, kun taas vastaantulevat luihuiset saivat minun osaltani murhaavan katseen ja jotkut jopa muutamia solvauksia. Minähän olin loistava malliesimerkki ensiluokkalaisille. Valvojaoppilas, joka solvaa jokaista vastaantulevaa luihuista. Eikö valvojaoppilaiksi yleensä valita juuri ne, jotka oikeasti yrittävät olla hyvää pataa kaikkien kanssa?
  Kun vihdoin pääsin ensimmäiseen vaunuosastoon, jonne valvojaoppilaat oli määrätty, sain huomata, että kaikki muut olivat jo paikalla. Percy oli selvästi antamassa jo partiointivuoroa toiselle Rohkelikon valvojaoppilaalle. Minua hämmästytti kun näin hänet. Toinen valvojaoppilas oli poika, mutta se mikä minua hämmästytti oli se, että en ollut nähnyt kyseistä poikaa ikinä ennen. Ja minä muistin joka ikisen Rohkelikon kasvot ja nimet. Minä en unohtanut ikinä heidän nimiään. Poika kääntyi katsomaan minua Percyn sanoessa jotakin ja minä olin jähmettyä niille sijoilleni. Pojan smaragdinvihreät silmät loistivat kirkkaana ja tuijottivat suoraan minua. Jokin pojan olemuksessa veti minua puoleensa, kun taas alitajunnassani jyskytti käsky juosta pakoon. Minä en ymmärtänyt miksi. Sydämeni hakkasi nopeampaan tahtiin kun meni varovasti hymyillen pojan ja Percyn luokse. Percy ei edes vilkaissut minuun vaan marssi jo pois.
"Hei, sinä olet uusi, etkö olekin?" Hienoa, Zoe, pitää sitä kaikkea sitten mennäkin möläyttämään! Poika naurahti. Hänen naurunsa kuulosti korvissani kuin musiikilta. Helvetti soikoon! Lopeta! komensin itseäni.
"Kyllä olen. Rehtori Dumbledore tosin lajitteli minut jo keväällä ja valitsi minut samantien valvojaoppilaaksikin", nuorukainen sanoi. Nyökkäsin vaisuna.
"Se oli kivasti tehty Dumbledorelta", sanoin heikosti hymyillen. Poika nyökkäsi ja ojensi kätensä.
"Sergei Volkov. Hauska tutustua, neiti", hän esittäytyi. Punastuin hieman Sergein suukottaessa kämmenselkääni.
"Zoe. Zoe Acone. Tervetuloa Tylypahkaan, Sergei. Sinulla on omituinen nimi. Mistä olet kotoisin?" tajusin möläytykseni liian myöhään ja lehahdin punaiseksi. Sergei naurahti hyvätahtoisesti.
"Venäjältä. Sinä olet italiasta", se ei ollut kysymys, vaan toteamus. Nyökkäsin edelleen hieman nolona.
"Joo. Kuule, tuota, kertoiko Percy sinulle minunkin partiovuoroni?" kysyin nopeasti, jotta saisin vaihdettua puheenaihetta. Minä en käsittänyt, mikä minuun oikein meni. En minä punastellut! Enkä varsinkaan poikien edessä, mutta Sergeissä oli jotakin erilaista. Hänen silmänsä olivat kuin maailman ainoa kiintopiste ja ne lumosivat minut. Sydämeni hakkasi vimmatusti ja minun teki mieleni- Dannazione, smettila! Mikä minua riivasi? Minähän olin kuin jokin keimaileva Pansy Parkinson!
"Meillä on sama partiovuoro", Sergei kertoi. Voi kun kiva, minä kun ajattelin, että pääsisin selvittämään ajatukseni. Hymyilin kuitenkin Sergeille.
"Sepä hienoa. Milloin meidän vuoromme on?" kysyin. Tajusin vähän väliä tuijottavani Sergein silmiä. Sergei katsoi minua hetken. Minä huomasin kuinka hän näytti pidättyväiseltä ja puristi kätensä nyrkkiin.
"Kolmen tunnin päästä. Tavataan täällä silloin." Sergei harppasi nopeasti ohitseni. Minä jäin paikalleni hölmistyneenä. Mitä äsken oikein tapahtui?
Minä olin yhä pyörällä päästäni kun palasin takaisin Fredin ja Georgen luo. Minä en saanut mielestäni Sergei Volkovin kasvoja. Ja ne silmät. Leiskuvat smaragdinvihreät silmät, joihin olisi voinut upota.

Hätkähdin ajatuksistani kun vaunuosastomme ovi aukeni ja paljasti sen takana olevat kaksi tyttöä.
"Angelina ja Katie!" kiepsahdin ystävieni kaulaan nauraen.
"Zoe! Ihana nähdä sinua!" Angelina sanoi hymyillen.
"Samat sanat", Katie virnisti. Samassa hänen katseensa kohdistui Caneen. Helpotuksekseni kummankaan ystäväni ilme ei ollut säikähtänyt.
"Kenen tuo koira on? Se näyttää aivan-"
"Kalmakoiralta. Tiedän Katie", jatkoin ystäväni lausetta ja kumarruin silittämään Canen päätä. "Tässä on Cane ja se on minun koirani", sanoin virnistäen. Angelina kumartui viereeni ja antoi Canen nuuskia kättään. Canen häntä heilui iloisesti ja se nuolaisi ystäväni kättä. Angelina naurahti ja rapsutti sitä korvien takaa.
"Se on söpö. Mistä sait sen?" Angelina kysyi yhä Canea rapsuttaen.
"Cane oli kulkukoira. Se eksyi nurkilleni", sanoin naurahtaen. Katie tyrkkäsi minua kyynärpäällä kylkeen.
"Vai sinun nurkillesi. Asutko sinä yhä siellä vanhassa romahtamispisteessä olevassa vanhassa mörskässä?"
"Hei!" sanoin puolustellen, "Ei se ole mikään mörskä, vaan minun kotini!"
"Jep ja sinähän ihan jäädyt sinne, vaikka kesäyöt ovatkin kohtalaisen lämpimiä. Olenko oikeassa? Ja sen kattokin varmaan vuotaa!" Fred sanoi nauraen ja kaappasi Angelinan ja Katien kainaloonsa.
"Mitäs tytöt? Tänävuonna voitetaankin huispauksen mestaruus!" Fred innostui ja pörrötti huvittuneena Angelinan ja Katien hiuksia. Angelina luikahti pois Fredin käsivarren alta.
"Varo vain Weasley, minä puren", hän sanoi uhkaavalla äänellä ja murisi hiukan leikillään. Cane kallisti päätään hämillään sivulle. Nauroin koiralleni ja ystävieni touhuille.
"Cane, älä välitä. He vain pitävät hauskaa!"
"Ja niin pidät kohta sinäkin", George kaappasi minut nauraen syliinsä ja alkoi kutittaa. Fred aloitti toisella puolella osastoa Angelinan ja Katien kutittamisen.

Muutaman tunnin (ja muutaman kutitushetken) jälkeen, minun täytyi lähteä partioimaan käytävälle Sergein kanssa. Vatsanpohjaani kipristeli tunne, joka oli jotain miellyttävän ja inhottavan väliltä. Tältäkö tuntuu olla rakastunut?
  Siinä vaiheessa kun pääsin ensimmäiseen vaunuosastoon, sydämeni hakkasi hieman nopeammin kuin tavallisesti, ja kämmeneni hikosivat hieman, kun astuin sisään vaunuosastoon. Mustahiuksinen poika käännähti ympäri samalla hetkellä, kun avasin vaunuosaston oven. Pieni hymynkare käväisi Sergein kalpeilla ja ohuilla huulilla, mutta hänen kasvonsa olivat taas hetkessä ilmeetön naamio.
"Hei", sanoin ja olin hyvinki iloinen siitä, että sain pidettyä ääneni kurissa ja se kuulosti normaalilta.
"Iltaa. Jospa me nyt vain hoitaisimme tämän pois alta?" Sergein ääni oli pidättyväinen ja tasainen. Nyökkäsin nopeasti vastaukseksi ja käännyin kannoillani. Sergei harppoi minut kiinni nopeasti.

Kierroksemme aikana panin merkille Sergein käyttäytyvän oudosti. Hänen silmänsä näyttivät välillä tummenevan ja pupillit laajenivat ja supistuivat aivan kummallisesti. Hänen kätensä puristuivat nyrkkiin vähän väliä ja hän vaikutti hermostuneelta. Harmikseni pistin myös merkille, että hän käveli mahdollisimman kaukana minusta. Minä en kuitenkaan sanonut mitään, koko kierroksen ajan olimme molemmat hiljaa. 
  Olimme viimeisessä vaunuosastossa joka meidän täytyisi tarkastaa sille kerralle, kun juna yhtäkkiä pysähtyi ja minä olin kaatua  namalleni kovalle lattialle. Sergei nappasi käsivarrestani kiinni ja nosti minut pystyyn. Kysyvä katseeni sinkoutui pojan vihreisiin silmiin, jotka näyttivät taas tummemmilta kuin normaalisti.
"Miksi tämä pysähtyy?" kysyin nopeasti. Me emme voineet olla vielä perillä Tylypahkassa. Valot sammuivat räsähtäen. Tuijottamaani ikkunaan alkoi muodostua jäätä, ja jokin tumma varjo lipui ikkunan edestä. Minä kiljaisin ja peräännyin kompuroiden taaksepäin. Törmäsin päistikkaa johonkuhun.
"Zoe? Älä liiku," kuulin Sergein tasaisen ja rauhallisen äänen. Vedin syvään henkeä ja yritin saada sydämeni hullun tykytyksen loppumaan.
"Ulkona. Siellä on joku... tai jokin", sain huohotettua. Sergei siirtyi ikkunaan ja tähysi siitä ulos. Ei hän kuitenkaan mitään voinut nähdä, sillä ikkuna oli jo täydellisesti jään peitossa. Lämpötilakin tuntui laskeneen reilusti miinuksen puolelle. Hengitykseni mukana nousi höyryä. Vedin kaapuani tiukemmin ympärilleni.
"Sergei. Mikä siellä on?" ääneni tärisi kylmästä ja siitä kuulsi pelko. Sergei käännähti niin nopeasti minua päin, että hädin tuskin havaitsin koko liikettä.
"Ankeuttajia."
"Mitä?!" huudahdin epäuskoisena. Samassa vaunun sivuovi aukesi. Oppilaat, jotka olivat tulleet käytävälle kiljuivat ja perääntyivät takaisin omiin osastoihinsa. Minä lamaannuin. Olento leijui ilmassa ja sen keho oli verhottu mustaan viittaan. Kasvoja peitti huppu ja olennon hengitys rahisi voimakkaasti. Sillä hetkellä minusta tuntui, etten voisi olla onnellinen enää ikinä.
  Samassa pääni räjähti. Kirkaisin ja lyyhistyin maahan polvilleni. Käteni lennähtivät korvilleni ja puristin silmäni kiinni. Se ei estänyt kyyneliä valumasta luomien takaa, pitkin poskiani ja kaulaani. Ja minä muistin. Muistin sen illan.

takauma

"Äitiii!" pienen ruskeatukkaisen tytön huuto kiiri läpi koko pienen omakotitalon. Tyttö valahti polvilleen äitinsä ruumiin viereen ja puristi tämän paidanhelmaa niin tiukasti, että sormiin sattui. Tytön kyyneleet valuivat hillittömänä kasvoille.
Huppupäinen mies osoitti tyttöä sauvallaan.
"Avada -!"
"Ei, onnistu Carrow. Herra käski tappaa vain Lorenzo Aconen ja tämän vaimon, tyttö jätetään rauhaan." toinen mies käski karheasti ja meni puoleksi toverinsa eteen. Carrowiksi kutsuttu murahti jotakin epäselvää, mutta laski sauvansa ja lähti toverinsa kanssa eteiseen odottamaan. Ruskeatukkainen tyttö nosui tärisevin jaloin ylös ja hiippaili eteiseen. Ulko-ovi kävi juuri silloin ja vaaleahiuksinen mies astui sisään. Jäänsinivihreät silmät ehtivät iskostua tyttöön vain sekunniksi ja ne säteilivät onnesta.
"Avada Kedavra!" kuului karhea ääni varjoista ja vihreä valosuihku sinkosi suoraan Lorenzo Aconen sydämeen. Tytön suu aukesi kauhusta.
"Eeeeiiiiiiiiii!"

takauma loppuu


Joku läpsäisi minua poskelle.
"Zoe! Hemmetti, älä ole kuollut!" kuulin jonkun manaavan. En minä ole kuollut, ajattelin hajamielisesti ja avasin silmäni. Näköni oli sumea ja jouduin räpyttelemään silmiäni hetken ennen kuin sain näkökenttäni selväksi. Yläpuolelleni oli kumartunut kaksi tuttua punapäätä. Tunsin kuivuneet kyyneleet poskillani. Uusi nyyhkytysaalto uhkasi alkaa, mutta minä tukahdutin sen. Juna liikkui taas ja valotkin olivat päällä. Vaunun käytävä oli tyhjä lukuunottamatta meitä kolmea.
"Mitä tapahtui?" ääneni vapisi ikävästi. Kohottauduin varovasti nojaamaan seinään. Georgen huolestunut katse sinkoutui kasvoihini.
"Ei me tiedetä", Fred sanoi ja vilkaisi kaksoisveljeään, joka jatkoi: "Me ei löydetty sinua mistään, kun ne ankeuttajat tulivat junaan. Sitten me löydettiin sinut tästä lattialta. Sinä huusit jotakin ja itkit."
  Minua puistatti ja kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin kun vain ajattelinkin sitä olentoa, joka oli saanut minut taas muistamaan. Musta koira luikahti viereeni ja nuoli kasvojani. Koira uikutti ja oli selvästi pelästynyt. Niin olin minäkin. Sitten muistin. Minä olin ollut kierroksella Sergein kanssa. Missä hän oli?
"Missä Sergei on?" kysyin ääneen. Pojat katsoivat minua kysyvästi.
"Minun valvojaoppilasparini hän oli kanssani, kun se... se hyökkäsi", ääneni melkein murtui, enkä sanonut ankeuttajan nimeä. Kaksoset pudistelivat päitään.
"Sori, Zoe, mutta täällä ei ollut muita kuin sinä." Sepä outoa. Mihin Sergei oli hävinnyt? Ei kai hän sentään ollut niin tunnoton ihminen, että olisi jättänyt minut pyörtyneenä keskelle vaunuosaston lattiaa? Vai olisiko? Miljoonat eri ajatukset ja kysymykset pyörivät pässäni, mutta en saanut yhdestäkään otetta. Päässäni jyskytti ja minua oksetti. Samassa jonkun raskaammat askeleet tavoittivat meidän kolmikkomme ja Canen. En nähnyt tulijaa, sillä olin painanut pääni polviini ja pidin käsiäni ohimoillani.
"Mitä täällä on tapahtunut?" kuului väsynyt ääni. Pääni ponnahti ylös. Fredin ja Georgen vieressä seisoi mies. Hänen hiuksissaan oli harmaata, vaikka hän oli vielä nuori. Vanha ja moneen kertaan kokoon parsittu viitta näytti kulahtaneelta miehen päällä.
"Kuka sinä olet?" Fred kysyi miestä silmäillen ja kuin huomaamattaan siirtyi hieman eteeni. Canen pää oli ponnahtanut pystyyn ja sen korvat sojottivat tarkkaavaisina. Sekin seurasi miehen liikkeitä.
"Professori Lupin. Antakaa minun auttaa häntä", professori nyökkäsi minun suuntaani. Otin tukea seinästä, ja hiukan myös Canesta, ja nousin huterasti seisomaan.
"Kiitos vain, professori, mutta minä pärjään ihan mainiosti itsekin", pakotin pienen hymyn huulilleni, vaikka se sattuikin. Lupin nosti kätensä pystyyn.
"Ihan miten vain. Ankeuttajat osaavat olla inhottavia olentoja. Harmi että ehdin antaa kaiken suklaani Harrylle ja muille, se olisi auttanut", hän sanoi. Mistä mies oli arvannut, että olin surkeassa kunnossa juuri ankeuttajan takia? Miksi hän oli antanut suklaata Harrylle ja keille muille?
"Minä voin ihan hyvin", ääneni kuulosti kaukaiselta omissa korvissani. Professori nyökkäsi sanomatta mitään.
"Lupaathan kuitenkin mennä käymään sairaalasiivessä kun pääsemme Tylypahkaan?" hän varmisti. Nyökkäsin ja sanoin lupaavani. Todellisuudessahan minua ei sairaalasiipeen saisi kukaan. Lupin oli jo lähtemässä kun hänen silmänsä iskostuivat Caneen. Musta koira oli puoleksi minun takanani ja yritti kai tukea minua jaloista.
"Tuo koira. Mistä sait sen?" En pitänyt siitä miten Lupin painotti koira- sanaa. Hänen äänensä kuulosti epäuskoiselta ja jotenkin ärtyneeltä. Jollakin voimalla sain ääneni takaisin ja suoristauduin seisomaan omilla jaloillani nojaamatta seinään tai Caneen.
"Se on minun. Eikä se, miten Cane on päätynyt minulle, kuulu arvon professorille pätkän vertaa!" ääneni oli täynnä suuttumusta.
"Cane?" Lupinin kulmat kohosivat. Pyöräytin silmiäni.
"Sen nimi!" tiuskaisin. Lupin taisi huomata kuinka vihainen olin. Hän nosti kätensä pystyyn.
"Rauhoitu. En minä sitä pahalla kysynyt. Se vain näytti tutulta. Olen pahoillani jos suututin. Nähdään tunneilla", professori käännähti kannoillaan ja lähti vastakkaiseen suuntaan. Päässäni jyskytti ja minua huimasi. Horjahdin Georgea vasten.
"Taidan sittenkin mennä sinne sairaalasiipeen", mutisin kun juna pysähtyi.
  Fredin ja Georgen auttamina kapusin ulos junasta ja kohti vaunuja. Ihailin taas vaunuja vetäviä hevosia. Minä olin kysynyt niistä Hagridilta, kun olin toisella luokalla. Ne olivat thestraleja, ja niissä kiehtovinta oli se, että ne saattoi nähdä vain henkilö, joka oli nähnyt omin silmin jonkun kuolevan. Lysähdin istumaan vaunuun. Cane tuijotti vaunun ikkuna-aukosta kohti linnaa ja sen häntä heilui puolelta toiselle. Hymy nousi myös minun huulilleni, kun näin tutun linnan ja Tylypahkaa ympäröivän muurin. Käteni hakeutui rapsuttamaan Canen otsaa. Kaksoset virnistivät toisilleen.
"Tänä vuonna tehdään ennätysmäärä-", George aloitti.
"-sääntöjen rikkkomisessa!" Fred päätti huvittuneesti virnistäen. Päästin tuskastuneen huokauksen huuliltani.
"Minä kun luulin, että olisin suorittanut ainakin viisi Upeaa V.I.P.-kokeista. Haaveksi näköjään jäi", totesin, äänessäni surua. Virnistin kuitenkin lauseen lopuksi, jolloin kaksoset nauroivat.
Minä olin kotona.

A/N: Italian kieliset sanat/lausahdukset:

Dannazione, smettila = hemmetti, lopeta.
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
A/N: Eikö yhtään kommenttia? Mikä ei täsmää lukukertojen kanssa? Seuraavaa lukua saatte odottaa niin kauan, että ainakin yksi on kommentoinut tätä. (Olen häijy ihminen)

Mutta jatkossa todennäköisesti kestää taas, koska tällähetkellä keskityn enemmän FandomNanooni ja kesällä ei tule oltua paljon sisällä koneen ääressä, kun on muutakin tekemistä. Lisäksi minulla on nyt kesäkuun viimeiset viikot yhtä kiirettä, johtuen omista ja pikkusiskon synttäreistä, lisäksi eräs minulle tärkeä henkilö tulee Suomeen, enkä ole nähnyt häntä moneen vuoteen, joten vietän aikaani hänen kanssaan nyt kun hän Suomeen tulee :)
Mutta tässä viitosluku, pahoitteluni tosiaan, että tässä on kestänyt, mutta kiitos Illalle, joka betasi tämän kuitenkin nopeasti ;)

6. Luku

Mörkö


Dumbledoren sanat ankeuttajista kaikuivat vielä korvissani, kun aloitimme illallisen. Puheensorina oli täyttänyt suuren salin hiljaisuuden. Katseeni löysi viimeinkin sen erään henkilön, Sergei Volkovin. Mustatukkainen poika naureskeli joidenkin minulle tuntemattomien seiskaluokkalaisten kanssa.
  Käsi heilahti silmieni tasalla.
"Maa kutsuu, Zoea", Angelina mutisi pidätellen hymyään. Hätkähdin tähän maailmaan ja lopetin mielessäni Sergein kiroamisen alempaan helvettiin.
"Sori, taidan olla omissa maailmoissani", mutisin anteeksipyytävästi hymyillen. Katien ja Angelinan kasvoille oli noussut viekas hymy.
"Hahaa!" Katie hihkaisi ja taputti käsiänsä yhteen riemuissaan. Kulmani kohosivat, mitä minä missasin?
"Se johtuu tuosta Volkovista. Uudesta pojasta. Myönnä pois, Zoe! Sinä olet ihastunut häneen!" Angelinakin yhtyi Katien riemuun. Minäkö muka pitäisin Sergeistä? Ei ikinä! Tai hetkinen- ei kun ei sittenkään.
"Ei ikinä!" nostin käteni torjuvaan eleeseen. Katie ja Angelina virnuilivat ja olivat päivänselvästi minua vastaan. Tuhahdin ja aloin lappoa ruokaa suuhuni, vaikka ruokahaluni oli kateissa. Se typerä ankeuttaja taisi viedä senkin mukanaan.

"Ekaluokkalaiset tännepäin!" viitoin kädelläni Rohkelikon ensiluokkalaisia tulemaan luokseni. Sivusilmällä näin Sergein tulevan viereeni.
"Mukava nähdä, että olet kunnossa", hän totesi hymyillen. Purin hampaani yhteen, (ei pilkkua) hillitäkseni itseni.
"Ei se ainakaan sinusta johdu", kivahdin.  Käännyimme toisiamme kohti ja tuijotimme toisiamme syvälle silmiin. Saatoin nähdä oman kuvani heijastuvan hänen silmistään.
"Ilman minua se ankeuttaja olisi tehnyt sinulle ties mitä!" Sergei väitti. Vai hänen ansiostaan olin muka turvassa? Mikä väite tuo nyt oli olevinaan?
"Sinun takiasi? Miten niin sinun takiasi? Sinä jätit minut sinne tajuttomana! Sinä! Ei ankeuttaja!" huusin. Ensiluokkalaiset, jotka juuri olivat tulleet luoksemme, kavahtivat säikähtäneinä taaksepäin. Myös Sergei huomasi sen. Hän kumartui lähemmäs ja kuiskasi korvaani:
"Ei riidellä nyt. Meillä on töitä."
 Juuri niin, meillä oli töitä. Käännyin kohti ensiluokkalaisia ja hymyilin heille.
"Anteeksi tuosta, meillä on hieman erimielisyyksiä Sergein kanssa, mutta seuratkaahan minua niin näytän teille tien rohkelikkotorniin. Käännyin kannoillani ja lähdin kävelemään nopeasti kohti portaita ja seitsemättä kerrosta. Sergei harppasi minut jossakin vaiheessa kiinni.
"Älä luulekaan, että jätän tämän asian tähän", tiuskaisin. Sergei naurahti. "En luulekaan."

"Dannazione! Hemmetin Sergei Volkov", jupisin itsekseni ja lysähdin sohvalle. Fred, George ja Lee pelasivat korttia.
"Oho. Mistäs nyt tuulee, kakara?" Fred virnisteli. Tuhahdin ja näytin pojalle keskisormea. Pojat nauroivat.
"Pää kiinni Weasleyt ja sinä myös Jordan!" käskin. Pojat vakavoituivat.
"Suonette anteeksi, teidän korkeutenne", George pahoitteli hyvinkin virallisella äänensävyllä ja kumarsi. Hymy levisi huulilleni. Kaksosten seurassa nyt vain oli mahdotonta yrittää olla vihainen.
"Saatte anteeksi", virnistin ja heitin kutakin poikaa tyynyllä.
"Taidan mennä nukkumaan." Vislasin pienesti, jolloin Cane ilmestyi luokseni. Taputin siitä päähän.
"Hyvä koira, nyt mennään nukkumaan", sanoin. Cane seurasi minua tyttöjen makuusalejen puolelle. Angelina ja Katie olivat siellä jo. Meidän lisäksemme makuusalissa oli yksi hiljainen ja ujohko tyttö. Olimme puhuneet muutaman kerran, mutta en ollut saanut hänestä irti paljoakaan
  Lysähdin huokaisten sängylle. Vilkaisin Canea ja taputin sängyn peitettä. Koira tajusi vihjeen ja hyppäsi sängyn jalkopäähän. Katselin hetken koiraani, kun se asettui makuuasentoon.

Ensin ajatukseni eivät antaneet minulle rauhaa, enkä saanut unta. Jollakin ihmeellisellä tavalla kaikki ajatukseni koskivat Sergei Volkovia. Kuka hän oikeasti on? Miksi Dumbledore valitsisi valvojaoppilaaksi sellaisen oppilaan, joka ei ole opiskellut Tylypahkassa vielä vuottakaan? Miksi Sergei on yhdessä vaiheessa iloinen ja huumorintajuinen, mutta toisessa vaiheessa pidättyväinen ja välttelevä? Niin monet kysymykset pyörivät päässäni, mutta en saisi niihin todennäköisesti ikinä vastausta. Vihdoin ja viimein nukahdin, mutta näin painajaisia ankeuttajasta ja siitä muistosta, jonka se inhottava otus oli minussa herättänyt. Minä olin niin tarkoin varjellut sitä kaikkea, yrittänyt unohtaa, mutta nyt muisto vainosi minua taas.

"Zoe, herätys! Me myöhästytään kohta tunnilta", Fred tökkäsi minua kylkeen. Pääni ponnahti ylös. Hemmetti, olin nukahtanut. Jo toinen kerta tälle aamulle. Hieraisin silmiäni ja haukottelin.
"Mistä lähtien te olette välittäneet myöhästymisistä?" kysyin voihkaisten kaksosilta. Fred, George ja Lee virnistivät.
"Katso lukujärjestystäsi", Lee kehotti. Kohotin kulmiani, mutta otin lukujärjestyksen pöydältä käteeni.
Ahaa, tämän takia pojat siis olivat niin innoissaan menossa tunnille. Ensimmäinen tunti oli pimeyden voimilta suojautumista ja sitä opetti tietenkin uusi opettaja. Professori Lupin. Jostakin syystä en osannut odottaa innolla tulevaa tuntia. Ehkä se johtui siitä eilisestä välikohtauksesta junassa.
 Huokaisin ja aloin hymyillä. "No, mennään sitten, ettei myöhästytä." Sivusilmällä huomasin liikettä ja pääni käännähti vasemmalle. Sergei käveli tyynen näköisenä ohi. Käänsin nopeasti pääni pois pojasta ja lähdin seuraamaan kaksosia ja Leetä pois Suuresta salista.

"Hyvää huomenta, luokka!" professori Lupin toivotti, kun kaikki olivat istuneet paikoilleen. Lee oli istunut viereeni. Kaksoset istuivat meidän takanamme. Vastaukseksi Lupin sai vain muutamia epämäärisen kuuloisia 'huomenta' lausahduksia. Pistin merkille, etten ollut oppilaista ainoa, joka oli väsynyt. Melkein kaikki Puuskupuhin tytöt näyttivät nukahtavan pulpeteilleen. Enkä ollut ainoa, joka huomasi asian.
"Hmm. Näköjään joillakin oppilailla on mennyt myöhään viime yönä. No, se on ihan ymmärrettävää, kun otetaan huomioon, ettette ole nähneet toisianne koko kesänä." Professori Lupin katsoi jokaista oppilasta vuoroperään puhuessaan. Kun meidän katseemme kohtasivat käänsin nopeasti katseeni muualle. Epäonnekseni silmäni kuitenkin osuivat Sergeihin. Poika naputti sulkakynällään hiljaa pulpettia ja näytti hymyilevän hieman.
"No niin. Oletteko käyneet läpi vielä mitään möröistä?" Havahduin Lupinin kysymykseen. Oppilaat vilkuilivat toisiaan kysyvinä ja puistelivat sitten päätään. Lupin löi kätensä yhteen.
"Hyvä. Siirtäkääpä pulpetit luokan perälle", Lupin käski. Kaikki tottelivat, vaikka itse kyllä ihmettelin, miksi pulpetit piti laittaa syrjään. Professori raahasi luokan eteen kaapin. Kaappi rymisi ja heilahteli puolelta toiselle, muttei kuitenkaan kaatunut. Muutamat oppilaat säpsähtivät, kun kaappi rämisi. Minä mukaan lukien.
"Älkää pelätkö. Siellä on vain harmiton mörkö. Tietääkö joku loitsun, jolla sen saa muuttumaan joksikin muuksi?" Lupinin kysymyksen kuulleessaan muutamilla oppilailla nousi käsi pystyyn. Suurin osa heistä kuului Puuskupuhiin, mutta muutama rohkelikkokin nosti kätensä.
"Sergei", professori nyökkäsi valvojaoppilasparilleni.
"Naurettavus -loitsu", Sergei vastasi. Melkein toivoin, että se olisi ollut väärä vastaus, mutta se oli kuin olikin juuri oikea.
"Oikein, Sergei. Viisi pistettä Rohkelikolle. Nyt, menkää jonoon. Jokainen teistä saa kohdata vuorotellen mörön ja muuttaa sen sitten naurettavus -loitsulla, onko kysyttävää?" Lupin selitti. Oppillaat puistelivat päätän vastaukseksi kysymykselle.
"Hyvä. Jonoon siitä sitten." Kaikki oppilaat tungeksivat yrittäen päästä mahdollisimman lähelle kärkeä. Jäin suosiolla jonon häntäpäähän. En edes seurannut juurikaan muiden kohtaamisia mörön kanssa.
"Sergei, sinun vuorosi." Katseeni pomppasi luokan eteen. Minun ja Sergein välissä oli vain yksi oppilas. Mörkö muuttui joksikin ruskeaksi ja teräväksi.
"Naurettavus!" Sergei sanoi loitsun, jolloin ruskea juttu muuttui kasaksi kukkia. Puuskupuhpoika astui mörön eteen seuraavaksi ennen minua. Yritin miettiä miksi Sergein mörkö oli muuttunut. Kaikki oli käynyt niin nopeasti, etten ollut erottanut sitä kunnolla. Minusta tuntui siltä, että minun oli pakko saada tietää, mitä tuo outo uusi poika pelkäsi. Havahduin todellisuuteen kuullessani professori Lupinin äänen.
"Sinun vuorosi, Zoe", Lupin hymyili rohkaisevasti. Astuin askeleen eteenpäin. Otin hitaasti sauvani kaapuni taskusta ja jäin odottamaan. Mietin miksi mörkö muuttuisi.
Vastauksen sain hyvin pian.

Vihreä välähdys sokaisi silmiäni hetken ajaksi. Maassa makasi ruumis, joka vaihtui toiseksi ja taas uudelleen ensimmäiseksi. En saanut henkeä. Minä tiesin, tiesin ettei tämä ollut totta. Mutta se oli pahinta. Se oli ollut totta.  Polveni pettivät ja lysähdin polvilleni lattialle. Haukoin henkeäni.
"Ei... Ei taas", sain mutistua. Nostin sauvani kohti ruumiita. Kohti mörköä.
"Poistujo!" huudahdin. Mörkö pamahti takaisin kaappiin. Huohotin hieman, mutta sain koottua itseni. Tai niin luulin. Jotain märkää valui poskelleni. Pyyhkäisin kyyneleen nopeasti kaapuni hihaan ja nousin varovasti seisomaan. Saatoin tuntea luokkatovereideni katseet selässäni.
"Oletko kunnossa Zoe?" professori Lupin kysyi. Sain nyökättyä ja professori nyökkäsi takaisin.
"Kymmenen pistettä Rohkelikolle! Kiitos Zoen erinomaisen poistujo -loitsun", professori ilmoitti. Oppilaat takanani vislasivat ja taputtivat minulle. Helppohan heidän oli iloita. He eivät tienneet totuutta.

"Laittakaa pulpetit takaisin paikoilleen ennen kuin poistutte. Zoe, jäisitkö hetkeksi?" Lupin pyysi. Nyökkäsin varovasti.
"Oletko sinä aivan varmasti kunnossa? Näytit aika järkyttyneeltä kun se mörkö muuttui", Lupin kysyi huolestuneen kuuloisena. Painoin katseeni epäröiden lattiaan.
"Kaikki on ihan hyvin. Minä vain- tai ei mitään", sanoin hieman hymyillen, jotta vakuuttaisin Lupinin. Professori puisteli päätään.
"Voit kertoa minulle, lupaan, että se jää meidän väliseksemme", hän sanoi. Olin pitkään hiljaa ennen kuin nyökkäsin.
"Se mörkö. Se ei näyttänyt minun pelkoani, vaan jotain, joka tapahtui minulle mennesyydessäni." Kertoessani olin peruuttanut luokan ovelle ja avasin sen nyt.
"Ne ruumiit olivat minun vanhempani. Heidät tapettiin. Minun silmieni edessä." Ryntäsin ulos ovesta jättäen Lupinin miettimään sanojani.

Lysähdin istumaan selkä kivistä seinää vasten. Miksi koko menneisyyteni tuntui romahtavan niskaani yhdellä kertaa?

Dannazione= hemmetti
Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

KarwaPallo

  • ***
  • Viestejä: 10
Luoja millasen kohtauksen sain, kun homasin et tähän oli tullu jatkoo!

Tykkäsin jälleen kerran luvusta todella paljon, samoin kirjoitustyylistäsi. Teksti on sujuvaa ja sitä on mukava lukea. Pidän erityisesti siitä, miten lopetat luvut. Typoja en kauheammin nähnyt, eikä teksti tökkinyt.
Olisi kiva tietää enemmän Zoen menneisyydestä ja siitä, miksi tämän vanhemmat murhattiin, mutta siitä kerrot varmaan jatkossa? Sergei (oikeinkirjoitus?:D) kiinnostaa kanssa.
Eipä muuta tule nyt mieleen, jälleen lyhyt kommentti.

Jatkoa odotellessa,

  ~KarwaPallo

hakuroo

  • ***
  • Viestejä: 53
Huuh päätin tulla kommaamaan vihdoin xDD
En malta odottaa jatkoa!
Jäi niin jänään kohtaan!! :)
Mitäköhän lupin aattelee siitä ku Zoe kerto sen vanhemmist??? :o
Oli kiva tietää zoen menneisyydestä!
Odotellen jatkoa~

Haku

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
hakuroo: Kiitos kommentistasi taas kerran! (ja minä saan tähän vihdoin aikaiseksi jatkoa xD)
Zoen menneisyydestä paljastuu lisää asioita tarinan kuluessa. Lupin nyt ajattelee... Enpäs muuten kerrokaan mitä hän ajattelee. Eiköhän sekin selvine aikanaan ;)
KarwaPallo: Hei pliis, älä saa kohtausta! Mulla ei oo varaa maksaa sulle sairaalakustannuksia! ;P Kiitoksia aivan valtavasti! On hirveen mukavaa kuulla, että osaa kirjoittaa sujuvasti ja ymmärettävästi.
Ja joo jatkossa tarinassa selviää myös miksi Zoen vanhemmat murhattiin, mutta vastausta joudumme odottamaan vielä jonkun aikaa. Ja Sergei (kyllä kirjoitit oikein) hänestä kyllä tulemme kuulemaan ja paljon! ;D

A/N: Ääh, mä olen ihan hirveä ihminen, tiedetään. Jatkossa on kestänyt luvattoman kauan ja voisin listata tähän monia syitä. Päällimmäisenä koulu, se syö mun kaiken vapaa-ajan. Ja nyt kun on syysloma niin olin lomailemassa alkuviikon, enkä voinut lähettää tätä betattua lukua tänne finiin. (Serkkujen luona oli kyllä kone, mutta niih...)
Mutta nyt jatko on täällä! Ja minä lupaanjavannonkauttakivenjakannon, että jatkoa tulee seuraavalla kerralla nopeammin. Valitettavasti marraskuun NaNoWriMo vie taas kallisarvoista kirjoitusaikaani, mutta marraskuun jälkeen lupaan keskittyä vain ja ainoistaan tähän ja vain tähän ficciin.

7. Luku
 
Sinistä samettia


Sillä hetkellä minusta tuntui oikeasti siltä, että olisi ollut paljon parempi, jos ne kuolonsyöjät olisivat tappaneet minutkin. Päässäni pyörivät kuitenkin sen toisen kuolonsyöjän sanat: "Ei onnistu Carrow. Herra käski tappaa vain Lorenzo Aconen ja tämän vaimon, tyttö jätetään rauhaan."
  Mietin usein miksei minua oltu tapettu. Ehkä minä vain olin liian huono ihminen edes tapettavaksi. Mutta toisaalta, se kuolonsyöjä teki ison virheen, kun sanoi toverinsa nimen minun kuulteni. Carrow. Se nimi on syöpynyt aivoihini, enkä usko, että voisin milloinkaan unohtaa vanhempieni murhaajan nimeä.
  "Mitä sinä siellä teet?"
  Säikähdin yläpuolelta kuuluvaa ääntä niin paljon, että pomppasin pystyyn ja käänsin murhaavan katseen tulijaan.
  Sergei nosti kätensä ylös ja kehtasi näyttää vielä uteliaan huolestuneelta. Mulkaisin poikaa.
"Ei kuulu sinulle", vastasin äkäisesti. En minä olisi halunnut hänelle olla töykeä, mutta asiahan oli nyt niin, että minä olin taas kerran sortunut ajattelemaan menneisyyttäni, vaikka minä niin yritin unohtaa sen kaiken.
  Yllätyksekseni Sergei ei kuitenkaan näyttänyt loukkaantuneelta tai vihaiselta sanoistani. Itse asiassa hän hymyili ja nyökkäsi kuin vastaukseksi jollekin kysymykselle. Ilme kasvoillani muuttui ihmetteleväksi.
  "Ymmärrän. Kaikilla meillä on joskus huonoja päiviä", Sergei hymyili niin, että hänen valkoiset hampaansa näkyivät.
  Peräännyin yhden askeleen ja osuin kiviseinään takanani. Jossakin mieleni sopukoissa huusi ääni, joka käski minun paeta niin kauas Sergeistä kuin mahdollista. Mutta tiesin sen olevan mahdotonta.
  Seuraavassa hetkessä tajusin haukkovani henkeäni kylmällä kivisellä lattialla ja näkökenttäni laidalla tanssivat mustat pilkut saivat minut voimaan pahoin.
Sergei oli kumartuneena ylleni.
"Zoe! Mikä sinulle tuli? Zoe!"
  Mutta pojan ääni vaimeni pelkäksi taustakohinaksi. Yritin kohdistaa katseeni johonkin ja kun vihdoin onnistuin siinä, toivoin, etten olisi yrittänytkään.
  Katseeni kohdistui Sergein silmiin, jotka tavallisen smaragdinvihreän sävyn sijaan paloivat nyt mustina liekkeinä. Sitten kaikki pimeni ja vaivuin tyhjyyteen.

"Hän on kunnossa. Pyörtynyt vain. Mitä oikein tapahtui, Volkov?" kuulin jonkun kysyvän. Minä tunnistin tuon äänen, mutten saanut millään päähäni kenelle se kuului. Nainen oli kysynyt jotakin Volkovilta. Sen nimen minä tunnistin. Sergei Volkov. Minun valvojaoppilasparini.
  Ja minä muistin, miten olin menettänyt tajuni. Muistin professori Lupinin tunnin möröistä ja kuinka minä olin lyhistynyt käytävälle luokan viereen. Muistin Sergein, joka oli kumartunut ylleni ja hänen silmänsä jotka olivat olleet kuin palavia mustia liekkejä.
"En tiedä, hän vain lyhistyi eteeni." Kuulin Volkovin äänen, joka oli täynnä hämmentyneisyyttä, ja kuvittelinko minä vain, vai oliko äänessä ripaus huolta?
"Ette kai te vain -"
"En. En tietenkään! Minä lupasin professori Dumbledorelle, etten -öh- tekisi sitä juttua yhdellekään tämän koulun oppilaasta täällä ollessani", Sergei sanoi. Hänen äänensävynsä oli kiivas ja hivenen loukkaantunut. Minä hämmennyin. Mitä ihmettä Sergei oli tarkoittanut sanoillaan? Outo uni.
"Hyvä on. Uskon sinua, Sergei. Menehän nyt tunnillesi siitä. Olen varma, että Acone herää pian", nainen sanoi. Nyt tunnistin hänen äänensä. Matami Pomfrey. Minä olin siis sairaalasiivessä. Kenen ansiosta? Oliko Sergei tuonut minut vai joku muu?
  Seuraavaksi kuulin loittonevat askeleet ja kaksi oven kolahdusta, kun se avattiin ja suljettiin.

Avasin silmäni ja voihkaisin kuuluvasti. Päässäni pyöri ja meni hetken aikaa ennen kuin onnistuin kohdistamaan katseeni kattoon. Nousin varovasti istumaan ja tunnustelin päätäni. Takaraivossa oli kuhmu. Ei ihme, että tuntui siltä kuin joku olisi lyönyt minua ryhmyllä päähän.
"Sinä heräsit. Ota tästä, se auttaa pääkipuun", matami Pomfrey ojensi minulle pikaria. Otin sen kiitollisena vastaan ja kulautin kitkerän lääkejuoman kerralla alas. Annoin tyhjän pikarin takaisin matamille ja kiitin häntä. Olin jo nousemassa sängyltä, kun minut työnnettiin takaisin.
"Minnekäs neiti kuvittelee olevansa menossa?" matami Pomfrey kysyi tiukalla äänellä. Katsoin häntä kummastuneena.
"Öh, tunnille", vastasin. Matami Pomfrey pudisteli päätään.
"Ei tule kuuloonkaan. Saat pysyä täällä yön yli, jotta saan varmuuden, että sinä todellakin vain pyörryit", hän sanoi tiukasti.
  Päästin syvän huokauksen ja lysähdin sängylle. Pomfrey lähti kohti työhuonettaan.
  Pohdin olivatko Sergei ja matami Pomfrey keskustelleet oikeasti, vai oliko se vain unta? Ja jos se oli totta, niin mitä Sergei oli tarkoittanut sillä, että oli luvannut Dumbledorelle olla tekemättä sitä kenellekään koulun oppilaalle? Mitä oli sitä?
  Äh. Olet varmasti vain kuvitellut koko keskustelun. Sí -niin sen täytyy olla.
  Nyt kun kerran olin sairaalasiivessä koko päivän ja vielä seuraavan yönkin päätin, että olisi hyvä aika nukkua edellisen yön jäljiltä, jolloin mielessäni olivat pyörineet ihan liian monet asiat.

"Minun käteni! Se elukka katkaisi käteni!"
  Dios, se siitä lepäämisestä, ajattelin ja nousin istumaan. Katsoin hölmistyneenä kun Hagrid kantoi Malfoyn minusta parin sängyn päähän, vastapäiselle sänkyriville. Malfoy huusi jotain kädestään. Matami Pomfrey saapui hössöttäen paikalle ja hätisti Hagridia lähtemään ja jättämään pojan hänen hoiviinsa. Hagrid näytti surulliselta ja masentuneelta. Minulle tuli pakonomainen tarve saada tietää mitä oli tapahtunut.
"Hei, Hagrid!" viitoin miestä tulemaan minun luokseni. Hagrid tuli sänkyni viereen.
"Mitä sä täällä teet, Zoe?" Hagrid kysyi. Heilautin kättäni.
"Pyörryin tunnin jälkeen käytävälle. Ei mitään vakavaa. Onneksi Sergei osui paikalle ja toi minut tänne", selitin ja yritin hymyillä vakuuttavasti.
  Hymyni kuitenkin hyytyi kun näin, että Hagrid näytti vakavalta. Kosketin Hagridin käsivartta.
"Mitä oikein tapahtui?" nyökkäsin pienesti Malfoyn suuntaan, joka valitti kovaan ääneen kädestään. Hagrid niiskaisi ja selitti, että oli päättänyt pitää ensimmäisen taikaeläinten hoidon tunnin hevoskotkista. Harryn luokka oli ollut hänen ensimmäinen opetettava luokkansa.
 "Olisi sittenkin pitänyt aloittaa fletkumadoilla", Hagrid sanoi lopuksi. Taputin Hagridia olkapäälle.
"Ei se sinun vikasi ollut, Hagrid. Malfoy nyt on tyhmempi kuin fletkumato. Olen varma, että hän ärsytti Hiinokkaa tahallaan", sanoin ja yritin hymyillä.
"Kiitti Zoe. Sä se osaat aina piristää." Hagrid rutisti minua itseään vasten. Haukoin henkeäni kun hän päästi minusta irti. Hagrid oli valtava ja vielä voimakkaampi. Hymyilin kuitenkin.
"Minä tulen katsomaan Hiinokkaa, kunhan pääsen täältä", lupasin Hagridille. Minun kävi sääliksi Hagridia ja Hiinokkaa.
  Vilkaisin Malfoyta, joka näytti kärjistelevän tuskissaan. Poika teeskenteli, sen näki ihan selvästi. Ragazzo stupido! Ihan oikein sinulle, että saat kärsiä!
  "Ei sun tartte, mutta kiitti kumminki", Hagrid palautti minut maanpinnalle ja keskeytti minut kiroamasta Malfoyta alimpaan helvettiin sekä italiaksi että englanniksi.
  Hymyilin Hagridille.
"Totta kai minä tulen. Olen aina halunnut nähdä ihka elävän hevoskotkan." Hagrid vain nyökkäsi ja kääntyi jo lähteäkseen, mutta kääntyikin takaisin minun puoleeni.
"Sä sanoit, että Volkov toi sut. Mä varoitan sua. Älä ala mihinkään sen kanssa. Volkov on vaarallinen", Hagrid sanoi synkän oloisesti. Selkäpiitäni pitkin kulkivat kylmät väreet. Miten niin Sergei oli vaarallinen?

Fred ja George tulivat ilmoittamaan viiden aikaan illalla, että professori McGarmiwa oli päättänyt heittää Canen ulos.
"MITÄ?!" hyppäsin saman tien ylös sängystä aikomuksenani lähteä esittämään McGarmiwalle muutama valittu sana. Silläkin uhalla, että tuvanjohtajamme todennäköisesti pistäisi minut jälki-istuntoon. Aikomukseni jäi kuitenkin sellaiseksi.
 Fred ja George painoivat minut yhteistuumin takaisin sängylle.
"Minähän sanoin, että hän saa raivarin", Fred sanoi voitonriemua äänessään ja ojensi Georgelle kätensä.
"Kaksi sirppiä tähän käteen", Fred virnisti. George katsoi kaksoisveljeään ja virnisti sitten.
"Mutta veli hyvä, ei minulla ole kahta sirppiä", hän sanoi. Kaksoset tuijottivat hetken toisiaan ennen kuin purskahtivat nauruun. Päästin syvän huokaisun ja pyöräytin silmiäni.
"Onko kukaan ikinä sanonut teille, että olette toivottomia tapauksia?" kysyin kaksosilta ja sain vastaukseksi kaksi lähes identtistä virnistystä ja nyökkäystä.
"Hyvä", totesin, "sitten itse asiaan. Cane."
  Fred ja George näyttivät miettivän miten asiansa esittäisivät. Sekunnit kuluivat ja minä odotin. Lopulta George rykäisi ja avasi suunsa.
"McGarmiwa, tuli tänään rohkelikkotorniin ja hän kysyi heti missä sinä olet. Ja kun sitten vastasimme, että olit täällä sairaalasiivessä -."
  "Se uusi tyyppi, Volkov kertoi siitä meille, sanoi, että haluttaisiin varmaan tietää, koska hän oli saanut sellaisen käsityksen, että olimme läheisiä. Mikä kyllä pitää paikkansakin", Fred lisäsi Georgen selostuksen väliin. Kulmani kurtistuivat aavistuksen. Olin kiitollinen siitä, että Sergei oli tuonut minut tänne, mutta sitä en ymmärtänyt miksi hän oli katsonut velvollisuudekseen informoida kaksosia.
"Oli miten oli, kun olimme kertoneet McGarmiwalle, että olet sairaalasiivessä, hän kysyi missä sinun musta koirasi on. Fred korjasi, että koiran nimi oli Cane, johon tuvanjohtajamme ei kiinnittänyt huomiota, vaan kysyi uudestaan missä Cane oli. Koko oleskeluhuone oli ihan hiljaa kunnes Angelina nousi ylös sohvalta ja juoksi tyttöjen makuusaleihin. Hän tuli takaisin Cane perässään. Koira heilutti häntäänsä iloisesti ja nuoli Angelinan kättä. Se totteli kun McGarmiwa käski sen seurata.
"Me lähdimme perään, totta kai, ja kysyimme minne McGarmiwa Canea oikein oli viemässä. Hän vastasi, että Cane ei saisi olla rohkelikkotuvassa, sillä jollain ekaluokkalaisista tytöistä on kuulemma kova koira-allergia ja hän oli saanut sairaskohtauksen tänään-" Vetäisin terävästi henkeä.
  "Onko se tyttö kunnossa?" kysyin. Miksen minä tullut ajatelleeksi tätä aikaisemmin? Cane oli iso koira, joten siitä lähti paljon karvoja. Italiassa, eräällä ystävälläni oli koira-allergia ja kun olimme menneet päiväkodin retkellä käymään kennelissä, niin ystäväni oli meinannut kuolla saadessaan allergisen reaktion.
"Tyttö on kunnossa, eikä hänellä ollut hengenvaaraa missään vaiheessa. Mutta McGarmiwan mukaan liika altistuminen voisi johtaa hengenvaaralliseen tilaan. Joten hän oli päättänyt, että koiran olisi parempi ulkona." Fred sanoi. Nyökkäsin.
  "Ei kai Canea kuitenkaan häädetä koko Tylypahkasta?" kysyin kauhuissani. Kurkkuuni ilmestyi pala, kun vain ajattelinkin, että joutuisin luopumaan koirasta kokonaan. Mustasta karvaturrista oli tullut minulle tärkeämpi kuin uskalsin itselleni myöntääkään.
  Suureksi helpotuksekseni kaksoset pudistelivat päitään.
"Cane saa olla Tylypahkan mailla sillä ehdolla, että on kunnolla eikä aiheuta harmia Hagridille ja hänen taikaolennoilleen", Fred  sanoi. Nyökkäsin. Se asia hoituisi helposti. Olin varma, että Cane uskoisi jos käskisin koiraa pysymään poissa Hagridin luota, vaikka kieltämättä Hagridin koira Tora saattaisi olla Canelle suuri houkutus.
  Fred ja George alkoivat suunnitella innoissaan jotakin uutta pilatuotetta, ja nyrpistin nenääni. Ennen minäkin olin ollut osallisena piloihin, mutta jotenkin minusta tuntui väärältä, jos ryhtyisin mukaan kaksosten kokeiluihin nyt, kun olin valvojaoppilas.
  Olin melko varma, että minusta tuntuisi siltä kuin olisin pettänyt Dumbledoren luottamuksen. Mutta yhdestä asiasta olin varma. Nimittäin kokonaan en keppostelua lopettaisi. Minkäs minä luonteelleni mahdoin?

Juttelimme Fredin ja Georgen kanssa pitkään ja pidimme puheemme pelkkänä supinana, jotta Draco Malfoy ei kuulisi kaksosten uusinta pilaa. Lupasin auttaa kaksosia sen toteuttamisessa. Minun täytyisi vain pitää itseni - ja Sergei siinä sivussa- sokeina ja kuuroina. Helpommin sanottu kuin tehty, ajattelin.
  Matami Pomfrey tuli häätämään kaksoset pois sairaalasiivestä koska, kuulemma minun ja Malfoyn täytyi saada levätä. Malfoy valitti tahallaan kädestään koko ajan ja esitti sairasta. Matami Pomfreyn poistuessa Malfoy virnisti ovelasti.
"Kuulin, että se sinun kapinen piskisi heitettiin ulos Rohkelikkotornista", Malfoy sanoi pelkkää vahingoniloa äänessään. Käänsin katseeni minua kahta vuotta nuorempaan poikaan.
"Kuulin, että sinä sait selkääsi hevoskotkalta. Tuliko hyvä mieli kun sait haukkua viatonta eläintä?" matkin Malfoyn äänensävyä. Pojan kasvot punehtuivat kiukusta.
"Varo vain Acone. Isäni varoitti sinua jo kerran. Hän ei takuulla ilahtuisi jos kertoisin, että uhkailet minua Tylypahkassa", Malfoy sanoi ja hänen huulillaan oli itsevarma hymy.
"Hah. Minä en pelkää Lucius Malfoyta, enkä sen puoleen sinuakaan, Malfoy", vastasin kepeästi naurahtaen. Tiesin, että Dracon isällä oli vaikutusvaltaa ministeriössä, enkä todellisuudessa epäillyt miehen kykyjä saada minua vaikeuksiin. Mutta uskoin, ettei Malfoy kantelisi minusta isälleen. Sitä paitsi minä en ollut uhkaillut häntä, vaikka uskoinkin, että Malfoyn isä uskoisi jos Draco sepittäisi tarinan jossa minä olisin uhkaillut häntä.
"Varo vain, Acone. Jonain kauniina päivänä huomaat olevasi vielä erotettu Tylypahkasta, etkä pääse töihin edes kuraveristen siivoojaksi", Malfoy uhkasi. En epäillyt etteikö Malfoy voisi toteuttaa uhkaustaan, mutta koska arvelin hänenkin tietävän varsin hyvin,  mitä minä siinä vaiheessa tekisin, en alkanut väittelemään asiasta.
  Käännyin sängyllä poispäin Malfoysta, liian väsyneenä tapellakseni hänen kanssaan.
  "Toisaalta-"
  "Chiudi quella cazzo di bocca!" keskeytin Malfoyn. Olin odottanut uutta syytöksien ryöppyä, mutta poika pysyi hiljaa.

Kiitin ylempiä voimia siitä, että pääsin lähtemään seuraavan aamuna. Luojan kiitos, sillä en olisi kestänyt Malfoyta enää hetkeäkään.
  Lähestulkoon juoksin rohkelikkotorniin. Annoin Lihavalle leidille salasanan ja hoputin taulua avautumaan.
"Mikä kiire sinulla nyt on?" Lihava leidi tiuskaisi. En vastannut taululle vaan menin sisään oleskeluhuoneeseen.
  "Huomenta Zoe. Hienoa nähdä, että olet kunnossa." Olin menossa suoraan omaan makuusaliini, mutta pysähdyin kuullessani Sergein äänen. Käännyin kannoillani.
  Mustatukkainen poika istui punaisella samettisohvalla ja luki Päivän profeettaa. Hänellä oli yllään vain farkut ja valkea kauluspaita. Rohkelikon punakeltainen solmio oli löyhästi solmittuna pojan kaulaan.
"Öh... Huomenta", sain lopulta sanottua. Sergei näytti minusta tavallistakin komeammalta. Koska kauluspaita oli ihonmyötäinen, se myötäili hänen kiinteitä vatsalihaksiaan.
  Sergei hymyili minulle.
  Pudistin mielessäni kiivaasti päätäni. Keskity Zoe!
  Soin Sergeille pienen hymyn. Lähdin kävelemään hänen luokseen, mutta jähmetyin paikalleni metrin päähän sohvasta, kun pyörtymistäni edeltävät hetket palasivat mieleeni.
  Muistin, että olin tuntenut vaistomaista pakenemisen halua. Aivan kuin ruumiini olisi halunnut paeta, mutta aivoni kieltäytyivät. Muistin myös miten hänen silmänsä olivat olleet palavat mustat liekit.
  Vilkaisin Sergeitä. Hänen kasvoillaan oli rento ilme ja hymy, mutta hänen kehonsa oli jännittynyt.
  "Tiedän olevani vastustamaton näky, mutta oliko sinulla jotakin asiaa vai ajattelitko muuten vain patsastella siinä edessäni?" Sergei kysyi.  Mielessäni taoin päätä seinään, yrittäen selkeyttää ajatuksiani.
  "Miksi sinä kerroit Weasleyn kaksosille, että olen sairaalasiivessä?"
Sergei katsoi minua hetken, ennen kuin hänen toinen kulmansa kohosi.
"Luulin, että olitte ystäviä ja ajattelin, että ilahtuisit jos he kävisivät luonasi. Vai olenko aivan väärässä?" Sergei sanoi.
"Ei, olet oikeassa. Ja kyllä minä ilahduinkin heidän käynnistään", vaikkakaan heidän uutisensa eivät olleetkaan niin ilahduttavia. "Mutta se ei silti selitä sitä miksi sinä veit minut sairaalasiipeen?" Yritin pitää ääneni tasaisena siinä epäonnistuen. Ääneni vapisi hieman, enkä ymmärtänyt itsekään siihen syytä.
  Sergei nousi sulavasti sohvalta ja astahti eteeni. Kavahdin ja yritin astua askeleen taaksepäin, mutta Sergei esti aikeeni ja tarttui kiinni käsivarsistani.
Nostin katseeni hänen smaragdinvihreisiin silmiinsä. Sergei katsoi minua pää hieman alaspäin painettuna, sillä olin häntä paljon lyhyempi ja vain käsivarren mitan päässä hänestä.
  "Mitä sinä tuolla tarkoitit? Olisiko minun pitänyt jättää sinut siihen? Sinähän olisit voinut ihan hyvin saada jonkun sairaskohtauksen ja kuolla?!" Sergei yritti pitää äänensä kurissa ja mahdollisimman hiljaisena, mutta viimeinen lause tuli ulos ärähdyksenä.
  Pari tokaluokkalaista poikaa, jotka olivat ilmeisesti vasta heränneet ja päättäneet tulla alas, tuijottivat meitä suut auki loksahtaneina.
"Mitä te siinä toljotatte?! Painukaa muualle!" komensin ja pojat kipittivät nopeasti poikien makuusaleihin menevät portaat takaisin ylös.
  Käänsin katseeni takaisin minusta yhä tiukasti kiinni pitävään Sergeihin. Minä olin hänelle vihainen. Hänellä ei ollut mitään oikeutta ärhennellä minulle sillä tavalla.
"Et sinä välittänyt minun hengestäni junassakaan kun se ankeuttaja hyökkäsi! Jätit minut silloinkin yksin siihen lattialle! Ja jos luulet, etten ollut vaarassa silloin, niin olet väärässä!" minä huusin, sillä olin menettänyt lopullisesti malttini. Olisin lyönyt Sergeitä jos olisin voinut, mutten voinut liikahtaakaan hänen otteessaan.
  Sergei tuijotti minua hiljaa ja suu hieman raollaan. Sitten hän pudisti hitaasti päätään.
"Olet väärässä, Zoe."
"Mitä?!" sihahdin äkäisesti.
"Olet väärässä. En minä jättänyt sinua, varmistin koko ajan, että olit turvassa ja hengissä!" Sergei korotti myös ääntään hieman.
"Niin varmaan! Fred ja George sanoivat, ettet sinä -tai kukaan muukaan- olleet siellä, kun he tulivat paikalle!" huusin. Sergei valehteli. Hän ei ollut ollut paikalla kun tulin tajuihini. Hän ei ollut silloin lähistölläkään. Joku olisi huomannut hänet.
  Sergei nauroi. Hänen naurunsa oli ivallinen ja se sai kylmät väreet kulkemaan selkääni pitkin.
"Sinä et ymmärrä. Kuinka voisitkaan?" hän sanoi, enkä osannut tulkita hänen äänensävyään, joka oli jostakin turhautuneisuuden ja vihaisen väliltä. Kai.
"Selitä minulle sitten!" kivahdin. Sergei irrotti otteensa käsivarsistani ja antoi käsiensä valahtaa sivuilleen. Hän pudisti päätään.
"Unohda koko juttu, Zoe. Et sinä ymmärtäisi vaikka minä selittäisinkin sinulle", hän sanoi ja kääntyi lähteäkseen. Hän käveli suoraan poikien makuusaleihin sanomatta enää sanaakaan. Puristin käteni nyrkkiin sivuilleni ja meinasin lähteä hänen peräänsä, mutta tulin viime hetkellä järkiini. Hän ei ansaitsi sitä, että juoksisin hänen peräänsä.
  Raivon kyyneleet sumensivat silmiäni, kun juoksin tyttöjen makuusaleihin.

Käytyäni nopeasti suihkussa, puin päälleni puhtaan kauluspaidan ja sidoin solmion löyhästi kaulaani. Sitten muistin, että Sergeillä oli ollut solmio samalla tavalla, joten laitoin solmin nopeasti eri tavalla ja kiiruhdin Angelinan kanssa aamupalalle.
  Angelina, joka oli ollut parhaimpia ystäviäni ensimmäiseltä luokalta lähtien, ymmärsi etten ollut puhetuulella, eikä sanonut mitään.
  Kävelimme Angelinan kanssa kohti muinaisten riimujen luokkaa, sillä meillä olisi seuraavaksi valinnaista, kun professori Lupin kiersi kulman takaa ja näytti ilahtuneelta nähdessään meidät.
"Zoe! Siinähän sinä olet, olen etsinyt sinua. Voisimmekohan puhua hetken kahden kesken?" Angelina ja minä vilkaisimme toisiamme hämmentyneenä.
"Mene vain edeltä tunnille, Ang", sanoin ja yritin hymyillä. Se taisi kylläkin näyttää enemmän irvistykseltä. Angelina nyökkäsi ja lähti suuntaamaan yksin kohti viidettä kerrosta.
  "Mitä asiaa teillä oli, professori?" kysyin ja oli varsin tietoinen, että äänessäni oli töykeyttä. En ollut unohtanut eilistä saatikka junassa tapahtunutta keskustelua.
  Lupin haroi hiekanvärisiä hiuksiaan kuin epäröiden ja otti sitten kainalossa olevista kansioista ja kirjoista yhden. Hän ojensi sen minulle.
Kirjan kannet olivat siniset ja samettipäällysteiset. Kanteen oli painettu sana Päiväkirjani. Katsoin professoria kysyvänä.
"Ota se ja avaa ensimmäinen sivu", hän sanoi. Epäröiden otin kirjan käteeni. Aukaisin ensimmäisen sivun ja näin kauniilla käsialalla kirjoitetun omistuskirjoituksen:


Amandalle
Ikuisesti sinun -Lorenzo


---------------------------------------

Dios=taivas/jumala
Ragazzo stupido=Typerä poika
Chiudi quella cazzo di bocca!=Turpa kiinni!

Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale

Azure

  • Vampyyrityttö
  • ***
  • Viestejä: 248
A/N: Eikö yhtään kommenttia? Kommentit ja mielipiteet olisivat kivoja. Eikä tarvitse olla pitkä kommentti tai rakentavaa, mielipidekin riittää. Enkä myöskään suutu kritiikistä. ;D

Köh, köh, kuka muistaa vielä minut? Aivan niin, olen se tyyppi, joka ei osaa pitää lupauksiaan tämän tarinan suhteen. Kuten aina syytän koulua, ja kuukauden blokkia. Blokin jälkeen ei vain yksinkertaisesti huvittanut. Mutta nyt, se on täällä luku 8, jossa - tai enpäs kerrokaan mitä. Olkaa hyvä ja lukekaa itse osa.
Nyt en ala lupailemaan mitään seuraavasta/seuraavista luvuista, koulu painaa ihan liikaa päälle tällä hetkellä. Pitäs nytki olla terveystietoo lukemassa. x)
I hope you enjoy!

Luku 8
Kirje


"Mitä?" hiljainen kysymys purkautui huuliltani ennen kuin ehdin ajatellakaan mitään. Kirjoitetut sanat satuttivat minua enemmän kuin tuhat kidutuskirousta. Miksi Lupinilla oli Amandalle - äidilleni - omistettu kirja isältäni, Lorenzolta? Ja miksi hän antoi sen minulle nyt?
  Sormeni kulki kirjoitettuja sanoja pitkin. Isäni kaunista käsialaa pitkin, ja vaikka yritin en saanut estettyä pientä kyyneltä tulemasta silmäkulmastani.
  Professori Lupin painoi kätensä olkapäälleni, ja nostin katseeni häneen.
Mies näytti tavallistakin väsyneemmältä ja nuhjuisemmalta.
"Olen pahoillani, Zoe. Minun olisi pitänyt tajuta heti, että olet Amandan ja Lorenzon tytär", hän sanoi ja näin hänen kasvoillaan anteeksipyytävän, surullisen ilmeen.
"Miksi? Mistä sinä sait tämän kirjan?"
  Minä olin sekaisin. En tiennyt pitäisikö minun olla vihainen, surullinen vaiko jotakin muuta. Mutta tiesin haluavani vastauksia. Tarvitsin niitä. Olin elänyt liian kauan pimennossa ja haudannut kaiken sisälleni.
  Oppilaita alkoi virtaamaan käytävällä, kun kukin yritti ehtiä tunneillensa.
  Professori Lupin vilkaisi oppilaita, joista osa ohi kulkiessaan katsoi meitä uteliaasti. Tajusin hämärästi Lupinin käden olevan yhä olkapäälläni. Hän näytti tajuavan saman asian, sillä vetäisi kätensä pois.
  "Äitisi antoi minulle tämän kirjan kun sinä olit vasta vuoden ikäinen. Hän-", Lupin katkaisi lauseensa, mutta jatkoi samantien, "pyysi minua antamaan tämän kirjan sinulle, jos joskus tapaisin sinut uudelleen", Lupin sanoi ja napautti samalla päiväkirjan kantta, jonka olin sulkenut. Lupin sanoi vielä jotakin, mutten kuullut mitä, sillä olin takertunut hänen edelliseen lauseeseensa
  "Sinä - te tunsitte äitini, professori?" kysyin hämmentyneenä.
  Lupin nyökkäsi. "Tunsin", hän sanoi hiljaa.
  Avasin suuni kysyäkseni milloin, ja oliko hän tuntenut äitini hyvinkin, mutta Lupin nosti sormensa pystyyn.
"Me olemme molemmat myöhässä tunneiltamme. Minä lupaan kertoa sinulle kaiken - kaiken minkä vain suinkin tiedän, mutta en nyt, en täällä. Jos haluat voit tulla työhuoneeseeni, kun viimeinen oppitunti on päättynyt", Lupin sanoi.
  Nyökkäsin, vaikka mieleni olisikin tehnyt esittää kysymyksiä ja inttää, että miksei nyt heti.
  "M-minä haluan tietää, miksi se kaikki tapahtui", sanoin ja ääneni vapisi hieman. Lupin nyökkäsi.
  "Minä tiedän, Zoe. Ja kerron sinulle illalla, mutta nyt - alahan mennä tunnillesi", Lupin käski. Nyökäytin päätäni ja lähdin kävelemään eteenpäin päiväkirjaa rintaani vasten puristaen.
  "Zoe." Käännyin kannoillani kohdatakseni professori Lupinin katseen. "Jos minä kuulen, että olet lintsannut tänään joltakin tunnilta, niin en epäile olla ottamatta äitisi päiväkirjaa takaisin. Tuliko selväksi?" hän sanoi ankarasti.
  "Selvä on."

Koputin - tosin hieman jähmeästi - riimujen luokan ovea. Matkan aikana olin saanut kasattua ajatuksiani, mutta minulla oli vaikeuksia olla pinnaamatta riimujen tuntia ja mennä lukemaan äidin päiväkirjaa.
"Sisään", kuului kutsu oven takaa. Avasin puuoven ja astuin luokkaan.
"Anteeksi, että olen myöhässä, professori", sanoin kaikista katuvimmalla äänensävylläni.
 Professori Alcott, noin kolmenkymmenen oleva velho, katsoi minua hymyillen.
"Annan tällä kertaa myöhästymisen olla, jos tämä ei toistu", hän sanoi. Nyökkäsin.
"Ei toistu, professori. Lupaan sen", sanoin ja katseeni siirtyi katsomaan luokkaa etsien Angelinaa. Lopulta löysin hänet. Hän istui Korpinkynnestä olevan tytön vieressä, jos oikein muistan niin tytön nimi taisi olla Karolyn.
  Angelina katsoi minua pahoittelevasti ja kohautti olkapäitään.
"Ah, mutta neiti Acone voikin mennä istumaan herra Volkovin viereen", professori Alcott sanoi ja osoitti toista pulpettiriviä minua vastapäätä.
"Niin mutta -" aloitin vastaväitteen, mutta professori keskeytti minut.
"Ei muttia, Acone. Olet vuosikurssisi paras oppilas ja olen varma, että kykenet tarvittaessa auttamaan Volkovia", hän sanoi. Itsekseni hiljaa jupisten alistuin kohtalooni ja raahauduin Sergein viereen, taannoinen riitamme mielessäni.
Olisi sittenkin vain pitänyt mennä jonnekin lukemaan äidin päiväkirjaa, ajattelin närkästyneenä, kun kaivoin Muinaiset riimut edistyneille- kirjani laukusta ja tiputin sen pulpetilleni niin että syntyi pieni tömps- ääni.
  "Aloitamme parityöllä, te istuttekin jo pareittain, joten voimme käydä suoraan työhön. Kirjoitatte tämän tekstin uudelleen riimuilla. Tehkää hyvää työtä, sillä tämä on koe", professori Alcott käski ja jakoi jokaiseen pulpettiin kaksi pergamentillista tekstiä.
Incredibile!
  Painoin pääni voihkaisten pulpettiin.
  "Minä voin tehdä työt, jos sinä haluat ottaa päiväunet", kuulin Sergein sanovan huvittuneena. Nopeasti nostin pääni ylös pulpetin kannelta ja nykäisin Sergein edessä olevat pergamentit eteeni. Narskutin hampaitani, jotten olisi sanonut - tai huutanut - Sergeille mitään, mikä olisi mahdollisesti herättänyt koko luokan huomion.
  Tartuin sulkakynääni, kastoin sen mustepullossa ja aloin kirjoittaa puhtaalle pergamentille ensimmäistä sanaa riimuin.
  Kun olin saanut jo jonkin verran riimuja valmiiksi, Sergei nappasi pergamentit käteni alta.
  Minulta meni hetki ennen kuin tajusin, mitä juuri oli tapahtunut.
  "Hei!" sihahdin Sergeille. Yritin repäistä pergamentin hänen kädestään, mutta Sergei siirsi ne toiseen käteensä ja kauemmas minusta. Olisin toki voinut kurottautua niitä kohti, mutta se olisi herättänyt huomiota.
  Niinpä tyydyin panemaan käteni puuskaan ja tuijottamaan Sergeita mahdollisimman murhaavasti.
  "Anna ne pergamentit tänne", sihahdin yhteen puristettujen hampaideni välistä.
  Sergei pudisti päätään.
  "Jos oikein ymmärsin, tämän piti olla parityö", hän sanoi ja käänsi katseensa pergamenteista minuun.
  "Entä sitten?" tiuskaisin ja kurottauduin ottamaan pergamentteja hänen kädestään.
  Sergei painoi minut olkapäästäni takaisin tuolilleni.
  "Parityö on minun käsittääkseni yhteistyötä. Minä kirjoitan seuraavan lauseen ja sinä taas seuraavan, sopiiko?" Sergei ehdotti ja painotti ensimmäistä sanaa kuin olisi puhunut pienelle lapselle.
Hän oli oikeassa, tämän piti olla parityö.
  Voihkaisin.
  "Olet oikeassa, Volkov. Mutta tehdään näin: sinä sanelet, minä kirjoitan", sanoin, sillä tiesin, että minun olisi pakko saada tehdä jotain, etten olisi tehnyt jotain, mitä todennäköisesti katuisin myöhemmin.
  "Sopii minulle, kunhan teemme yhteistyötä", Sergei sanoi huvittuneena ja alkoi sanelemaan minulle mitä riimuja kirjoittaa.
  Sergei ja minä pelasimme loppujen lopuksi ihan hyvin yhteen. Saimme ensimmäisinä tekstin valmiiksi ja professori Alcott antoi meille tyrmistyneenä uuden käännöstehtävän. Tällä kertaa annoin Sergein kirjoittaa, käteni oli tunnoton kaiken sen riimumäärän jäljiltä.
  "Olen pahoillani siitä aamuisesta välikohtauksesta tornissa", Sergei sanoi yhtäkkiä. Käänsin katseeni tummatukkaiseen poikaan, joka hänkin käänsi oman katseensa minuun. Taas nuo silmät. Ne näyttävät kirkkaammilta nyt. Tunnen edelleen halua paeta kauas hänestä, mutta jokin tuntuu vetävän minua häntä kohti.
"En olisi saanut menettää malttiani sillä tavalla ja tarttua sinuun, enhän satuttanut sinua?" Sergei yllätti minut ja hetken minä vain tuijotin häntä saamatta sanaakaan suustani.
  "Et. Et satuttanut minua. Ja anteeksipyyntö hyväksytty. Enkä minäkään kyllä ole syytön", sanoin. Pinnistelin saadakseni oikeat sanat kieleni päälle:
"Minäkin olen pahoillani, että... Että raivostuin sillä tavoin, ihan turhasta", sanoin.
  Sergei virnisti.
  "Anteeksipyyntö hyväksytty", hän toisti aikaisemmat sanani.
  Minäkin yritin saada huulilleni hymyn tapaisen, siinä jopa onnistuen.

Kun kello soi tunnin päättymisen merkiksi, ponnahdin tuoliltani ylös kiitollisena siitä, että pääsisin ainakin hetkeksi eroon Sergeistä. Vaikka minä ja Sergei olimmekin alkaneet tulla ihan hyvin juttuun viimeisen puolentunnin aikana, niin tunsin edelleen sen oudon voiman, joka tuntui haluavan minut mahdollisimman kauas hänestä.
  Nostaessani laukun maasta ja kääntyessäni takaisin pulpetin puoleen laittaakseni tavarani laukkuun, huomasin Sergein ojentavan hymyilevänä pinoa, jonka päällimmäisenä olivat sulkakynäni ja mustepulloni.
  "Öh, kiitos", sanoin ja otin pinon hänen käsistään.
  Kätemme hipaisivat toisiaan. Tunsin sähköisen ja kylmän väristyksen kehoni läpi ja se sai kylmät väreet kulkemaan selkäpiissäni.
  Hänen kätensä on jääkylmä.
  Nostin katseeni Sergeihin. Hän katsoi minua takaisin ja hänen hymynsä oli hyytynyt. Ovatko hänen silmänsä tummemmat?
  Hetken me vain tuijotimme toisiamme silmiin, sanomatta sanakaan.
  "Zo? Tuletko sinä?" Angelina rikkoi lumouksen. Käänsin pääni häntä kohti ja Sergei teki samoin.
  "Tulossa ollaan", sanoin ja otin tavarapinon, josta yhä kiinni pitävä Sergei päästi otteensa, ja sulloin tavarat laukkuuni.
  "Nähdään illalla", kuulin Sergein sanovan kireällä äänellä. Sitten hän harppoi nopeasti ja kädet nyrkissä ulos luokasta.
  Angelina katsoi minua toinen kulma koholla.
"Mistä tuossa oli kyse?" hän kysyi. Pudistin päätäni.
"Kunpa tietäisinkin", sanoin ja katsoin mietteliäänä luokan ovelle, josta Sergei oli hetki sitten kadonnut.

"Mitä meillä on seuraavaksi?" kysyin Angelinalta, kun kävelimme portaikkoon, joka lähti saman tien liikkeelle.
"Odotas", Angelina kaivoi lukujärjestyksen laukustaan, "yrttitietoa."
  Kurkkasin Angelinan olan yli lukujärjestystä ja tein pienen yökkäävän eleen.
"Ja sen jälkeen limanuljaskaa", irvistin. Angelina alkoi nauraa ja yhdyin siihen.
"Varokaa vain, arvon leidit, ettei professori Kalkaros saa teitä kiinni itse teossa", kuulimme takaamme. Fred ja George ilmestyivät vierellemme. Kaksoset virnuilivat tuttuun tapaansa.
"Tai mikä vielä pahempaa Zoe, joku ekaluokkalainen kuulee sinun nimittelevän opettajaa", George sanoi kauhistuneen näköisenä.
"Se saattaisikin olla hyvä juttu, veliseni, ehkä Dumbledore ymmärtäisi sitten, että teki hirveän virheen -" Fred vuorostaan sanoi, mutta George keskeytti hänet jatkamalla lauseen veljensä puolesta.
" - valitessaan meidän Zoen valvojaoppilaaksi", George sanoi ja hymyili nyt surullisesti.
  Nauraen läimäisin molempia punapäitä rintaan.
  "Olkaahan varuillanne, Weasleyn kaksoset, Zoe voisi sakottaa teiltä tupapisteitä", Angelina puuttui keskusteluun, hänkin virnuillen.
  Fred ja George puistelivat päitään.
  "Ehei. Ei hän voisi", George sanoi virnistäen.
  "Miten niin ei voisi?" Angelina kysyi.
  "Koska, lupasin kaksosille kesäloman alussa, etten vähennä Rohkelikon tupapisteitä heidän kauttaan", kerroin ystävättärelleni.
  "Mitä varten sinä niin lupasit?" Angelina katsoi minua ja sitten kaksosia. Saatoin nähdä kuinka hänen aivonsa saivat neroleimahduksen.
  "Merlin sentään, pojat", hän sanoi. Kaksoset virnuilivat.
  "Saisimmekohan mahdollisesti saattaa -"
  " - arvon leidit kohti -"
  " - professori Verson yrttitiedon luokkaa?" Fred päätti ja ojensin kätensä minulle. George teki samoin Angelinalle.
  Vilkaisimme Angelinan kanssa toisiamme.
  "Eikähän anneta pojille se kunnia, etteivät he tunne itseään aivan seinätauluiksi", sanoin tytölle virneen kera. Angelina naurahti.
"Olen samaa mieltä", hän sanoi ja tarttui Georgen ojennettuun käteen.
  Annoin käteni Fredille, joka tarttui siihen kääntäen kämmenselkäni ylöspäin ja painoi suukon kädelleni.
  "Mademoiselle", Fred sanoi ranskaksi ja vahvasti korostaen.
  Pyöräytin silmiäni toivottamana.

Yrttitiedon tunnilla, en saanut mielestäni professori Lupinin antamaa kirjaa ja monta kertaa oli lähellä, että olisin napannut laukkuni ja juossut luokasta ulos lukemaan sitä. Mieltäni vaivasi myös Sergein käytös sen jälkeen kun sormemme olivat koskettaneet toisiaan ja se kuinka hänen kätensä oli niin kylmä. Hänellä on varmaankin vain huono verenkierto. Ja silmien väri vain näytti siltä kuin se olisi tummempi.
  "Emmeköhän voi lopetella tältä päivältä. Pistäkää palkokasvit takaisin omiin ruukkuihinsa ja viekää ruukut paikoilleen", professori Verso käski. Kaikki alkoivat nopeasti siirrellä kasveja ruukusta toiseen. Nostin ruskean ruukun käteeni ja lähdin viemään sitä hyllylle. Matkalla silitin vihreän taimen lehteä, jolloin pienen varren päässä oleva nuppu avautui hetkeksi, kuin haukotellen. Sitten kiiruhdin Angelinan, Fredin ja Georgen kanssa suureen saliin.
  Menimme istumaan tavanomaisille paikoillemme lähelle pöydän toista päätä.
  "Minulla on sudennälkä", sanoin lappoessani perunamuusia ja lihaa lautaselleni. Nappasin vadilta myös leivän ja kaadoin pikariini kurpitsamehua. Fred ja George nauroivat.
"Huomasitteko muuten, ettei uusi poika ollut yrttitiedon tunnilla?" George kysyi yhtäkkiä.
Kohautin olkapäitäni ja näin sivusilmällä, että Angelina vilkaisi minua ennen kuin vastasi Georgelle.
"Outoa. Sergei oli kylläkin ensimmäisellä tunnilla. Meillä oli riimuissa parityö ja Sergei oli Zoen pari", Angelina kertoi. Mulkaisin tyttöä. Oliko sitä nyt aivan pakko kaikki mennä kertomaan? Varsinkin kun kaksoset alkoivat vähemmästäkin kiusata.
"Professori Alcott pakottaa minut siihen. Hän luulee, että voin auttaa Sergeitä, mutta hän on parempi riimuissa kuin minä", sanoin. Ihmeellistä kyllä kaksoset eivät alkaneet vääntämään asiaa huumorilla, joten sain rauhassa jatkaa syömistäni.
  Yritin syödä niin nopeasti kuin vain pystyin, sillä halusin ehtiä lukea äidin päiväkirjaa ennen seuraavaa tuntia.
  "Zoe, professori Lupin katsoo meihin päin", Angelina keskeytti ruoan hotkimiseni. Käänsin päätäni opettajien pöytää päin ja näin Lupinin tuijottavan meidän pöytäseuruettamme, johon myös Katie ja Lee olivat liittyneet.
Ei, ei hän meitä katso, vaan minua, oivalsin.
  Kun Lupin huomasi katseeni hän kääntyi keskustelemaan professori Lipetitin kanssa, joka oli yrittänyt ilmeisesti selittää uudelle opettajallemme jotakin.
Käännyin takaisin oman lautaseni puoleen vain huomatakseni, että ruokahaluni oli kadonnut. Työnsin lautaseni kauemmas.
  "Tiedättekö, minulla on muutama asia hoidettavanani. Nähdään liemissä", sanoin ja nappasin mukaani kuitenkin vaivihkaa kaksi lihapalasta, Canea ajatellen.

Menin suoraan pääovista ulos ja lähdin sitten kulkemaan kohti Hagridin mökkiä. Sää oli kaunis, mutta toistaiseksi pihalla ei näkynyt muita oppilaita.
  Hagridin mökin piipusta tuli savua ja muistin lupaukseni miehelle. Menisin kyllä katsomaan häntä, mutta vasta koulun loputtua. Nyt valitsin sopivan paikan nurmikolta ja kävin istumaan.
  Vislasin ja kutsuin Canea. Kohta musta koira loikkikin koulun suunnalta. Cane oli iloinen nähdessään minut ja hyppäsi päälleni. Se nuoli kasvojani ja sen häntä heilui nopeasti.
  "No niin poika. Lopeta se nuoleminen. Minulla on sinulle jotakin", sanoin ja kaivoin laukustani sinne laittamani lihanpalat.
"Syö hyvin", toivotin koiralleni, joka kävi ahnaasti lihapalojen kimppuun.
  Naurahdin Canen ruokahalulle.
Hetken katselin koirani syömistä, mutta sitten poimin laukkuni maasta ja otin sinikantisen kirjan syliini.
Silitin kirjan samettista kantta ja mietin, halusinko todella tietää, mitä äiti oli kirjaan kirjoittanut. Jostakin syystä se tuntui loukkaukselta äitiä kohtaan, mutta päätin, että hän olisi halunnut sitä.
  Avasin kirjan ja yllätyin kun sen sisältä tipahti taiteltu pergamentin palanen. Hämilläni nostin palan käteeni ja käänsin sen huomatakseni, että taakse oli kirjoitettu minun nimeni.
 Zoe Patrizia Acone

   Taittelin pergamentin auki. Se paljasti lisää tekstiä samanlaisella käsialalla. Alempana oli myös muutama rivi samaa käsialaa kuin kirjan omistuskirjoituksessa.
Vedin syvään henkeä ja katsahdin Canea kuin turvaa hakien. Koira katsoi minua takaisin sinisillä silmillään ja kävi viereeni makaamaan. Laskin toisen käteni koiran päälle ja nojasin siihen. Cane painoi kuononsa vasten poskeani kuin rohkaistaakseen minua lukemaan kirjeen.

Rakas tyttäremme,

Jos luet tätä kirjettä nyt, se tarkoittaa todennäköisesti sitä, että isäsi ja minä olemme- no olemme kuolleet. Haluamme, että sinä saat tietää miksi se kaikki tapahtui. Älä käsitä väärin, me yritämme suojella sinua ja muutamme sen takia Italiaankin. Mutta ilmeisesti häneltä-joka-jääköön-nimeämättä ei voi piiloutua. Kirjoitan tätä kirjettä kotona. Niin, kotona, paikassa, jossa sinä vietit kaksi ensimmäistä vuottasi. Asumme isossa talossa ja olen varma, että pitäisit tästä. Meidän on kuitenkin pakko myydä talo.
  Toivon ettet ikinä lue tätä kirjettä, mutta jos luet, pyydän, älä syytä itseäsi siitä mitä tapahtui. Se ei ole sinun vikasi, vaan minun ja isäsi. Me teimme nuoruudessamme virheitä, joista en halua edes puhua, ja nyt olemme vaarassa. Sinua he eivät vahingoita, ainakin toivon niin. Sillä Hänkään ei voi olla niin pahasydäminen, että tappaisi pienen ja viattoman lapsen.
  Toivon, että sait elää meidän kanssamme pitempään kuin me uskomme. Oletko nyt jo täysikäinen ja saanut kourallisen upeita S.U.P.E.R. kokeissa?
  Minä itken tätä kirjoittaessani. Mutta haluan sanoa vielä, että missä ikinä oletkin, toivon, että elät normaalia elämää ja olet onnellinen. Haluan myös sinun tietävän, että minä rakastan sinua, tapahtui mitä tapahtui.
Äitisi Amanda


Zoe,

Haluan vain sanoa, että rakastan sinua ja tulet aina olemaan minun pikku tyttöni. Missä ikinä olemmekaan tai missä ikinä sinä oletkaan.
Isä


Ps. Zoe, tästä päiväkirjasta löydät vastauksia moniin asioihin ja toivon ettet tuomitse meitä sen perusteella.
Annen kirjan huolehdittavaksi veljelleni, sinun enollesi ja kummisedällesi, Remus Lupinille.

5. maaliskuuta 1980


------------------------------------

Incredibile=uskomatonta




Kulmahampaita
A former lunatic, I'm much healthier now - Peter Hale