Kirjoittaja Aihe: The Avengers: ”Miks muorin verhot olet ylles pukenut?”, K11  (Luettu 2609 kertaa)

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Nimi: ”Miks muorin verhot olet ylles pukenut?” Eli miten Thorin vaatekaappia täydennettiin
Fandom: The Anvengers
Ikäraja: K-11, varmuuden vuoksi, sanastosta ja vihjailusta johtuen
Tyylilaji: humoristinen one-shot
Vastuunvapaus: Marvel omistaa kaiken, minä en omista mitään enkä tienaa tällä. Enkä omista otsikossa esiintyvää lainausta, se kuuluu oikeille omistajilleen.
A/N: Tällainen tuli kirjoitettua, kun Brangwen heitti minulle haasteena tuon otsikon lainauksen. Kiitokset hänelle siitä. :-*



”Miks muorin verhot olet ylles pukenut?”
Eli miten Thorin vaatekaappia täydennettiin


Kaikki muut paitsi Thor olivat havainneet ongelman. Kun he kulkivat kadulla, se ei ollut huomaamatonta. Puolijumala haarniskassaan sulautui joukkoon huonosti jopa New Yorkissa, kaupungin larppaajilla kun ei ollut Thorin luonnetta ja lihaksia.

Tony vitsaili asiasta, Natasha huokaili sille, Bruce ei sanonut mitään, Steve pohti vastaan tulevien ihmisten asuja enemmän kuin Thorin pukeutumista ja Clint meni pienen yllytyksen jälkeen Tonyn puolelle ja sai Thorin nappaamaan itsensä veljelliseen kuristushalaukseen. Thorin mielestä mies rautahaarniskassa ei ollut vailla kunnon halausta vaan kunnon läimäystä.

Päästyään irti Thorin otteesta Clint ehdotti kompromissiksi vaatekaupassa käymistä. Hän arveli, että vaihtoehtona se sisältäisi vähiten hänen kuristamistaan. Natasha ja Tony innostuivat välittömästi, ja Clint katui ideaansa saman tien. Hän oli ennenkin ollut Natashan kanssa vaatekaupoilla. Yleensä he kävivät vaateostoksilla kaksin ja ne reissut sisälsivät paljon asukokeiluja, jotka eivät kuuluneet kenellekään muulle.

Ja jokin sanoi Clintille, että tästä reissusta voisi tulla vähemmän miellyttävä.

Tony johdatti heidät kalleimman kadun kalleimpaan liikkeeseen, koska parhaasta oli hyvä aloittaa. Myyjämiehen ilme ei edes värähtänyt hänen nähdessään heidät. Mutta hän piti huolen, että puhui vain Tonylle ja Natashalle, jotka näyttivät siltä, että kuuluivat liikkeeseen. Clint tiesi, että he muut olivat jo saaneet kaikki turvakamerat kääntymään puoleensa.

– Eivät nuo ole housut, Thor jylisi, kun Tony ja Natasha esittelivät hänelle puvun housuja. – Yksi lohikäärmeen irvistys ja nuo ovat tuhkana.
– Näitä ei ole tarkoitus käyttää taistelussa, Tony sanoi. – Näihin pukeudutaan, kun ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.
– Siis sinä pukeudut, Steve sanoi väliin ja hypisteli kauluspaitaa käsisään. Hänen oman paitansa ja sen välillä oli sukupolvittain muotisuunnittelijoita, eikä hän ollut varma, mitä piti muutoksesta.
– Ole hiljaa, Kapu. Olet seuraavana käsiteltävien listallani, Tony sanoi. – Ja Legolas on sitten ja hänen jälkeensä suloinen vihanhallintaongelma.
– Mitä minä teen sillä listalla? Clint kysyi.
– Legolas, muru, et voi kulkea farkuissa ja hupparissa tyttöystäväsi kanssa, Tony sanoi. – Näytät ihan siltä, että aiot kidnapata hänet.
Clint risti käsivartena. – Miksi Bruce on listalla?
– Koska tämä ei ole Intia, Tony sanoi. – Muuten puvuissasi ei ole mitään vikaa.
Bruce vilkaisi vaatteitaan ja tuhahti. – Olen tyytyväinen, jos ne pysyvät ehjinä. Eikä kukaan valita lääkärin vaatteista, kun oksentaa verta.
– Enkä minä ole Clintin tyttöystävä, Natasha sanoi väliin.
Kaikki katsoivat häntä ja Clintiä ja rykivät.
Natasha mutristi huuliaan. – En ole. Eikä hän ole poikaystäväni.
– Avohaukkasi, mikä lie, Tony sanoi ja työnsi Thorin ja housut sovitushuoneeseen.

Kopista kuului repeävän kankaan ääntä, miesmyyjä häilähti paikalle aavistuksen kalvenneena ja Tony pyysi häntä etsimään isomman koon. Lopulta Thor saatiin sovitettua Hugo Bossin pukuun. Natasha sanoi, että Jane ei saisi pidettyä sormiaan irti, kun näkisi Thorin. Steve katsoi asiakseen selittää tilannetta huomatessaan Thorin hämmentyneen ilmeen. Hän tosin käytti koko ajan sanaa fondyy kunnes Tony kyllästyi ja sanoi kuulleensa seksille monia sanoja, mutta että fondyy oli kyllä ihan uusi.

Tai vanha, kun kyseessä oli Kapu.
wooooop
Ava: Ingrid

Sofiesque

  • Vieras
Oon itse asiassa vähän eri mieltä Sabin kanssa, musta tää oli hauska nimenomaan tällaisenaan. Tosin nää on varmaan näitä kuuluisia mielipidekysymyksiä, mulla menee herkästi nauruhalut jos homma menee liian yliampuvaksi, jollain toisella ei. Tässä oli juuri sopiva määrä huumoria mulle, Tony oli kyllä niin oma itsensä että huhhuh. Tykkäsin myös kovasti ryhmän dynamiikasta, en ole hirveästi lukenut Avengers-ficcejä koska yleensä oon hyvin paritushakuinen enkä varsinaisesti shippaa fandomissa ketään, mutta itse tiimistä lukisin mielellään enemmänkin.

Yks juttu meni mulla kyllä vähän ohi:

Lainaus
– Legolas, muru, et voi kulkea farkuissa ja hupparissa tyttöystäväsi kanssa, Tony sanoi. – Näytät ihan siltä, että aiot kidnapata hänet.

Miks? :D Tai siis en ymmärrä jotenkin tota yhtälöä, että farkut + huppari = jotenkin creepy yhdistelmä. Vai missasinko mä jotain? Ei olis ensimmäinen kerta.

Hauskoja kohtia oli sitten senkin edestä, kaikkia en viitsi edes lainata, mutta esim. toi fondyyepisodi oli helmi. 'Avohaukka' sai aikaan naurut, samoin mielikuva Thorista larppaajien rinnalla. Steve oli muuten tässä niin söpis, ei kuulu mun lempihahmoihin, mutta toi nykymuodin kummastelu jaksaa aina viihdyttää. Siitä oon samaa mieltä, että Natashasta olisin mielelläni lukenut enemmänkin (vielä kun hän oli tässä jotenkin ihanan IC), mutta ymmärrän kyllä, että näin lyhyeen ficciin on hankala ahtaa tilaa kuudelle henkilöhahmolle.

Lainaus
– Eivät nuo ole housut, Thor jylisi, kun Tony ja Natasha esittelivät hänelle puvun housuja. – Yksi lohikäärmeen irvistys ja nuo ovat tuhkana.

Shippaan Thoria jylistä-verbin kanssa :') Niin majesteettista.

Mutjoo, kiitos tästä! Söpöä tiimidynamiikkaa ja huippuhuumoria, tykkäsin.

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Sab: Kiitos kommentistasi! :-* Tämä jäi hiukan tyngäksi, mikä ehkä johtui hahmojen paljoudesta ja siitä, että osa hahmoista on minulle tutumpia kuin toiset, mutta on ilo kuulla, että pienestä ontumisesta huolimatta tätä on ollut mukava lukea. Tony on aina ollut suosikkejani ja ihanaa, että olen mielestäsi onnistunut pitämään hänet IC:nä.(: Natashaa voisi olla paljon enemmän, minullakin on (lievää pahempi) riippuvuus ko. hahmosta. :D Kiitos paljon kommentistasi, se pelasti yhden jäätävän aamuni.<3

Dolores: Kiitos kommentoinnista! :-* Ihanaa, että joku muukin shippaa Thoria ja jylisemistä. Mikään muu verbi ei vain tuntunut tekevän ukkosen herralle oikeutta. Natasha ja Tony ovat suosikkejani ja on ilo kuulla, että olen onnistunut heissä hyvin.(: Tuo Clintin pukeutumisvitsi tuli ihan puhtaasti headcanonistani. Olen aina ajatellut, että Clint ja Natasha pukeutuvat ihan eri tavalla ja näyttävät hiukan erikoiselta parilta kun toisen vaatteet maksavat tuhansia ja toisen kymppejä. Ja jotenkin olen aina ajatellut, että Clint pysähtyy leikkimään kaikkien kohtaamiensa eläinten kanssa, sirkustaustasta johtuen, ja on sotkuinen, mutta se on joo ihan minun päässäni oleva asia, ja mietin pitkään jätänkö siihen viittauksen vai en, ja päätin jättää.^^ Kiitos kommentistasi, se piristi.<3
wooooop
Ava: Ingrid

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Mikä löytö!  ;D

Tämä oli ehkä juuri sitä, mitä tähän hetkeen tarvitsin ja sai väsyneen tytön kikattelemaan. Minuun tämä leppoisa huumori upposi hyvin ja tällainen slice of life -henkinen tunnelma toimi. Pakko kommentoida jo ihan nostaakseen tämän muidenkin näkösälle. :)


I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~