Kirjoittaja Aihe: Kahvin ja teen sekoitussuhde, S, romanceficletsarja, crossover (Harry Potter/Criminal Minds)  (Luettu 2534 kertaa)

Zug

• Sukka
Kirjoittaja: Zug
Oikolukija:Harsopilvi (osa 1)
Ikäraja: S
Tyylilaji: Romance/fluff, AU, crossover (Harry Potter/Criminal Minds)
Paritus: taustalla Luna Lovegood/Spencer Reid
Vastuuvapaus: hahmot eivät kuulu minulle, kirjoitan tätä omaksi ja mahdollisten lukijoiden iloksi
Varoitukset: -
Tiivistelmä: Luna Lovegood tapaa miehen nimeltä Spencer Reid kahvilassa ja saa tältä käyntikortin. Ottaako hän yhteyttä mieheen toisenkin kerran?
A/N: Vain ensimmäinen osa on Reidiin keskittyvä, seuraavat osat keskittyvät enemmän Lunaan. Jokaisen ficletin lopussa sana, jolla se osallistuu ficlet300-haasteeseen!

Teen ja kahvin sekoitussuhde

Mustaan kahviin kaadettiin viisi teelusikallista sokeria, minkä jälkeen kupin omistaja antoi lusikkansa tanssia kahvikupissa pohjaa myöten. Odottaessaan juomansa jäähtymistä Dr. Reid luki lainaamaansa runokirjaa. Mies hätkähti huomatessaan mukinsa vieressä vaaleanviolettien kiemuroiden koristamaa posliinia ja hänen silmänsä lipuivat pois säemaailmasta.

”Anteeksi, onko tässä vapaata?” kysyi heleä naisääni. Spencer oli vastaamaisillaan kielteisesti, kunnes nielaisi lauseenaloituksen. Hänellä oli ainutlaatuinen tilaisuus tutustua XX-sukupuolikromosomiseen henkilöön eikä mahdollisuutta kannattanut heittää hukkaan.

”Kyllä”, Reid vastasi lyhyesti ja löi mielikuvituksessaan kätensä otsaan ja jatkoi: ”Onko tuo teetä?”  Miehen teki mieli läimäistä itseään toisenkin kerran. Ontuva dialogi tuskin jättäisi hänestä muistijälkeä vaaleahiuksisen naisen pitkäkestomuistiin.

”Mansikkateetä. Mitä sinulla on?” neito kysyi ja laski oranssin käsilaukkunsa lattialle. Hän napitti villakangastakkinsa auki, riisui sen yltään ja asetteli tuolin selkänojalle.

”Kahvia sokerilla. Kollegani naljailevat siitä, että juon sokeria kahvilla”, Spencer naurahti ja hörppäsi kupista.

”Ai. Ei sekoitussuhteella ja muiden ajatuksilla ole väliä vaan sillä, että juoma miellyttää sinua itseäsi ”, nainen sanoi ja hymyili saaden keskustelukumppaninsa hämilleen. Tämä nieleskeli muutaman kerran, kunnes siirtyi pureskelemaan alahuultaan.

”Tosiaan, unohdin esittäytyä. Olen Luna Lovegood”, sanoi teekupin omistaja.
”Dr. Spencer Reid”, mies vastasi. ”Minun täytyy jatkaa matkaa töihin, mutta olisi hienoa kuulla sinusta myöhemmin.”

Spencer otti taskustaan käyntikortin ja asetti sen teemukin viereen ennen kuin astui lumisateeseen.

(200 sanaa) | Ficlet300: 262. Kahvi

cooperaur

• grieving widow smith
  • multipussies on vaa porttihuume
Hyvää yötä kommentikampanjasta! Mun oli pakko kahmia tämä sun pikkuisesi itselleni kun näin parituksen. :>

En oo katsonut Criminal Mindsia kuin muutamia jaksoja, mutta Spencer on mielestäni (kuten kaiketi aika monen muunkin) aina ollut ihana ja semmonen söppänä. Ja koska Luna taas on oikea höppänä niin ajattelin heti että "oiii, hellanlettas!" : D Ja olin muuten niin oikeassa, tästä tuli heti niin joku yks mun OTP, ihana paritus. ♥

Itse tekstistä sitten. En normaalisti hirveämmin lue crossovereita, mutta koska tuo paritus tosiaan viehätti niin tahdoin tähän tutustua. Mut lukiessa hädin tuskin edes tajusin että tää on crossover koska tuo eteni niin luontevasti ja koska on ihan uskottavaa että nämä kaksi voisivat törmätä jossain kahvilassa ja koska tämä on ylisöpöä no joo.

Käytät hirveän kivoja ilmaisuja ja sanoja kuten "antoi lusikkansa tanssia kahvikupissa pohjaa myöten", "säemaailma" ja "teekupin omistaja". Sujuvaa, yksinkertaista ja nättiä tekstiä muutenkin. Ja kaikkia kivoja pieniä juttuja joista pidin, kuten se että Luna oli yhdessä vaiheessa "neito" ja että sillä oli oranssi käsilaukku. Näitä pieniä hyviä yksityiskohtia oli tämä pikkuinen teksti ihan pullollaan!

Lainaus
”Ai. Ei sekoitussuhteella ja muiden ajatuksilla ole väliä vaan sillä, että juoma miellyttää sinua itseäsi ”
Owww tää on niin Lunaa, voin ihan kuulla miten se sanoo tuon englanniksi sillä hentoisella äänellään!

Muutenkin hahmot olivat oikein IC molemmat, Spenceriä en nyt enää tosin kovin yksityiskohtaisesti muista mutta tuommoinen analyyttisyys taitaa osua aika nappiin! Oisin muuten laittanut tuon Dr. Spencer Reidin sijaan Tri. Spencer Reid kun kuitenkin suomeksi tämä on.

Mutta niin, ei kyllä kerta kaikkiaan mitään pahaa sanottavaa, ihana suloinen pieni oli tämä ja paritus oli oikeastikin aivan äärettömän hyvä! Kiitos!
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers

Myself

• Purkkanarkomaani ja kahviriippuvainen
Hmm... Criminal Mindsja Harry Potter, vaikuttaa aika mielenkiintoiselta tarinalta jo pelkästään fandomien kiehtovuuden vuoksi. :D

Ensimmäinen osa nyt jätti kaiken vähän auki, mutta luulenpa, että se oli tarkoituskin. Mielenkiintoinen paritus kyllä. Spencer ja Luna ovat molemmat mahtavia, joten ihanaa, että joku on keksinyt tehdä heistä ficin.

Tykkäsin tästä tunnelmasta. Sellainen kevyt ja muutenkin kaikki kahvilakohtaukset on yleensä aina aika <3. Luna ja Reid vaikutti ainakin tässä ekassa ihan IC:ltä.  Muutenkin teksti oli sujuvaa, ja ei töksähdellyt missään kohdissa.

Jään kyllä ehdottomasti seurailemaan tätä, ja sitä, mitä kaikkea tästä vielä kehittyykään!

-Mysse-

Ulkona oli pakkasta, eikä kukaan enää muistanut tyttöä, joka oli lähtenyt yksin katsomaan revontulia.

Tyttö jaksoi silti tulla takaisin ja kertoa muille näkemästään.

Määrittelemättömällä kirjoitustauolla...

Nirvu

No voihan, joku on mun lempparifandomeita yhdistelly, ja saanu vielä aikaan yhden ihanimmista parituksista kai ikinä, mitä tää on?<3

Eipä tässä mitään negatiivista ollu, joten kommentti jää varmaankin tähän, kun oon liian väsynyt ihkuttaan. Sitä vaan mietin, että AU tuolla genreissä, tarkottaako se ehkä sitä, että taikamaailma on pois pelistä? Käypä se niinkin, mutta olisin vaan halunnut nähä (lukea) Spencerin ilmeen kun tää saa tietää kok. taikuudesta, tui<3

Eh eli kiitos jatkoa nteeks sekavasta kommentistani tahtoo lisää:D

Nirvu
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja

Classick

• Pelinrakentaja
  • Because of you, I’m becoming ruined
Ihanan tunnelmallinen fic! Sait kolmessa ensimmäisessä lauseessa luotua lukijalle ihanan fiiliksen rauhallisesta kahvilasta ja tilanteesta. Kuvailusi on muutenkin hienoa, koska tavallaan sitä on vähän ja se on hyvin korutonta mutta silti todella kaunista ja tarkkaa. Ovelasti kirjoitettu  :D

Minunkin täytyy hiukan hehkuttaa fandomien valintaa ja varsinkin paritusta. Miten en ole koskaan huomannut, että Luna ja Spencerhän ovat kuin luodut toisilleen? Spencer on niin laskelmoiva ja analyyttinen, että Lunalla on työtä hänessä - ja toisinpäin. Ihanasti pääsi heti alussa hyvin sisään molempiin hahmoihin.

Lainaus
Hänellä oli ainutlaatuinen tilaisuus tutustua XX-sukupuolikromosomiseen henkilöön eikä mahdollisuutta kannattanut heittää hukkaan.
Lempikohtani!

Jään odottamaan jatkoa!
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Odo

• Sankari
  • Valvoja
  • Bang bang!
Crossovereiden ystävänä oli pakko avata tämä ficci. Criminal Minds ei ole kovin tuttu sarja, vaikka monesti olen miettinyt senkin sarjan aloittamista. Ei ainakaan tässä vaiheessa haitannut, vaikkei toinen fandomeista olekaan kovin tuttu. Pientä googlailua tein uteliaisuuttani, mutta olit hyvin kuvannut peruspiirteet Spenceriä niillekin, jotka eivät fandomia tunne.

Luna oli ihanan lunamainen, vaikka jäikin pienelle osalle vielä tässä ficletissä. Odottelen innolla, että pääset kirjoittamaan enemmän Lunasta, kuten A/N:ssä lupasit, vaikka Spencerkin vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta hahmolta. Teksti oli sujuvaa luettavaa ja lyhyt tunnelmallinen aloitus noiden kahden tapaamisesta oli suloinen. Jo nimikin oli mielestäni ihastuttava ja sopi hyvin aloitukseen. Kaksikko vaikuttaa sille, että ne todellakin voisivat sopia toisilleen, joten odotan innolla, miten tämä tästä jatkuu.

Potterin ja Criminal Mindsin sekoittaminen voi tuoda omanlaisiaan haasteita, varsinkin, jos mukana on taikuus. Jo alkuasetelma siis herättää mielenkiintoa tätä ficlet-sarjaa kohtaan. Matalamman ikärajan jatkiksia ei tule oikeastaan koskaan luettua, mutta lähden mielelläni kokeilemaan tätäkin, koska tykkään sun kirjoitustyylistä, joka on sellainen sujuva ja leikittelevä. Vaikea nyt vielä saada mitään järkevää kommenttia aikaan, mutta odottelen innolla jatkoa! Suosikkikohdikseni voisin vielä loppuun lainata nämä kaksi:

Lainaus
Hänellä oli ainutlaatuinen tilaisuus tutustua XX-sukupuolikromosomiseen henkilöön eikä mahdollisuutta kannattanut heittää hukkaan.
Lainaus
”Ai. Ei sekoitussuhteella ja muiden ajatuksilla ole väliä vaan sillä, että juoma miellyttää sinua itseäsi ”, nainen sanoi ja hymyili saaden keskustelukumppaninsa hämilleen.
Näissä tuli todella hyvin hahmon erilaisuudet esille, kuten samalla myös molempien hahmojen kuvausta lyhyesti ja ytimekkäästi!

Hieman suomenkielisten Pottereiden lukeneena hämmentää tuo Lovegood, kun on tottunut Lovekivaan, mutta kyse on vain tottumuskysymyksestä. Ja toisaalta, kun Spencerilläkin (ja varmasti muillakin hahmoilla) on englantilainen sukunimi tuo luultavasti tulee sopimaan paremmin kuin Lovekiva. Mutta, mutta. Nyt lopetan tämän jaarittelun! Kiitokset tästä jännästä aloituksesta!

»It's all up to you, no one lives forever»

Varjuska

• sanojen sirottaja
  • Clue-ing for looks.
Minä taas en ehkä ole suoranaisesti crossover-tekstien ystävä, mutta kun kerran toinen fandomeista on Criminal Minds ja sitä edustamassa (!!!) Spencer Reid, oli ihan pakko käydä kurkkaamassa. : )

Tämä on enimmäkseen tagikommentti tällä kertaa, kun en vielä ensimmäisen luvun perusteella löydä kauheasti kommentoitavaa. Sen verran voisin kuitenkin sanoa, että sekä crossover että paritus ovat varsin mielenkiintoiset - ja myös yllättävät, ainakin minun näkökumastani. Criminal Minds on tuoreimpia fanituksen kohteitani, joten en ole ehtinyt lueskella siitä kirjoitettuja ficcejä (toisaalta olen pidättäytynyt niistä ihan vain spoilaantumisen pelossa). Tämä on muistaakseni peräti ensimmäinen, jonka olen ihan oikeasti oikeasti lukenut.

Okei, omakohtainen lätinä sikseen ja asiaan. Tykkään siitä, miten olet kirjoittanut Reidin tässä tekstissä, hän kuulostaa pitkälti omalta suloisen kankealta ja avuttomalta itseltään, mitä tulee sosiaaliseen kanssakäymiseen. Reidin omalaatuisuuden ja älykkyyden vuoksi koen itse hänet aika haastavaksi hahmoksi kirjoittaa, joten odotan suurella mielenkiinnolla, miten häntä käsittelet tässä tekstissä. Puhumattakaan näiden kahden henkilökemiasta.

Uteliaana jatkoa odotellen,

Varjuska

banneri ja ava (c) raitis

Elämän keskipäivässä
minäkin eksyin synkkään metsään.

Zug

• Sukka
Kiitos paljon jokaiselle kommentoineelle! : )

cooperaur: Oi, kiva että tästä parituksesta tuli OTP ja hyvä et hahmot vaikutti olevan IC. Oon kattonu Criminal Mindsia vasta marraskuusta lähtien mut jossain vaiheessa aloin huomata, miten nätisti hän ja Luna sopis yhteen. Ja hienoa jos tää eteni luontevasti - tää on mun eka crossover, joten tosi hyvä kuulla et oon onnistunu sovittamaan kaks maailmaa sujuvasti yhteen. Tota Dr./Tri. -etuliitettä pohdiskelin ja ekaa osaa kirjoittaessa päädyin tohon enkkuversioon. Kyllä toi Tri. kävis paremmin, kun tää on suomenkielinen. Myöhemmissä tekeleissä alan kyllä käyttämään sitä. : D

Myself: Kahvilakohtaukset on <3! Joo, tarkoitus oli jättää kaikki auki, saa nähdä et miten näiden kahden suhde alkaa rakentumaan. Lupaan kyllä, että jonkinlainen suhde tässä rakentuu.

Nirvu: Tuon AU:n lätkäisin aluksi siksi, että ajattelin Reidin ja Lunan ikäeron olevan suurempi kuin mitä se oikeesti on ja ajatuksena oli muuttaa nää kaksi samanikäisiksi. Nyt kun äsken varmistelin asiaa, Luna on (nopean googlettelun perusteella) syntynyt 1980 tai 1981 ja Reid 1982. Taikavoimien käytöstä en ole vielä tehnyt päätöstä, se selviää tulevaisuudessa et paljastaako Luna kyseisen puolen itsestään... 8 )

Classick: Hyvä, että kuvailu miellytti! Mäkään en eka oivaltanut että tää paritus vois olla kiva, ennen kun olin tutustunut CM-fandomiin vähän enemmän ja seurannut Reidiä suurennuslasin kanssa.

Odoshi: Kannattaa ehdottomasti tutustua Criminal Mindsiin, se on tutustumisen arvoinen fandom. Hyvä, että Spencerin luonteesta sai jotain irti sarjaa vähemmän seuranneena. Noita nimiasioita olin miettinyt ekan osan kohdalla, jolloin päätin käyttää englanninkielisiä. Tällä hetkellä tekisin ehkä toisin. : D

Varjuska: Tämä teksti ei tule missään vaiheessa spoilaamaan tapahtumia, tai jos satun jotain sellaista kirjoittamaan, ilmoitan kyllä hyvin. :'D Seuraan sarjaa nimittäin Suomen tahtiin, joten mitään tuoreimpia juttuja en tiedä, kerta tällä hetkellä katson 6. ja 7. kausia. Reid ja Luna ovat molemmat melko haastavia hahmoja kirjoittaa, näiden erityispiirteitä tulisi tuoda esille sopivasti - ei liikaa tai liian vähän. Onpahan nyt hetkeksi haastetta elämään. : D

Tyylilaji: Tällä kertaa hieman draamahtava.
Ikäsuositus: S
Oikolukija: Harsopilvi (?)

Turkoosi alku

Luna joi teensä rauhassa loppuun rauhassa katsellen ikkunasta ulos. Hänen ajatuksensa lähtivät rönsyilemään kauemmas alkupisteestä eikä hän lopulta muistanut, mitä hän alun perin pohti. Tarjoilija saapui hakemaan tyhjentyneen teemukin, kun näki neidon keräilevän tavaroitaan.

Oranssin villakankaan pinnalle kerääntyi lumihiutaleita matkan varrella pieniksi valkeiksi kuvioiksi, jotka tekivät sulaessaan tummempia läikkiä. Kotiin saapuessaan takki ripustettiin naulakkoon ja aamuun mennessä väri oli jälleen tasainen. Vaikka vaate oli palannut ominaisuuksiensa osalta alkupisteeseen, sen omistajan muistoihin oli rakentunut uutta. Edellispäiväinen kohtaaminen oli Lunan mielessä vielä lounaallakin, ja hän pystyi kuvittelemaan miehen pöytäseurakseen. Pitäisikö hänen ottaa yhteyttä, niin kuin tämä häneltä odotti?

Nainen vei tyhjän lautasen keittiön pöydälle ja etsi käsilaukkuaan. Hän avasi sen vetoketjun ja tonki hetken, kunnes veti esiin suorakaiteen muotoon leikatun pahvinpalan. Lipastonlaatikosta löytyivät kirjoitusvälineet ja kaunista kirjepaperia, jolle Luna kirjoitti kuulumisensa turkoosilla musteella. Musta oli liian synkkä väri kertomaan positiivisista kokemuksista. Hän ei halunnut kertoa sotamuistoistaan ja menetyksistään uudelle tuttavuudelleen. Ei vielä.

Luna ei ollut täysin varma, oliko mies jästi vai velho, joten hän ajatteli pelata varman päälle. Seuraavana päivänä hän lähtisi postilaitokselle ja ostaisi postimerkkejä lähettääkseen kirjeen Spencerille. Pöllöllä hän voisi herättää kauhistusta – tai  vaihtoehtoisesti hilpeyttä. Luna ei tiennyt, oliko mies helposti järkyttyvää sorttia, eikä hän ei halunnut ottaa asiasta selvää.

(200 sanaa) | Ficlet300: 1. Alku

Kaatosade

• pervektionisti
  • kiero ja sarkastinen
Yritänpä kommentoida, kun käsittelemme tätä ficciä nyt crossover-piirissä. Minulle Criminal Minds on tuntematon tuttavuus, mutta se ei tämän lukemista häirinnyt, Lunassa oli tarpeeksi tuttua tarttumapintaa että tekstistä pystyi nauttimaan.

Luna oli aivan ihanan lunamainen, monet kohdat tuolla sattuivat hänen hahmoonsa hyvin, esimerkiksi se turkoosi muste (koska musta on liian synkkää) sekä se, ettei sekoitussuhteella ole väliä vaan ainoastaan sillä, että juoma sattuisi omaan makuun. Luna on päässäni sellainen oman tiensä kulkija joka ei niin välitä muiden mielipiteistä, joten se vain natsasi kohdalleen.

Tästä jäi nyt lähinnä fiilikseksi se, että lisää olisi kiva lukea jos jatkoa on tulossa. Mukavan sujuvaa ja kevyttä tekstiä. Kiitoksia tästä. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)

Frederica

Tämä on kyllä suloinen. :3 Tykästyin tuohon miten hahmot kohtaavat, koska kahvila ja tilanne tuntuvat luontevalta tavalta tuoda nämä kaksi maailmaa ja hahmoa yhteen. Reid on Criminal Mindsin hahmoista minusta se, joka voi helpoiten hyväksyä taikuuden olemassaolon, koska hän todennäköisesti vain kaivaa jostain muististaan jonkin teorian asiaa koskien.

Olen katsonut nyt ristiin sekä vanhoja että uusia tuottiksia CM:ää (kaikki kaudet olen jo pariin otteeseen nähnyt), ja Reid kasvaa ja muuttuu hahmona aika paljon, esimerkiksi sosiaalisten tilanteiden ja itsetunnon ja itseluottamuksen osalta. Jotenkin minusta tuntuu, että tässä tekstissä oleva Reid on jossain uusien ja vanhojen kausien välissä ja ehkä siksi hiukan vieras. Minun on kuitenkin sanottava, että tykästyin tähän Reidiin ja tähän Lunaan. Minusta he ovat hyvin omat itsensä ja hyvin mielenkiintoiset. Crossissa tulee aina pakostakin pieniä muutoksia hahmoihin, koska tilanteet / maailmat / vuorovaikutus viedään pois tutuista ympyröistä. Minusta tässä on onnistuttu hyvin tasapainoilemaan hahmojen oman maailman ICden ja maailmojen yhdistymisen kanssa. Kuten jo sanoin, niin pidän todella paljon tässä tarinassa olevista Reidista ja Lunasta. :>

Lainaus
Ontuva dialogi tuskin jättäisi hänestä muistijälkeä vaaleahiuksisen naisen pitkäkestomuistiin.
^ jotenkin ihanan reidmainen ajatus. :>

Luna on hyvin lunamainen ja tämä on tehty hyvin crossilukijaystävälliseksi tuolla kerronnalla, kun tässä tulee tuota maailman / maailmojen ja hahmojen esittelyä rauhallisella tahdilla ja pehmeällä tyylillä. Kieli on kaunista ja tässä aivan ihania kielikuvia ja hienoa kuvausta ja hyvin syvällisiä ajatuksia, niin kuin tuo Lunan huomautus tuosta, ettei sekoitussuhteilla ole väliä. Samahan pätee moneen muuhunkin asiaan. Ja oi, nuo yksitysikohdat ovat vain hienoja, kaikki turkoosit musteet ja runokirjat ja sokerit kahvilla. :3

Tykästyin tähän ihan täysin.
Kiitos tästä hienoudesta. <3

Crossipiiristä minäkin :>
wooooop
Ava: Ingrid