Kirjoittaja Aihe: Glee: Puck oli aina alitajunnassakin | S | Quinn/Puck | oneshot  (Luettu 1848 kertaa)

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Puck oli aina alitajunnassakin
Kirjoittaja: jaina
Fandom: Glee
Ikäraja: S
Paritus: Quinn ♥ Puck
Genre: draama, vähän fluffy, oneshot, tajunnanvirtaus
©: en omista gleetä, tykkään vain kirjoittaa siitä / i do not own Glee, i just like to write about it

&: Kirjoitin tämän joskus kevätkesällä, enkä jostain syystä julkaissut ficciä silloin. Ajattelin, että nyt sitten tämänkin voisi julkaista. Kirjoitustaitoni ovat tietysti kehittyneet kevätkesästä, mutta kyllä tämä nopean uudelleen lukaisun jälkeen oli silti ihan kiva (tosin muutaman kohdan korjasin, eli pieni edition tämä). Saa laittaa kommenttia! :)

Pääpointti ficissä on Quinn, joka pohdiskelee suhdettaan Puckiin kakkos-, kolmos- ja abi-vuoden ajoilta. Sijoittuu Gleen 3. kauden viimeiseen jaksoon, eli vähän spoilaa joo tuo loppuosuus!



Puck. Kuinka ongelmallinen tämä nuori mies olikaan. Quinn ei ikinä lakkaisi ihmettelemästä nuoren miehen ajatuksia, tunteita, tekoja. Puck saattoi vaikuttaa tyhjäpäiseltä ja kovanaamalta, mutta todellisuudessa hän oli iso mysteeri ja monimutkaisempi kuin kukaan muu poika – niin erilainen verrattuna Samiin tai Finniin, joidenka molempien kanssa Quinn oli ollut.

Quinn muisti vieläkin selvästi kakkosvuoden tapahtumat Puckin – ja Finnin – kanssa. Tyttö ei ikinä tulisi unohtamaan raskauttaan ja siihen liittyvää avuliasta ja sittemmin myös laiminlyövää Puckia. Tyttö oli kerran yrittänyt puhua pojasta vanhemmilleen, mutta hänen isänsä oli vain heti sanonut ”pysy poissa siitä pojasta”. Pysy poissa.

”Ole kiltti, Quinn. Pitäisin siitä huolen”, Puck maanitteli ja huomasin pilkkeen nuoren miehen silmäkulmassa. Huokaisin turhautuneesti ja pyöräytin silmiäni.
”Syntykööt vaikka irokeesi päässä, niin sinua en valitse! Finn on kiltti, enkä – enkä halua tuottaa hänelle pettymystä – ”, yritin selitellä raivoissani. Vihasin näitä juttuja, kun Puck poimi minut käytävältä, työnsi siivouskomeroon ja alkoi pyydellä minua pitämään vauvan ja lupaa olla osa sen kasvattamista. Pian joku alkaisi ihmetellä jotain.
”Sanotaanko vaikka, että olet jo tuottanut sen pettymyksen. Ei Finn edes hanki työpaikkaa”, Puck mutisi harmistuneena ja näytti pojalta, joka ei ollut saanut karkkia tai uutta kilpikonnaa.
”Finn sai työpaikan, Puck”, sanoin kuin asia olisi päivänselvyys. Tiesin olevani liian julma, liian ilkeä, mutta… Minun oli pakko.
”Niin, pyörätuolipoikana ja Rachelin avustuksella”, Puck lisäsi. ”Ei
sellainen ole työpaikka. Hehän valehtelevat!”
”Tästä ei puhuta enää. Jätä minut rauhaan.”


Puckilla oli ollut koko kouluajan naistenmiesten maine. Quinn tiesi kolmosvuoden alkaessa, ettei voisi enää sekaantua Puckiin, joka syvensi välejään Santanan kanssa. He tanssivat yhdessä Finnin äidin ja Kurtin isän häissä ja kävivät tuplatreffeillä Artien ja Brittanyn kanssa.

”Mä niin saan tänään”, Puck puhui nyökkäillen Artielle ja vaikuttaen olevan itseään täynnä. He molemmat katsoivat Santanaa ja Brittanya, jotka kulkivat poikien ohi cheerleader-uniformuissaan. Katselin Puckia kauempaa lokeroltani ja pudistin huomaamattomasti päätäni. Minun pitäisi vain keskittyä Samiin, eikä enää katsella Puckia.

Laurenin tultua kuvioihin Quinn luuli, että Puck rauhoittuisi hieman ja vakiintuisi. Niin oikeastaan tapahtuikin, Quinn ajatteli, Puck oli yli puolet vuodesta ihastunut ja madalsi profiiliaan. Lauren oli ollut mahtava, ja jossain määrin Quinn jopa kaipasi tyttöä, vaikka Lauren olikin ollut yhdessä vaiheessa tyly ja ilkeä Quinniä kohtaan.

”Tämä on superkivaa!” Puck huudahti musiikin metelin yli ja antoi Laurenin pyöräyttää häntä. Lauren kiljui naurusta ja teki käsillään erikoisia siksak-kuvioita. Tanssin Finnin kanssa ja vilkaisin pari kertaa kaksikkoa huvittuneena. Minulla oli Finn, Puckilla Lauren. Tavallaan asiat olivat nyt hyvin – minusta tulisi tänä iltana tanssiaisten kuningatar, saisin Finnin vierelleni ja asiat olisivat upeasti. Luultavasti, siis.

Shelby oli tietysti ollut aivan oma tapauksensa ja Quinnille todellinen uhka. Naisella oli tytön lapsi – ja Puck seurasi tietysti lapsen perässä. Totta kai Puck ja Shelby solmivat siteen toisiinsa. Shelby tuntui niin paljon enemmän äidiltä kuin Quinn koskaan. Puck kävi töissä ja oli muutenkin ikäistään vanhempi. Tietysti hän tuntisi vetoa sellaiseen naiseen ja toisin päin. Loppujen lopuksi syy, miksi Puck edes kuolasi Shelbyn perään, oli Beth. Pieni Beth sekoitti kaikkien ajatukset, jopa Quinnin itsensä. Tyttö luuli aina olevansa kylmäpäinen, muttei ehkä loppujen lopuksi ollutkaan.

”Shelby on nainen, jonka kanssa voisin rakentaa tulevaisuuden”, Puck kuiskasi minulle, kun makasimme sängyllä vierekkäin. En oikein tiennyt, mitä tein. Halusin vain lapsen, suudella Puckia, haistattaa paskat kaikelle. Kaipasin Bethiä niin paljon, mutta samalla se pikkutyttö sai elämäni mustaksi. Toivoin enemmän kuin koskaan, etten olisi hankkinut häntä. Puckin sanat ärsyttivät minua entistä enemmän.
”Shelby on 40-vuotias! Ei teillä ole tulevaisuutta. Sinä olet 18!” ärähdin, mutten tehnyt elettäkään lähteäkseni. Siinä, maatessani Puckin kanssa, olo oli raukea ja turvallinen, vaikka nuoren miehen ajatukset ärsyttivät minua.
”Mutta hänellä on Beth – ”
”Ja sinä tosissasi haikailet sen naisen perään vain sen vuoksi. Sinun pitäisi vain unohtaa – ”
”Unohda itse!” Puck sanoi hieman kovemmalla äänellä, muttei noussut. ”Olet yhtä sotkua koko muija! Sinun pitäisi elää – harrastaa, pelata, käydä koulua, laulaa Gleen kanssa – olla nuori! Juhli, ole kotona tietokoneella – tee mitä tahansa, mitä vanhemmat eivät ehdi niin vain tehdä!”
En sanonut mitään, vaan purin huultani.


Kuinka hassua, että elämä tosiaan voi muuttua. Yhtenä hetkenä Quinn petti Finniä Puckin kanssa, ja toisena hetkenä oli iloinen Laurenista. Nyt tyttö istui omalla sängyllään, tuijottaen Puckia, joka näytti ällistyneeltä ja pehmenneeltä – vaikka hänellä oli nahkarotsikin päällään. ”Sinäkö todella… rakastat… mua?” Puck varmisti ja katsoi Quinnia. Tyttö ei ollut oikein varma, mitä nuori mies ajatteli. Puck näytti iloiselta, mutta hänestä ei koskaan tiennyt.
”Olet täällä, koska rakastan sinua. En olisi koskaan maannut kanssasi, ellen olisi pitänyt sinusta oikeasti. En ikinä sanonut sitä kenellekään, mutta välitin sinusta oikeasti. Kaikkien näiden tapahtumien jälkeen välitän sinusta edelleen. Puck”, Quinn kuiskasi ja nojautui eteenpäin, katsoen ihastustaan suoraan silmiin. ”Haluan, että tiedät sen.”

Puck näytti imarrellulta, mutta hänen kasvoilleen levisi pieni, epävarma hymy. ”Säästä rakkautesi jollekulle, joka todella ansaitsee sen, vaikka jollekin Yale-kundille”, hän lausui surullisesti ja puri huultaan. ”En ole sen arvoinen.”
”Ei ole toista, joka ansaitsee minut yhtä paljon. Puckerman”, Quinn madalsi ääntään, ”sinä ansaitset minut. Haltsaat tämän jutun.”

Sen jälkeen Quinn rohkaisi mielensä ja suuteli Puckia. Puck ei vastustellut, vaan hymyili lempeästi Quinnin huulia vasten. Silloin Quinn tiesi, ettei hänen täytyisi katsella Noah Puckermania enää kenenkään toisen kanssa.


« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 10:01:04 kirjoittanut plööt »
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Milleri

  • Klaineri
  • ***
  • Viestejä: 74
  • "You know my coffee order?"
AAAAAH ensin vähän epäröin lukea tätä, koska en Quinn/Puckia niin paljon shippaa (Luck aina <3) mutta sainpa positiivisesti yllättyä! :D

Hyvin oli kirjoitettu, teksti soljui ja ihan huomaamattani sain lopeteltua tän. Ja sait mut ees vähän shippaa näitä kahta ja AH, LAUREN MAINITTU! En vieläkään pääse yli kuin mahtava hahmo se oli ja kuin bossei se ja Puck oli yhdessä :D Mutsiis Quinn oli aikas Quinn - vaikka tuli näin lennosta mieleen, et tähän ficciinhän ois voinu ujuttaa jotain syvempää selitystä pahis-Quinnille kolmoskauden alussa, mutta siis toimi täysin hyvin näinki.

Loppu tuiiiiiiii <3
"You move me, Kurt."

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Milleri, ihanaa että yllätti positiivisesti tämä ficci! Ja kiva että oli sitten sujuvaa tekstiä luettavaksi. Onhan nää kaks aika kivoja yhdessä, Quinnille sopii mun mielestä parhaiten sellainen mies, joka ei oo liian kiltti ja joka pystyy sanoo sille vastaan ja on vähän sellainen "kova" (esim Sam ja Finn oli molemmat esimerkkejä siitä, millainen mies EI mun mielestä sovi Quinnille, vaikka Quamia shippaillut oonkin ja tykkään siitä edelleen). Joo Lauren ja Puck on ihania yhdessä, haha. Mut hei joo, kiitos kivasta kommentista! :-*
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016