Kirjoittaja Aihe: Naruto: Hyvää yötä| S  (Luettu 1090 kertaa)

Aassi

  • ***
  • Viestejä: 50
Naruto: Hyvää yötä| S
« : 06.01.2013 01:01:48 »
Nimi: Hyvää yötä
Kirjoittaja: Aassi
Beta: Halimursu ystäväni <3
Fandom: Naruto
Genre: Angst
Ikäraja: S
Summary: Pieni Naruto itkee painajaisiaan.
Disclaimer: En omista hahmoja, leikin vaan niillä
A/N: Nähtyäni kuvan Narutosta ja Kakashista, syntyi tälläinen :)

Taas kerran hän itki painajaisiaan.

Pieni poika ei halunnut nukahtaa uudestaan, antautua taas hirviölle, joka eli hänen mielessään. Tuo itku syöpyi syvälle mieleeni, mutta kertaakaan en näyttäytynyt. Nojasin vain seinään hänen ikkunansa alla ja kuuntelin tuota yksinäistä itkua.

Korjasin asentoani varoen, en halunnut päästää ääntäkään. Olisi parempi, ettei hän tiedä minusta. Saatoin vain seistä hänen ikkunansa takana ja olla hänen tukenaan, vaikkei hän sitä tiennyt. Kahdeksan vuotta sitten tehty lupaus kaikui korvissani, kun kuulin pienen pojan kysyvän hiljaisuudelta, miksei kukaan auttanut häntä.

”Pidä hänestä huolta… Ole sinä hänelle se, mikä minä en voi olla”

Suljen silmäni ja huokaisin. Painoin pääni seinään ja valuin istumaan. En voisi taas alkaa ajattelemaan häntä, hän oli jo kuollut. En vain voinut täyttää hänen lupaustaan täysin. Tuo pieni lapsi oli tarkoitettu kasvamaan yksin pelossaan, se saisi hänet myöhemmin vahvaksi.

”Älä jätä minua, Sensei!”

Muistan vapisevan ääneni, kun katsoin opettajaani. Hänen huulillaan oli se tuttu hymy, joka oli lempeä ja luokseen kutsuva. Kyyneleet valuivat silmistäni, kun hän kohotti kätensä ja vei sen hiuksieni sekaan.

”Älä huoli… Tiedän sinun pärjäävän.”

Painoin pääni ja avasin silmäni.
Lapsen itku yltyi yltymistään ja tunsin sisälläni nousevan myös haikeuden. Tuo pieni lapsi menetti isänsä ja minä menetin opettajani, joka oli minulle kuin isä. Tunsimme saman tuskan, mutta häntä ei tukenut kukaan, hän oli aivan yksin. Kukaan ei karkottanut hänen pelkojaan, kukaan ei antanut rakkautta.

”Sensei…”

Miksi ajattelin häntä niin usein?
Minun pitäisi unohtaa hänet, antaa ajan kulkea eteenpäin. Mutta en halunnut päästää muistoista irti; halusin pitää ne lähelläni ja tuudittautua niihin.

”Kerrotko pojalleni, että minä ja hänen äitinsä rakastamme häntä valtavasti?”

Se ei auttaisi mitään. He olivat jo kuolleet; elivät toisessa maailmassa. Tuota pientä poikaa ei auttaisi nyt tyhjät sanat; hän tarvitsisi rakkautta ja huolenpitoa, jota minä en hänelle voisi antaa.
Vihdoinkin poika antautui painajaisilleen ja nukahti. Kohottauduin seisomaan ja vilkaisin huoneeseen sisälle, jossa tuon pienen ihmisen alku nukkui rauhatonta untaan. Kyynel kimmelsi vielä hänen punaisilla poskillaan ja kädet rutistivat peitosta turvaa. Jonain päivänä seisoisin hänen takanaan, mutta se päivä ei ollut vielä tänään.

”Hyvää yötä, Naruto.”

Kuulin ääneni sanovan nuo sanat samalla kun käänsin pojalle selkäni ja hyppäsin alas katon tasanteelta. Palaisin taas huomenna hänen luokseen, valvoisin hänen kanssaan ja vartioisin hänen untaan.

En nähnyt pois kävellessäni ikkunassa olevia pieniä kasvoja, jotka katsoivat lähtöäni. Kasvoilla oli pieni haikea hymy. Väsynyt ääni värisi, kun poika lausui sanat katoavalle selälleni:

”Hyvää yötä, Kakashi.”
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015 22:40:11 kirjoittanut Beyond »
You made a beter rat than a human

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Naruto: Hyvää yötä| K-7
« Vastaus #1 : 25.03.2013 14:56:17 »
Mukava lukea Naruto-ficciä, kun niitä on tullut niin vähän luettua. Sijoittuminen Naruton lapsuuteen oli myös mielenkiintoinen. A/N:ssä puhuttu kuva olisi ollut kiva nähdä, mutta tavallaan teksti sai mieleen syntymään jo jonkunlaisen kuvan Kakashista ikkunan takana.

Tekstin keskittäminen vähän hämmensi. Ficci olisi toiminut ihan yhtä hyvin perinteisesti vasemmalta oikealle-asettelulla, mutta ei se varsinainen virhekään ole, jos koko teksti on keskitetty. Itselleni vain on mielekkäämpää lukea perinteisesti, vaikka lyhyestä tekstistä onkin kyse. Kirjoitus virheitä en kuitenkaan huomannut, mutta yksi piste puuttui:

Lainaus
”Pidä hänestä huolta… Ole sinä hänelle se, mikä minä en voi olla.
Eli piste puuttuu.

Sitten tuossa lopussa ihmettelin hieman sitä, miten Naruto sitten loppujen lopuksi huomasi Kakashin vai tiesikö tämä vain Kakashin käyvän joka yö hänen luonaan. Olisin ehkä tykännyt enemmän, jos Naruto ei olisi tiennyt, mutta kyseessä on kirjoittajanvapaus, josta en sen enempää urputa. Sopii vain paremmin canoniin, jos Naruto ei tiedä. Muuten kuitenkin hahmot pysyivät kohtalaisen IC:nä, kun Naruto on varmasti nähnyt painajaisia. Kakashi tuntui ehkä hieman liian huolehtivalta ja itsesyytöksiseltä, kun ei voinut auttaa Narutoa, mutta toisaalta onhan Kakashissa se huolehtivakin puoli olemassa. Eli hahmot tuntuivat itseltään.

Kokonaisuudessa tämä oli oikein mukava pätkä, jossa puhuttiin hieman menneisyydestä ja molempien hahmojen synkistä ajatuksista, mutta tunnelma pidettiin silti enemmän haikeana kuin surullisena. Toki surullisuuttakin oli mukana, mutta huolehtiminen oli enemmän läsnä kuin ne kauhut, mitä kummallakin hahmolla on.

Tykkäsin tekstistä, joten kiitelen ja pahoittelen lyhyttä kommenttia. :)

“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Aassi

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Naruto: Hyvää yötä| K-7
« Vastaus #2 : 25.03.2013 22:21:24 »
Odoshi  Kiitos paljon kommentistasi. On aina mukava kuulla, että joku tykkää :)
Tuosta asettelista, en edes oikeastaan tiedä. miksi sen näin laitoin. Ehkä halusin jotain uutta? Jotain runomaisen tunnelmaa? Minusta on äärettömän tylsää, kun teksti on vain sellaista tylsää pötköä. Päätin sitten oikeudekseni laittaa tämän lyhyen tekstin tälläiseen muotoon, koska halusin rikkoa tutut opit :)

Ja toki, tuohan on ihan mielipide asia siitä, että Naruto huomaa Kakashin. Itse jotenki kaipasin sitä, että vaikka Kakashi luulee, ettei Naruto tiedä, niin silti tuo pieni vesseli tietää. En siis kirjoittanut tätä ficciä sarjan juonta mukana ajatellen, halusin itseasiassa kääntää koko asetelman ympäri. Mutta Shipuudenissa nähdään Kakashin huolehtiva puoli, ja onhan hänellä koko ajan tietty huolehteminen päällä siinäkin sarjassa :) Mutta tosiaan, en kirjoittanut tätä juonta ajatellen.

Mutta kiitos kattavasta ja pitkästä (minun mittapuullani) kommentistasi, joka oli myös kattava :) Mielytti kyllä! Eli kiitosk iitos paljon.
You made a beter rat than a human