Kirjoittaja Aihe: Vie minut turvaan | 3x raapale | S | Drama, Angst  (Luettu 1477 kertaa)

Rin

  • Vieras
Ficin nimi: Vie minut turvaan
Kirjoittaja: Rin
Tyylilaji: Drama, Angst
Ikäraja: S

A/N: Osallistuupi haasteeseen nimeltä Biisihaaste, kappaleella Tinakentätyttö by: Kaija Koo.
Tämmönen räpellys tuli sitten tehtyä ja laitettua tänne. Betaa ei ole joten kirjoitusvirheet ovat sitten yksin omaa minun käsialaani. Kommentit on kivoja! ;)

Vie minut turvaan

Käveleminen sattui niin paljon, että lopulta vain seisoin paikallani ja odotin, josko saisin jostain apua. Idässä aurinko nousi hiljalleen ylöspäin. Ketään ei tuntunut tulevan, joten istuin alas hetkiseksi.

En pystynyt keskittymään opettajan puheeseen. Viime välitunti oli ollut yhtä piina. Koskaan en saanut viettää välituntia rauhassa, aina joku tuli haukkumaan ja kiusaamaan. Sitä tapahtui koko ajan, jopa opettajan nenän edessä. Kukaan ei tehnyt asialle mitään. Olin kertonut siitä aikuisille, mutta mikään ei auttanut. Kaikki olivat luovuttaneet ja sanoneet ”kyllä se siitä”.

Vanhojen muisteleminen tekee vieläkin kipeää. Siitä on jo kauan, ei sen pitäisi tuntua enää, mutta haavani taisivat olla syvemmät kuin luulinkaan.

~*~

Aurinko paistaa jo korkealta taivaalla ja saa asfaltin pinnan väreilemään. Jalkani eivät ole enää niin kipeät kuin aikaisemmin ja kannankin kenkiäni kädessä. Tie polttelee jalkapohjia ja pitää jalat liikkeessä. Joku päivä löydän vielä paikan, jossa on viileämpää. Niin viileää, että voin kävellä rauhassa ilman kiirehtimistä.

Haluaisin olla lintu. Lintuna voisin vain lentää, eikä tie sulattaisi minua loppuun.
Kaukana näyttäisi kävelevän joku. Pysähdyn hetkeksi ja totean, että hän kävelee minua kohti. Hän voisi olla kangastus, voisin nähdä harhoja ja kuvitella koko ihmisen, mutta silti tiedän, että hän on totta. En kuvittele häntä. Jatkan matkaani, koska jalkapohjissa olevat rakkulat alkavat kipeytyä taas.

~*~

Tullessamme viimein toistemme kohdalle pysähdyt eteeni ja estät eteenpäin pääsemisen. Lasket pääsi ja katsot palaneita jalkojani. Katsot kuinka roikutan painavia kenkiäni käsissäni. Katsot minua silmiini. Lasken katseeni ja huomaan sinunkin kantavan kenkiäsi kädessäsi. Vilkaisen jalkojasi ja nekin punoittavat kivuliaan näköisesti.

Seisomme pitkään hiljaa ja katselemme toisiamme. En voi olla ajattelematta, että löysin jonkun kaltaiseni.

Ei kukaan susta tykkää, eikä tuu tykkäämäänkään!

Menneisyyden möröt hiipivät sisälle päähäni ja täyttävät koko pään kivuliailla muistoilla. Hän lähtisi kuitenkin pois. Ei kukaan täysjärkinen minua halua. Karkotan muistot pois päästäni. Olen jo jatkamassa matkaani kun hän tarttuu kädestäni ja lähtee taluttamaan minua pois täältä. Kauas pois.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2013 21:51:56 kirjoittanut Rin »

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: Vie minut turvaan | 3x raapale | S | Drama, Angst
« Vastaus #1 : 01.01.2013 18:03:02 »
Pakko myöntää, että olin innoissani, kun huomasin sinun valinneen tämän kappaleen. En osaa edes kuvailla, kuinka paljon rakastan sitä. Eli ei kun vain kaiuttimet täysille ja sitten lukemaan. :D

Ensin vähän pilkunviilausta:

En pysty keskittymään opettajan puheeseen.
Itse olisin ehkä käyttänyt tässä mieluummin imperfektiä, koska nyt tämä tuntuu hiukan "irralliselta" tuosta vanhojen muisteleminen tekee vieläkin kipeää -kohdasta, joka taas toimii preesensissä hyvin.

yhtä piina,. --- sanoneet” kyllä se siitä”.
Näihin on tullut hiukan näppäillessä jotain häikkää. (:

Siitä on jo kauan, sen pitäisi tuntua enää --- Olen jo jatkamassa matkaani hän tarttuu kädestäni
Puuttuukohan näistä "ei" ja "kun"?

Ja sitten toisiin asioihin. Tämä on hieno teksti ja sopii kappaleeseen todella hyvin. Kaikki kolme raapaletta ovat tarpeellisia ja juuri passelin pituisia tähän: ensimmäinen tekee kertojaa tutuksi hyvin, oikein samaistuttava hahmo näinkin lyhyeen tekstiin. Toinen ja kolmas ovat sitten puhtaasti kauniita. Epätoivo ja pelastaja. Pelastaja, jolla on myös kengät kädessä. <3 Toivottavasti ei ole oikeasti kangastus.

Ei kukaan susta tykkää, eikä tuu tykkäämäänkään!
Yksi lempikohtani. Pelottavan aitoa. Tuollaiset viiltävät syvältä.

Haluaisin olla lintu. Lintuna voisin vain lentää, eikä tie sulattaisi minua loppuun.
Toinen lempikohtani. Näillä teillä loppuun palaa. Ehkä hänet on luotu lentämään ;__:

Tuli taas kirjoitettua kommentti, jossa selitän kaikkea outoa ja josta on varmaan hankala saada mitään irti, mutta tiivistettynä: pidin. Tämä oli kaunis. Paljon paremmin ei varmaan voisi tätä kappaletta herättää eloon, väreilevä asfaltti ja kaikki. Kiitos paljon. ♥
everybody knows there's a party at the end of the world

Yökulkija

  • ***
  • Viestejä: 538
    • Rainbowned
Vs: Vie minut turvaan | 3x raapale | S | Drama, Angst
« Vastaus #2 : 01.01.2013 20:31:34 »
Tää on söpö. Tosi hyvin olit saanut upotettua tuon biisin tuonne väliin.

En lainaile nyt mitään, koska voisin samalla lainailla koko loppukolmanneksen. Jotenkin suloinen tämä teksti, kuvaa paljon muttei koreile liikaa (toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, sopivan pelkistetty tyyli). Otsikko sopii tosi hyvin tekstiin, muutenkin tämä toimii nätisti kokonaisuutena.

Yritän miettiä, mitä muuta voisin tähän kommenttiin upottaa. Ainakin sen, että päähenkilö oli sympaattinen. Että tämä tarina oli karusta aiheesta mutta kaunis. Ja että loppu oli tosi söpö. Tykkäsin. :3

Rin

  • Vieras
Vs: Vie minut turvaan | 3x raapale | S | Drama, Angst
« Vastaus #3 : 01.01.2013 21:56:47 »
Mightyena: Oi joi painovirhe paholainen oli päässyt iskemään. Suurin osa virheistä taisikin olla ajatuskatkoja ja jotain muita säätöjä noiden pilkkujen ja pisteisen kanssa. :)
Kiva että biisi valinta miellytti. Ja ei, kommenttisi ei oikeastaan ollut sekava, hyvin sain asiasi sisäistettyä. Mutta oli kiva kuulla, että tykkäsit näistä. :))

Yökulkija: Kiitos sinullekkin kommentista. Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat ja kiva että mielestäsi toimi ja otsikko oli passeli. :)) Kiitos sinullekkin tooosi paljon kommentista. Ne on aina kiwoja. <3