Kirjoittaja Aihe: Naruto: Puron solinassa | S | One-shot  (Luettu 1164 kertaa)

Aassi

  • ***
  • Viestejä: 50
Naruto: Puron solinassa | S | One-shot
« : 27.12.2012 00:30:33 »
Ikäraja: S
Genre:  angst
Fandom: Naruto
Nimi: Puron solinassa
Kirjoittaja: Aassi
Ikäraja: S
Hahmot: Naruto pienenä sekä Jiraiya
Disclaimer: En omista Naruto-sarjaa. Leikin vain hahmoilla
Summary: Surun keskellä on vaikea olla tukipilari.
A/N: Halusin kirjoittaa Naruton lapsuudesta ja tälläinen lyhyt syntyi. Kommentit ovat aina kivoja.



Pienen lapsen heleä nauru kantautui metsästä, keskeltä puron solinaa.

” Setä, tule! Tule tänne! ”

Katsoin kuinka vaaleahiuksinen lapsi polskutteli paljain varpain purossa.  Pienet varpaat tunnustelivat puron pohjaa samalla, kun kädet huitoivat holtittomasi tasapainoa hakien. Tuo nauru sai sydämeni pakahtumaan onnesta ja kuolemaan surusta samaan aikaan. Miksi noin nuoren ja viattoman piti jäädä yksin niin pian?

” Setä! ”

Vaativa ääni komensi minua. Katsoin tuota pientä olentoa, joka vilpittömän kirkkain silmin katsoi minua takaisin. Minun teki mieli kaapata poika syliini, lohduttaa häntä, itkeä omaa tuskaani hänen kanssaan ja lopuksi kertoa, että rakastin häntä valtavasti. Mutta tiesin, etten voinut tehdä niin. Minun oli esitettävä vahvaa, oltava hänen tukipilari. Kantaisin hänenkin surunsa. Silloin kun en ollut hänen luonaan, saatoin olla heikko, itkeä suruani.

” Tule veteen! Täällä on kaloja! ”

Hymyilin sitä tuttua hymyäni ja kävelin pojan rinnalle. Laskin hetkeksi käteni hänen vaaleiden hiuksien sekaan ja pörrötin niitä. En voinut olla ajattelematta, että hänellä oli hänen isänsä hiukset. Minato, miksi jätit poikasi yksin tähän julmaan maailmaan?

” Setä? Mikä on? ”

Yritin hymyillä. Tiesin, että lähtisin pian, pojan viimeinenkin tuki lähtisi.

" Ei mikään, Naruto. Leiki vain. Olen tässä vieressäsi. "

Laskin käteni pojan hiuksista ja muutama kyynel vapautui sellistään.

" Aina. "
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015 22:40:28 kirjoittanut Beyond »
You made a beter rat than a human

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Naruto: Puron solinassa | K-7 | One-shot
« Vastaus #1 : 25.03.2013 15:26:02 »
Kommenttikampanjasta hei.

Sanoinkin jo Hyvää yötä -ficciäsi kommentoidessa, että tekstin keskittäminen häiritsee, kun teksti toimisi ihan tavallisella vasemmalta oikealle -asettelullakin. Kyseessä ei ole virhe, eikä nyt aiheuta ongelmia lukemisen kanssa, mutta ilman mitään erikoisempaa syytä ratkaisu on hieman hassu. Virheistä sen verran, että tässä tekstissä oli tarpeettomia välilyöntejä:

Lainaus
_Setä, tule! Tule tänne!_
Lainaus
_Setä!_
Lainaus
_Tule veteen! Täällä on kaloja!_
Merkitsin alaviivalla välilyönnit, jotka ovat turhia. Tuossa nyt esimerkki kolmesta repliikistä, mutta sama virhe toistuu kaikissa muissakin kohdissa. "-merkkiä ennen tai jälkeen ei siis tarvitse merkitä välilyöntiä. Tätä virhettä ei Hyvää yötä-ficissä ollut, joten tiedä oletko jo itse huomannut asian vai kirjoittanut tämän vasta sen jälkeen, mutta ajattelin kuitenkin mainita. :) Muuten virheitä en tosiaan huomannut.

Jiraiyan ja Naruton välisestä suhteesta en tiedä paljoa, koska olen katsonut Narutoa n. 80 jaksoon asti, jossa Jiraiya opetti Narutolle summon-tekniikan, mutta ainakaan siihen mennessä noiden kahden historiasta ei paljoa kerrota. En siis tiedä, mikä canonin mukaan on oikein ja mikä ei, mutta itse ainakin tykkäsin läheisestä ihmisestä Naruton lapsuudessa. Toki tuntui hieman sille, että tekstissä on aukkoja, joita ei ymmärrä, mutta se johtuu siitä, ettei tunne fandomia eikä kirjoittajan jättämistä aukoista.

Joen lisääminen sopi Naruton ja Jirayan väliseksi kohtauspaikaksi ja jotenkin tuli sellainen fiilis, että Jiraiya olisi tosiaan valinnut summonin harjoittelupaikan tämän tapauksen myötä tavallaan muistona Naruton lapsuudessa vietetyistä hetkistä. En tiedä ajattelitko asian niin, mutta itse ainakin näin paikan juuri samana paikkana. :) Tunnelma oli tässä samanlainen kuin Hyvää yötä-ficissäkin. On vanhempi, joka huolehtii pienestä Narutosta. Vaikka kyseessä on kaksi eri ficciä niin pääni ei osaa olla yhdistämättä niitä. Tulee sellainen fiilis, että Narutolla olisi ollut tukijoukot, joita se ei välttämättä ymmärtänyt enää myöhemmin niin paljoa ja tunsi itsensä siksi yksinäiseksi. Tunnelma oli haikea, mutta Naruton iloisuus teki siitä osittain myös sellaisen kevyen  ja onnellisen, vaikka Jiraiyan ajatukset olivatkin surullisia.

Lapsi-Naruto tuntui omalta itseltään, mutta Jirayasta on vaikea sanoa, kun en osaa ajatella sitä muuten kuin tyttöjä katselevana pervona. :D Toki hahmossa on varmasti olemassa toinenkin puoli, josta en ole vielä tietoinen. Kaikinpuolin mukava pikkupätkä Naruton lapsuudesta, joten kiitost tästä.

//ps. Kyseessä taitaa olla ficlet, eikä one-shot. Alle 500 sanan mittaiset pätkät ovat ficlettejä ja sitä pidemmät one-shotteja. Ei ole virhe, mutta ajattelin mainita, jos haluat muuttaa sen tuohon otsikkoon oikeaksi. :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Aassi

  • ***
  • Viestejä: 50
Vs: Naruto: Puron solinassa | K-7 | One-shot
« Vastaus #2 : 25.03.2013 22:33:32 »
Odoshi, kiitos tästä kommentista. Se oli pitkä o_O

Mutta nuo välit, ne taisi tulla kun laitoin tekstiä tänne, sillä kun katson tätä koneeni tiedostoista, välejä ei näy. *mutinaa*
Kiitos kun huomasit, korjaan ongelman heti kun saan aikaiseksi. Itse en edes huomannut koko välejä (sokea) mietin vain, että miksi puhe näyttää oudolta (ja tyhmä kaikenlisäksi :D)

Koettelin tässäkin rajoja. En tiedä oletko Shipuudenia katsonut, muta niissä jaksoissa palataan Jiraiyan ja Naruton hetkiin, jolloin Naruto oli koulutuksessa. Siellä nähdään Jiraiyan pehmeä ja filosofinen puoli. Mutta taaaskaan, en kuitenkaan kirjoittanut tätä sarjaa ajatelen, vaan  oman pääni tuotoksen aikaansaamana.

Minusta on myös tuskallisen vähän tietoa Naruton lapsuudesta. Kuka hänestä on silloin huolehtinut? Siksi halusinkin luoda pienen aatteen, entä jos näin olisikin käynyt. Olisiko Narutolla ollut helpompaa vai vaikeampaa?

Mutta kiitos älyttömästi kommentistasi, tuli taas sellainen olo, että jess!! Olen onnistunut jossain :D
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013 08:25:31 kirjoittanut Aassi »
You made a beter rat than a human