Kirjoittaja Aihe: Tuskan viilto (one-shot, S, angst, Georgen PoV)  (Luettu 3575 kertaa)

yhyy

  • ***
  • Viestejä: 20
Nimi: Tuskan viilto
Genre: angst, one-shot
Raiting: S
Summary: Kuvastaa (tai ainakin yrittää kovasti) Georgen tuskaa Fredin kuoleman jälkeen. 
Beta: Leonor
Varoitukset: Spoilaa (yllättäen) DH:ta.
A/N: Ensiksi haluaisin sanoa, että tiedän että aihe on jo mahdollisesti hieman kulutettu, mutta Fredin kuolema kosketti minua niin paljon, että oli aivan pakko saada kirjoittaa siitä jotain. Toivottavasti sain tähän tuotua mukaan tunnetta ja uskottavuutta. Kiitos ihan hirveästi Leonorille, joka auttoi minua aina, kun tuli vaikeuksia ja innostukseni oli loppua! :>

***

Fredin kuoleman jälkeinen päivä oli kamala. Kamalampi, kuin mikään päivä elämässäni oli ollut ja todennäköisesti koskaan tulisi olemaankaan. Koko Kotikolossa oli havaittavissa suuri menetys ja suru, aivan kuin kotini ympärille olisi laskettu musta verho, joka eristi sen muusta maailmasta. Kotikolon huoneet näyttivät silmissäni jollain tapaa synkemmiltä ja vanhemmilta kuin koskaan aiemmin. Talossa vallitsi hiljainen ilmapiiri ja surun pystyi lukemaan jokaisen perheenjäseneni taistelun runnomilta kasvoilta. Aika kului madellen.

Olin istunut sängylläni lähes koko päivän. Jalkani koskettivat tukevasti lattiaa ja käteni lepäsivät sylissäni rennosti. Tuijotin suoraan eteeni. Katseeni oli ilmeetön ja lasittunut, eikä kasvoiltani pystynyt lukemaan muita tunteita kuin surun. Jos kasvojani olisi tutkinut äärettömän tarkasti, niiltä olisi mahdollisesti pystynyt lukemaan myös vihan tunnetta: vihaa sitä kohtaan, mitä oli tapahtunut. Huoneeni, joka oli ennen kuulunut myös Fredille, näytti nyt hirveälle: olin purkanut pahaa oloani heittäen lähes kaikki irtotavat lattialle, joista osa lojui nyt maassa rikkinäisenä.

Lattialla lojui myös kuva meistä. Meistä kahdesta, joista toinen oli nyt poissa. Olimme kuvassa aivan pieniä, olimme juuri saaneet ensimmäiset luutamme ja harjoittelimme lentämistä. Olin repinyt kuvan kahtia, sillä en ollut kestänyt muistoja, jotka se oli tuonut mieleeni. Kurkkuani kuristi, vartaloni vapisi ja ajatukseni mylläsivät myrskyn lailla mielessäni. Fred oli kuollut. En tulisi enää koskaan näkemään Fredin hymyä, tämän ilosta tuikkivia silmiä tai kuulemaan Fredin tasaista hengitystä yöllä huoneessamme. En tulisi kuulemaan Fredin hengitystä enää koskaan. Painoin pääni alas, purin huultani ja ummistin silmäni. Kyyneleet alkoivat valua hiljalleen silmäkulmistani ja niiden suolaisuus alkoi jo polttaa ihollani, sillä olin itkenyt aivan liikaa.

En ymmärtänyt, miten voisin koskaan oppia selviämään ilman Frediä. Olimme aina olleet yhtä, kuin yksi ja sama ihminen. Meille läheisimmät ihmiset olivat kuitenkin aina tienneet, että jopa meissä oli eroavaisuuksia. Fred oli aina ollut enemmän johtajahahmo ja villimpi kuin minä. Kuitenkaan se ei ollut koskaan haitannut minua, en ollut ikinä tuntenut oloani perässäkulkijaksi tai huonommaksi kuin Fred. Olimme kasvaneet yhdessä, kaikki asiat olivat tapahtuneet meille samaan aikaan, enkä voinut käsittää että minun piti jatkaa eteenpäin yksin. Tuntui siltä, kuin joku olisi yrittänyt repiä palasta sydämestäni. Palaa, jota ilman en pystyisi elämään ja josta yritin pitää viimeisillä voimillani kiinni. En ollut uskonut, että mikään maailmassa voisi aiheuttaa näin suurta tuskaa. Sitä kipua ei voi sanoin kuvailla: se repii, raastaa ja polttaa jatkuvasti, jättämättä hetkeksikään rauhaan. Se vie kaikki voimat, ei jaksa tehdä muuta kuin surra ja itkeä. Olo oli kaikin puolin tyhjä, kuin ontto puunrunko, joka kylkeen kopauttaessa vain kumisi tyhjyyttään.

Raajani alkoivat olla väsyneet ja puutuneet, koska en ollut liikkunut päivän aikana juuri ollenkaan. Menin makuulle, painoin pääni pehmeää tyynyä vasten ja huokaisin syvään. Huoneeni oli pimeä, olin sulkenut verhoni ja huoneeni valot lukuun ottamatta pientä yövaloa pöydälläni. Tavarat lattialla ahdistivat minua vähän, sillä ne toivat mieleeni vain lisää ja lisää muistoja. Muistoja yhteisistä syntymäpäivistämme, jouluaatoista ja Welhowitseistä. Aivan kuin jokainen tavara olisi yrittänyt huutaa minua poimimaan itsensä lattialta, yrittänyt oikein houkutella luokseen, jotta voisin kohdata muistoni ja suuren tuskan, joka niihin liittyi. Ajatukseni risteilivät edelleen päässäni sinkoillen puolelta toiselle, enkä tahtonut saada niistä mistään otetta. Tarkemmin ajateltuna en edes halunnut, sillä ajatteleminen sattui. Se sattui ihan helvetisti.

Makasin voimattomana sängylläni ja katselin huoneen kattoa. Näin siinä monta tummunutta jälkeä, joiden arvelin aiheutuneen pilailutuotteidemme kokeiluista – hieman epäonnistuneista kokeiluista, jos tarkkoja ollaan. Muistot palasivat yllättäen suuren aallon lailla mieleeni, hukuttaen minut melkein alleen. Olin kuin hukkuva pikkulapsi avuttomana keskellä merta, ilman mahdollisuutta pelastumisesta. Millä hetkellä tahansa saattaisin vajota pinnan alle ja vesi täyttäisi keuhkoni. Eräs ohikiitävä muisto pysähtyi silmieni eteen eikä aikonut lähteä minnekään. Saatoin vain antaa sen olla ja katsella itse tapahtumia, kuin ulkopuolinen huispausottelussa.

Pihalla oli kaksi hämmästyttävän samannäköistä, noin 4-vuotiasta lasta, jotka pelasivat huispausta kirkuen ja nauraen. Oikeastaan sitä ei voinut kutsua huispaukseksi, sillä lapset juoksivat ympäri pihaa luudat jalkoväleissään ja heittelivät tennispalloa toisilleen. Joka tapauksessa heillä näytti olevan älyttömän hauskaa, sillä lasten viaton nauru raikui pitkin pihaa ja tunnelma oli kaikin puolin iloinen.
”Ota koppi, Fred!” toinen lapsista huusi ja heitti pallon korkealle ilmaan.
”Joo mä yritän!” vastasi toinen nostaen molemmat kätensä kohti ilmaa – joka aiheutti luudan putoamisen maahan – ja otti kasvoilleen keskittyneen ilmeen.
Pieni lapsi ei kuitenkaan onnistunut ottamaan koppia, vaan pallo putosi suoraan tämän päähän, aiheuttaen lapsessa itkukohtauksen. Pallon heittänyt poika hätääntyi, juoksi veljensä luokse järkyttyneenä ja rutisti tätä hellyttävästi.
”Anna anteeksi, Fred. Se oli vahinko.”
Itkevä lapsi ei lopettanut itkuaan, vaan näytti veljelleen kieltä, joka sai toisen hätääntymään entistä enemmän.
”Usko Fred, en mä tarkottanut mitään pahaa! Sä oot mun veli, ja mä tykkään susta. Me ollaan aina yhdessä, joten et sä pääse musta eroon vaikka näyttäisitkin mulle kieltä.”
Lapsen itku loppui kuin seinään, tämän kasvoille ilmestyi ilkikurinen irvistys ja lapsi alkoi nauraa. ”En mä edes itkenyt oikeesti, huijasin! Mutta joo, kyllä me ollaan aina yhdessä, edes ilkeä Tiedät-kai-kuka ei voi erottaa meitä.”


Muistan tuon päivän selvästi, sillä siitä lähtien minun ja Fredin suhde oli jollain tapaa syvempi. Ehkä se johtui siitä, että olimme molemmat tuolloin vannoneet ikuista yhdessäoloa, vaikkei se ollutkaan tapahtunut kovin syvällisissä merkeissä. Mutta toisaalta, ehkei nelivuotiailta voinut odottaa kovin tunnepitoista keskustelua. Emme olisi kuitenkaan ikuisesti yhdessä, tiesin sen nyt. Fred tulee kyllä olemaan mielessäni ikuisesti, muttei se ole sama asia kuin todellinen yhdessäolo. Tuntui äärettömän pahalta, sillä nimenomaan Voldemort meidät oli erottanut. Ajantajuni oli hämärtynyt, en enää tiennyt oliko yö vai päivä. Minua ei huvittanut katsoa ulos ikkunasta, sillä olisin todennäköisesti nähnyt ulkona ylijuopuneen velhon, joka oli juhliessaan juonut liikaa tuliviskiä Voldemortin kukistamisen kunniaksi.

Päätin ryhdistäytyä ja lähteä alakertaan katsomaan miten muut voivat. Yritin mennä mahdollisimman hiljaa, sillä minulla ei ollut kellonajasta aavistustakaan. Näin matkalla vilauksen itsestäni peilistä: silmäni olivat turvonneet, naamani punoitti ja näytin hirvittävän väsyneeltä. Silmiäni kehystivät tummat varjot ja minusta huomasi saman tien, ettei kaikki ollut kohdallaan. Päästessäni keittiöön näin äidin ja Ginnyn. He näyttivät aivan yhtä väsyneiltä kuin minä. Äiti luki Päivän Profeettaa, mutta huomasin, etteivät hänen silmänsä liikkuneet. Kumpikaan heistä ei kääntänyt katsettaan ja minulle tuli outo tunne, etteivät he edes huomanneet minua. Oloni alkoi tuntua entistä pahemmalta. En voinut käsittää, ettemme olleet toistemme tukena, vaan käyttäydyimme kuin emme edes huomaisi toistemme olemassa oloa.

Yhtäkkiä kuulin takaani rykäisyn, joka sai minut kääntymään nopeasti. Edessäni seisoi Fred. Fred nojasi ovenpieleen, hänellä oli luudanvarsi kädessään ja hän hymyili minulle jo niin tutuksi tulleella tavallaan. Hän näytti tavallista rauhallisemmalta ja hillitymmältä, jollain tapaa jopa aikuiselta. Jos talvella lumisateessa yritti seurata yhden hiutaleen matkaa, katse täytyi pitää siinä kokoajan. Siltä minusta tuntui myös nyt, en uskaltanut irrottaa katsettani Fredistä, pelkäsin hänen katoavan saman tien. En tiennyt, olivatko äitini ja Ginny nähneet häntä, mutta epäilin vahvasti että eivät. Syöksyin Fredin kaulaan, halasin tätä kaikilla voimillani ja purskahdin jälleen itkuun. Tällä kertaa tosin itkin pelkästä onnesta, onnenkyyneleet valuivat poskillani ja maistoin ne pian huulillani. Olisin tahtonut halata Frediä ikuisuuden ja vain jäädä siihen loppuiäkseni. Fred kuitenkin työnsi minut hellästi hieman kauemmas, hymyili rohkaisevasti ja sanoi huvittuneena: ”Ei mitään hätää George, ota ihan rauhallisesti. Näytät muuten aika kamalalta, et kai ole kokeillut pilapuodin tuotteita yksiksesi?”

En saanut sanaa suustani, katsoin Frediä vain leveä hymy huulillani ja yritin pyyhkiä kyyneleitäni hihansuuhuni. Fredin palaaminen oli vienyt sydäntäni repivän tuskan pois, tunsin oloni jälleen kokonaiseksi.
Silmäni olivat yhä lukittautuneena Frediin, kun tämä yllättäen kääntyi ympäri, avasi ulko-oven hypäten luudalleen ja yksinkertaisesti lensi pois. Juoksin Fredin perään, mutten nähnyt häntä enää missään.

Paha-olo valtasi minut uudelleen.

Samassa heräsin säpsähtäen ja huohottaen sängystäni. Olin potkinut peittoni lattialle muun sotkun sekaan ja kylmähiki välkehti kasvoillani. Tajusin, että olin nukahtanut jossain vaiheessa ja Fredin näkeminen oli ollut kokonaan unta. Tunsin valtavan painon sydämelläni, kun tapahtumat palasivat iskun lailla mieleeni. Päätin lähteä alakertaan. Peilin ohi kulkiessani näytin täysin samalta kuin unessani: äärettömän väsyneeltä ja masentuneelta. Kun saavuin keittiöön, huomasin äidin ja Ginnyn täysin samanlaisissa puuhissa, kuin unessani. Katsoin jo epätoivoisena taakseni toivoen Fredin seisovan siinä. Mitään ei kuitenkaan näkynyt, kuulin äidin toivottavan surullisella äännellään hyvää huomenta ja minun oli pakko myöntää itselleni viimein totuus. Fred oli lopullisesti poissa.

[size=70]Tahtoisin ihan kamalasti kommenttia! Joku ihana? :>[/size]
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 17:53:35 kirjoittanut Renneto »

Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Tuskan viilto (one-shot, PG-13, angst, Georgen PoV)
« Vastaus #1 : 10.03.2008 16:56:35 »
Joo minä voin kommentoida  :)

Tuskanviilto, vai Tuskan viilto? En ole varma. Muuten ihana otsikko, ei kuvaa ficciä, mutta kuvaa kuitenkin.

Suolaiset kyyneleet tuntuivat alussa silmissä, kuin odottaen lähtömerkkiä. Lopussa purskahdin itkuun. JK oli julma kun erotti kaksoset toisistaan, kuvailematta Georgen tunteita sen jälkeen. Itkin päivän kuin luin Fredin kuoleman. Nyt yritän tavoittaa Georgen tunteita ficeillä. P.S Kaksosista pidin/pidän juuri Fredistä ihan vähän enemmän.

Hienosti siinä oli kuvailua, mutta ensimmäinen kappale oli jäykkä. Kaunis, yksinkertaisen puhdas, mutta jäykkä. Mutta ainahan ne ovat. Ainakin omani.

Tuo kursivoitu muisto oli sellainen, mistä en pitänyt. Siinä oli puhekieltä, josta en ficeissä pidä. Se oli myös lapsekkaasti kirjoitettu, mutta sen voi antaa anteeksi, koska tapaus on tapahtunut poikien ollessa neljävuotiaita.

Toisin kuin muistosta, unesta pidin kovasti. Siinä juuri itkin. Hämmästyin myös itsekin, että "ihanaa, herätät Fredin henkiin!", mutta ei. Surullista. Unet ovat pettäjiä ja selkäänpuukottajia. Mutta niin ihania. Ilman unia en voisi elää.

Georgea käy sääliksi.  :(

A-R

//Jostain kumman syystä itken aina, kun luen tuolta jotain tiettyä pätkää... Esim. juuri tuo uni. Ja minä en kovin usein ficeissä itke, joskus, mutten usein.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2008 21:31:14 kirjoittanut Ansku-Ransku »
Ava by raitakarkki.

avada kedavra

  • ***
  • Viestejä: 112
Vs: Tuskan viilto (one-shot, PG-13, angst, Georgen PoV)
« Vastaus #2 : 11.03.2008 21:02:55 »
Voi luoja! Mä itken tääl! Enkä voi lopettaa!  :'( En ikin itke mistään.. En mistään muusta ku Fredistä.

Ihanan kaunis. Tykkäsin. Surullinen. Hyvin kuvailtu. Georgee käy niin sääliksi. <3 Tekisi mieli lohduttaa häntä, mutta sehän on mahdotonta. Miks kaksoset piti erottaa? :<

Ja mä en voi lopettaa itkemistä. Ei tuu mitään. Kiitos! Oli kaunista. <3  :'(
"So then I was like AVADA KEDAVRA and he was like *dead*." -Voldemort

yhyy

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Tuskan viilto (one-shot, PG-13, angst, Georgen PoV)
« Vastaus #3 : 11.03.2008 21:18:53 »
Ansku-Ransku:
Kiitos kovasti kommentistasi! :> Tuntuu ihan oudolta, että sain sinut itkemään, mutta tuntuu kyllä kivalta kuulla, että tämä herätti joitain tunteita! :> Muisto on varmasti sellainen, joka jakaa mielipiteet juurikin tuon puhekielisyyden takia. Kiitos ihan kamalasti kommentistasi!

Avada kedavra:
Kiitos myös sinulle kommentistasi! Tuntuu hyvältä kuulla, että olin onnistunut saamaan tähän mukaan surua. Ja niinpä, miksi kaksoset piti erottaa? :< Kiitos kommentista! :>

Angelico

  • Vieras
Vs: Tuskan viilto (one-shot, PG-13, angst, Georgen PoV)
« Vastaus #4 : 18.03.2008 11:35:46 »
On se vain kumma, kun aina koulussa alan lukea surullisia ficcejä ja varsinkin sellaisia ficcejä, joita lukiessani minut täyttää silmitön halu itkeä ja olla erittäin ilkeä jollekin. Erioten silloin, kun luen jonkun suosikkihahmoni kuolemasta, tulee tuollainen olo. Ja Fredhän oli yksi suosikkihahmoistani Georgen kanssa.

No, tekstiin sitten. Otsikko oli ihana, siitä ei pääse mihinkään. Lauseet tosin tökkivät hieman ja muisto-osan puhekielisyys oli se, josta en tykännyt. Jotenkin en osaa puhekieltä yhdistää ficceihin, vaikka sitä kirjojen suomennoksissa onkin. Unet ovat todellakin pahimpia ja petollisia valhekuvia ja kauheita selkäänpuukottajia. Minun kävi sääliksi George, kun hän heräsi unestaan, jota oli luullut todeksi. Tuohon loppuun olisi sopinut, että George herättyään olisi juossut alakertaan kuin odottaen, että Fred olisi siellä. Ja etsinyt kaksoisveljeään kamalasti, kunnes tajuaisi ettei mikään toisi Frediä takaisin. Melkein noinhan se meni kylläkin, mutta innostun välillä vähän liikaa :D

Kaikenkaikkiaan hyvä ficci, sait minut suurien tunteiden valtaan ja tuntemaan pettymystä J.K:ta kohtaan, kun meni tappamaan noinkin upean hahmon kuin Fredin. Murr.

yhyy

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Tuskan viilto (one-shot, PG-13, angst, Georgen PoV)
« Vastaus #5 : 18.03.2008 21:24:34 »
Angelico:
Kiitos kommentistasi! :> Myönnän, että lauseet ovat tässä tökkiviä ja tästä kyllä huomaa, etten tätä ennen ollut paljoakaan kirjoittanut. Nykyään tietäisin kyllä pystyväni parempaan, mutta ehkä tämä on silti vielä siedettävyyden rajoissa.:D Kiitos paljon kommentista ja kivaa että pidit!