Kirjoittaja Aihe: Kuroko no Basket: Lankoja, syitä ja seurauksia | (K-11) | joulukalenteri 25/25 | KagaKuro  (Luettu 3360 kertaa)

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
TOKO ~: Kiitos kommentista. ♥ haha, sanos muuta, sen kun näkis :D.

A/N: Tämä on tavallaan suoraa jatkoa eiliseen. :3

* * * * * * * * *

16. joulukuuta: Valveilla

Kagami PoV

Tiesin tasan tarkkaan, mikä minulla oli.

Jääkaapissa ei ollut mitään syömäkelpoista. Ja kun minä haluan syödä, haluan syödä heti. Niinpä lähdin hölkäten Maji Burgeriin. Eihän siinä muukaan auttanut. Ohuen lumihunnun päällä juokseminen oli varsin mielenkiintoista, etenkin silloin, kun tielle osui liukas kohta ja minun täytyi pinnistellä pysyäkseni jaloillani. Mieleeni juolahti, että Riko ainakin olisi minusta ylpeä: tämänkin olisi varmasti voinut laskea jonkin sortin treeniksi.

Kun sitten pääsin istumaan pöytääni, aikeissani syödä omassa rauhassa, tukehduin melkein ruokaani. Varmasti tuhannetta kertaa lukiotaipaleeni aikana, voi luoja.

"Kuroko! Mitä ihmettä sinä teet täällä?"
"Hyvää päivää. Juon pirtelöä ja katselen ihmisiä, kuten aina."

Muistin viimeöisen uneni ja tuntui kuin olisin punastunut kaulasta korviin. TAAS. Taas, voi hemmetti, voihemmetti. Toivoin, ettei hän huomaisi. Jos joku saisi tietää, kuolisin takuulla häpeästä.

"Sinähän et seuraa minua, vai mitä?" halusin hakata päätäni pöytään, kun menin kysymään sellaista. Mutta unessani hän oli vain sattunut olemaan hiukan hellyydenkipeä. Ja jostain syystä mielessäni välähti ajatus siitä, että se saattaisi olla totta. Ei tietenkään minua kohtaan. Enkä tietenkään kysynyt siksi, että minua kiinnostaisi.

Hän näytti loukkaantunutta naamaa perättömille syytöksilleni.

"Miten niin? Emmehän me ole tavanneet muutamaan päivään."

Huokaisin pääni sisällä helpotuksesta. Eihän Kuroko oikeasti ollut yhtään sellainen, koko ajatus oli täysin typerä.

"Ei mitään sittenkään, unohda. Syödään nyt vain."

Tiesin tasan tarkkaan, mikä minulla oli. Eikä ikinä saisi valehdella.
everybody knows there's a party at the end of the world

Ven

  • ***
  • Viestejä: 42
Mä olen ollut täällä kymmenestä asti päivystämässä, että millon tulee uusi luukku : DDD

Joo, yksi lukija ja Kurobasu-fani ilmoittautuu~ vaikka KagaKuro ei ole ihan suosikkiparitus, niin tämä on silti ihana, kirjoitat hahmot tosi ihanasti, kirjoitat muutenkin tosi ihanasti ja saanko sanoa vain että IHANA <3

Anteeksi hieman lyhyekö kommentti....mutta piristi väsynyttä ja kuumeista päivääni (:
Taputtakaa kaikki, joille on käynyt niin, että kun te kiirehditte bussiin, juoksette siihen, niin just ko te ootte pääsemässä siihen pysäkille, niin sitte ne lähtee!
*Taputaputapu*

Rin

  • Vieras
Tulin nyt jo kommentoimaan tätä taas, vaikka päivän luukku ei olekkaan vielä ilmestynyt. Ajattelin jatkaa kommenttia sitten kun senkin olen lukaissut läpi.

Tykkäsin kauheesti 15. luukusta, kun alkoi "tapahtua". :DD Onhan se jo askel eteenpäin kun nähdään unia. ^^ Ja nyt 16. oli tosi kiva. Pöhöhöö! Palataan asiaan sitten illemmalla, kun 17. ilmestyy. :)

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Ven: Jee! JEE! Minähän tiesin, että tämän sarjan faneja löytyy täältä enemmänkin. Tai jos en tiennyt, niin toivoin ainakin. Nyt saan ehkä anteeksi sen, että olen spämmännyt koko joulukuun Toista ulottuvuutta. Kiitos kommentista. ♥
Rin: Haha olin juuri laittamassa tätä tänne, kun kommentoit. Kiitos sinullekin kommentista. ♥ Ihan totta, unet ovat serious business näissä asioissa. ;)

A/N: Tajusin juuri, että tämä on ehkä vähän kliseinen. Ei anneta sen häiritä. Otsikon te saatte jättää huomiota, oli taas hauskaa sen kanssa. :D ^ hehe aika hassua, että tällainen luukku heti sen jälkeen, kun Ven sanoi olleensa kipeänä :).

* * * * * * * * *

17. joulukuuta: Riippuu siitä, onko neste juotavaa


Yskin niin, että olin melkein varma keuhkojeni puhkeavan tai lentävän ulos.

Koko kehoa kylmäsi, vaikka olin käpertynyt peittoon ja pukeutunut lämpimästi.

Kuumeisessa mielessäni ajattelin liioittelevani koko juttua. Minun olisi pitänyt olla koulussa ja treeneissä.

Olin jäänyt lahjani teossa jälkeen, koska jaksoin hädin tuskin nousta.

Kaikki synkkä kurjuus kirkastui kummasti, kun löysin tietyn henkilön oveni takaa. Yhtäkkiä sekaiset hiukseni ja peittoon kääritty kehoni alkoivat nolottaa.

"Terve, peittohirviö", Kagami virnisti, "vaikket sinä kovin terveeltä näytäkään."

* * *

Istuimme olohuoneessa - tai Kagami istui, minä makasin sohvalla. Koska hän käski, sillä eihän kuumeisena saanut nousta sängystä. Yritin olla ajattelematta toisen sanoja liikaa (koska niin hän ei takuulla itsekään tehnyt, sanokaa minun sanoneen) mutta silti mieltäni lämmitti hänen huolensa. Tai joku huolen tapainen. Punahiuksinen oli jopa lämmittänyt minulle keittoa. Ihan vain koska halusi itsekin sitä, luonnollisesti.

"Ajattelin tuoda sinulle läksyt ja muistiinpanot."

Laajensin silmiäni suurieleisesti, hengähdin epäuskosta.

"Teitkö sinä muistiinpanoja?"
"Osaatpa olla nenäkäs, tuossakin tilassa. En. Nukuin, jos välttämättä haluat tietää."

"Miksi sitten tulit?" mietin ääneen hörpäten samalla keittoa. Olin käyttänyt kaikki voimani yhteen hyökkäykseen, nyt kysyin normaalilla mekaanisella äänelläni. Ilmeisesti yllätin toisen suojaus matalalla, sillä hän näytti selvästi hämmentyneeltä: rypisti otsaansa, mietti oikeasti.

"Voin kyllä lähteä, jos haluat", hän vastasi lopulta, vain pieni turhautuminen äänessään. Vastaus aiheutti minulle epämukavan olon. Milloinkohan olin viimeksi osoittanut rehellistä lempeyttä, hänelle tai kelle tahansa muulle...

"Ei sinun tarvitse. Oikeastaan minulla on sinulle ehdotus. Tavataanko jouluaattona?" selitin rauhallisesti, miettien jokaista sanaa hiukan normaalia pidempään (sen olisin onneksi voinut laittaa kuumeen piikkiin, jotain hyötyä tästäkin). Joskus on pakko tehdä siirtonsa. Saamani reaktio oli odotettavissa.

"Häääh? Oletko kännissä kuumeen takia tai jotain?"

En, vaan sinun takiasi, älykääpiö.

"Seurassa aika kuluu nopeammin. Minulla ei ole mitään tekemistä."

Toivoin, ettei hän kyseenalaistaisi. Sanoisi, että on parempaa tekemistä. Ei kiinnosta sinun seurasi. Jouluhan on täällä parien juhla, haluan pokata jonkun tytön.

Sitten sain huomata, että joskus lasi voi olla puoliksi täynnä.

"Ihan miten vaan. Tai siis... okei."
everybody knows there's a party at the end of the world

Rin

  • Vieras
Nonni! Nyt niillä on sitten treffit jouluaattona. <3 Hehheh... Mutta vooooi Kuroko oli sairastunut :( ja ja Kagami oli söpsä kun tuli tekemään keittoa "itselleen". Niin varmaan ;DD

Mut jee oli kiva ja alan itekki tykkää tästä parituksesta entistä enemmän. Huomisiin!

Ven

  • ***
  • Viestejä: 42
Huui, tässähän päästään jo etiäpäin : D Taiga miettii nyt siellä omassa päässään niitä uniaan tuon suostumisen myötä varmaan..ja ihan varmasti teki sitä keittoa koska halusi itse, joopa.

(Itse nyt antaisin mitä vaan jos olisin voinut olla Kurokon sijalla, oon maannut taas tämän päivän herran tavoin ensin sängyssä ja sitten sohvalla, ja ollut koko päivän sillä lailla että olisi kiva jos joku huomioisi...snif.)

Huomiseen~

Edit: Joo tosiaan, ajattelen tätä vähän "mun luukkuna" koska Kuro parka koki saman kohtalon : D
« Viimeksi muokattu: 17.12.2012 18:16:27 kirjoittanut Ven »
Taputtakaa kaikki, joille on käynyt niin, että kun te kiirehditte bussiin, juoksette siihen, niin just ko te ootte pääsemässä siihen pysäkille, niin sitte ne lähtee!
*Taputaputapu*

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Varoitan, ettei tämä kommentti liity yhtään - taiino, ehkä ihan pikkiriikkisen - tähän kyseiseen tarinaan ( jonka viimeiset luukut ovat olleet tosi söpöjä. Keittoa itselleen .... Haha niin juu. Kuka uskoo ? ).

Tulin siis vaan kiittämään sua, että oot tutustuttanut mut tähän aivan ihanaan fandomiin, johon olen hyvää vauhtia jäämässä koukkuun. Vietin koko päivän katselemassa näitä jaksoja. Itse kun joskus viitisen vuotta koripalloa pelasin, niin lajikin on sinäänsä tuttu. ( Jokseenkin olen sitä muutaman viimeisen vuoden inhonnut. Mutta jaa, ehkä tämän myötä se on taas mukavampaa...)
Kuroko on komea ^^. Komeampi kuin googlatussa kuvassa. Unelma. Joomoi.

Eipä mulla muuta. Kiitos kun tutustutit mut aivan ihanaan .. Koripallojoukkueeseen (ko) ja aivan mahtaviin hahmoihin ja erityisesti aivan ihanaan paritukseen. (:
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Olenko sanonut, että olette ihania, kun kommentoitte? Ai tuhanteen kertaan? No, sanotaan vielä kerran. Kiitoksia kiitoksia kaikille ihan tasapuolisesti. ♥
TOKO ~, kieriskelin täällä onnesta. :D Olen tasan kerran tai kaksi onnistunut aivopesemään tutustuttamaan ihmisiä fandomeihin IRL (koska kukaan ei kuuntele yyhh), ja nyt onnistuin siinä netin kautta. Voittajafiilis :).

A/N: Juu juu tämän piti olla Tetsun tarina, mutta ketään ei varmaan haittaa tämä PoV? Hyvä, ei minuakaan. Melkein kaikki loput ovat kyllä varmaan 'oikeasta' näkökulmasta. Melkein. En saanut aikaiseksi ihan sellaista, kun alunperin ajattelin, mutta eiköhän tämä menettele. ^^

* * * * * * * * *

18. joulukuuta: Silmät
Kagami PoV

Pallo löi liukkaaseen maahan, ja oletukseni mukaan ei palannutkaan kiltisti takaisin luokseni vaan vieri ties minne. Mutristin huuliani - olin jo luullut löytäneeni paikan, jossa tämä perhanan pakkassää ei haittaisi pelaamista. Toisaalta aloin huomata tunnottomat varpaani ja päättelin, että voisi olla aika lähteä takaisin. Lämpimään astuessa jalat pistelivät ilkeästi ja irvistelin talven varjopuolelle.

Kaverin tapaamisessa jouluna ei sinänsä pitäisi olla mitään kovin ihmeellistä, varsinkaan siis, jos se kaveri sattuu olemaan läheinen. No, emmehän me varsinaisesti läheisiä olleet, mutta joka tapauksessa en pystynyt lopettamaan ajattelua. Koska minä saatoin sittenkin pitää hänestä, myönnetään. Koko maailma olisi varmasti nauranut minulle, jos olisi saanut tietää. Mutta ei tämä ollut minullekaan helppoa. Sellaiset silmät pitäisi kieltää laissa tai jotain. Koska kun minä katsoin nyt sinistä paitaani, ei tullut mitään muuta mieleen. Sama tunne, kun katsoin taivasta tai vettä tai kerrostalorivejä ja mistä asti kaikki on ollut niin hemmetin sinistä?

Ja se ei edes ollut pahinta koko jutussa.

Pahinta siinä oli se, että kun katsoin häntä silmiin - en taivaaseen, veteen tai kerrostaloihin, vaan niihin aitoihin oikeisiin - kaikki muu kalpeni. Kaikki muu oli likaisensinistä, maailman aikojen saatossa tahraamaa. Kun minä katsoin niihin silmiin, halusin katsoa vielä vähän kauemmin ja lähempää ja lähempää ja voi helvetti. Jos olisin ääneen sanonut, että saatoin pitää hänestä, se olisi ollut suurinta vähättelyä ikinä.

Juomaveteeni oli takuulla lisätty epämääräisiä aineita. Tai joku oli hypnotisoinut minut ja tanssitti nyt oman pillinsä mukaan ihan puhtaasta vahingonilosta.

Koska ihminen ei oikeasti voinut seota näin lyhyessä ajassa. Toisaalta se olisi järkevin selitys. Huomaisinkohan itse, jos olisin seonnut? En varmaan.

Löysin jääkaapista vaniljajäätelöä. Enkä aikonut myöntää syöväni sitä siksi, että se tuoksui ihan häneltä tai muistutti minua hänestä tai jotain sellaista.

En myöntäisi enää sitä, kun pystyin myöntämään jotain paljon kamalampaa.

Olin varmaan rakastanut tai jotain. Koko sanakin nolotti niin, etten tiennyt miten päin olla.
everybody knows there's a party at the end of the world

Rin

  • Vieras
No aaaawwwsss<3 <3 <3<3
Nää on söpöjä nää kagami PoVit! <3 Ihan sika söppänä ja liikkis ja hassu ja ja kaikkee! :D
Joulun odotus vaan paranee mitä pidemmälle mennään. ^^

Kiitos tästä söpöilystä ;)
~Rin

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Rin: Kiitos taas kommentista! ♥ Hyvä, että tykkäät. (:

A/N: Random sivuparitus on random (ja vaikeasti kirjoitettava), mutta silläkin on pieni jonkunlainen merkitys tulevaisuuden kannalta. Saadaan komediaa. Tai draamaa. Tai molempia. Ja hei, minä onnistuin löytämään (periaatteessa) toimivaa hettiä tästä fandomista. Ihme ja kumma. ::D

* * * * * * * * *

19. joulukuuta: Korvat

Yhdeksästoista päivä joulukuuta en mennyt Kagamin kanssa samaa matkaa koulusta kotiin. Ajattelin samalla, että kaupungissa syömisestä ei olisi juurikaan iloa, joten oikaisin keskustan ohi välttääkseni pahimman ruuhkan. Tuntui kuin olisin vaihtanut hetkeksi maailmaa - ei näkynyt suuria ostoskeskuksia, vain pieniä putiikkeja jotka myivät lastenvaatteita ja karkkeja ja vanhoja, pölyisiä kirjoja. Ikkunoissa oli käsin kirjoitettuja, sympaattisia lappusia, jotka kertoivat milloin mistäkin uutuuksista.

Yksi kaupoista onnistui oikeastaan herättämään mielenkiintoni, mutta juuri, kun olin kääntymässä pienemmälle kujalle, näin jotain odottamatonta. Niin odottamatonta, että pidättelin hetken yskäkohtausta ja tuntui kuin olisin tukehtunut. Typerä flunssa.

Aomine ja Momoi.

Aomine ja Momoi, yhdessä, kädet muodostaen kaksi paria, kehot seinään nojaten.

He vain seisoivat siinä, hetkestään nauttien, kunnes tyttö painoi huulensa sekunnin murto-osaksi pojan suupielelle, irrotti kätensä toisen otteesta ja lähti sitten kävelemään pois rivakasti. Väistin kulman taakse, koska en varsinaisesti halunnut tulla hänen näkemäkseen siinä tilanteessa. Pitkät hiukset hulmusivat läheltä kasvojani, hän kiihdytti vauhtiaan juoksuun niin, ettei osannut edes kuulla, haistaa tai tuntea minua - saati sitten nähdä.

Vilkaisin takaisin kujalle, jossa Aomine virnisteli ja tuijotti kohtaan, jossa ei ollut enää ketään. Hetken mielijohteesta kävelin häntä kohti, katsoen suoraan silmiin niin, että hän saattoi huomata minut nopeasti. Nuorukaisen kasvot olivat yllättyneet, mutta hän vaihtoi nopeasti hymyyn - siihen hänelle niin ominaiseen, hiukan uhmakkaaseen hymyyn.

"Moi, Tetsu."
"Hyvää päivää, Aomine. Näin sinut äsken Momoin kanssa, oletteko te yhdessä?"

Hänen päänsä meni ilmiselvästi hiukan pyörälleen äkillisestä kysymyksestä, mutta sain silti vastaukseni varsin nopeasti. Ehkä liiankin nopeasti.

"Sinä et tosiaan kiertele ja kaartele. Tämä on vain tällaista säätöä... Emme."
"Entä jos se olisi sinusta kiinni?"

Katsoimme toisiamme pitkään, yrittäen analysoida toinen toistemme tarkoitusperiä, tämän koko keskustelun ideaa. En enää osannut lukea häntä kuin avointa kirjaa ja se haittasi minua vähemmän kuin olin luullut. Puhumaan pystyimme aina, mikä oli tarpeeksi läheistä ollakseen haikeaa ja tarpeeksi kaukaista ollakseen hyväntuulista.

"Ehkäpä. Miksi kysyt? Alkaako kateus herätä?" Aomine vastasi lopulta ja minun oli vaikea sanoa, halusiko hän uhmata vai ainoastaan kiusoitella.
"Ei mitään sellaista", vastasin ilman sen kummempaa äänensävyä, "No, yhdessä mielessä saatan olla 'kateellinen'. Te pystytte suutelemaan, koska pidätte toisistanne. Teidän ei tarvitse miettiä sen kummemmin, missä mennään."

Nyt Aomine oli puhtaan hämmentynyt, hän ei oikeasti ymmärtänyt, mitä puhuin.

"Häh? Haluaisitko sinä suudella Momoita vai?"
"Ei. En häntä."

Käänsin hänelle selkäni ja kävelin pois kysyvän katseen luota.
everybody knows there's a party at the end of the world

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
A/N: Tämmöistä tänään, juuri kun pääsin sanomasta, että loput ovat "oikeasta" näkökulmasta. :D Mutta Kisellä on jotain muiden päänmenoksi ooh. Taustatietona niille, jotka eivät tiedä/muista/välitä: Kurokon horoskooppi on vesimies ja Kisen kaksoset. Ja juu, minä muuten nostan luukkujen määrää yhdellä. Jos kaikki nyt menee suunnitelmien mukaan. :)

* * * * * * * * *

20. joulukuuta: Huulet

Hän-kertoja

"Kannattaako tämän takia todella lintsata?" Kise mietiskeli, mutta ei kuulostanut liian huolestuneelta. Hänen vierellään kävelevä nuorukainen huokaisi raskaasti.

"Selitin tämän jo. Todellakin kannattaa. Etkö halua tietää, kenestä Tetsu tykkää?" Aomine haastoi, täysin varmana asiastaan.

"Niin, no siitä", Kise sanoi kallistaen päätään kiusaantuneena, "Sinä et ole ikinä ollut se penaalin terävin kynä, Aominecchi. Oletko ihan varma, ettet käsittänyt väärin?"

"Turpa kiinni. Hän sanoi, että oli kateel..." Aomine alkoi puhua tiuskaisun kera, mutta tajusi sitten saattavansa paljastaa itsensäkin samalla. Ja Kiselle ei kannattanut ikinä kertoa ihan kaikkea. "...Äh, ihan sama, mitä hän sanoi. En muista tarkkaan. Mutta olen varma."

Kise ei enää viitsinyt ottaa asiaa puheeksi, mutta ihmetteli yhtä kaikki. Jos hänen tuntemansa Kurokocchi oli langennut johonkuhun, sen henkilön täytyi olla jotenkin erityinen. Vaikka Kise kuinka muisteli, hän ei saanut mieleensä kertaa, jolloin hänen ex-joukkuekaverinsa olisi ollut erityisen kiinnostunut kenestäkään.

Pian malli sai kuitenkin muuta ajateltavaa, kun porukallinen tyttöjä käveli ohi. Hän tarkisti nopeasti vaatteensa päästä varpaisiin: harmaa takki, poolopaita, melkein kokonaan kasvot peittävä kaulahuivi ja repaleiset farkut. Sekä tietysti kulahtanut, typerää hiippalakkia muistuttava pipo.

"Hei, Aominecchi", vaaleahiuksinen valitti suureen ääneen, "Nämä vaatteet ovat ihan kamalat. Kukaan ei vilkaise minua kahta kertaa."
"Se oli tässä ideanakin, hölmö. Kun pääsemme perille, etsimme jostain Seirinin koulupuvut. Mieti nyt, jos Tetsu huomaisi meidät..."

* * *

KLO 12.05, ruokatunti
Kuroko syö koulun ruokalassa, Kagami seuranaan.

KLO 13.45, välitunti
Kuroko odottaa seuraavan tunnin alkua, Kagami seuranaan.

KLO 15.20, tunnit loppuneet
Kuroko menee treeneihin, Kagami seuranaan.


Kise naputteli kynänkärjellä köykäisiä muistiinpanojaan, pettyneen oloisena. Aomine istuskeli hiljaa, hänkin ärsyyntyneenä hukkareissusta.

Siinä vihkoansa tuijottavan Kisen mieleen juolahti vain yksi vaihtoehto.

Hän oli huomannut, kuinka usein Kuroko nykyään hymyili. Ei nyt virnistellyt missään nimessä tai edes hymyillyt kunnolla ja reilusti, mutta hänen suupielensä liikahtivat aina kohti kattoa, huulet muodostivat pienen kauniin kaaren.

Ja Kuroko ei ikinä ollut kenenkään muun kuin sen yhden henkilön kanssa. Ei katsonut muita, ei hymyillyt muille. Kise piti itseään vaatimattomasti rakkauden asiantuntijana, ja tämä näytti normaalilta ujon pojan tapaukselta (rakkauden asiantuntija ei tiedostanut sitä, että hän olisi ansainnut lyönnin Kurokolta, jos olisi mennyt kutsumaan tätä "ujoksi" tai "tapaukseksi").

Ajatuksissaan Kise oli alleviivannut paperistaan Kagami seuranaan, Kagami seuranaan, Kagami seuranaan.

* * *

"Midorimacchi! Emme ole taas nähneet tai puhuneet pitkään aikaan..." Kise oli valmis jaarittelemaan lopun päivää, mutta hänet keskeytettiin ikävästi.

"Minua ei kiinnosta kuulumisesi", Midorima totesi ääni täynnä sitä hänen hilpeää kyllästyneisyyttään koko maailmaa kohtaan. "Kerro, mikä on asiasi, Kise."

Vihreähiuksinen kuuli langan toisesta päästä naurahduksen.

"Ajattelin, että voisit kertoa minulle, mitä kannattaa ostaa jouluksi. Jotakin onnea tuottavaa."

Kise kuunteli hetken hiljaista rapinaa ja mietti, missä ihmeessä toinen mahtoi puhua puheluaan. Kun Midorima sitten vastasi, hän oli selvästi kiinnostuneempi koko asiasta kuin vain hetki sitten.

"Kaksosille?"
"Ei, ei kaksosille. Vesimiehelle."
everybody knows there's a party at the end of the world

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
A/N: Voisin puhua tästä luukusta ummet ja lammet. Ensinnäkin: tässä on paljon kaikkea koska viimeinen arkipäivä ennen joulua, omg. Toiseksi, mietin kauan miten ihmeessä Kuroko nyt puhuttelikaan Rikoa, mutta päädyin tässä sukunimeen. Kolmanneksi, muutamien panikointi kässänluokassa on täysin realistista ennen joulua, näin ainakin meidän koulussa (ja näköjään Seirinissä muhahaa).  Neljänneksi, huomatkaa olennainen sivuparitus (aww). Viidenneksi, Taigalla on menkat huono päivä. Ja vielä yksi juttu: en tiedä, onko tämä hyvä, mutta sanoja on ainakin rutosti! Hyvää perjantaita kaikille! :)

* * * * * * * * *

21. joulukuuta: Tuntematon alue

"Minun täytyy käydä hoitamassa yksi asia, nähdään."

Olin jo ehtinyt kävellä muutaman askeleen poispäin, kun tunsin otteen ranteeni ympärillä. Katsoin taakseni kysyvästi.

"Hei", Kagami tivasi ankarasti, "Mihin kuvittelet meneväsi? En minä halua mennä syömään ihan yksin."

Halusin henkäistä keuhkoihini happea, koska jostain syystä hengittäminen ei oikein luonnistunut. Mihin minä kuvittelen meneväni. Ei niin voinut kysyä. Tai niin ei voinut kysyä ainakaan tietty nimeltä mainitsematon koripalloilija, joka ei ilmeisesti tiedostanut ajavansa minua hulluuteen yleisellä tasolla ja juuri nyt puristavansa ranteestani melkoisen tiukasti. Niin voisi mahdollisesti kysyä ala-astelainen, joka esitti rohkeaa mutta pelkäsi kuitenkin jäämistä yksin pimeään. Mutta tuo henkilö, jonka näin nyt silmieni edessä? Ei, ei ikinä.

Mietin, mistäköhän asti pieni kosketus oli alkanut tuntumaan tältä. Sitä oli merkillisen vaikea pukea sanoiksi - ja vaikka itse sanonkin, olen aina ollut melko hyvä sanojen kanssa, ainakin silloin kun päätän avata suuni. Mutta halusin joka tapauksessa, että hän koskisi enemmän - sormet ranteen ympärillä vain kutittivat ärsyttävästi.

Yhtäkkiä hän irrotti otteensa ja minä pohdin, pystyisinköhän kokeilemaan poskeni lämpötilaa sormenpäällä kenenkään huomaamatta. Vältin kiusauksen ja nostin katseeni.

Nähdäkseni toisen rykimässä nyrkkiinsä. Olimme ehkä olleet hiljaa muutaman sekunnin liian kauan. Tai minuutin, tai tunnin.

"Näytän idiootilta, jos istun siellä ruuhkaisessa ruokalassa ihan yksin", Kagami sopersi. Sopersi?

"Se olisi hieno suunnitelma muuten, mutta jos aioit syödä minun kanssani kaksin, ei siinä ole muiden silmissä yhtään mitään eroa", sanoin turhankin kylmän kuuloisesti. Tämä kaikki sattui vain hämmentämään minua kovin, halusin häneltä selityksen ja mieluiten sellaisen, josta tulisin itse pitämään.

Kagami oli jo ehtinyt koota itsensä ja puhui täysin normaalisti (lähes vihaisesti, mutta hän unohtaisi sen kyllä pian).

"Ihan sama minulle sitten."

Ja kun hän lähti menemään, halusin vuorostani napata hänen ranteestaan kiinni - mutta kun minulla ihan oikeasti oli yksi asia hoidettavana.

* * *

Tuntui kuin olisin ollut hyvin kaukana tuntemattomilla mailla, vaikka olin omassa koulussani. Luokasta lipui ulos lähes yksinomaan tyttöjä, joilla oli käsissään hiukan kömpelöitä paitoja ja housuja. Joltakulta vilkkui kasa lankoja ja virkkuukoukku laukusta. Katselin ihmispaljoutta tarkkaavaisena, etsien tiettyä henkilöä. Kun häntä ei näkynyt eikä kuulunut, hiiviskelin sisälle luokkaan, valmiina pahoittelemaan häiriötä.

Mutta luokassa oli vain yksi ainoa tyttö.
Juuri se tyttö, jota olin etsinytkin.

"Aida... Aida", kutsuin hiljaa valmentajaani, mutta hän oli liian keskittynyt työhönsä huomatakseen. Kävelin hänen selkänsä taakse ja puhuin uudelleen, korottaen ääntäni. Riko pomppasi tuoliltansa vetäen kätensä itsepuolustusasentoon.

"KUKA SIEL... Ai, Kuroko. Saat kyllä lopettaa tuon tyhjästä ilmestymisen, säikähdin melkein kuoliaaksi."
"Puhuin sinulle jo ovelta, mutta et kuullut."
"Ai jaa."

Seisoimme sekunnin murto-osan hiljaa, kunnes tyttö näytti huomaavan jotain: hän katsoi nopeasti kangasmyttyyn pöydällä, sitten minuun, sitten takaisin kangasmyttyyn. Lievästi punastellen hän piilotti vaatekappaleen laatikkoon ja hyppäsi sitten istumaan pöydän päälle.

"No, oliko sinulla jotain erityistä?" hän tiedusteli vieläkin hiukan vaivaantuneen oloisena.

Sanaakaan sanomatta kaivoin laukusta pussin ja pussista kudottua pintaa, ojentaen sen Rikolle. Hän levitti vaatteen silmiensä tasolle, arvioi jokaista silmukkaa, tyytyi lopulta tuntemaan ihastusta.

"Onpa hieno, vähän hiuksiesi värinen, mutta ei satu silmiin yhtä paljon", hän nauroi. "Mutta miksi toit tämän minulle?"
"Tein sen itse", sanoin ykskantaan, "halusin neuvoa seuraavaan vaiheeseen."

Valmentaja pyöritteli työni tulosta käsistään.

"Hmm, vai seuraavaan vaiheeseen. Aika valmiilta tämä minun mielestäni näyttää..." Riko pohti, mutta näytti yhtäkkiä tajuavan jotain olennaista. "Hetkonen, sanoitko, että teit tämän itse?"

"Kyllä."

"Oikein hyvää työtä. En tiennyt, että sinulla on lahjakkuutta tällä saralla", hän sanoi aidosti vaikuttuneen oloisena. Minä yritin hymyillä hänelle parhaani mukaan.

"Haluaisin tietää, voiko tähän tehdä kuvan."

Riko upposi taas ajatuksiinsa, kunnes keksi jotain, liiteli luokan toiselle puolelle ja kolisteli kaappeja. Hän kirosi jotain siivousvuoroista ja siitä, että kaikki oli väärässä paikassa, mikään ei ollut oikein, aika loppui kohta kesken...

Tyttö tuli lopulta takaisin luokseni neulan ja oudon näköisen... kankaan kanssa. Kallistin päätäni, enpä ollut aikaisemmin moiseen törmännyt.

"Huovuttamista. Pistelet neulalla tätä siihen kiinni."
"Pistelen?"
"Pistelet. Se on helpompaa kuin uskoisi", Riko selitti hymyillen rohkaisevasti. Sitten hänen hymynsä vaihtui viekkaasti ja hän nojautui hiukan lähemmäksi minua.

"Onko tämä ehkä lahja jollekulle erityiselle?"

Yllätyin hiukan, kun valmentajani osasi edes arvata sellaista. Olisin kiusoitellut häntä heräävistä naisenvaistoista, jos olisin pystynyt olemaan tyttöjä kohtaan hiukan julkeampi, mutta sellainen heti avun saamisen jälkeen olisi ollut jo ilkeää kenen tahansa suusta. Sen sijaan vastasin kysymykseen kysymyksellä.

"Onko se piilottamasi asia ehkä lahja jollekulle erityiselle?"

Nyt Riko punastui ja kunnolla.

"N-no kun hänellä on kaikissa huppareissa reikä! Ja nyt talvella on kylmä, kyllä ihmisellä pitäisi vaatteita olla!" hän selitti yhtenä sanavyörynä.
"Ai, onko Hyuugalla kaikissa huppareissa reikä?"
"No juuri hänellä! Niinhän minä juuri sanoin-" Riko iski kätensä suun eteen, kun huomasi lipsauttaneensa jotakin. Kiitokseksi luottamuksesta päätin itsekin vastata.

"Kyllä, tämä on erityiselle henkilölle. Huomaat kyllä, jos onnistun. No, huomaat kyllä jos epäonnistunkin. Sinä tunnet hänet."

Riko nyökkäili tarmokkaasti, nyt peittäen kasvojansa käsillään vielä enemmän. Minusta tuntui, että oli minun aikani lähteä, joten kumarsin kiittääkseni vielä kerran ja lähdin sitten ovelle päin, kohti tuttuja maita, kohti sitä Seiriniä jossa minä kuljin.

"Hei, Kuroko."

Käännyin kohtaamaan kasvot, jotka hehkuivat vaarallisuutta.

"Jos kerrot kenellekään, olet kuollut."
"Luonnollisesti."

* * *

Tiesin vallan hyvin, että minun olisi pitänyt ajatella sitä huovuttamista. En pystynyt.

Ihan yksin, ihan yksin. Niin hän oli hokenut.

En minäkään halunnut jäädä ihan yksin. Ihan yksin eli ilman häntä. En halunnut jäädä ihan yksin,  koulun ruokalassa tai varsinkaan elämässä.
everybody knows there's a party at the end of the world

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
A/N: Toivottavasti kukaan ei ole laskenut, montako kertaa olen tässä koko joulukalenterissa maininnut Maji Burgerin aina ruoka mielessä pfft. Mitäköhän sanottavaa tästä keksisi. Vähän "arjen kauhua" löytyy? :D

* * * * * * * * *

22. joulukuuta: Hopeisia pistoksia


"Mitä tekisimme jouluaattona?" kysyin heti, kun Kagami oli päässyt istumaan ja haukannut ensimmäisen palan. Hän ei katsonut minua liian yllättyneesti - oli jo ilmeisesti arvannut läsnäoloni - mutta yskäisi yhtä kaikki muutamaan kertaan. Hän oli hetken hiljaa ja alkoi sitten mumista.

"Ai, se... Olin jo ehtinyt unohtaa koko jutun..."

Mutristin huuliani. Pitäisikö tuollaisesta nyt sitten suuttua vai ei.

"Mitä tekisimme jouluaattona?" toistin, korottaen hiukan ääntäni. Punahiuksisella napsahti.

"Hei, lakkaa korostamasta sitä 'jouluaattoa'!" hän sihahti, mutta huomattuaan ihmisten tuijotukset rauhoittui silminnähden. Hän vei sormensa otsalleen ja hieraisi muutamaan kertaan. "Sinä et sitten puhunutkaan pehmoisia sen kuumeen takia."

"En."

Kagami oli kääntänyt päätään vasemmalle katsoakseen ulos ikkunasta. Käsi puoliksi otsan, puoliksi silmän päällä hän vilkaisi minua.

"Voit tulla minun luokseni."

"Etkö parempaa keksi?" kysyin vaistomaisesti, vaikka olin oikeasti melko hyvilläni kutsusta. Toisen silmissä leimahti, hän käänsi haastevaihteen päälle.

"No, ehdotuksia otetaan kyllä vastaan!"

Minä nappasin yhden hampurilaisen hänen tarjottimeltaan ja aloin kääriä huolellisesti paperia pois sen päältä.

"Ei, se on kyllä tarpeeksi hyvä." Kaikista paras.

* * *

Kulkiessani kotiin päin Maji Burgerista en todellakaan odottanut epätavallista tapahtumaketjua.

Ensin kuulin vain askeleita kumman läheltä itseäni ja kävelin vaistomaisesti hiukan vauhdikkaammin. Ei auttanut. Lumen narskunnasta päättelin, että takaa-ajajan ei juurikaan täytynyt kävellä nopeammin pysyäkseen tahdissa. Mielessäni kirosin lyhyehköt jalkani alimpaan maanrakoon.

Järjellisestihän ajateltuna minulla ei olisi pitänyt olla hätää. Olin yleisellä paikalla. Vaikka muutamat ohikulkijat eivät kiinnittäneet minuun lainkaan huomiota, jos tarpeeksi kovaa huutaisin, joku kuulisi varmasti. Päätin yrittää parhaani.

Vaikka olin kelannut päässäni selviytymissuunnitelmani jo muutamaan kertaan, en silti voinut olla miettimättä, oliko suojatien eteen pysähtyminen hyvä vai huono juttu. Autoja ei näkynyt, olin pysähtynyt odottamaan valoja ainoastaan muodon vuoksi. Sain ainakin varmistuksen siihen, että minua todella seurattiin: lumen narskuminen takanani oli päättynyt. Tai sitten "seuraaja" pysähtyi myös vain muodon vuoksi. Ja asui naapurissa.

Totinen ilmeeni alkoi hiljalleen valua pois, kun tunsin käden takkini taskussa. Melkein refleksinomaisesti nappasin sormista kiinni ja käännyin.

Silmäni laajenivat yllätyksestä.

"Midorima?" kysyin pystymättä peittämään hämmästystä.
"Kuroko", hän vastasi, hiukan pää pyörällä ja posket punaisina - tai sitten se johtui pakkasesta.

Seuraava hiljaisuus oli kiusallinen. Minä katsoin ylös hänen silmiinsä, hän katsoi alas minun silmiini. Kun hän oli ilmeisesti toipunut järkytyksestä, hän vetäisi kätensä nopeasti pois otteestani ja selvensi kurkkuaan.

"Kise pyysi minua tuomaan tämän", hän selitti ääni palaten normaalin ylimieliseksi ja ravisti kevyesti pientä rusetillista pakettia. Kohotin kulmiani, ja Midorima näytti ymmärtävän jotain. Hän suoristi lasejaan.

"En tee tätä sinun vuoksesi... Enkä varsinkaan Kisen vuoksi." Minua melkein huvitti se tapa, jolla hän sylki toisen nimen suustaan. Entinen joukkuelaiseni lähes runnoi paketin käteeni, selvästi helpottuneena vähenneestä taakasta. Hän lausui vielä muutaman sanan ja nyökkäsi sitten hyvästiksi.

"Se on joka tapauksessa hyvin mielenkiintoinen lahja, muuten en olisi suostunut tähän."

* * *

Avattu paketti lojui pöydällä. Sen sisältä oli paljastunut pieni, tummanvärinen, samettinen rasia. Rasian sisällön olin jättänyt paikoilleen. Keskityin mieluummin huovuttamiseen, vaikka se ei ollutkaan kovin miellyttävää puuhaa. Muutama pistoista meni kohdilleen, sitten osuin taas sormeen, sormeen ja sormeen.

Kännykkä piippasi.

Lähettäjä Kise
Kurokocchi! Katso taskuusi, jätin sinulle jotain.


Kise ei oikeasti voinut olla niin tyhmä, ettei tajuaisi minun huomaavan takaa-ajajia - varsinkaan niin huomiota herättävää henkilöä kuin Midorima. En jaksanut alkaa vääntää asiasta, mutta olin kieltämättä utelias lahjan tarkoituksen suhteen. Koska Midorima oli sen minulle tuonut, se oli varmasti tarkoitettu onnea tuomaan. Sen verran pystyin päättelemään.

Minä
...Rannekoru? Siinä on K.


Otin korun rasiastaan ja pyörittelin sitä kämmenelläni. Se oli hopeaa, eikä erityisen yksityiskohtainen: tavallisesta ketjusta roikkui yksi kirjain. Minun täytyi antaa Kiselle pisteet siitä, että koru oli oikeastaan minun tyyliseni. Jos käyttäisin rannekoruja, käyttäisin sellaista. Jos.

Lähettäjä Kise
Aivan! Niin kuin Kise tai Kuroko.


Sekunteja sitten syntyneet positiiviset tunteet Kiseä kohtaan lensivät roskakoriin. Pystyin kuvittelemaan tekstiviestin hänen kaikista eniten migreeniä aiheuttavalla äänensävyllään. Huokaisin pienesti ja jatkoin huovuttamista.

Mutta se hänen seuraava viestinsä.

Se hänen seuraava viestinsä pakotti minut taas arvioimaan häntä uudelleen.

Lähettäjä Kise
Tai Kagami. ;))
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012 14:16:21 kirjoittanut Mightyena »
everybody knows there's a party at the end of the world

Rin

  • Vieras
Ohhoh ohhoh..!

En nyt mitään rakentavia osaa antaa, niin kiire tuppaa olemaan näin joulun alla :P (tekosyitä, tekosyitä). Mut tää on tosi kiva ja toi viimenen lause oli paras! (y) :)) Jatka vaan samaa rataa.

[voi ei enää kolme päivää ja sit tää loppuu :(( ]
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012 16:02:47 kirjoittanut Rin »

Ven

  • ***
  • Viestejä: 42
En ole nyt muutamaan päivään päässytkään kommentoimaan, ja mieleni tekisi kirjoittaa kauhea kilometrikommentti, mutta se olisi aika mahdotonta. Sun teksti on vain niin ajatuksia syövyttävän ihanaa, että jokaiseen luukkuun tulisi vain jotain epämääräistä mongerrusta siitä että rakastan tätä :'D <3


Ja. Voi hyvänen aika, tämän luukun loppu! Olen aivan kikseissä sen takia. Voi Kise kulta, sä olet ihana xDDD
Taputtakaa kaikki, joille on käynyt niin, että kun te kiirehditte bussiin, juoksette siihen, niin just ko te ootte pääsemässä siihen pysäkille, niin sitte ne lähtee!
*Taputaputapu*

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Rin: No, kaikista tärkeintä, että ehdit kommentoimaan jotain. c: Kiitoksia paljon! ♥ Niinpä, mitäköhän teen elämälläni sitten muutaman päivän päästä...
Ven: Voi ei, että oikein rakastat. Mitäköhän tuohon nyt sanomaan, olen aika otettu. Kiitos. ♥ Kise on ihana :3.

A/N: Anteeksi, tämä on puhdasta hermoilua hermoilen itsekin poikien kanssa </3. Lukijaystävällisenä ihmisenä laitoin tähän kaksi PoVia, pidemmät kappaleet ovat Kagami PoV, välissä lyhyemmät kappaleet ovat Kuroko PoV. Ja jotkin kaupat ovat varmasti auki yhdeksältä, älkää takertuko siihen. En tiedä, miksi Kise + kännykkä liittyvät niin tiiviisti yhteen.

* * * * * * * * *

23. joulukuuta: Pistoksia kasvoihin, käsiin

Kagami PoV Kuroko PoV

Nostin käteni kohti kattoa, kouristin sormia niin, että saatoin melkein nähdä verisuonet. Väsyneet lihakset tärisivät, käsi alkoi heilua valkeaa taustaansa vasten. Annoin raajani pudota jo valmiiksi suljettujen silmien päälle. En ollut nukahtanut ennen aamuyötä, jokin koko tilanteessani ärsytti. Siis siinä tilanteessa, jossa halusin Kurokon omakseni ja koko asia kuulosti mahdottomalta. En ollut nukahtanut ennen aamuyötä, miksi ihmeessä minä olin silti hereillä näin aikaisin?

Pistelin, pistelin, pistelin pistelin. Ei ollut millään lailla todennäköistä, että olisin hävinnyt ajalle, mutta konemainen toiminta oli myllertävälle mielelle helpointa.

Pyyhin pölyjä - toinen käsi taskussa sentään, liikaa en kehdannut panostaa. Silmäni osuivat tuolilliseen vaatteita, likaisia ja puhtaita. Ajattelin, että ei ikinä. En ikinä ala siirtämään niitä tuosta. Mutta jalat eivät tahtoneet ollenkaan totella käskyjä, tai sitten minua ohjasi järjen sijasta pelkästään ajatus hänestä. Vaikka hän ei takuulla miettinyt sitä, oliko minun kotonani siistiä vai ei.

Pistelin ja pistelin, jokainen pistos osui varmaan sydämeen. Se moukaroi kivuliaasti. Yritin järkeillä, että se oli vain mielikuvitustani. Mutta tieto ei vähentänyt kipua lainkaan.

Yhdeksän aikoihin illalla mieleeni juolahti, että jouluisin on tapana antaa lahjoja. Olin kyllä oikeasti käsittänyt asian paljon aikaisemmin, mutta halusin työntää sen pois ajatuksistani. Ramppasin ovelle, takaisin huoneeseeni, revin hiuksia päästä, kävelin olohuoneen ympäri, kirosin itsekseni. Ei se oikeasti voinut olla näin hankalaa.

Lähdin ulko-ovesta puolijuoksua.

Nyt en enää pistellyt. Istuin sohvalla polvet rintakehässä kiinni ja odotin. Odotin vain, ja kello löi eteenpäin. Ulkona oli koko talven ensimmäinen kunnon lumimyrsky.

Kauppias irvisti minulle ilkeästi. Halusin näyttää rumaa merkkiä takaisin, mutta toisaalta pitkä, huppupäinen koripalloilija saattoi näyttääkin nuorisorikolliselta. Kävelin ensimmäisen hyllyn luokse, jonka näin, ja yhtäkkiä huomioni kiinnittyi kaikkeen muuhun. Housuihini oli tarttunut palasia lunta. Hengitykseni vinkui kumman paljon, vaikka olin täysin terve ja juossut vain muutamia metrejä.

Käytävän suurin valonlähde, surkea pikkiriikkinen hehkulamppu, välkkyi kuin olisi vetänyt viimeisiään.

Jokin välähti ja katsoin puoliksi uteliaana ylös. Olisi kai pitänyt vaihtaa lamppu.

Kännykän tärinä taskussa sai minut heräämään pienestä koomastani. Kiersin katseellani kauppaa ja huomasin myyjän, jonka kasvot olivat muuttumassa oikeasti vihamielisiksi - mitäs poika patsastelee keskellä käytävää, aiotkohan viedä jotakin. Päätin olla välittämättä ja luin sen sijaan näyttöni. Tuntematon numero.

"Nyt kun sain huomiosi... Moi, Kagamicchi."

Vetäydyin takuulla maailman noloimpaan itsepuolustusasentoon, vain kohdatakseni jo puhuttelutavastaan erottuvan henkilön.

"Kise", sihahdin, närkästyneenä säikäyttämisestä.
"Kagamicchi, mielesi harhailee oikein kunnolla. Minun piti soittaa, että huomaisit. Vaikka olen ihan vieressäsi."

Kavensin silmiäni ja astuin askeleen taaksepäin. Tosiaan, Kise oli ihan vieressäni. Liiankin lähellä.

"Mitä sinä haluat?"

Hän vastasi kysymykseen tavaramerkkinaurullaan. Sillä, joka kuulosti ihan aidolta, mutta jonka hän pystyisi vääntämään itkunkin keskeltä. Se oli takuulla selkäytimessä.

"Minä en halua mitään. Mutta satunpa tietämään, että sinä haluat. Tunnen rakkauden sen verran hyvin, että osaan sanoa epätoivoisen kaupassa pyörimisen ennen jouluaattoa olevan jotakuta ihan muuta kuin omaa itseä varten", hän selitti yhtenä sanavyörynä, selvästi tyytyväisenä vakavoituneeseen ilmeeseeni.

"Mitä sinä taas selität, Kise? Minä en ole epätoivoinen", sanoin mahdollisimman painokkaasti. Hän koki soveliaaksi vastata hymähdyksellä, ja minun teki mieli lyödä.

"Et, et tietenkään. Mutta haluan sinun tietävän, että minä olen edellä. Kurokocchilla on jo minun lahjani", Kise kertoi puoliksi laulaen, painottaen hänen nimeään raivostuttavalla tavalla. Sitten vaaleahiuksinen oli poissa ja minä jäin miettimään, mitä ihmettä juuri tapahtui.

Lamppu välkkyi rajusti autiolla käytävällä.

Kuulin ylhäältä pamahduksen ja pystyin melkein kuvittelemaan käryävän hajun. Tuli täysin pimeää.
everybody knows there's a party at the end of the world

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
A/N: Huomenna kirjoitan kunnon aaännät, nyt yritän vältellä perheen murhaavia katseita, kun luuhaan jouluaattona koneella. :D Tiger=Taiga on tavallaan Toradorasta pöllitty idea, en muista onko KuroBaskessa mainittu, kiitos sinnekin :3. HYVÄÄ JOULUA kaikille! <3

* * * * * * * * *

24. joulukuuta: Seuraus

Klo 9.00

Katsoin itseäni peilistä. Kylpyhuoneen valot särkivät silmiin ja hartioita jomotti, koska olin nukkunut huonossa asennossa. Hiukseni sojottivat jokaiseen ilmansuuntaan. Kumarruin vesihanan alle, kastaen koko takaraivoni ja nousin sitten katsomaan uudestaan. Vesipisaroita tipahteli paidalleni ja lattialle asti.

No, ihan tarpeeksi hyvä.

Kävelin keittiön ohi ja katseeni osui rasiaan. Lähestyin sitä varovasti, aivan kuin siinä olisi ollut jotain kovinkin vaarallista, ja lopulta nostin korun silmieni tasolle. Hetken mielijohteesta laitoin sen ranteeseeni. Midorima ei tosiaan heittänyt palloa ohi korin monesti, ja lisäonni oli aina tarpeen minullekin.

Sinä aamuna minusta tuntui, että minulla taisi sittenkin olla arvokkaita ystäviä enemmän kuin yksi.

* * *

Klo 13.00

Eilisillan lumimyrskyn jäänteet näkyivät kaikkialla: joku raukkaparka oli jättänyt pyöränsä ulos, ja vaikka se olikin ihmeen kaupalla pysynyt pystyssä, en uskonut sen lähtevän mihinkään lumikasan alta. Jalkani liikkuivat kohti Kagamin kotia, melko vähän tietoisina siitä, kuinka niiden omistajan olisi pitänyt juuri nyt panikoida.

Olisi pitänyt, mutta en pystynyt. Hänen reaktiotansa oli niin vaikea kuvitella, että se oli melkein naurettavaa.

Hetken kuljettuani huomasin jotain.

Punaiset hiukset, punaiset silmät, kokonainen Kagami käveli minua vastaan.

En tiennyt, miksi hän käveli minua vastaan, mutta sydämeni oli haljeta.

Ennen kuin ehdin estellä itseäni yhtään, pyrähdin juoksuun. Kenkäni jäivät kiinni isoimpiin lumikinoksiin ja olin varmasti hyvin erikoinen näky - harvemmin sitä huomasi lukiolaispoikia juoksentelemassa, kasvoilla ilme kuin olisi matkalla karkkikauppaan, mutta ei ollut varma valikoimasta. Toisaalta taas olimme koko kadulla kaksin, tai siltä minusta ainakin tuntui.

Kun saavutin hänet, heilautin jotain hänen kaulansa ympäri (mikä oli varsin vaikeaa, perhanan kaula kun oli niin korkealla). Sitten olikin aika painua kaksin kerroin huohottamaan. Huippukunto on erittäin mukava asia.

Koko tapahtumaketju oli niin vauhdikas, että uskaltautuessani katsomaan ylös Kagami toljotti minua yhä tajuamatta mistään mitään.

"Joululahja. Kaulahuivi. Tein itse", töksäyttelin hengähdysten lomassa. Kagami räpäytti silmiään muutamaan kertaan, ei lopettanut tuijottamista. Kun hän sitten lopulta ymmärsi sanojeni merkityksen, muutos kasvoissa oli vaikuttava. Hän rykäisi nyrkkiinsä.

"K-kiitos?" hän yritti varovaisesti, raapien päätään. "En ole ikinä saanut tällaista, joten en oikein tiedä, mitä sanoa. Tämä on kyllä hieno. Kiitos."

Olin saanut kerättyä itselleni juuri tarpeeksi happea poratakseni syvälle toisen silmiin. Ilme näytti tarpeeksi vilpittömältä. Kagami ei kuitenkaan pitänyt katseestani erityisen paljon, vaan käänsi päänsä pois.

"Miksi juoksit?" kuului kysymys ja olin oikeastaan ihan onnellinen aiheenvaihdosta. Mutta hän saisi kyllä luvan pitää sitä keskikesälläkin, tai muuten.

"Minulla on yksi tärkeä asia."

Kagami rypisti otsaansa, minä vain viitoin häntä lähemmäksi. Hän astui askeleen eteenpäin, mutta minä pudistin päätäni ja hän näytti turhautuneelta.

"Miksi? Mistä sinä haluat puhua?" punahiuksinen tivasi kärsimättömästi. Pyöritin silmiäni.

"Säästä, idiootti", lausuin painottamalla 'idioottia' niin pitkään kuin mahdollista, ja sitten nykäisin häntä takinrinnuksesta, nousin hiukan varpailleni ja painoin huuleni poskea vasten. Se tuntui yllättävän pehmeältä.

Vastaukseksi sain epämääräisen ähkäisyn ja yritelmiä sanoista.

"M-mi...! Si...! Ku...!"

Olin takuulla sotkenut raukan pään jo totaalisesti, mutta kirsikkana kakun päälle siirsin huuliani hiukan ja suutelin häntä suoraan suulle. Sellaisella pienellä tavalla, tuskin hipaisemalla. Mieleni teki melkein huokaista - olin halunnut tehdä näin jo hyvän aikaa.

Irrottauduin kohdatakseni puhtaan hämmästyneet silmät. Ajattelin sulkea välimatkamme vielä kerran näykkäistäkseni alahuulesta, mutta ilmeisesti ei kannattanut olla niin toiveikas. Kagami nappasi hartioistani kiinni. Annoin katseeni harhailla kauemmas. Jonkun pihassa oli valtava kuusi. Olin kuullut, että jotkut kävivät varastamassa sellaisia. Olikohan Kagamilla kuusi kotonaan? Hänen äänensä katkaisi ajatuksenvirtani ja katsoin takaisin oikeaan suuntaan.

"Hei. Mitä sinä teet?" hän kysyi paljon vakavampana kuin yleensä ja minä olin varma, että sellaiset ilmeet koituisivat vielä kohtalokseni. Se oli niin läpitunkevaa, aseista riisuvaa. Olisin halunnut vastata sarkastisesti, mutta en vain pystynyt. Onneksi hän ei ollut tietoinen siitä, että pystyi moiseen.

"Minä osaan nykyään kutoa", vastasin ykskantaan. Kagami näytti siltä kuin ei olisi tiennyt, pitäisikö hänen olla huvittunut vai huolissaan mielenterveydestäni.

"Kuroko, mitä?" hän ihmetteli, lopulta päätyen siihen vakavaan äänensävyyn ja vakavaan katseeseen. Hyvänen aika, anna jo armoa.

"Minä osaan nykyään kutoa", toistin, "Ja sinä osaat muuten kokata. Pelaamme molemmat koripalloa ja minun mielestäni me olisimme paras pari ikinä."

Hän irrotti otteensa hartioistani, mutta ei vetäytynyt yhtään kauemmas. Sormet kulkivat hiuksien läpi (minun olisi ehkä pitänyt tehdä hänelle pipokin), kuulin raskaan huokaisun.

"Kuroko kuule. Minä en ehkä ole yhtä fiksu kuin sinä, mutta tajuan kyllä, että nuo olivat aika laimeat perustelut."

Yhtä hyvin voisi lyödä suoraan kasvoihin. Olisi edes suuttunut kunnolla tai ollut reilusti surullinen, niin kuin hänen kuuluu. Halusin kuulla jonkun äänensävyn. Olin jo tiedostanut, että käytökseni oli... erikoista nyt ainakin, jos ei täysin julkeaa. Hän olisi kuitenkin voinut tehdä jotain, kun oli kerrankin henkisesti niskan päällä. Nyt jouduin katsomaan kenkiäni ja miettimään, mitä ihmettä tekisin seuraavaksi.

En joutunut miettimään kauan.

"Jos me aiomme pelata näin, en kyllä todellakaan jää tossun alle", kuului uhkaus ja minun ei täytynyt edes nostaa katsettani, kun hän nappasi kasvoni käsiinsä ja suuteli.

Kunnolla. Raotin huuliani ja mieleeni juolahti pakollakin uutisista joku henkilö, joka kuoli liian intohimoiseen suudelmaan. Ei välttämättä hassumpi tapa kuolla.

Todella kunnolla, ja minä vastasin iloisesti.

Tein itselleni kaksi muistutusta:

Kerro hänelle, että kaikki ei ole aina "peliä".
Toru häntä kunnolla, jos hän ei ota minua kiinni, jos ja kun polveni pettävät.

* * *

Klo 15.00

Istuimme sohvalla. Televisio oli auki, mutta en kiinnittänyt siihen juuri huomiota ja tuskin Kagamikaan. Hänen kotonansa oli kumman siistiä, ehkä laiskuritkin tekivät joulusiivouksia. Kiersin katseellani huonetta, mielessäni nyökkäsin hyväksyvästi.

Pakko myöntää, se oli hiukan kiusallista.

Oli hiukan kiusallista jo yksinään istuskella sohvalla hiljaa tekemättä mitään, mutta vieläkin kiusallisempaa oli katsella, kuinka hänellä oli vieläkin lahjani kaulansa ympärillä. Eikä sitä millään voinut edes jättää huomiotta: oli pakko joko painella käsillä tai vain katsella. Minun olisi pitänyt olla tyytyväinen ja tavallaan olinkin, mutta tämä tuntui kamalan henkilökohtaiselta.

Hän juoksutti sormiaan pienen huovutetun kuvan yli ja virnisti.

"Tiikeri..."
"Kyllä, vähän niin kuin sinä, Taiga."
"...Harrastatko nykyään sanaleikkejä?"
"Jos vihjaat, että alan muistuttaa Izukia, kiellän sen. Tarkoitan muutakin kuin nimeäsi."

Kagami katsoi minua selittämättömästi ja kaivoi sitten jotain sohvapöydän alta, ojentaen sen minulle.

"Katso, minäkin ostin jotain sinulle."

Suklaalevy.

Painoin sen suuni päälle. Nyt nauratti, enkä tiennyt miksi. Se oli niin kömpelö lahja, mutta hänen antamanaan kaikki kelpasi. Ainakin melkein.

Suklaalevy. Vaikka suurin lahjatoiveeni oli jo toteutunut.

* * *

Klo 18.00

Tiskasimme.

Minulla ei ollut mitään aavistusta, miksi tiskasimme jouluaattona ja vielä vanhanaikaisella tavalla, mutta kun kätemme kohtasivat vaahtoisen vedenpinnan alla, minua hymyilytti.

Olimme jo syöneet, varsin mielenkiintoisen näköisiä ruokia, varmasti jotain, mitä hän oppi tekemään Amerikassa. Se oli joka tapauksessa hyvää, ja erityisen otettu olin siitä, että hän oli vaivautunut tekemään tarpeeksi minullekin - tai sitten vaihteeksi syönyt oikeasti vain yhden henkilön edestä, koska ruokaa jäi hiukan ylikin.

Yhtäkkiä tajusin, että minulla oli koru ranteessa, ja vaahdon peittämänä se olisi ollut vähemmän mukava pitkähihaista vasten. Nostin käteni altaasta ja aloin avata lukkoa. Se osoittautui vaikeammaksi kuin olin luullut.

"Hei", sanoin huuliani mutristellen, "Voitko auttaa tämän kanssa?"

Kagami katsoi minua et-voi-olla-tosissasi -ilmeellään, mutta toi yhtä kaikki sormensa ranteeni päälle ja alkoi taistella lukon kanssa. Turhaan. Hän kirosi hiljaa.

"Ei tämä lähde millään", hän mumisi, "Mistä ihmeestä pöllit tällaisen?"
"En 'pöllinyt'. Se on joululahja Kiseltä."

Punahiuksinen katsoi minua nopeasti, suu roikkuen auki. Minä en käsittänyt, mikä koko jutussa oli niin ihmeellistä. Olihan Kisellä jonkun asteen pakkomielle minua kohtaan, joten joululahjakaan tuskin oli kovin vaarallinen. Tai sitten malli oli mennyt ja kääntänyt takkia, ja koko koru oli kauttaaltaan myrkytetty.

"Mikä noin ihmetyttää?" kysyin, käyden jo hiukan kärsimättömäksi. Vastaukseksi Kagami puristi kättäni kovemmin, ilmeisesti alitajuisesti.

"Se jätkä", hän sihahti hampaidensa välistä, "Tuli eilen aukomaan päätään."

En voinut olla hymähtämättä - tuskin siinä nyt oli mitään uutta. Kaikki, mitä Kise sanoi, oli Kagamin korvissa päänauontaa.

"Mistä aiheesta?" koin vielä tarpeelliseksi kysyä, mutta vähemmän innostuneena kuin hetkiä sitten. Yllätyksekseni Kagami irrotti käteni otteestaan ja vältteli katsettani.

"Sinusta", hän vastasi hiljaa.

Yllätyin ensin vastauksesta, mutta sitten kokonaiskuva alkoi muodostua päässäni. Kise oli paljon terävämpi kuin antoi olettaa. Tässä asiassa ehkä terävämpi kuin minä, mutta sitä en aikonut myöntää. Jos joku kysyi, olin tiennyt Kagamin tunteista aina. Kise ei keksinyt ennen minua. Loppu, piste. Kävelin toiselle puolelle keittiötä napatakseni paperia kuivaamaan käsiäni.

"Mitä Kise sitten ikinä sanoikin, se johtui varmaan siitä, että hän tiesi. Sinusta ja minusta."

Kagami näytti oivaltavan, että sen täytyi olla totta, mutta väitti kuitenkin vastaan.

"Mi... Mi-miten niin..."
"Olit niin läpinäkyvä", sanoin naurua äänessäni.
"Itse olit!" hän tuhahti ja peitti sitten kasvojaan, hymyillen salaa. "Miten vain, olen vain iloinen, ettet sinä ole kiinnostunut Kisestä."

Halusin lyödä häntä, kun hän onnistui edes kehittelemään sellaista mielessään. Toisaalta halusin kääriä käteni hänen ympärilleen. Miten kukaan pystyi olemaan niin suloinen?

"Olet kyllä tyhmä. Mutta se on yksi syy siihen, miksi rakastan sinua."

Hetken hän näytti siltä, että aikoi väittää vastaan tyhmyydestään, mutta ymmärsi sitten jotain paljon tärkeämpää.

"H-hei!" hän puhui ääni selkeästi täristen, "S-sinä mitä?"
"Rakastan sinua. Oletin, että se oli melko selvää tämän päivän tapahtumien perusteella."
"No ei todellakaan ollut selvää!"
"Ai, eikö? No siinä tapauksessa, entä sinä sitten?"

Kagami seisoi hetken toimettomana, ilmeisen kiusaantuneena koko tilanteesta. Tällaiset keskustelut eivät olleet hänelle ihan helppoja, eivätkä välttämättä minullekaan. Jonkun täytyi kuitenkin kysyä suoraan, jos haluttiin edetä mihinkään. Olin odottanut ihan tarpeeksi kauan, jos hän torjuisi minut, yrittäisin kovemmin. Halusin totuuksia, enkä halunnut myöntää itseäni kärsimättömäksi. Olimme sitten olleet yhdessä muutaman tunnin tai muutaman vuoden, sillä hetkellä en halunnut välittää.

Lopulta Kagami käveli kohti minua ja kumartui suutelemaan. Pohdin, mahtoivatko huuleni kulua puhki tästä kaikesta, mutta toisaalta jotkut parit olivat yhdessä kymmeniä vuosia. Ehkä tässä ei tosiaan ollut yhtäkään huonoa puolta.

Hän vetäytyi takaisin ja katsoi minua silmiin.

"Tämä riittää, vai mitä? Minun ei tarvitse sanoa mitään, vai mitä?"

Se koiranpentuilme sai minut melkein heltymään, mutta ainoastaan melkein.

"Ei riitä", kuiskasin hiljaa vastaukseksi. Kagami irvisti ja katse muuttui heti paljon murhanhimoisemmaksi.

"Minä sinulle riittävät näytän", hän jupisi ja toi taas kasvonsa lähemmäksi, mutta minä pysäytin hänet nappaamalla hiuksista kiinni.

"Niin lupaavalta kuin tuo kuulostaakin", sanoin hymähtäen, "ei riitä."

"Ollaanpas sitä vaativia!" hän ärähti, selvästi tyytymättömänä yhtäkkiseen altavastaajan asemaansa. Lopultakin nolostus vei ärsyynnykseltä tilan ja hän yritti kääntää kasvonsa pois, mutta sai sitten huomata turhankin tiukan otteeni tekevän kipeää. Hymyilin mahdollisimman viattomasti. Yritäpäs nyt päästä pakoon, niin tukistan oikein kunnolla.

"Olet ihan kiva", hän ärähti.
"Ei ri-"
"JOO JOO, jos vielä kerran sanot tuon!" hän varoitti ja veti sitten syvään henkeä. "Minäkin tykkään sinusta, paljon", kuului kuiskaus ja pääni meni niin pyörälle, etten ollut lainkaan varma äänen kuuluvan sille henkilölle, jolle sen alun perin piti. Hellitin otteeni ja katsoin uteliaana, kuinka Kagami käveli takaisin tiskialtaan luokse.

Kun uteliaisuuteni ei millään ilveellä aikonut sammua, menin hänen viereensä kurkkaamaan kasvoja.

"Voi ei", voivottelin hymyillen, "sinähän punastuit."

Hän kääntyi katsomaan minuun päin, selvästi tavoitellen nyt-pidät-sen-suusi-kiinni -ilmettä, mutta sitä oli hiukan hankala ottaa tosissaan, kun toisen kasvot punottivat ihan oikeasti. Paljon miettimättä käärin käteni hänen ympärilleen ja halasin niin lujaa, kun pystyin ja kehtasin.

"Anteeksi, kun pakotin sanomaan tuollaista. Mutta oli se kyllä sen arvoista, tuo ilme on ihana."

Kagami alkoi hiljalleen rentoutua. Tunsin yhden käden hiuksissani.

"Perhanan sadisti, kostan tämän vielä."
"Tämän halusin sanoa jo aikaisemmin, mutta kaikki ei ole aina peliä."

Tuo sai hänet heltymään hymyyn, kunnon virnistykseen.

"Tietysti on!" hän puhui melkein nauraen, "Mutta mehän olemme aina olleet samalla puolella."

* * *

Klo 23.00

Sormet leikkivät vatsani päällä, vaeltaen kyljille, silittäen hiljaa.
Sähköä.
Jos sitä pitäisi kuvailla yhdellä sanalla, se olisi sähköä.
Sähkö on positiivinen tapa kuvailla asioita.

"Hei, Kagami, mitä sinä teet?" kysyin silmät puoliksi ummessa.
"Sanoinhan, että kostan. Etsin kutiavaa paikkaa."

Jos nauroin jollekin, nauroin hänen sanoilleen.

"En minä kutia mistään", naurahdin ja avasin sitten silmäni. Hän pysäytti sormiensa liikkeen ja katsoi minua kummeksuen.
"Etkö? Etkö edes jalkapohjista?"

Naurahdin taas. Sitten ymmärsin jotain ja katsoin häntä lievästi huolestuneena.

"Paljon kello on?"
"Ömmm... Yksitoista?"

Tosiaan. Ulkona oli niin pimeää melkein kellon ympäri, etten ollut huomannutkaan.

"Pitäisikö minun lähteä?" kysyin, yrittäen näyttää mahdollisimman vähän pettyneeltä. Kagami hymyili.

Hän hymyili ihan eri tavalla kuin yleensä. Ei riemukkaasti tai ilkikurisesti, mutta onnellisesti yhtä kaikki. Hän kääntyi niin, että pystyi painamaan otsamme kevyesti yhteen.

En ennen tiennyt, että hän kykeni niin lempeään ilmeeseen.

Olisin huomauttanut asiasta, mutta minulla oli pala kurkussa.

Kuiskaus:

"Luuletko, että päästäisin enää pakoon?"

* * * * * * * * *

A/N2: Nyt saattaa olla turvallista poistaa fluffylasit päästä, mutta asettakaa ne tarpeeksi lähelle huomisen varalle. (:
everybody knows there's a party at the end of the world

Ven

  • ***
  • Viestejä: 42
.......

Voi luoja, mä sulin tänne.
Tämä. Tämä. Helkkari. Oikeesti : D tää tuli mun fluffylaseista khyl läpi, mut ei haittaa <3 olen iloisesti sokaistunut nyt xD

Kiitos, ja aivan mahtia joulua! <3
Taputtakaa kaikki, joille on käynyt niin, että kun te kiirehditte bussiin, juoksette siihen, niin just ko te ootte pääsemässä siihen pysäkille, niin sitte ne lähtee!
*Taputaputapu*

Rin

  • Vieras
Awws.... <3 Ihanaa, voiii ku ne oli söpsiä ^^

En osaa enää mitään sanoa... Ei on mulla yks juttu sittenkin. :D Toi vika lause:
"Luuletko, että päästäisin enää pakoon?"
Niin saattaapi olla niin, että sieltä joku sana hävisi hankeen..? En tiiä, itse ehkä etsisin sen tuolta lumi nietoksista.

Vooi huomenna tulee vika osa! Mitä mä nyt teen joka päivä..? D:D

Soni

  • ***
  • Viestejä: 122
Siis waaaau...
Tää on parantunut joka luukun myötä ja Kagamin luukut on olleet allekirjoittaneen lemppareita ;) Tämä viimeisin luukku oli just sopivan fluffy näille kahdelle, ilman sellaista kulutettua siirappia, eli fluffyä parhaimmillaan!

Mullekkin tulee hieman haikea olo kun tää loppuu, tätä fandomia lukisi mielellään kyllä lisääkin(vinkvink).

Hyvää joulua ja kiitosta jostain näin inanasta!
Minun aasini eivät vaivaudu käyttämään siltoja, ne lentävät.