Kirjoittaja Aihe: BBC!Sherlock: Laudalla (Sherlock/Moriarty, S)  (Luettu 1947 kertaa)

kia

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I've got an idea.
    • minun blogini
BBC!Sherlock: Laudalla (Sherlock/Moriarty, S)
« : 30.11.2012 09:33:30 »
Otsikko: Laudalla
Fandom: BBC!Sherlock
Ikäraja: S

A/N: Voivoi, oli hankaluuksia pitää teksti selkeänä, kun inspiraatio iski! En voinut olla hyödyntämättä pientä shakki- ja miekkailutietämystäni ;) Kommentit ovat tervetulleita!


Laudalla

Kaikkia kohteliaisuussääntöjä noudattaen he kättelevät. Sormet yrittävät hivellä rannetta tarkistaakseen pulssin, mutta vastustaja ei anna siihen tilaisuutta.
He ovat samanveroisia. Yhtä arvokkaita.
Mustat silmät kohtaavat Sherlockin. Oletko valmis?
Sherlock ottaa valkoiset ja tekee avaussiirron.

Allez.
Alkupeli on tasaista. Molemmat tietävät mitä tehdä: suojella kuningasta, hallita keskustaa, kehittää upseerit ja tehdä sotilasketjuja.
Valkoinen, musta, valkoinen. Siirrot tapahtuvat liian nopeasti. Sotilas c-4. Sotilas f-5. Lähetti f-4.
Jim katsoo Sherlockia pää kallellaan, antaa tämän luulla olevansa niskan päällä, ja odottaa sitä hetkeä, kun tämä kuulee mistä he pelaavat.
Johnista.

Attaque.
»Kapteenit ovat nyt avainasemassa, Sherlock. Ne voivat selvitä loppupeleihin, jos pelaat oikein.»
»Vaikka  toisaalta, kapteenitkin ovat vain sotilaita. Ja sotilaat ovat aina heikoimpia. Ne ovat arvottomia. Korvattavia. Tekevät työt puolestasi.»
»Millainen sotilas John on? Korvattava?»
Sherlockin kurkkua kuristaa. Torni E-6.
»John ei kuulu laudalle.»
Jim nauraa mielipuolista nauruaan. »Kaikki on yhtä, Sherlock.»

Touche.

»Tiedätkö, koko maailma on minun taskussani. Yhdellä soitolla John on minun käsissäni.» Jim virnistää.
Sherlock sulkee silmänsä ja jättää Jimin ulkopuolelle.
»Kuulitko? Pelaat Johnista.»
Johnjohnjohnjohnjohn.
»Johnny-boyn elämä on minun taskussani.»
Sherlock lyö Jimin kuningattaren.
»Oh! Paha veto, paha veto... Good save the Queen!»
»Minä en voi vaikuttaa siihen.»
»Sherly, sherly... Totta kai sinä voit. Kaikki riippuu sinusta.»
»Sinun täytyy vain voittaa.»
« Viimeksi muokattu: 17.02.2015 08:26:17 kirjoittanut Kaapo »
"Look at that, Mrs. Hudson. Quiet. Calm. Peaceful. Isn't it hateful?" -SH

Junipher

  • Vieras
Vs: BBC!Sherlock: Laudalla (Sherlock/Moriarty, k-13)
« Vastaus #1 : 01.12.2012 00:29:04 »
Aaaaaw! ^^

Mahtava idea, mahtava teksti. Sherlock ja Jim pelaamassa shakkia <3 itse en tosin tiedä shakista mitään, joskus tammea kyllä pelannut :''D
Rakastuin ennenkaikkea tuohon alkuun. Jim on niin loistavalla tavalla ic koko ficin ajan.

Lisääääää! :)

kia

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I've got an idea.
    • minun blogini
Vs: BBC!Sherlock: Laudalla (Sherlock/Moriarty, k-13)
« Vastaus #2 : 01.12.2012 17:08:05 »
Vanilla M: Kiitos kommentista :) Tämä oli ensimmäinen Sherlock/Moriarty-tekstini, joten hakemista riittää vielä!

Junipher: Hihi, kiitos  :D
"Look at that, Mrs. Hudson. Quiet. Calm. Peaceful. Isn't it hateful?" -SH

Wild Child

  • Lionheart
  • ***
  • Viestejä: 118
  • Mornië alantië
Vs: BBC!Sherlock: Laudalla (Sherlock/Moriarty, k-13)
« Vastaus #3 : 01.12.2012 20:00:30 »
Touche.

Tämä olisi voinut olla suoraan kuvaruudulta. Osittain se osoittautuikin ehkä ainoaksi pulmaksi: lisää kuvailuja peliin, sillä tässä tapahtui kaikenlaista mielenkiintoista (ainakin kuvittelin paljon kaikenlaisia ilmeitä ect.) ja niitä olisi voinut kirjoittaa jonkin verran, niin lukijan olisi ollut hieman helpompaa seurata.

Rivien välit! <3 Paras paikka kaikelle parhaalle. Kiitos että laitoit Jimlockin sinne, niin tämä oli aidompi, eikä yökkinyt silmille ja tilaa jäi myös Johnlock-ajatuksille.

Mei
We are Robin Hood.

kia

  • ***
  • Viestejä: 14
  • I've got an idea.
    • minun blogini
Vs: BBC!Sherlock: Laudalla (Sherlock/Moriarty, k-13)
« Vastaus #4 : 02.12.2012 09:01:46 »
Wild Child: Kiitos :) niin, helposti kun kirjoittaa, niin kuvittelee ne ilmeet, yms, sinne tekstiin (jotka eivät ole ihan itsestäänselvyys). Joten seuraavaan tekstiin lisää kuvailua! :)
"Look at that, Mrs. Hudson. Quiet. Calm. Peaceful. Isn't it hateful?" -SH

Funtion

  • Vieras
Vs: BBC!Sherlock: Laudalla (Sherlock/Moriarty, k-13)
« Vastaus #5 : 21.04.2013 23:00:39 »
Mä en tiennyt itkeäkö vai nauraa, kun huomasin että tässä on shakkia... koin juuri tänä vuonna naurettavan häviön shakkiottelussa, voi hyvä tavaton miten idiootti mä olin siirtojeni kanssa... :DD Mutta Jimlock + shakki on jotain huuuuumaavaa yhdessä! Vaikka oonkin satavarma, että Jim voittaisi sen. Taatusti ja epäilemättä. Koska se on älykkäämpi ja tekee siirtonsa aina ennen Sherlockia. Niin shakissa kuin muutenkin. (Onneks tässä ei paljastettu voittajaa!)

»Vaikka  toisaalta, kapteenitkin ovat vain sotilaita.
Tässön ylimääräinen välilyönti ennen toisaalta-sanaa.

Good save the Queen!»
...eiks tässä pitäis olla God eikä Good?

»Sherly, sherly
Uskoisin myös että nimet, jopa lempinimet, tulee isolla. Sherly siis.

Jooh, sisällöltään tää jäi vähän köyhäks, enkä oikein aina ymmärtänyt noita reploja, et miks ne oli uudella rivillä vaikka puhuja pysyi samana... lisäks en tykkää noista vänkyröistä joita käytit repliikkiviivojen/lainausmerkkien sijaan, mut tää on toki makuseikka. Komppaan aika paljon Vanillan kommenttia. Ja tosiaan, viittaukseen Johnlockiin mäkin löysin ja siks pyörittelinkin silmiäni, koska about 99 % Finin Jimlock-teksteissä on viittauksia Johnlockiin. Huoh.

Mutta ihan kiva teksti, hyvä idea, vaikka toteutus ei ihan ollutkaan mun mieleeni! : ) Pidin myös tuosta sotilasvertauksesta, tuosta että kapteenitkin ovat vain sotilaita. Olisi ollut ehkä parempi, jos sen olisi jättänyt siihen, eikä sitä oltas selitetty puhki (koska nää kaks on viimeisiä henkilöitä joiden tarvitsee selittellä) ja lukija ois saanut ite oivaltaa sen. Mut menihän se noinki. Kiitos! : )