Kirjoittaja Aihe: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale  (Luettu 3478 kertaa)

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Name: Ikuisesti puoli kaksi
Rating: S
Pairing: Ron/Lavender
Genre: drama, angst, romance
Beta: ei
Disclaimer: Kaikki Harry Potter -universumin hahmot, paikat ja nimet kuuluvat J.K. Rowlingille. Teksti on tarkoitettu puhtaasti viihteelliseksi, eikä sillä tehdä rahaa.
Summary: Koska kun kello on puoli kaksi, se on puolet yli yksi ja puolet vailla kaksi. Eikä mikään ikinä muutu.
A/N: Inspiraatio iski, ja raapustin tämän raapaleen ja tuplaraapalleen määritteiden väliin jäävän tekstinpätkän. Canon10 on nyt korkattu munkin osaltani!



Aamuaurinko paistaa sisään pylvässängyn eteen vedettyjen verhojen väliin jäävästä raosta. Ron kääntää kylkeä nahkeilla lakanoilla ja hautaa päänsä tyynyyn, koettaa epätoivoisesti taistella vastaan aamun karistaessa unihiekan silmistä. Hän pukee valkoisen paidan ylleen, jättää jaksamattomana ylimmän napin auki ja laahustaa Suureen Saliin aamiaispöytään. Pekoninreunaa järsiessään hän on armottoman huonolla tuulella. Koska kun kello on kahdeksan, on liian aikaista herätä.

Lavender hyppelehtii Ronia vastaan käytävällä, poika välttelee tämän läpitunkevaa katsetta ja ympärilleen kiertyviä käsiä, huulia jotka tuntuvat limaisilta hänen omiaan vasten. Hän antaa tytön pujottaa sormensa omiensa lomaan ja kiskaista mukaansa jonnekin, minne hän ei tahtoisi mennä, ei Lavenderin kanssa, muttei vastaa myöntävästi eikä kieltävästi, kun vaaleahiuksinen tunnustaa rakkauttaan.

Koska kun kello on puoli kaksi, se on puolet yli yksi ja puolet vaille kaksi. Eikä mikään ikinä muutu.





« Viimeksi muokattu: 20.03.2012 17:56:12 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale
« Vastaus #1 : 06.12.2011 09:24:06 »
Aloitan kliseisesti: miksei tätä oo kommentoitu! :o  ja jatkan (aivan yhtä kliseisesti), että korjataanpa se puute ;) Mä itseasiassa menin seikkaileen sun listaukseen ihan tietoisesti ja tää tarttui sattumalta silmään. Hyvä että tarttui, koska täähän on selkeesti Rarrya! Mä oon aivan varma siitä <3

Okei, ensinnäkin toi nimi. Mä luin tän ehkä neljä kertaa läpi ennen kuin aloin saada haisuakaan siitä, mihin toi nimi viittaa. Tai kyllä se tavallaan kolkutteli mielen laitamilla, mutta en saanut siitä otetta. Mut sitten hetkellisen pohtimisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että sen täytyy viitata siihen, että puolitoista on enemmän kuin yksi, mutta vähemmän kuin kaksi. Ihan kuten tuossa puolitoistaraapiksen (tarkistin, ei ollut ihan 150 mutta ehkä se on fluctuating situation :P ) lopussa sanotaankin. Onpa nyt  tyhmä olo, koska sehän tosiaan sanotaan siinä, mut (ehkä) mä oon keskimääräistä hitaampi \o/

Täs on kivasti yhdistetty (Ronin) tavanomainen aamuinen tilanne: väsyttää mutta on pakko nousta. Ja sitten vielä Lavender lisää lusikkansa keitokseen ja tulee limaisine huulineen lääppimään. Tuplaharmi, mutta kuitenkin sellainen tilanne, ettei Ron halua/jaksa siitä paeta.

Limbo. Siellä Ron on. Ja kuten tuolla alussa jo hehkutin, niin ihan selkeesti tässä viitataan Rarryyn ja siihen, että Ron oikeesti haluaisi Harryn kuivia-muttei-ainakaan-limaisia huulia ja Harrylle Ron ei taatusti vastaisi ei-myöntävästi-eikä-kieltävästi <3

Aw. Kato kun onnistuin hettificletin vääntämään Rarryksi :P

Noniin. Asiaan. Täs on hirveestki kivoja sanoja ja ilmauksia, kuten nahkeat lakanat, jaksamattomana jätetty napitus (olikohan toi nyt kuitenkin tahallinen :P ) ja nuo aiemmin jo mainitut limaiset huulet. Vöe. Ron parkaa, mut tuotahan se usein on, kun on helpompaa jäädä kuin paeta ja aktiivisesti etsiä sitä mitä haluaa eli HARRYA!!! :E


Kiitos tästä, oli lyhyydestään huolimatta (tai ehkä juuri siksi, koska lyhyt on usein painokkaampaa) valtavan monipolvinen ja tasokas (sanan kahdessa eri merkityksessä) teksti :-*

-B



//
Täytyy kyllä nostaa hattua, kun sait tämän käännettyä Rarryksi vaikkei Harrysta sanota sanaakaan ;D Tuon on pakko olla jonkinlainen taitolaji, minulle ei tullut mieleenkään.
Kyllä! Sellaisen taidon saavuttaa, kun oikein hioo itseään Rarrylla, mieluusti fluffyisella sellaisella. Mestaritasolla femmestäkin saadaan Rarry, mä oon vasta kisälli :E
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011 20:31:55 kirjoittanut Beelsebutt »
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale
« Vastaus #2 : 11.12.2011 20:21:41 »
BButtis, aloitan vielä kliseisemmin: hui, miten hurjan pitkän kommentin olet raapustanut näin lyhkäisestä tekstistä! Vau, kiitos hurjan paljon.

Älä sure, minullakin on keskimääräistä pidempi sytytyslanka, joten liity kerhoon ;D Nimi tosiaan viittasi juuri tuohon, hyvä että se lopulta selvisi! Nimet ovat ikuisuusongelma allekirjoittaneelle, mutta tämä on niitä ainoita tekeleitä, joiden otsikko muodostui päässä valmiiksi jo ennen itse tekstin valmistumista. Se tavallaan kertoo omaa tarinaansa - riippuu vähän siitä, miten tuon sanan ikuisesti tahtoo tulkita.

Täytyy kyllä nostaa hattua, kun sait tämän käännettyä Rarryksi vaikkei Harrysta sanota sanaakaan ;D Tuon on pakko olla jonkinlainen taitolaji, minulle ei tullut mieleenkään. Mutta voihan tämän toki noinkin ajatella, ihan hyvin sekin sopisi mukaan kuvioihin. ;D

Ja huh, mitä nyt aamutunnelmiin tulee, niin huonot aamut ja vätystys ovat kyllä minulle liiankin tuttuja. Ehkä sen vuoksi niitä tulee tuupattua teksteihinkin. Mutta kiva kuulla, että pidit aiheesta, siis sekä tuosta aamumarinasta että muista inhoista tapahtumista. Kiitos ihan hirmuisen paljon kommentistasi, se piristi minua rutkasti. Tästäkin oli kiva kuulla palautetta, ja kun se vielä oli jopa positiivista, niin kyllä se hymy huulille nousi. Kiitos kehuistasi, ja kommentoinnista muutenkin ♥

bannu by Ingrid

Funtion

  • Vieras
Vs: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale
« Vastaus #3 : 31.12.2011 17:35:48 »
Toi otsikko herätti mun mielenkiinnon. Enkä joutunut pettymään, todellakaan! : o

Tää on ihanasti pyöritetty ajan ympärille. Eka mainitaan kello kahdeksan, milloin on liian aikaista herätä ja sit lopussa on puoli kaksi, joka ns. symboloi sitä ettei mikään muutu? Jos tää ois yhtään pidempi, tätä ois hauska lukee siten että juoni kulkis kellon mukaan; ehkä jokainen tunti merkkais jotain? Niin ja musta toi oli tosi fiksusti keksitty tohon, että puoli kaksi on puolet yli yks ja puolet vaille kaks - nerokasta! Viel kun just äsken vasta ymmärsin noiden ykkösen ja kakkosen merkityksen: puolet enemmän kuin yksi henkilö ja puolet vaille kaksi henkilöä. Hassua (nerokasta, oikeesti!)

Noi sun sanavalinnat tuntuu ihanan harkituilta. Vaikka teksti on lyhyt, siihen pääsee hyvin mukaan. Eniten tykkäsin ilmauksista nahkeat lakanat, järsiä pekoninreunaa ja sit toi "jonnekin minne hän ei tahtoisi mennä, ei Lavenderin kanssa."

Arg, mä oon ihan sanaton tän kanssa. Mut tykkäsin hirmusesti, kai sen jo tajusit tästä epämääräisestä selostuksestani? :')

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale
« Vastaus #4 : 25.07.2012 14:07:26 »
fierté, ensinnäkin, anteeksi kun vastailen näin myöhässä, hyi minä. Kommentistasi tuli kuitenkin niin leveä hymy huulilleni, etten voi jättää vastaamattakaan!

Ihanaa, että oivalsit tuon ajan merkityksen ja pidit siitä. :) Itsekin pidän tästä (yllättävän paljonkin, yleensä omat tekstit ovat aina vähän "njääh" verrattuna muiden teoksiin) idealtaan, jotenkin tykästyin tähän ajatusta päässä pyöritellessäni. Joten todella kiva kuulla, että tämä aukeaa muillekin yhtä selkeästi enkä ole ollut tapani mukaan sekava, ja että jää vielä positiivistakin sanottavaa.

Tulin oikeasti todella hyvälle tuulelle kommentistasi, kiitos hurjan paljon kehuistasi ja yleensäkin siitä, että jätit kommentin jälkeesi!

bannu by Ingrid

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale
« Vastaus #5 : 03.10.2012 21:53:21 »
Chelsey, kiva että pidit otsikosta! Olen siitä itsekin aika ylpeä, koska yleensä otsikkoni ovat todella laimeita ja tylsiä, kun olen niin huono niiden keksimisessä. Joten ihanaa, että kerrankin onnistuin! Ja mukava kuulla myös, että tykkäsit myös siitä mikä sitä seurasi. Raapaleiden kanssa on ollut minulle aina vähän kinkkistä valita, että mitä kaikkea tuon esille, joten hienoa jos mielestäsi tämä toimi tällaisena.

Ja haha, taidanpa haistaa ihan pienoisen Ron/Hermione-shipperin! :D Pohdintojasi oli kiva lukea, hauskaa että tulkitsit tätä noinkin pitkälle ja sait tästä noin paljon irti.

Valtavat kiitokset siis vaan itsellesi kommentistasi, sepä vasta piristys olikin!

bannu by Ingrid

FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale
« Vastaus #6 : 13.11.2012 13:13:58 »
Vau, täytyy sanoa, että tuo viimeinen lause on maailmaamullistava. Pidän myös siitä, ettei Ron pidä Lavenderista tässä. Vähän jäi häiritsemään, että eikö sillä Ronilla ollut housuja, kun se meni syömään. Kai sillä oli. Nyt tekee mieli pekonia. :)
Loistavaa työtä, ehdottoman upeaa kiteytystä. Paljon kaikkea näin lyhyessä tekstissä, siellä rivien välissä. :)

Kiitos.

-Frac


I'm into Herbology now u_u

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 702
  • d a d d y
Vs: Ikuisesti puoli kaksi | S, Ron/Lavender, raapale
« Vastaus #7 : 13.11.2012 20:02:30 »
FractaAnima, kiva kuulla että pidit! Kommenttisi oli mukava yllätys, kun en odottanut tähän enää niitä tulevan. Ja kehut toki olivat vielä mukavampia, niitä on aina ihana kuulla :) Ja nyt kun sanoit, niin tuo housuihin liittyvä huomio pitää ihan paikkaansa - tuosta tosiaan jää sellainen mielikuva, ettei niitä ole, kun vain paita mainitaan. En kuitenkaan nähnyt kirjoittaessani tarpeelliseksi paneutua vaatteiden pukemiseen sen yksityiskohtaisemmin kuin muihinkaan asioihin, näin lyhyessä tekstissä kun olisi ollut hassua kiinnittää niin paljon huomiota niin epäolennaiseen. Päätin kuitenkin ne vaatteet mainita, koska tavoittelin mielikuvaa sellaisesta tylsästä, rutiininomaisesta aamusta, niin en jättänyt niitä kokonaan poiskaan. Mutta joo, tuon toteuttamista olisi pitänyt miettiä vieläkin tarkemmin, nyt kun tuo sekaannuksen tuoma huvitus saattaa vähän latistaa tunnelmaa :D

Kiitos paljon palautteestasi!

bannu by Ingrid