Kirjoittaja Aihe: [Lisää tähän haluamasi kirosana], K-11, tajunnanvirtaa  (Luettu 2449 kertaa)

cissys

  • ***
  • Viestejä: 125
  • A bloody big ship
Ikäraja: K-11
Genre: Originaali tajunnanvirta
Haasteet: Osallistuu Tajunnanvirtaa-haasteeseen
A/N: V*tutti. Syntyi kännykkään yöllä pihakeinussa istuessa.


--

[Lisää tähän haluamasi kirosana]

Mä oon niin kyllästynyt tähän. En teiniangstiyhyykaikkivihaamua-kyllästynyt, vaan oikeasti kyllästynyt. Tunnen sen luissani asti ja oon niin täynnä tätä että mun tekis mieli vaan oksentaa. Oksentaa pois vaikka ne luutkin, vaikka tuskin se siltikään helpottaisi. Tää oksetus.

Mua inhottaa ihmiset ja niiden saamattomuus. Itsesääli saa mut voimaan pahoin, samoin kuin petetyt lupaukset.  Huomiohuoraus on ällöttävää, valehtelusta nyt puhumattakaan. Mutta ihan eniten mua oksettaa arvostuksen puute. Eikö ihmiset osaa enää arvostaa toisiaan? Teet mitä hyvänsä, vuosi vuotensa perään, niin saat vain kaikki syyt niskoillesi. Sinähän et tee koskaan mitää väärää.

Helvetti, mä oon tehnyt kaikkeni sun eteen. Valvonut öitä miettien, peläten. Soitellut sinne ja tänne ja tuonne, tutuille ja tuntemattomille, tietääkseni ootko vielä kunnossa tai edes hengissä. Itkenyt itseni uneen ja jopa rukoillut Jumalalta apua vaikka en ole siihenkään sitten esikoulun uskonut. Mitä helvettiä mun pitäisi vielä tehdä? En mä voi pakottaa sua onnelliseksi. Vaikka hankkisin sulle maapallon ja Kuun ja puolet avaruudesta niin et sä tulisi onnelliseksi. Onnellisuus lähtee itsestä, ei ympärille kerätyistä ihmisistä ja materiasta. Sun pitää myös itse tehdä jotain sen eteen, yksipuolisena ei toimi mikään. Ystävyyskin on kahden kauppa, jos satuit unohtamaan.

Mä en tunne sua enää, etkä sä mua. Sulla oli mahdollisuus, kymmeniäkin, mutta sä heitit ne kaikki ikkunasta tuulen mukaan. Onhan se paljon hauskempaa viiltää ranteet auki ja laittaa mut pelkäämään kuin ottaa itseään niska kiinni ja oikeasti yrittää edes muuttaa asioita. Sun täytyy ymmärtää että mullakin on elämä ja joskus tulee vastaan raja ystävyydellekin. Ja nyt se raja on ylittynyt. Mä toivotan sulle hyvää loppuelämää, mä vilpittömästi toivon että sä löydät onnesi vielä. Mutta en siltikään voi olla nauramatta tän oksetuksen keskellä kun mietin miten paljon ihminen voikaan muuttua vuodessa - kuitenkin muuttumatta lainkaan.

--
« Viimeksi muokattu: 10.05.2015 08:43:10 kirjoittanut Pyry »
there's a bluebird in my heart that wants to get out but I pour whiskey on him and inhale cigarette smoke

LoveForever

  • toivoton tapaus
  • ***
  • Viestejä: 264
  • Patrick Kane on rakkaus<3
    • Blogini:)
Hihhihhihhiiiiiiii ;D Tää oli hyvä tämmönen aamunavaus teksti ennen koulua<3 Ekaks mä haluun sanoo et Jeeeee! Oon eka. Sitten et tää oli ihana. Ja muuta ei sit ollukaan. Tohon oli helppo samaistua jne.
Lainaus
Onnellisuus lähtee itsestä, ei ympärille kerätyistä ihmisistä ja materiasta.
..ihmisistä ja materiaaleista. Kenties?
Älä mieti asiaa tarkemmin. Anna olla ja mennä ohitsesi kuin tuuli ja linnut ja nuoruus ja neitsyys.. Eikö näin olisi paremmin? <3

cissys

  • ***
  • Viestejä: 125
  • A bloody big ship
LoveForever, kiitos kommentista! Kiva kuulla että tykkäsit. Tuolla materialla meinaan ihan tavaraa (eräs tuttuni käyttää sanaa materia ja jotenkin se on sitten näköjään tarttunut mullekin...), vaikka se ei ehkä olekaan mikään maailman parhain ilmaisu siihen. :D
there's a bluebird in my heart that wants to get out but I pour whiskey on him and inhale cigarette smoke

toivelipas

  • ***
  • Viestejä: 24
  • Ava by: Irkku
Minäkin tykkäsin tästä. c: Kuten LoveForever sanoikin tähän on helppo samaistua.
Lainaus
Mä toivotan sulle hyvää loppuelämää, mä vilpittömästi toivon että sä löydät onnesi vielä. Mutta en siltikään voi olla nauramatta tän oksetuksen keskellä kun mietin miten paljon ihminen voikaan muuttua vuodessa - kuitenkin muuttumatta lainkaan.
Tykkäsin eniten noista viimeisistä lauseista ja mieleeni tuli eräs entinen ystävyyssuhteeni. Lisäksi erilainen otsikko on hieno. Eipä sitten kai muuta, pää lyö tyhjää kommentoinnin suhteen.

cissys

  • ***
  • Viestejä: 125
  • A bloody big ship
toivelipas, nääääääin paljon kiitoksia kommentistasi. :) Ihana kuulla että tykkäsit. Ja juurikin entisen ystävyyssuhteeni pohjaltani mä tämän kirjoitinkin, hih.
there's a bluebird in my heart that wants to get out but I pour whiskey on him and inhale cigarette smoke

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Tajunnanvirraksi tämä on todella selkeä ja hyvin rakennettu/rakentunut. Vaikuttaa siltä, että aikaa on ollut käytössä niin paljon kuin sitä on halunnut käyttää, paikka vain on ollut erikoinen. Yö on kyllä todella inspiroiva vuorokaudenaika, samaten ulkoilma, eikä näitä kahta voi kirjoittamiseen yhdistää oikein kuin lämpimällä säällä.

Karsastan fikkejä, joissa puhutaan yksikön toiselle persoonalle, mutta tässä se ei ollut paha. Tämä on jotenkin todella aito. Tuli lukiessa sellainen fiilis, että teksti tulee suoraan kirjoittajan sydämestä ja ettei näissä ajatuksissa ole mitään fiktiivistä loppujen lopuksi. Tiedä häntä, mutta se ainakin toi pohdiskelun sisällön paljon lähemmäs. Siksi sinulle kertominen ei häirinnyt, kun tämä vaikutti ikään kuin viestiltä jollekin.

Hieman häiritsevä tekijä oli oksetus-sanan käyttö. Aluksi se oli vain sanavalinta muiden joukossa, mutta se toistui niin monta kertaa, että meni maku. Synonyymina olisi voinut käyttää esimerkiksi pahoinvointia tai kuvotusta, jotka ovat vähemmän murteellisia, mutta sopivat silti puhekieleen. Eipä sillä, tajunnanvirtaahan tämä on.

Ensimmäinen lause toi mieleeni TV-sarja Pasilan päähenkilön Kyösti Pöystin, joka puhuu hyvin samalla tavalla, mikä nauratti minua kauheasti - hyvällä tavalla. Se herätti kiinnostuksen lukemaan loppuun, vaikka sarjaa katsomattomat eivät tuota pointtia huomaakaan.

Pidin siitä kuinka alun laaja näkökulma kapeni tasaisesti yksittäisten henkilöiden väliseen ihmissuhteeseen. Vaihdos oli nopea, muttei yhtäkkinen.

En osaa ruveta analysoimaan tämän "juonellista" sisältöä. Muoto oli miellyttävä ja kerronta sujuvaa, joten tykkäsin kovasti. Kiitos.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Zarroc

  • Epäilyttävä hirviö
  • ***
  • Viestejä: 1 380
Huhhuh...
Voi jeesus sentään, linkkaan tämän kohta entiselle rakkaalleni ja ilmoitan, että helvetti, nytpähän tiedät miltä minusta tuntuu all the time. Tajunnanvirraksi tämä oli selkeä, punainen lanka löytyi ja sitärataa. En kyllä nyt osaa muuta sanoa, otsikko oli aika loistava. Lähinnä sen takia tämän avasinkin, en ole moneen tuonkaltaiseen törmännytkään.
En nyt saa äkkiseltään itsestäni kyllä irti mitään muutakaan, mutta hienoja tunnetiloja. Hehe. Ja ihan vaan pisti vituttamaan sinunkin puolesta.
Kiitos.

~ Zar

Sinä olet minun elämäni valo jonka takana on pimeys
Avasta kiitokset Ingridille & bannerista Vaniljelle.