Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 119974 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #280 : 18.07.2019 00:28:03 »
Nekoconin musiikkiohjelma on nyt tsekattu! Pääsin katsomaan Antti Pylsyn pianokonsertin, joka oli aivan ihana. Kannattaa käyä tsekkaamassa hänen Youtube -kanavansa täältä. Myös mainitsemani kaupungin orkesterin animekonsertti oli täyttä kultaa, ei sitä voi kuin ylistää vuosi toisensa jälkeen. Parasta, että sinfoniaa omasta kiinnostuksesta pääsee kuulemaan myös marraskuussa, samaisella Musiikkikeskuksella Kuopiossa. Jos pelimusiikki, klassinen ja näiden yhdistelmä korkea- ja populaarikulttuuria kiinnostaa, tsekatkaa tämä. Itse intoilen tuonne pääsemisestä niin paljon.  <3 <3

Musaohjelmasta jäi näkemättä sunnuntain Sinfinian, johon pitää kyllä paremmalla aikaa perehtyä, kun kiinnostaa aika kovasti. :) Illan reivit vetivät veronsa, mutta kunnon konejytä pistää kyllä tanssijalan vipattamaan, jos ei muuta. Onko täällä muita elektronisen musiikinfaneja?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #281 : 07.08.2019 00:52:39 »
Aaa, pakko hehkuttaa, että Machinae Supremacyn keikka oli ihan huisi. ♥♥ Se oli perjantaina, mistä taisinkin puhua jossain Finissäkin ja olin niin täpinöissäni, että ei tosikaan! Kaikenlisäksi saatan päätyä hyvällä tuurilla musavideolle, kun  ne kuvaa keikoilta musavideo -matskut ja olin suoraan kameran edessä jollain kuvaushetkellä. :D Machinae Supremacy on ehdottomasti lempibändini, josta olen nauttinut jo viisi kertaa livenä! :)

Onko muut päässeet musa-, festari-, tms. videoihin? :D Välillä törmää, että tuttu on päässyt! Sitten se, onko teillä ollut kivoja festareita, keikkoja tai muita musiikkihommia kesällä? :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #282 : 13.08.2019 18:00:00 »
Odotatteko te jotain keikkoja?

Ihanaa, et pääsen hypettää jollekin :D
Syyskuussa, Hatarin keikka. Tätä oon jo maaliskuussa haavellut, haave toteutui kesäkuussa, kun keikka julkasiin ja siitä lähtien oon tätä odottanut. Saatan kuulostaa oudolta, mutta en oo koskaan nähny itselle rakasta bändiä livenä ja nyt se vihdoin toteutuu. Oon niin onnellinen, et joka kerta, kun kuuntelen Hatarin musiikkia, tajuan uudelleen, et tuun kuulemaan sen biisin livenä.


Onko muut päässeet musa-, festari-, tms. videoihin? :D Välillä törmää, että tuttu on päässyt! Sitten se, onko teillä ollut kivoja festareita, keikkoja tai muita musiikkihommia kesällä? :)

Tähän voidaan varmaan laskee, et olin oikee linssilude Ruississa 2015. Ensin näyn hyppimässä aivan keskellä kuvaa, yleisn joukossa Studio Killersin aikana, Sannin kohdalla, aina kun kuvattiin yleisöä takaapäin, siin oli mun selkä. Ja paras oli Apulannan päätteeksi. Olin eturivissä kaverini kanssa ja keikan päätteeksi Sipe Santapukki tulee alas lavalta, mä kurkotan sen aidan yli (en tiedä, mitä ajattelin tapahtuvaksi, mutta tein sen) ja Sipe halaa mua. Sen jälkeen oltiin kaverin vaa sillee "That just happened" ja halattiin toisiamme. Ja tää koko hali-episodi meni Yle areenaan joksikin aikaa :D
« Viimeksi muokattu: 13.08.2019 18:06:13 kirjoittanut Natura Morta »
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 642
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #283 : 14.08.2019 15:37:33 »
Onko muut päässeet musa-, festari-, tms. videoihin?
Valitettavasti joo. :D En aio linkittää, mutta bändillä White Flame on nimeltämainitsematon musiikkivideo, joka on kuvattu Tampereen Kukkaisrockissa vuonna 2012 muistaakseni. Tällä kyseisellä videolla näyn myös minä siellä eturivissä tosi kiinnostuneena ja muuta... :D Muutenkin olen päässyt ehkä vähän liiankin moneen fanin kuvaamaan videoon keikalta x ja y, kun se on kuvattu taaempaa ja itse riehun eturivissä. Sitten on tietysti aivan asia erikseen Provinssi, etenkin tämän kesän Provinssi, jossa aika varmasti päädyin kerran jos toisenkin videoitavaksi Beast in Blackin keikan aikana, koska eturivi paras rivi!

Sitten se, onko teillä ollut kivoja festareita, keikkoja tai muita musiikkihommia kesällä?
Provinssi!!!! Kolme päivää putkeen alkaa olla vähän liian rankkaa vanhalle, mutta ai että, en silti olisi jäänyt sieltä kyllä pois, vaikka olisi maksettu! Oli kyllä niin huippua siellä, ettei mitään rajaa, vaikkakin parina päivänä ne parhaat artistit oli aivan väärillä lavoilla vääriin aikoihin. Mutta oli siitä huolimatta kyllä ihan paras Provinssi varmaan ikinä, mitä olen siellä käynyt! (Eikä tämä johdu ainakaan kokonaan edes siitä, että olin puoliskoni kanssa siellä. xD)

Odotatteko te jotain keikkoja?
Beast in Black Jäähallissa joulukuussa!!! Lippuja ei vielä ole, kun en tiedä, että pitääkö mun olla työjutuissa seuraavana päivänä vai ei, mutta kunhan sen saan tietää, niin sitten on kyllä hommattava liput keikalle ja joku yöpaikkakin vielä. Mutta siitä tulee sitten kyllä niin hauskaa taas, ettei mitään rajaa! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #284 : 11.09.2019 21:29:14 »
Oi, sopivasti avasin tämän topan - rakastan siis Indicaa! Itse kuuntelen spotifysta, mutta ne levyt olisi kyllä kiva saada fyysisenä myös itselle (vähän samoin ajattelen toisen suosikkibändini Within Temptationin levvyistä, ne on pakko saada kerättyä kaikki myös fyysisinä hyllyyn!). Suosikkilevyä ei ole, en osaa ikinä valita kokonaista suosikkilevyä, vaan aina valitsen lempi kappaleet. Rannalla, Pidä kädestä, Ikuinen virta... Siinä muutamia mainitakseni. Aivan ja Lapsuuden metsä! Englanniksi ei toimi mielestäni yhtä hyvin, usein ohitan englanninkieliset versiot. Jos olisi tehty aivan uusia kappaleita englanniksi eikä versioita suomenkielisistä, voisin olla eri mieltä. :D Jonsun ura ei ehkä vielä oo huipussaan, eihän häneltä ole muistaakseni tullut kuin pari kappaletta vasta (ja jos on tullut albumi, niin kiroan itseni etten oo huomannut). Muistaakseni Jonsu on saanut/saamassa lapsen, mikä voi osittain olla ehkä syynä hiljaisuuteen musiikkiuralla. :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #285 : 18.10.2019 18:39:07 »
Minä \o Olin ahkera fanittaja etenkin joskus 2008-2010, mutta kuuntelen edelleen. Suurin osa suosikeista on valitettavasti hajonnut... (Ja jos totta puhutaan, ayabien lopettaminen oli ehkä se eka ja isoin "askel" mikä sai mun j-rock-fanituskauden päätökseen, koska aika pian sen jälkeen kaveriporukatki hajos jne. en kyllä syytä itse ayabieta tästä :D). Onneksi musiikki on jäljellä. Ja oon iloinen, että osa bändeistä tekee välillä vähän comebackia, kuten vaikka juuri mainitsemani ayabie, ja Psycho le Cému näyttäs puuskuttavan eteenpäin hyvällä tahdilla! (Mikä on kiva, koska kun ehdoton lempparini Mix Speaker's,Inc. lopetti, olo oli tyhjä...)

Myönnän kyllä sen, että uusiin bändeihin en oikeastaan ole tässä myöhemmin noiden kovimpien fanivuosieni jälkeen tutustunut. Ainoaksi poikkeukseksi voisi sanoa Royzin, jota aloin kuunnella 2014, ja One Ok Rockin, joka oli mulla hyvin tiedossa kaaauan ennen kuin aloin kuunnella vähän enemmänkin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #286 : 18.10.2019 18:58:35 »
Lainaus
Kuunteleeko joku j-rockia?
Kai :D Itse kuuntelen jonkin verran japanilaista musiikkia (esim. Yuya Matsushita ja Perfume), mutta j-rockiin tuli tutustuttua tässä joku aika sitten vähän paremmin. SID on aika usein soitossa, se alun alkaen oli enemmän ehkä visual kei -henkinen bändi, mutta nykyään se on tainnut siirtyä pois siitä skenestä - ja mun mielestä se on kuitenkin rockia (ottamatta sen suuremmin kantaa siihen, onko se kuinka visual/oshare kei). Oon tähän mennessä ollut aika nirso musiikkini suhteen, koitan kyllä suht aktiivisesti etsiä muutakin j-rockia, josta ehkä voisin tykätä. SID kolahti saman tien, muiden kanssa ei ole ollut samanlaista kolahdusta. The Gazettesta tykkään kanssa, mut noin muuten oon lähinnä pitäytyt yhdessä ja samassa :D

Oon kyllä tosi nirso ihan länsimaisen rockin kanssakin. Montaa toki kuuntelee sillain "ei oo muutakaan kuunneltavaa", mutta semmosia joita jaksais kuunnella pidempiäkin aikoja on aika vähän.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2019 19:02:21 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #287 : 18.10.2019 21:38:34 »
Minä kuuntelen myös. Löysin j-rockin joskus 2007, unohdin sen joskus öö 2011(?) ja sitten löysin sen uudestaan vuosi pari sitten. En tiedä noista genreistä oikein mitään, niin en osaa sanoa millaista kuuntelen, kai noista bändeistä suurin osa menee sen visual kei -kategorian alle, mutta soittolistoilla on myös monia epävisuaalisia helmiä popista metalliin ja teknoon ja punkkiin ja vaikka mihin! Oon jämähtänyt ehkä enemmän vanhaan rokkiin, kun parhaiten uppoaa esim. X, D'erlanger, By-Sexual, Dir en grey, Loudness ym. mut nyt viimeisinpänä oon koittanut löytää enemmän industrial-tyylistä musiikkia. Ja myös vähän uudempaa kuin noita jotka on ollut pinnalla 30 vuotta sitten :'D

Ja en tiiä teistä muista, mut ai vitsi ku välillä kaipaan sitä aikaa kun j-rock oli in, kun en sillon ujona lapsena uskaltanut olla mukana missään eikä ollut samanhenkisiä kevereita tai muuta kivaa. Luin vaan fikkejä kaiket päivät. Oon nyt koittanut uudelleen vähän vanhempana ja rohkeampana päästä juttuihin mukaan paremmin.

Lainaus
Ja harmi kun en ole löytänyt Spotifysta Malice Mizerin musiikkia.
Se on kyl harmi kun itellänikin monet lempparit uupuu Spotifystä. Tosin miusta ollaan menty nyt lyhyen ajan sisällä huimasti eteenpäin, vähän aikaa sitten siellä ei ollut melkein yhtään j-bändiä. Nykyään sieltä löytyy vaikka mitä!

On aina ihana kuulla jos joku muukin kuuntelee vielä näitä, vaikka ne kulta-ajat olivatkin joskus 10 vuotta sitten. : DD

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 336
  • Lunnikuningatar
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #288 : 04.03.2020 18:03:49 »
Kuulkaas! Mistäs te löydätte uutta musiikkia? Mä oon kotoisin sellaisesta ajasta, jona sitä löytyi last.fm-sivustolta ja 8tracksista, mutta niitä ei käytä ihmiset enää, joten se ei enää toimi. Spotify on siitä hankala, että sen algoritmit on mun kohdalla ihan sekaisin ja syöttää esimerkiksi instrumentaaleja toisinaan Discover Weeklyn täydeltä. En tiedä, notta miksi.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #289 : 04.03.2020 19:18:39 »
Mä oon viime aikoina löytänyt uutta musiikkia lähinnä niin, että YouTube on suositellut jotain mun kuunteluhistorian perusteella ja oon sitten niitä randomisti klikkaillut. Oon aina ollut toooosi laiska itse aktiivisesti "etsimään" itselleni uutta kuunneltavaa, oikeestaan kaikki on tullut mulle enemmän tai vähemmän vastaan niin, että oon itse vaan ollut passiivinen "vastaanottaja" :D Sillä tavallakin löytyy kyl paljon hyvää musaa kuunneltavaks, vaikka on tuuristakin kiinni, mitä oikein tulee vastaan.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #290 : 04.03.2020 20:09:06 »
Mä oon ehkä vähän vanhanaikainen, mut käytän edelleen aktiivisesti last.fm:ää. :D

Pidän Spotifyssa kans aika kätevänä toisten tekemiä soittolistoja, mitä tykkään selailla ja napata kuunteluun sieltä täältä biisejä ja mistä tykkään ni lisään sit omille listoille. Jos esim. on fiilis että haluun kuunnella jotain 80-luvun fuusiofazzia, etin toisten käyttäjien listoja mihin on valmiiksi kerätty hittejä eikä miun tarvitse itse käydä kaikkia artisteja läpi. :D Sen sijaan harvoin löydän mitään noiden listojen kautta, mitä Spotify valmistaa miulle itelleni valmiiks. Niissä pyörii aina ne samat artistit mitä kuuntelen jo valmiiks tai sitten jotain mikä ei ole yhtään sellaista mitä just silloin haluaisin kuunnella. Viikon suosituksista ehkä joskus löytyy joitain kivaa.

Rosmariini

  • Tulesta syntynyt
  • ***
  • Viestejä: 780
  • Created by fear
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #291 : 04.03.2020 22:13:25 »
Kuulkaas! Mistäs te löydätte uutta musiikkia? Mä oon kotoisin sellaisesta ajasta, jona sitä löytyi last.fm-sivustolta ja 8tracksista, mutta niitä ei käytä ihmiset enää, joten se ei enää toimi. Spotify on siitä hankala, että sen algoritmit on mun kohdalla ihan sekaisin ja syöttää esimerkiksi instrumentaaleja toisinaan Discover Weeklyn täydeltä. En tiedä, notta miksi.

Spotifya käytän enimmäkseen itsekin, mutta minä kuuntelen niin paljon, että algoritmit osaavat suositella minulle aika hyvin kaikkea. Jossain varmaan tästä mainitsin jo, mutta esim. viime vuonna kuuntelin yhteensä 72 tunnin edestä Spotifysta musiikkia :"D. Mutta usein nuo Daily Mixit pyörittävät samoja vanhoja biisejä, jonka takia käytän aika paljon Spotifyn Browse-toiminnon kautta löytyviä listoja, erityisesti "Fiilis"-genren alta. Sieltä suosikkilistojani ovat esim. "Most Beautiful Songs in the World" ja "You & Me." Myös "Poppia työpäivään" ja "Aamukahvi" kuuluvat omiin lemppareihin. :D Youtube-suositukset ovat monesti myös ihan yllättävän hyviä!

Käytin last.fm:ää aktiivisesti nuorempana, mutta jossain vaiheessa Spotifyni lopetti siihen synkkaamisen. Nyt kuitenkin tästä keskustelusta inspiroituneena päätin aktivoida sen uudelleen, joten minutkin löytää nyt uudestaan kyseisestä palvelusta nickillä moodrose. :P


i think if i gave you my heart, you would treat it tenderly.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #292 : 04.03.2020 23:23:29 »
Tulen myös suosittelemaan Spotifya. Se alkaa ehdottamaan omia listoja niiden perusteella, mitä itse kuuntelee ja mitä enemmän kuuntelee, niin sitä toimivampia ne listat yleensä on ollu. Esim. "Daily Mix" -listoja, joissa on sekaisin sellaisia biisejä, joita jo löytyy omasta soittolistasta ja sitte uusia, siis tuon Viikon suositukset -listan lisäksi. Niissä mulla ainakin on ollut enemmän valinnanvaraa, koska Spotify osaa jotenkin jaotella ne genren mukaan, eikä mulla ainakaan tuu tavisbiisien sekaan asmr-ehdotuksia. :D Ja tietty eri genreille ja kaikelle on omat listansa, ja viikottaisille uutuuksille.

Toinen tapa on mennä Youtubeen kuuntelemaan jotain ja antaa automaattisen toiston etsiä seuraava biisi. Aika usein se tosin ainakin mulla löytää vaan niitä, mitä on ennenkin kuunnellut, mutta kyllä se joskus jotain uuttakin ehdottaa. :D Ja usein musavideoiden sivuun tulee uusia suosituksia, joita voi kuunnella. Youtubesta löytyy myös soittolistoja. Ja jos löytyy, niin joissain tapauksissa myös jotkut on voinut tehdä Viikon/Kuukauden uutuudet -listoja, jos on jostain tietystä genrestä tms. kyse.
Hyppää lehtikasaan!

Simma

  • The Witch
  • ***
  • Viestejä: 419
  • banneri © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #293 : 05.03.2020 14:53:09 »
Käytin last.fm:ää aktiivisesti nuorempana, mutta jossain vaiheessa Spotifyni lopetti siihen synkkaamisen. Nyt kuitenkin tästä keskustelusta inspiroituneena päätin aktivoida sen uudelleen, joten minutkin löytää nyt uudestaan kyseisestä palvelusta nickillä moodrose. :P

Hihi jes, hienoa että muutkin sitä vielä käyttää. : D Miullakin oli tässä vuosia välissä etten muistanut koko juttua, tosin se oli kyllä koko ajan kiinni Spotifyssa, mutta ei tullut käytyä katsomassa profiilia että miltä se oikein näytti (meni vähän motivaatio silloin kun tuota sivustoa päivitettiin eikä se ollut enää läheskään niin kiva käyttää kuin mitä ennen). Nyt oon taas käyttänyt tuota aktiivisemmin ja vähän väliä tulee käytyä vilkuilemassa noita listoja että mitä oon kuunnellut milloinkin ja kuinka paljon. Seurasin siua, vaikka ollaankin vaan low :--D varjokopio siis olen siellä.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #294 : 05.03.2020 15:09:33 »
Nyt kun täällä tosta last.fm:stä puhuttiin niin pitipä mennä kurkkaamaan omakin profiili sieltä :D Oon näköjään viimeksi kuunnellut musaa lastiin scrobblaten vähä reilut kolme vuotta sitten... Profiilissakin lukee vielä, että olisin 21 XD

En kyl oo enää aatellut, että last.fm:ää käyttäisin, mutta hauska mennä katsomaan tota omaa profiilia. Oon kyl edelleen sitä mieltä et toi uusi sivudesign on ruma (vaikken oo varma miten uusi toikaan nyt on :D)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #295 : 22.03.2020 09:26:25 »
Erään artistin keikka siirrettiin maaliskuulta lokakuulle. Harmi kun musiikkielämykset on nyt vähissä. Spotify-musiikki on nyt ykkönen. Oon kuunnellu Linkin Parkin musaa. Siinä bändissä oli asennetta! Ja juuri nyt soi Dead by Sunrise.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2020 19:12:49 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #296 : 27.03.2020 19:57:25 »
Linkin Park on tosi hyvä! Etenkin Breaking the Habit on mulle tärkeä biisi. Tykästyin siihen jo silloin, kun se ilmestyi, ja edelleen uppoaa. Siinä on myös tosi mieleenpainuva musiikkivideo. Montaa musavideota en lapsuusajoiltani muista, mutta Breaking the Habit on yksi niistä.


Mä oon tämän vuoden puolella päätynyt vähän sattumien kautta kuuntelemaan Q-poppia (eli kazakstanilaista poppia). Aika monessa näistä on jotain k-pop-vibaa, mutta kuitenkin ihan oma meininkinsä :D Ja hitsit ku kazakki kuulostaa laulettuna kivalta! Niin paljon rohisevaa ärrää ja suhisevaa ässää ♥ Etenkin oon rakastunut Aydana Medenovan kappaleeseen Menimen Bile (tää on musta semmosta "ei niin k-poppimaista" :D). Tosi kaunis kipale (+ Aydana iteki on niin kaunis niinku mitä miten joku voi olla niin nätti). NINETY ONE on myös kova, niillä on paljon hyviä biisejä. Lempparini on varmaan BARI BILED.

Samojen sattumien kautta löysin myös sellaisen uzbekistanilaisen laulajan kuin Sogdiana, ja ne biisit, mitä häneltä olen kuullut, on upeita. Etenkin tykästyin hänen kappaleeseensa Veter Dognat'.

Oikeestaan ainoo valittamisen aihe mulla on, etten pääse kielimuurin takia nauttimaan näiden biisien sanoituksista (muuta kuin sen verran, miten kivalta kazakki, venäjä jne. kuulostaa laulettuina). NINETY ONE toisaalta on lisännyt about jokaiseen videoonsa englanninkieliset käännökset, mistä olen erittäin kiitollinen. Ymmärtää ainakin biisien merkityksen vaikkei pääsekään nauttimaan tarkoista sanavalinnoista ja niiden sävyistä/merkityksistä.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #297 : 30.05.2020 10:54:01 »
Oho, kazakstanilainen pop on mulle ihan uutta kun en aiemmin oo kuunnellut! Pitänee jossain vaiheessa kuunnella. Onneks musiikkipuolella on jokaiselle jotakin ihanaa!   :)
« Viimeksi muokattu: 09.04.2021 03:28:47 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #298 : 30.05.2020 11:35:33 »
Joo se on kyl kiva päätyä kuuntelemaan jotain uutta. Ja ite kun en mitenkään "etsi" uutta musiikkia kuunneltavaksi, niin se on aina hauska yllättyä siitä, mitä tuleekaan vastaan :D Oon tässä viime aikoina kuunnellu entistä enemmän mm. just Sogdianaa ja Ninety Onea. Oon päätyny kans kuuntelemaan venäläistä ja ukrainalaista poppia! Hauskasti pyörin näin maasta toisen valtiorajoja pitkin ;D  Eilen kans tuli vastaan uusi bändi: KeshYOU, joka on käsittääkseni myös Kazakstanista. Tästä tulee kans semmoset k-pop-vibat, tykkään.

Se on kans kiva, että nää biisit inspaa kirjoittamaan ja myös pitää mun inspiraatiota yllä muutaman ficini suhteen. Hyödyn siitä huomattavasti, sillä mulla on kymmeniä ficejä kesken, enkä oikein tiedä, miten pääsisin joidenkin kanssa etenemään. Sogdianan Love Storya kuunnellessa sain kans niin vahvaa inspistä yhden suunnitteilla olevan jatkikseni suhteen, että päätin, että siitäkin tarinasta täytyy tulla pidempi kuin alun perin ideoin :D (Ja siitä jatkosta tulis ehdottomasti toinen jatkis.)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #299 : 19.07.2020 19:05:17 »
Mitäs ootte kuunnellu näin kesällä? Ite oon kuunnellu Ranskan Alman albumia Ma peau aime. Onko kukaan kuunnellu Pablo Alborán- nimisen artistin musaa? Upea ääni!  Mandopop on sitten asia erikseen. F.I.R. ja S.H.E on ihan mahtavia! Uusi artisti mun soittolistalla on Françoise Hardy! Oon kuunnellu tätä artistia vasta vähän.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2020 11:43:51 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)