Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 29227 kertaa)

Eririn

• captain of skyrissian
  • Jedi like my father before me
    • kiliel is a lesbian ship
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #300 : 09.04.2019 12:59:10 »
Abarat: Mun oma suosikki BLACKPINKin biiseistä on As If It's Your Last kuten tossa aiemmin mainitsin, joten suosittelen. Playing With Fire, Stay, DDU-DU DDU-DU ja Forever Young on myös hyviä. Tosin ylipäänsä mun mielestä kaikki tän ryhmän biiseistä on tosi hyviä^^ mutta noilla pääsee hyvin alkuun.

Haruka

• Taskukokoinen
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
« Vastaus #301 : 09.05.2019 00:06:01 »
Mun viimeisin löytö Suomipopin saralla on Ellinoora. Oon jo about ekan levyn ilmestymisestä lähtien kuunnellut kyseistä artistia aina, kun uusia biisejä on tullut ja tykkään kovasti näistä "Sinä 4ever" sekä eetun kanssa tehdystä "Bäng, bäng, typerä sydän"-biiseistä. Helmikuussa käynyt katsomassa Ellinooraa Tavastialla livenä ja tykkäsin kovasti. Odotan, koska häneltä tulee se toinen albumi.

Kuinka monella on biisilistoillaan sellaisia biisejä, joiden tykkäämistä tavallaan häpeää? Itse tunnustan Kasmirin "Vadelmaveneen" kuuluvan näihin mun ns. Guilty Pleasure-biiseihin, joiden kuuntelemista ja itse laulamista oon hävennyt, kunnes pari päivää sitten kyseinen biisi soi mulla koko aamun korvamatona ja mun oli itse pakko laulaa se ihan acapellana päästäkseni siitä korvamadosta eroon :D

Abarat

« Vastaus #302 : 19.05.2019 13:52:59 »
Ellinoora on ihan jees artisti, hieno ääni ja soittaa myös ukulelea? Ystävä kysyi keikalle, saa nähdä mennäänkö.

Kuunteleeko kukaan kiinalaista musiikkia? Tietääkö joku yhtyeen nimeltä S.H.E?
« Viimeksi muokattu: 19.05.2019 16:53:04 kirjoittanut Abarat »

Vlad

• Sudenmorsian
  • Valvoja
  • Loveatar
« Vastaus #303 : 23.05.2019 16:48:15 »
Kiinalainen musiikki ei ole mulle oikeastaan yhtään tuttua (joskus soi taustalla jotain perinteisempää kiinalaista musiikkia kirjoitushälynä), kun itse kuuntelen enemmän japanilaista musiikkia silloin, jos en halua kuunnella jotain länsimaista.. Japanilaisesta musiikista mä taidan kuunnella ehkä eniten Yuya Matsushitaa, Perfumea ja SIDiä... Tosin koitan etsiä jotain uutta J-rock/visual kei -tyyppistä kuunneltavaa, joka kolahtaisi, kun muuten taidan kuunnella enemmän J-poppia, jos jotain kuuntelen.

SID on kyllä mun uusimpia musiikkikolahduksia. En olis mitenkään osannut olettaa, että bändi, johon törmäsin käytännössä sattumalta kolahtais ihan niin paljon, mutta kun kuuntelin heidän muitakin biisejä kuin ne pari, jotka tiedän (mm. Monochrome no Kiss oli tuttu, muita tunnettuja ois Uso, Rain ja Enamel - tai ainakin, jos animepiireissä pyörii, niin varmaan voi olla tullut vastaan) niin totesin, että soittavat kyllä sellasta musiikkia, josta ite tykkään. Mikä on aina kiva havainto, koska kivaa musiikkia ei koskaan voi olla liikaa :3

Haruka, varmaan mullakin on jotain Guilty Pleasure -biisejä, mutta lennosta ei tuu yhtäkään mieleen :D
A King only bows down to his Queen.

The only difference between try and triumph is a little umph.

"Always"
1946-2016

Abarat

« Vastaus #304 : 18.06.2019 20:44:01 »
Onko joku kuunnellu Didon uusinta eli Still on my mind-levyä? Kirjaston laina-ajat on niin pitkiä, etten tehnyt edes varausta että saisin levyn käsiini. Ostin CD-levyn omaksi. Käsittääkseni LP-levyt menee kuin kuumille kiville, eikä niitä ole montaa levykaupoissa. Didolla on taianomainen ääni. En tosin ymmärrä mikä pointti on kappaleessa You don't need a god?

S. H.E-musiikki on yllättävän koukuttavaa pop-musiikkia. (Mandopop)
Löytämäni artisti on Cecilia Cheung. Lajityyppi Cantopop. Oon ihan hurahtanut kiinalaiseen musiikkiin. YouTubessa on laulujen käännöksiä. 

...ja hurahtanut espanjalaiseen musaan! La oreja de van Gogh on oikeesti hyvä bändi ja Amaia Montero on ihana artisti! Tykkään hänen äänestään kovasti. Espanjankielisiä artisteja/bändejä saa ehdottaa! Shakira on kestosuosikkini, sekoittaa kivasti espanjaa ja englantia. Oottelen El Dora2-levyä.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2019 21:59:23 kirjoittanut Abarat »