Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 119720 kertaa)

Chelle

  • partner in crime
  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #120 : 24.09.2013 15:25:11 »
Joululauluja oi. Mun ehdoton lemppari on Heinillä härkien kaukalon, joka oli mun pianokappaleena muutama vuosi taaksepäin. Toinen mitä nyt äkkiseltään tulee hyvänä mieleen on Tulkoon joulu. Ja Varpunen jouluaamuna on tosiaan nätti mutta surullinen biisi, pienempänä mä en tykännyt siitä yhtään just sen surullisuuden takia.

Löysin Frank Oceanin tässä yks päivä. Oon siis kyseisen herran biisejä kuunnellut ennenkin, mutta joskus pari viikkoa sitten Thinkin' Bout You iski oikein kunnolla. Ja Forrest Gump. Ja Super Rich Kids. Koko channel ORANGE oikeestaan. Koska sanoitukset ja se tunnelma ja kaikki on ihan täydellistä.
this is a fairytale
and i am the witch

mariesdec

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #121 : 30.09.2013 18:02:03 »
Mulla ei hirveästi vakkarisuosikkibändejä ole, joita popittaisin koko ajan, kuuntelen aika lailla yksittäisiä biisejä. Paljastan itseni kuitenkin hirveäksi Hurts ja Linkin Park faniksi *heiluttaa kättä*. Mutta John Newmanilla, Paramorella, Phoenixilla, P!nkillä, Katy Perryllä, Asteella, Cheekillä, Olly Mursilla on ainakin joitain hyviä kappaleita. Dingo ja Nickelback on myös sellaisia bändejä, joilla on paljon biisejä, joista tykkään! Kaikki One Directionit, Robinit ja muut voi suksia kuuseen minun puolestani ;D

Hiljainen Talvi

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by: R0land
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #122 : 09.10.2013 18:38:21 »
Sab: Minulle tuli synttäri lahja aikasessa, kun sain tiedon tuosta solisti asiasta, hyvä päätös minusta. Kyseessä on aivan ihana laulaja,  joka teki kesän Tuskassa minuun vaikutuksen. Itse toivon kovasti, että Floorin tullessa solistiksi palataan takaisin Tarjan aikoihin, ja niihin soundeihin.
  Anetesta pidin kyllä kovasti, mutta vanhat kappaleet eivät häneltä nin hyvin taittuneet kuin Floorilta.

Ootellessa jatkoa mieleniinnolla.
"Caught in all, the stars are hiding,
That's when something wild calls you home, home,

If you face the fear that keeps you frozen
Chase the sky into the ocean
That's when something wild calls you home, home"

                  - Lindsey Stirling

Varja

  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #123 : 09.10.2013 18:46:49 »
Jos tuo CD-levy ei ole mun postilaatikossani huomenna, niin vedän itkupotkuraivarit ja alan kyselemään, että missä hitossa se viipyy. Viime viikon torstaina laitoin tilauksen, eikä vieläkään ole kuulunut.
It's not what you said,
It's the way you say it
It's not what you did,
It's the way you do it

Uusi Tokio Hotel Routine-foorumi

hannavaan

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #124 : 13.10.2013 19:29:00 »
Musiikki on rakkaus, sitä ilman en voisi elää! Paljon on tullut kuunneltua kaikenlaista musiikkia elämäni aikana ja tullut käytyä melkein kaikenlaiset genret läpi etsiessä sitä itselle sopivaa musiikkia, joka loppujenlopuksi kaartui goottipuolelle. Nykyään olen melkoisen nirso musiikkimaun suhteen, enkä oikeastaan kuuntele, kuin neljää bändiä, jotka ovat vieneetkin sydämeni sitten kokonaan. :)

Bändit, joista tällä hetkellä diggailen eniten ovat; Lord of the Lost, joka puolestaan on saksalainen goottimetalliryhmä ja, jonka musiikkin rakastuin suunnilleen vuosi sitten Trash Fest - tapahtumassa, jossa näin heidät livenä ensi kerran. Jo aiemmin olin hieman Spotifystä kuunnellut ja todennut, että tämän minä haluan nähdä Deathstarsin lisäksi, jota pääasiassa menimme tuonne Trashiin katsomaan ja kävikin sitten niin, että LOTL veti mielestäni paljon paremman keikan ja samalla varasti sydämeni. Mukaan tarttui keikalta heidän uutukainen levynsä "Die Tomorrow" ja huomasinpa myöhemmin kotona tuota kuunnellessani etsiväni netin uumenista aiempiakin levyjä ja tilattua lopulta nekin hyllyyni. Nyt olen suunnilleen vuoden fanittanut tätä mainiota bändiä ja Trash Festssä heidät taas tulee näkemään livenä toisen kerran. <3 (Why I don't live in Germany?!)  On vain niin minun musiikkiani. Suosittelen tutustumaan ja kuuntelemaan mm. sellaisia kappaleita kuin "Die Tomorrow", "Credo", "See you soon", "Prison", "Dry the rain", "Sex on legs" jne.

Muita suosikkejani ja niitä, joita olen kuunnellut jo useamman vuoden ovat; Marilyn Manson, joka jo yläasteiässä iski "Beautiful people" kappaleellaan ja vielä tänäkin päivänä tulee kyllä kuunneltua, joten pitääpi kai todeta, että minun ja Mansonin välinen rakkaus on ikuista. Sitten toinen, jota olen kuunnellut reilut kolme - neljä vuotta, on Deathstars. Tuo ruotsalainen indrustial - yhtye varasti sydämeni joskus 2009 luvun loppupuolella "Death dies hard" - kappaleellaan ja sekin oli samanlaista rakkautta ensi kuulemiselta, kuin Lord of the Lostinkin kanssa. Lisäksi noina samoina aikoina tutustuin nykyiseen parhaaseen ystäväänikin juurikin Deathstarsin kautta ja tuo bändi yhdistää meitä vielä tänäkin päivänä. DS on kyllä yksi suurimpia rakkauksiani, mitä levyhyllystäni löytyy. I really love this band! <3

Näiden lisäksi uusin suosikkini on saksalainen Lost Area, jonka löysin Lord of the Lostin kautta ja, jonka levyjä en vielä omista, mutta netin kautta olen kuunnellut paljonkin ja aivan mielettömän rakastunut heidän musiikkiinsa. Juuri niin minulle tehyä musiikkia kuin vain olla ja voi.

Pakko lisätä tähän samaan listaan vielä semmoinen bändi, kuin Murder F.M. Olen menettänyt tällekin orkesterille kyllä niin sydämeni, kun näin heidät livenä TrashFestissä, jonne pääasiassa mentiin Lord of the Lostin takia ja sitten kotosalla huomasinkin kuuntelevani kyseistä bändiä yhä vain enemmän ja enemmän! TrashFest on kyllä tapahtumana ihan huikea, sieltä löytyy melkein joka vuosi uutta kuunneltavaa, vaikka meneekin vain yhdeksi päiväksi ja vain tietyn bändin takia. <3

NicuQ

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #125 : 23.10.2013 15:40:44 »
Ooh, puhetta Nightwishista. Te onnekkaat pöllöt, kun saatte nauttia musiikkinne ihan oikealta levyltä. Meikäkin toivoisi olevansa tarpeeksi varakas, että riittäisi rahat kyseiseen levyyn, mutta ei nyt. Ehkä joskus. Joka tapauksessa Nightwish on yksi harvoista ns. nykyajan bändeistä, joita kuuntelen ja ihan syystäkin on. Niin upeaa musiikkia ja jotkut laulut tuntuvat ihan satutarinoilta, en vaan osaa olla pitämättä Nightwishin kappaleista. He vain sekoittelevat eri tyylilajeja niin uskomattoman taitavasti, etten edes löydä sanoja.

Ihan näin muuten oon tosi kiintynyt 70-80-luvun musiikkiin: Dexy's Midnight Runners, Earth, Wind & Fire, David Bowie, Bee Gees yms. Tykkään menevistä biiseistä, mutta tykkään myös rennommista ja muutenkin vähän vanhempi musiikki on tosi inspiroivaa. Toisaalta tykkään myös ihan laittoman paljon sellaisista bändeistä kuin Marianas Trench ja Skillet.

Usein ihmiset tulevat huomauttelemaan mulle, kuinka "se on Skrillex, eikä Skillet" ja joudun joka kerta hillitsemään haluni läimäistä käsi otsalleni. Ihan sama kenen käsi, kunhan saan jotenkin ilmaistua sen tunteen, että älkää tulko viisastelemaan, jos ette tiedä, please. Koska Skillet ja Skrillex ovat ihan eri bändit ja omasta mielestäni Skilletin lyriikat ja biisit ovat vain parempia. They just are. Mutta jokaisella oma musiikkimakunsa tietenkin. Myös Passengerilla on tosi suloisia sanoituksia.

Mutta kaikkien näiden bändejen ja hienojen sanoituksien keskellä oon myös ihan kamalan tykästynyt ihan vaan soundtrackeihin. Varmaan kaikki tietää jollain tasolla sen tunteen, kun pelkkä musiikki riittää kertomaan kaiken tarvittavan ja inspiroi ihan kamalasti jossakin asiassa. Ootteko koskaan/nyt lähiaikoina törmänneet joihinkin ylitsepääsemättömän hienoihin soundtrackeihin, joiden kuuntelemista ette vaan osaa lopettaa?

invisible deer

  • susilapsi
  • ***
  • Viestejä: 256
  • ava by Auroora
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #126 : 23.10.2013 18:11:15 »
Mitä kuka puhuu Skilletistä, olen paikalla. Päivää.
Skillet on aivan ihana bändi, vaikka uskoton shaiba olenkin ja jotkut biisit on vaan liian hengellisiä mulle. Silti se musatyyli on jotain, jota en voi vastustaa ja suurin osa lyriikoista nappaa ihan täysillä. Haluaisin niitten levyt käteeni, mutta kun rahaa on jokseenkin rajallisesti, niin täytyy tyytyä kuuntelemaan netistä. (tajuttoman ärsyttävää muuten tuo Skilletin ja Skrillexin sekottaminen toisiinsa, niin erilaiset on kyllä, et ihan hävettää niitten puolesta jotka noin väittää)

Muita 30 Seconds to Mars faneja missään? En kyllä voi sanoa olevani enää niin koukussa siihen kuin joskus, mutta liput on keikalle ostettu ja ihan tyytyväisenä sinne oon menossa. Ei paha, todellakaan. Tosin niitten uus levy oli vähän pettymys, ei varmastikaan tuu kuunneltua sitä niin puhki, kun niitä vanhoja.

Itken muuten verisiä kyyneleitä, sillä en pääse Black Veil Bridesin keikalle tässä marraskuun alussa. Koko vuoden oon sitä ootellut (edellisen keikan peruuntumisesta asti) ja nyt sitten en pääsekään. Saavat muuten pysyä yhdessä siihen asti, että pääsen ne näkemään vielä joskus livenä! (hemmetin Ash, se on kyl pakko päästä joskus bongaamaan)
there is freedom in the dark once someone has illuminated it

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #127 : 23.10.2013 18:46:22 »
Ää, saanko itkeä? Skillet ja Skrillex sama asia? Eih.

Ja Skillet on kyllä hyvä bändi. Niillä on joitakin ihan mahtavia kappaleita. Comatose, Falling Inside the Black, Whispers in the Dark ja Imperfection for example. Skrillexiltä olen kuullut muutaman biisin ja vaikka ihan kuunneltavia olivatkin niin ei kyllä vedä vertoja Skilletille. Ja näin sanoo toinen "uskonnoton shaiba" täällä :D

Ja jatkaakseni tällä "uskonnoton shaiba" linjalla niin olen yllättävän paljon alkanut kuuntelemaan bändejä joiden musiikki luokitellaan uskonnolliseksi. Esimerkiksi juuri tuo Skillet ja sitten Nine Lashes ja Thousand Foot Krutch. Viimeisin on yksi mun lempibändeistä tällä hetkellä. Ei sillä periaatteessa ole mitään väliä, että ne itse on uskonnollisia ja itse miellän itteni ateistiksi, mutta silti on sellain pieni hämmennys päällä. Mutta ei se mitään. Hyviä bändejä ja hyvää musiikkia :) En siis valita :D
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

koodivirhe.

  • Sua pukee kauneus.
  • ***
  • Viestejä: 47
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #128 : 24.10.2013 14:32:15 »
Ja jatkaakseni tällä "uskonnoton shaiba" linjalla niin olen yllättävän paljon alkanut kuuntelemaan bändejä joiden musiikki luokitellaan uskonnolliseksi. Esimerkiksi juuri tuo Skillet ja sitten Nine Lashes ja Thousand Foot Krutch. Viimeisin on yksi mun lempibändeistä tällä hetkellä. Ei sillä periaatteessa ole mitään väliä, että ne itse on uskonnollisia ja itse miellän itteni ateistiksi, mutta silti on sellain pieni hämmennys päällä. Mutta ei se mitään. Hyviä bändejä ja hyvää musiikkia :) En siis valita :D
Itsellä vähän sama, välillä suorastaan vihaan uskontoja, mutta uskonnollinen musiikki jostain syystä iskee helposti. :D ...Tota kirjottaessa alko soimaan Flyleaf, well played, iTunes.

Flogging Molly keikka kuukauden päästä, jes. o/ Liian monen vuoden odotus palkittu. :D

Ja minulla on menossa parin viikon Lana Del Rey -fanitusputki. Young and Beautifulia kuunnellut luvattoman paljon, pelkään, että kun fanitusputki menee ohi niin ei enää jaksa kuunnella kuin kerran kuussa, niin kävi My Chemical Romancen Na Na Na... biisin kanssa.
Kasta kynä sydämeeni, ja kerro tarina.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #129 : 06.11.2013 09:52:36 »
Ää, saanko itkeä? Skillet ja Skrillex sama asia? Eih.

Ja Skillet on kyllä hyvä bändi. Niillä on joitakin ihan mahtavia kappaleita. Comatose, Falling Inside the Black, Whispers in the Dark ja Imperfection for example. Skrillexiltä olen kuullut muutaman biisin ja vaikka ihan kuunneltavia olivatkin niin ei kyllä vedä vertoja Skilletille. Ja näin sanoo toinen "uskonnoton shaiba" täällä :D

Vai menee porukalla Skillet ja Skrillex sekasin : D tekee kyllä munkin vähän itkeskellä tuolle! Skillet on/oli kyllä hyvä, vuosiin en oo kuunnellut mutta joskus aikoinaan tuli luukutettuu kovastikin just tuota Comatose-albumia. Ja todellakin paljon parempaa kuin Skrillex :'D

Vaikka täällä topsussa jengi taitaakin olla enemmän rockin ja metallin suuntaan kallistuvaa niin pakko silti tulla huutelemaan että onko täällä muita, jotka odottaa Lady Gagan uutta albumia kuin kuuta nousevaa? Koska krhm täällä yks joka popittaa uusia biisejä jo tässä vaihees n. koko valveillaoloajan, levy tilattu ennakkoon ja ei kestä millään odottaa sitä muutamaa päivää mikä tässä on vielä odotusta jäljellä : D Oijoijoi, oon vaan niin intona tästä koko levystä! Kaikki julkaistut biisitkin ovat imo ihan mahtavia, Applauselle nyt en alkuun ihan hirveesti lämmennyt, mutta Do What U Want, Venus, Dope ja Aura... tykkään<3

Ja mua ihan hämmentää ettei tästä oo vielä ollut täällä juttua, mutta olikos kukaan finiläinen kattomas PMMP:n jäähyväiskeikkoja? Mitä tykkäsitte? Oon itse hieman katkera siitä että piti tyytyä istumapaikkoihin, mulle kun on paljon luontevampaa riehua kentällä, mutta itse keikasta ei niin mitään valittamista. Taisin vollottaa vissiin ainakin kolmen ekan levyn biisien ajan, tuo bändi on vaan sellanen että sen kanssa on kasvanut ja siihen liittyy hirveesti muistoja, jotenkin tosi haikeeta ja käsittämätöntä ajatella että nyt niitä ei pääse enää katsomaan n. kaikilla festareilla eikä uutta matskuakaan oo tulossa. Oivoi, mut hienot jäähyväiset ainakin oli.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Piitu

  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #130 : 11.11.2013 16:59:25 »
Aaaaaaaaa olen juuri nyt niin tajuttoman onnellinen ku vaan olla ja voi, onnistuin kuin onnistuinkin hankkimaan mulle ja miehelle liput HIMin uudenvuoden keikalle Tavastialle!<3 Ihanaa päästä näkemään ne taas, johan tässä pikku hiljaa alkaakin olemaan jo taas vuosi vierähtänyt edellisestä kerrasta. Oon aika lailla yrittäny pitää kiinni siitä että vähintään yhen kerran vuodessa pääsis HIMpuloita kattomaan ja kun kerta kesällä ei ollut mahdollisuuksia Ruisrockiin päästä niin pakkohan se oli sitten metsästää liput edes tuonne. Mieluisampaa toki näin, onhan tuo uudenvuoden keikka HIM-fanille kuitenkin aina tietyllä tapaa jotenkin erityisempi kuin ns. normikeikat, ainakin suurimmalle osalle porukasta. :)

Jotenka, uuttavuotta odotellessa tässä nyt sitten vaan.<3
Here it's safe, here it's warm
Here the daisies guard you from every harm
Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true
Here is the place where I love you

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #131 : 12.11.2013 18:50:53 »
Ja mua ihan hämmentää ettei tästä oo vielä ollut täällä juttua, mutta olikos kukaan finiläinen kattomas PMMP:n jäähyväiskeikkoja? Mitä tykkäsitte?

Minä olin! Itse asiassa mun oli tarkoitus tulla hehkuttamaan sitä tännekin, mutta jotenkin se näköjään jäi.
En tosiaan saanut sunnuntaille lippua (tajusin koko keikan jotenkin liian myöhään), mutta eipä se sitten haitannut, koska lauantaille sain ja vielä kentältä!
PMMP on aina ollut livenä kova, mutta tässä keikassa oli kyllä jotain aivan erityisen loistavaa. Olin isommassa porukassa siellä, ja koko keikan ajan tanssittiin, huudettiin ja hypittiin, laulettiin mukana. Pidin keikan biisilistasta, vaikka muutama oma suosikki jäikin puuttumaan.

Musta ehkä upeinta oli, että vaikka kyseessä oli jäähyväiskeikka, ainakin kentällä oli bileet. Tietenkin välillä herkisteltiin, mutta suurimman osan ajasta meininki oli ihan katossa. Eipä sitä kai muuta noilta voisikaan odottaa, ja kun itse olen seurannut bändiä ihan alkuajoista lähtien, kasvanut sen kanssa ja kehittänyt vahvoja tunnesiteitä kappaileisiin, niin olihan se upeaa. Pääsee ehdottomasti samaan kastiin muiden lempikeikkojeni Ultra Bran ja Imogen Heapin kanssa.
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

Bloody

  • Dr. Doom
  • ***
  • Viestejä: 281
  • Bang bang shot dead.
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #132 : 21.12.2013 21:05:47 »
Olen totaalisesti yllättänyt itseni kuunneltavan musiikin saralla. En ikinä kuivtellut, jotta kuuntelisin joskus Birdy:n musiikkia, vaikka se ei varsinaisesti sovikkaan mun musalistalleni. Hän kun ei ole mitenkään matala/karkea ääninen äijä. Vaan suloinen ja heleä-ääninen tyttö.

Vai miltä näyttää seuraavanlainen lista?

- Alice Cooper
- Deathstars
- Sixx A.M
- Mötley Crüe
- Birdy

Mutta jotenkin tämä herttainen tyttönen, onnistui kumauttamaan mua lekalla ohimoon. Ja kun hetken kuuntelin ja makustelin hänen musiikkiansa youtubessa, niin mun oli pakko laittaa tilaukseen Birdy: Fire Whitin levy. Ja oon sen saapumisesta saakka kuunnellut sitä lähes repeatilla. Pitänee hankkia se ensimmäinenkin....

- Bloody

Chelle

  • partner in crime
  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #133 : 22.12.2013 00:59:09 »
Lainaus
Mutta jotenkin tämä herttainen tyttönen, onnistui kumauttamaan mua lekalla ohimoon. Ja kun hetken kuuntelin ja makustelin hänen musiikkiansa youtubessa, niin mun oli pakko laittaa tilaukseen Birdy: Fire Whitin levy. Ja oon sen saapumisesta saakka kuunnellut sitä lähes repeatilla.
Haha voin samaistua kyllä täysillä sun tilanteeseen :D Birdyllä on niin täydellinen ääni ja toi uus levy on ihan järkyttävän hyvä. Mm. Wings ja Heart Of Gold on ollu mulle sellasia koukkuja että ei oo kuluneet puhki vaikka kuinka monesti oon ne kuunnellut. Ja kun puhe on Birdystä niin mun on pakko vielä hihkua että neidin liveversio Ed Sheeran The A Teamista on aivan mahdottoman hyvä ja imo voittaa alkuperäisen. 

Oon ihan rakastunut Arctic Monkeysiin. En oikeasti tiedä miten tää pääsi tapahtumaan, mutta kuulin muutama viikko sitten Why'd You Only Call Me When Your High radiosta ja sitten tuli kuunneltua koko uusin levy läpi Spotifystä. Oon kyllä tiedostanut ennenkin bändin olemassaolon mutta varmaan yhtään biisiä en ois kuukausi sitten osannu nimetä :D
this is a fairytale
and i am the witch

Gwenhwyfar

  • cinderella
  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #134 : 19.01.2014 12:10:13 »
Lainaus
Oon ihan rakastunut Arctic Monkeysiin. En oikeasti tiedä miten tää pääsi tapahtumaan, mutta kuulin muutama viikko sitten Why'd You Only Call Me When Your High radiosta ja sitten tuli kuunneltua koko uusin levy läpi Spotifystä. Oon kyllä tiedostanut ennenkin bändin olemassaolon mutta varmaan yhtään biisiä en ois kuukausi sitten osannu nimetä :D


Mulle kävi sama juttu muutama kuukausi sitten. Iskähän tuota bändiä (vanhempaa tuotantoa) kuuntelee, ja sitten jotenkin hänen  spotifylistan kautta tuli löydettyä tää Snap Out Of It. Sitte tulikin kulutettua ihan loppuun asti tuo koko levy.  :D

Mä en tiedä mikä siinä on, kun mulla on tapana kuluttaa puhki ihan kaikki bändit mitä kuuntelen. Toisaalta sitten sieltä välistä nousee niitä, jotka ei kulukkaan, ne hyvät. Passenger kuuluu parhaimpiin artisteihin, mitä oon koskaan kuunnellut. Siis ihan oikeesti. Sitten ku hänellä on tätä tuotantoakin vähän enemmän kuin vaan se yks levy. Viimeksi eilen löysin häneltä (minulle) uutta ihan mahtavaa kamaa. Divers & Submarines, voi hyvä jumala. Vaikka biisejä onkin vaan yheksän, on levy ehkä yksiä parhaimpia mitä oon koskaan kuullut. Suosittelen kaikille ihan älyttömästi.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 887
  • ava © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #135 : 30.01.2014 22:37:35 »
Oaah, ihanaa kuunnella pitkästä aikaa kunnolla bändejä, joita tuli teininä kuunneltua. Oon koko illan kuunnellut The Offspringiä hirveen nostalgisissa fiiliksissä. Tekis mieli vaan pomppia kämppää ympäri ja hajottaa paikat, koska olin unohtanut, miten menevää ja ihanaa tän bändin musa on. Tulee hirveesti kaikkia hyviä muistoja mieleen, kun joskus veljien kaa kulutettiin aikaa kolmistaan kattomalla jotain The Offspringin DVD:tä, jossa oli bändin musavideoita ja naurettiin niille. :'D Ja joskus ku pelattiin pleikkarilla, niin laitettiin taustalle soimaan kajareista The Offspringiä. Tahkottiin jotain Sormusten Herra -peliä sen tahtiin. x'D

Se on muuten jännä, miten jonkun bändin musiikista tulee ihan sydämenasia ja joku toinen jää sitten vain hetken huumaksi. On mahtava tunne kuunnella pitkästä aikaa musiikkia, jota ei ole toviin kuunnellut ja josta on kuitenkin aina tiedostanut pitävänsä. Ei sitä voi oikein sanoin kuvailla. :'D

Hiljainen Talvi

  • Eskapisti
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by: R0land
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #136 : 03.02.2014 11:24:52 »
Inhottaa se, että musiikki "vanhenee." Anteeksi kakarat, mutta mun suosikki kappale on mun syntymä vuodelta. Hitto soikoon.

Ei sillä tämä pikku tyttö rakastui Risto Juhaniin, jonka musiikkia löytyy vain spotifoysta (ei hajuakaan miten toi kirjoitetaan). Mahtavan surullista musiikkia, aivan ihanaa. Aurora niminen kappale, ja Pimeä saari ovat todella koskettavia, ja hienoja.
  Sinänsä hauska kun pääosin kuuntelen heavyä ja rokkia. Ei sillä.

Onko muut löytänyt uusia rakkauksia, jotka on ulkona omalta mukavuus alueelta poissa?
"Caught in all, the stars are hiding,
That's when something wild calls you home, home,

If you face the fear that keeps you frozen
Chase the sky into the ocean
That's when something wild calls you home, home"

                  - Lindsey Stirling

Aimtist

  • raremagneetti
  • ***
  • Viestejä: 448
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #137 : 03.02.2014 13:45:36 »
Onko muut löytänyt uusia rakkauksia, jotka on ulkona omalta mukavuus alueelta poissa?
Ensimmäiseksi tulee nyt mieleen Fort Minor. Itse kun normaalisti kuuntelen lähes mitä tahansa, jota voi vain jonkinlaiseksi rokiksi tai metalliksi luokitella, niin tuo on aika hyvin mun mukavuusalueen ulkopuolella. Silti Fort Minorin kappaleet Remember the Name ja Believe Me on kummatkin aivan vieny mun sydämen.

One Ok Rock <3 Siinä mun uusin bändilöytö. Viimiset viitisen päivää kuunnellut lähes pelkästään niiden biisejä ja ah, kappaleissa sekaisin englantia ja japania <3 Ja niin monta aivan ihanaa ja inspiroivaa biisiä! Liar, Et Cetera, Deeper Deeper, The Beginning, Smiling Down... Ärsyttää vaan, koska tiedän ittestäni sen, että jos jatkan noitten kuuntelemista taukoamatta niin en jaksa kohta kuunnella edes koko bändiä. Miksi biiseihin kyllästyy? Ärsyttävää...
Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 887
  • ava © Ingrid
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #138 : 13.06.2014 17:20:29 »
Linkin Parkin The Hunting Party vuoti nettiin tossa olisiko vähän alle viikko sitten ja vitsit kun se on hyvä ja positiivinen yllätys tuolta bändiltä. A Thousand Suns -albumista en niinkään pitänyt, vaikka voisin lukea itseni pienimuotoiseksi LP-faniksi. Living Things oli kans ihan kuunneltava albumi, mutta välillä on tuntunut, et olis into lopahtamassa tuota bändiä ja sen musiikkia kohtaan. Onneksi uskalsin kuunnella tuota uutta albumia, ei vitsit, jo muutaman kuuntelukerran jälkeen tietyt biisit jää päähän soimaan ja olen taas in love with Linkin Park. :'D Parempaa piristysruisketta en tähän elämäntilanteeseen olisi toivonut. :) Se on jännä, miten LP aina kokeilee kaikkea erilaista ja kuulostaa silti aina ihan itseltään eri tyylilajeillakin. :'P

Kauhee ihqutuskommentti, but I don't even care. >: )

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #139 : 14.06.2014 14:28:57 »
Onko muut löytänyt uusia rakkauksia, jotka on ulkona omalta mukavuus alueelta?
Oon jo niin monta vuotta (köh köh, vuosikymmenen) kuunnellut goottia, rokkia ja punkkia, että oikein hämmästyin tässä yksi päivä, kun huomasin että puhelimessani on vajaa kolme tuntia klassista musiikkia ja steampunkia (mikä on sellaista teatraalista ja jännää ja seikkailumaista) eikä yhtään punkia tai metallia. Rokkiakin edusti vain Beatles, mikä on enemmän poppia kuin hikistä kasari/ysärirokkia. Ehkä mun musiikkimaku on sitten vihdoinkin muovautunut uomiinsa. Ehkä musta on tullut aikuinen. :D

No niin, mennäänpä uuteen rakkauteeni; klassiseen musiikkiin. Onko täällä muita, jotka kuuntelee klassista?
Suurin rakkauteni on Chopin ja Eugen Doga, mutta moni muukin iskee, kuten vaikka Bizet, Liszt ja Haydn (plus tietty kaikki Vivaldit, Bachit, Beethovenit, Mozartit, Sibeliukset ja Tchaikovskyt, mitä näitä nyt on.) Ennen vihasin klassista, mutta luultavasti vain siksi, että en ollut kuunnellut klassista. Nykyään puren hammasta kun kuulen ihmisten haukkuvan klassista, mutten sano mitään. Ei kaikesta tarvitse tykätä. Itseäni varsinkin Chopinin pianomusiikki vuoroin rentouttaa, vuoroin inspiroi. Eugen Dogan valssit taas saa mut piirtämään tai kirjoittamaan. Tai jos siivoan tai teen ruokaa, teen sen tanssiaskelin ja hymyillen, jos taustalla soi Eugen Doga. :D

Steampunk taas... sitä on niin erilaista, mutta yhteistä kaikille bändeille ja biiseille on dramaattisuus. Tai sellainen naivistinen iloisuus ja usko kaikkeen ja kujeilevaisuus. Steampunkia on kiva kuunnella kuulokkeilla kun kävelee kaduilla ja on asioilla, odottaa bussia tai tekee mitä tahansa arkista. Oma arkeni muuttuu silloin päässäni paljon enemmän mystiseksi ja iloiseksi seikkailuksi. Ja aina vähän hämmennyn kun otan kuulokkeet pois päästä. :D Mutta niin... mulla on aina tällaisia randomkommentteja. Jatkakaa. (:

-Ansa!


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin