Kirjoittaja Aihe: Musiikki #2  (Luettu 120019 kertaa)

LeFay

  • ***
  • Viestejä: 33
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #20 : 19.10.2012 14:12:42 »
Metallibändit coveroimassa tunnettuja poppikappaleita on parhautta. Twilight Guardiansin La Isla Bonita on yksi härskeimpiä mitä tykittelen ämyrit täysillä ja Revampiin perehdyttyäni niillä on ollut kiertueella Gagan Bad Romance setissä, josta muutamia kelpoja tallenteita. Lisäksi tykkään hulluna näistä mashupeista, joissa on yhteytetty metallia jälleen kerran tunnettuihin popbiiseihin.

"Lady Judas", Judas Priest / Lady Gaga: http://www.youtube.com/watch?v=Q-ZlRl1_4Ws

Meshuggahin, Behemothin ja Soilworkin kanssa paritettuna toimii myös.

Siinä 'huggahiin sekoitettuna: http://www.youtube.com/watch?v=qfOddwK7x3E
« Viimeksi muokattu: 19.10.2012 14:14:19 kirjoittanut LeFay »
Never met a kinder heart than yours

Let it bleed

Human_cannonball

  • ***
  • Viestejä: 308
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #21 : 19.10.2012 14:39:44 »
Onko teillä miten rönsyilevä musiikkimaku?
En voisanoa, että laidasta laitaan, koska silloin valehtelisin, mutta on mulla melkoisen laaja musamaku. Pääasiassa kuuntelen suomalaista metallimusaa (Nightwish ja Ensiferum suosikkeja), mutta viimeaikoina olen karkaillut aika pitkällekin. Kesäsin mulla on ainakin tapana kuunnella jotakin paljon rennompaa. Vaihtoehtorockia se kyllä tuppaa yleensä olemaan. Muutama viikko sitten kaverini suositeli mulle yhtä islantilaista artistia, joka tekee mukavaa piano-viulumusiikkia ja rakastuin. Lisäksi tykkään kuunnella paljon elokuvamusaa.
Aikasemmin mulla oli sellainen periaate, että rap ei ole musiikkia, eikä se ole sitä kyllä vieläkään. Kuitenkin multa löytyy koneelta yksi albumillinen Palefacea ja se on kyllä oikeasti ihan jees :) ainakin silloin kun siltä tuntuu.

Banneri by: Ingrid

SuklaaKissa

  • ***
  • Viestejä: 427
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #22 : 22.10.2012 11:31:30 »
Ne pölli mun serkun kyltin!! (Mitä ihmettä, käytän puhekieltä?)
Mutta siis joka tapauksessa. Minä ja serkkuni leiriydyimme Tampereelle Pakkahuoneen eteen odottelemaan Billy Talentin keikkaa n. kolme tuntia ennen ovien aukeamista, eikä ollut yhtään kylmä, uskokaa pois. Meille kylläkin tuotiin toppatakit ja kuumaa teetä, mutta se ei ole yhtään oleellista, joten taidan jatkaa selitystä... Kun pääsimme sisään, ryntäsimme heti niin lähelle lavaa kuin pääsimme, eli ehkä neljänteen riviin. Siinä sitten odoteltiin vielä tunti, että lämppäri, Jaako&Jay(?) aloitti ja soitti, minkä jälkeen taas odottelua ja yhdeksältä Billy Talent sitten vihdoin ja viimein aloitti.

Muutaman kappaleen jälkeen Ben huomasi meidän pitelemän kyltin, johon serkkuni oli hopeatussilla kirjoittanut: "Ian D'sa, we love your hair!" ja piirtänyt oikein kauniin chibi-Ianin. Se luki sen ääneen ja parin kappaleen jälkeen vielä toisen kerran ja huusi sitten "Give me that fuckin sign!" ja se otti sen lavalle ja vertasi Ianiin. Ben kehtasi väittää, että piirros näytti enemmän Astro boylta kuin Ianilta. Tämän jälkeen keikka jatkui meidän kannalta normaalisti lukuun ottamatta sitä, että serkkuni hymyili lähes koko loppuajan kuin naantalin aurinko ja omakin mielialani oli melko korkealla.

Mutta ei siinä vielä kaikki. Keikan jälkeen jäimme luotettavan lähteen vinkin mukaisesti kyttäämään keikkabussin viereen. Yksin emme joutuneet odottelemaan, mutta sillä puolella jolla seisoskelimme ei sentään ollut venäläisen faniklubin joukkoja. Kun olimme aikamme odotelleet, Ian tuli tupakalle ja serkkuni huusi hänelle: "you stole my sign!", mihin ei vielä reagoitu, mutta vähän ajan kuluttua Ian tuli juttelemaan ja totesi piirustuksen olleen hieno, mutta valitettavasti se oli niin hieno, että bändi otti sen mukaansa ja kertoi vievänsä sen studiolleen Torontoon. Tästä siis viestin aloitus.

Saatiin myös nimmarit ja serkkuni otti kuvat kaikkien muiden paitsi Benin kanssa, koska tämä ehti karata.

Mahtavaa.♥ Ja anteeksi ignooraus ja se, että tämä viesti ei nyt kovin suoraan taida kuulua musiikkikeskusteluun. Ehkä avautumistopic olisi parempi paikka...? :D

Paju

  • ***
  • Viestejä: 227
  • Okaketulta
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #23 : 22.10.2012 19:42:52 »
Paju ja rönsyilevä musiikkimaku? Voi kyllä! Vaikka taidan eniten kuunnella metallia ja siitäkin lähinnä folk, proge ja melodinen death sekä kaikki muukin soturi/viikinkihenkinen on sitä peruskamaa, niin kyllä miun sydämessä on paikka sekä indierockille ja herkälle folkille Death Cab for Cutien ja Scandinavian Music Groupin tyyliin, kuin kaikelle punkahtavammalle ihan Disco Ensemblestä suomipunkkiin asti. Eikä pidä unohtaa psycho- ja rockabillyä sekä vanhaa swing jazzia taikka soundtrackeja sekä klassista!

Voisin tosiaan nyt suositella Ólafur Arnaldsia tässä topassa enemmänkin kun siitä huomasin maininnan! ;) Tämä ihana islantilainen säveltäjä tekee kaunista viulu-pianomusaa joka on jotain neoklassiseen vivahtavaa meininkiä. Aika skandinaavisen yksinkertaista mutta myös modernia, miun mielestäni tästä saa ihanaa taustamusaa vaikka kirjoittamiseen. Mie aikoinaan rakastuin musiikin taianomaiseen tunnelmaan. Ja artistin sivuilla voi kuunnella joitain biisejä (sekä muistaakseni jopa ladata ilmaiseksi kaksi levyistä). Suosittelen kuuntelemaan Ljosidin ihanaa melodiaa tai tsekkaamaan kokonaan levyn ... And They Have Escaped The Weight Of Darkness, jonka viimeinen (nimi)biisi on upea!
Ei askeltakaan, ei sanoja
En löydä enää tarvetta karata
Jos totuus ei pala tulessakaan
Oli paluuni oikein ja puhe turha

Janskuu

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #24 : 23.10.2012 18:52:30 »
Jaa-a, rönsyilevä musiikkimaku? Ehkäpä, tai ainakin aika laaja ja monigenreinen. Noh, Riika mainittiki jo tuolla tosta genrestämisestä(?) ja onhan se aika tyhmää jollain tavoin, vaikka ainakin se antaa jonkin piiiikkusen vinkin siitä musiikista, vaikkei varmaan mitään kovin tarkkaa. Jos musiikki olis vain musiikkia, niin ei ihmisillä olis varmaan niin kauheesti paineita siitä, että voi ei toi kuuntelee tommosta musiikkia niin varmaan munkin pitää ::) Joo, yleistys, mutta esimerkki.

Joskus sitä tulee itse mietittyä, että miten oudoksi tää musiikinkuuntelu joskus menee. Ensin sitä rakastaa koko sydämestään Lauri Tähkää & Elonkerjuuta ja kuuntelee niitä typerästi hymyillen typerästi mukana laulaen ja sitten yllättäen siirtyy kuuntelemaan Megadethia, Metallicaa ja Motörheadia (miksi kaikki tämmöset tosi hyvät bändit alkaa usein ämmällä?) tai toisin päin. Hassua laittaa joskus merkille, että ensin hevinkaltaista musiikkia, jonka jälkeen musikaalimusiikkia tai kansanlauluja ja silti nauttii niistä kaikista yhtä paljon (:

Mä en oikeastaan jaottele musiikkia hyvään ja huonoon, vaan se kaikki on musiikkia, mä en vain tykkää kaikesta. Ja eniten pidän esimerkiksi laulajista, joiden ääntä joko viha tai rakastaa. Vaikka nyt Whiplasher, jonka äänestä en ensin pitänyt, mutta nykyään se on hunajaa. Ja Megadethin Mustaine, jonka ääni on jotain todella, todella täydellistä ja ne äänenpainot ja... Eli kyllähän niitä on. Mutta ei se ainut juttu oo se laulaja, vaan esimerkiksi suuri osa kuuntelemistani bändeistä perustuu osin sanoituksiin, joiden täytyy olla ajatuksia ja tunteita herättäviä.

Jotta tota noin, varmaan mulle menee aika monenlaista musiikkia, en jaksa edes jaotella mihinkään genreen, sanon vaan, että pidän esim. tämmösistä bändeistä, piste. Sitä oppii aina arvostamaan koko ajan enemmän monenlaista musiikkia, kun on itse tutustunut monenlaiseen lajiin.

Juup, meni sekavaksi ^^ Ja jei, SuklaaKissa, ihana lukea joitain tommosia kivoja ja iloisia kokemuksia noiden bändien/artistien kanssa ^^ Mä en voiskaan kuvitella tommosta, koska olen kauhean huono-onninen :D Mutta yhden mä muistan, kun oltiin pienoisella keikalla missä oli mm. Reckless Love ja ne pojat on niin ihania, ettei niistä voi olla tykkäämättä. Kaverin kanssaeurivissä aikalailla ihan Jallen edessä. Mä muistan ihainnoineeni sen soittamista ja tuijotelleeni sitä kauheesti. Sitten, aaw, se söpöliini katteli koko ajan fanejaan siinä ja katto sitten meikäläistäkin jossain vaiheessa suoraan silmiin ja virnisti ^^ Mä en koskaan voi unohtaa jotain noin ihanaa kokemusta, kun tajuaa, että yksi ihminen jota arvostaa kovasti, huomioi sua :33 Noh, se kyllä katto kaveriakin siinä vieressä ja varmaan jotain muitakin, mutta silti, ainakin se hymyili mulle takasin ^^ Fanityttökohtaus nro 12009 ^^

Haruka

  • Taskukokoinen
  • ***
  • Viestejä: 1 110
  • Ava by mustapisara
    • Mietteitä musiikista
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #25 : 24.10.2012 14:36:50 »
Mun keikkakuumeeni on ainakin nyt hetkeksi laantunut, kiitos eilisen, upean Billy Talentin keikan. En muistanut myöskään, miltä tuntuu jonottaa pitkästä aikaa useita tunteja vaan päästäkseen näkemään joku hyvä bändi :) Vaikka oli kylmä, mua ei haitannut yhtään, pikemminkin päinvastoin. Onnistuin pääsemään keikalla suht eteen, niin pystyin ottamaan jonkin verran kuvia ja eläytymään muiden fanien kanssa loistavaan keikkaan. Ja sain vielä keikan jälkeen nimmarit kaikilta muilta Billy Talentin pojilta, paitsi Aaronilta, niiden rumpalilta, jolta en ehtinyt käydä kysymässä sitä... Ja lisäksi sain yhteiskuvan Benin kanssa (mulla on aina tarve päästä yhteiskuvaan just laulajien kanssa varmaan siksi, koska samaistun niihin, sillä tsekin laulan).

Kotiuduin viime yönä joskus puoli kahden maissa keikalta hiukset takussa ja kroppa hellänä hyppimisestä ja tönimisestä(koska keikoila ei vältytä koskaan tönimiseltä) ja viiden tunnin yöunilla selvisin tänään töihin, mutta olen hymyillyt melkein koko päivän. Kannatti todellakin ja menen varmaan joskus toistekin poikia katsomaan, sen verran suuren vaikutuksen tekivät minuun :)

nauha

  • ***
  • Viestejä: 339
  • Sunnuntaiteuras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #26 : 24.10.2012 18:07:33 »
Mun keikkakuumeeni on ainakin nyt hetkeksi laantunut, kiitos eilisen, upean Billy Talentin keikan.

Mulle oli kyllä ihan päinvastainen vaikutus tuolla kyseisellä keikalla, eli keikkakuume ei todellakaan ole laantunut, vaan nimenomaan lisääntynyt!
Oli aivan mielettömän hyvä meininki taas (tiesinhän mie että Talent on pirun hyvä livenä, mutta silti!) ja uusista, vähän tuntemattomammistaki biiseistä huolimatta ei kyllä tullu laskuja missään vaiheessa settiä.
Tänään on ollu pää kipeä ja penikat ihan hajalla, mustelmista puhumattakaan, mutta fiilis ei ole laskenu mihinkään. Eilen tuli sellanen olo, että on vaihteeksi taas oikeasti elossa, ko sai hyppiä, laulaa ja huutaa ittensä melkein hengiltä.
Kuten aiemmin sanoin, Billy Talent ei ole mulle enää se ykkösbändi, enkä ole kuunnellu pitkiin aikoihin kunnolla, mutta kyllä ne osaa keikkoja vetää ja saada porukan mukaan ihan älyttömän hyvin.
Huhhuh, lähtisin vaikka huomenna uudelleen jos vain mahdollisuus olis :)

Mitä tohon tönimiseen tulee, niin ite koen että sellanen tietynlainen kontakti ja kevyt pittaaminen kuuluu ihan erottamattomasti tohon musiikkigenreen ja siitä nimenomaan ite nautin noilla keikoilla :)
Kaaduinki aika lahjakkaasti keskelle pittiä, mutta niin mut vaan nostettiin ylös ja meno jatku aivan yhtä hyvänä ko ennen kaatumista. Eli kyllä tuolla kuitenki huolta pidetään toisista, vaikka pittaaminen onki joidenki mielestä aika karun näköstä hommaa :)
Toivottavasti se töniminen ja riehuminen ei kenenkään keikkanautintoa häirinny ainakaan kovin pahasti :) Ite olen todennu, että siirryn sivummalle kattomaan sellaisilla keikoilla, joissa en halua olla mukana tossa menossa.

Mutta kaikenkaikkiaan siis oli aivan älyttömän kivaa ja pojat veti hyvin niinkö odottaa saattoki! Nyt sitte taas muutaman viikon tietää mitä soittimesta kuuntelee ;)
Kaipaan hetkeä jonka toivoin sinun olevan minun

Melba

  • ***
  • Viestejä: 573
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #27 : 27.10.2012 10:46:39 »
Lainaus käyttäjältä: Epona
Mut niin, onko teillä tunnuksia last.fm:ään tai vastaaviin paikkoihin joista pystyy seuraamaan omia musiikinkuuntelutilastojaan?
Juu! Täältä löydyn minä. :--) Paitsi haha voi ei huomasin nyt että last.fm on scrobblaillut youtubesta myös mm. kaikki äskettäin katsomani Sami Hedbergit ja Niko Kivelät sekä kaverini katsoman videon siitä American Idolissa sitä O-Zonen biisiä laulaneesta tyypistä :------D Sen siitä saa kun latailee chromeen lisäsovelluksia.. Ei mut oikeesti last.fm on ihan mahtava, jotenkin siistiä nähdä jotain tilastoja konkreettisesti. Ei sillä että sillä mitään väliä olisi, mutta onhan se jännää, ihmisellä kun on taipumus rakastaa erilaisia tilastoja ja luetteloita. Ainakin minulla.

Ja musiikkimaun vaihtelevuudesta: Oi kyllä. Joskaan ei ihan lempibändien joukosta, joita tosin en tykkää kategorioista, koska no. Musiikkimakuani voisi luetteloida alternative rockiksi, mutta esim. MCR tai 30stm ovat sen verran suosittuja bändejä jo, että se alternative kuulostaa jotenkin kummalliselta. Melkein minkä tahansa bändin kun voi tuohon alternative rockiin ympätä. :--D

Mutta tämänhetkiset kaksi ehdotonta ykkössuosikkia ovat My Chemical Romance ja Olavi Uusivirta, joista jälkimmäiseen olen rakastunut tulisesti ihan vasta tässä viimeisimmän vuoden aikana. MCR nyt on sellainen kestosuosikki aina ja ikuisesti niin kuin muutkin ykkösnimet (mm. 30stm, The Used, AFI)

Mutta siis, vaihtelevuudesta. Kyllä tulee kuunneltua raskaampaakin musiikkia, esim. Kotiteollisuutta, jonkin verran, mutta ihan yhtä lailla myös esim. Chisua, Lady Gagaa, ja sitten myös esimerkiksi Scandinavian Music Groupia. Räppiä en oikeastaan kuuntele, paitsi satunnaisesti Eminemiä, enkä ihan kaikkein raskainta musiikkia, mutta muuten olen melko lailla kaikkiruokainen. Oikeastaan riippuu ihan artistista ja joissain tapauksissa jopa kappaleista, ei niinkään musiikkityylistä.
ja mitä vähemmän susta mä muistan sen täydellisempi mun mielessäni oot

- Finin lukupiiri -

Janskuu

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #28 : 30.10.2012 19:15:44 »
Pakko osallistua vielä tohon cover-keskusteluun, koska se tuli jotenkin kauheesti esille tänään musiikintunnilla. Eli joo, joillakin on oikeesti todella hyviä cover-kappaleita, eikä ne mitenkään pilkkaa sitä alkuperäistä biisiä, mutta sitten on niitäkin, jotka raiskaa, sanan mukaisesti, sitä alkuperäistä, ei anna sille minkäänlaista arvostusta ja näin. Se on jotain ärsyttävää. Tämmösiä on tullut eteen esimerkiksi joskus radiosta tuli Metallican Nothin else matters, naisen laulamana ja taustamusaakin oli jollain tapaa vähän muuteltu. Ei ollut omasta mielestä kovinkaan ylistävää ja teki mieli itkeä :--D Toinen on Miley Cyrusin coveroima Smells like teen spirit Nirvanalta ;______; Itkettää, ihan vain koska. Sama neiti on coveroinu I love rock n rollin Joan Jett & the Blackheartsilta, mikä ei oo niin paha kuin tuo aiempi, mutta itse kannattaisin tommosten biisien jättämistä ihan niille, jotka oikeesti osaa laulaa tommosta. Meinaan vaan, ettei Mileyssä oo sitä, mitä Joanissa on, koska se ääni <3

Mutta ofc. on paljon niitä hyviäkin. Esim. Adam Lambertilla on tosi paljon noita American Idolin aikasia covereita, mitkä on omasta mielestäni ainakin hyvän kuulosia. Se mies osaa laulaa ja niistä esimerkkejä on vaikkapa Steppenwolfin Born to be wild, Gary Julesin Mad world ja Johnny Cashin Ring of fire. Vaikka saattaapa siihen vaikuttaa sekin, etten noita alkuperäisiä kuuntele, paitsi Steppenwolfia, mutta kuitenkin (: Toinen hyvä coveroinu on Nirvana, biisillä Man who sold the world, David Bowien biisillä. Nykyäänkin toi biisi on ehkä oma lempibiisi Nirvanalta ja näin on hyvin todistettavissa, että kyllä joistakin covereista on mahdollisuus tehdä hyviä, vaikka joo, niitä huonojakin on :--D

Suomalaisita bändeistä (ellei HIMiä lasketa) en oikeen oo perehtynyt noihin covereihin, mutta joululaulut! En tiä liittyykö se tähän, mutta Viikatteella on hyviä joulubiisejä. Esim. Suojelusenkeli feat. Jouni Hynynen ja Varpunen jouluaamuna feat. Timo Rautiainen. Vähän erilaisia kappaleita ja tulee ainakin talvisin kuunneltua näitä vähän rokahtavampia versioita, kun alkuperäiset tympii :D Onhan noi alkuperäisetkin hienoja, erityisesti jälkimmäinen :33

Joululauluista jatkaakseni, pikkuhiljaa alkaa soimaan joululaulut, vaikka ollaankin vielä lokakuussa :D Kaverin luona kuunnellaan jo, mutta muualla en onneksi oo vielä törmännyt :--D Ja sitten tulee se vaihe, kun ostareissa ym kaupoissa pyörii vaan joululauluja, mikä on kyllä aika tunnelmallista, kun on kaikki jouluset ihmiset kylmissään toppatakeissa ja ulkona sataa lunta... Moni on sanonut vihaavansa joululauluja, enkä mäkään niin kauheasti niistä välitä, mutta toisaalta se kuuluu tietyllä tavalla jouluun, eikä näin ollen ole mulle ainakaan mikään ongelma. Tunnelmaihminen kun olen ^^ Vaikka jos koulussa aletaan hoilaamaan jouluvirsiä aamunavauksessa, niin meneehän siinä kyllä ittelläkin se tunnelma sinne lattiaan :D

Piitu

  • ***
  • Viestejä: 200
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #29 : 02.11.2012 12:53:15 »
Ihan ultimate-pakko päästä hehkuttamaan tätä nyt sitten vielä tännekin: sain juuri tilattua Helldone Pre-Show:n liput mulle ja miehelle, eli se on nyt sitten 26.päivä joulukuuta edessä matka Turkuun ja siellä Klubille katsomaan HIMiä.<3 Pääsen näkemään elämäni suurimman musiikillisen rakkauden taas pitkästä aikaa livenä (ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2010) ja aaaaaaa... oloni on tämän ajatuksen johdosta nyt kuta kuinkin aika äärimmäisen euforinen.

Pikkasen haluttuja muuten ilmeisesti olivat nuo liput kun klo 12:00 tulivat myyntiin ja 12:07 oli Tiketin sivuilla jo ilmoitus että "tapahtuma on loppuunvarattu". ;D
Here it's safe, here it's warm
Here the daisies guard you from every harm
Here your dreams are sweet and tomorrow brings them true
Here is the place where I love you

StaCa

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #30 : 15.11.2012 18:41:10 »
Lainaus
Toinen on Miley Cyrusin coveroima Smells like teen spirit Nirvanalta ;______; Itkettää, ihan vain koska.

Tähän on pakko heittää ehdotukseksi alkuperäisestä huimasti eroava mutta silti aivan mahtava versio Smells Like Teen Spiritista.
Paul Anka, s'il vous plait ;) http://youtu.be/TsS811o21-k

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #31 : 15.11.2012 20:43:58 »
Pakko kommentoida vielä tuohon Nightwish juttuun... Eli olen helpottunut että laulajavaihdos tapahtui, koska aloitin yhtyeen fanituksen Tarjan aikoihin, ja se ääni on vain niin jumalainen. <3 Siihen (huom, ääneen) verrattuna Anetten samainen oli todella surkea. Mielestäni Ruissin keikkakin oli aivan karsea. Mutta siis... Holopaiselta paska veto antaa fudut kesken kiertueen, olisi tehnyt edes Tarjat. (Eli heti kiertueen viimeisen keikan jälkeen.) Noh, onneksi tuo uusi laulaja omaa metallisen taustan ja lähempänä muutenkin alkuperäistä Nightwishin laulajaa. Tyksin.

Mitä mieltä te finiläiset olette tänä vuonna ilmestyneistä "suurien" bändien levyistä? Kuten the 69 eyesin, himin, musen, greendayn, nightwishin...?


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Chelle

  • partner in crime
  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #32 : 24.11.2012 20:23:06 »
Lainaus
Toinen on Miley Cyrusin coveroima Smells like teen spirit Nirvanalta ;______; Itkettää, ihan vain koska.

Tähän on pakko heittää ehdotukseksi alkuperäisestä huimasti eroava mutta silti aivan mahtava versio Smells Like Teen Spiritista.
Paul Anka, s'il vous plait ;) http://youtu.be/TsS811o21-k

En ois uskonu, että Paul Ankakin on lähteny tuon coveroimaan :D Rispektiä tosin kaverille siitä että sillä on pokkaa vetäistä noinkin palvottu biisi siihen omaan tyyliinsä. 

Mun on pakko heittää tähän Patti Smithin versio kyseisestä kipaleesta, koska imo vaikka toi poikkeaa tosi paljon alkuperäisestä ja tässäkin tapauksessa originaali on paljon parempi joo, niin tää cover on vaan ashdjfhksjd nerokas.

Pakko kommentoida vielä tuohon Nightwish juttuun... Eli olen helpottunut että laulajavaihdos tapahtui, koska aloitin yhtyeen fanituksen Tarjan aikoihin, ja se ääni on vain niin jumalainen. <3 Siihen (huom, ääneen) verrattuna Anetten samainen oli todella surkea. Mielestäni Ruissin keikkakin oli aivan karsea. Mutta siis... Holopaiselta paska veto antaa fudut kesken kiertueen, olisi tehnyt edes Tarjat. (Eli heti kiertueen viimeisen keikan jälkeen.) Noh, onneksi tuo uusi laulaja omaa metallisen taustan ja lähempänä muutenkin alkuperäistä Nightwishin laulajaa. Tyksin.

Pretty much lainasit kaikki mun fiilikset. Tai no okei, en sanois itseäni Nightwishin faniksi, mutta tykkäilen kyllä musiikista ja mun mielipide tähän laulaja-asiaan on ihan täsmälleen tossa. Jotain kummallista tossa kuviossa kyl oli, niin puskista noi Anetten potkut ainakin mulle tuli.   

// Draugore ok ok, kyseessä ei siis ollu potkut, mut mulle on jääny sellanen kuva että tossa oli jotain skismaa, tai ainakin joku Iltalehden tyyppinen laatujulkaisu oli revitelly ennen tota jostain Anetten blogikirjotuksesta? Mut siis joo uskon et tiedät paremmin kerta oot tiiviimmin bändiä ja tota kuviota seuraillu.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2012 02:09:41 kirjoittanut Chelle »
this is a fairytale
and i am the witch

Draugore

  • Êl en Vanyar
  • ***
  • Viestejä: 70
  • Ónen i-Estel Edain, ú-chebin estel anim
    • Verbal Cabaret -blogi
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #33 : 25.11.2012 00:22:37 »
Pretty much lainasit kaikki mun fiilikset. Tai no okei, en sanois itseäni Nightwishin faniksi, mutta tykkäilen kyllä musiikista ja mun mielipide tähän laulaja-asiaan on ihan täsmälleen tossa. Jotain kummallista tossa kuviossa kyl oli, niin puskista noi Anetten potkut ainakin mulle tuli.

Ja miun taas fanina on pakko puuttua tähän keskusteluun.
Anettea ei siis kukaan potkaissut poijes, kuten yleisesti tämä "roskamedia" tuntuukin väittävät. Anette lähti omasta vapaasta tahdostaan, kuten laulajan ja myös bändin virallisista tiedotteista käy ilmi. Floor taas Tuomaksen mukaan oli "paniikkihätäratkaisu"; joku piti saada vetämään kiertue loppuun ja kovin monta siihen kykenevää laulajaa, jolla vapaata aikaa siihen liikenisi tuskin bändinkään tuttavapiiristä löytyy. Floorin kiinnitys kestää elokuuhun asti ja sitten katsotaan uudestaan miten bändi jatkaa ja kenen kanssa.
Miusta on vain ikävää, että pojat mustamaalataan mediassa, notta hyö olisivat "taas antaneet laulajalle potkut". Miun selvä ja subjektiivinen mielipide on se, että jos Anette tosiaan olisi potkaistu pellolle, niin hän ei varmastikaan olisi näin intensiivisesti faneihin yhteydessä ja jatkamassa elämäänsä siltä istumalta etiäpäin, mistä taas voidaan jo päätellä tämän olleen pitkään suunniteltu juttu. Sen verran selvää olen haastattelujen perusteella saanut, että Anetten piti olla kelkassa mukana Imarun ensi-iltaan asti ja se olisi ollut hänen viimeinen keikkansa, mutta joskus ihmiset vaan eivät kestä enempää. Anette on monesti sanonut, että kiertäminen on rankkaa ja ei ehkä ihan se hänen juttunsa. Hänellä oli tulevaisuuden varalle suunnitelmia, kuten uuden ammatinopiskelu, sooloura ja aika perheen parissa, joka Anettelle varmasti on paljon tärkeämpi kuin ura musiikin parissa.

Tokikaan kukaan meistä ei voi vannoa tietävänsä sitä absoluuttista totuutta, mutta mie voin sanoa uskovani, että bändin ja Anetten tiet erosivat yksimielisesti ja sovussa, ja kaikki pääsivät jatkamaan elämäänsä haluamallaan tavalla uusille urille.

Ja sitten taas itse musiikista, ettei täysin offiksi mene. Olin tosiaan Hartwallilla todistamassa Floorin kanssa vedettyä ensimmäistä Suomen keikkaa. Alkuperäinen idea olisi ilmeisesti ollut vetää Imaginaerum läpi, mutta koska Floor ei todellakaan ole vahvimmillaa Anetten aikaisissa biiseissä saatiikin Hartwallilla kuulla ihanasti vanhoja biisejä. Kuusiston Pekka ja Troy totta kai toivat omat lisämausteensa settiin, samoin kuin Arabesquen aikana lavalla pidetty tulishow, joka oli todella makea!
Suunnilleen kaikki tämän tytön lempikappaleet kuultiin ja tämä keikka (kuten ne kaikki) oli taas yhdenlainen kokemus, jota ei Natuvissysten tiimoilta ennen oltukaan todistettu. Mukavasti menobiisejä, vierailijoita lavalla enemän kuin uskalsi toivoa, suurin osa niistä loppuun kulutetuista biiseistä puuttui, kyllä kelpasi. Leffa taas sitten... odotukset oli jossain maan raossa, joten yllätyin positiivisesti, ja vaati kyllä tänä perjantaina sen toisen katselukerran ennen kuin kaikki viittaukset ja symbolit avautuivat. Jos siihen jaksaa paneutua tosissaan, niin siitä löytää ihmeen tiiviin kokonaisuuden, joka muuten jää ehkä vähän valjuksi.

Oli jo aikaisemmin tarkoitus kirjoitella tänne tuosta keikasta ja leffastakin, mutta jotenkin vaan jäänyt...nyt vaan pisti niin pahasti silmään tuo erottelu-juttu, että oli pakko puuttua. Antakaa anteeksi.  ;D
Wicked.

HAKKAA PÄÄLLE POHJAN POIKA !

LeFay

  • ***
  • Viestejä: 33
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #34 : 25.11.2012 09:01:47 »
Mitä onko Nightwishia ollut olemassakaan ennen Floorin mielenräjäyttävää tulkintaa. Tuskinpa, siltä alkaa tuntua  :o

Lentävän hollantilaisen ihmenaisen pikainen yhtyeeseen juurruttaminen on kaiken perusteella tuottanut jotain käsittämättömän eeppistä. Metalliskene on pitkin internetiä polvillaan, jopa Nw:n perinteiset vihaajat. Anette Era tuotti kasan hyviä biisejä(DPP) ja suuruudenhullun mutta toimivan kokeilun(Imaginaerum) mutta eiköhän tekisi varsinkin livetilanteita ajatellen parasta palata perusasioiden ääreen. Enemmän perinteistä kovaa & korkealta sinfoniahevitykitystä, vähemmän ujellusta ja nössöilyä. Tarjalta katosi mielenkiinto ja Anetten intohimot jossain muualla ja sitten tulee livenäkin sutta & sekundaa. Oli maaliskuun ja marraskuun keikoilla eroa kuin yöllä ja päivällä.

Ei voima vaan ylivoima: Floorin lavapreesens lyö hampaat kurkkuun, repii sydämen rinnasta sekä saa silmät kiilumaan hulluudesta, korvasta korvaan virneellä. Kenenkään muun ottaminen levylle Floorin jälkeen alkaa tuntua järjettömältä ratkaisulta, kun bändin jäsenet ovat silmissä piristyneet ja häkeltyneet miten nappiin hommat näin menee. Jos tämä kaikista eeppisin kokoonpano ei jatka, maailmassa on valuvika ja sen järjestys sekaisin.

Poden edelleen krapulaa sieltä keikalta ja olen jo kiinnittämässä omaisuuttani päästäkseni kaikille mahdollisille kesän festareille näiden mukaan. Sauna, Tuska, Ilosaari, niihin nyt ainakin kaikesta huolimatta. Pientä maakuntamatkailua.
Never met a kinder heart than yours

Let it bleed

Snoop.

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #35 : 26.11.2012 13:26:52 »
Mä sain kans liput Adam Lambertin keikalle. Oon vieläkin vähän sekasin, niin en oikein voi sanoo mitää.

Oih. <3

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #36 : 26.11.2012 13:33:11 »
Mä tässä just mietiskelin, että mikä määrä rahaa mulla on menny muutaman kuukauden sisällä keikkalippuihin... Ei muuten, mutta kun kaikki mun lempparit on päättäny tulla Suomeen puolen vuoden sisällä. Mutta eiköhän se oo sen arvosta, raha on käyttämistä varten ;D

Ensimmäisenä olis edessä MUSE 10.12 ♥


ava & bannu © Inkku

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #37 : 26.11.2012 14:37:26 »
Munkin kaveri sai hommattua liput^^ Jess! En ole ihan varma, mistä, mutta ei ainakaan yläkatsomosta, koska liput oli jtn 59€. Mutta jumalat että olen onnellinen! <3

Nyt pitäisi malttaa odottaa maaliskuuta.
We had each other. That's how we won.

Janskuu

  • Vieras
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #38 : 26.11.2012 15:26:00 »
Mä sain kans liput Adam Lambertin keikalle. Oon vieläkin vähän sekasin, niin en oikein voi sanoo mitää.

Oih. <3

Eää, mä olen kateellinen teille :< Ennen lippujen myyntiin tuloa mulle tehtiin aika selväksi, että ei, et mene. Itkuparku. Nyt kun se vihdoinkin taas tulis Suomeen, niin tämä neiti ei todellakaan pääse ja siihen masennukseen vain istuu kotona kuuntelemassa herran levyjä ♥ Ehkä ensikerralla jos, köh köh, 'pääsee' :3 Itse asiassa ehdin jo suunnitella sen koko matkan, että joo, viis ja puol kilsaa kävelyä kaupungissa, jossa olenkolme kertaa käynyt ja sitten sieltä vielä pois...

Kiva silti, että muut pääsee, koska Adam ♥

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Musiikki #2
« Vastaus #39 : 26.11.2012 15:40:04 »
Lainaus
Mä sain kans liput Adam Lambertin keikalle. Oon vieläkin vähän sekasin, niin en oikein voi sanoo mitää.

Oih. <3

Samat fiilikset. Mä sain vieläpä VIP-lipun (viimeisen sellaisen), joten olen ihan titityy nyt ja haluun kelata suoraan maaliskuuhun. Rahaa kyllä siihen upposi, vaikka ei sillä, olisin tästä ollut valmis maksamaan vaikka 160 tuhatta. Mutta oon vaan niin onnellinen nyt. ♥

Miten musiikista voikin saada näin mahtavan fiiliksen?

// ja tämä
« Viimeksi muokattu: 26.11.2012 15:43:03 kirjoittanut Swizzy »


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä