Kirjoittaja Aihe: Se ei pelaa, joka pelkää | K-11 |  (Luettu 3365 kertaa)

NicuQ

  • Vieras
Se ei pelaa, joka pelkää | K-11 |
« : 20.06.2012 02:26:18 »
Nimi: Se ei pelaa, joka pelkää
Kirjoittaja: Pyry
Ikäraja: K-11 (koska parisen kirosanaa lipsahtanut tuonne)
Tyylilaji: tulkinnanvarainen slash, jonkin tason fluff
Pähkinänkuoressa: – Et varmaan uskalla.
A/N: Koska Tuisku on niin ihana nimi, niin kehittelin kerran mielessäni samannimisen hahmon. En vain ole koskaan kai miettinyt, että voisin parittaa kyseisen hahmon jollekin toiselle hahmolle tai sovittaa mihinkään tarinaa. Nyt kuitenkin keksin, että voisin sitten parittaa itseni Tuiskulle(ni). Eli osallistuu Jeremyn En minä mutta kun ne muut. Ja minäkin. - haasteeseen. Kiitokset siis kiehtovasta haasteesta hänelle, muuten ei pikku Tuiskuni olisi kai koskaan löytänyt tietään mihinkään tekstiin. Tosin tein itsestäni jätkän, koska .. koska niin. KOSKA OLEN SURKEA, ENKÄ OSAA KIRJOITTAA HETTIÄ, ANTAKAA ANTEEKSI! LUPAAN OPETELLA JONAKIN PÄIVÄNÄ!



Sun laihat pianistin sormet piirtelee kuvioita vedenpintaan mun hyräillessä Never Shout Neverin Can't stand it-kappaletta. Vesimittarit hyppii sun kättäsi pakoon ja sun heleä naurusi kaikuu kesäisen illan hämärtämällä rannalla. Pieni, hutera laituri keikkuu sun painostasi, kun nouset äkisti seisomaan ja ojennat kättäsi mulle. Meidän katseet kohtaa pikaisesti, mutta niiden sisältämä merkitys korvaa ajan. Mun huulilla käväisee hymy, piilotan piilevän hymykuopan, tartun sun kädestäsi ja annan sun vetää mut ylös.

– Tuisku, sä muistutat vähän Gerard Wayta, mä totean poissaolevana ja sun katseesi yrittää siepata mun katseen omansa syleilyyn, mutta mun katse pysyy kaukana siintävässä horisontissa, järven vastapäisessä rannassa.

– Ai. Kui?

– Varmaan noi hiukset.

– Ai. Oke.

Sun käsi hapuilee mun kättä seurakseen meidän seistessä laiturin päässä. Sä siirtelet painoa jalalta toiselle kyllästyneen oloisena ja mua hymyilyttää hieman sun kasvoilta paistava levottomuus.

Tuisku, mä lausun sun nimen ja sä käännät vartaloasi hieman mun puoleeni kysyvänä.

– Et varmaan uskalla hypätä veteen vaatteet päällä, haastan sut ja mun huulille kiipeää leveä, kiusoitteleva virnistys.

– En voi, mun Converset kastuu, vastaat hiljaa ja alat viheltelemään surkeasti sisään.

– Ota pois sitten, hypätään yhdes.

Sä katsot mua pitkään epäuskoisena, mutta nyökkäät sitten ja sun suunpielet kääntyvät ylös.

– Hypätään vaan.

Ja niin me hypätäänkin, me huudetaan ja annetaan kylmän järviveden kastella meidät kokonaan. Me nauretaan hysteerisesti, kun kiivetään takaisin laiturille ja nauretaan vielä seuraavat viisi minuuttia kailottaen vittusaatanaa ja kirotaan meidän omaa tyhmyyttä. Mun T-paita tuntuu raskaalta ja on liimaantunut mun ihoon kiinni, kuten sunkin paidalle on käynyt. Mä kierrän T-paitani märkää helmaa ja puristan siitä vettä pois.

– Me ollaan ehkä vähän retardeja, sä nauraa hykerrät ja muakin naurattaa.

– Tarkoitat kai, että me ollaan ihan vajaita?

– Sitäkin, sä hymähdät ja viileänpuoleinen tuuli tuntuu kylmältä mun kylmissään olevaa kehoa vasten. Hetken me istutaan vain niin, vaiti toisiamme vasten ja ihan vaan ollaan. Se on vain se hetki, jonka kauneus rikotaan todellisuuteen havahduttamalla.

– Meidän pitäisi mennä, ettei meistä huolestuta, sä sanot hiljaa, vähän alakuloisena ja mä tyydyn vain nyökkäämään. Niin, muut ihmiset.

Tuisku, mä kuitenkin lausun sun nimen vielä viimeisen kerran ja tartun sun vettä valuvasta käsivarresta kiinni.

– Mm?

– Et varmaan uskalla karata mun kanssa.

– Joo, mitä?

– Ei nyt, vaan joskus. Lupaa, että joskus me karataan yhdessä. Ihan vaan me kaksi, karataan johonkin Britteihin tai ihan vaan reissattaisiin jossain, eikä tultais koskaan takaisin.

– Ai kierrettäisiin maailman ympäri? Niin kuin junnuina suunniteltiin?

– Je, just sillain.

Sä virnistät mulle leveästi ja mä tiedän, mitä se virnistys merkitsee.

– Sä oot yks hullu paskiainen.

– Et varmaan uskalla, mä toistan kiusoittelevasti hymyillen.

– No katotaanko?

– Je, katotaan.

– Ja juuri tuon takia mä rakastan sua, mä sanon virnistellen.

– Jätkähän puhuu ihan pehmeitä, sä tuhahdat teeskennellen välinpitämätöntä. Pian mä kuitenkin huomaan sun hymyn kilpailevan auringon kanssa.

Sä taidat olla voitolla.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2014 18:04:59 kirjoittanut Pyry »

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #1 : 20.06.2012 08:35:14 »
Tämä oli nätillä tyylillä kirjoitettu, etenkin väliosat (no kas kummaa, dialogi nyt olisi aika epärealistista jos siitä tekisi yhtä polveilevaa ja runollista). Arvostan sitä, että joku uskaltaa kirjoittaa tekstiin niin paljon dialogia ja antaa sen kuljettaa (itselläni on tämän kanssa aina ongelmia).

Hahmot olivat mielestäni oikein uskottavia teinipoikia, joiden puheet kuulostivat juuri siltä kuin teinipoikien puhe voi kuulostaakin - ehkä siksi he jopa hieman ärsyttivät minua, sattuivat olemaan liian realistisesti sellaisia tyyppejä joista en tosielämässäkään juuri välitä :D Niin, ja sekin piti sanoa, että vähälläkin kuvailulla ja rivien välistä piirtyi kyllä vahva kuva esiin siitä miltä nämä tyypit näyttää ja ylipäätään siitä keitä ne ovat ja millaista niiden elämä on. Ei tarvinnut puhua auki itsestäänselvyyksiä, jotka vain puuduttaisivat, hyvä.

Eihän tässä mitään maatamullistavaa tai hyperpersoonallista ollut, mutta ei teksteissä aina tarvitsekaan olla. Teinislashista pitävät varmaankin muuttuvat hihittäviksi palloiksi kun lukevat tätä, ja minäkin viihdyin tämän keston verran vaikken teinislashaaja niin olekaan.

Jep, eli kiitos lukukokemuksesta. Ja rohkesti vain hetin pariin, ei se oikeastaan eroa millään merkittävällä tavalla slashista!
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

NicuQ

  • Vieras
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #2 : 20.06.2012 14:34:25 »
RoastedGarlic: Oi, kiitos kommentista. Ihanaa, jos tämä on jotenkin nätisti kirjoitettu, koska raapustelin tätä yöllä pieneen ruutuvihkooni ja sieltä sitten kirjoitin uusiksi koneelle ilman mitään hiomista. Tuskin ne teinislasharit ihan palloiksi sulavat, tässä kun ei varsinaisesti söpöilysöpöilyä ole. Mutta mukava kuulla, että viihdyit tämän parissa, vaikket teinislashista niin välitäkään. Kiitos mukavasta palautteesta, kyllä minä sitä hettiäkin tosiaan yritän alkaa kirjoittamaan. :)

tomorowr

  • ***
  • Viestejä: 181
  • power is power
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #3 : 20.06.2012 23:10:33 »
Yhy hei taas mun lempikirjottaja ;w;

Tää oli niiin somaa ja suloista aww ja tuisku, voi herran jestas mikä nimi! Periaatteessa oisin toivonut tästä vähän pidempää, mutta toisaalta tähän sopi tällai lyhyt ja tiivis kerrontatyyli, ei mitään turhia selityksiä u know. :3

Jotenki tän nimi pääsi oikeuksiinsa vasta,  kun tän oli lukenut. Itse en ainakaan kiinnostunut tuosta nimestä (mutta kun näin kirjoittajan niin johan avasin välilehteen), mutta toisaalta toi nimi sopii ihan täydellisesti tähän, kunhan lukee tän vaan ensin!
Muutenkin toi haastamisteema tuntui jotenki tosi... ovelalta ja hienolta tavalta laittaa tätä juttua eteenpäin :3

Ja hei, mä tykkäsin tästä ihan hulluna, vaikkei selkeetä slässiä ollukaan ! XD

kiitos taas ! :3
-tomorowr

 
ava © Luella

NicuQ

  • Vieras
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #4 : 20.06.2012 23:43:58 »
tomorowr: Voisin itkeä onnesta. Ihanko lempikirjoittajasi olen? Eh, eh .. jos olisin yhtään herkempi punastelemaan, olisin varmaan ihan punainen tällä hetkellä. Onneksi nyt en kuitenkaan .. Mutta kiitos, todella iso kiitos ja ilahduttaa kuulla, että pelkän kirjoittajan nimen perusteella avasit. Ehkä tuo nimi tosiaan on tylsä ja luotaan työntävä, mutta .. eh .. kiva, että silti avasit. :D Eli kiitos vain itsellesi. :3

vaapukka

  • Opetuslapsi
  • ***
  • Viestejä: 222
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #5 : 07.07.2012 00:33:54 »
ihanuus! tä oli kaikin tavoin ihana, (viittaus pianistin sormiin, Gerard Wayhyn, yksinkertanen, realistinen dialogi ja sulo kerronta) ja ehkä ihaninta oli tässä se, kuinka slash oli vaan tulkinnanvaraista, ei selkeetä kerrontaa tunteista, vaan jätettiin ne lukijan mielikuvituksen varaan! tällasesta tykkään, kevyttä iltalukemisfluffia (;!!

NicuQ

  • Vieras
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #6 : 07.07.2012 21:44:40 »
Varpu: Voi, kiitos kommentista. Mm, tavallaanhan tämä tosiaan oli tulkinnanvaraista. Kyseessä voisi olla myös poikatyttö tai Tuiskun sisko tai jotakin. Hienoa, jos dialogi oli realistista. En voi sanoa, että siihen pyrinkin, koska olin ihan täydellisessä transsissa, kun kirjoitin tätä. En pikemminkin ajatellut vuorosanoja, ehehe. Kirjailijan pienet ilot. Mutta kiitos kommentistasi! :)

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #7 : 09.08.2012 00:00:59 »
Tulin taas vaihteeksi kuikuilemaan sun tekstejäsi kun tiesin että sulla on slash-tekstejä ja hyvä kynänjälki. Tai näppäimisrön (nykyaika!).

Sie se sitten osaat, Pyryseni. Teksti oli tässä(kin!!) tekstissä todellisen tuntuista ja todellakin pojat vaikuttivat realistisilta nuorilta. Hieman lapsenomainen suunnittelu reissusta oli kivaa luettavaa ja moni pystyy varmasti samaistumaan noihin poikien suunnitelmiin ja menneisyyteen.

Teksti oli kesäinen ja rento. Pojat vain hyppäsivät järveen ja nauttivat. Tuisku on kiva nimi. Mulle tuli ekaksi A/N:stä mieleen laulaja Tuisku, mutta huh, sain sen pois mielestäni!

Teksti oli sujuvaa ja dialogit hyviä. Kuvailua oli sopivasti aiheeseen nähden - pitkät kertomukset siitä, miltä luonto näyttää ja minkänäköinen kertoja on, olisivat olleet turhan "raskaita" tällaiseen kesäiseen tekstin pätkään.

Tykkäilin siis tästä! Kesä ei ole suosikkini (ja onneksi koulut alkaa!) mutta se meni kuitenkin tällaisessa lyhyemmässä tekstissä. Sähän voisit seuraavaksi kirjoittaa jotain syksyistä! :) Ja minä taiteilen niitä Damian/Christopher-spin off:eja vaikka ensi viikolla. Edelleen aihe mietinnässä...
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

NicuQ

  • Vieras
Vs: Se ei pelaa, joka pelkää | K-13 |
« Vastaus #8 : 09.08.2012 11:45:18 »
jaina: Oi, kiitos palautteesta. Jo kommenttisi alussa huulilleni kohosi aika nolottavan leveä virnistys ja virnistelin hyyyvin edustavasti lukiessani tuota. Hui, Antti Tuisku? Enpä tullut ajatelleeksi tuotakin mahdollisuutta, mutta eihän Tuiskussa ja Antissa oikeastaan ole mitään yhteistä .. kai. Tuo kesä ei nyt ole varsinaisesti minunkaan suosikkini (pidän enemmän talvesta ja keväästä), mutta voisinhan minä jotakin syksytunnelmallista kirjoittaa. :D Syksykin on ihana, kun on paljon värejä kaikkialla ja inspaa varmaan eniten ikinä kirjoittaa kaikkea. Ooh, Damia/Christopher! Please do, I look foward to it. Mutta kiitos nyt kuitenkin kommentistasi, tuli todella hyvä mieli. :)